Další kvartál a další ztráta pro herní divizi PlayStation společnosti SONY.
Jakékoliv úspěchy co se týkají prodeje PlayStation3 jsou jen zdáním. Ve skutečnosti je celá PS3 těžce ztrátový podnik. Finanční výsledky za 2Q letošního roku dopadly opět velmi špatně. Prodeje PlayStation meziročně klesly o 24,2%, na čemž má určitě podíl hospodářská nejistota ve světě a také čekání na slevy. S klesajícími příjmy se ale zvýšila i ztráta, která jen za 2Q letošního roku činila u PlayStation divize plných téměř 59 miliard yenů (cca 12 miliard korun).
PlayStation 3 je od svého vydání sám o sobě těžce ztrátový a na každém prodaném kusu vlastně SONY tratí. Od svého vydání má tahle konzole na kontě neuvěřitelnou ztrátu ve výši skoro 5 miliard dolarů, v přepočtu tedy necelých 90 miliard korun. Jakékoliv prodejní úspěchy konzole na kusy jsou tak značně diskutabilní, zda se při takovém dotování a tak vysoké kumulované ztrátě dají za úspěch vůbec považovat – vyrobit 1 000 000 kusů konzolí za 500 dolarů kus a prodávat je za 300 by uměl každý. Možná vás některé napadne, proč se tak ztrátový produkt SONY snaží držet na trhu? Hlavně proto, že nemá nic jiného a má spočítáno, že by jí případné ukončení této konzole stálo více z dlouhodobého hlediska. Přišla by o podíl na konzolovém trhu a ztratila by i důvěru herních vývojářů, kdy někteří vyvíjejí hry exkluzivně pro PS3. Jediným dosavadním úspěchem, kterému zároveň PS3 vděčí za svou další existenci, je vítězství na poli HD formátů, kdy díky BR mechanice v PS3 vyhrálo Blu-Ray souboj s HD-DVD, ačkoliv řada lidí si nemyslí, že ve skutečnosti vyhrál ten lepší formát (jen ten momentálně rozšířenější) a navíc Blu-Ray žádnou velkou díru do světa zatím nedělá a co více, Čínský formát HD, který je nástavbou DVD, získává v asijském teritoriu výrazně větší vliv a jsou snahy jej rozšířit i dál.
Vzhledem k pokračující hospodářské nejistotě pravděpodobně těžko PS3 nějak zlepší svou pozici ohledně příjmů (o nějakém zisku nemůže být ani řeč), protože problémy s prodeji má i dosud vládnoucí Nintendo Wii, která na prodejích padá o více než 40%. Každopádně 5 miliard dolarů prodělat na jediné konzoli, to stojí za pozastavení. Co s tím SONY udělá? Moc asi ne, už vyměnila dlouholetého šéfa PS divize, už uvedla na trh výrobně levnější verzi SLIM se slevou, další sleva prodeje konzole sice možná (dnes nelze zaručit ani to) zvedne, ale zvedne i ztrátu, a ukončení PS3 a urychlený příchod ekonomicky zajímavější PS4 také pravděpodobně nehrozí …
ach jej, v sony to s PS3 riadne prepiskli. na to sa mali uz vykaslat po roku neuspechu. Na ich mieste cele PS3 zabalim a skusim vyrobit ps4 za co najnizsie vyrobne naklady ale samozrejme, aby bolo konkurencieschopne. inak nech sa radsej venuju inym cinnostiam kde maju zisky
Tím by taky zařízli Playstation jako značku, nehledě na davy naštvaných majitelů PS3. Sony teď nezbýva nic jiného než celý kolos PS3 udržet i za cenu ztrát a možná doufat v zázrak ;) Bohužel Sony byla v době vydání až moc technologicky napřed a přepískla cenu konzole, exkluzivní tituly se už teď moc nenosí a tak spousta lidí dala přednost levnějšímu XBOXu360 nebo zainvestovali do PC. Další otázkou je do jaké míry je s prodejem konzolí spojeno pirátství, co já vím tak zatím se na PS3 pirátit nedá...
