Microsoft SURFACE - prodeje tabletu daleko za očekáváním, nové modely to mají změnit. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 07 December 2012
altPrvnímu SURFACE na TEGRA se nedaří. Změnit to mají nové verze na Intelu, AMD a QualCommu.

 

 

 

 

První vlastní Tablet Microsoftu SURFACE, neoslnil ani recenzenty, ani uživatele. Slabá poptávka donutila MS dokonce snížit objednávky. Do konce letošního roku by se mělo prodat pouze 2 miliony kusů tohoto tabletu, což je zhruba polovina toho, co se očekávalo.

Osobně si myslím, že za nízkou poptávkou jsou hlavně Windows 8, které jsou zde navíc ve verzi RT, která se prostě nemůže s tím, co nabízí konkurenční Apple iOS na iPadu a hlavně Android na všech ostatních, nemůže vůbec srovnávat. Nemluvě o tom, že stávající TEGRA3 už zdaleka svými vlastnostmi nestačí na špičku ARM řešení a za danou cenu to opravdu není nejzajímavější tablet. Microsoft věří tomu, že nové modely SURFACE postavené na x86 platformě Windows, budou zajímavější. A stejně tak připravuje inovovanou verzi RT postavenou na výkonnější QualComm platformě.

Na začátku příštího roku má dorazit větší 10" model PRO založený na procesoru Core i5 a hlavně Windows 8 v běžné verzi x86. V roce 2013 by pak měl SURFACE dorazit v inovované 8,6" RT verzi, kde postarší TEGRU3 nahradí výkonnější a modernější QualComm SnapDragon platforma. Plánuje se také nová verze PRO s 11,6" založená na nových 28nm APU procesorech AMD s jádry Jaguar (platforma TEMASH). Mluví se také o TOP modelu SURFACE BOOK se 14,6" postaveném na ultra úsporném modelu (10W) nové 22nm Intel generaci procesorů HASWELL.

Microsoft to k nelibosti výrobců počítačů zkrátka zjevně myslí s vlastními Tablety a teď už i hybridními dotykovými skoro notebooky, vážně. I když dosavadní výsledky spíše mluví proti. Nepochybuji o tom, že to ale Microsoft bude příští rok zkoušet a případně, pokud se budou výsledky opakovat nadále, změní strategii až v roce 2014.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 01:28:24

Ja si stejne myslim, ze je to k libosti vyrobcu pocitacu. Ty ceny jsou nastaveny tak, aby prodeje nebyli extremni. Kdyz si vezmeme nastup prvnich drahejch androidackejch tabletu proti Applu, tak tohle je uplne dokonalej rozjezd a s jeste s dvojnasobnou marzi (a o ostatnich vyrobcich z kterejch jdou microsoftu penize za licence ani nemluve)

2M kusu zarizeni na kterym maj zisk podle me urcite vic jak 300USD na kuse neni k zahozeni zejo. Navic tech klavesnic se k tomu urce proda taky kotel. Do konce roku z toho mozna mas miliardu USD zisku jenom z ARM tabletu. A to vsichni cekaj na tu pro verzi .
Anonymní  2012-12-07 10:35:41

No nabulikat 199dolarov .A potom dat inú cenu čakali inú odozvu?
Nieje to klamlivá reklama?
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 12:14:38

Oni nikdy nerekli, ze to bude tak levny, to proste nekde vyplulo, at zije internet...

Prodali 2M kusu za 550$, to mas 350$ navic na kuse coz znamena, ze je to zisk 700M$ zisku za 2 mesice dobrejch.
Anonymní  2012-12-07 19:45:32

Pôdny zdroj skade je tých 199 neviem ale bol toho plný net .Inak ten jaguár na 28nm by v tom nemusel byt zlý nápad vraj by ma mal mat už duálny radič pamäti "ak nie tak ma opravte"
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-09 20:09:43

Net je plnej blbosti porad. Naposled treba konec patic na zakladich deskach, vykony novejch generaci CPU a GPU jsou toho mraky.

