Apple poprvé narazil - zájem o iPhone 5 značně opadl. V čem je problém a nejen u Apple? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 15 January 2013
altiPhone 5 zdaleka nedosahuje prodejů, jaké si Apple představoval. A není to jediný "potížista".

 

 

 

Apple bude zdá se jednou z dalších velkých firem, která se přesvědčí, že růst není nekonečný a že od určitého bodu vede cesta jen jedním směrem a to dolů. A je to lekce důležitá pro další rozvoj firmy a v historii Apple to rozhodně není poprvé, co se firma blíží do nějakého toho bodu zvratu.

Apple si rozhodně nemůže stěžovat na příjmy, které jsou pořád pohádkové. Na druhou stranu v poslední době se mu poněkud nedaří tak, jak byl zvyklí na poli produktů. Zdaleka už jen nesklízí chválu a obdiv davů. Problémy začaly už uvedením modelu iPhone 4S, který nebyl přivítán s nějak velkým nadšením, ale až iPhone 5 byl přijat skutečně velmi chladně. Částečně i proto, že parametrově ani výbavou není úplně TOP chytrým telefonem na trhu a konkurence, zejména Galaxy S3, která jej předstihla i v prodejích, mu hodně zatopila. Apple se úplně nezadařilo ani s menším iPadem, kterému je vytýkáno nízké rozlišení s ohledem na cenu přístroje a opět obrovskou konkurenci. Pořádnou ostudu si Apple uřízl i svými mapamy, které nakonec musel v podstatě stáhnout a opět přejít na konkurenční Google, protože ty jeho byly pro uživatele skoro životu nebezpečné.  

Apple už dokonce musel přijmout opatření, o kterém by dříve ani neuvažoval. Snížil objednávky komponent pro výrobu telefonů iPhone 5 a to dokonce na polovinu původně plánovaného množství. Osobně bych netvrdil, že je to nějaký zásadní problém, jenom se prostě prodá méně těchto drahých telefonů, než se předpokládalo.  Apple na tom rozhodně prodělávat nebude, vzhledem k maržím, které má. Přesto je zajímavé se podívat na důvody, proč se iPhone 5 až tak nedaří.

První z nich jsem již jmenoval, iPhone5 má řadu konkurentů a některé jsou prostě technicky a parametrově lepší. Druhou věcí je, že Apple iPhone už ztratil punc exkluzivního zboží, protože nemůžete něčeho prodat za poslední roky desítky a desítky milionů a tvrdit, že je to za ty peníze stále stejně exkluzivní. Třetí věcí je, že podle posledních studií Apple ztrácí přízeň mladých. Už to prostě není tak jedinečné cool zařízení ani značka, jako dříve. Dle mého názoru je ale zásadní věcí, kromě prvního důvodu, i prostý fakt, že zákazníci Apple jsou značce věrní. Takže nový iPhone si většinou kupuje majitel staršího iPhone. A to je problém a zdaleka ne jen iPhone modelů. Je to třeba i problém Galaxy S2 vs Galaxy S3 a dalších.

Asi víte, na co narážím. Na fakt, že majitel staršího modelu, který umí úplně všechno co ten nový model, prostě nemá ten nový model důvod pořizovat. Prostě nestojí za to vyhodit několik tisíc korun za to, že získáte funkčně to samé, jen třeba s vyšším rozlišením displaye a čtyřjádrovým procesorem, který stejně nikde nepoznáte. Prodeje iPhone 5 jsou tedy proti očekáváním nižší z velké části proto, že majitelé iPhone 4/4S a dokonce i někteří majitelé staršího iPhone 3, nevidí důvod, proč si ten nový iPhone 5 kupovat, dokud starý slouží a na vše, na co SmartPhone stačit má, plně dostačuje. A já se nedivím. Jenže s tímhle výrobci ve svých doktrínách nekonečného růstu jaksi nepočítali. A jsem toho názoru, že se s tím počítat budou muset naučit. A zdaleka ne jen výrobci telefonů, ale letos to hodně pocítí i výrobci Tabletů atd.  

