Google tvrdí – stolní PC se stanou bezvýznamnými, smartphone je budoucnost! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 08 March 2010
altDalší nesmyslná prohlášení a bagatelizování důležitosti desktopových PC.

 

 

Podle Google budou stolní PC do tří let irelevantní. Google se soustředí prý nově na mobilní přístroje a to hlavně smartphone. Ty se stanou důležitější než PC a to proto, že budou hodně umět a budete si moci sebou nosit úplně všechno.

O smrti desktopových PC slyšíme z mnoha stran už delší dobu. Zatím se ale ke smrti ani nepřiblížily. Ano, určitě se dnes prodává více mobilních PC a smartphone před sebou mají také skvělé období, ale nahradit stopní PC nedokáží ani náhodou. Google o tom mluví hlavně proto, že se na poli smartphone hodlá hodně angažovat se svým Google NEXUS Phone a Operačním systémem. Že na poli smartphone, které zažívají boom létají velké potencionální zisky není žádné tajemství, osobně si však myslím, že pokud někdo tvrdí, že smartphone jsou konkurencí pro notebooky nebo snad dokonce desktopy, tak je blázen. Smartphone vystřídají tak maximálně klasické mobily, ale PC ať už mobilní nebo stolní je pořád PC – větší, rychlejší, ergonomičtější, pro mnoho činností nepostradatelný.

Stolní počítače rozhodně jen tak nezmizí. Firmy neustále obnovují své vybavení a stále do kanceláří pořizují stolní PC. Proč? Jsou levnější, jsou výrazně spolehlivější a mají případně jednodušší servis. Stejně tak hardcore hráči nedají na desktopový PC dopustit, současné mobilní PC už jsou výkonově sice zajímavé, ale pořád desktop je desktop. Takže já klidně vyměním svůj obyčejný mobil za Smartphone, který je pro mě celkem k ničemu, od mobilu chci jen, aby uměl telefonovat, posílat SMS, MMS a měl hodiny s budíkem, klidně budu mít k tomu ještě notebook (notebook jako notebook tedy 12“ max.) ale tím hlavním bude stále pořádný stolní PC, bez kompromisů ohledně výkonu a ergonomie. A se vší úctou ke Google, do 3 let na tom ani Google nic nedokáže změnit …

Zdroj: Tomshardware.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:02:15
avatar
Google ví jak na reklamu, i hloupá reklama dokáže přitáhnout zákazníky(většinou ty hloupější)
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:49:54
avatar
Já si myslím, že má Google pravdu. Do stávajících smartphone už stačí přidat jen miniHDMI port, přijdeš domů, zapneš k velkému LCD, bluetooth myš a full bluetooth klávesnice budou samozřejmost, stejně jako slušný výkon v té době už i 2 jádrových 1,5 GHz a více procesorů, systém bude na flash paměti v zařízení ( +- 32 GB ) + si přidáte např. až 2 TB SDXC kartu. V zařízení bude i web kamera ( foťák / 3G kamera ) , data potečou po LTE. Nechápu, proč vám to přijde tak nereálné, podle mě je to jasný směr , kam to půjde. Spotřeba kolem 40 W i s 24" LED LCD, nějaká částečná forma web OS ( asi ), co víc si přát Já to vidím jako blízkou a pozitivní realitu
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:12:50

Jak je vidět tak Google i Vy jste zapoměli, že existuje něco jako notebooky. Jestli někdo ukrajuje desktopy tak to jsou právě přenosné počítače. Jestli je něco nahrazováno smartphony tak to jsou klasické telefony.

Google správně vidí budoucnost v miniatrurizaci, přenositelnosti a integrování telefonvání. Ten přístroj budpoucnosti je ale blíže miniaturizovanému PC než smartphonu. Co když telefony nahradí kombinace wifi a počítačových kecátek? Nezdá se Vám to pravděpodobnější?
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:34:56
avatar
"Ten přístroj budpoucnosti je ale blíže miniaturizovanému PC než smartphonu." vždyť to je jedno, jak to nazveš, třeba to bude mít i zminiaturizovanou 5,25" DVD mechaniku, aby jsi byl spokojen a vypadalo to jako zminiaturizované PC ( možná bude čouhat i z USB portu USB datový kolík / key ), já v obchodu s miniaturizovanými PC/smartphony u regálu sáhnu těsně vedle jak ty a vezmu si něco ve tvaru oblázku ( aby to vlezlo do kapsy ), DVD mechaniku tam nebudu chtít ani miniaturizovanou ( nepoužívám ji už 3 roky ani ve svém stávajícím PC )a LTE datový a pokec modul už bude samo součástí čipsetu ( z USB čouhat nebude, kapesní kulečník hrát nepotřebuju )
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:29:17

