SONY PS3 dotahuje v prodejích XBOX360, jenže za cenu masivních ztrát – platforma konzolí umírá? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 10 listopad 2011
altUmělá marketingová platforma a stroj na peníze zvaný konzole, se zadrhl a peníze ztrácí …

 

 

 

Herní konzole PS3 a Xbox360 jsou trnem v oku mnoha skutečným vývojářům a hlavně části hráčů, kteří nedokáží pochopit, jak si je někdo může koupit, platit za stejnou hru o 1/3 více než za PC verzi, které je navíc výrazně hezčí, běží v HD a zvládne ji rozchodit nejen velmi průměrný herní PC, klidně i pár let starý, ale i běžný mobilní PC. Až do této doby se mělo za to, že je to alespoň velký business, vydělávající velké peníze na předražených hrách s minimálními náklady na vývoj a inovace. Jenže ono se to nějak celé zadrhlo.

Přišly SmartPhone a Tablety (hlavně Apple a Android), přišel Facebook, přišla digitální distribuce u PC a každoměsíční a každokvartální zveřejňování výsledků konzolí a herního trhu, připomíná zlý sen. Prodeje konzolových her strmě klesají, mnoho konzolových hráčů hraje raději na telefonu či na tabletu. Novou obnovu zažívá i PC, které už výrazně technologicky a kvalitativně konzolím odskočilo. Navíc digitální distribuce, MMO hraní, DLC a mikrotransakce generují větší a spolehlivé zisky, než z konzolového trhu. Současná generace herních konzolí to má zdá se spočítané.

Nintendo a jeho Wii už je absolutně ze hry a nástupce zatím v nedohlednu. Nintendo se také potýká s obrovskou ztrátou. SONY se pokouší dohnat Microsoft Xbox360 alespoň prodeji konzolí, ale snížení ceny nebylo finančně moc moudrý tah. PS3 sice výrazně kusově stáhla náskok Xbox360, ale za cenu masivního zadlužení už tak ztrátové herní divize SONY PS3. Sony jen na snížení ceny a prodejích prodělala půl miliardy dolarů! Ale to je sranda proti tomu, kolik prodělala celá herní a spotřebitelská divize této firmy. Ztráta činila neuvěřitelných 7,9 miliardy koruna  masivně narostla proti loňským necelým 300 milionům korun. Je mi skutečně záhadou, co je tak skvělého a výhodného na tom prodávat 5 let zastaralé zařízení s tak masivní ztrátou.

Stále častěji se ozývají hlasy o tom, že uvedení nové generace konzolí musí přijít co nejdříve, jinak je nová generace výkonných Tabletů a SmartPhone totálně převálcuje (podle mě už se stalo bez šance to zvrátit). A co neudělají oni, to dodělá nástup STREAMovaných her přes Internet, i když s tím to zase tak horké nebude, protože stav internetu a sítí není takový, aby tohle v dohledné době umožnil skutečně v masivním měřítku používat. Jenže nová generace konzolí je v nedohlednu, nejblíže je Nintendo, ale i jeho novému Wii to ještě bude trvat. Problém je, že mnoho herních vývojářů dokončuje, uvádí, nebo má rozdělané herní projekty, které ještě se současnou generací konzolí počítají jako s cílovou platformou. Jenže prodeje konzolových her klesají a nevydělají na ztrátu, která je z prodeje samotných zařízení. Sice se často mluví o milionových předprodejích her, ale vzhledem k tomu, že nejprodávanějších her se předobjedná a pořídí většinou jen v jednotkách milionů kusů, to není terno, protože obou kozolí jsou prodané desítky milionů. Zdá se, že drtivá většina jejich majitelů je už také odložila k ledu.  

Tvůrci konzolových titulů se tak snaží zachránit situaci zoufalými výkřiky o tom, že PS3 a Xbox360 mají ještě výkonově co nabídnout. Jenže už je zkrátka příliš vidět, že výkonově, ani technicky už nabídnout mnoho nemají. Mnoho mobilních her je nejen hezčích, ale mobilní telefony a tablety s novými ARM platformami je výkonově i schopnostmi strkají do kapsy. A třeba současná generace herních PC a jeho rozvinutá digitální distribuce, to je jako srovnávat povoz tažený koňmi (konzole) s novým Ferrari (PC). Konzole PS3 a Xbox 360 i Wii jsou nad propastí a uměle vytvořená platforma, která měla být zlatým dolem, se hlavně pro SONY stává noční můrou. Osobně bych se vůbec nedivil, kdyby nová generace konzol SONY už vůbec nedorazila a akcionáři a vedení firmy by se vzhledem k masivním ztrátám spotřebitelských produktů bez vyhlídky na zlepšení rozhodlo celou věc odpískat. A když nebude PS4 konzole SONY, nebude ani Microsoft Xbox.