Doufejme, že se to někteří nebudou snažit vyřešit nějakými "kurvítky", které by po určité době, třeba těsně po záruce, jaksi starý přístroj "rozbily", abychom si museli koupit nový. Bohužel to není až tak nereálné.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 15:47:22
avatar
iPhone doma nemám a ani v dohledné době neplánuju

PS: Tak hoši z Bohemia Interactive, kteří byli zadržování kvůli udajné špionáži na ostrove Limnos budou propuštěni na kauci
Alesseon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 22:41:19

Jo, konečně, už tam byly vážně hodně dlouho, a vlastně za nic moc. I když jsou asi viní, tak to nemuseli vzít až tak, ti co je věznily. Toho že nějací dva šašci s foťákem fotí nějakou oblast si všimnou, ale těch satelitům, co jim denně létají nad hlavami, a mohou sledovat klidně každý jejich krok ne.

Asi píši blbosti, já vím.. Snad pochopíte myšlenku..
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 17:49:04
avatar
No hlavně to co oni nafotily už je dávno nafocené a přístupné na internetu
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 23:12:58

Paráda, díky za info.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 14:49:53
avatar
Jojo, tahle zpráva mě potěšila. Sem si říkal, že by tam snad měli poslat malé komando, aby je dostali ven.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-22 10:41:26
avatar
Takže nakonec to zkrachovalé Řecko z někoho nějaké peníze vyrazilo.
Ethos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-23 22:35:08

iphone is shit ..
ripple [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 15:50:45
avatar
Téměř každý nový iPhone a celkově i apple výrobek byl přijat chladně. Zde na tomto webu absolutně každý. Myslím, źe apple je v pohodě ještě na krásných pár let. Jejich výrobky nepotřebují být nejlepšími ve svém oboru. Stačí jim být nejlepším v určitém směru za cenu kompromisů (pro někoho nenesitelných, pro druhého stravitelných, pro třetího bez výhrad), a to jejich produkty splňují. Snad právě proto, že pětka je nejméně výrazným, a nejméné killer-featurkami přecpaným iPhonem vzniká problém.
Lidé si nevymění rok starou grafickou kartu kvůli 20ti procentnímu nárůstu výkonu, ale když už to šílenství podniknou, tak spíše kvůli něčemu, co ta předešlá nezvládne, například DirectX 12. A něco takového iPhonu 5 chybí. What about NFC?
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 16:06:01
avatar
Nejlepsi v urcitem smeru za cenu kompromisu ? Omg ripple a kompromis me bude stat 18k? no tak nevim. Kazdy druhy cinsky telefon ma takovy hardware co Iphone5 a je za tretinu ceny. Za ty prachy uz fakt radeji S3. Jedine vylepseni bude asi LTE coz tedy u nas jeste nejak moc nepotrebujeme.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2013-01-15 16:15:43

kde nakupujete ze tam stojí iphone 18k ? :-D u applu stojí 16 500 a da se sehnat i za 13k
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 20:37:11
avatar
Jó, to je hrozně málo za prostředek zejména pro telefonování a esemeskování (dobře, tak ještě internet a focení a natáčení a bankovnictví a nevímco, to ale nevyužívá každej).
Za ty prachy se dá postavit obstojnej počítač, není to málo, pro studenta to jsou 2 měsíce každodenní brigády.
ripple [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neříkám 2013-01-16 00:47:11
avatar
Neobhajuju tady iPhony. Za těch 17 šlupek si to taky nikdy nekoupím. Jen jsem zkusil odhalit, že úspěch applu je vždy v tom, že jejich produkt aspoň v pár sférách vynikal. Macbook má objektivně nejlepší retina display, unibody zpracování, výdrž apod. Subjektivně pak může triumfovat v OSX, aplikacích, apod. To, že je to za tu cenu šílené a nevýhodné tu neřeším, je to prostě tak.V iPhone tyto vychytávky které by u zákazníků omluvili přeceněnou cenu stále více chybi. Ano, má krásné hliníkové tělo, váhu jak ipod touch, a kdeco, stačí to ale čím dál méně. A to co byl trhák dřív je dnes už dohnáno (v případě displayů), nebo téměr dohnáno s nižší cenou (plynulost ovládání) apod. Dobrou
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mno 2013-01-15 16:10:58

Mohu se tazat kde autor bere to ze samsung SIII predstihl iphone 5 v prodejích ?

