Zpoždění, snižování ceny a stejně se nedaří zákazníky přitáhnout. Osobní zkušenosti jsou špatné.
Už je to nějakou dobu, co NV pod tlakem nepříliš velké úspěšnosti TEGRA ARM řešení zkouší prorazit s vlastními ARM produkty. Jedním z nich je i projekt vlastní herní "kapesní" konzole SHIELD. Nutno říci, že se firma hodně snaží a i na COMPUTEXU byl SHILED hodně k vidění a hlavně si ho mohlo vyzkoušet velká spousta i běžných lidí. Firma jej také půjčila mnoha novinářům, ale z výsledku nemůže být nadšená.
Čím více lidí si SHIELD vyzkoušelo, tím více se utvrzuje názor, že je to zbytečný a navíc ne zrovna povedený produkt. Toto hodnocení je slyšet velmi často a nelze se mu divit. I proto už firma přistoupila k oficiálnímu snížení ceny z původně ohlášených 349 dolarů na 299 dolarů. Navíc už se měl začít prodávat, ale nastalo se tak a je oficiálně zpožděn "kvůli technickým problémům".
Konzole je založená na TEGRA, ale umí i streamovat PC hry. Jedná se vlastně o takový běžný gamepad s malou 5" obrazovkou a ARM vnitřnostmi z tabletu, poháněným Androidem. Z vlastní zkušenosti z Computexu musím říci, že SHIELD není rozhodně kapesní konzolí, i když tak může vypadat. Je totiž poměrně objemný a působí dosti neohrabaně. V praxi se také nedrží moc dobře a malý 5" display pro klasické hraní her zrovna nepotěší. Celkově tak po vyzkoušení ještě více nechápu, v čem by tento produkt měl být zajímavý a přínosný a proč by ho měl vůbec někdo používat.
Jde o to, že každý lepší mobilní telefon umí to samé a existují na něj lacinější produkty a příslušenství ala gamepad. Jako streamovací "zobrazovadlo a ovladač" pro hru z PC? Pitomost. Tak já si koupím výkonný PC a pak se budu trápit hraním těch PC her na 5" panelu??? Vážně? Celý SHIELD je prostě absolutní nesmysl a nedivím se slevám ani zpoždění. Je skoro jasné, že určitě vyjde, ale nedá se čekat, že by na trhu udělal nějakou díru do světa. Je totiž naprosto zbytečný, "řeší problém", který neexistuje.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|