Neporozuměl jste mi. Pro mě to není jedno jak to nazvu (minaturizovaný PC nebo smartphone pod steroidy). To co označuji jako minaturizované PC má nepřeberné množství aplikací co na tom PC standardu běží a to je hlavní síla počítačů. Smartphony mají těch aplikací o poznání méně a o poznání méně kvalitní.

Možná se mýlím ale jesti něco bude něco rozhodovat tak to jsou aplikace a ty jsou v PC standardu na zcela jiné úrovni. Proto tvrdím, že ten kdo do zmenší PC tak aby bylo jako smartphone vyhraje. Nevyhraje ten kdo dodá výkon smarphonům.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 20:50:44
avatar
a taky nejde o aplikace ale taky o pohodlnost užívání. Ty malé smart-telefony jsou na cesty a spíše rekreačního typu když není k mání nic lepšího
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:10:52
avatar
google zrejme mysleli na "facebook users" ktorí nevedia na co ine by PC pouzili, tym toto riesenie istotne bude stacit, a to ze takych jednotlivcom je velmi vela netreba ani hovorit
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:05:02

boze take nezmysli vypravat minule som cital clanok z roku 2000 ako auta budu do 5 rokov nahradene "lietajucimi autami" a ejha nikde nic a stare dobre benzinaky a diezle su stale s nami .... tie ich vyplody su niektore fakt k zasmiatiu

EDIT:// s tu reklamu je to pravda bohuzial my sa zasmejeme ale niektory menej vzdelany ludi ostanu trochu mimo a ved reklama je od toho ako ludi poriadne osrat a zarobit na nich
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 18:30:37

Co máš z toho, nám zase říkali, že v roce 2000 si budeme na Mars lítat pro mlíko...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:32:37
avatar
A nám ještě říkali, že plyn je palivo budoucnosti, a že bude levnější než dřevo a taky zatím skutek utek.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:26:23

Vydrz drevo este nestihlo poriadne zdraziet ;)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:07:08

"budou hodně umět a budete si moci sebou nosit úplně všechno."
Aha. A potom v první tramvaji ti "tvoje všechno" šlohnou.

Ano, při pořádném přepracování SW určitě se dá realizovat nynější standardní podporu uživatele na mobilní platformě. Ale kde je to přepracování a vůbec výroba šetrného SW? naopak, spousta recenzentů, včetně DD vyžaduje co nejžravější SW.
Bohužel, optimismus se nevyplatí.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:42:09

Vsak urcite treba "nejzravejsi SW", vsak co by sme na nasich dual, Quad, six.....core a N - Core grafikach robili? poriadny SW, poriadny vykon, poriadne efekty (aj ked vysledok bude rovnaky) nech sa elektromer poriadne toci!
1adad1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - v 2010-03-08 14:07:47

jednoznacne....... aj ked trochu skoda......... ved v usa je vela ludi co maju len iphone a staci im to.....
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:19:59
avatar
Ano pozname taketo hluposti. Google by sa malo spametat radsej. Desktop PC ide dalej uplne bez problemov.
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:20:47

ja neviem ale mne to pripada dost male na plnohodnotne pouzivanie internetu ...
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:32:09

chat, chat, chat, krici dav pred parlamentom (vidina efektivneho pouzivania internetu v puducnosti)
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:23:13
avatar
mobilní telefony nejspíše časem vytlačí hodně různých přístrojů (MP3, MP4, kompaktní fotoaparáty, základní GPS... čert ví co ještě). Ale podle mě vždy půjde jen o nahrazení nějakých základních funkcí, nikoli nahrazení celkové. To samé možná bude u PC... ale má smysl se vlastně bavit o "náhradě" když si na smartphonu maximálně přečtu mail, něco twitnu a přihodím něco na zeď FB??? Stejně až dorazím domů, tak zapnu PC a tam si v pohodě všechno zařídím mnohem snáz a s větším komfortem
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:33:05

Můj mobil za cca 4500 umí internet, gps, mp3, gsm, foto, video. Takže mi to opravdu stačí na většinu věcí...