Clovek by cekal, ze lidi prestanou opisovat horky novinky ktery si nekdo na nakym foru vycuca z prstu, nebo to tam nasadi nejaky kreativnejsi marketingovy oddeleni...
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 10:39:33

Jedine zarizeni co se dnes na trhu da povazovat za opravdovy tablet je ipad a jeste patri k nejlevnejsim, v tomto segmentu nema apple a hlavne ios konkurenci

Androidi tablety jsou k nicemu dokud bude android tak pozadu za ios a bude tak neoptimalizovany a plny viru
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 14:01:49
avatar
Srandisto posledni dobou je to naopak, iOS se snazi zakomponovat vychytavky z Androidu, navic pouzivals i jeho cast, jako mapy. Viry obsahuje kazda platforma, cim je vetsi zakladna uzivatelu- tim vice se na tento OS zameruji. Pouzival jsem obe platformy, ale vic mi sedl sice slozitejsi, ale plne konfigurovatelny sytem uzivatelem, nikdo me nevede za rucicku a necpe svoje predstavi jak nakously jabko.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 15:22:10

No zrovna na iOSu si s virama neškrtneš. Všechny útoky byly dělany jen na jailbreakované produkty. Ale daň je za to velká, absolutní kontrola toho, co lze instalovat.
Ovšem s virama na Android se to přehání, bylo jich pár a i Google se snaží je potírat.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-08 13:08:57

Tak já definitivně zvolil výherce a je jím platforma x86. Radost z mé volby má tedy MS + Acer. W510 má sice mizerný atom, ale rozchodil jsem na tom Diablo 3 a Baldurs Gate.
Mrzí mě jen HD Ready rozlišení a poněkud vyšší cena, ale x86 platforma za to prostě stojí.

Chápu, že jiní mají jiné preference, ale tohle je přesně to zařízení, které tu mělo být místo netbooků už před pár lety.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-09 20:12:18

Ja si asi pockam na neco s pridavnou baterkou v klavesnici a fullHD, ale jedina vec ktera me u ne x86 tabletu kdy zaujala je tedka ten archos s hernim ovladacem.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-10 00:15:26

Tak přídavnou baterku v klávesnici má i ta moje w510ka. Full HD mají jen dražší verze s core. Nutno říct, že HD(ready) zobrazení s 1366x768 mi na 10" až tak nevadí. Web vypadá dobře a na seriózní práci mám desktop. Ono by přehrávání FullHDčka na atomu byl asi drobátko problém a kapacita úložiště je taky nic moc :/
Každopádně se mi s tím mnohem líp žije.
- na síti se to chová jako normální PC, takže správa souborů a vzdálená plocha fungují jak mají
- skydrive funguje
- outlook funguje
- total commander funguje
- planescape torment funguje
- ptáci fungujou (to se trošku prodražilo :/ )
- XBMC je na dotykovém panelu skvělá záležitost

Prostě vše je tak, jak jsem zvyklý na desktopu a na notebooku. Hurá. Už jen ten ušetřený čas vynahradil vyšší cenu oproti arm platformě.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-10 12:10:31

A zpracovanim je na tom jak? Ja mam s acerem spatny zkusenosti i z poslednich +-2 let.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-10 15:00:54

Tablet sám naprosto v pohodě. Prostě pevná placka, co má být slícované to je, fakt nevím co by se dalo vytknout. Klávesnice působí méně pevně, ale to je spíš divným rozložením váhy než na jaké jsme zvyklý z notebooku.

Jinak s kvalitou u Aceru jsem posledních pár let problém neměl. Kdysi jsem měl Aspire 2023 a tam bylo špatně úplně všechno. Na reklamacích byl víc než doma. Ale to je 8 let zpět. Pak jsme v práci měli pár různých Travellmatů a kvalitativně to nebylo nic zvláštního, ale ani jeden nemusel na reklamaci. Z těch tří nebo čtyř přestal po několika letech fungovat jen jeden. Z poslední doby jsem měl v ruce jen pár TimelineX a ty byly perfektní. Doma máme ještě 18" bestii Apire 8935g a tam popraskal plast tlačítek u touchpadu a odlípla se okrasná hliníková folie. Jinak taky drží už víc jak dva roky naprosto bez problémů.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Surface Pro bude propadák 2012-12-07 11:18:53

