Sony oficiálně uvedla očekávanou PS3 SLIM, ta se proti PS3 liší ve více směrech.
SONY PS3 je na trhu už delší dobu. Nejdražší z herních konzolí však rozhodně zdaleka nesplnila očekávání hráčů, ani samotné SONY. Teprve před pár týdny se SONY teprve dostala do bodu, kdy tuto herní konzoli neprodává se ztrátou. V tom by jí měla dále pomoci i tenčí verze PS3.
Ta se samozřejmě základními parametry a HW neliší, je to prostě PS3, ale přeci jen pár novinek a vylepšení se našlo. Tím hlavním je zmenšení konzole. Oficiálně je o 32% menší, o 36% lehčí a o 34% úspornější. Ono úspornější je díky tomu, že SONY už potřetí nasazuje procesor CELL s nižším výrobním procesem. Na počátku byl IBM CELL procesor vyráběn 90nm, pak se objevila revize 65nm a dnes, do SLIM PS3 nasazuje SONY 45nm CELL. Jeho parametry ale jsou stále stejné – 3,2GHz a sedm SPE jader. Výhodou nižšího výrobního procesoru jsou nižší výrobní náklady, nižší zahřívání a nižší spotřeba.
Bohužel obdobná změna nepotkala nyní již nejvýhřevnější čip v konzoli. Tím je grafický čip NVIDIA RSX. Ten je stále vyráběn 65nm a vychází dokonce ještě z generace grafik 7800 GTX! Tiká jen na 550Mhz a celkový výkon grafické části PS3 je nízkých 200GFLOPS. Pro srovnání, například Radeon HD 4890 s RV790 má více než 1400GFLOPS. Lowendová grafiky typu ATI HD 4770 za cenu kolem 2000 korun, pak dnes nabízí výkon téměř 1000FGFLOPS. Grafika v PS3 je tedy výkonově stěží pětinová, přitom ale výrazně technologicky zaostává, neumí ani DX10. Propast mezi konzolemi a běžným počítačem se tak výkonově i technologicky výrazně zvětšuje.
Nová PS3 SLIM se ale přeci jen liší i v několika funkčních věcech proti PS3. Je kompletně nekompatibilní s PS2 hrami. SONY také vypustila podporu jiných operačních systémů a tedy LINUSX si na PS3 SLIM už nenainstalujete. Konzole samozřejmě obsahuje BR mechaniku. PS3 SLIM je dále vybavena 120GB 2,5“ diskem a cena činí 299 dolarů. Za stejnou cenu můžete mít i PS3 80GB a 160GB koupíte o 100 dolarů dráž. Upřímně, kdo by si pořídil 120GB klasickou PS3, když úspornější PS3 SLIM stojí o 100 dolarů méně, to by mě zajímalo.
SONY se uvedením PS3 snaží jasně zavděčit svým starým fandům, kteří doma mají ještě PS2 a do nové PS3 se jim nechtělo. Vzhledem k tomu, že i letos PS2 šlapala v prodejích PS3 na paty, bylo to potřeba. Největší novinkou je rozhodně sleva. Stále je ale PS3 nejdražší herní konzolí a svou cenu stále nedokáže úplně obhájit. SONY doufá, že jí PS3 SLIM na trhu pomůže, nicméně přichází s ní v době obecné krize herního průmyslu. Minulý měsíc totiž herní trh vykázal obrovský propad a právě konzole na tom měly velký podíl. Nintendo se propadlo o 55%, SONY o 46%. Nejlépe je na tom XBOX360, který ztratil jen 1%. Celý prodej konzolí spadl o 37%. Váznou i prodeje her. Nicméně to všechno může být zaviněno čekáním na slevy konzolí, PS3 a Xbox360 již reagovaly. Čeká se také, že i Nintendo bude muset zareagovat.
Nás ostatní spíše straší fakt, že výkonová a technologická propast mezi PC a konzolemi se dále zvětšuje, zastaralé konzole už silně zpomalují vývoj her a PS3 SLIM zlepšení situace určitě nenahraje, navíc, když už brzy dostanou počítače supervýkonné ještě modernější DX11 grafiky. Dost možná se už na přelomu roku dočkáme grafik s výkonem 5000GFLOPS. Ve srovnání s tím působí 200GFLOPS u PS3 působí svým grafickým výkonem jak kapesní videohra. A při pohledu na vydání PS3 SLIM to nevypadá, že by se situaci na poli vývoje her měla v dohledné době zlepšit. Uvidíme, zda se zlepší alespoň situace pro SONY.
