Apple iPhone 8 a iPhone X – technologicky dohání konkurenci. Marketingově je daleko před nimi. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 13 September 2017
Přejít na obsah
Apple iPhone 8 a iPhone X – technologicky dohání konkurenci. Marketingově je daleko před nimi.
Apple iPhone X - Snaha Apple o revoluci
Závěr

 

 

  • Závěr - Osobní názor

Nemohu se obránit dojmu, že tentokrát to marketingové cvičení Apple poněkud přehnal a prezentoval spíše nefunkčnost svých technologií a jejich praktická omezení, než funkčnost. Celý iPhone X navíc působí poněkud křečovitě a rozhodně ne jako něco, co je revolucí na dalších 10 let, jak to Apple oficiálně prezentoval. Ano, má spousta technologií, nad kterými nikdy nebude normální uživatel přemýšlet, a nikdo neříká že by je mít neměl, ale nic vyloženě revolučního nepřináší ...

Ve výbavě nemá nic navíc, co by leckterá konkurence nějak neměla a neuměla, naopak část věcí mu dokonce chybí. Konkurence má lepší a zajímavější konstrukce displayů, čtečku prstů, 3,5mm jack, čtečku karet a funkční bezdrátové nabíjení atd. A pokud jde o bezrámečkový design, iPhone X nevypadá ani moc zajímavě (spíše tuctově), rámečky očividně má a velmi tlusté (což v praxi nemusí být na škodu z hlediska odolnosti), a Apple tak zdaleka není revoluční a rozhodně nemá nejzajímavější bezrámečkový design na trhu, viz například:

Musím říci že co by oslava desetiletého výročí iPhone, tak tenhle model spíše jasně ukazuje, co po odchodu Steva Jobse Apple je. Zcela obyčejný výrobce spotřební elekroniky s vyhypovanou značkou, který jen dotahuje konkurenci, ale dokáže technologie a věci co mají ostatní dráže prodat v lépe zabaleném marketingu. Zákaznicí, kteří jsou v pasti ekosystému Apple, snažíc se za každou cenu předstírat a bránit, že je to to nejlepší na světě proti „nefunkčnímu“ Androidu atd., naštěstí mají a výběr alespoň v tom, že si mohou koupit „levnější“ ale o mnoho funkčnější iPhone 8 PLUS, který jako telefon působí prostě lepším dojmem. Byť osobně mám averzi ke skleněným zádům nové verze (u všech telefonů obecně), protože to prostě není praktické. Kovová záda jen poškrábete, sklo se rozbije a je jedno jak moc se který výrobce chvástá že je to odolné sklo, i ty nejkvalitnější a nejdražší telefony se skleněnými zády které jsme testovali, nám při prvním větším pádu popraskaly.

Nové iPhone 8/8 PLUS tak jsou zdaleka nejlepšími Apple telefony, model X je jen nejdražší. Apple očividně dohání technologicky konkurenci a konečně tak i jeho telefony umí jinak naprosto běžné věci. A protože není už moc co vymýšlet na telefonu, což Apple nechtěně předvádí na modelu iPhone X, dá se říci, že Apple opravdu výrazně dohání ostatní. Už mu chybí jen ten 3,5mm jack, čtečka karet a běžná kompatibilita s USB Type-C příslušenstvím, čemuž se ale kvůli ziskům ze svého příslušenství a svých služeb brání. Ceny iPhone 8 modelů jsou vysoko, ale ceny některých konkurentů také.

Na trhu se tak nejspíše nic nezmění. Apple se sice marketingově snažil tvářit, že představuje nějakou revoluci a udává krok, ale ani jedno není pravdou. Apple se ale může opřít o svou platformu, své uživatele, kteří jsou v pasti a Apple se snaží, aby polarizoval tábory i nadále a v pasti je udržel. Technologicky je špičkou v řadě oblastí, ale zdaleka ne ve všech a celkově v přístupu k telefonům rozhodně není nejzajímavějším výrobcem na trhu. To mu však zcela určitě v prodejích a ziscích škodit nebude. Jede se dál v zajetých kolejích, kdy ale je zjevné, že i Apple naráží na problém, že není moc co nového u telefonů vymyslet. Příští rok slibuje Samsung rozkládací telefon (ohebný skládací display), což by mohla být trochu revoluce, kterou letošní iPhone X určitě není, pokud tedy nebereme 1000 dolarů jako novou hranici základní ceny za něco tak obyčejného jako mobilní telefon ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 16:05:28
avatar
Najviac mi vadí že Apple berie zákazníkov ako rukojemníkov pri vyjednávaní s Qualcomom. Takže pravdepodobne budeme mať dostupný opäť len Intelácky modem, ktorý býva v oblastiach s horším signálom napiču.