První Surface Pro bude propadák, pokud ne, tak opravdu ničemu nerozumím. Zařízení drahé, těžké (už i iPad je na delší používání nepříjemně těžký), topící a s dobou chodu průměrně 4 hod. je jako tablet nepoužitelné. A jako notebook to má také dost nevýhod, oproti stejně drahým Ultrabookům. Je potřeba opravdu hodně úspornějších APU, uvidíme, co zvládne s AMD.
Klasický Surface mohl být velmi zajímavý, ale tou schizofrenií, kdy k Metru dal MS ořezaný desktop to MS pos... Nejzajímavější aplikace jsou Office, ale jen v studenstské verzi, bez Outlooku, takže pro firmy méně použitelné než iPad, který se s MS Exchange perfektně domluví. Navíc Office není pro Metro, ale jen pro desktop, který je tím, že se do něj nedají instalovat další aplikace téměř na nic.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 14:27:05

Podle me surface pro nebude propadak, protoze to neni tablet, nebo aspon ne pro lidi na kterej je cilenej iPad.

Cilova skupina jsi kdyz te zaujme neco jako:
10.6" notebook, FullHD rozliseni, Windows 8, Core i5 (nejpis 2 jadra/4 vlakna), vydrz prez 4 hodiny, hmotnost pod 1Kg, odnímatená klávesnice, dotykové ovládáni. (touchpady na 12" a mensich notebokach jsou pekelne male)

Uplne idealni na tahani sebou treba do skoly, nebo na porady, prezentace cehokoliv u zakaznika. Na to vsechno ti 4 hodiny staci. Plus bonus, kdyz urves klavesnici tak muzes v posteli koukat na filmy, ovladat prezezentace dotykama, ukazovat neco na lezato lidem kolem stolu (vsechny ty veci na ktery se tablet hodi lip nez notebook).

Ja sem nasel pro tablet asi 4 mozny pouziti (vcetne prkynka na krajeni salamu) a proto ho nemam. Surface Pro (nebo obdobnou hracku) bych nemit relativne novej 13" notebook uvazoval.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 15:24:29

Průs...je ta malá výdrž, což je věc, která vadí i u notebooku, natož u tabletu. A jako 10,1" notebook nic moc, existovali notebooky, které vážili 1 kg a měli větší displej.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 16:40:23

4 hodiny u notebooku je vyraznej nadprumer. FullHD display taky. Ano notebook pod 1kg rozliseni kolem 1024, nebo 1366x uhloprickou 12-13" s nepouzitelnym atomem toho sem videl dost. Nebo 1 jadrem core solo na 1.2GHz. Dekuju nechci.

Nejsem vubec typickej uzivatel, ale nastinim ti situaci:
Mam desktop doma, desktop v praci (2 a 3 monitory). V prumeru tak 1 za 14 dni jsem na vikend mimo dosah desktopu. Obcas delam bokem aplikace (jak web tak desktop). Takze mimo desktopy potrebuju neco:

- Nebudu na tom pravidelne pracovat, ale musi tu byt moznost to sebou v batohu tahat at jdu kamkoliv - co nejmensi velikost.

- Kdyz jdu nekam prezentovat hotovou praci tak nejpis nebudu mit pristup k mistni firemni siti - resi se to USB flashdiskem nebo prenosnim diskem. Prenaset par set mega prez mobilni sit je sebevrazda.
- musim mit moznost vytvaret a upravovat prezentace.
- editace souboru wordu a excelu. (protoze v tom ve firemnim svete chodi strasne moc veci)
- kdyz se neco podela musim mit moznost to opravit at sem kde sem. To znamena musi slapat, Visual studio, eclipse, apache, virtual box, browsery od IE 6 do soucasnejch.
- delal jsem i HID ovladace pro USB zarizeni a je potreba to nejak prezentovat.
- pri vytvareni cehokoliv se neobejdu se bez klavesnice
- setkal sem se se situaci kdy jeste byla potreba disketa, prapodivnej format pametovy karty, ctecka smart karet, seriovy a paralelni porty, hardwarovy klice pro software. Tohle vsechno se kombinaci spravnyho softwaru, HW a spravnyho OS ve virtualu da vyresit. (USB floppy mechanika, konvertor USB na serial port, televizni karta, webkamera, atd..)

