SONY sype mraky peněz do PlayStation – nové reklamy na staré PSP, podplacené Valve a kopíruje Wii Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 16 June 2010
altPo Microsoftu byla na E3 na řadě SONY se svou prezentací novinek pro následující měsíce …

 

 

 

 

Očekávání byla veliká. Dokonce se spekulovalo o tom, že SONY představí PlayStation4! Bohužel realita byla mnohem horší. Nejen, že nový HW, vyjma Move, ke kterému se ještě dostaneme, nebyl představen, ale SONY rozhazuje peníze na všechny strany na podporu stávajícího zastaralého PS3 a PSP. Největším šokem i překvapením bylo zcela zjevné koupení si Valve a šéfa společnosti Gabe Newela, který ze sebe udělal blbce a lháře před celým světem. Tento velice známý člověk vždy vystupoval velmi kriticky (oprávněně), vůči SONY a hlavně PS3. Jeho prohlášení patří k velmi známým a respektovaným a před pár lety pronesl (a nebyl v tomto duchu zdaleka sám), toto:

"PS3 je totální katastrofa po mnoha stránkách. Sony ztratila přehled o tom, co zákazníci a vývojáři chtějí. Měla by ji zrušit a začít znovu."

Na letošním E3 a včera večer, přítomné publikum a uživatele po celém světě, ten stejný Gabe Newel, nechal zírat s otevřenou pusou a mnoho lidí asi ještě teď nevychází z údivu. Prohlásil totiž toto:

"Když byla PS3 představena, byl jsem jedním z největších kritiků. Sony však dokázala, že PlayStation 3 je nejvíce otevřenou platformou ze současné generace konzolí a stala nejžádanější pro konzumenty i vývojáře. Proto s potěšením oznamujeme PS3 verzi Portalu 2 a podporu Steamworks."

Jaká je cena za důstojnost a kolik stojí Gabe Newel, bohužel už neprozradil. Jedno je však jisté, celé je to velká lež. Stačí se podívat na prodejní čísla, která jasně ukazují, která konzole je nejžádanější mezi konzumenty a vývojáři a i malé dítě vám řekne, že když je PS3 s přehledem poslední o pár milionů kusů za Xbox360 a desítky milionů kusů za Wii, že nejžádanější být ze současné generace konzolí opravdu nemůže. Kromě toho otevřenou platformou a nejžádanější pro vývojáře, když si snad všichni vývojáři stěžují na to, že vývoj na PS3 je drahý, složitý a prostě to není ono??? Škoda, že se Gabe takhle shodil. Tahle bomba překryla i jinak příjemné překvapení pro PS3 uživatele – kteří se dočkají Portal 2 stejně jako majitelé PC, Mac a Xbo360. Distribuční kanál STEAM se prý také v nějaké (blíže nespecifikované) podobě objeví na PS3, ačkoliv si asi nikdo nedělá iluze, že by mu Sony dalo nějaký větší prostor a STEAM fungoval stejně jako na PC. Přeci jen SONY si bude chtít udržet svou vlastní distribuční síť jako hlavní. Každopádně vystoupení Gabe Newela bylo zatím největším šokem E3 výstavy a především negativním. Více než názorně předvedl, proč současné hry upadají a jsou takové, jaké jsou. Peníze se staly tím hlavním. O samotné hry, hratelnost a zábavu jde až na posledním místě. Dnes když se začíná navrhovat nějaká hra, není to o tom, že se parta nadšenců sejde a řekne si, jak udělat hru co nejzábavnější, teď se sejdou lidi jako Gabe Newel, a řekne se, jak hru udělat tak, aby se co nejlépe a nejrychleji prodávala a jak ji prodat na co nejvíce platforem. Jestli bude zábavná a dobrá? To je přeci jedno. Hlavně když se bude dobře prodávat. Originalita se vytrácí a je to vidět i na Portal2. Je to přeci jen dvojka, a zatímco Portal 1 byla jasně originální, jednoduchá zábava a za to sklízela velké ovace, Portal 2 je tu proto, aby vydělal ne, aby bavil, překvapil a byl originální, a podle toho bude vypadat … (Což ovšem neznamená, že Portal 2 bude špatná hra - to určitě ne, bude jen dospělejší a již ne tak originální a překvapivá - těším se na ní dost :) )