Ostatné problémy by som ako fanúšik Applu vedel tolerovať. Teda čo sa týka Iphonu 8. Iphone X s tým nezmyselným výrezom na displeji, tým že každého prinútia opäť len zadávať kód (niekto sa Vám pozrie na displej trebarz len koľko je hodín a Face ID sa zablokuje), tým že chýbajúci home button úplne prekopal ovládanie... ...tak ten Iphone X už proste prestrelili.

Takže ako fanúšik Applu ktorý donedávna veril, že Anrdroid už nikdy nebude mať, hovorím že najbližší mobil budem hľadať u Samsungu.

Inak jediná pozitívna vec je ten 10nm SOC. Jednovláknový výkon má na úrovni netaktovaného desktopového i7 Haswelu!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 16:17:03
avatar
ten výkon nemůžeš srovnávat, geekbench je hloupý teoretický test a neexistuje objektivní možnost srovnání výkonu za stejných podmínek ....
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 16:39:10
avatar
https://browser.geekbench.com/v4/cpu/3976700

Geekbench je práveže asi nejlepší benchmark. Stačí zoskrolovať dole a je tam vidieť skóre z každej časti: AES, LZMA (tj. 7zip), SQL, raytracing (kvázi Cinebench), simulácie, HTMP/PDF... Ak sa vám to celé nepáči tak kľudne porovnajte len jednotlivé podtesty.

Tuto je porovnanie Iphonu proti Kabylake i7 7700T (3.8GHz ST turbo).

https://browser.geekbench.com/v4/cpu/compare/3849339?baseline=3976700

Tiež asi bude otázka aký vplyv nato má operačný systém a podľa vývojárov je rozdiel medzi Core-M s Windowsom a Androidom nulový.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ARM @ 24 MHz???? ShitBench 2017-09-14 19:07:20
avatar
A proč Apple nevezme svá silná jádra nevynásobí třeba šestnácti a nevypráská AMD/Intel z highendu? Protože nechce peníze? Protože jeho výkon je opravdu o dost nižší...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 16:23:20

Upravte si článek. iPhone X je kompatibilní s Qi bezdrátovými nabíječkami. Viz. stránku Applu se specifikacemi:
https://www.apple.com/cz/iphone-x/specs/
Čtečka otisku prstů chybí, ta je na iPhonech vynikající už od prvních modelů, co ji měly. A osobně mi přijde lepší, jak přes obličej.
Starý 3,5 jack mi rozhodně nechybí a ostatní výrobci na Androidu jej také pomalu opouštějí. Prostě je to zastaralý konektor, který sám pro sebe zabírá zbytečně moc místa. Chápu, že slušná bezdrátová sluchátka mohou někomu přijít drahá, ale takový člověk asi nepůjde do jablka.
Co se týká IP certifikace, tak ta je u telefonů celkem zbytečná. Ono zkuste si reklamovat utopený telefon, to jednak. A navíc zkuste se podívat na profi zařízení, která danou specifikaci IP67 nebo IP68 splňují, jak jsou konstrukčně řešena a jak jsou řešeny telefony, které to slibují.
Zahnutý displej po stranách je zajímavý tak akorát na okrasu a jen do chvíle, kdy telefon upadne na hranu. To zahnutí totiž dost zvyšuje křehkost krytu displeje. Funkčně to výhoda není. Displej bez rámečků je jednoznačná výhoda. Stačí se podívat, jak se telefony díky tomu příjemné zmenšily, i když mají stále relativně velký displej. Stačí se podívat, jak se díky tomu zmenšila Galaxy S8 od Samsungu, kdy najednou to není pádlo. A to bude například přitahovat lidi k verzi X místo 8 plus. Protože 8 plus je prostě těžké a nemotorné pádlo.

Nárůst výkonu je podstatný. Ono díky vysokému výkonu jsou iPhony použitelné tak dlouho. Ono i dnes již starý iPhone 6s má pořád spoustu výkon, v Antutu přes 130 tisíc bodů a nenarazíte s ním nikde na problém. Právě ten vysoký výkon je důvod, proč nemusíte iPhone měnit každý rok nebo každé dva roky. Takže pokud se k telefonu chováte slušně a neválíte jej po zemi, tak jej můžete provozovat poměrně dost dlouho. Navíc si jabka zachovávají dlouho hodnotu a dají se dobře prodat použitá. Android jde cenou hodně rychle dolů. Výhoda nového čipsetu je v tom, že zase zvyšuje výdrž baterie, což není na škodu. iPhone díky tomu nemusí obsahovat baterii, která připomíná spíš obří power banku než baterii pro telefon.

