Společnost Apple dobře věděla o problému s ohýbáním telefonů a stejně je tak vydala na trh.
V soudním řízením mezi Apple a Samsung společnost Apple předložila dokumenty, podle kterých firma věděla, že zejména iPhone 6 Plus mají konstrukční vadu, a že tato generace se výrazně pravděpodobně poškodí ohnutím proti předchozí generaci iPhone 5. A Apple to podle těchto dokumentů věděl dávno před vydáním, avšak poté, co první uživatelé zjistili tento problém v praxi, nejdříve popřela, že by takový problém existoval a tím tak prokazatelně lhala.
Proč tedy nyní vyšel na veřejnost vlastní interní dokument Apple, který jej z této záměrné lži usvědčuje? Protože je součástí soudního sporu, kde se to náramně vyplatilo. V USA totiž proběhlo druhé kolo po odvolání společnosti Samsung, která měla původně zaplatit 399 milionů dolarů za kopírování Apple produktů. Samsung chtěl odškodnění snížit na 28 milionů. U odvolání však vyhrál Apple (v USA nic divného), který nově má dostat dokonce 539 milionů dolarů (požadoval přes miliardu). Obě strany sporu tak nejsou spokojeny, paradoxně však spokojenější může být SAMSUNG, který vyhrál ve sporu o klíčový designový patent, který podle rozhodnutí neporušil.
Každopádně Apple přiznal, že zákazníkům lhal, ale možná i díky tomu získal přes půl miliardy dolarů, takže se to určitě vyplatilo. Fakt že Apple lže zákazníkům pořád, asi nikoho nepřekvapí, ostatně hromady kontroverzních prvků a rozhodnutí u produktů z poslední doby hovoří jasně. Docela by nás zajímali interní dokumenty o tom, proč ve skutečnosti není 3,5mm jack na telefonech Apple, čtečka karet, proč nemá čtečku otisku prstů iPhone X či o kolika vadách produktů, které zjistili zákazníci, Apple věděl před tím, než ty produkty s těmi vadami uvedl na trh. Samozřejmě tohle není o nějakém hejtu na Apple, protože Apple není jediný výrobce, který to tak dělá, ale jeden z mála se dokáže sám usvědčit, a ještě na tom vydělat :). Bravo! Všichni ostatní mohou jen závidět. Za půl miliardy dolarů to jistě stálo a prachy se mu budou sypat dál.
Takže pokud si někdo myslí, že: „s poctivostí nejdál dojdeš“ … bývávalo. A zdaleka to není jediná firma, jejíž poctivý přístup k zákazníkům v mnoha směrech v podstatě neexistuje a přesto je neuvěřitelně úspěšná. tak nějak ale nevím, co to vypovídá o zákaznících ....
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|