Jinak ano tak je jasné že trh se jednou musí nasitit a smartphony jsou tu už dlouho, každej ho má a prostě jednou musel přijít pokles prodeju nejen u iphone ale i konkurence.

Co se týče naražky na ipad mini tak také nevím od kud to máte když na každém seriozním vebu je ipad mini v čele 7" tabletu npř the verge...

celkove mezi tablety apple nemá konkurenci, protže prostě nikdo nemá tak dobrej a fuknční tablet za tak nízkou cenu a i podpora je u iOS pro tablety bezkonkurenční.

u smartphonu je to už horší protže je tu déle a trh už je přeplněný všemožnýmy kompromisi, sám by jsem klidně šel i do sony nebo htc, ovšem pro mě jako majitele maca a ipadu je lepší zachovat ekosystem.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 17:14:32
avatar
- co se týká prodejů, psalo se už vloni, že je Samsung na špici
- co se týká ceny Apple rozhodně není levnější než konkurence a za nejvyšší modely je třeba tvrdě zaplatit
- jakožto okousaným jablkem nezatížený spotřebitel zastávám názor, že raději udělám menší kompromis, než aby mi chytrý telefon nespolupracoval s žádným jiným zařízením, které vlastním. Jako uzavřená platforma (obsahující všechna zařízení) je možná Apple výhodný, ale když jejich výrobek nekomunikuje s výrobkem od konkurence, zatímco ty konkurenční běžně ano, rozhodně si vyberu konkurenci. Nehledě na cenovou politiku Apple, která hlásá "Proč byste měli platit konkurenci, když od nás dostanete zařízení se stejnými nebo horšími parametry za mnohem vyšší cenu než od nich".

PS. Nejlepší display neudělá ze šrotu nic jiného než šrot s nejlepším displayem (netvrdím, že iPhone je šrot, pouze poukazuji na neustálé argumentace všude možně, že iPhone má přece super display, který ale stejně po výkonové stránce nic nevylepší a sám o sobě zase tak vyjímečný není).
shlimak6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 17:00:02
avatar
iPhone nemusi s nicim inym komunikovat.. takmer vsetko zvladne sam..
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 17:07:38
avatar
A co když potřebuji něco synchronizovat s někým, kdo nemá jablko?
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zdilení 2013-01-15 17:21:18

co máš na mysli ? Fotky a text pres bluethoot, dropbox, email,.... hudbu a filmy je nelegalni sdilet, tudiz to apple neumoznuje
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 17:26:04
avatar
Já neví, co třeba kontakty nebo kalendář?
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kontakty 2013-01-15 17:40:31

nedavno sem si potřeboval zalohovat kontakty tak sem na to použil nakou free appku co ti je zazalohuje na google docs nebo do outlooku a odtamtud je muzes uz pouzit kam chces, jinak ios kontakty zdli pres zpravy jako kazda platforma, kalendar nevím, zatím sem nemel potřebu nekomu posílat svuj kalendař.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - samsung 2013-01-15 17:04:24

- Pokud vim, tak samsung S3 se zacal prodavat o 5 mesícu drive než Iphone 5 a prodalo se jich jen tak tak víc... nepříjde mi že by bylo uspesne že samsung prodal za 8 měsícu tolik S3 jako prodal Apple iphonu za 3 mesíce

- Mezi higend 9" tablety tedy ipad 4 stojí 12 000.... tedy stejna cena vsech higendu u ostaních znacek, ale ipad má lepší displei, podporu třetích stran a celkove je to lepe fungující HW a SW než android v kombinaci z plno variantama HW.