Co mi nakonec asi vadí ze všeho nejvíc je fakt, že dnešní telefony jsou sice na pohled pěkné, ale nakonec je stejně musíte zabalit do pouzdra, protože už první pád na tvrdou podlahu jeji kovovou konstrukci doživotně poznamená. Takže celý ten design jde nakonec stejně stranou.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 18:37:34

Napsat ze 3.5 mm Jack je zastaralý konektor může opravdu jen člověk pro kterého jsou vrcholem audio techniky špunty do uší.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 19:01:34

Pravda, spíše na téma analogové vs digitální, ale pro BFU se to téma konvergovalo na jack:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 19:15:18
avatar
jde hlavně o to že 3,5mm jack má stále své místo a využití a je to velmi užitečný konektor a jeho vynechání nedává žádný smysl, zejména u drahého telefonu, kde si jeho integraci může výrobce dovolit a ve výbavě by tuhle základní věc měl mít ...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 19:28:00

Je to velmi jednoúčelový konektor se zastaralou technologií přenosu informací. Prostě je jen rozšířený.
Teoreticky.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:09:36

Víš že 3,5mm jack dovede přenášet i data ? Jen k té jednoúčelovosti. Ono vlastně je to naopak jeden z nejuniverzálnějších konektorů. Dá se přes něj programovat. U vysílaček doknce i měnit firmware ? Kamery se přes něj dovedou plně ovládat. A nebo přes něj jde také přenášet video signál.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:14:59

A jé, byl jsem línej psát jistý iPod a bum, jako bumerang:-D
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:26:35

Hele, a tvoje uši jako umí "digitální" zvuk? Moje teda jedou těžce v analogu. A řekl bych, že to tak bude u všech živých tvorů na této planetě. Ale možná se pletu a jableční hipsteři zvládájí slyšet i digitální jedničky a nuly a potřebují proto novou technologii přenosu informací. Mimochodem, jednosměrný přenos analogu je mnohem méně náchylný na rušení než digitál...

Mě je vcelku buřt, jakým způsobem jde signál z telefonu do sluchátek. Jen v tom ajfoním podání se převodník digitál / analog přesunul do sluchátek a robustní defakto dokonale navržený a nezničitelný konektor nahradil proprietální hrůzou. Takže mám takový pocit, že to ani v jednom ohledu nebyl krok vpřed, ale spíš dva kroky vzad. Odstaranění jacku nemá pro zákazníka jediný kladný přínos. Žádný. Jediný přínos je tu pro apple a prodeje jeho příslušenství.

Mimochodem "digitální" sluchátka a digitální přenos jsou celkem běžná záležitost - je to totiž většina bezdrátových zařízení (wifi,bt).
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:46:45

Hele víš co je prča? Tady se furt brečí, buuu dejte nám analog konektor/příjem dat (fm) a co dělá svět?
Utrácí víc peněz za bezdrát sluchátka než za drát a na nějaké terestrial vysílání z vysoka... (aneb zaklínadlo streamu, občas se tím ohání někdo i zde, tedy ne operátoři...), ale pepíkové v naší horní dolní bezpečně vědí, kde je pravda:-D
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:59:51

No ohledne bezdratu me dojima jak lidi se nechaji jednoduse zmanipulovat oni maji doma VDSL od O2 nebo T-mobile a prijde typek z O2 nebo T-mobilu a nabidne jim LTE modem a antenu na strechu ze je to rychle a bla bla bla bla a lidi kupuji pritom maji nizsi garantovane rychlosti, stabilita je diskutabilni jako u kazdeho bezdratu a jeste zaplati o 100 vic + si musi koupit za 2500 modem/wifi router. Nepohopíš.....
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 21:21:26

Hehe. Btw. naposledy kdy jsem byl doma telefonicky nedostupný bylo v době pevných telefonů... ;-)

DSL a ústředny jsou "prima" téma, k LTE se utíká leckdy i v Praze..., dovedu to pochopit.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 21:59:13

Co má dostupnost mobilního signálu společného s LTE ? Hergot chlape ty plácáš páte přes deváte. Pokud někam vede kabel tak zákonitě nemůže být bezdrát stabilnější a nebo rychlejší. Tohle zatím nikdo nevymyslel a teoretické rychlosti ať si každej strčí do zádele tma jim bude nejlíp.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 22:10:20

O dostupnosti mobilního signálu doteď nepadlo slovo, ty si to srovnej v hlavě.
Kabel je jen tak dobrý, jak dobré je to ostatní (viz ústředny).
Přestalo bavit, over.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 10:19:51

No máš pravdu, ztrapnil jsi se už dostatečně
bircky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 11:35:54

Může být jak stabilnější, tak rychlejší. Stačí, aby byl člověk od DSLAMu dostatečně daleko a nemá po kabelu ani rychlost ani stabilitu. Takže tohle paušalizování bych si na vašem místě odpustil.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 11:08:38

Naprosto přesně vím, co je prča. Něco, co mají ženy vulgárně řečeno mezi p*delí a pí*ou. Odborně se tomu tuším říká hráz a občas jsou s tím problémy při porodu. Ale nevím, jak je to relevantní k 3,5 jacku.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 11:30:16
avatar
Nevím v jakém jazyku by prča měla být hanlivý výraz pro "hráz".