Až výjde slim ,tak to kupuju.... tesim se na bezproblemove hrani s dobrou grafikou , levnou cenou a stim , ze nemusim cist kazdy den na dd , pct , exh , czc a dalsich webech co vyslo za procesor , gk atd...
edit: mam nintendo wii, na kterem jsem si uzil nejvic zabavy pri hrani her , a to dokonce s rodinou ...
Kdybys vypustil to "dobrou grafikou" tak je to OK ;)
Já teda nevím, ale PS3 mě fakticky neláká. To si raději koupim nejlevnější Xbox 360 a budu mít ještě "pár drobných" na Wii
Xbox 360 Pro konci , Xbox Arcade čeká sdražení , Xbox Elite stojí kolem 350 Eur - PS3 stojí jednotně 299 Eur , netopí tolik ,nemá RROD , větší harddisk a blu-ray. Grafiku má dobrou - Uncharted 2 , 1 , Killzone 2 , Heavy Rain , Resistance 2 , Motorstorm 2 , Master Chief a jeho hra Forza , Fifa 10 , NHL 10 atd atd
K tomu WII ... jestli mas rodinu , pritelkyni , kamose a chcete se pobavit jinak, nez je zvykem tak do toho jdi , neocekavej ale hry na vecer , u kterych se budes bat , propracovane detaily atd atd
praveze nikdo moc nechape proc PS3 je "drahe",protoze ma blu-ray,kdyby si spocitali cenu XBOXu+blu-ray(a to docela kvalitniho DVD,Blu-ray prehravace)
Dyt kdyz vysla PS2 tak byla "nejlepsim" DVD prehravacem na svete a to same PS3 z Blu-ray(samozdrejme s pomerem cena+vykon+hrani her)
Mna osobne teda ta "technologicka propast" vobec netrapi, IMHO je grafika sucasnych hier (PC, PS3, XBOX 360) tym najmensim problemom...okrem toho mat na PC hru ktora vyzera ako Gran Turismo a hra sa tak (aj ked som ju nikdy nehral, predpokladam podla informacii, ze strci do kapsy prakticky vsetky tie akoze zavodne hry(s vynimkou simulatorov), co vychadzaju na PC...) a to nehovorim o Metal Gear Solid, hral som na PC prvy aj druhy diel a je to fakt pecka, skoda ze dalsie diely si (aspon zatial) nenasli cestu na PC...
Podla mna je grafika v hrach na takej urovni, ze nie je pre hru nevyhnutne ju zlepsovat, nedavno som si kupil The Orange Box a grafika v Half Life 2 je proste krasna, okrem toho hram napr. Warcraft III a ten ma tiez nadhernu grafiku, niekedy sa pristihnem, ze si ju idem zahrat len kvoli tej grafike/atmosfere, to iste CS 1.6 potom su tu hry ako posledna trilogia Prince of Persia opat s nadhernou grafikou, a co Company of Heroes...potom samostatnou kapitolou su simulatory, dodnes hram F1 99/02 Challenge a vobec mi nevadi ze nema grafiku s DX11 efektami a pod., ostatne GTR Evolution by asi tiez nevyhral titul hry s najlepsou grafikou, no aj tak mi to vobec nevadi...
Tak sa pytam, je naozaj pre herny trh nevyhnutne, tvorit hry s grafikou ako Crysis alebo lepsiou? je to naozaj to co chyba sucasnym hram? Netvrdim, ze je zle ked ma hra pokrokovu super grafiku, rozhodne je to plus...no na druhej strane ked si zoberiem spominanu hru Crysis, tak ano grafiku ma peknu, dokonca sa to na mojom PC hybalo prakticky bez problemov s grafikou nastavenou viacmenej vsetko na najvyssie...no je to asi jedna z najnudnejsich FPS hier, co som v poslednej dobe hral, rozsah dema mi uplne stacil, uz pri nom som sa pri konci nudil...