O tom se už ostatně nahlas mluví, že nový Xbox buď bude v podstatě systém PC s Windows 8, nebo dokonce ARM platforma s Windows 8. Osobně bych se nedivil, kdyby MS přišel se dvěma zařízeními. S herním PC s konzolovým jednoduchým fungováním a obsluhou s Kinectem a připojením k TV a pak s herním ARM Tabletem. PS3 a Xbox360 to ale mají spočítané a vzhledem k výkonu a kvalitě obrazu, který poskytují, na nich dnes může hrát už jen masochista, který se rád okrádá o zážitek a peníze. Doufejme, že se tedy přiblížila opět doba, kdy se hry budou zase pořádně vyvíjet, předně na PC. I když samozřejmě obrovský trh bude s hrami pro mobilní zařízení, ale zde už to nevypadá, že by hráči byli ochotní platit 1300 korun za hru, jako na současné generaci konzolí, takže herní průmysl se bude muset změnit.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
londoss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 07:30:22

Jo tyhle žvásty mě po ránu aspoň rozesmějou
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 13:19:12
avatar
Nechápem čo ti na tom príde vtipného. Teda možno tam dačo je. Ja neviem. Totižto článok na takúto tému vôbec nečítam, lebo ma to už ani trochu nezaujíma.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 15:33:09
avatar
Citace:
Umělá marketingová platforma a stroj na peníze zvaný konzole, se zadrhl a peníze ztrácí …


Když vidím podobné titulky tak mě napadají magazíny jako Aha, Super, nebo Blesk.
PetrSvetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 21:19:04

DD si trošku zapřeháněl...
PS1 a 2 BOMBA! PS3 se moc nepovedl, moc složité a drahé na výrobu her i hardwaru, ale to je holt byznis. Jak říká jeden můj dobrý kamarád "každý den se párky nežerou".
XBOX a XBOX360 BOMBA! Není co dodat.
Nintendo Wii, hardwarově slabší, ale pro cílovou skupinu zákazníků BOMBA!
Ano, už jsou zastaralé, ale technická sladěnost a jednotnost systému, jim dává mocnou zbraň a nevidím důvod, proč by neměla přijít nová generace konzolí, na kterou budeme zas valit oči.
A nakonec, některé hry se líp hrajou na PC a jiné jsou zas jak ušité na konzole. A kdo se chce jen pobavit, tak koupí za pár peněz dnešní "zastaralou" konzoli a her má v bazarech po k...t
Howg.
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-11 00:02:09
avatar
čo sa hra lepšie na konzolách? si zabil konzoly si ľudia kupujú jedine pre only ps3 alebo only xbox hry ktoré na pc človek nenájde inak je to naozaj masochizmus ...či mi tu chceš argumentovať trápnym sisaxis joystickom? omnoho kvalitnejší s programovatelnými tlačítkami si kúpim na pc a za cenu ps3 si to zahrám na omnoho krajšej grafike ...a navyše na tom PC môžem robiť milion veci ktore na konzolách nie takže daj mi jeden normalny argument lebo sa iba smejem časy ps a ps2 sú dávno preč
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 19:18:33

Toto su vsetko ludia ktori si zaobstarali konzolu a ked ich podobne clanky prijmu k tomu aby si uvedomili za co vlastne vyhodili peniaze tak ich ide pepka klepnut.
PetrSvetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 21:17:49

Asi se budeš divit, ale mám PC. Prostě mi víc sedí hraní na PC a taky hraju hlavně 3D akce a strategie, které jsou na PC určitě lepší než na konzolích, jak graficky, tak ovládáním. Ale jsou zase hry, které se mi na konzolích hrají mnohem lépe než na PC. Fableové, Silent Hillové, Resident Evilové, Alan Wake, a hry závodní. Kdysi jsem měl PS1, pak PS2. Teď už mám pár let PC a asi rok Wii pro mé malé děti a asi dva měsíce XBOX360 kvůli VELICE výhodné koupi. Takže si myslím, že můžu docela srovnávat.
Davybox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 07:47:37