Na ps3 se nedá pirátit?!! v konzolích se vůbec neorientuju, jsem čistě PC, ale měl jsem za to, že zpirátit se dá úplně všechno. Jaký systém na to Sony používá?
no protože potřebují udržet kompatibilitu pro současné hry i ty co jsou momentálně ještě na PS3 ve vývoji ... si vem, že by najednou vydali novou konzoli a dlouh připravované GT by na ní nejelo
nejlepší by bylo kdyby vydávali nové konzole každé 2-3 roky a se zpětnou kompatibilitou na jednu generaci. Detaili by se u hry vždy upravili podle výkonu konzole, sice by s tím asi byly trochu potíže ale myslím že zvládnutelné to je. Aspoň by bylo snažší překlenout jednu neúspěšnou generaci a konzole by lépe udrželi krok s pc. Takhle ať se dou zakopat!
no to by pak konzole moc připomínali počítač poměrně zcestný argument je že konzole nemusíš upgradovat, kdyby vydávali 2-3 roky novou, tak se to nijak neliší od PC, které si taky 2-3 roky upgraduješ a jsi pořád výkonvoě výš
to by připomínaly, měly by ale pořád své výhody, zejména pro lamy uživatele. Výhodou by taky bylo menší zbrždění vývoje. Vzhledem ke kompatibilitě by upgrade byl dobrovolný, dnešní hry taky zahraješ i na starších pc nebo na konzolích - sice na low, ale zahraješ.
Co chci říct je že by to takhle bylo lepší než současná situace(těžko říct jestli by to bylo lepší i pro pc). Jinak konzole suck a pc 4ever.
No já bych to udělal tak že by se po 3 letech vyměnil grafickej čip a procesor, přecejenom optimaliovat hru na dva možné procesory a grafické čipy je lehčí než na to kvantum u PC.Bylo by to podobné jako u PC, ale nemuseli bychom hry instalovat( neni problem v tom že by to někdo neuměl, ale proč strácet čas) A hlavně konzole vy nebrzdily grafický vývoj her.
Problém podle mne vězí v tom, že "next-gen" konzole jsou díky svému grafickému HW až příliš svázány s PC. Předchozí konzole byly dá se říci na hony vzdálené od PC. Současné konzole ale kromě Wii tlačí na vývojáře, aby hry byly maximálně multiplatformní. Ideálně aby běžely na Xboxu, PS3 i PC, což není ideální řešení, protože v době vydání byla PC grafika u DX9, pak díky Vistě došlo prakticky k zabetonování někde na pozici DX9 + sem tak nějaký efekt z DX10. DX10 bylo vyhrazeno pro Vistu, tu ale nikdo nechtěl, proto i teď je dominantní část PC uživatelů stále v DX9 prostředí XPček. To dané situaci vyhovovalo a hry pro konzole se snadněji portovaly na PC než kdyby se rychle přešlo na DX10. V současnosti se tu zjevily Windows 7 s DX11 a jelikož je o tento OS velký zájem nejen mezi zklamanými uživateli Visty ale i mezi uživateli XPček, tak se očekává poměrný rychlý přesun k DX11. Tady ovšem budou next-gen konzole nahrané. Hru z konzole bude nadále možné portovat na PC, ale daný titul bude po grafické stránce výrazně zaostávat za titulem primárně vyvíjeným pro DX11 na PC. Hru vyvíjenou pro DX11 na PC pak ale bude obtížné portovat na konzole. Čili to spojení, které se tu vytvořilo v době zabetonování DX9 se řekl bych velmi rychle přeruší během roku 2010.
Otázkou je, co to udělá s herním průmyslem, protože některé tituly, které by jinak byly úspěšně portovány a rozšířily se na více platforem, budou zase více uzavřené a to nepomůže jejich prodejnosti, ani jejich vývojářům a zpětně to nebude dobré ani pro výrobce konzolí, protože ti prodělávají až na Nintendo na prodejí konzolí a snaží se to zamáznout prodejem her a příslušenství na ně určené. Jestliže se jim to doposud nedařilo (Sony), pak k pozitivní změně asi jen tak nedojde.