Původ slova bude předpokládám z moravského "prčit se" což je výraz pro "páření kozy". Nebo synonyma - zábava, sranda,....

Pokud samozřejmě jde jen o sloučení slov (sprostých), tak bych to nebral do slušné diskuze, neb výsledek je česky právě jen ta "hráz". Latinsky "perineum" a má jí jak žena tak muž. (silná svalnatá oblast mezi konečníkem a pohlavním orgánem "u žen pochvou, u mužů šourkem").
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 07:28:29

ty budes ten typ cloveka, ktory vsetko videl, zazil a pocul ale pritom vie trt

som elektrotechnik a sam viem ako je to s tym jackom

digital ma vyhodu, ze sa lahsie spracovava a prenasa, kedze je to len 0 a 1, no a tam to vsetko konci, potrebujes nejaky konvertor z analogu na digital, nejaku tu sirkovo impulznu modulaciu, samotny prenos a potom opat nejaku modulaciu, zasa nejaky konvertor atd atd az to nakoniec pocujes, problem je, ze pri spracovani stracas nenormalne kvalitu oproti analogu

preco myslis, ze vsetky hudobne studia pouzivaju jack? ci uz 3.5 alebo 6? ziaden blby digital ako ti to apple nahuckal do hlavy

btw cely vesmir funguje ako analog, tak preco sa proti tomu staviat? jaaj apple prepac
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 10:38:44
avatar
Viacerí si mýlite typ konektora a protokol.

Jack je zastaralý, ak by na tom nahrávacím štúdiám záležalo, tak by už dávno používali SMA alebo APC konektory. Ale nezáleží. Jack sa používa, lebo je jednoduchý, lacný, blbuvzdorný, odolný.

Inak USB-C a Lightning majú oveľa lepšie pásmo / bandwidth / EM vlastnosti. Tak isto ako HDMI na analógové prenosy.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FaceID 2017-09-13 16:32:04

V článku je pár nepřesností.
No to face ID u něj se samotný Apple v ničem neusvědčil. I když jsem spíše odpůrce applu tak při té prezentaci FaceId fungovalo korektně. telefon byl po restartu a po detekci FaceID uživatele správně vyzval k zadání Pinu. Stejně to funguje i u androidu při použití otisku prstu. Po restartu je vždy potřeba telefon prvně odemknout pinem.
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 21:48:52
avatar
Presne tak, presto se najdou taci, co ti narvou palce dolu. Me spise zarazila ta rychlost, kterou se telefon odemykal, ta jako nebyla nic moc
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 21:56:22

No, pokud reaguješ na Keynote, tak byla zřetelná snadná "ne se zasrknout", bezesporu se dá v reálu za měsíc očekávat běžné "se*u na tě, makej", ale máš pravdu, nepůsobilo to nejlépe. Z showroomu je pak spíše chaos a FaceID nebyl aktivní.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 19:25:08

Článek jsem ani nečetl (zde zbytečnost že), předpokládám vyzdvihnutí Samsungu (s double failem Note...) nebo Asusu (kterému Google krásně podtrhl nohy4, páč klasika Androidu kde levá neví co pravá) a nevynechání Huawei s výborným poměrem "cena/výkon", jen hmm Apple dělá vše vyjma marketingu špatně.

Trefil jsem se?:-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 19:15:56
avatar
je hloupé kritizovat článek a ani si ho nepřečíst ...
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 15:18:28

jestli cetl ty z predchozich let,tak tenhle fakt cist nemusel...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:07:11
avatar
zbytečnost jako tvá přítomnost v diskuzi...
Tyrael888 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:23:44
avatar
Alchimisti sa už celé roky snažili prísť na to ako premeniť nejaký bezcenný materiál na čisté zlato a konečne sa im to podarilo. Nový prístroj označený skratkou iPhone X dokáže efektívne oddeliť blbečkov od ich peňazí.
Tlieskam novodobým alchimistom k ich obrovskému úspechu a som v napätí s akým vynálezom prídu o rok.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:27:21

Sem zvedavej jak zdegenerovane bude lidstvo treba za 50 let.Jedine co budou lidi umet v te dobe je vyndat telefon z kapsy nebo kabelky a on vse udela za ne.Jedine co zustane chytre budou telefony ale z lidi to udela totalne hloupe opice.Proti founum nic nemam sam ho mam jen by se to melo pouzivat s rozumem.Kdyz vidim pritelkyni jak kazde 3 minuty cuci do mobilu mam kolikrat sto chuti ho vyhodit z okna hold pokrok nezastavis.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 08:26:38
avatar
To mas sakra pravdu. Tiez ked vidim, hlavne decka, co neustale cumia do telefonov. Najlespie je to, ked cumia niekde, kde je menej svetla. To ich len tak osvecuje a oni cumia ako zhyponotizovane, ako do telky v horore Kruh
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:30:13
avatar
Tak jako fanda techniky doufám že za 50let už žádné telefony už nebudou.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 20:36:41
avatar
A pak že představěj nástupce Iphone SE prd zase je udělaj jenom věčí,paradoxní je ač nejsem příznivce jablka tak jedinej telefon co odpovídá specifikacím co chci od telefonu je právě verze SE jinak už každej dělá 5+ verze takže si ho nakonec budu muset pravděpodobně pořídit(SE).
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 21:30:22