Tak konzole sice jsou zastaralé , nicméně stále se asi prodávat budou. Sám jsem PC hráč, ale dceři jsem koupil Wii a občas si ho taky dám, je to sranda a o to tu de. PS3 nebo Xbox pro mě z pohledu hraní jako pro PC čkáře opravdu smysl nemají, maximálně tak pro děti do pokojíčku.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 10:49:07

Plne súhlasím, je to na hlavne o hraní a zábave. Podobne keď príde synovec, ktorému je 10 rokov a zadrtíme si niečo spoločne tak sa na tom hlavne dobre bavíme. Obom nám je jedno či to má najnovšie efekty, super rozlíšenie. Berieme to ako spoločenskú zábavu a o tom to je. Nikto z nás to neberie ako hardcore záležitosť, naviac na PC zväčša pracujem, alebo tam mám nainštalované jednu/dve hry a aj to stratégiu, alebo RPG čo nie sú hry pre viacerých.

Citace:
PS3 a Xbox360 to ale mají spočítané a vzhledem k výkonu a kvalitě obrazu, který poskytují, na nich dnes může hrát už jen masochista, který se rád okrádá o zážitek a peníze.

O nič sa vôbec neokrádam a masochistom tiež nie som. Pokiaľ niekto dokáže pochopiť určitý druh zábavy nepotrebuje z toho robiť dramatické diela, ako sa zväčša tu prezentuje, a ešte aj dnes sa dokáže zahrať také človeče alebo nejakú starú vykopávku a dobre sa pri tom zabaviť.

Svoje deti skôr posadím pred Xboxa dám im ovládač, alebo Kinect a zabavíme sa oveľa viac nejakou hopsačkou alebo spoločnou hrou ako pred tromi monitormi s ultra-mega-giga grafikou. Poslednú slušnú na PC, na ktorú si ako tak spomínam bol Rayman. Odvtedy po nich asi zľahla zem.

Všetko záleží od uhla pohľadu, pre mňa je to na hranie ... a to doslovne. Myslím, že to treba brať podobne
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 13:27:30
avatar
Heleď takový trochu OT, ale když si zmínil toho Rayman, hrál si demo Rayman: Origins? Podle mě je to užasná hra auručitě ji kupuju hned jak bude dostupná : ) Je to sice za 60$ price tag, ale jako ta grafika a to kouzlo Raymana mě fakt učarovalo : )
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 14:45:15

Ešte nie, ale určito si ju nenechám ujsť

Odkaz
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 13:13:41
avatar
Pokud je smyslem hráče hraní her, potom má jakékoliv herní zařízení s exlusivními hrami smysl. Samozřejmě záleží to na preferencích jedince, o tom žádná : )
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 07:53:59
avatar
jako zní to dobře že by nebyly konzole...ale nevím no...ta naše planeta je dost na hlavu...teda lidi tady...když si vezmu že jsou lidi ochotni platit tohle je příklad

...má například smysl se ptát, proč lékárny propagují a prodávají například známé homeopatikum Oscillococcinum? Prý zabírá při chřipce. Víte jaké je složení? 100 % cukrů – 85 procent obyčejné sacharózy a 15 % laktózy. A pak chemicky absolutně nestanovitelné množství mixu jater a srdce kachny běžného domácího druhu Pižmovka velká (Cairina moschata). Při koncentraci 1×10-400 g samozřejmě s astronomickou pravděpodobností není v tabletce ani molekula látky, jejíž účinnost i v neředěném stavu je víc než pochybná. A vše se tváří téměř jako oficiální lék. Dokonce ho doporučují někteří z těch, jimž byl univerzitou propůjčen lékařský diplom. A tak se prodává 30 gramů čistého cukru za téměř 500 Kč, navíc v lékárnách, k nimž lidé ještě přechovávají zbytky důvěry...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 13:20:04
avatar
Na tohle musím ještě reagovat. Pokud vím homeopatika jsou založená na bází sacharózy. Osobně sem se s tímto druhém léčiva setkal před pár lety, kdy mě postihl tinitus. Nejotravnější "onemocnění" které sem kdy poznal, je to konstantní pískání v uších. Už sem se pomalu loučil s normálním životem, když mi bylo doporučeno jenom homeopatikum. Byl sem v té době zoufalý a upřímně vyzkoušel bych všechno jen aby to zmizelo.Nejsme "věřící" člověk, takže nějaký placebo efekt se nedal u mě čekat. Přesto po několika dávkách problém zmizel a neobjevil sem od té doby. Nechci tady tohle léčivo propagovat, jenom napsat své vlastní zkušenosti, samozřejmě ať se každej léčí čim chce : )
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 14:22:04
avatar
Jo tak já mám hučení v uchu už 3 roky ... si zvykneš buď rád že se ti k tomu nepřidaly závratě jako mi