Trance mám rád, ale váš názor je poněkud nechutně konzervativní a zcestný. Díky pirátům by se taky mohlo stát, že by se dělali jenom hry typu Wow, kde prostě peníze vždycyk budou a ty ostatní hry by měli jenom okrajový zájem vývojářů. Takhle když konzolisti platěj vývoj her, tak tu mámé poměrně stále rozličné druhy her, protože jakmile to vychází na konzoli je větší pravděpodobnost, že se vývoj zaplatí, než když je to PC only...
Pirátství je problém pro vývojáře. Na druhou stranu je to dá se říci řešení, jak se bránit proti účelovým rychlokvaškám nebo přehypovaným techdemům, které se v posledních deseti letech objevují. Ono totiž pokud hra skutečně stojí za to, tak si jí člověk koupí. Ano patřím k lidem chyceným do pasti WOW , ale i tady platí to co píšu výše. Můžete buď hrát WOW na emulátorech na free serverech nebo můžete hrát na "ofiku" placeném serveru. Kdo to vyzkoušel tak už má jasno a pokud ho ta hra skutečně baví, tak si za ni zaplatí, protože takový člověk po vyzkoušení ofika už na free zpátky nepůjde.
Podobné je to i s ostatními hrami. Některé jsou kvalitní a stojí za to si je koupit a některé jsou pouze jako free servery na WOW. U těch ať se potom studia nediví, že hra nesype, když není za co platit. Ono totiž jsou hry, které člověka zabaví na léta a baví ho i po letech a jsou "hry" které člověk prokliká za šest hodin a už se k nim nikdy nevrátí. Ten první případ je skutečná hra, ten druhý případ je pouze komerční techdemo, které někdo uplácal v domnění jak na tom snadno zbohatne.
mozna castecne i kvuli wow vypada pc trh s hrami tak jak vypada. obrovske mnozstvi lidi, kteri predtim kupovali a hrali spoustu ruznych her ted hraji a plati jen wow
PC je dobrý v tom, že si ho můžu upgradovat. Koupit CPU, GPU, RAM atd. U konzole to nejde a to mi vadí. A počítače mají mnohem větší výkon. PS3 má cca 2,2 tera flops a na PC má jenom samotná GPU cca 2,5 tera flops (myslím ATI HD 5870).
ale vždyť to je přece výhoda že konzoli nemusíš upgradovat. Nebo si ten druh člověka, co když ročně nevyhodí XXX KČ ročně za hardware tak to nepřežije? A k čemu ti je tych teoretických 2,5 tera flops?
kvuli ps3 sony celkem lituju...i kdyby prodali 4x tolik konzoli co microsoft budou mit taky o to vetsi ztratu...a to ma sony za svou v celku dobrou vuli(neplaceny online sluzby,mensi miru poruchovosti nez Xko - aspon to puvodni,exkluzivni kvalitni hry a cenu temer jako X360),holt to nemeli na pocatku promyslene a ted musi zivit ztratovou generaci kvuli hracum/vyvojarum
Ja dufam ze si to uvedomia aj v MS a prestanu sa snazit s konzolami nahradit PC. Dufam ze pojdu smerom ako wii a bude to zvlast platforma na uplne iny styl hier a prestane sa to srat do PC platformy. Aj tak sa to preukazalo ako stratove. XBOX1 bol v strate celkovo 4 miliardy, ps3 je uz 5 miliard tak dufam ze uz nebudu kafrat do pc. Uz ma unavuje to ze kvoli zastaralym konzolam sa hry nikam nepohli ani po grafickej stranke a ani po hratelnej kvoli obmedzenemu ovladaniu na konzolach...