Jak psal Bohouš Stejskalů, doma si moci na to připojit monitor a klávesnici s myší a desktop letí do sběrného dvora nebo na Aukro.
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:32:00
avatar
jak jsem psal, někomu to stačit může, ale někdo (většina) požaduje komfort, rychlost, kvalitu.... tohle ještě velice dlouho nebudou smartphony schopné nabídnout (ani kdybys k němu připojil všechny klávesnice, monitory a myši).

Zatím stolní PC nenahradily ani notebooky (natož netbooky)... smartphony ale mohou třeba babičkám a dědečkům jejich používání PC v brzké době nahradit (ti zručnější totiž umí prohlídnout www, zavolat přes skype vnukovi a případně pošlou i email... když narazí na video s Bédou trávníčkem, tak ho taky spustí). Pro nás ostatní je to zatím nehezká hudba vzdálené budoucnosti
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:45:05
avatar
s těma notebookama bych si tak jistej nebyl.. já noťas používám 4 roky a nemám s tím problém, co se týče výkonu... samozřejmě mam normální klávesnici a bezdrátovou myš. Když si odmyslíš hráče, kolik lidí opravdu potřebuje nabušenej desktop..? většině lidí bude bohatě stačit notebook za cca 13-15k a budou spokojený..
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:33:52

Aj ja takych poznam, dokonca developerov, ale stale si kladiem otazku: preco im to tak dlho trva vsetko?
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:29:53

Koukám, že DD žije v nějakém big-toweru.

Souhlasím s Googlem. 99% lidí žádný stolní PC nepotřebuje.

A až se přiblíží konec světa, nebudeme potřebovat ani ty mobily.

EDIT: DD, podle tebe jsou konzole fuj, mobily fuj ... máš ty rád něco jiného než stolní PC?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:45:17
avatar
já proti mobilům nic nemám .... používám je ale jen na telefonování a jako hodiny a budík na nic jinýho se mi nehodí

Mám i notebook ;) používám ho na cestách .... jinak ale stolní PC si neumím představit nepoužívat ...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 19:14:28

Já jsem si na stolní PC také neodvykl. Resp. hlavně na velký monitor a velkou klávesnici. Tenhle příspěvek píšu na AMD Geode (500MHz, 256MB RAM, grafika s CPU v jednom pouzdře).

Musel jsem ale reagovat na to tvoje "Další nesmyslná prohlášení a bagatelizování důležitosti desktopových PC."
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:47:56

no 99% nevim jestli to bude to spravne procento ale jinak souhlasim ze urcite drtiva vetsina lidi PC nepotrebuje. Ale ti co ho potrebuji tak tem to proste smartphone nenahradi Alespon zatim.
Zalezi cemu presne se rika PC, ale dokazu si predstavit ze casem bude v mobilech takovej HW ze treba prijdu domu pichnu mobil do nejaky portovaci stanice ke ktery bude pripojenej monitor klavesnici s mysi se pripoji nejakou z bezdratovou technologii a ja budu normalne pracovat/hrat.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:22:19
avatar
Ta drtiva vetsina, co o pocitacich nic nevi urcite dektop nepotrebuje a na svuj facebook se dostanou i z smartphonu. Ti co o tom neco vi a nebo s pc pracuji, se jen budou smat jejich vyhozenym penezum. Uz vidim jak nekdo datli na nejakym smartphone diplomovku nebo neco modeluje v inventoru.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 19:16:24

Jedno je jasné - výkon mobilů poroste.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 22:36:58
avatar
re:sany3000
pokud ovšem stejnou rychlostí neporostou nároky aplikací .To známe z minulých let PC také a byl to slušný motor na nákup nových komponentů.Tady to bude horší tady se bude muset koupit nový mobil.Tahle vyhlídka musí vykouzlit úsměv na tváři každého výrobce.Zlaté časy jsou za dveřmi.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 07:13:42