Ja sem si prošel android ekosystemem a sem rad ze sem nakonec presel k jablku, kde je sice uzavřený ale dokonale funkční a bezrpoblemový system, nadruhou stranu muzu ja rict ze android nekomunikuje s applem a ne naopak, iOS mezi sebou komunikuje stejne jako android komunikuje mezi sebou ale navzajem tyhle platformy ne, není vina ani na jedné strane a zaroven na obojích. A co se týce komunikace iOS s jinými zařízeními v jincý segmentech tak naopak má iOS lepší podporu, dneska se všechno od topení po auta dělá kompatibilní spíše z iOS než androidem. Cenová politika je taková že za cenu stejnou jako u konkurecního higendu dostanete stejný HW, lepe optimalizovaný system, lepe funkční system, lepší fotak, lepší baterii, lepší design a kvalitní material.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 17:57:15
avatar
- ok ohledně prodejů se s tebou nebudu hádat, nesleduju fanaticky každý měsíc přehled prodejnosti, ale občas si něco najdu na netu; chápu to pouze tak, že Apple přišel o pět měsíců později na trh s něčím, co už tu bylo v lepším provedení (ok a horším displayem).
- ipad 4. generace skutečně stojí 12 000 (jeden model cca 9800), ale tam pouze začíná a pokračuje až do 20 000), konkurence na 12 000 končí (možná s výjimkou xperie).
- to, že se všechno přizpůsobuje iPhonu je pouze reakce na jejich minulé prodeje a snaha nalákat bohatější a hloupější kupující, kteří mají spoustu peněz na utrácení, soudě podle toho, že si koupili iPhone.
- nechci tu zabředávat do diskuzí o tom, který systém je lepší (iOS versus Android), protože nejsem zastáncem ani jednoho z nich. Stejně jako nejsem zastáncem jedné značky telefonu, protože jsem jich měl spoustu od různých výrobců. Pouze říkám, a je to můj osobní názor, že bych si iPhone koupil pouze v případě, že by přišel s něčím opravdu revolučním, kvůli čemu by se mi koupě opravdu vyplatila.
I když se mi opravdu nelíbí postup Apple, kdy si nechává patentovat obdélník s kulatými rohy, který stejně kdysi okopíroval od někoho jiného.
Každopádně iPhone byl původně založený na exklusivitě, ale když ho má každý druhý člověk, tak je to pouze obyčejný telefon za exklusivní cenu (viz článek nahoře), který umí to, co umí jeho levná kopie za čtvrtinu ceny.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 18:48:26

Ad fanaticke sledovani cisel. SIII JEDNOU mela za kvartal vyssi prodeje nez jiPhone a to ten, kdy se cekalo na uvedeni iP5. Jenze pro bombasticky clanek to samozrejme staci. Pak vznikaji takove nesmysly jako ze SIII je prodavanejsi nez iPhone, apod. A jak je zde videt, bohuzel i na urovni tvorici informacni zdroje.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ad 2013-01-15 19:01:51

- o prodejích jaké ma apple si muze samsung nechat zdat stím svím plastem.
- to není pravda, vešketý higend na poli tabletu s 9" (mam na mysli opravdu obstojnou konkurenci ipadu ikdyž asi žadná není) startuje na 12000, samsung galagy tab, Transformery, sufrace,... ale stejne vykonem, designem, využitím nemají na ipady
-no ono hlavne reakce na iphone je taková že iphone byl první a bez něj by smartphone ani neexistoval tkaže je logicke že je bran jako odrazoví mustek pro všechny.
- Samsung má stejne patentu jak apple, to same MS, jen se o tom nemluví... dokonce polovinu žalob podal samsung první, apple si ani nezačal....
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 20:53:23
avatar
- myslím, že zrovna všechny výrobci co zmiňuješ žádný 9" pad nemají a jsou to všechno 10" (ok není velký rozdíl mezi 9,7 a 10,1 ale i to se počítá)
- ať se podíváš do jakéhokoliv obchodu, tak ceny začínají Samsungem a končí Applem.
- iPhone byl možná první, ale zcela určitě by to bez něj také šlo
- nejde mi o patenty jako takové, ale o ty zcela nesmyslné, které mají za úkol odstavit konkurenci a nemají v civilizované společnosti co dělat. Samsung si klidně může nechat patentovat vzhled smartphonu, kde je baterie zakrytá zadním krytem a iPhone i ostatní skončili.
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 22:18:01

