Intel přišel o naději, že AMD v mobilních PC porazí. Představen 15,6“ notebook s RYZEN 9 3950X! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 31 březen 2020
altJe libo 16jádrový procesor v notebooku? Žádný problém. RYZEN 9 3950X v 15,6“ CLEVO!

 

 

 

Nové mobilní RYZEN 4000 procesory udělaly na všechny velký dojem už při představení. Před pár dny ale dorazily první stroje k uživatelům, a jsou ještě lepší, než se čekalo. Dokonce tak dobré, že AMD dokáže porazit to nejlepší, co Intel vůbec má, jen slabším a úsporným modelem. Společnost Intel není schopna konkurovat v současné době ani výkonem, ani efektivitou ani cenou. Což se nikdy v historii notebooků nestalo. Nicméně za několik málo dní oficiálně odhalí Core 10000 mobilní sérii, kterou chtělo věci udělat trochu zajímavější.

 

Popravdě, o moc zajímavější to nebude, protože Core 10000H jsou jen přejmenované Core 9000H, kdy přes papírové zvýšení taktů, těžko se stejnou architekturou a 14nm procesem může k nějakému zajímavému reálnému posunu opravdu dojít. Tím spíše že to neřeší ten problém, že na poražení nejvýkonnějšího mobilního procesoru Intel Core i9-9980HK přetaktovaného na 5GHz s TDP 100W+ v tlustém nepříliš mobilním DTR, AMD stačí 35W úsporná varianta RYZEN 9 4900HS procesoru ve 14“ tenkém notebooku. Nic nenasvědčuje tomu, že by Core 10000H série na tom mohla něco změnit a Intel měl opět nejlepší mobilní procesor na trhu ….

AMD má zkrátka poprvé v historii nejlepší mobilní procesor na trhu jako celek. Jenže co když chcete víc? Co když chcete DTR, tedy silnější notebook, ale stále mobilní PC a těch 8jader/16vláken, což je maximum pro aktuální mobilní AMD RYZEN 4000H a Core 9000/10000H procesory, je vám prostě málo? Žádný problém! 8jádrové procesory jsou dnes výkonově prakticky low end, ostatně má je už kde která herní konzole ;). Takže chce to víc. Společnost CLEVO, která vyrábí a navrhuje známé DTR mobilní řešení, které poté prodávají různé společnosti pod svými názvy (u nás třeba poměrně známý Eurocom), představilo zjevně novinku, o které nám oficiálně ještě neřeklo.

A tak německá společnost Schenker odhalila tenhle nový design postavený na CLEVO základu. Jejich XMG APEX 15, což je 15,6“ notebook, obsahuje nově desktopový AMD RYZEN 9 3950X procesor! Ne, neděláme si legraci. Můžete mít docela mobilní 15,6“ notebook se 16jádrovým/32vláknovým desktopovým procesorem a výkonem, který tomu odpovídá!

Notebook je možné mít v základu i s RYZEN 5 3600, což vás vyjde jako celek na 1337 EUR, ale 3950X varianta vybavená ještě RTX 2070 grafikou, 15,6“ FullHD 144Hz panelem, 32GB DDR4 2666MHz a 1TB NVMe SSD vás přijde na 2631 EUR. Tedy nějakých 72 tisíc korun vč. DPH. To nezní vůbec špatně vzhledem k tomu, že některé podobné mobilní DTR notebooky, vybavené směšně slabým a pomalým 8jádrovým Intel Core i9-9980H, stojí i znatelně víc. Výkon bude samozřejmě brutální.

RYZEN 9 3950X má totiž vyšší výkon, než ten nejlepší procesor, který Intel vůbec má. Tedy Core i9-10980XE, určené pro high end (z pohledu Intelu, kdy potíž je, že 3950X je mainstream pro AM4 ne Threadripper). Jenže AMD má i slušnou šanci ten výkon v mobilním DTR ukočírovat a jeho výkon tedy zbytečně nebrzdit omezeným chlazením v mobilním šasi. RYZEN 9 3950X je absolutním králem efektivity, tenhle monstrózně výkonný 16jádrový procesor má totiž jen 105W TDP v běžném režimu, ale může mít i jen 65W v „ECO režimu“. Nepřeháníme, ale v praxi pak žere vlastně jen o několik W více, než ten původně „mobilní“ 8jádrový Core i9-9980H vyhnaný v některých DTR k 5GHz!