Tak tento článok musím považovať možno až za trochu demagogický. Apple a iPhone sú top of top, nech sa už na to ktokoľvek díva z akejkoľvek strany.
Napísať, že Apple doháňa konkurenciu môže povedať hádam iba človek, ktorý s iPhonom nikdy nepracoval. Ja používam dva telefóny s androidom iba preto, lebo som škrob, ktorý za telefón nevyhodí 1000e a tiež preto, lebo nemám apple rád ako značku a nemám rád ľudské vlastnosti aké mal Steve Jobs. Nie som rád závislý, nemám rád, keď ma má niekto v hrsti a mám rád, keď mám možnosť si vybrať.
Ale v práci s iPhonom prichádzam do kontaktu denne a musím povedať, že iOS je ešte stále ďaleko pred androidom, aj keď v posledných verziách /od 5.0/ je už android použiteľný a dá sa s ním žiť. Pred tým to bol OS skutočne iba pre masochistov. A kto je voči značkám indiferentný a má dosť peňazí, tak ak dostane šancu pracovať aspoň pár dní s iOS, už sa nikdy k androidu nemôže vrátiť.
Apple určite nedoháňa konkurenciu, je ďaleko pred ňou aj po hardwarovej stránke. Iste, ak konkurenciou rozumieme všetkých ostatných oproti Applu, tak sa možno nájdu parametre, kde iPhone nie je najlepší. Ale je zďaleka najlepší v tom, že integruje najlepšie alebo takmer najlepšie veci na jednom mieste. Má najlepší IPS displej a bude mať jeden z najlepších OLED displejov, má jeden z najlepších fotoaparátov, má jeden z najlepších procesorov, má jednu z najlepších výdrží batérie lebo je najlepšie optimalizovaný, má jeden z najlepších zvukových výstupov a hlavne má iOS, najlepší a najintuitívnejší OS pri ktorom môžete byť kľudne aj debil a dokážete ho ovládať. IPhone proste na jednom mieste ponúka tie najlepšie alebo jedny z tých najlepších parametrov vo svete mobilných telefónov. A ak nemáte zábrany voči značke a ste ochotní si priplatiť aj tým, že si kúpite iPad a MacBook, tak sa dostanete do ekosystému, ktorý si vás získa svojou neuveriteľnou rýchlosťou, dokonalou odladenosťou a hlavne čírou jednoduchosťou a akýkoľvek návrat na android alebo windows pre vás bude iba utrpením.
Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale vyčítať novému iPhonu, že nemá jack, nemá čítačku odtlačkov, sdkarty alebo USB-C tak to kde sme sa v tej demagógii dostali? Veď predsa on ich nemá nie preto, žeby ich nemohol mať, ale preto, že ich nechce mať. To teda ja nepovažujem za technologickú nedokonalosť alebo nejaké zaostávanie za konkurenciou, ale práve naopak, považujem to za prejav sebavedomia výrobcu, že jednoducho tieto veci jeho telefón mať nemusí, ale ich vie dokonale nahradiť lepšími riešeniami alebo sa ľudia proste naučia bez nich žiť.
A vyčítať novému iPhonu X displej, že aj keď je bezrámčekový, tak aj tak má rámčeky, lebo xiaomi vie urobiť tenšie rámčeky je až takmer detinské. Tak si skúste mesiac používať to xiaomi a mesiac iPhone X a som zvedavý ktorý telefón by ste si potom chceli nechať. Okrem toho Samsung tiež hovoril o nekonečnom displeji, ale ja si teda pod nekonečnosťou predstavujem niečo iné.
Toľko rokov už ľudia či už fanúšikovia Applu alebo odporcovia volajú po novom dizajne. Tak tu je. IPhone X, jeho dizajn je revolučný, nikto iný taký nemá. Je pekný? Myslím, že áno. Bude funkčný? Myslím, že áno. Nepáči sa vám náhodou, tak tu máte iPhone 8.
Ak by som nemal odpor k Applu ako k značke a nebol taký skúpy, tak by som už dávno v tom ekosystéme fungoval, lebo je to proste takmer po každej stránke špička.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 21:29:41

Mám tu "čest" se profesně potýkat s SW na všech mainstream platformách "velké trojky". Můžeme se hádat, můžeme diskutovat, ale to je tak vše. Apple je o světelné roky jinde než kdykoli jiný (pohybuji se ve spotřebitelské sféře). MS je doslova "utopen" v post PC době, Google je jeden velký chaos.
Dřív jsem tvrdil, že lidi jsou dvojiho druhu, co mají Apple, co chtějí Apple. Dnes mohu kvalifikovaně říci, že podobný podhled mají i firmy:-)