Takhle od boku mě napadá Asus Tranformer Phone Pad nebo jak se ten jejich bazmek jmenuje (tablet a telefon 2in1), 23000,-, Infinity (něco konečně s adekvátním rozlišením 64GB za 18000,-) a jistě by se mohlo pokračovat dál. Nevím jak jsi přišel na to, že Android tablety končí na 12k. A to se nebavíme o W8 tabletech...
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 22:14:54

také přidám svou trošku do mlýna ;)

též nejsem fanda Aplle a ani RIM a to jsem měl oba výrobce!!

1. jejich systémy jsou až moc uzavřené, bohužel nepřemýšlí o tom že na světě nejsou jen oni ale i konkurence a zákazník může mít i jiná zařízení viz jen komunikace s palubními systémy automobilek a jiné...

2. nechápu jak tu někdo hned odsuzuje přenos filmu z jednoho zařízení na druhé a píše že je to nelegální!! kdo říká že nemám originál a že na té paměťovce to mám jen z důvodu delší vydrže optického media!! dost dementní argumentace....

3. aplle hračky se vyplatí jen když jste na jejich používání založen nesmíte prostě mít konkurenci pak ano spolu velice dobře komunikují

toto jsou hlavní nedostatky a zároveň i klady aplle...

android jsem na konec zvolil jen proto že je pro ,,geeky,, v nastavení se dá všelijak šťourat, telefony se snadno dají přehrávat, dokonce se na nich dají spouštět snadno i jiné systémy a hlavně mají přídavnou paměť ve formě paměťových karet....

abych to shrnul:
android si koupi šťoura co se v tom dost hrabe a různě to předělává

apple si koupi bud neznalý člověk nebo naopak ten co už toho šťourání má dost
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 19:43:16

Ano, tady se DD seknul. Prodeje všech smartphone Samsungu jsou větší než Apple. Čistě v porovnání SIII vs. iPhone 5 vede stále Apple (i přes kratší dobu prodeje).
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - gramatika 2013-01-15 16:25:19
avatar
Pozor na gramatiku u vydávaných článků. Ta hrubka ve slově zvyklý bje hodně do očí.
kameiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - čeština 2013-01-15 16:25:37

Teda co ten češtin? Zvyklý od vzoru mladý a ne zvyklí. Mapami (koncovka 7.pádu - ami) a ne mapamy.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 16:57:42

Ja myslim ze apple si zisky udrzi i kdyby mel zazalovat cely svet

A ted trochu vazneji. Projevi se mene HW apple objednavek na uvolnene kapacite TSCM ci jak se to jmenuje?
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 17:00:39

To s tim TSMC je dobrej postřeh ... Taky by mě zajímalo
karfous [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kurvítko 2013-01-15 18:02:25

Zajímalo by mě, zda se tato "kurvítka" skutečně používají. Je někde nějaký důkaz, že ta či ona součástka v jakémkoli zařízení schválně v určitou chvíli způsobí poruchu? už jsem o tom párkrát četl, ale nevím nevím jestli je to opravdu pravda.

Máte někdo nějaký důkaz?
maws [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-15 20:15:52