 

O tom, že RYZEN 9 3950X by se dal vlastně snadno nacpat do mobilního PC, slyšíme už dlouho. Tohle je ale poprvé, co někdo takový notebook skutečně ukázal a představil. Osobně jsem čekal, že CLEVO, na jehož základu je to evidentně postaveno, jej odhalí samo a spolu s tím také řada dalších výrobců, kteří si jeho design přeznačují. Tedy kromě Schenker třeba i u nás působící Eurocom. Ale vypadá to, že německý Schenker všechny nějak předběhl, což se asi nebude líbit. Bohužel, udávaná doba dodání je 7 až 10 týdnů, tedy kolem 2 měsíců, což je možná ten důvod, proč CLEVO a ostatní tuhle novinku dosud oficiálně neohlásili a nenabídli zákazníkům. Tedy že si to schovávali původně na Computex, který měl být na konci května, což by zhruba vycházelo. Nicméně dostupná by měla být verze s 3900X, tedy 12jádrovým/24vláknovým modelem, která vychází o 334 EUR levněji! Tedy nějakých 63 tisíc korun. Kdo by si dnes koupil DTR s jiným procesorem dnes? :).

Nicméně pokud někdo pochyboval, že 16jádrový notebook je možný, už nemusí. Do společnosti Intel pak míří další dodávky čichací soli, protože právě přišli i o teoretickou šanci, že v dohledné době dokáže nějaký Intel procesor v mobilních počítačích, porazit AMD. Intel tak druhý den po sobě zažívá něco, co nikdy v historii a zcela evidentně na tuhle variantu nebyl připraven. Bude trvat roky, než Intel bude mít něco tak výkonného a zároveň efektivního, jako je RYZEN 3950X.

Takže je to oficiálně zpečetěno. AMD poprvé v historii naprosto vládne mobilním počítačům. A to jak těm klasickým, tak těm z kategorie DTR. Kdo by to byl ještě před 3 roky řekl, že je něco takového vůbec možné …

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 17:31:21
avatar
Tak to je masakr 16 jádro v notebooku!!! R.I.P. Intel.
urby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DLSS 2.0 2020-03-31 17:51:19

Kdy zde bude článek o DLSS 2.0 ? Jsem zvědavej jaký je na to názor. Pokud by s tím přišlo AMD tak tu je alespoň 10 článků. (a ne AMD image sharpening je na míle daleko od toho co má NVIDIA)
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 18:12:01
avatar
Pletes tu dve technologie ... i DLSS 2.0 ti funguje jen u podporovanych her, AMD sharpening ti nicmene jede vsude.
edit: nicmene dlss 2.0 vypada pouzitelne, uz jsem to driv nekde psal, ze takto to melo byt od zacatku a ze toto je konecne neco pouzitelneho
edit2: ono trosku by se tomu dalo priblizit radeon boost coz taky jede jen v nekterych hrach a to ma nvidia taky zvlast, jen nevim pod jakym jmenem, obecne tyto technologie maji svuj smysl pro 4k+ jen zatim nevim jak, protoze traba ja radeji hraju na fullHD v 4k rozliseni, cimz restim kompletne aliasing, nemuzu si pomoct, cokoli co ti dopocitava, doostruje muze mit efekt za urcitych okolnosti ale stale je lepsi mit surovej vykon, coz s RDNA1 mit nebudeme, to uz vime, snad RNDA2 toto vyresi
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 18:12:09
avatar
Jo nevypadá to zle, ale zas jen pro Nvidia karty a zas jen pokud to podporuje přímo samotná hra. Takový přístup se mě osobně nelíbí, ale když to Nvidii sype, nic se samozřejmě nezmění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 18:38:35
avatar
koukli jsme a zatím to není nic zajímavého a nic co by dávno nebylo v jiné formě s podobnou užitnou hodnotou možné používat prakticky u všech her (nikoliv jen několika málo podporovaných) bez nutnosti mít konkrétní značku GPU natož muset nejprve celou hru honit přes superpočítače atd. DLSS bude zajímavé, až bude pro všechny GPU a u všech her a překonávat jednoduchostí spousta jiných ve výsledků podobných upscalling technologií ... DLSS zatím nepřináší nic zajímavého natož obecně všude pro všechny použitelného, stále je to hlavně marketing, ne technologie .... třeba právě na rozdíl od AMD sharpening, který má viditelný přínos, jednoduchou implementaci a funguje víceméně pořád a všude A NV to zkopírovala s podobným přínosem pro NV karty) .... i když řeší něco trochu jiného a motáte dvě věci ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 20:03:51
avatar
Takže moment sharpening co přidá jen ostrost obrazu a s tím spojené i ty negativní vlyvy jako zhoršení textur vody, mlhy a podobně je přínos a Nvidie jej zkopírovala přitom nvidie měla svůj sharpening už dávno v rámci Freestyle (jo nikdo to nepoužíval protože jakýkoliv sharpening i ten od AMD i ten od nvidie je k ničemu a používal by to jen svok). Dobře beru to i přes to, že to jsou hodně odvážná slova.

