Propast mezi konzolemi a PC se zmenší, ale zdaleka nesrovná. Xbox 8 ani PS4 na PC nemají.
Kdysi, při vydání PS3 a Xbox 360 se říkalo, že tyto konzole mají výkon srovnatelný, nebo dokonce lepší než tehdejší nejvýkonnější herní PC. Jestli to byla pravda, nebo ne, nechme stranou, už nyní ale vývojáři her potvrzují, že nová generace konzolí, ačkoliv výkonem i grafikou mnohonásobně předčí starou generaci ve všech ohledech, nebude na současné PC zdaleka stačit. Crytek, který vytvořil Crysis na CryEngine 3 už si je zcela jistý, že nová generace konzolí nemá na to, aby na ní vypadaly nové hry alespoň tak dobře, jako vypadá Crysis 3 na současných PC.
Dodává, proč tomu tak je. V minulosti nebyly HW možnosti domácího PC až tak extrémní jako dnes. V současné době mají běžné lepší grafiky TDP kolem 200W a cenu kolem 10 tisíc. Výkonem ale také už nyní několikanásobně překonávají i novou generaci konzolí. A to se nebavíme o extrémních možnostech, nejvýkonnější grafikách, či dokonce systémů s více grafikami, k jejichž výkonům a možnostem se nepřiblíží ani budoucí nástupci nové generace konzole. Konzole jsou podle vývojářů zkrátka masová spotřební záležitost. Ano mohly by se objevit výkonné konzole za cenu 40 tisíc s výkonným HW, ale jejich prodeje by asi byly minimální, ne tak masové, jak výrobci konzolí potřebují. Ceny PS4 a Xbox8 tedy budou spíše kolem 10 tisíc a je jasné, že takový HW nemůže naprosto v žádném ohledu soupeřit se současným PC za 15 nebo 20 natož mnohem více tisíc.
Crytek přiznává, že konzole jsou a budou vždy omezením, ale dodává, že nová generace má k PC velmi blízko, takže alespoň nějaký čas nebude problém hru vyvíjenou pro high endová PC ořezat na detailech jednoduše tak, aby běžela i na nových konzolích a pořád bude vypadat o několik tříd lépe než na současné generaci PS3 a Xbox360. Crytek nadále plánuje zdokonalovat grafickou a technologickou stránku svých her, takže po té nádheře, kterou reprezentuje Crysis 3, jež na plné detaily zcela deklasuje cokoliv, co jsme kdy kde v jakékoliv hře mohli vidět, se máme na co těšit.
Crytek není sám, kdo přiznává, že nová generace konzolí, ač je mnohem lepší než ta stará, nebude zdaleka vyrovnaným soupeřem ani pro současná PC. Společnost UBISOFT také přiznává, že nové hry aktuálně vyvíjí na výkonných PC a v první řadě pro výkonná PC. Až později se bude zabývat jejich portováním na novou generaci konzolí a až v poslední řadě je plánována portace na Xbox 360 a PS3. Příkladem je nový Watch Dogs, který byl zatím prezentován v nejlepších možných detailech právě jen na PC.
Potvrzuje se, že na slabším konzolovém HW budou vypadat hry o něco hůře, než jak připravované next gen tituly zatím vidíme v ukázkách. Ukazuje to i prezentace nového Unreal Engine 4. Ten zatím jako jediný odhalil, jak velký rozdíl bude v grafice na PC a na nové generaci konzolí:
PS4 "konzolová" verze má mnohem méně částicových efektů a použité jsou jen na části modelů.
Konzolová verze používá nižší rozlišení textur a všech modelů a celkově je jich vykreslováno méně
Obrovský rozdíl je v nasvícení a osvětlení scény, stejně jako v technologiích stínování, kde PC verze působí mnohem lepším a bohatším dojmem a zdaleka ne tak uměle a plastově.
Opět to tedy odpovídá tomu, že konzole mají sice 8jádrový x86 procesor od AMD, ale mnohem slabší jsou vícejádrové desktopové x86 procesory od téže firmy, které známe z herních PC. Také ale mají TDP zhruba 35W a ne 125W. To samé se týká grafiky. PS4 bude mít jen DX11 Radeon HD 7000 výkonové úrovně zhruba HD 7850, tedy v nejlepším případě dnešní střední mainstream a Xbox 8 má grafiku ještě o něco slabší. Je jasné, že výkon bude odpovídat ceně a možnostem takového HW, a že pokud si složíte desktopový PC do 15 tisíc, že novou generaci konzolí musí zákonitě strčit do kapsy.