Samozřejmě nadneseně, nic neplatí absolutně.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 07:36:32

to co si napisal je sice pekne a dlhe ale ma to problem

nik applu nevycita, ze pouzil to co pouzil, nech pouziva aj seriovy port

problem je, ze dnes mame nejake standardy, podla ktorych sa kazdy riadi, ktore ulahcuju zivot, vyber atd

apple ide proti tymto standardom, kym vsetci maju usb, oni maju lightning port, kym vsetci pouzivaju explorer na prenos hudby, videa, obrazkov atd medzi mobilom a pc, oni maju itunes, kym vsetci pouzivaju jack na pocuvanie hudby, oni maju redukciu a takto by som mohol pokracovat

co sa tyka designu xka, je odporny, vazne, vyzera tak cinsky btw mi mix bol prvy s takym designom, potom apple este predbehlo par cinskych vyrobcov a dokonca essential phone, ci ako sa to pise, takze ne, neje revolucny, neje pekny, neje nic, ani rozlisenie neje standard ale dajake prapodivne

takze ne, apple uz davno neje spicka, este ip6 by som povedal, ze sa vydaril, zvysok je otras, bez napadu, bez nejakej revolucie
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 08:50:52

Čo sa týka výčitiek, prečítaj si článok. Myslím, že je plný výčitiek čo iPhone nemá a čo by mal mať.
Čo sa týka dizajnu, ešte som taký istý nevidel. Vidím však, že Ty si s iPhonom nikdy nepracoval. Poukazuješ ja nejaké technické parametre, ale nikdy si nevidel ako to "svieti". Prečo myslíš ze i8 má stále iba na FHD IPS? Lebo je široko ďaleko najlepší.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 08:57:20

pracoval som s ip5 a teraz s ip6 a pre mna iphone je len predrazena znacka, nic viac

mozno ma sviznejsi system, alebo ho netreba raz za cas preinstalovat ako android, ale tu vyhody koncia

ma kopec veci, ktore nesu dotiahnute do konca, kopec veci ma riesene komplikovanejsie a kopec veci mu chyba

co sa tyka toho rozlisenia, nenarazam na to, ze by mal mat 4k ako sony, alebo 1440p ako vacsina vlajkovych, fhd bohate staci, sam take pouzivam, poukazujem iba na to, ze ked uz chceli dat vyssie rozlisenie ako hfd, tak mali take dat, ktore je standardom, ne ich vymyslene nezmyselne rozlisenia
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 09:12:07

Ale tyhle kopce máš i u Windows, Androidu, Linuxu... Říká se tomu diference;-)

A jaké že je std. rozlišení u displeje se zahnutými rohy a vykrojem?:-D
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 09:44:08

jaaj chces mi teda povedat, ze neje mozne na taky display dat standardne rozlisenie? lebo to apple nevie tak sa to neda?
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-15 08:27:17

A jaký je tedy std. rozlišení u těchto protáhlých displejů?
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 21:27:45
avatar
Ono rozdiel apple a inych vyrobcov je hlavne v tom, že ostatne produkty zastaraju morálne rýchlejšie ako tie od Apple. Toto je dane hlavne tým, že Apple dokáže lepšie zladiť hw a software, Nové verzie iOS behajú dobre aj na starších zariadeniach. Apple sa je tiež líder v oblasti UX a jeho produkty sú väčšinou jednoducho použiteľné. Osobne vlastním iPhone 6 a ešte je to stále dobrý telefón, dostal som ho ako dar. Mám tiež iPad, čo je na net super vec. Teraz uvažujem nad macbookom, momentálne používam linux a keďže osx je unix compatibile os, tak by som tam nemal mat problém rozbehať všetko čo potrebujem. Ja som teda s Apple výrobkami spokojný a myslím že sa oplatí priplatiť (nad 500 EUR je to podľa mna jasná voľba).
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - takže si to shrneme 2017-09-13 22:36:28
avatar
- 3K displej má dnes každý hiend
- Amoled taky není žádná novinka, měl jsem ho už v telefonu od Samsungu tak 4-5 let zpátky (Samsung omnia wonder), měla ho řada Lumií, každý lepší Samsung
- Bezrámečkový displej roztažený po celém těle přinesl mnohem hezčí keramický Mi Mix
- Bezdrát nabíjení měla před 4 roky moje Lumia 1520
- Iris scanner duhovky Lumia 950 2-3 roky zpátky
- Rozšířená realita google Tango - na trhu 2 telefony (lenovo, Asus zenphone)
- omezeně funguje i s normálními kamerami Tango core

A teď ti, co iphone X převyšují:
- Galaxy 8 nabízí vše co iphone X kromě té IR kamery, tango core na něm ale jede omezeně taky + nabízí desktop mód režim
- Vlajkový Zenphone má full Tango výbavu SD 835, 8GB RAM
-Mi Mix2 je hezčí, futurističtější a levnější

Ale jedno se musí iphone X nechat - vzal všechno možné co už na trhu bylo a nacpal to do jednoho telefonu. Teď otázka jestli překousnete cenu 35 tisíc
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 22:43:30

Gratluji, vzal nějaký výběr z 999 výrobců a toho 1000. jsi ubil. Dnes to odnesl Apple, zítra Sony, pak Huawei, pak...