Pokud jde o ostatní věci kolem představení SONY na E3, tak žádný nový HW se nekonal. PS3 zůstane zastaralým ještě pár let, zaostalá grafika, kterou se SONY bude snažit maskovat podporou 3D a tedy efektem, který hodně detailů skryje. K tomu se přidá očekávaný pohybový ovladač, který se u Sony jmenuje Move. Je levnější než konkurence od MS a má také výhodu v tom, že něco držíte v ruce – hmatový vjem. Na evropský trh dorazí i dříve a to za cenu 60 Euro za jeden ovladač Move a Kameru PS Eye. Samotný Move pak bude stát 40 Euro a přídavný ovladač Navigator Controller pak 30 euro. Za 30 euro také budete mít samotnou PS Eye kameru. Předváděné hry s Move byly zajímavé, ale nikoliv originální. Stejně jako samotné pohybové ovládání není zdaleka originální. Vychvalování Move na prezentaci bylo až otravné, když všichni vidí, že je to prostě jen okopírovaný styl ala Nintendo Wii, které PS3 poráží v souboji konzolí na hlavu. Vždyť to vypadá a funguje skoro stejně. Na druhou stranu si myslím, že je to pořád lepší, než Microsoft a jeho Kinect bez jakékoliv hmatové odezvy …

Sony také nasypala hromadu peněz vývojářům her a oznámila některé exkluzivní tituly. Mezi nimi jsme se opět dozvěděli další datum vydání GT5. To by prý mělo vyjít 2.listopadu. Upřímně řečeno, nějaké podobné oficiální termíny už tu byly a GT5 se vydává už několik let. Do listopadu je navíc daleko a tak se klidně může všechno ještě odložit. Hra se stejně jako příští rok očekávaný Killzone 3, dočká podpory 3D zobrazení. Zda to bude jen skrze systém SONY a jejich TV, nevíme. I v tomto se SONY od MS poměrně liší, protože SONY na 3D dost spoléhá, zatímco MS nechává 3D v klidu. Vzhledem k tomu, že SONY vyrábí TV, nás to ale asi nepřekvapuje.

Každopádně nebýt vystoupení Valve, byla konference SONY dost nudná a bez překvapení. Spíše zklamáním. Vůbec jsem se nezmínil o PSP, které se proti konkurenčnímu úspěšnějšímu DS a nově představenému 3DS, postaví ve stejné podobě, jen s novými reklamami. Takže není moc o čem mluvit. Bohužel i konference SONY je pro herní a technologické nadšence jedním velkým zklamáním. Nová generace konzolí, která by nahradila ty beznadějně zastaralé současné „next gen“ modely je v nedohlednu. Hry tedy budou čím dál nudnější, hnusnější a pitomější a taky dražší, protože někdo tu reklamu a ty peníze vývojářům musí zaplatit …. To jsou tedy výhledy, to vám povím …

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 11:55:07
avatar
no tak to bych do gabela neřekl, že se nechá takhle koupit, ale levný to určitě nebylo
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:08:40
avatar
Podle mě to cenou je dohoda, že Steam poběží na PS a tím si ukousne další část z online prodeje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:12:28
avatar
já si nemyslím, že by STEAM běžel na SONY .... nebylo nikde řečeno, že Steam tam poběží, bylo řečeno, že v nějaké pododobě tam bude, což může znamenat, že nějaké ty vychytávky STEAM, ktré se objevují ve VALVE hrách, budou fungovat i na Portal 2 verzi pro PS3 ....
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:34:04

Přiznám se, že ale pak nevím jak by tam mohli být. Nic jiného, než steam mne nenapadá. Kde jinde by mohli participovat?
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:42:29
avatar
tak to by to mohlo být to Steam Cloud nebo jak to nazývají
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:34:05

To slyším prvně co to má být? Co chtějí cloudovat?
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 18:01:39
avatar
tak to není ono, jsem si to našel, je to ukládání pozic, obrázku, uživatelských videi, nastavení atd....
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:31:13
avatar
Přesně, tak jako online obchod to samozřejmě fungovat nebude. Snad, že se savy budou nahrávat na jejich servery...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 22:25:15
avatar
Je jasne uvedeno ze PS3 verze Portal2 bude mit Steamworks, coz znamena ze bude mit Steam (Steamworks je API pouzite pro hry ktere pro sve hrani vyzaduji Steam).

