Společnost VALVE vstoupí na trh s vlastní herní konzolí a tvrdí, že nebude sama.
Zdá se, že PC hraní má před sebou oživení a budoucnost. Hromada lidí si dnes oprávněně stěžuje, že konzole typu Xbox360 a PS3 v podstatě zabily veškerý herní a hlavně technologický vývoj. Společnost VALVE v tom vidí příležitost. VALVE moc dobře ví, jak že jako herní platforma je PC stále bezkonkurenční nejen možnostmi, ale hlavně zdaleka největším počtem hráčů. Ostatně STEAM čítá několik desítek milionů aktivních hráčů a stále rychle roste.
VALVE chce zalovit i ve skupinách mainstreamových hráčů, kteří podlehli klamavému marketingu a jsou vysáváni umělými platformami Xbox360 a PS3 a nabídnout jim v podstatě PC konzoli k televizi. A tvrdí, že nebude jediné. Ostatně hodně nahlas se mluví o tom, že i SONY hodí stávající koncepci PS3 z okna a udělá PS4 co by x86 počítač k televizi. Konkrétně má stavět na AMD APU procesoru TRINITY A10 a AMD Radeon HD 7000/8000 neintegrované grafice. Valve chystá vlastní miniPC postavený na mobilním procesoru Intel Core i7 a mobilní neintegrované grafice. Finální parametry "STEAM BOXu" nejsou stále známé ani datum vydání.
Otázkou je také platforma, na které poběží. Šéf Valve označil Windows 8 za katastrofu, což není zdaleka ojedinělý název. Windows 8 je opravdu příšerný systém, který nikdy neměl v současné podobě na PC spatřit světlo světa. Vzhledem k postoji VALVE je tak asi jasné, že Windows jeho PC konzoli pohánět, co by OS, nebude. Mluví se tak nahlas o nějaké variantě LINUXU, se kterým VALVE s jeho STEAMem už nějaký čas koketuje. Fakt, že VALVE chystá nějaké PC k TV, potvrzuje i revoluční Big Picture mód STEAMu, který je přizpůsoben velkým televizím apod. Svou konzoli by VALVE chtělo představit a uvést už příští rok.
Vzhledem k tomu se dá očekávat, že asi budeme pozorovat rychlejší HW a technologický vývoj. Na rozdíl od současného pojetí konzolí Xbox360 a PS3 mají PC konzole jednu výhodu. Můžete je upgradovat. Samozřejmě předpokládám, že upgradování svépomocí, co by uživatel, bude omezeno třeba jen na paměť či disk, jako je tomu u mobilních PC, na jejichž HW základech budou PC konzole stavět. Vyloučené ale není upgradování ze strany výrobce. Tedy že třeba co rok, nebo roku a půl, může vycházet nová verze s výkonnějším komponenty. Krása PC HW je totiž v bezproblémové zpětné kompatibilitě. Zatím to všechno zní až příliš dobře a skoro se tomu v současném technologickém herním úpadku a stagnaci vlivem umělých a zastaralých platforem neměnných konzolí Xbox360 a PS3, nechce věřit. Uvidíme tedy příští rok, co s VALVE, ale i dalších firem nakonec v podobě PC konzolí vypadne.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|