SoC platforma AMD Jaguar je primárně určena pro herní konzole?
Podle nejnovějších zpráv to vypadá, že AMD ovládne herní platformu konzolí nejen se svými grafikami, kdy už je jasné, že Nintendo WiiU, PS4 i Xbox360 mají čip od AMD, ale dvě nové konzole právě od Microsoftu a Sony by navíc mohly být poháněny stejnou platformou a to AMD Jaguar.
Tedy SoC řešením, které se ještě pořádně nepředstavilo ani v počítačích. Není to až tak divoké, jak se může zdát. Hry v dnešní době nějak zásadně na výkonu procesoru zásadně nestojí a Jaguar platforma je SoC řešení, které má mnoho zajímavých výhod a technologických řešení. Dokonce se mluví o tom, že by tato platforma mohla být primárně orientována právě na konzole a mít i náležité optimalizace.
Výhodou je kromě solidního výkonu, hlavně i cena, x86 kompatibilita, velmi nízká spotřeba a potencionálně s využitím i grafických technologií AMD, lepší kompatibilita apod. Nevýhodou je samozřejmě stále omezený výkon než i současná high end řešení a protože by se měla tato zařízení prodávat dalších 5 let minimálně, nemusel by stačit. Na druhou stranu není problém pro MS ani SONY za 2-3 roky třeba osadit nástupce AMD Jaugar platformy, na kompatibilitě by to nic měnit nemělo. Uvidíme. Pořád si myslím, že minimálně u nového Xboxu je pravděpodobně nasazení vylepšeného procesoru PowerPC, který je v Xbox360.
Z hlediska grafik to vypadá, že SONY PS4 bude spoléhat na Radeon HD 7700/8700 a Xbox 720 má mít Radeon HD 7850/8850. Obě konzole také budou mít větší a rychlejší paměti než současné modely. K představení obou by mělo dojít ještě letos, možná už za pár týdnů a minimálně s Xbox 720 už se letos v listopadu počítá i do prodeje.
Každopádně ať už si o konzolích myslíme cokoliv, zajímají nás v tuto chvíli hlavně proto, že vývoj her je dnes multiplatformní a bohužel se tak musí přizpůsobovat nejslabší platformě na které mají běžet. Takže proto technologicky na PC u některých her dnes trpíme, protože Xbox360 a PS3 jsou prehistorický šrot. Pokud by nové konzole navíc měly platformy podobné počítačům, bylo by to z hlediska vývoje her velmi zajímavé. Tak doufejme, že dorazí co nejdříve.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|