Jinak nehaním homeopatika obecně pouze toto ... ano nosný prvek je sacharóza, jenže v daném případě nemá co nosit
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 14:37:24
avatar
Tak to máš můj respekt, protože já sem už přemejšlel o provazu, když to po 14ti dnech nepřestávalo : D Myslim si, že na podobnou věc bych si nezvyknul ani omylem : D
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to c.Data 2011-11-10 08:07:32
avatar
Tak placebo efekt je mocna vec. Ja si osobne myslim, ze sa tento kolotoc ohladne herneho priemyslu nezastavi a po uvedeni PS4 a XBOX720 to zacne znova cele dookola. Masivna propagacia "super vykonnych" konzol, no za par rokov budu znova brzdit vyvoj PC hier.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 08:13:13
avatar
podla mna ho budu brzdit uz hned od ich uvedenia, mozno nie az tak velmi ako momentalne ale budu a bude sa to zhorsovat.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 15:36:55
avatar
Nakonec stejně o všem rozhodne trh. Když se najdou lidi, kteří si konzoli koupí a bude jich dost aby se to firmám vyplatilo tak konzole budou i kdyby se všichni PC hráči postavili na hlavu
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 08:57:43
avatar
Podle mě, na trhu není místo pro tři výrobce konzolí. V každé generaci bude jeden mimo koryto. V minulé generaci to bylo Nintendo a Sega, která to dokonce zabalila, teď to pro změnu je Sony. Podle mě, by mělo Sony přijít s nějakými pěknými herními PC, které by měly nějaké malé rozměry, pěkný design a solidní výkon na všechny dnešní hry, a využít toho, že značka Sony ještě něco v herním průmyslu znamená. Vývoj her by byl jednoduchý a když na to příjde, tak i vývoj HW by je už teď nic nestál, protože už je to hotové. No a nacpat tam nějaké jejich GUI, kde by měli ten jejich market atd.(něco jako třeba Steam), jak to mají na PS3 a do týdne můžou jít na trh. Prostě udělat PC, primárně určené na hraní her u kterého by se počítalo, že si to lidi připojí k TV místo dnešních konzolí. Díky USB by šly k tomu použít i gamepady, volanty atd. co lidi mají k dnešním konzolím.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 09:05:25

Jo to by Sony prisla o "exklusivitu" vsemoznych atypicky stupidnich konektoru a formatu na kterych se balikovala. I kdyz dneska uz je to jedno cokoliv neni standartizovane napric platformamy je stejne drive ci pozdeji mrtve. Proste Sony bude muset pochopit ze svet se netoci kolem nich jinak zkaza sony bude pokracovat.
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-11 07:25:03
avatar
Dobrý nápad a keď vezmeme do uvahy ze pomerne velka cast ludi ma klasické tv s vga rozlíšením tak v podstate na tom pojde hrať každá hra a k tomu ako bonus možnosť robiť všetky veci tak ako na PC. A na svoje si prídu aj "benchmark hráči" bo budú mať pekné výsledky mno a aj tu sa ich takých zopár nájde, čo sa na pc nehrajú, len sledujú číselka v testoch
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 12:31:20
avatar
Tak v prvé řadě konzole jsou tady s námi už nějakou tu dobu, dokonce tady byly i v době kdy hraní na PC bylo ještě v plenkách. V dřevních dobách prvního PlayStationu bylo pro hraní kolikrát jednodušší a výhodnější koupit právě konzoli, než v té době drahý PC. To že konzole přesluhují není, z pohledu výrobců, zase až tak úplně pravda, spíše se současná generace pomalu blíží ke konci. Životnost jedné generace bývá zhruba +- 6 let, alespoň u Sony tomu tak je. To že se svou vlastní chybou dostala do problémů, ve kterých se plácá dodnes je druhá věc. Výrobci nejsou blbí a nakonec se stejně podřídí trhu. Proto už jsou konzole nové generace ve vývoji. Nemůžete jim mít za zlé, že vydělávají a prodlužují životnost konzolí, když je hráči stále kupují.