Otázka zní, co to říkáš? Že na trhu neexistuje inovace? Všichni opisují od všech, snaha o vývoj nemá smysl,...?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 03:06:57
avatar
Apple se vždycky profiloval do pozice technologického leadera a chce za své produkty prémiovou cenu a proto:
1. Buď skutečně přijdou s něčím novým, co ještě před nimi nikdo neuvedl, to se s novými iphony nestalo.
2. Nebo ať zmlknou, neprofilují se falešně jako leader inovací a pak tedy ať slevní, protože za to, co už nabízí konkurence si člověk při smyslech nepřiplatí (isektáře nepočítám)

Jde o to, že cena 35K je v pořádku a já osobně bych ji dal, ale za tyhle peníze bych si představoval alespoň 2 inovativní featury které doposud nikdo nemá. A ona není ani jedna, chybí desktop mode, čtečku otisků mohli dát dozadu(ano horší varianta, ale lepší než nic). To skenování xichtu ve svém telefonu mám, tak vím jak funguje (nic moc) a ani "inovátor" Apple to nedokázal zlepšit. Telefonu za 15, se dá ještě něco odpustit, telefonu za 30+ už vůbec nic
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 07:40:58

Přistoupíme-li na onu podivnou metodiku feature vs cena (která je čistě tvá individuální), chtělo by to aspoň vědět, o čem se plká
Takže dvě... Tak přestřelíme:
- iOS
- TrueDepth kamera (zde pls nastuduj)
- 256GB (Apple spolkne komplet produkci)
- 3D Touch
- a už nebavíš

No vida, v klidu můžeš vyrazit na nákup, uf, vyřešeno.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 07:46:58

Myslím si, že scanovanie xichtu v tvojom telefóne, okrem toho xichtu, nemá nič spoločné s tým čo používa iPhone. Tiež si skús natočiť video 4K/60p alebo FHD/240p.

Že je to predražené, s tým absolútne súhlasím. Som asi stará škola, ale stále mi príde divné dať za telefón viac ako za dobre vybavené PC.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 08:51:11

Leckdo má v té ceně vůz, nenapadlo by ho kupovat za to PC. Atd., hodnota peněz je relativní;-)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 11:54:36
avatar
Ok skenování sítnice nebo xichtu, prakticky to funguje stejně (blbě). Jo 4K mám jen 30fps, ale více než 30fps v nižším než 4K rozlišení má hodně telefonů. Prostě je to málo. Nic proti tomu telefonu, jen ten přehnaný marketing na mě působí odpudivě
256gb koupíš lepší verze kdejakého telefonu co nemá SD slot, např Mi Mix. A narozdíl od Applu většinou dostaneš i bonus ram, ty 3Gb jsou joke
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 15:17:25

tak snad si diky applu tu svoji nokii konecne nekde nabijes... )

neni tam scanner duhovky...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 20:56:18
avatar
Aktuálně už nejedu na Nokii, ale na HP Elite x3. Moje předchozí Nokia 1520 však funguje stále, mimochodem včera dostala zase update. Oba telefony nabíjím bezdrátově fatboy polštářkem od Nokie, mám odzkoušeno, že to nabíjí i Samsung - takže díky Nokii bych si mohl nabít třeba ten nový Iphone. Nebo jste si myslel, že jako čekám na spasitelský Apple, který vyrobí po sto letech konečně nabíjecí podložku? Btw je to standard

Aha takže Apple nemá ani ten skener duhovky? Tak to je fail. Byl už na Lumii 950 kterou jste sehnali novou pod 10 tisíc. Jo nefungoval tam ideálně, na mém Elite je mnohem rychlejší a spolehlivější Odkaz . Používám ho? NE, protože otisk prstu je rychlejší. Vzhledem k tomu jak špatně funguje v novém iphonu X to skenování xichtu a čtečka otisku chybí úplně, tak to vypadá že na telefonu za 30K budeme opět zadávat pin. To je pokrok by Apple 2017
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-15 00:28:46