U mobilů je jedna "výhoda". HW nesmí být příliš žravý, protože pokud by vydržel na baterii méně jak 1 den, nikdo to nebude chtít. Takže ani SW nebude smět moc "papat".
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 07:22:37
avatar
ale bude zájem je to jako s noťasem čím nabušenější lidi mají tím jsou více in a že to žere malé děti?No a co ale jede to koukej!!!Věřte mi na tom je postavený byznys historie se bude opakovat akorát v bledě modrém (rozuměj v mobilech)Co mají už výrobci vymýšlet do mobilu aby se kupovali pořád nové modely.Vždyť už tam nacpali kde co a dochází nápady.Cesta původního rozvoje PC se přímo nabízí.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:35:06

Ruku na srdce, vatsina ludi pc, telefon, smartphone a ine, NEPOTREBUJUE a predsa maju.....
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:29:16

huraa vyhodme PC a podme do smatphonov !!
uz vidim ako na smartphone hram Counter-Strike:Source

ja neviem ja neak tie male haraburdy nemusim

uz vidim ako pisem 30 slov za sekundu na smartphone
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:59:53
avatar
Dá sa aj rýchlo písať na mobile, síce nie u nás, ale dá sa. Mal by si si pozrieť nejaké videá na YouTube a vidieť ako funguje hlasové zavádzanie textu na Android 2.1 do textových polí. Budeš vravieť SMS a do pár sekúnd to máš hotové. To je ti málo? Rýchlosť písania ako rýchlosť hovorenia? Google Goggles prevádza odfotené veci do textu a dá ti ešte aj možnosť prekladu do tvojho jazyka. Už fakt musím spraviť tú recenziu na Android mobil, aby ste pochopili, že telefón toho dokáže viac ako napísať SMS .
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:29:57

hehe to je haluz na to si ale asi este pockam
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:32:13

chlapci neviete o tom ze servery Google budu proste z 250 000 zosietoanych smartmobilov ?? to bude rychlost vyhladavania
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 18:54:36
avatar
Mimochodom aj ty, aj pán DD by sa mohli naučiť trošku viac po anglicky alebo si zopakovať, čo znamená slovo irelevantný. To znamená vedľajší a ešte pár iných výrazov. Google netvrdí, že PC sa môžu o 3 roky hodiť do koša, ale vraví, že PC budú vedľajšie. To znamená, že sa bude zameriavať vývoj aplikácii pre mobilné platformy, kde môžete mať všetko pri sebe. Nevraví, že sa teraz svet zastaví okolo PC a začne sa točiť okolo mobilov. PC je preplnený programami a preto sa musí urobiť vedľajšia koľaj, kde sa zas budú vyvíjať aplikácie.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:36:26

A kam musim ist aby som na mobile vedel rychlo pisat? Gronsko?
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 18:42:57
avatar
Prepáč, zle som sa vyjadril. Myslel som, že v našom jazyku to nefunguje, pretože to zavádza anglický text. Nie je ešte podpora pre český jazyk.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 19:42:40
avatar
otazka je kdo vsechno potrebuje od telefonu vice nez napsat tu sms. ja si pred tremi lety koupil nadupanej k800i a po dvou mesicich hrani si s nim me to pekne omrzelo a pak sem vyuzival uz jen to volani, sms a kalendar...ted sem si uz radsi koupil, misto nejakyho cool dotykace tak akorat na machrovani, klasickou nokiu e66...
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 11:15:02
avatar
Jenze ja nechci na mobil mluvit kdyz chci psat kdyz chci psat tak chci psat. V autobuse nechci mluvit a kdyz prijdu domu z prace tak se mi taky nechce moc mluvit.
Stolni nabuseny PC lidi nepotrebuji protoze to doma nemeli a nezvykli si. Ja kdyz zacnu neco delat na notasu tak je to pro me utrpeni jak je to "pomaly". K horsimu se zvyka spatne
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 14:39:24
avatar
no to je pekna kravina na desktope sa o podstatne lepsie pracuje nez na notasi so zaprdenou obrazovkou a ano da sa aj tam napojit klavesnica mys a velke lcd ale stale je notas predrazena nevykona kravina kde sa nedaju hrat poriadne hry zato keby sa rozbehne amd laso kde sa da pripojit k notasu hoc aka desktopova grafika to by bolo o inom..
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:53:13