Srovnávat tablety a smartphony s Xboxem a PS3 je imho totální blbost DD. ARM zařízení jsou výkonnostně někde úplně jinde. Nejnovější tablety jsou možná výkonnější než PS2 ale na současnou generaci konzolí stále ještě nemají. Ne každému taky hraní na tabletu vyhovuje. Raději budu mačkat tlačítka než prsty patlat po displeji.

Jinak jsem asi masochista, protože když mě hra baví tak je mi úplně jedno jestli mi po obrazovce skáče polygonů milión, nebo jen několik tisíc. S radostí si ještě dnes zahraju hry z Playstation, PS2, nebo PC hry z devadesátých let, protože v době kdy vývojáři nemohli provádět kouzla s grafikou, prováděli kouzla s hratelností.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 10:43:00
avatar
P.S. Výměnu generací jsme zažili už několikrát, myslím že to není třeba zbytečně dramatizovat. Jen si myslím, že příští generace konzolí nebude oproti PC představovat tak velký výkonnostní skok jako tomu bylo v době uvedení X360/PS3.
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 11:59:13
avatar
Musim s tebou souhlasit a asi jsem teda take masochista, kdyz uprednostnuji hratelnost pred grafikou. Sam jsem kovany PC hrac, ale PS3 jsem si koupil kvuli Final Fantasy, God of War, Uncharted a dalsim skvele hratelnym peckam, ktere si na PC nezahraju, protoze tam proste nevysly. Dalsim duvodem bylo streamovani filmu z PC do TV pres DLNA, coz ma PS3 taky zmaknute na jednicku.

A kdyz uz se tady resi ta zastarala grafika...

DD videl jsi jak vypada treba Final Fantasy 13? To je uplna pastva pro oci. Kdyz jsem to poprve spustil, tak mi fakt spadla celist a jenom jsem koukal co PS3 utahne, vzhledem k tomu jak dlouho je na trhu. Hlavne modely postav jsou neuveritelne propracovane.

Samozrejme me take mrzi zpomaleni vyvoje grafiky her na PC kvuli multiplatformismu a rozhodne jsem pro, aby co nejdriv vydali konzole nove, at se to konecne nekam pohne...
londoss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 12:18:23

Kvalitní názory. Je fajn vidět, že tady nejsou jenom fanatici co by si o konzoli neopřeli ani kolo.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 13:33:56

Vis a to je prave ten problem kvuli kteremu Sony umira. Exklusivita a oddelovani se od mainstreamu. Tohle muze fungovat u aut kde se vyrobi limitovana serie supersportaku a uzivi to cele oddeleni automobilky ktere je na to vyhrazene nebo pripadne malou firmu ktera se tim zabyva. Sony je takovy kockopes. CHtela by exklusivitu (hlavne aby si mohla rict o premrstene penize) a zaroven masy kvuli velkemu zisku coz nejde dohromady. Tak to masti jak se da a umira protoze takovych jako ty neni dostatek na to aby s touhle strategii prezila. Ja mam dneska tolik spickovych her na PC (ktere maji hratelnost suprovou a navic lepsi grafiku nez cokoliv na PS3) ze vubec nestiham hrat tak rychle jak to vychazi takze i kdyby na PS3 vychazely sebelepsi hry tak me a jak je videt i velke vetsine hracu je to ukradene.
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 13:58:17
avatar
Pleteš jabka s hruškama - exkluzivní tituly má i 360, odděluje se tím MS od mainstreamu? Exkluzivita je marketingovej nástroj (jako např. Tegra Zone, atd), kterej má podpořit prodej právě té či oné konzole a ač to jsou povětšinou AAA tituly, jejich jenom zlomek, takže jak a včem se prosím pěkně SONY odděluje od mainstreamu (dost dobře ani nechápu co tím myslíš)?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 14:12:57

No jde o to ze xBox je v podstate PC. Takze jakykoliv titul takzvane "exklusivni" pro xbox neni problem kdykoliv za minimum penez uvolnit pro PC (jako se stalo napriklad s prvnim GoW). Navic MS ma xbox spise jen jako hracku na truc prave sony takze je to uplne jina situace. PS3 je uplne jina platforma a nema za sebou silu penez MS. Staci to tak?
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 14:45:41
avatar
Jasný PS3 je jiná platforma, ale oba jedou v podstatě podle stejnýho mustru, neboli co bráni MS vydat své exkluzivní tituly i pro PC ihned - že by peníze? SONY má v podstatě vlastní ekosystém. A jen tak mezi náma - odkdy PC hráče zajímají porty z konzolí hmmm? Nicméně je mi to šumák, ať si každej hraje na čem je mu libo
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 15:37:16