Tak teď k DLSS 2.0. Ono dovede rozjet hru z 20 fps ve 4K na 40 fps pomocí upscaling při neregistrovatelné ztrátě obrazu, ale není to žádná výhoda protože to má jen nvidie.

Wow.

Jen pro informaci u DLSS 2.0 se už nepoužívá onoho strojového učení protože to už je univerzálně hotové a implementovatelné pro jakoukoliv hru. Nejsou tam už ani žádné jiné omezení jako předtím(rozlišení, model karty, v určité hře tak v jiné jinak). Takže implementace do nových her už bude mnohem jednodužší.

Defakto to funguje jako jejich foto ai upscaler, který je schopný udělat z fotky o rozlišení 480p fotku 4K.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 20:14:02
avatar
nesmysl, NVIDIA přidala podobné ostření do GF funkcí až po tom co AMD uvedla IS takže laskavě nelži a u AMD je to stejně trochu jinak a důmyslněji dělané ....

DLSS má už v názvu strojové učení tak nelži že se strojové učení nepoužívá .... pořád je to nesmysl, jak drbat se levou nohou za pravým uchem což říkám od samého počátku. jinak pořád to není u všech her a u všech grafik, je to prostě marketing ne použitelná technologie a existuje řada jiných způsobů, jak dosáhnout použitelně téhož výsledku mnohem jednodušeji u všech her a u všech grafik a bez deep learning .... více se tady o tom nebudu s tebou bavit, marketing si běž dělat jinam, tady nejsme na markeťáky zvědaví ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 20:32:01
avatar
Tak nevím proč mi píšeš že lžu když to jsou jednoduše dohledatelné věci.

nvidia freestyle:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-freestyle-fortnite-shadowplay-highlights-new-ansel-ui/
vydáno 7.ledna 2018, uprostřed článku screeny i psaní že sharpening obsahuje.

Co nvidia udělala po vydání radeon sharpening je to že tuhle funkci přesunula rovnou do ovladače a přidala ještě pár dalších možnosti nastavení.

Pojdme dál.
DLSS 2.0
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-dlss-2-0-a-big-leap-in-ai-rendering/

Rozdíl proti DLSS 1.0:
One Network For All Games - The original DLSS required training the AI network for each new game. DLSS 2.0 trains using non-game-specific content, delivering a generalized network that works across games. This means faster game integrations, and ultimately more DLSS games.

Takže ano vyjádřil jsem se špatně, ale myšlenka je ta, že už se neprojíždí daná hra přes AI, ale implementuje se univerzální výsledek učení napříč hrami.

A nechápu proč se rozčiluješ. Nejsem žádnej markeťák.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 20:52:54
avatar
no přesně o to přesunutí do ovladačů a přidání funkcí jde a stejně to není úplně totéž co Image S od AMD ... takže nelži.

no to nevím jestli jsi/nejsi markeťák ale tu marketingovou DLSS vějičku tak vychvaluješ ... ;)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 21:48:54
avatar
Tak alespoň jsem si o tom něco přečetl.