Pokud Sony umozni Valve prodavat primo prez Steam sve hry (popr. i nektere cizi) pro hrace s PS3 tak je to pro Valve velmi dobrej kseft, navic pak diky tomu se vyhnou problemum ktere maji jejich hry na Xboxu 360 kde po nich MS chce prachy za distribuci patchu a aktualizaci. Krome toho by tohle mohli pouzit jako paku proti MS aby jim budto distribuovala updaty zadara nebo jim taky umoznila aby behal Steam na Xboxu 360.

Co se tyce konzoli ja osobne je nesnasim, ale kazdej at pouziva co chce (hlavne at mi nikdo nemrvi PC hry kvuli zastaranemu HW v konzolich a stupidnimu ovladani ktere maji). Ohledne poctu pouzivanejch konzoli pokud ignorujeme Wii ktera se nepretahuje o stejnou cast trhu jako PC, PS3 a Xbox tak Xboxu az o tolik vic neni kdyz clovek odecte hafo Xboxu ktere odesli po zaruce a jejich uzivatele proste koupili dalsi.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:19:31

Ano správně. Proč vy vyškrábávali oči když se vzájemě potřebují.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kšeft 2010-06-18 07:40:34
avatar
Ahoj, já osobně konzolám nefandím, ale mám pár přátel co mají Xbox360, měl jsem doma Nintendo a otec má PS3. Kdybych si měl vybrat, tak určitě PS3.

No a Valve uzavřelo výborný obchod, nechápu co na tom nechápete. Za lháře bych ho těžko mohl označit, spíš za šikovného manažera.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 12:12:44
avatar
Výroba her je obchod jako každej jinej. Na prvním místě bude vždycky zisk, ať se ti to DD líbí nebo ne. Průměrná hra, která vydělá spoustu peněz je úspěch. Viz bezmyšlenkovitý střílečky typu COD:MW2...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 12:16:15
avatar
Ono je na nějakých střílečkách něco "myšlenkovitého"? Hmmm, to je mi novina
A já si vždycky myslel, že jde o to se jenom odreagovat. A ono pozor, ono jsou střílečky, u kterých dojdete duševního rozvoje...to musím říct manželce
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 12:28:59
avatar
Pokud považuješ hry ve kterých se střílí za střílečky, tak samozřejmě existují i takové co nejsou jen na odreagování, ale i pro přemýšlení/strategii.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 12:35:47
avatar
Promiň, ale přemýšlet u střílečky mi připadá trošku nebezpečné
Z toho pak vzejdou ti týpci, co si říkaj..."jaký by to bylo, kdyby to bylo doopravdy?"
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:05:04

Rozumím co tím chcete "napsat" ale uvědomte si i ve střílečce musíte myslet ve slovy smyslu použití vhodné zbraně podle toho v jakém prostředí jsem, jakého protivníka mám před sebou, kde ten protivník je.

Ono se píše o bezmyšlenkovitých střílečkách ale bez hráčova přemýšlení nejsou. Ta bezmyšlenkovost je zpravidla na straně autore skryta v námětu a zpracování hry.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:18:01
avatar
Když vykat, tak vykat...
Chcete mi tvrdit, že přemýšlení nad způsobem jak někoho oddělat, je intelektuálně bohulibou činností rozvíjející osobnost a její schopnosti?
Hmmm...pařim nějaých 15 let, ale něco podobného bych si netroufnul říct.
Ale dost už, že Jsou lepší věci na práci než tohle nikamnevedoucí dohadování...například excelovské tabulky v práci...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:44:49

Nikoliv kdo ve střílečce nepřemýšlí je brzo protavou pro supy. Jestli jste tohle nepoznal za 15 let paření tak to zkuste znova a uvědomte si ty fakty co jsem napsal. Třeba Vás to přesvědčí.