No a kdyz uz mam takovou hracku tak bych to obcas rad pouzil i na nejaky to koukani na filmy treba pred spanim.

Kdyz ty pozadavky shrnu tak vlastne chci kapesni zalozni desktop kombinovanej s prezentacnim zarizenim.

Ted mam 13" notebook s ubohym rozlisenim 1366x768, ktery je na praci naprosto otresny, s vydrzi pod 3 hodiny a displayem na kterej se neda v leze koukat a vahou vic jak 2kg.

Ukaz mi zarizeni, ktery se pro me hodi vic nez surface pro. Do letoska nic takovyho neexistovalo. Nerikam, ze si koupim primo surface od MS, ale nejaky x86 windows 8 tabletonotebook v pristim roce takrka jiste.

Pokud te neco nuti byt pracovne online i mimo pracovni dobu a pracovni prostredi + tvorit obsah zatim neexistuje lepsi zarizeni. Podle me taky proto o surface pro microsoft tvrdi, ze je pro firemni nasazeni, proste to sedi.
Sallvator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Macbook 2012-12-08 02:04:53

Ja mam macbook air 13" za 17 000 z ebaye, 6-7 hodin vydrz, vaha 1,2 kg k tomu opravdovej tablet cili ipad a jsem okojen, ten koncept hybridu je k nicemu
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-08 19:25:19

Takze mam dat 700$ za ipad a 1000$ za 11"macbook air + 85$ za win do virtualu? to mame 1785$. A tahat 1.2kg air + 650g ipad misto 1kg suface za 900$? (ty 4 hodky vydrze, kdyby mi vadily, muzu resit za tech zbylejch 800$ u jinyho vyrobce)
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-10 09:19:42

Nepochopil. Pokud máš tablet, tak 11" Air je zbytečnost, ale 13,3" je velice dobrý pracovní stroj. Pokud nutně potřebuješ Win (proč na mobilním zařízení?), tak jsou adekvátní windows stroje. A najednou to netaháš, používáš dle potřeby.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-10 12:21:56

Ja nepotrebuju pracovni stroj. Tech mam dostatek (vcetne notebooku))

Ja potrebuju stroj na pracovni pohotovosti - tedy na necekany situace, kdyz to cekam nemam s HW problem, a potrebuju to mit sebou prakticky 24/7. Potrebuju windows protoze na tom delaj klienti a potrebuju to co nejmensi abych to moh mit porad sebou.

A byl bych fakt velmi rad, kdyby to v zakladnich ukonech jako prezentace, emaily, editace dokumentu na posledni chvili dokazalo nahradit 13.3" notebook, abych tech zarizeni na ocekavany situace nemusel tahat vic najednou
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 17:37:13
avatar
No tak nevím jestli si přechodem na Qualcom MS pomůže. Tegra 3 není vůbec špatný procesor, viz například výsledky HTC one X+. Surface RT je dobrý tablet, špatná je cena. Nexus 7 s TEGROU se prodává skvěle.
PhotoshopMasterLevel99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 18:09:00

Nechápu pro jakou cílovou skupinu je Surface určen. Možná ani sám Microsoft neví.
Pro domácího uživatele to není kvůli ceně a taky tomu, že na blbnutí (přehrávání multimédií, brouzdání po netu, hraní "patlacích" her) je tu Android a iOS.
Na práci, popřípadě pro firemní nasazení, se také nehodí, protože je uplácaný z levných šmejdských materiálů a pracovní ergonomie také jistě nebude dobrá.