Asi si ešte nepochopil ako Apple pracuje. Oni predsa neimplementujú každú fičurku /scanner duhovky/ ktorá môže byť hovadinou len aby si dali čiarku, že to majú. Oni implementujú to o čom sú presvedčení a vedia, že to bude fungovať /Huawei boli prví, ktorí mali ovládanie tlakom, ale bolo to o hovne, nikto to nepodporoval... a zrazu na iPhone to funguje skvele a má to zmysel.../.
Absolútne nedokážem pochopiť kde si prišiel na to, že face id na novom iPhone funguje "špatne". Telefón sa má začať u nás predávať v novembri. Žiadne testy nikde nevidím. Novinári, ktorí sa zúčastnili na tej šou a ktorí mali iPhone X na chvíľu v rukách hovorili, že to funguje bleskovo a bezchybne, dokonca aj v tme. Takže by som si radšej počkal na reálne skúsenosti. Môže to byť niečo čo iPhone X pochová, ale môže to byť aj niečo čo bude chcieť mať každý....
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-15 14:08:07

takze vlastne nevis a jen blbe pindas...

diky applu se stanou nabijeci body rozsirenejsi...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-13 23:57:40

Iphone 8 okrem procesora ziaden realny pokrok. (fast charging , bezdratove nabijanie to uz by bola raritka nedat to tam ) .
Iphone X - pentile amoled od samsungu , v ramci minimalizmu odstranili citacku. Vtip je v tom ze keby apple chcel vie to tam pekne integrovat napriklad do loga na chrbte telefonu a zmestil by sa aj 3.5mm jack.

Vo vysledku mi vadi ze aj na 1000 dolarovom telefone apple chce usetrit par dolarov na nakladoch bez ohladu na konfort uzivatela len aby bola dobra marza. Ci uz je to Iphone X alebo Iphone 8 ani jeden z tych telefonov neni taky dobry ako by mohol byt.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 07:42:50

iPhone 8, zapomnělo se na TrueTone displej a AR SoC.
bircky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 11:42:00

Pane Stachu, prosím méně toho bulvárního vyjadřování. To, že někdo selhal v zadání kodu není usvědčení se ze lži. Na videu bylo jasně vidět "Your passcode is required to enable Face ID"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 11:49:01
avatar
lež jsem myslel v tom smyslu, že nový způsob je rychlejší a lepší než způsob otiskem prstu ...
Timmaigh! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 15:05:25

Hej, a zaroven ste v podstate napisali, ze ta "lez" bola demonstrovana tym, ze sa im to nepodarilo na prvykrat odomknut. Tak to ale nebolo.
bircky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-15 15:30:41

Věřím tomu, že pro mnohé bude. Mě se například hodně potí prsty, takže po cca 3. - 5. použití TouchID je bez otření prakticky nepoužitelný, protože je upatlaný. Lidí se stejným problémem (nebo např. lidé, kteří mají naopak příliš suché a tudíž méně vodivé prsty) je víc. Nemluvím o mokrých prstech, např. po sprše.
Paušalizace je vždy špatná. Obzvláště u produktu, který vlastně v reálném provozu ještě skoro nikdo neměl šanci odzkoušet. Váš web mám rád; píšete čtivě, ale tímhle mě (a asi i jiné) opravdu dovedete nadzvednout ze židle. Je to zbytečné, neobjektivní a působí to neprofesiálně.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 12:40:31
avatar
kojot1 ..neminul ses nickem ? vidím to spíš na ovce1
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 15:21:53

vyjadreni applu ohledne face id:
„Před ukázkou s telefonem zacházelo několik lidí a neuvědomili si, že je Face ID zkouší identifikovat. Protože nešlo o Craiga, telefon tyto pokusy vyhodnotil jako neplatné a pak udělal to, k čemu byl naprogramovaný – vyžadoval PIN kód.“

jinak samozrejme klasicky kazdorocni clanek...tak snad diky tomu pribudou views...

Screen to body ratio
Apple iPhone X 81.49%
LG V30 83.24%
Xiaomi Mi Mix 2 82.63%
Galaxy Note 8 83.20%
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bylo mi doporučeno 2017-09-14 17:38:05

Děkuji za doporučení, koupím iphone...

Po dlouhé době jsem pochopil jak tento web číst. Nintendo switch je mimochodem pecka
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 17:46:48
avatar
pokud článek čteš, tak tam nikde nepíšeme, že bychom iPhone nedoporučovali kupovat ... jen že je drahý a že co by telefon je podle mého názoru iPhone 8 lepší než Iphone X ...
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 18:13:18

a já snad někde psal, že někde někdo psal, že by si iphone nekoupil
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-09-14 18:54:26
avatar
DD tomu nerozumí. Tepelná vodivost skla je cca 170x horší než hliníku, takže už nebude docházet k popáleninám při zatíženém CPU/GPU. A to se vyplatí!
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Iphone nabijeni 2017-09-15 17:46:36

https://m.mobilmania.cz/nove-iphony-maji-rychle-nabijeni-ma-to-vsak-hacek-hodne-drahy-hacek/a-1339601
Tomu rikam proste umeni prodat telefon za 30klacku a kdyz chces rychle nabijeni zaplat dalsi 2za nabijecku a 800 za kabel
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 631x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 423x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 924x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6