Nenapsal jsem a netvrdím, že je střílečka intelektuálně povznášející. Redukovat ji jako bezduché střílení je její nepochopení. To že se boji věnovali i staří mudrcové dokladuje i jeden starý kodex válečníka Sun-c'.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-17 09:33:52
avatar
Chcete mi říct, že srovnávat "Umění války" s třeba takovým DOOMem je na místě? V prvním případě se jedná o takřka filozofický traktát, v tom druhém o bezduchý masakr. Jo, pobaví, odreaguje...ale to je proboha všechno! Jestli v tom hledáte vyšší formu rozvoje strategického a já nevím jakého dalšího myšlení, tak doporučuji alespoň občas ten monitor vypnout, promluvit si s nějakými lidmi, vyrazit do přírody apod.
Já vůbec netvrdím, že hry jsou nějaké škodlivé, naopak jsem odpůrce této myšlenky. Ekonomické simulátory, některé strategie, adventury a logické hry zcela jednoznačně přispívají k rozvoji zejména mladších hráčů, a to nemluvím o angličtině.
Ale střílečky? NO WAY
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-17 19:50:36

U dněšních stříleček se už nemusí takhle myslet, je fakt jedno jestli odečítám životy pistolí, ostřelovačkou nebo granátometem, vliv na chování hry je minimální(stačí používat to co má v okolí náboje), vlastně jediné o čem musím u tunelových her přemýšlet je co po mě hra chce, co kudy a jak mám udělat, tedy hledání "cizí nesmyslné cestičky" k dalšímů levelu.
sapphirecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - přesně tak Jimme 2010-06-16 12:17:32

nechápu, jak si autor tohoto článku může myslet, že někdo dělá v herním průmyslu pro jakékoliv morální hodnoty. Spíš mi to připadne jako ubohé žehrání nad nečím naprosto pochopitelným...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 12:24:27
avatar
zkrátka mám za to, že hry mají být o něčem jiném než o penězích ....a je ubohé, že si někdo myslí, že je to ubohé chtít na první místě hru a až na druhém se zajímat o peníze ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 12:37:24

To myslis vazne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 12:40:52
avatar
ano smrtelně vážně ... já myslím, že když se věci dělají dobře, tak peníze přijdou sami ... když se ale věci dělají jen pro peníze, myslím že to není jednak dobře a jednak mi o přijde dost ubohý hnát se za nějakou imaginární hodnotou ...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 12:54:23
avatar
Holt nezkažená duše
Naivní, ale pravdivé...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:07:11
avatar
já si nemyslím, že je to naivní ;) ... myslím, že to tak má být, peníze jsou fajn a potřeba a schopnost vydělat je, se cení, ale přeci je nebudu upřednostňovat za každou cenu a trpět tak bude vše okolo včetně mě, který se budu stresovat, že ty peníze ještě nemám, když jsem si naplánoval, jak je už teď budu mít ... peníze jsou fajn zvlášť když se s nimi umí zacházet a nepoužívají se jako zbraň hromadného i osobního ničení, ale nemají být středobodem světa, což bohužel pro mnoho lidí jsou a pak to tu vypadá, jak to vypadá a to není jen o hrách ... peníze kazí lidi (hry a mnoho ostatního), to je staré pořekadlo a platí ...

A to, že si někdo myslí, že je to hloupé, dětinské a naivní, to je tragédie současnosti ještě větší ...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:19:43
avatar
To je všechno hezký DD a já se v tomto nestavím proti tobě, naopak. Ale to jak to funguje ve skutečnosti, je zkrátka nesmlouvavé:

Podnikání je podle ustanovení § 2 zákona č. 513/1991 Sb., v platném znění (dále obchodní zákoník) soustavná činnost prováděna samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku.

A business (company, enterprise or firm) is a legally recognized organization designed to provide goods or services, or both, to consumers, businesses and governmental entities. A business is typically formed to earn profit that will increase the wealth of its owners and grow the business itself.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:36:59
avatar
říkám, když se věci dělají dobře a nejsou na prvním místě jen ty peníze, úspěch a s ním ty peníze a zisk dorazí taky takže se to nevylučuje
Tron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:40:39

Když už se tu oháníš zákony a právnickým hartusením, tak je snadné si všimnout, že se tam nepíše o dosažení co největšího zisku... tudíž o zisk jde, ale nemusí jít o maximální. Navíc zisk je celkem obecné slovo a zdaleka se nevztahuje jen na peníze (alespoň pro někoho ještě ne - píši obecně ne o tobe )
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:26:35

Tak toto vysvetlenie uz vyznieva trosku inak ako

Citace:
zkrátka mám za to, že hry mají být o něčem jiném než o penězích ....a je ubohé, že si někdo myslí, že je to ubohé chtít na první místě hru a až na druhém se zajímat o peníze ...