Až vyrosteš a přestaneš řešit hraní her na PC, tak zjistíš, že situace není tak jednoznačná, jak ji tu prezentuješ. Ano, poměr herní_výkon/cena u ntb je žalostný, ale představ si, že je na světě spousta lidí, kteří na PC hry vůbec nehrají, cestují a přesto na ntb pracují a při pomyšlení, že by měli všude s sebou tahat nějaký nadupaný desktop...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:12:26
avatar
ale tu sa nepise ze to ludia vyuzivaju jasne ze na cesty atd je lepsi ntbk alebo smartfone lenze to je clanok o tom ze smartfony a podobne kraviny nahradia desktop co je blbost..no a na pc uz poriadne hry ani nehram neni cas ale na pracu do skoly je to stale pohodlnejsie...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:19:41

Na výrok
Citace:
na desktope sa o podstatne lepsie pracuje nez na notasi so zaprdenou obrazovkou

jsem reagoval
Citace:
...je na světě spousta lidí, kteří (...) cestují a přesto na ntb pracují a při pomyšlení, že by měli všude s sebou tahat nějaký nadupaný desktop...

Uvědom si, že "práce na PC" nemusí nutně znamenat sedět u stolu a vejrat do velkého LCD.
V jednom příspěvku napíšeš
Citace:
...na desktope sa o podstatne lepsie pracuje nez na notasi so zaprdenou obrazovkou...

Citace:
ale stale je notas predrazena nevykona kravina kde sa nedaju hrat poriadne hry
a hned v dalším napíšeš
Citace:
to je clanok o tom ze smartfony a podobne kraviny nahradia desktop co je blbost..
.
Ano, tento článek je o něčem jiném, než tu oba řešíme. Já jsem taky nereagoval na článek, ale na Tvůj post, takže se oba pohybujeme ve stejné dimenzi.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:42:51
avatar
no ja som menoval dovody preco sa to tak lahko nestane ano ntbk je dobry ked niekto casto cestuje alebo pre studenta na intraku ale urcite sa nevyrovna komfortu dektopu a hlavne cena je uplne inde nez pri beznom stolnom pc..
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:48:09

Ok
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:38:48

Ja nechcem vyrast, o starnuti ani len nehovorim
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 19:20:52

Počítač není jen o case, ale i o monitoru a klávesnici. A proč třeba Intel prodává nejvíc grafických čipů i když je má nejhorší? Protože většině lidí (spíše firem) stačí zobrazovadlo. Prostě když ta malá krabička (a je jedno jestli je to miniITX case nebo mobil) dokáže zobrazit na 24" monitoru to co píšu na klávesnici tak to hromadě lidem stačí. Samozřejmě, že někdo potřebuje výkon, ale těch lidí bude vždy menšina.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 20:59:18
avatar
a taky jde o to že stolní PC je snadno rozebratelné a snadno se vymění porouchaná/stará součastka což je proti ntb a nebo dokonce telefonu obrovská výhoda. Tam se buď musí do servisu anebo rovnou kupovat novou věc
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 07:15:33

To je pravda. Bohužel, pokud máš třeba 3 roky starý počítač - záruka je v háji a když se podíváš do ceníku nějakého e-shopu tak zjistíš, že ti nepasuje aktuálně nabízený CPU/RAM/GRAFIKA. Takže zbývá jen koupit něco použitého ...
ThePrayer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bullshit 2010-03-08 14:46:54

jo jasně.. už vidim jak na 3´ displeji koukam delší domu na net, hraju hry a pochybuju že to má HDMI a nějakej obstojnej HDD
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:11:18
avatar
Když se kouknu na ten obrázek smartphonů pod nadpisem, tak mi poskočí srdce.. některé z nich jsem vlastnil a v době, kdy byl barevný mobil rarita to byla vskutku dokonalost
Jinak souhlasím s DD.
Mám Smartphone jako telefon,kalendář a občas na nouzové surfování.