A neobmedzuje to len hracov ale aj vyvojarov, nieje lahke optimalizovat hry na 256mb kombinovanej ram/grafickej pamate(pre predstavu textura jedneho druhu travy v crysise ma cez 5MB, tych druhov je tam kopa + ine objekty)Staci si pozriet jak osekany je cry3 na konzole: Odkaz . A devkit pre PS3 je katastrofa.
Skvělá zpráva ..škoda jen, že podobné výsledky nemá Xbox 360 ...pak by snad konzole konečně přestali dělat a nechali jeddinou správnou cestu volnou..a tou je only PC hraní..
jedinou spravnou cestu??? to ma byt jako pokus o flame nebo to myslis vazne? kdo nebo co jsi zac, ze muzes rozhodovat za vsechno co je nebo neni ta jedina spravna cesta?
Dotování konzolí je zcela běžné. Výrobci konzolí vydělávají na hrách, z kterých mají podíl. Proto jsou konzolové hry dražší než na PC.
Když SOny zadotuje PS3 a hodně jich prodá, lidi si na konzoli co mají doma budou kupovat hry a to několik let. Takže já bych v tom opravdu nic tak hrozného pro Sony neviděl
EDIT// je to stejná logika jako bys počítal kolik T-Mobile prodělal na dotovaných telefonech. Určitě na jejich nižší prodejní cenu dal hodně miliard, ale vyplatí se mu to...
No jo, ale PS3 se prodává už docela dlouho. Celkově prodělala už nechutný peníze a to jako celek. Čili ne jenom samotný prodej konzole, který je logicky ztrátový, ale ztráta narůstá i přes prodej her, příslušenství a služeb okolo konzole. PS3 totiž byla dlouhou dobu v prodejnosti ta třetí, na trh přišla jako poslení, překonávala ji v prodeji i sestřička PS2 a po praktickém monopolu z dob PS2 se Sony ocitla v situaci, kdy má velmi schopnou konkurenci. Pokud do teď PS3 jako celek prodělala 5 miliard, tak si nedovedu dost dobře představit, že by se za svůj "život" dokázala alespoň vyškrábat zpátky na nulu. Nemluvě o tom, že PS3 by měla vydělat na vývoj svého nástupce. Zatím se tak neděje.
Samozřejmě PS je pro Sony velmi cená značka, s velkou marketingovou hodnotou, ke které jsou napojeny vazby, které bude potřebovat s ohledem na vydání nástupce PS3. Proto nemůže PS3 zaříznout, potřebuje ji udržet při životě na trhu.
podle toho co tady furt o konzolich pises, jak prodelavaj jak sou hw zastaraly.. jak maj preblemy s tamtim a tamtim tak uz by davno krachly...
vy si neuvedomujete... ze za vydelek PS3 nemluvi jen prodeje.. ale taky PSN kde vydelavaj vic... kdyz si pak 20 lidi koupi neco za 20$ tak maj 400$... ovsem na psn si neco nekoupi jen 20 lidi takze vydelek jim zajistuje hlavne psn apod. (u xboxu je to zase xbox live...)
proste to neni jen o tom ze konzole sama o sobe prodelava.. a ted jen do me
a myslis ze se je v te divizi i PSN ?? ...
omg opravdu si myslis ze by sony provozovala neco co ji prodelava miliardy ?? ... popr. to tu ztratu vyrovnavala dalsima 3 divizema ? tezko...
zisk PSN je mnohem vetsi nez z prodeju ps3 ...
Možno to bude znieť kruto ale vôbec Sony neľutujem. Už len kvôli hrám ktoré vyšli len na konzoly prípadne vychádzali na PC a konzoly no po finančných dotáciách a exkluzívnych zmluvách už vychádzali len na konzoly. (najznámejší prípad Midway - Mortal Kombat) Navyše Sony a kvalita nikdy neboli veľký kamaráti, stačí si napr. u PS/2 spomenúť na vysokú poruchovosť optiky v mechanike ktorá nebola stavaná na to, že tam každý deň "gambler" strčí niekoľko médií a bude pariť.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!