Ale o to jde, ne každý rozumí PC a ví vůbec, co dokáže, a někdo prostě za pohodlí konzole bude platit tím, že nebude mít hry v takové kvalitě, že za stejné hry zaplatí více než v PC verzi a že si konzoli nemůže nijak rozšířit a vylepšit. Technicky rozdíl v samotném HW však bude vlastně minimální, stejně tak možnosti instalace a digitální distribuce her budou v podstatě stejné a nová generace konzolí převezme například model STEAMU či dalších digitálních služeb, které se starají i o instalaci her či vlastních ovladačů. Konzolové verze her pravděpodobně nebudou podporovat klávesnici a myš, což se PC verzí netýká, k těm si klidně můžete připojit bezdrátově kromě myši a klávesnice třeba i ten gamepad, či joystick a užívat si třeba i v obýváku lepších detailů.
Nová generace konzolí zkrátka nemůže splnit očekávání, že bude herní kvalitou a výkonem konkurovat PC, ale může splnit a splní očekávání, že kvůli jejími omezenému HW a výkonu nebudou omezovány PC verze jako doposud. Minimálně v dohledné době to vypadá, že se máme na PC na co těšit. Herní vývojáři z EA potvrzují, že pro novou generaci konzolí je mnohem snazší vývoj her, protože HW je velmi podobný tomu a současnému HW v PC. Náklady na vývoj jsou prý sice o 5-10% vyšší, ale čas na vývoj her je účelněji využit. Místo trápení se s porty na velice rozdílný HW současné generace konzolí, se vývojáři mohou věnovat vývoji samotné hry a pro novou generaci konzolí je optimalizace dílem, zjednodušeně řečeno" nastavení fixních nižších detailů. EA, Ubisoft a další vydavatelé přiznávají, že ve vývoji mají desítky nových her na nových enginech, z nichž mnohé budou už letos teprve odhaleny. Nemůžeme se dočkat.
Kdyz jsem si asi pred pul rokem dovolil v diskuzi rict ze nove konzole pri vydani budou uz nejmin rok pozadu za PC tak jsem to pekne schytal.
Ale zase me tesi ze kdyz pristi rok koupim nejaky nadupany nereferencni Radeon "8970" ktery pujde poradne pretocit tak mi ta karta bude stacit na dalsich mozna i 5 let nez se obmeni konzole.
Ja som celkom rád, že tomu tak je, že nové konzole sú na úrovni mainstreamu. V podstate mám teraz PC, ktorý je výkonovo + - rovnaký ako PS4 (core i5 + 7850 + 8 GB ram )a ak bude trend taký aký bol doteraz, teda, že sa všetky hry prispôsobujú na konzoly aspoň čo sa týka grafiky tak budem rád, nechcem robiť upgrade najbližších 5 rokov, lebo na tento PC čo mám teraz som šporil asi 5 rokov. Čo tým chcem povedať je to, že mne úplne vyhovuje aká je teraz grafika v hrách samozrejme je to super keď sa to posúva no tak ako to je teraz je v podstate OK. Mám doma PS3 a tá grafika je celkom OK a jediné čo mi vadí je to retardované ovládanie na gamepade, keby hry na PS3 podporovali myš a klávesnicu tak no problem.
Ja mam momentalne 6950 flashnutou na 6970 ale zase mam "uchylku" kdyz nemuzu nastavit hru na max tak ji radsi nehraju. Takze nemam sanci rozumne rozchodit treba Crysis 3. Dlouho jsem treba odkladal i Witchera 2 protoze s ubersamplingem ty FPS byly nedostatecne. Pak mi to v nejake slabe chvilce nedalo a zjistoval jsem na netu rozdily a hodne lidi ubersampling videlo spise jako nevyhodu a vypinaly ho. Tak jsem to zahral bez ale s novou kartou to zkusim jeste jednou. Stejne ten part 2 a cast trojky je uplne jiny podle toho jak se rozhodnes takze to bude skoro jako nova hra
Jinak mozna jeste rozsirim RAM z 8 na 16 GB a SSD (ceny v US shopech padaji (jsem videl 500GB SSD za 280$ k tomu par $ postovne) a mozna budem mit brzo s US zonu volneho obchodu takze zadna cla) a tim jsem na nejmene 4 roky skoncil.