warcraft III ma nadhernu grafiku??mozno na svoju dobu malo.. hmm ja hravam dotu ale grafika sa mi nezda nadherna a pekne grafika podla mna vylepsi dojem z celej hry napr 3d dympve efekty v nfs pro street(aj ked hra onicom..)viditelna trajektoria nabojov vo FEAR, svetelne luce v crysis...aj ked je pravda ze tie hry su dakedy nudne tak fanatici(ako ja ) si to zahraju uz len koli grafike...
tak to je moj nazor
DD reknu ti tajemstvi...ta grafika v ps3 nepodporuje zadnej directx. presto ale novy hry na ps3 vypadaji nadmiru dobre, at uz uncharted, army of two nebo god of wary ci gt5 a forza...jak ten zastaralej kram tohle dokaze rozjet jen s bidnymi 200gflops a bez podpory toho technologicky nejpokrocilejsiho dx10 je mi teda vazne zahadou
skoda len ze ps3 je najmenej predavana konzola,stratova, konverzia hier velmi narocna a draha, co prerobia na xbox na 60fps tak na ps3 ledva 30 :\ nevidim dovod preco tam nedali aspon silnejsiu grafiku ved ten procesor sa tam zo 3\4 flaka
to je tim ze ps3 ma jine komponenty. carmack rage optimalizoval aby jelo i na ps3 v 60fps. je to vsechno jen o te prime optimalizace na ktere stoji i pada technicka stranka her na konzolich. jinak procesor se tam neflaka, ale pocita take spoustu grafickejch veci softwarove.
PS3 má to co všechny ostatní PSka, tedy direct-rendering, kdy se k zobrazování používá veškerá dostupná kapacita HW bez věcí jako je DirectX. Nedávno byl tady, nebo někde jinde článek o přežitosti DirectX a právě tahle a předchozí PSka jsou důkazem toho.
Neni to jen optimalizací, ale takřka 100% využitím HW a žádné zpoždení způsobené OS a podobnýma blbostma. Naše dnešní počítače jsou schopné neskutečných výkonů, ale díky brzdám ve formě Windows a DirectX je nikdy neuvidíme.. důvodem je zastaralost myšlení a lenost návrhářů her. Víceméně celá dnešní architektura počítačů je značně zastaralá a hloupá, kdyby byla patřičná snaha i na straně tvůrců SW, šlo by to skokově zlepšit..
Jsem si naprosto jistej, že s dnešníma počítačema by šla stvořit a rozpohybovat grafika několikanásobně lepší než na co se zmůže PS3 či jiná konzole, ale nestane se tak, protože marketing většiny firem je značně srabáckej (obavy ze změn) a je mnohem snazší držet se tisíckrát ověřených hloupých způsobů, místo vyzkoušení něčeho nového a lepšího.
Tímhle ale lidstvo trpí v mnoha ohledech, pro většinu lidí je mnohem snazší dělat něco ověřeným, náročným a hloupým způsobem, než vymyslet či použít lepší, byť netradiční přístup.
Jako příklad dám přežitek v digitálních zrcadlovkách.. myslím, že nikdo není schopen rozmně vysvětlit proč tam to zrcadlo je, když prostě není třeba.
Jinak optimalizace pro konzole obecně je snazší a lepší, to je pravda, ono, když je HW u všech konzolí stejný, tak to složité moc být nemůže, že? (leda tak z hlediska možného výkonu).
Rozdíl mezi PS3 a Xboxem z hlediska výkonu může taky docela dobře být naopak, jenže Xbox funguje de-facto jako obyčejné PC (taky je od MSka, že..), zatimco architektura PS3 je značně odlišná. Následkem toho je podle mě docela dobře možné vyždímat z PS3 lepší a rychlejší grafiku, než z Xboxu, protože nemá omezení v podobě DirectX, ale jen ty co se výkonu HW týká.
Port z Xboxu na PS3 dopadá samozřejmě špatně, protože rozdíl architektur je hodně velký a pro návrháře bude asi dost složité vyrábět hry pro PS3, které jsou tak odlišné od známého DirectX prostředí..
Samozřejmě Carmack to vůbec řešit nemusí, neb iD soft jede o začátku na mnohem pokrokovějším OpenGL.
