Ubisoftu ale nejde ani tak o výkon a technologie, jako o nové herní značky.
Že Xbox 360 a PS3 si dnes koupí už jen někdo, komu nezáleží na penězích, či hodně neinformovaný zákazník, je jasné. Předražené zastaralé krámy, které výrazně prodražují i hry, jež proti svým PC verzím vypadají jako z jiného desetiletí, před sebou naštěstí už nemají mnoho aktivního života a nástupci jsou na cestě. Čím dál více jsou slyšet hlasy, že životní cyklus této generace byl poněkud přetažený. Jednou věcí je komplikovaný multiplatformní vývoj, kdy díky výrazné zastaralosti HW trpí i PC verze, které mají několikagenerační technologický náskok a PC verze her jsou sužovány zastaralostí, protože hry musí počítat s nejslabším článkem, na kterým mají běžet. Druhou věcí, nad čím pláčí hlavně vydavatelé, je obtížné prosazení nových značek.
Ty se totiž nejlépe prodávají s novým HW, který je neokoukaný a nové hry tak snáze vyniknou, než když se na již okoukané grafice prezentují nové značky a tituly později. Tím ale klesá originalita her i prodeje a herní průmysl se dostává do bludného kruhu a spirály úpadku. A na to poukazuje nejnověji šéf společnosti UBISOFT.
Není ale zdaleka sám, herní průmysl má se současnou generací konzolí velký problém, protože prodeje i příjmy klesají. Naopak roste PC a Internetové hraní, ovšem udělat velkou (ne Free-to-play) hru čistě pro PC si dnes nikdo netroufne, protože marketing za ty roky zapracoval a slušný PC s aktuálními komponenty mnoha hráčům doma chybí a na rozdíl od konzolové platformy, zde chybí ona "konzolová cenová přirážka". Jenže aktuálně chybí i slušná konzole a nové značky se tak obtížně prosazují, když jejich grafika vypadá jako ve starých hrách a není ani moc hezká a leckterá zdarma šířená free-to-play hra na PC vypadá i lépe. S novým HW se jednak sníží rozestup PC a konzolí a vydavatelé tak mohou na trh vrhnout nové značky, které budou nejen vypadat vizuálně o mnoho lépe než některé už poněkud vyčpělé série. Tak doufejme, že Microsoft a SONY pohnou s novým HW rychleji a budeme z toho všichni těžit nejen technologickým a grafickým pokrokem, ale také třeba právě novými značkami a herními experimenty velkých studií.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|