Dva rozdílné přístupy k pohybovým ovladačům …
Microsoft Kinect sází na pohyb a snímání pohybu, aniž byste potřebovali nějaké příslušenství v ruce. Tím se ale vyřazuje ze hry jeden z hlavních vjemů a tedy hmat. Naproti tomu Sony u svého Move vsadila na úplně stejný princip, jako má populární Nintendo Wii už od začátku – ovladač v ruce.
To umožňuje vytvoření dalších periferií a ovladačů pro různé příležitosti. Do prodeje se tak brzy dostane nástavba na Move ovladač ve tvaru pistole modifikovatelná na útočnou pušku. S tím už by se ty akční hry hrát dali. Je to taková plastová skládací maketa, která by měla stát nějakých 550 korun a na trh přijít v listopadu.

Upřímně řečeno, tento způsob hraní her je pro herní konzole typický. A známe jej už od 80.let, kdy si určitě mnozí pamatují hry typu Wild Gun. Jinými slovy, Move a Wii nejsou svým pojetím žádné novinky. Skutečnou novinkou v pohybovém ovládání je Microsoft Kinect, který snímá pohyby. Bohužel nejsem přesvědčen, že je to lepší, než skutečný ovladač v ruce. Prostě hmat je hmat a Microsoft jej vyřadil. Právě to, jak je hmat důležitý pro ovládání a hraní her, rozhodne o tom, který koncept bude úspěšnější. Na druhou stranu, už minulý rok jsem říkal, že Microsoft tlačí Kinnect do špatného trhu. Podle mě má toto zařízení mnohem větší potenciál, jako periferie k PC a všemu možnému, co by inteligentní kamera a multimediální ovládání. Co by herní pohybový ovladač je to podle mě jeho okrajové využití, právě z důvodů absence hmatového vjemu.
Proto se mi SONY MOVE jako pohybový ovladač líbí více a s novou puškou to musí být vážně zábava. Co se mi ale nelíbí, je koncepce konzolí Xobx360 a PS3 a to, kam se kvůli nim herní průmysl a hry dopracovaly. Doufám, že se podobné ovládání objeví i u PC, ostatně připojit si dnes výkonné PC k TV v obýváku a jít si tam zablbnout, jde i bezdrátově a výsledkem je mnohem lepší a kvalitnější obraz, než co dokáže poskytnout konzole, nemluvě o tom, že PC verze té hry je o 1/3 levnější než konzolová. Takže proč tyhle periferie nemáme na PC? Protože by pak konzole typu Xbox360 a PS3 neměly smysl. Každopádně je nepopiratelným faktem, že SONY i MS se teď snaží nabídnout to, co má jediná skutečná herní konzole – Nintendo wii už od začátku.
Zdroj: DDworld.cz
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|