Treba ale brat do uvahy, ze vyvojari sa nielenze pozeraju na peniaze, ktore dostanu ale musia v prvom rade pocitat s kapitalom, ktory maju k dispozicii. Bez toho sa dobra hra neurobi. Teda podla mna to bude vzdy o peniazoch pretoze tie urcuju aj vsetko ostatne vratane moznosti vyvojarov urobit kvalitnu hru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:37:39
avatar
jenže tady už dávno nejde o to zaplatit vývoj hry, ale vydělat na ní co nejvíc ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:51:27

Z toho dovodu sa preslo na vyvoj hier pod konzolou ako k zakladu a na PC sa z vacsej casti robia hlavne porty vacsinou s malou prirazkou oproti konzolovym verziam. Co je na skodu a brzdi to vyvoj hier. S tym suhlasim.
zzzzzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:40:55

rozvoj her neni zadarmo a nebrzdi ho konzole, ale piratstvi
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:51:11

Konzole vyvoj hier brzdia v tom, tie ze su primarne vyvijane na niekolko rokov stary HW. To, ze to nie je zadarmo viem.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:59:30
avatar
z ceho budes ale zit kdyz bys zaplatil jen ten vyvoj?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:29:40
avatar
presne o tomhle byly hry dokud hraci nezacali chtit tu nejdokonalejsi nejnarocnejsi a nejkrasnejsi grafiku, ktera je na vyvoji to nejdrazsi a vsechny ostatni prvky hry nezacali jit stranou...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:38:23
avatar
to je zajímavé, že astronomické částky začali hry stát a vydělávat až teď, když většina stojí graficky za starou belu ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:58:45
avatar
astronomicke castky stal uz vyvoj far cry nebo doom 3 a half-life 2. a astronomicke castky i vydelaly. ted je problem ale v tom ze vyvoj nejakyho novyho enginu je strasne dlouhy a narocny -> drahy. nejaky bezny studio si na to uz netroufne a je pro ne rychlejsi, jednodusi a hlavne levnejsi si engine licencovat nebo pouzit nejaky starsi. staci se podivat jak dlouho uz je ve vyvoji unreal engine 4...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to DD 2010-06-16 16:04:57
avatar
z tebe by byl dokonaly podnikatel chtel bych videt jak bys chlacholil svy zamestnance tim ze na prvnim miste je prece aby ta hra byla dobra, penize jsou vedlejsi, dostanete je az za rok, tak jeste jezte suchej chleba ale udelame dobrou hru

edit: nak se to blbe zaradilo...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 17:53:41
avatar
jak tak čtu tvoje články DD tak si spíš myslíš že dobrá hra je jen ta s co nejlepší grafikou. To zas přijde ubohé mě . A mimochodem i hry na konzolích se graficky vyvíjejí jak jsou postupně lépe optimalizovány pro daný systém (vývojáři se s ním postupem času učí zacházet), takže tvůj výrok že hry budou hnusnější, fakt nechápu.

Už je zkrátka pryč doba PC exkluzivních Highend grafickou kartu vyžadujících titulů. Většině lidí to určitě nevadí...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 17:59:07
avatar
ne, já si myslím, že dobrá hra je ta, která má vysokou hratelnout, propracovanost a vynikající technologickou a grafickou stránku, která provětrá ten nejmodernější HW ...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 21:33:18
avatar
Ja si zas myslim,ze dobra hra musi mat vysoku hratelnost a znovuhratelnost,prepracovanost a graficku stranku prisposobenu tak,aby vystihovala hru a aby si tu hru mohlo uzit co najviac hracov bez toho,aby vyvalili za PC stovky eur ... A taktiez si myslim,ze vyvojari by sa mali starat hlavne o hratelnost a graficke enginy by mali vytvarat firmy,zvlast na to urcene, od ktorych by herne studia odkupovali prava na enginy ... Tym by sa zvysila kvalita hier,mozno aj znizila ich cena ...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:16:47

Ano máte pravdu. Realita je o penězích. Je naivní si myslet něco jiného.