kurvitek je spousta tiskarny co po vytisknuti urciteho poctu stranek zahlasi konec smer servis, fotaky co po urcitym poctu fotek zacnou rychle vybijet baterky, nekvalitni kondenzatory umistene u zdroju tepla tak aby rychle odesly, ruzny plastovy udelatka co se opotrebuji ale i v posledni dobe zabudovane akumulatory co nejdou vymenit atd atd
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-20 11:18:06
avatar
Mno, ale třeba u MB se kvalitní kondenzátory staly víceméně standartem.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-22 11:26:33
avatar
To ano. Proto ti dnes na MB odchází něco jiného než kondíky. I když zrovna se životností MB, já špatné zkušenosti nemám. V dobře chlazeném case a s kvalitním zdrojem mi i ty tzv. největší šmejdy fungovaly nejméně 4 roky. Tu je spíše problém v tom, že ti MB zhruba za 3 roky zastará tak, že když chceš vyměnit, CPU nebo paměť, tak už to většinou vyměníš i s MB Mám už skoro 4,5 roku MB AM2+ s DDR2, v tom mám 8GB 1066MHz RAM, Phenom II X6, SATA II a na tom připojený SSD SATA III. S grafikou HD 6870 mi to stačí zatím na vše a zatím funguje bez problémů a je stabilní a stejně pořád přemýšlím, že bych si koupil novou desku AM3+, už jenom proto, že už CPU co mám není využívaný naplno, SSD by mohl s novou deskou fungovat také rychleji a i nové DDR3 paměti s nějakou frekvencí kolem 2000MHz taky nestojí moc, takže bych mohl získat zase nějaký výkon k dobru. Jenže desky co se mi líbí stojí kolem 3500, k tomu aspoň 8GB DDR3 2000MHz a to už se mi nějak neoplatí, kvůli těm pár procentům výkonu k dobru. Tak spíše čekám, kdy mi ta deska odejde, aby mě to přinutilo přejít na novější. A ona ne a ne odejít
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Myslím si, že to není pravda 2013-01-15 18:55:07
avatar
Já osobně si myslím, že celý tenhle článek je tak trošičku nesmysl a radši bych si počkal na prodejní čísla za listopad prosinec. Jinak mít nejlepší HW na světě (S3) nutně neznamená nejlepší telefon na světě a tou větou nechci říct, že je nejlepší Iphone 5 :-).
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 14:29:24
avatar
Trošku nechápu za co palce dolů? Za pravdu ?
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vysvetlení 2013-01-15 23:15:33

Tak dneska přišlo objasnění teto kachny zamerene proti applu, cituji nejmenovaný konkurenční web:

"Jak jsme předpokládali, celá situace je trochu nadsazená. Původní zpráva Nikkei hovořila o objednávce 65 milionů displejů na období leden až březen, která měla být snížena na polovinu. Toto číslo je však více než nerealistické, i kdyby se do něj započítaly iPody touch. Analytik z NPD DisplaySearch tvrdí, že původní objednávka se mohla podle očekávání pohybovat kolem 19 milionů, následně měla být snížena na 11–14 milionů. V tu chvíli se dostáváme z 30 milionů na 5-8 milionů zrušených objednávek displejů.

Podobně se vyjádřil i další známý analytik Shaw Wu ze Sterne Agee. Podle něj snížení objednávek nemá nic společného s menším zájmem o telefon. Celou situaci vysvětluje tak, že dodavatelé se získanými zkušenostmi zefektivnili proces výroby a Apple tak nemusí dělat tolik jednotlivých objednávek. Dodává, že o iPhone 5 je nadále obrovský zájem, dokonce takový, že analytická firma upravila odhad příjmů Applu za poslední čtvrtletí roku 2012 směrem nahoru.

Celá situace měla vliv na akcie Applu, prvotní zpráva vyděsila akcionáře natolik, že cena za jednu akcii klesla o 3,6 procent po uzavření akciového trhu, během dne se však cena dostala až pod hranici 500 dolarů, což je dlouhodobé minimum za poslední měsíce. Přitom v loňském roce se hodnota akcií pohybovala o více jak 200 dolarů výš. Celá situace tak trochu smrdí úmyslnou manipulací s akciemi. "
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 13:05:53

Tak mne to připadá, jak schválně hejbat s akciemi, našortovat si pár miliónů v akciích Applu, pak vypustit nějaký kec o tom, že se něco nedaří a shrábnout zisk.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-17 12:24:10