Bych chlapců z Google zeptal: A technický výkresy na smartphonu nakreslim jak?
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 15:35:34
avatar
taky mám smartphone a zatím mi tedy nahrazuje klasický telefon, foťák na momentky z akcí, GPS, kalendář a budík

i ty funkce, které již zastane neumí bůhví jak skvěle... ale mě to už stačí

no ale aby mi nahradil PC? to už asi budu mít vousaté děti (jako že zatím žádné nemám)
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 19:24:45

Když si na smartphone připojíš velkej monitor, myš a klávesnici, tak budeš mít mindrák, že ho máš malej? To si musíš koupit big tower, abys měl dobrej pocit???
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Google tvrdí – stolní PC se st 2010-03-08 16:11:53
avatar
Tohle mi říct Google osobně, tak mu plivnu do objičeje.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 07:16:21

To je argument! To se na víc nezmůžeš?

Jo a to by sis jako zadal www.google.cz a plivnul by sis na monitor? Nebo jak si představuješ to "osobně"?
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:18:32
avatar
Hurvajs, takové subjektivní kecy mám nejradši.
arach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:20:43

uz vidim strejdy v guglu, jak aplikace pro ty jejich chytry predrazeny sroty programujou na jejich poslednim podelu smartfounu : -)))
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 19:40:28
avatar
GOOGLE je optimistické. Já nejsem v terénu ochotný pracovat na čemkoliv s úhlopříčkou menší než 13" a GOOGLE mi chce namluvit, že budoucnost je ve smartphonech? Je pravda, že desktopy v nejbližších letech budou prakticky nahrazeny notebooky, ale na to, že smartphony nahradí notebooky, si budeme muset ještě chvíli počkat.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:32:49
avatar
Už vidím jak na takovém mobilním přístroji budu upravovat 20 fotek v 12Mpix v raw kdy jedna zabírá 30mb, při úpravách jedna ukousne cca 1GB paměti a po uložení má 60-90MB. K tomu je taky trochu toho surového výkonu CPU, v podstatě jediná chvíle kdy jsem rád že mohu kliknutím myši přetaktovat C2D 8200 na 3Ghz a výkon je využit vč. 6GB ram.

Ale proti výkonném mobilním přístroji nic nemám. Třeba takový tom tom go 520 umí navigovat, přehrávat hudbu, video. Za ty peníze co stál odvedl hodně práce a ještě odvede.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 19:28:35

Chybí vám fantazie. Proč by mobil za 10 let nemohl mít 8x2GHz, 8GB RAM, 500GB SSD disk? A monitor na něj připojit - to by šlo i dnes.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 19:29:34

To co umím ten tvůj TomTom umí kdejaká Nokia. A navíc si s ní i zavoláš.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 22:07:49
avatar
Tenhle názor mě vždycky dokáže pobavit.

Takže telefon mám jenom na SMS a volání, jediná funkce navíc je HF bluethoot, jinak ten tel. neumí nic.
Navigaci mám aby mě dovedla z bodu A do bodu B, jsou v ní MP3, nějaké filmy a bluethoot HF. Opět nic jiného po ní nechci protože to je primárně navigace s vedlejšími funkcemi které dokáži využít. K tomu všemu má velký displej, je propojena s autorádiem tzn neválí se mi v autě cd s hudbou a kupodivu to má poměrně kvalitní zvuk.

Já jsem toho dnes asi pro některé "zastaralého" názoru že telefon má volat, navigace navigovat, foťák fotit, apod. V blízké době se dokonce chystám mobil ze života vyřadit úplně protože ho moc nepotřebuji, max. když jedu za hranice.

A po tom co jsem měl pár nokií od Über kousků po low end ke mě kdejaká nokia nesmí. Vlastně smí, 7110. Ale až po tom co projde repasí.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 07:20:41

Jestli chce mít někdo na 10 činností 10 zařízení, budiž. Mě stačí jen jedno. 10 zařízení = 10x větší pravděpodobnost, že se něco rozbije/ztratí.

PS: Jestli tvůj telefon "umí" jako další funkci jen BT, tak jsi buď koupil špatný model nebo s ním prostě neumíš.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-09 14:49:27
avatar
[quote10 zařízení = 10x větší pravděpodobnost, že se něco rozbije/ztratí.[/quote]

Ano, ale je nepravděpodobné že by se rozbila všechna zařízení najednou. Když se ti rozbije jedno na vše tak je to mnohem horší. Navíc v autě vozím "náhradní" PDA které mi zbylo z dob mého šílenství za nejdokonalejším mobilem. Když chcípne tom tom PDA ho úplně ve všem nahradí.