Nevidím ale na těch panězích nic špatného. Kdo má dobrou myšlenku tak ji může přetavit v peníze. Jinými slovy myšlenky jsou transformované v peníze. Na jednu stranu to vnímáme jako souboj peněz ale kdo vidí dál tak si uvědomuje ty myšlenky za tím a jejich souboj o zákazníka.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:06:29
avatar
peníze mají být ale prostředek, ne cíl. Pokud se stanou peníze cilem tak je něco špatně a podle toho společnost vypadá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:08:43
avatar
jo to je to co jsem chtěl říci
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:58:13

Ale ná nic o cíli nepíši ani o něm nepřemýšlím. Peníze jsou prostředkem souboje nápadů či myšlenek.

Tvrdím, že kdo má dobrou myšlenku tak ji může zpeněžit. To co někteří lidé vnímají jen jako boj penězí je vlastně boj myšlenek.

Když budu mít hodně peněz a špatný nápad tak dopadnu jako rozhazující Sony. Nintedo mělo peněz daleko méně a dobrý nápad a jak se prodává. To je jinými slovy o čem jsem psal.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Divný postup 2010-06-16 15:58:47

Jestli Sony opravdu něco chce změnit tak tímto rozhazováním peněz dosáhne maximálně dočasného efektu. Lidé dříve či později pochopí a o to bude pozice Sony horší až příjde s něčím novým. Kdo jim pak bude věřit?
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 12:48:14
avatar
Citace:
Pokud jde o ostatní věci kolem představení SONY na E3, tak žádný nový HW se nekonal. PS3 zůstane zastaralým ještě pár let, zaostalá grafika, kterou se SONY bude snažit maskovat podporou 3D a tedy efektem, který hodně detailů skryje.

Je vydet ze ma v ps3 grafiku NV, zacina robit podobne kraviny ako NV. To stare GPU ps3 dost brzdi, na to im nepomoze ani CPU od IBM, ktore je dokonca lacnejsie. Aspon ze v novsich modeloch od H davali GPU na 65nm aspon to tak nezralo ako prve modeli.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:22:33

Co ma NV spolocne s tym co teraz robi SONY? Treba trosku ubrat. Za vsetko zle co sa okolo deje NV nemoze.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:08:19
avatar
jo ani bych se nedivil kdyby Sony v tomhletom podporovala NV, vždyť má z každého prodaného kusu PS3 podíl na zisku + peníze za samotné čipy
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-17 12:04:33
avatar
a slusne penize
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:04:53
avatar
DD, proč u tebe na webu nejdou maximalizovat youtube videa?? Vždycky si to musim spustit přímo na youtube abych to měl full screen
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:08:23
avatar
někdy to jde někdy ne, asi něco v kodu toho videa .... nevím
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:24:26
avatar
U vkládání videa na stránku je parametr "allowFullScreen" a jeho hodnota se musí nastavit na true.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:10:07
avatar
Tron evolution? FTW
priezvisko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sokujuce kuriozne odhalenie 2010-06-16 13:51:57

DD myslim ze Gabe neni najvacsim fiaskom tohtorocneho E3
vcera asi okolo 0:10 sa udialo v live prenose zo stagu jednej znamej stranky nieco kuriozne a odhalilo sa tym nieco co sa asi nemalo dostat von jedna sa o jednu velmi ocakavanu hru. detaily som ti poslal do posty. nechcem tu hadzat spoilery lebo si myslim ze by o tom mohol byt zaujimavy clanok a kupodivu sa o tom neobjavil clanok este nikde. ani na stranke kde prebiehal tento prenos. asi niekto nechce aby sa o tom vedelo ale toto je taka BOMBA ze sa o tom vedet musi. dufam ze o tom napises clanok.

ludia ak toto citate viem ze by ste radi vedeli o co sa jedna. ale ja toto odhalenie prenecham DDmu.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 13:56:50
avatar
DD prezrad mi prosim ,ze kde sa da kupit krystalova gula na vestenie ? Niekde v eshope spolu s tvojou ciernou kachnou ? Kazdopadne som ale rad, ze aspon ty mas jednu taku a vies nam s presnostou povedat, ze aky vlastne bude ten Portal 2 a aka to bude s.acka a spackana hra, ked pride na PS3 ... Ja osobne som zlu hru od Valve este nehral ale Portal 2 si teraz uz urcite nezahram,kedze dopredu viem (vdaka tebe) ze to bude hovadina A taktiez asi poslem vyhrazny list Newelovi za to,ze chce zarobit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:46:41
avatar
já jsem někde napsal že Portal 2 bude špatnou hrou????