Analytici jsou jako politici. Jsou placeni za to ze ohnou pravdu podle toho kdo jim plati. Docela casto melou totalni nesmysly ale krasne zabalene do fancy jazyka.
Podstatne je pouze to kam se pohybuje cena akcie a ty "odborne" kecy okolo jsou tu jen proto aby se nalakaly hloupe ovce. Nejaci akcionari jsou uplne irelevantni. Cena akcii jde tam kam se rozhodnou velke fondy a velke banky ze pujde a je uplne jedno jakymi informacemi je krmena verejnost nebo co napise nejmenovany konkurecni server .
Kdyz se podivam na graf trend je dolu. Ja osobne bych ted do toho nesel protoze v graf mi rika ze minimalne pro nejblizsi dny downtrend ztraci silu a je tu moznost stagnace nebo i obratu.
Pokud se ale downtrend obnovi tak je jasne ze tyhle zpravy byly vypusteny ucelove aby hloupa verejnost nabehla a zkoupila akcie ktere ji prodaji profici a az to klesne o dalsich 100-300$ tak to od verejnosti ktera prodelala kalhoty odkoupi zpatky Samozrejme s tucnym ziskem.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-22 11:37:57
avatar
Přesně tak. Podle analytiků je Windows 8 nejlépe se prodávajícím OS Microsoftu za celou jejich historii a dokonce i Balmer se s tím někde oháněl. Ale pravda je někde úplně jinde. To, že se ho za pouhý první měsíc prodalo opravdu více než Windows 7 je sice pravda, ale to bylo hlavně kvůli OEM výrobcům desktopů a noteboků, kdy jim MS skoro zadarmo nabízel W8, tak to masově spali do počítačů, pak se to i za tu dobrou cenu první měsíc dobře prodávalo jako upgrade ze starších OS. Jenže už se mlčí o tom, že dnes se za stejně dlouhé období prodalo Windows 7 více než Windows 8. To se holt MS už nehodí do krámu a ani analytici to už dnes nějak neanalyzují.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - apple 2013-01-16 10:30:45

bohuzel me neda nereagovat aplle uz kurvitka uspesne dava do baterek k notasumm nevim jak tady v cesku ale mam pripad znameho vlastni od applu notas v prepoctu za 30 litru odesla baterka sel do applu a koupil novou za 130 dolaru jela krasne a odesla presne za rok protoze v australii je rocni zaruka. takze je jen otazka casu kdy to dorazi k nam
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevim 2013-01-16 10:54:54

Myslim ze tohle zrovna apple nedela sam jsem mel meca 6 let a furt jak novej

Je verejne znamo ze tohle nejvic praktikuje samsung hlvne u televizi
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 11:17:25
avatar
ty demagog :-D
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 14:50:16
avatar
"Ty demagogu."
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-22 11:42:13
avatar
Pozdravuj bráchy a ségru, ale tohle si pleteš s televizemi LG. I když, já bych si ani Samsung TV nikdy nekoupil.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 14:20:31

DD, jaktože "ospravedlńuješ" majitele starších telefonů, že si nechtějí koupit nový telefon (protože prostě není důvod), zatímco u nově vydaného CPU od Intelu jsi celý žhavý a koupíš si ho? (ikdyž objektivně je ten důvod ještě slabší než u iphonu).

Já tedy mít tolik peněz abych si mohl pořídit iphone, tak si klidně koupím nový, lepší, větší než nový procák, který mi z 50FPS udělá 55FPS a sníží mi spotřebu o 5%.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 14:51:21
avatar
Proč není zájem je snadné. Recyklace není revoluce. A v tomhle případě skoro ani evoluce..
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 14:54:26

Zeby uz Apple nebola tak Cool znacka aby to musela mat kazda imidzova ovca ?
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 14:55:47