tak kvůli vysokým AA si radši nezahraješ hru? To jsi dobrý blázen
Sám třeba nehraji na nižší než střední, ale vysoké AA je k ničemu - žere akorát výkon ale jeho viditelnost je často mizivá. V nějaké hře opravdu pomůže, třeba v Borderlands či v těch starších, ale v drtivé většině nových abych hledal rozdíly mezi 2xAA a 8xAA lupou. Obvykle jsou to funkce na zaplácnutí výkonu aby to vypadalo že hra je aspoň trochu náročná.
záleží na velikosti bodů tvého monitoru. Když máš 21" s 1920x1080 tak ano, tam vliv AA je málo výroazný, když máš 27" s tím samým rozlišením, poznáš i rozdíl mezi 4AA a 8AA. Ale uskromnit se samozřejmě jde.
a taky záleží zda se jde hrát nebo studovat detailně obraz. Jistě, zoubky jdou najít, ale až při podrobnějším zkoumání a také záleží na jakém enginu ta hra běží. Někde je to dost vidět a někde je rozdíl prakticky nulový.
já to vidím tak, že jde hlavně o psychologický jev, stejně jako u původního pisatele - dokud nejsou všechna táhla na maximu tak to není ono
...a jaké mají reálné dopady je už jaksi vedlejší.
AA me moc netrapi na mem 24 1920x1200 to neni nejak videt a o AA jsem vubec nemluvil. SPise musim mit max rozliseni a vsechny efekty na max a kdyz to zvladne i nejake AA tak to uz je pro me spise bonus ale na AA zrovna netrvam.
Kazdopadne kdyz uz nejakou hru hraju tak si ji chci proste vychutnat na max a pokud to momentalne nejde tak si proste pockam. Her je jak sracek
Vývojáři potvrzují - nová generace konzolí nemůže soupeřit s výkonem a univerzálností PC
Tohle se ví řekl bych už hodně dlouho. Konzole je specializované herní zařízení, po kterém žádat nějakou univerzálnost ala PC je nesmysl, musí to být za rozumnou cenu a musí to fungovat stejně jednoduše jako třeba mikrovlnka.
Ak by next gen hry nevyzerali lepsie ako Crysis 3, bol by som velmi sklamany. To je ako keby sucasna generacia nebola graficky na tom lepsie ako povedzme Far cry, ktory svojho casu tiez vyrazalo dych a bol graficky na vrchole tak ako dnes c3. Na druhej strane, ukazky z ps4 ma ovela viac oslovili ako c3 takze pesimista nie som.
k comu je hra s nadupanou grafikou ked je nudna a nehratelna? hry sa maju hrat a ne sa kochat nad grafikou... ja som stara skola este z cias commodore 64, tak grafika neni vsetko....
a pre mainstream ludi ten vykon konzol bude stacit, high endovych hracov je male percento.
S Crytekem ve většině bodů souhlasím, ale zároveň mi příjde, že už si tak trochu vymysleli "universální výmluvu" kdyby to náhodou nebylo graficky až tak echt.
To, že v konzolích bude ve srovnání s PC slabá grafika je jasné, ale taky věřím, že z ní dokážou dostat opravdu hodně.
Stačí se podívat na PS3 či X360. Jejich exkluzivity to jasně dokazují. Ano je to horší než PC - bez debat. Vezměte ale v potaz co za "hirošimu" je pohání...
PC na takovou grafiku potřebuje mnohem silnější HW.
Ještě mě napadl jeden příklad - nevím jaký je aktuální stav v té hře.
Když vyšel Lost Planet 2 (možná to byl dokonce první díl nevím)a viděl jsem první testy, tak AMD absolutně vybouchlo. V podstatě pomalu low-end Nvidie za 3k podával stejné FPS jak nejrychleší jednočipovka AMD za 9k. Prostě špatné ovladače, špatná optimalizace. Holt to bylo šité na míru NVIDIi. Později to jistě AMD dohnalo - jen jsem si to teď vzpomněl. Už jsem to našel... + -
http://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/19120-lost-planet-2-narocne-directx-11-s-malym-prinosem?start=3
Ač to odporuje zdravému rozumu, vůbec bych se nedivil, kdyby ta "ušmudlaná" 7850 podávala v podání PS4 vyšší výkon než 7970 na PC.