napsal jsem, že je to jen dvojka, nebude tak originální a bude mít jiné základy a cíle než první díl a také bude jinak přijímána .... co je na to špatně a věšteckého???
Strelec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:55:38

teď se sejdou lidi jako Gabe Newel, a řekne se, jak hru udělat tak, aby se co nejlépe a nejrychleji prodávala a jak ji prodat na co nejvíce platforem. Jestli bude zábavná a dobrá? To je přeci jedno. Hlavně když se bude dobře prodávat. Originalita se vytrácí a je to vidět i na Portal2. Je to přeci jen dvojka, a zatímco Portal 1 byla jasně originální, jednoduchá zábava a za to sklízela velké ovace, Portal 2 je tu proto, aby vydělal ne, aby bavil, překvapil a byl originální, a podle toho bude vypadat

Nebude originalny? NIe vobec, urcite bude originalnejsi ako AVP ci COD MW2, ktore su podla teba skvele hry a laskavo si pozri, ze Portal 2 nevyjde rok na to, ako predchadzajuci diel ako je to bezne u CoD, bude mat vylepsenu grafiku, coop, a urcite dlhsiu kampan ako 4 hodiny v CoD. A zrus ma aj teraz ty lama.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:59:51
avatar
kde jsem napsal, že Portal 2 bude špatná hra???? KDE????
Strelec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:05:03

Jasne si napisal napisal, za hra tu nie je na to aby bavila, prekvapila ale aby zarobila, ergo ak hra nebavi nie je dobra, zakladna dedukcia!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:09:58
avatar
tak máš špatné deduktivní myšlení ... nikde z toho nevyplvývá, že to má být špatná hra ... jen že prostě nebude tak překvapivě originální ajednoduchá hříčka jako první díl ... toť vše ... pro ty méně chápavé jsem tu pasáž aktualizoval ...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 21:00:04
avatar
DD v tomto nemas pravdu ... Trufas si tvrdit rozne veci a clovek, ktory pozna Valve s nimi pravom nesuhlasi ... Ale ja ti tvoj nazor neberem a osobne dufam,ze P2 nas prekvapi niecim zaujimavym a bude to jedna z hier roku pre fajnsmekrov ... Ale mas pravdu asi v tom,ze bude mat ine ciele ako prvy Portal,ktorym Valve otestovalo,ci to hracov bude bavit a dufam ze v dvojke prinesu minimalne 10-12 hodin zabavy kludne aj za vyssiu cenu
priezvisko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:45:32

Odkaz
scroll down.. su tam gameplay videa z portalu 2. som presvedceny ze to sracka nebude. NAOPAK! konzola nekonzola mam v pici. valve vie robit hry a gameplaye vyzeraju velmi dobre.

DD SIALENE SI SA ZMYLIL. TEN PORTAL 2 VYZERA FANTASTICKY!!!!!
neuveritelne. gameplaye su z PC podla pohybov a grafiku to ma fantasticku (ci budu mat aj konzoly tak dobru grafiku mam u prdele). su tam skvele nove puzzle, opet klasicky cierny humor. je to fantasticke. pozrite si tie gameplaye a sami zistite. DD pozri si to a musis si priznat toto bude neskutocne dobra hra. tu grafiku to ma fantasticku. myslel som ze ten teaser na ps3 konferencii bol render ale ono to je to iste co gameplay. fajnove!!!

lebo naozaj sudit multiplatformovu hru od VALVE len na zaklade toho ze to bude na PS3 a Gabe si nasral do huby ked si nevidel ziadny gameplay? velmi velmi prestrelene navyse tvoja predpoved je totalne mimo. vonku su gameplaye a nic z toho co si napisal sa nenaplni. ta hra bude niekolko krat lepsie nez povodny portal 2 a pre mna sa automaticky prave stale jednou z najocakavanejsich hier lebo tie gameplay zabery mi vyrazily dych!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:54:12
avatar
Já jsem nenapsal, že Portal 2 bude špatná hra!!!! Napsal jsem, že na kvlaity 1 dílu, překvapivost, originalitu mít nebude ... Portal 1 byla hříčka .... Portal 2 je už míněna jako AAA hra a dvojka ...
Strelec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:57:14

Ano lebo si ju uz hral a vies, ze urcite lepsia ako 1 nebude!