Na rozdíl od někoho kdo to jen tak plácá od pasu.
"Je to k ničemu já vím všechno"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 21:51:48
avatar
ano, takové lidi také nesnáším .... na druhou stranu proti mě ty jen čteš, já to testuji a zkouším v praxi a bavím se o tom s výrobci karet, takže nemyslíš že o tom přeci jen vím více než jen ten kdo si někde něco přečetl?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 22:03:02
avatar
Aha, no tak bych byl tedy rád o nějaký "zasvědcený" vysvětlení toho co tedy je radeon image sharpening. Jak to tedy AMD dělá lépe, přesněji řečeno "důmyslněji". Protože na internetu o žádný důmyslný aplikaci nic k dohledání není. A v čem je tedy lepší než ten původní freestyle od nvidie. Když to tedy zkopírovaly dle tebe.

Každý máme nějakou praxi. Počítače mě živí, ale v praktickém softwarovém nasazení.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 19:06:32
avatar
Bude tedy nějaká odborná odpověď? V čem je ten Image Sharpening lepší, pokročilejší a důmyslnější? A nebo to necháme prostě jen jako "fakt" někoho odborně vzdělaného.

Protože jsem tu byl 3x osočen ze lži, tak bych očekával nějaký reálný argument, odkaz, popis v čem že je ta funkce důmyslnější a nebo že by omluvu??
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 19:55:23

Hele, nejsi už náhodou po tý transplantaci mozku od německého ovčáka? DLSS 2.0 se ještě pořádně nedostal mezi lidi, tedy není řádně ověřen a zatím je brzy na nějaké předčasné závěry.
Tenhle PR mod který tu předvádíte je sice moc hezký, ale vaše zelené vidění světa je trochu do očí blijící.
Hlavně chtěj po někom omluvu, když se sám chováš v diskuzích jako prase.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 20:33:54
avatar
Aha a co jsem udělal?

Mimochodem nebavím se nyní o DLSS ale o Image sharpening (ale budiš asi je to pro tebe hůže pochopitelný), který je dle admina pokročilou a důmyslnou technoligií. Tak se jednoduše ptám jakožto ten co jen čte, jak on sám uvedl, toho co má mnohaletou praxi styky s dodavately a výrobci na to jaká, že to je ta důmyslná technologie, která se za tím skrývá. Já ho lhářem ani nijak jinak nenazýval, to on mě. Mimoto to celou dobu podává stylem, že vůbec nemám tušení o čem to je, tak ať mě tedy teď právě tady poučí, jsem jedno ucho.

To že na to tvé IQ nestačí je tvůj problém. Zatím jsem od něj pro jeho argumentaci na toto téma neviděl jediný důkaz. Mimoto jediný kdo tu udělal nějaký závěr nad DLSS 2.0 je sám admin: "Je to k ničemu, nezajímavá technologie. Jen vějička, pro lidi co tomu nerozumí". "Jsou mnohem lepší a jednodužší možnosti jak toho dosáhnout". Takže hoď se do klidu a zalez si tam odkud jsi právě teď doslova vylez.

A k oné omluvě. Tu přeci nejde primárně o žádné omlouvání se, ale o to, že když tedy nedovede svoje argumenty ničím podložit, tak jsou nesmyslné a vždy tady apeluje, že si ostatní vymýšlejí a že jej napadají nepřímo že si vymýšlí a podobně, ale on to tu píše do diskuze napřímo a přitom svou argumentaci ničím nepodkládá a na přímí dotaz nereaguje, přitom by to pro něj mělo být jednoduché podložit svá tvrzení na kterých si tak zakládá.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 20:49:12

Myslím, že tu bude článek o těchto technologiích a vše se tam dozvíš. Tohle hejtování v diskuzi nikam nevede, ale vás to jistě baví a chcete to mít hned. Tyhle kličky a slovíčkaření moc dobře znám a kam to směřuje, není potřeba mít vysoké IQ.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 22:37:07
avatar
Přízpěvek 2020-03-31 18:38:35 čti pozorně, klidně několikrát.

Já jej nehejtuji, chci jen jednoduchou smysluplnou odpověď týkající se sharpening filtru o kterém je popsáno mnoho stránek a je to jen obyčejný sharpening filtr, otestováno to je mnoha redakcemi včetně zde oblíbeného a mnohdy citovaného HWunboxed. AMd sharpening je jen "smart
Fov filtr", žádná důmyslná technologie nebo něco extra co musela nvidie od AMD narychlo zkopírovat, aby nevypadala blbě. Admin tvrdí něco jiného tak ať to podloží.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 22:17:28
avatar
A co když to otestuje někdo další, bude se mu to líbit a řekne ti že tu takové info chybí? Řekneš mu že se ti to nelíbí a že je to k ničemu? Sám na to jsem zvědavý, známý říkal že 1280x720 s dlss vypadá téměř stejně jako fullhd bez dlss a že fps šlo nahoru, což špatně nevypadá.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 08:35:19
avatar
No z 1080p to udělá v youngblood 4K u kterýho opravdu nešel vidět rozdíl oproti nativnímu a 30% fps nahoru oproti nativnímu. Jasně jsou to jen vytípovaný obrázky, ale pokud to není k rozeznání na screenu tak v pohybu to bude znatelný ještě méně.