Stejně nechápu, jak si někdo může koupit iPhone v tuhle dobu. Tak přeci po těch letech vím, že bude mít celý rok stejnou cenu, tak si ho buď koupím pár dní po začátku prodeje, max. ho dostanu k Vánocům a od ledna už bych očekával, že prodeje budou zlomkem toho co v předtím.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - clanek 2013-01-16 15:15:05

http://diit.cz/blog/enterprise-kurvitka-za-desetikorunu

jedna se o ups a krasne videt jak na 4 soucastkach skape celele ups za 50 litru kdyz to vytece a znici tu ridici desku.
to same je i v tv kdy u zdroje sou napajene stejne svine za par haleru a vydrzi 2 roky pak vytecou a znici desku.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-17 00:38:09
avatar
Kamaráde to nie je nič, kondíky vymeníš a nie vždy vytečú alebo vystrelia tak aby urobili škodu.
Cambridge Soundworks alias Creative vo svojich High End repro sústavách (Gigaworks)ˇpoužívajú lepidlo ktorým zalievajú napájacie aj výkonové časti. To lepidlo je tak sakramensky "dobre" navrhnuté že cca 2-3 roky plní funkciu lepidla a izolantu ale po 3 rokoch sa teplotným namáhaním zmení jeho štruktúra a izolant sa mení na čiastočne vodivú hmotu ktorá spôsobuje skraty a škody ktoré sú každému znalému človeku jasné ako účelové. Ako nazvať návrh plošného spoja kde je z jednej strany plošného spoja 300V a z druhej strany 12V na oboch stranách je diera pre skrutku a toto je zaliate lepidlom Diplom za toto zodpovedného inžiniera by som podpálil a poslal ho zametať ulice. Je nad slnko jasnejšie že výrobcovia sabotujú vlastné zariadenia aby vydržali čo najkratšiu možnú dobu po záruke. Low endové xerox tlačiarne bez mechanického vypínača majú počítadlo v zdrojovej časti ktoré počíta vždy keď je zariadenie v zásuvke (je jedno či zapínacím tlačidlom vypnuté alebo zapnuté). Akonáhle napočíta určitý počet impulzov (môj odhad je že bude totožný s dobou 2 roky niečo) tak preruší slučku v impulznej časti zdroja a zariadenie nenabehne. Aby toho nebolo málo jeden signál z toho "kurvítka" ide rovno do procesora na doske takže aj keď zdroj rozbehnete svojpomocne tak elektronika tlačiarne sa nerozbehne. TlačiareŇ stará 2 roky a pár mesiacov ktorá vytlačila asi 15 strán je v ?i?i. Staré zlaté zariadenia, nech žijú poctivé mašiny, mám doma HP2100 ktorá má vytlačených cez 5 miliónov strán a stále ide, pôvodná fixačka, pôvodný zdroj, pôvodný laser scanner, jediné čo som musel vymeniť boli podávacie gumové kolečká a separátor papierov.
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 17:49:46

Je to škoda,že sa snažia každý rok nasilu vydať nový telefón, ktorý bude mať len pár vecí lepších jak jeho predchodca a neprinesie vpodstate nič revolučné. Už je to jak v hernom priemysle s CoD, každý rok horšia a horšia hra. Snažia sa ťažiť už len z mena firmy.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-16 17:59:07
avatar
Že iPhone 5 není na špici? Jak se to vezme, jeho GPu na špici určitě je, stačí se podívat na benchmarky. Jediný současný čip, který mu může konkurovat je Andreno 320. ALe viděl jsem srovnání SGS3 a Nexus 4 v novém GTA:Vice city. SGS3 má už starý čip Mali-400 ale GTA na něm běží plynuleji než na supermoderním Andrenu 320. Zkrátka apple má výhodu v tom že aplikace se optimalizují na konkrétní HW, který je navíc velmi výkonný. Zatímco na androidu je spousta různých rozlišení, procesorů, GPU a ne vždy vám na tom nejlepším běží vše tak jak by mělo.

A co se kurvítek týče, iPhone má kurvítko v podobě vestavěné baterie. Samozřejmě jde vyměnit, ale málokdo si bude doma rozebírat tak drahý telefon nebo ho dávat do servisu a koupí radši nový...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-17 11:04:57
avatar
no apple bude muset zase příjít s něčím novým co definuje novej trh, to mu vždycky šlo, než ho po čase dostihla levnější konkurence. Nebo bude muset zlevnit!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 813x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 555x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1010x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1212x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1539x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1360x
Komentářů: 7