Doufám, že mě za tento názor nikdo neukamenuje .
Edit 1: Co se týče těch dvou srovnávacích obrázků, tak se mi více líbí verze PS4. Možná je tam méně částicových efektů - také to ale zachycuje trochu jinou scénu (přeci jen je to v pohybu)... Pozadí je ale vidět více a postava mi příjde také lépe viditelná. Rozlišení textur poznat na takovém mrňousovi nejde. Jinak teda v levém horním rohu je na pc vidět kus hory na ps4 je tam stín - pro mě jedinná věc horší na PS4.
Bohužel je to ale celkově nic neříkající srovnání dvou obrázků.
Edit 2: Ještě mě napadlo úplně nejlepší přirovnání. Před časem tu bylo oznámení AMD o výkonu ovladačů.
http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/amd-prekonalo-svuj-slib-ovladaci-dokazalo-vyhnat-vykon-u-grafik-radeon-hd-7900-az-o-60-za-rok-2.html
U HD 7950 je ten přírůstek +- 50%(vzal jsem ten protoýe je největší ).
Vydá se nová hra a HD 7850 dostane tak vyladěné ovladače
HD 7970 dostane normální
= výkon 7850 + 50% a jsme výkonem nad 7970.
Je to sice teoretický příklad, ale snad osvětlil na co jsem narážel.
Ten obrazek je ciste zavadejici. Az budou venku, a hry budou vyuzivat sveho MAXima, tak pak bych neco takove tady vlozil. Plus to rozliseni obrazku je snad spatnej vtip! :-) Osobne to vidim tak, ze k pokroku ke grafice potrebujeme uz jine veci, nez vernejsi stiny, ultra textury, a svetilka o par lumenu vernejsi. Dneska je to spise problem grafiku, ne vykonu PC, nebo nove konzole. Potrebujeme spravne navrzene 3D modely okoli, ne jen postavicek. Rozvrhnout tu polygonovou sit rovnomerne, ne jen pekny ksichty. A hlavnim tahounem musi byt fyzika! AMD jde na to spravne se svim novym TressFX. Rikam, KONECNE NECO! Otevrenych standardu v tomhle smeru neni nikdy dost! nVidia ma svoje PhysX jako rukojmi a jen se ohani co ma v rukavu. Jenze pokud to nepojede uz ani na te nove konzoli, kdo bude o to stat? Chce to otevrene standardy. Me chybi ve hrach spravne kolize predmetu, (treba kdyz seknete mecem v Skyrimu do protivnika, jak kdyby jste mavali do vetru) chuze, (treba po schodech) animace, (GTA4 a MAX Payne 3 maji v tomhle smeru co ukazat) anebo kapalina. (bohuzel, PhysX ma neco pouzitelneho, ac do vyvoje tehle techniky nedala nVidia ani dolar) Na takovych vecech se nestavi dobra hra, ale kdyz uz si nekdo dava tu namahu, tak proc nemit k tomu prislusne nastroje, co tomu vsemu dodaji smrnc? A odpoved je v podobe TressFX, (vlasy) nebo Euphoria. (animace) S 8jadrem a dost slusnou grafikou, (DX11) si to o pokrok ve fyzice doslova zada!
S tou fyzikou naprosty souhlas. Tady by mela AMD s NV vyhlasit primeri a zamakat na spolecne ceste. Uz u TW Medieval 2 jsem si rikal jak by to bylo krasne kdyby se ty hradby po zasahu katapultem chovali opravdove jako v realu. Kde by se pocitalo s materialem, stavem a pevnosti hradeb, kinetickou energii strely, uhlem dopadu a spoustou dalsich veci a ne vydavat za fyziku to ze nekde nahodne lita miliarda ulomku.
.. "ušmudlaná" 7850 podávala v podání PS4 vyšší výkon než 7970 na PC. No ked bude mat PS4 FPS lock na 30 fps tak ta 7850 urcite nebude podavat vyssi vykon ako na PC ;-).
Osobne mam skusenost s PS3 vs PC. Call of Duty 4 grafika +/- to iste ale na PS3 sa proste neda.Lebo gamepad a low FPS.