Myslim ze MS je na tom tak dobre ze nejaky exklusivni xbox titul je mu u zadnice. Rekl bych ze je sam prekvapen svym uspechem natolik ze to lidem co si koupili xbox nemuze udelat aby jim nedal pocit exklusivity u nejakych her. O GoW MS rikal ze nikdy nebude na PC a vsichni vime jak to dopadlo. Proc to udelali je mi zahadou.
Nejsem programator ale co jsem slysel tak je to celkem jednoduche prevadet xbox hry na PC takze to o penezich nebude.
Pokud je hra dobra je kazdemu jedno jestli je to port, multiplatformni vyvoj nebo exklusivni titul. Ja se u GoW bavil ale urcite me to neprinuti koupit kozoli jen kvuli tomu at si zahraju dalsi dil coz by snad mohl byt duvod proc MS uvolnil na PC jednicku aby nalakal vice lidi na xbox, jinak mi to nedava smysl.
londoss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 14:17:29

No něco na tom je, ale tahle teorie má trhliny.
Já nepopírám, že je Sony ve ztrátě, ale DD se ani neobtěžuje uvést zdroje, třeba prostě vzala Sony peníze herní divizi na nákup Ericssonu, nebo já nvm. Každopádně to Sony ustojí, je to jedna z největších technologických firem.
Každopádně exklusivity jsou to, co dělá konzole z 75%. A myslim, že prodeje každé exklusitviti pro PS3 to potvrzujou, viz uncharted 3, gran turismo 5 atd.
Zdroje: http://money.cnn.com/magazines/fortune/global500/2011/snapshots/6640.html
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 14:25:12
avatar
Právě že exkluzivita je jedna z věcí jak firmy nutí hráče koupit právě jejich konzoli. Xbox nabízí série Gears of War, Halo, Alan Wake. PS3 má zase God of War, Uncharted, Little Big Planet, Heavy Rain. Při dnešní ceně konzolí není pro spoustu lidí problém mít herní PC a zároveň herní konzoli. Na konzoli si zahrajou exkluzivní tituly a navíc mohou využít další služby, jako například nakupování a streamování filmů, hudby a jiné. A to vše přímo v obýváku na nějakém ideálně velkém a plochém zobrazovadle . To že tyto služby v ČR buď nefungují, nebo jsou omezené je zase trochu jiná kapitola

Vývojáři exkluzivních her často dostanou hezký peněžní bonus od Sony/Microsoftu a taky se pak můžou lépe soustředit na danou platformu a hru optimalizovat tak aby fungovala na daném hardware co nejlépe. Kočkopsi naopak bývají odfláknuté PC porty řady her, ať už jsou způsobené leností vývojářů, nebo tlakem vydavatele. Taky mě jako hráče mrzí, že si jako majitel konkurenční konzole spoustu her nezahraju, ale to je holt život a kdo chce konzoli tak si musí vybrat, a nebo si koupit obě

Sony se do problémů dostala hlavně díky složité architektuře PS3, kdy došlo ke zdržení vývoje a Microsoft tak získal náskok (podobně tomu bylo v době uvedení PS2 vs. Xbox). PS3 je taky oproti Xboxu dražší a náročnější na výrobu. Sony ji musela silně dotovat a spolu s nízkými prodeji se dostala tam kam se dostala. Připočtěme k tomu několik kauz, kde Sony svým samurajským přístupem příliš podpory veřejnosti nezískala (odstranění podpory Linuxu, tanec okolo Geohota a nakonec masivní úder Anonymous na PSN). Exluzivita titulů v tom nehraje vůbec žádnou roli
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 15:02:12

Vidis xbox skoro totozny s PC a PS3 a ted cituju tebe

Sony se do problémů dostala hlavně díky složité architektuře PS3, kdy došlo ke zdržení vývoje a Microsoft tak získal náskok (podobně tomu bylo v době uvedení PS2 vs. Xbox). PS3 je taky oproti Xboxu dražší a náročnější na výrobu. Sony ji musela silně dotovat a spolu s nízkými prodeji se dostala tam kam se dostala.

xbox je v podtste main stream platforma a to co jsi popsal je prave ta technologicka exklusivita ktera posila sony do hrobu.