HL2 bol lepsi ako HL!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:00:34
avatar
tak to je snad logické, že když je to dvojka, že už těžko může být stejně překvapivě originální!!! Ježiš lidi přemýšlejte ... pořád ale nevím, kde jsem podle vás Portal 2 ohodnotil, jako že to bude špatná hra???? Zase si vsugerováváte někteří něco, co v článku vůbec není! Portal 2 bude určitě dobrá hra, je to od Valve, jen prostě vzniká v jiné situaci a pozici než jednička!!!

HL2 tedy lepší než HL rozhodně a určitě nebyl!
Strelec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:03:17

S vulgarnostami si zacal ty ked si oznacil Gaba za blbca!

Sam si napisal, ze ta hra nebude originalna a je vytvorena len preto aby zarobila, sa aj citaj!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:05:49
avatar
já ho za blbce neoznačil on ho ze sebe udělal, já jsem netvrdil co tvrdil on a neodvolal jsem to ...
Kde jsem napsal že portal 2 bude špatná hra ...
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 14:57:00
avatar
Po Markovi Reinovi z Epicu , Cevatovi Yerli z Cryteku je Gabe Newell dalsi zradca PC platformy......
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:35:37

Prosim ta kolko mas rokov? Je to obycajny obchod. Nic viac a nic menej. Toto nie je vojna.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 21:03:21
avatar
Presne tak,je to biznis,nic viac ... Kazdopadne ta otazka s tymi rokmi ma dostala Predpokladam ,ze clovek rozumne zmyslajuci ( trufam si to o tebe tvrdit ) by mal vediet,ze inych sa neda sudit podla veku,lebo niektori jedinci mozu mat aj 50 a stale su nevyvinuti
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-17 07:46:52

Nemyslel som tu otazku v zlom. Predsa len mladsi ludia su vacsinou naivnejsi a presne taky je pohlad v akom sa vyjadril SLOVENSKO. Inak mas s vekom samozrejme pravdu.
Pyth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:28:08

Citace:
Upřímně řečeno, nějaké podobné oficiální termíny už tu byly a GT5 se vydává už několik let.


Pokud vim, tak OFICIALNI termin vydani byl posunut zatim jen jednou. Hra mela vyjit puvodne ted v breznu a byla odlozena na podzim 2010...

Velika vyhoda PS3 je v tom, ze na ni nejdou palene hry - je tedy HW slozitejsi a proto si vyvojari stezuji, ze je vyvoj prijde draz ---> ale z toho zase maji penize za kazdy prodany kus .
Jinak sam bych si pral PS4 v roce 2011 (nejlepe s vydanim GTA x)
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 15:33:05

Ad všem! Ať žijí žabomyší vojny.Urrrráááááá.Lidi vzpamatujte se - tohle není Velká vlastenecká...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 16:58:34
avatar
Pánové s nad tu nemáme mezinárodní konflikt,kvůli takové pro mě nezajímavé věci jako je konzole a produkty s tím souvisejících.Jedinou kterou trochu beru je WII ale jinak to brzdí vývoj ale to jen můj názor,tak že ty palce dolu snesu.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Náhodou? 2010-06-16 17:16:58
avatar
Ja som sa na tej konferencii dobre zabával...Odkaz
Treba to pozerať ďalej a najmä ten záver, no čudujem sa, že mu vôbec tlieskali a bavili sa na jeho trápnych vtipoch. K jeho osobe, viac informácii tu Odkaz
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-16 18:15:09
avatar
Tak tenhle clanek vesele preskocim

PS: Co je to konzole? Na cem visi zaclony
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-17 10:03:22

No neviem, Half-Life som mal rád. Aj Half-Life 2 spolu so všetkými datadiskami

No podľa mňa sa to celé pokazilo tým, že už datadisky začali odkladať na neúmerne dlhú dobu ...

Pripadá mi to, ako keby z pohľadu vývoja totálne stagnovali na mieste, zatiaľ čo pri vydaní Half-Life 2 boli na špičke.

A keď stagunujú vo výjoji, tak vymýšľajú kraviny
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 630x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 422x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6