Dokonce na HW unboxed
https://www.youtube.com/watch?v=ScAQ5Of1LfE
to vypadá, že karty co mají tuto podporu ji budou mít v testech zapnutou proti kartám co ji nemají. Protože neshledali v obrazu žádný problém.

As you can see, the effect on performance of turning on DLSS 2.0 was substantial. At its most optimized, the 50 percent render image (Performance Mode) represents a 184 percent increase in frame rate over native 4K (54fps versus 19fps), while even the highest quality setting (66 percent) still grants a boost of 94 percent over the native resolution.

Další zajímavost, že tohle dostal i Shield a Switch, kde popravdě výkon na rozdávání není. Tam tedy nevím jak to přesně funguje, asi jde o stream skrze něj, kde byl dříve dlss neaktivní.
Plešoun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 08:41:52

Vypadá to dost zajímavě. Myslím, že majitelé (nejen) slabších RTX karet si můžou začít mnout ruce..
XMEN2XX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 18:00:10

Přes 20 let jsem měl notebooky nebo desktopy jen s procesory Intel,ale od té doby co vyšel první Ryzen nedám na AMD dopustit. Dokonce mám raději i grafiky Radeon než konkurenci NVIDIA . Za ty peníze je poměr cena/výkon bez konkurence. Prostě Intel usnul nas vavřínech a vodil si zákazníky jako loutky. To snad už skončilo.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 18:15:30
avatar
Docela jsem to cekal, protoze DTR masiny i kdyz je nemam rad nemaji problem s cca 100W CPU a takova 3950X ma prave kolem tech 90-100W nejlepsi efektivitu, takze je naprosto idealni procesor pro toto uziti. Ja ho jedu na 165W v desktopu a ty rozdily mezi 145-165W jsou 2-3% ale defakto mezi 100-145W to je jen kolem 5-6% coz je proste uzasna efektivita.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-03-31 20:11:20

EDIT by DD: Smazáno jako SPAM a FLAME udílím poslední varování ....
fobius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vytizeni 2020-03-31 22:44:05

pekne, hned bych vedel jak ho vytizit a otestovat. hned by zacal pocitat vedecke vypocty BOINC, kde se ukaze jak jsou nase masiny stabilni a topi.

Mimochodem zitra zacina dalsi kolo mezinarodniho vypocetniho turnaje PrimeGrid, kde se pod tymem Czech national team muzeme zucastnit a bojovat a zaroven testovat stabilitu nasich masin.

Diky tomu jsem zjistil jak stary xeon e5 2660 v3 topi, ted testuju 2700x ryzen a uvidime
Torr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - April 2020-04-01 08:53:39

Jsem rad, ze je clanek napsany včera jinak bych si myslel ze jde o aprila
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-01 13:08:26

Je docela sileny, ze ani tak nema AMD zadnou sanci zvratit celkovou situaci na trhu.
m_sefl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-02 00:54:45

Neeeeeee a já si koupil 3950X v domnění, že mi tento CPU alespoň pár let vydrží. Nyní to bude mít každý druhý notebook.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-02 10:52:58
avatar
jo je to peklo koupit vykonny procesor a za rok koukat, ze uz to je mainstream
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-02 11:05:46
avatar
ještě před cca 15 lety každoroční realita ;)
m_sefl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-02 11:51:37

Už šetřím na 4950X, ..... nebude chtít někdo za pár drobných koupit necelý rok starý a perfektně chlazený 3950X?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!Pondělí, 23 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 159x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?Pátek, 20 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1330x
Komentářů: 3
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Čtvrtek, 19 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1120x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Úterý, 17 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCPondělí, 16 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1012x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Pátek, 13 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1442x
Komentářů: 0