Levný úplně není, ale je prý hodně dobrý! Nabízí rozlišení 1920x1080 a dobře funguje.
Vlastní VR řešení SONY sice už předvedlo začátkem roku, k jeho uvedení na trh dojde až nyní. SONY totiž nemělo dostatek obsahu a hlavně čekalo i na svou novou PS4 PRO konzoli, jejíž výkon bude u VR hodně znát. Nicméně PlayStation VR funguje i se slabším PS4 a dokonce jej lze přes HDMI připojit i k PC v podstatě jako monitor.
Parametry nejsou špatné má 5,7“ OLED display s 1920x1080 (960x1080 na oko), 100° rozhled, 18ms odezvu, 120Hz refresh ve výbavě je kamera pro zachycení pohybu, gamepad a všechny kabely.
První recenzenti hovoří o příjemném překvapení. Cena sice není vyloženě nízká, kdy stojí 399 dolarů (s pohybovými ovladači 499 dolarů), což je ovšem o dost méně než OCULUS RIFT nebo HTC VIVE. Přitom ale v praxi jsou hodně podobné, dokonce je prý nošení SONY VR o něco příjemnější.
Výtky směřují trochu ke kvalitě snímání pohybu, kdy kamera rozhodně není dokonalá, také zvuk by mohl být lepší, samozřejmě ergonomie spousty kabelů také není ideální. Vzhledem k ceně je to prý ale velmi dobré, možná poměrem cena-výkon zatím nejlepší VR na trhu. Funguje i s PC, tedy tam jako cinematic monitor. Stejně může fungovat i s PS4/PS4 NEO, tedy nejen ve VR režimu. Záležet ve výsledku bude na obsahu, ale také výkonu. Výkon současné PS4/PS4 SLIM není zdaleka ideální a potvrzuje se, proč nová PS4 Pro vlastně vznikla a že rozdíl bude dost zásadní při používání VR.
Každopádně PlayStation VR je další krok pro VR vůbec směrem k mainstreamu. Konzole jsou rozhodně jedním z důležitých trhů, kde musí VR uspět. Cena PlayStation VR setu v ČR by měla být tedy 12 – 15 tisíc korun, což není málo a spolu s PS4 PRO konzolí to tedy bude značný výdaj. Ale vzhledem k tomu, kolik stojí Oculus Rift či VHTC IVE, to není tak špatné.
Záležet tedy bude hlavně na kvalitě obsahu, tedy jak hry budou VR podporovat, což letos byl jen úvodní rozjezd. Hlavní nástup nastane až příští rok, doufejme. Osobně mě u stávajících VR setů vadí zatím hodně to nízké rozlišení … 1920x1080 je prostě málo a ten rastr tam je vidět, zejména když jste zvyklí na větší rozlišení monitorů, prostě to nestačí. Osobně tedy čekám na druhou generaci VR s vyšším rozlišením a doufejme v té době i s mnohem lepší a širší podporou ze strany nejen her.
pořád ty brýle..
představte si plný kruh ze zakulacených 4k oled televizí, 3 řady nad sebou, není na to ještě dost výkonný comp ale jednou bude..a zakulacené 4k oled budou jednou skoro bezcenné stejně jako dnes plazmy, pamatuju jak stály 200 000 a dneska je nikdo nevezme ani zadarmo
Myslím, že uvádět rozlišení 1920x1080 je zavádějící. Přijde mi lepší uvádět prostě 960x1080 protože to je vlastně rozlišení které "uvidí" mozek. Přeci když v práci koukám na Full HD monitor tak do mozku doputuje z každého oka 1920x1080(tím ale monitor nezíská rozlišení 3840x1080). Mozku je při tom vlastně jedno jestli se jedná o tentýž monitor nebo o jiný co "vypadá podobně"(díky tomu jsou vlastně 3D brýle realizovatelné).
Pokud nechceme uvádět vnímané rozlišení, ale technická data, tak je to pak 2x 960x1080.
VR sa mi paci, no osobne by som to spojil s omni, aby som mal kompletny zazitok z hrania. Mojim snom je vyuzit tento setup a zahrat si na nom ARMA MP alebo souls seriu (neviem, ako by som sa uhybal, ale dobre )