DD je prostě klasický PCčkář. Vždycky si říkám, jak už jsem si na ty jeho bláboly o konzolích zvykl, ale on vždy překvapí. Ale tak důležité je, že PC herní trh vzkvétá a vývojáří na něm profitujou. Takže DD dej si pár facek, pak tě možná přestanou strašit blbosti a hlavně už prosím tě nepiš o konzolích. Akorát se ztrapňuješ.
who the fuck mohl hlasovat jako že ne? to že k nám přešly mechanizmy jako jedna kariéra na každý účet nebo autosave nebo menu které se přepíná do různých tabů(obvykle) dvěma klávesama přece ještě neznamená že konzole nejsou obrovskou brzdou. Asi jsou lidi fakt slepí když si myslí že existuje hra která vypadá realisticky na konzolích, když taková neexistujene PC.
Ja osobne si myslím, že konzoly herný vývoj ako taký nespomaľujú. Pre mnoho herných štúdií sú práve predaje hier na konzoly hlavným zdrojom príjmu, čo v konečnom dôsledku vedie k zvyšovanie celkového množstva vydaných titulov. Samozrejme že technologiocký pokrok je konzolami do značnej miery obmedzený ale vďaka Microsoftu a jeho Games For Windows vychádzajú konverzie na PC, ktoré využívajú moderné technológie (Ako žiarivý príklad uvediem GoW, čo je pre mňa graficky nádherne zvládnutá hra na PC, a nemám jej čo vytknúť). Problém stagnácie herného vývoja pripisujem najmä neochote niektorých herných štúdií vydávať svoje hry aj na PC (niesom si istý že to nieje práve vinou SONY a jej politiky), ja si napríklad kúpu PS3 finančne dovoliť nemôžem, ale nového Tekkena alebo Mortal kombat by som si ochotne na PC kúpil, ak by všetky významné tituly vychádzali naprieč všetkými platformami bolo by to skvelé, avšak to sa pravdepodobne nikdy nestane...
to že na tom vydělávaj a že mají prodeje přece neznamená že ty hry jsou lepší? no a co že některý hry mají takové ty nepodstatné vylepšení jako animovaný dech(sem třeba viděl v jedné machinimě z MGO),ale díky omezenostem není možný další masový rozvoj za hranici konzolových her. to že COD nebo NFS jsou masové neznamená že jsou masité. vždycky se najde dostatečně belká banda tupců co ti sežere kdejakou primitivní věc. a právě to že multiplatformita není samozřejmá je taky o důvod víc proč to konzole brzdí.
Já hlasoval NE. A víš proč? Protože to tak jednoduše vidím. Vývojáři a hlavně vydavatelé na PC herní platformu jednoduše dlabou a předhazují jeden zmetek za druhým a proč? Protože na této platformě stejně nic moc nevydělají. Vytvořit kvalitní PC hru s nejmodernější grafikou stojí mnohem větší prostředky, než vytvoření kvalitní konzolové hry, kterou si ještě můžou dovolit prodávat dráž. PC hra musí procházet složitým testováním kompatibility, musí podporovat neuvěřitelné množství hardware, navíc jsou tu dva poměrně dost odlišné OS (XP/Vista)... Tohle vše je důvodem proč již téměř vymřeli čistě PC herní tituly-náročnost vývoje se stává tak vysokou že to prostě nic nevidělá. Tak hold se PC hráči musí smířit alespoň s tím že hrajem konverze původně konzolových her a můžem být rádi že tady ty konzole jsou a máme aspoň něco.
To máš pravdu že tvorba hra na PC je náročnější, ale být rádi za to že tu sou konzole?! Podívej se na to z pohledu PCčkáře (mě). Kdyby tu nebyly konzole tak by nebyla jiná platforma nž PC a proto by se dělali hry jen na PC. Vývojáři by si neměli z čeho vybírat. Jenže když tu sou konzole, tak se dělají raději hry na konzole protože je to pro vývojáře ziskovější a jednoduší (tak jak si to říkal). Vývojáři jsou hold líní dělat dobré PC tituly a přispívá k tomu i piráctví. Kdyby nebylo piráctví ( a to úplně) tak se jim PC vyplatí daleko víc a pak by byly konzole v pytli. Jenže toho piráctví se jen tak nezbavíme. A jestli se hodně rozšíří konzole tak se na nich piráctví rozšíří taky.