Surface je prostě mimo. Je to kopie EEE Padu od Asusu.
Nebýt tak přestřelené ceny (za to už by byl vcelku dobrý notebook), dalo by se leccos zkousnout. Současná cena je však výsměch zákazníkům. Surface měl být původně levným tabletem a s tímto předpokladem se také konstruoval. Byly tedy použity levné materiály. Potom byla zvýšena cena, ale kvalita výroby se nezlepšila.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-07 19:17:50
avatar
co je to platný, když už si ho koupilo tolik lidí
Heris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-08 01:23:28

Ne, surface opravdu není z levných šmejdských materiálů. Druhá věc je ta cena, kdy bohužel někdo po internetu rozhlásil, že bude Surface za těch 200 dolarů. MS to nikdy neřekl, na druhou stranu to ani nevyvrátil a nechal ten nesmysl kolovat a všichni pak tu cenu očekávali a následně byli zklamaní.

Jinak by mě zajímalo, kolik ze zdejších kritiků ho mělo v ruce.

A abych jenom nechválil, tak je zatím celkem silný nedostatek kvalitních aplikací a her, ale to věřím, že se do půl roku vyřeší. Další věc je to, že v tom systému je strašně moc ovladačů imho zbytečně, k tomu 3GB recovery partition a ve finále to stojí uživatele 15GB místa. Nevím, proč by se ty ovladače pro různé tiskárny a další zařízení nemohly stáhnout až v momentě, kdy jsou potřeba a nezabíraly by tolik místa.
PhotoshopMasterLevel99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-08 11:29:04

Ne, Surface jsem nikdy v ruce neměl, to přiznávám. Ale udělal jsem si o tom představu podle řady článků sáhodlouhých příspěvků ve fórech (které se jen hemžily slovy "shit" a "crap").
Dokonce i jeden redaktor, jehož jméno tu není vhodné vyslovovat, se pohoršoval na svém blogu nad kvalitou Surface.
Vím, že to není zcela správné, ale na druhou stranu představa, že se můžu vyjádřit jen k tomu, co jsem sám vyzkoušel je zcestná. To by nikdo nemohl mluvit o ničem.

Nízká cena měla být měla, jestli to mělo být těch $200 (ale je to pravděpodobné), to nevím, ale nízká být měla. Však se kvůli tomu taky CEO Aceru opíral do Microsoftu. Cítil hrozbu kvůli nízké ceně.
Poměrně vtipně působí to, že CEO Aceru někomu říká, že neumí dělat HW, když ani samotný Acer neumí dělat kvalitní HW.

http://diit.cz/clanek/acer-kritizuje-microsoft-surface#utm_source=continue&utm_medium=textlink&utm_campaign=continue

http://diit.cz/clanek/microsoft-surface-cena-199
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-09 20:22:32

Nerikam, ze s nim nejsou problemy. Ale nevidel sem v poslednich letech zadnou masove prodavanou hracku kde by nebyly. (taky bych kvuli tomu nic nekupoval z prvni varky co se dostane na trh)

Pokud myslime stejnyho redaktora, tak na jeho blogu jsou to blaboly minimalne z 50%. Vykrikum na forech v dobe takovyho flamewar jako je u W8 bych nicemu neveril dokud se to za pul roku neustali. Cim se neco vic prodava tak ztezujici si uzivatele na forech pribejva, ty co nemaj problemy tam proste nelezou.

Kdyz vezmu Apple jako ty o kterejch se rika, ze maj kvalitni zpracovani (a odpovidajici ceny) tak tu mame fialovy odlesky na fotkach, praskani krycich sklicek, vypadavani signalu, a jednu chvili i spatny LCD. U neceho s androidem zase rusici se GPS s bluetooth. Proste nema cenu brat cokoliv z 1st batch
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2012-12-07 21:29:03

co je spatne akoze na tegre 3 ? mam ju v nexuse 7, tablet vydrzi dosti dlho a je super plynuly....a zvlada to aj najnovsie hry..ja viem ze je to 40nm oproti novym 28nm chipom ale mne osobne to staci
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tegra 3 2012-12-11 12:05:51
avatar
Nejsem v tom zas tak kovanej, ale mě se Tegra 3 pořád líbí. Sice nemám v ruce žádné grafy, ale poměr výkon spotřeba si myslím, že na Tegru jen tak někdo nemá.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 826x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 560x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1014x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1544x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 7