Můj telefon opravdu nic jiného neumí, jedná se o qtek 7290. Má qwerty klávesnici, je to telefon do firem, má aplikaci enterprise kde je email klient s int. prohlížečem. Ale celé to je vázáno na jejich servery plus k aktivaci toho všeho neznám heslo. Ale telefon má velký pasivní barevný displej takže vše je čitelné i na slunci a když je min. osvětlení nepotřebuje podsvícení. A hlavně baterka v něm vydrží kolem dvou týdnů a nabíjí se z usb. Jo a taky stál nový 700.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 16:41:09
avatar
Naprosto súhlasím s DD. Niet o čom diskutovať.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:19:22
avatar
Taky souhlasim s DD, smatrphony nikdy klasické PC nenahradí, to si jako google myslí že si na smartphonu zahraju battlefield bad company 2? tak to je k smíchu , přesně tak od mobilu chci by uměl telefonovat, posílat SMS, MMS a měl hodiny s budíkem, ještě to doplním o foťák a přehrávání písniček , občas teda i na svém smartphonu jdu na net, ale je pouze nouze trvale si představit nedokážu
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 17:51:06
avatar
Jako predstava dobry, ale jinak na to ani nemyslim.
PS: Driv jsem taky byli bez mobilu a zivot sel normalne. A ted, co uz jsme si zvykli, asi tezko by jsme byli bez nej
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 18:10:55
avatar
smatrphony ani notebooky nemuzou nahradit(alesponv blizke budoucnosti)klasicke PC a stejne tak PC nemuze nahradit smatrphony a notebooky(hlavne kvuli mobilite)

klasicke PC ma a bude mit veci vypocetni vykon,graficky vykon,OC poteccial("lepsi" HW a vetsi moznosti chlazeni),pro PROFESIONALNI odvetvi treba zapojeni nekolika monitoru,atd.,atd.,atd.

smatrphony a notebooky jsou hlavne mobilni a stale poruce
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro vsechny... 2010-03-08 20:00:42
avatar
Odkaz
ja ten originalni clanek na tomshardware teda nepochopil tak, ze google tvrdi, ze do 3 let nahradi smartphony desktopove pc. to je taky pekna kravina. spis sem to pochopil jako ze do tri let se smartphony dostanou vice do popredi a vyvoj bude smerovan z vetsi casti na ne nez na klasicka pc. coz se zacina dit uz ted. staci se podivat jak velkej pokrok udelali treba za poslednich 8-10 let telefony a jakej pc...sice na pc se nam vykon pekne zvysil, ale porad se pouziva stejne. jen mame o neco hezci a hure pouzitelny windows, hezci hry a videa s vysokym rozlisenim. ale z krabicky s cernobilym displejem, ktera sotva umela rozdelit sms delsi jak 160 znaku do dvou se vyvinuly nadupany pristroje s dotykovymi displeji, ktery umi uz opravdu skoro vse co bezny uzivatel od normalniho pc pozaduje...
Bowler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-08 23:48:18
avatar
"Počuli sme slovo Božie"Takže šup-šup vyhodiť desktopy a hor sa po nejaké androidové hračky. To je taká hovadina ,ako železné drievko z umelej hmoty.To tým amíkom tá kríza vyžrala aj zbytky tých prisťahovalecko-koloniálnych mozočkov že tresnú takúko sprostost?Už sa vidím ako za tri roky na niečom o rozmeroch 20x10 cm hrám najnovšie hry,pozerám HDvideo aupravujem fotografie vo photoshope,so skvelou ergonómiou,5.1 zvukom a s výkonom desktopu.Ha,Ha Nebolo by to na druhej strane zlé,ale do troch rokov ťažko.Proti mobilným smart zariadeniam dokopy nič nemám,ved svoju N96 využívam ako telefón,kameru,foťák,MP3,video-player,internetové kukátko,GPS navigáciu,budík,kalendár atď... Ale poriadna mašina je poriadna mašina a súhlasím s DD.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 679x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 453x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 949x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1191x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 6