Věty typu " ...můžem být rádi že tady ty konzole jsou a máme aspoň něco." jsou ale přitažené za vlasy, z pohledu PC gamera určitě. Je vidět že jsi konzolista.
kdyby tu nebylo PC, tak spousta hernich vyvojaru jednoduse zkrachuje. prezil by mozna jen blizzard, bethesda, id soft, valve ktery vydaj prinejlepsim jednu plnou hru za dva roky a za rok k ni pribude datadisk. a pak kazdej rok by sme tu meli jeste codko.
kde jsi DD vzal že RSX má 200GFlops? nemá tolik náhodou Cell? Při uvedení PS3 se totiž tvrdilo že je 2x výkonnější než X360 s 1Tflops. 0,2TFlops měl mít Cell a 1,8Tflops Nvidia RSX. Což dohromady dá 2x tolik než 1TFlops u X360
rsx ma opravdu teoreticky vypocetni vykon 200gflops. 1.8tflops vypoustel do sveta marketing a takoveho vykonu muze dosahnout kdyz se vyuzivaji nektere fixni funkce. ty se v realu z casti vyuzivaji urcite, mozna v nekterych novych hrach i v plnem rozsahu. jedinym vaznym limitem konzoli je mala pamet pro textury. ale tam neni velkej problem udelat kvalitnejsi zvlast pro pc...
Na Xbox 360 je pírátství v daleko menší míře , na PS3 chip nebo jiný crack neexistuje a na Wii se to ádá , je to ale riskantní a takřka nepoužívané. Jedině PSP je srovnatelné s PC ;)...
i kdyby sony zlevnila ps3 slim na 5000 tak bych si ho nekoupil,a vite proc?kvuli hram...ne ze by jich bylo malo nebo nekvalitni ale ty hrozne ceny konzolovych titulu...zatim co na pc(pri vydani) se nove hry postupne zlevnuji a napr. mnou ocekavany batman stoji 899kc na pc a pres 1500kc(ted nnevim jestli 1699 nebo 1599kc) na konzole,des!
Jelikož ta slimka stojí 299 jak eur , tak dolarů , šli byste do objednání přes velkou louží , přes ebay nebo byjste radši mněli českou cenu ... Nevíte jestli je nějaká redukce na ten adaptér napětí?
?? Konzoly sú práve od toho, aby tu vydržali čo najdlhšie a nebolo ich nutné (ako PC) stále meniť. Slim verzia je správnym krokom resp. výhodná pre obe strany, teda výrobcu aj zákazníka
aky výkonnostný krok ? VŠETKY vyrobené hry musia bežať na PS3 aj na Slim. To akože teraz by začali robiť hry, ktoré by dávali sotva 45fps na Slim a 20 na PS3 ??
a jak by mohl nabidnout vykon navic?k cemu proboha?aby na stare ps3 nove tituly nesly? vzdyt to je kravina. trochu premyslej proboha...zakaznik od ps3 zadnej vykon navic nepotrebuje. vsechny hry co jsou delany a budou delany pro ps3, pojedou na vsech ps3, at uz novych nebo starych stejne. diky tomu ale ze programatori se uci vyuzivat dostupny hardware na maximum a optimalizacim se ale grafika na ps3 stale zlepsuje. nova revize nepotrebuje a ani nemuze prinest vykon navic.
Konzole by nebrzdili vyvoj ak by si ich nikto nekupoval.Vyrobci "len" reaguju na dopyt.Najlepsie trafila Wii.Naco super drahy HW na krasnu grafiku,ked masam kupujucich bohato stacia jednoduche zabavne hry...
"SONY se uvedením PS3 snaží jasně zavděčit svým starým fandům, kteří doma mají ještě PS2 a do nové PS3 se jim nechtělo. Vzhledem k tomu, že i letos PS2 šlapala v prodejích PS3 na paty, bylo to potřeba"
Tejto vete z clanku hore som absolutne nepochopil !! Ako Sony sa snazi zavdacit tym co maju doma PS2 tym ze vyda konzolu ktora neni kompatibilna s PS2?
+ nejde na nej spustit linux
+ a vyzera oproti starej verzii dost hnusne
Jasne ma 120GB hardisk ale to je tak vsetko ked staru 80GB verziu na ktorej spojazdnite aj iny ako operacny system od sony , ci spustite PS2 hry kupite za rovnaku cenu.