Pokud jde o exklusivni hry pro nejakou platformu tak naprosta vetsina lidi vlastni PC a vyuzije ho i na hry. Nebude si kupovat neco kvuli nekolika exklusivnim hram kdyz drtiva vetsina her vyjde i na PC (nekdy exklusivne pro PC ) a stejne se to nestiha vsechno hrat. Tech co si kupuji platformy kvuli exklusivnim hram neni dostatecne mnozstvi jak je videt u Sony.

Sony oproti MS sla nejhorsi moznou cestou protoze se oddelila od main streamu naprosto ve vsem naproti tomu xbox jen castecne a proste tech lidi co si kupuji sony neni tolik aby se ji to zaplatilo a stala se dominantni coz byl jeji puvodni plan aby si mohla diktovat. Ono kdekoliv nekdo pocita s nejakou formou totality (my jsme jedini a vse bude podle nas) tak to dlouhodobe nefunguje. To je taky castecne duvod proc zacali utoky na sony nikdo nema rad "fasisty" a sony se tak chova/la.

Jinak uz radsi koncim s vysvetlovanim protoze jak vidim mnozici se minusy tak je jasne ze jsem sahnul sekte konzolistu na jejich boha Nic ve zlem.
londoss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 15:08:46

Tak já nikomu mínusy ze zásady nedávám, buďto se mi to líbí a dám mu + nebo nelíbí a tím to pro mě končí, každej má právo na svůj názor. A ty je máš kvalitní. ;)
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 15:24:28

Diky taky to tak delam. Normalne na to kaslu ale nekdy mi to neda abych si nerypnul do nejakych dogmat a klise
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 15:25:36
avatar
Neboj já ti minus nedal, přijde mi to jako zajímavý pohled. Jen si myslím, že pokud existuje něco jako mainstream platforma, pak je to PC, Xbox360 a PS3 dohromady. Protože co se týká multiplatformních titulů, jsou si naprosto rovnocenné.

Xbox má co se architektury týče blíže k PC, to máš pravdu. Sony doufala, že díky architektuře a Blu-ray mechanice Xbox převálcuje jak výkonem, tak užitnou hodnotou. Bohužel na to sama dojela, ona exotická architektura totiž naopak ztížila vývoj her a Blu-ray se nedočkal takového masového rozšíření jako kdysi DVD.

Sony si obecně kolikrát jde svou vlastní cestou, ať už jde o konektory, paměťové karty, nebo architekturu konzolí. PS3 se jí pravda nevyvedla, ale jak je psáno výše, rozhodně ji to nepoloží, protože ji podrží ostatní divize.

Abych to nějak shrnul, nejde o to komu fandíte ať je to PC (AMD, nVidia, Intel), Microsoft, nebo Sony. Všem těmto firmám jde jenom o naše peníze. Pro mě je podstatné abych se jako hráč dočkal kvalitních her
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 15:30:32
avatar
Citace:
PS3 a Xbox360 to ale mají spočítané a vzhledem k výkonu a kvalitě obrazu, který poskytují, na nich dnes může hrát už jen masochista, který se rád okrádá o zážitek a peníze.

No když se podívám na BF3stats.com
PC online
79 615
PS3 online
77 083
360 online
47 097