Víte, ono je docela sranda poslouchat konzolisty, že si koupí konzoli za 10 000,- a mají na dalších 7 let vystaráno, zatímco PCčkáři si koupí PC za 20 000,- a musí každý rok upgradovat. Nejlepší na tom je to, že konzolisti zapomínají do toho započítat cenu televize, která dává v průměru cenu 15 000,- a šup už jsme na 25 000,- (a to nepočítám návštěvy u lékaře kvůli zlámaným prstům z gamepadu ^^ JK). No nevyplatí se radši koupit PC za 25 000,- i s monitorem? Na těch 7 let stačí podle mě bohatě.
Presne ja ji taky nemam. K cemu mi by byla kdyz tam jsou vetsinou same kraviny prolozene reklamou. Mam 3 TB filmu a serialu a asi 200 DVDecek. A vsechno co me zajima si proste stahnu. Treba ted jede super serial The Walking Dead ktery nez dojde do CR (jestli vubec) tak z dnesnich decek budou starci a jeste to bude mit retardovany dabing
jo s tím retardovaným dabingem máš pravdu ... občas někde vidim a hlavně slyšim po nějaké době filmy s českým dabingem, co jsem dříve viděl v originále a rve to uši. I na F1ničky koukám radši na SKY1 než abych to poslouchal s tím stupidním českým komentářem ....
Filmy mám rád, ale na ty je nejlepší projektor. TV je k ničemu. Nedá se použít ani jako monitor, je moc velká .
jde spíše o to, že PC nemuší každý rok upgradovat a hlavně je to univerzálnější stroj, takže zatímco si konzolista stejně koupí k té konzoli ještě nějaký horší PC a za obojí dohromady dá mnohem více než za jeden kvalitní PC nemluvě o ceně her atd.
jak napsal Hammy "Rozvrhnout tu polygonovou sit rovnomerne"
To je jeden s těch největších problémů. Ačkoliv Crysis 3 vypadá nádherně tak celkově graficky působí nevyrovnaným dojmem.
Třeba srovnání na Unreal Engine 4 že PS4 má nižší rozlišení textur. Nechápu jako proč. PS4 má dostatek paměti a rychlost paměti aby utáhla 8K textury.
Celé to je jen o technologii a optimalizaci čili softwaru.
Furt nás vývojáři oblbují co je možné a co není. Jako demonstrace PhysX třeba na pohybech vlajek. PhysX ON - flajka se krásně vlní. PhysX OFF - žádná vlajka.
Kdyby udělaly fyziku dvou vlajek na PhysX a druhou na Havok a porovnaly je ku vzhledu a výkonu tak se máme o čem bavit ale takhle. To je urážka naší inteligence a snaha znás dělat ovce (debily)
Při srovnání PC vs. PS4 zapomínají na hlavní taháky konzole a to je jednotnost. Stejné ovladač, systém, řadiče, kontrola... To se s PC nedá srovnávat. I kdybych vyladil PC na max. pořád bude mít PS4 vyrovnanější výkon za všech situací a celkovou odezvu sytému.
Dneska máme tak výkony hardware že nároky na software jsou daleko větší a možná se blížíme k bodu kdy budeme muset používat jen pokročilé algoritmy či dokonce umělou inteligenci abychom byli schopni SW správně udělat a optimalizovat.
Ono to ani nevadi ze PS4 bude aka bude, PS bolo vzdy urcene len na zabitie volneho casu. Kto sa chcel naozaj zahrat a neobmedzovat sa, ci uz kvalitou grafiky alebo tym smiesnym dialkovym s kablikom (gamepad to asi nebude si kupil PC. A tak to bude aj teraz. Hracom ostane PC a detom konzola. Predsa len menej nahneva ked pri zachvate zurivosti ze sa im nedari prejst nejaky level rozkopu hracku za 10k ako herny pc za 30k+.
tak abych tě vyvedl z omylu ... konzolí se také prodá několik milionů (asi tak 20 milionů ročně) a přesně tolik, nebo i více se prodá i výkonných PC s výkonnými grafikami. Grafik s cenovkou 150 dolarů a více, které ty hry zvládnou levou zadní, se prodá kolem 20-30 milionů ročně ....
a nepotřebuješ herní mašinu za 50 abys měl lepší kvalitu her než co nabízí konzole, stačí ti PC do 20 tisíc a to na dlouho ....
herni grafika jeste ale neznamena ze se nani hrajou hry, to blahove presvedceni ze kdyz se proda milion HD7970, tak ze se na milionu z nich hrajou hry je usmevne, myslim ze mame mnohem lepsi statistiky prodeju jak nasich her, tak toho na jakem HW je lide hrajou, nez ty kdy budes mit
ne to si pleteš ... Kvalitní hra má být kvalitní po všech stránkách, tedy i grafikou. A že takové hry existovaly a dnes je jich méně je bohužel ten problém.