Tak těch masochistů je pořád o dost víc než PC hráčů a to i u hry, kde je asi nejvíce vidět rozdíl mezi PC a konzolemi...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-11 08:20:12
avatar
Podle mě je problém v tom, že se prakticky spojily hry na PC s konzolemi. Prostě ta multiplatformnost. Dříve to bylo tak, že na PC vycházely hry, které na konzole nevycházely, případně jen několik. Pak na Segu vycházely hry, co nevycházely na PC ani na Nintendu. Zase bylo jen pár vyjímek. No a u Nintenda to samé. Takže si člověk vybral prostě tu platformu, na které bylo nejvíce her, které si chtěl zahrát. Takže někteří brali PC, někteří Nintendo a někteří Sega. Prostě každá platforma měla své specifické zákazníky, kterým veděli vývojáři co předhodit. Dnes je to všechno tak promíchané, že vlastně zakazníci řeší k čemu jít. Jestli k PC, Nintendu, Xboxu nebo Playstationu, protože na všechny platformy vycházejí stejné hry a liší se to jen v několika hrách a tudíž je těžké přetáhnot tu většinu na svou stranu. Pár dobrých her je PS3 only, jenže jich neni tolik, aby přetáhli zákazníky Nintendu nebo Microsoftu. A to platí i u Xboxu. A na PC je těch her taky naprosté minimum, co by byly schopné přetáhnout lidi od Xboxu nebo PS3 nebo Wii. Proto asi mělo Wii ze začátku takový úspěch, protože se více odlišovalo. A to bylo právě to co dříve byl ten základ úspěchu a šlo jen o to, jestli se ta odlišnost líbila většině nebo jenom menšině. Kdybych dnes neměl PC ani konzolu a neřešil bych vůbec finance a chtěl bych si hrát, abych pravdu řekl, tak bych nevěděl vůbec co si vybrat. Na začátku devadesátých let by byl pro mě jasná volba Sega. Pro některé jiné lidi jasná volba Nintendo a pro další jasná volba PC. Ale dnes nikdo neví co, když na všem jsou ty úplně stejné hry. No a vyberte mezi PS3 nebo Xbox360. Na PS3 je GT5 na Xbox je Forza 4. A podobně je to u dalších her, že na každé konzoli nebo PC je buď ta stejná hra a nebo má svůj protějšek. Takže se tvoří hry pro masy, které sice neurazí, ale ani nijak nenadchnou, protože se každému na té hře něco líbí a pro změnu něco nelíbí, každému něco jiného a proto nevznikají nějaké kultovní hry, které by sice masa nemilovala, ale našlo by se dost lidí, co by z té hry byli doslova hotoví. A proto je dnes úplně jedno ci si kdo vybere a pak hraje roli jenom cena konzole, nebo her a prostě kdo to trefí nejlíp, ten boduje. No měli by to spíše dnes dělat tak, že by vydávali hry tak, že by byly mířené na určité skupiny lidí, sice by jedné hry neprodali miliony kusů, ale zase hráči by byli z té hry nadšeni, a pro druhou skupinu by vydali jinou hru se stejným efektem, takže aby dosáhli efektu třeba milionu prodaných kusů, by museli vydat 3 hry. Jenže by zase měli na 3 hrách milion nadšených hráčů a ne na 1 hře milion hráčů, které hra nenudila, možná i zabavila ale nenadchla jak je to dnes a proto asi začíná opadat zajém o hraní.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-11 10:49:04

Dovolím si reagovat jen na toto :

Citace:
No měli by to spíše dnes dělat tak, že by vydávali hry tak, že by byly mířené na určité skupiny lidí, sice by jedné hry neprodali miliony kusů, ale zase hráči by byli z té hry nadšeni, a pro druhou skupinu by vydali jinou hru se stejným efektem, takže aby dosáhli efektu třeba milionu prodaných kusů, by museli vydat 3 hry. Jenže by zase měli na 3 hrách milion nadšených hráčů a ne na 1 hře milion hráčů, které hra nenudila, možná i zabavila ale nenadchla jak je to dnes a proto asi začíná opadat zajém o hraní.


Bohužel dnešní doba směřuje k značnému zjednodušování ať už v jakékoli oblasti. Vydávat hry pro určité skupiny by nebylo příliš efektivní, navíc hráči značně zmainstreamovali, je to dáno mladší generací hráčů, která není příliš hardcore zaměřená. S tím souvisí úpadek kvality titulů a je to vidět jak se PC potácí v omezení konzolemi. Ta doba vyjímečných titulů je jednoznačně pryč, je to dáno celkovou situací a dopadem masového rozšíření her mezi masy, kdy PC má doma snad už každý. Vše ve velkém množství směřuje k mainstreamu a tím i menší kvalitě titulu.
Je to neměnitelná situace na kterou nám nezbývá než se přizpůsobit.
Jinak s tvým příspěvkem naprosto souhlasím a jen doplňuji ;)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-10 16:28:22
avatar
A ten kdo deti nema, tak potrebu konzoli taky nema ... teda i vyjimky se najdou
Vabank [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-11 00:36:29

I když samozřejmě obrovský trh bude s hrami pro mobilní zařízení, ale zde už to nevypadá, že by hráči byli ochotní platit 1300 korun za hru, jako na současné generaci konzolí, takže herní průmysl se bude muset změnit.

Tak s prepáčením, ale toto je úplná blbosť. V západnom svete a hlavne v amerike, je podla mna 90 % populácie tak blbých , že herná konzola je pre nich vykúpenie. Žiadne starosti s operačným systémom, jednoducho zapne a hrá - k tomu cola a popcorn a sú super spokojný, na čo by im bol PC
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a 2011-11-11 07:03:15

ať umře
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 490x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 329x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 877x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6