To vis kdyz nekdo nema ani par tisicovek na mainstream GK tak si musi sve ublizene ego nejak omluvit Dunu 2 by mu jeho komp ale mohl zvladnout. Vzdyt grafika neni dulezita a hra je to super
Na hruby pytel hruba zaplata ty hluboka myslenko. Jestli to nechapes ani takhle po lopate tak je to marne. Ted jsem dohral Witcher 2 vse na max (mimo ubersampling) a rozhodne to byl skvely herni zazitek i diky te grafice. Kdyby se mi tam misto postav pohybovaly skoro smouhy tak by to proste takovy zazitek nebyl. Nedavno jsem znovu zahral M&M Mandate of Heaven a taky jsem se skvele bavil. Na svou dobu to melo taky dobrou grafiku ale rozhodne bych byl radsi kdyby to melo grafiku Witchera. Treba u HL1 mas moznost hrat se starou grafikou a s novou. Schvalne kolik procent lidi si vybere kterou verzi hrat. Myslim ze je to jasne. Jinak nikdo snad nehraje hry jen kvuli grafice, ja teda rozhodne ne ale kdyz uz neco hraju tak si to chci uzit nejlip jak je to mozne.
na tej zostave som zatial rozbehal kazdu hru na max detailoch, tak nebud sarkasticky, nemam dovod ani upgradovat... skor som apeloval na to, ze dnesne hry pribehovo za vela nestoja...
Moje pointa je ze kdyby vydali Witchera 2 s grafikou M&M 6 tak po nem nestekne ani pes. Proto kdyz nekdo zacne hanit grafiku tak si predstavim borca s 486 a nejakou Woodu ci co to bylo
Jo a tu sestavu v profilu bys mohl teda updatnou protoze to co tam mas tak na tom neni sance rozbehat kazdou hru na max.
Pribehove za nic nestoji ??? Jen tak namatkou par her s pribehem z poslednich let ktere teda stoji za hodne. Oba Witcheri, Fallout NV, Trikrat ME, DA1, Oblivion, SKyrim jsem jeste nestihnul zahrat, HL2, tri Stalkeri atd.
V minulosti to tak bolo, ale vtedy sa este hry vyvyjali primarne na PC a kazdy sa snazil nasadit najnovsie technologie do svojho projektu. Treba trosku upustit z idealov dokonalych hier, pretoze ako dobre vieme, ludia aj takyto menej kvalitny produkt stale nakupuju a vyvojarov nic netlaci k tomu, aby ich hra vyzerala co najlepsie (mozno dalsia generacia konzolii, uvidime).
Mna ale aj tak najviac stve, ze tie pribehy a hratelnost fakt uz nie su to, co byvali. Mozno je chyba vo mne, mozno som uz stary, ale ako decku mi vzdy padala sanka, ked som sa dostal k nejakemu zaujimavemu prvku v hre.
Tie dnesne hry su uz len o drzani "W-cka" a stlacani klaves, ktore sa zjavia na pol obrazovky. Chyba mi, ze sa z hier vytratila taka ta dobrodruznost... Ze to nebolo len linearne prebehnutie misiou, ale lamanie si hlavy nad dalsim krokom v leveli tak, aby clovek nepocitoval bolest z nahratia posledneho checkpointu, ze clovek musel najst cestu, ze musel vobec rozmyslat...
Ano, mozno este nejake dobre nove hry existuju, (dokonca som nejake aj hral) ale je ich zalostne malo. V dnesnej dobe uprednostnim prirodu pred hranim nejakej novinky (nie ze by som normalne do prirodny nechodil, ale hranie je pre mna uz uplne zabity cas, kedze obsahy hier za vela nestoja) a ak to takto pojde dalej, budem nuteny otvorit aj knihu .
Na gaming ale nikdy nezanevrem a pevne dufam, ze sa dockam nejakych titulov, ktore sa zaradia medzi moje najoblubenejsie ;).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!