Preview: Eurocom "Goldmax" MONSTER 1.0 v redakci - výkonný konfigurovatelný mini notebook! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a Tomáš Tvaroh   
Úterý, 12 červen 2012
altJe libo konfigurovatelný notebook s velikostí netbooku, ale pořádným výkonem?

 

 

 

 

O téhle novince už jsme vás informovali dříve, dnes už jej ale máme v redakci na testy, takže můžeme prozradit více. Konfigurovatelné notebooky jsou stále více zajímavé. Zatímco většina výrobců mobilních PC vám nenabízí možnost si vybrat přesně ty komponenty, které byste rádi, natož aby po čase bylo možné některé z nich i vyměnit třeba za lepší, konfigurovatelné notebooky to umožňují.

U nás působí značka EUROCOM, kterou v ČR oficiálně zastupuje firma Goldmax, takže si můžete nakonfigurovat a vše objednat hezky česky. Eurocom rozšiřuje řady svých konfigurovatelných počítačů o zatím nejmenší model. Jmenuje se MONSTER 1.0 a jedná se o 11,6" šasi s velikostí zhruba první generace Netbooků.

Jenže zatímco většina malých PC, ať už netbooků nebo Ultrabooků obětuje pro pár milimetrů tloušťky jak výkon, tak výdrž na baterie a dokonce i některé prvky konektorové výbavy, MONSTER 1.0 na to jde jinak. V přijatelně silném šasi (výška od 1,3 do 3,7 cm) v rozměrech malého 11,6" notebooku a při váze slušných 1,8kg, nabízí i pořádné komponenty. Žádné výkonem omezené ULV procesory, natož ATOM šidítka, žádné stěží použitelné integrované grafiky a malé a pomalé disky/SSD, ale pořádné komponenty, které si navíc můžete sami navolit!

V našem případě jsme dostali k dispozici jeden z prvních (ne-li vůbec první) kusů, který do ČR dorazil. Jedná se v podstatě o nejlevnějším smysluplnou konfiguraci. V našem případě nabízí lesklý LED 11,6" LCD s rozlišením 1366x768 (matný stejných parametrů je za příplatek 2000,-). Procesorem je Core i5-2450M 2,5GHz se 2jádry/4 vlákny (35W TDP), ale za příplatek 2000  můžete mít podle nás zajímavější čtyřjádrový Core i7-3610QM (45W TDP). Pokud jde o grafiku, zde zatím volba není a NB je dodáván výhradně s GTX 650M 2GB DDR3 (28nm KEPLER 384 jednotek, 128bit). U ní trochu litujeme té DDR3 paměti, DDR5 by byla zajímavější, ale pro rozlišení 1366x768 by měla mít výkonu dost. Rozhodně mnohem více, než je pro většinu 11,6" notebooků obvyklé ;).

Náš kousek je osazen základními 4GB paměti, a za další 2000 korun tam můžete mít 8GB (Goldmax nyní bude nabízet v akci 8GB za cenu 4GB, což je určitě zajímavé). Nabízeny už budou jen 1600MHz moduly, starší 1333MHz mizí z nabídky. Maximem je pak 16GB. Zvolit také můžete ze široké nabídky HDD/SSD. Základem je 500GB 7200ot HDD, v našem případě tam máme příplatkový 120GB SSD (zhruba 3500-4000 navíc), což je podle nás rozumná volba. Tak jak to v našem případě vidíte, to vychází naše konfigurace na zhruba 33 600 korun vč. DPH (28 000 bez DPH) bez OS. K tomu dostanete zdarma myš, 24 měsíců záruky "Pick up and Return".

Jak vidíte, i tak malý NB není na výbavě žádný chudáček, nabízí na levé straně LAN, VGA, HDMI konektor. K tomu dvojici USB 3.0 a zvukový vstup/výstup. Na druhé straně je další USB (2.0) a napájecí konektor. Vpředu je čtečka karet. Vzadu nic není, kromě opravdu veliké baterie. To je další věc, na které stále menší malé notebooky šetří. Je jasné, že s ubývajícími cm na tloušťce klesá místo pro baterie a tedy i výdrž - na 5 hodinách, co dnes běžný Ultrabook vydrží na baterie, není moc co Ultramobilního. V Monster 1.0 je ale místa dost a tak tu najdeme 6článkovou baterii s ohromnými 62,16Wh! Vzhledem k nepříliš žravým komponentám uvnitř to slibuje velmi zajímavé výdrže na baterie, tedy přesně to, co po malém NB chcete.

Samozřejmě chystáme nějakou tu recenzičku s pár testy. Ale první dojem? Jsme příjemně překvapeni ze zlepšující se kvality šasi u těchto konfigurovatelných NB, které používá nejen Eurocom (Goldmax). Praktické povrchy, kvalitní zpracování, spodní kryt je jednoduše bez šroubku odmontovatelný, uvnitř je všechno pěkně srovnané s dobrým chlazením. Výbava velmi dobrá a parametry slibují dost zajímavý výkon i výdrž na baterie, na takového drobečka. Tenké počítače a Ultrabooky se nám sice líbí, ale konfigurovatelný malý NB, kde ty 1-1,5cm tloušťky navíc (ale nijak tlusté v podovnání s běžnými NB) jsou výměnou za podstatně výkonnější komponenty a větší baterii, dávají z hlediska mobilního PC rozhodně smysl. Na kompletní test se můžete těšit brzy ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Halusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-12 17:22:53

Když si pomyslím, co tepe v mém Lenovu S205
Torkil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 7xxx M ? 2012-06-12 20:43:10
avatar
Zdravim,
omlouvam se za OT, ale DD, kdy se mají "konečně" objevit mobilní HD 77xx a výš v noteboocích ?

Specifikace jsou známi docela dlouho, ale kde nic, tu nic...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-12 19:12:34
avatar
no, radši si poskládám PC než NB .... ale dobrej počin
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-12 20:57:53
avatar
Tak zatiaľ toho na výber veľa nie je (I5 a I7 + 1 typ grafiky nie je voľba) ale teším sa na časy keď si budem môcť zvoliť nielen taký CPU aký budem chcieť, ale aj takú grafiku, display, zvukovku, sieťovku, kameru ....
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-12 22:43:50
avatar
Tak CPU,GPU,Display,Wi-Fi,RAM,Disk a mechaniku si už navolit můžeš
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-12 23:58:28
avatar
Vážne ? Chcem nového Fusiona A série s grafikou radeon 7850M, dualband wifi 2,4/5 Ghz, Velociraptora 300 Gb a štrbinovú pioneer stačí DVD-RW, S-IPS LCD panel a pamäte chcem hyper-x sodimmy.

Nič z toho firma Eurocom nemá skladom a nič z toho ani nemontujú. Bohužiaľ.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 04:02:59
avatar
RAM problém není. Neznamená že to nemá Eurocom tak že si je nemůžeš koupit jinde. Já jsem si tehdá taky RAM dokoupil v ČR u alzy. Bud trochu zase při zemi Velociraptora 300 Gb je snad 3,5'' HDD takže to do NB nedáš ani kdyby jsi chtěl stím se rozluč i do budoucna. Wi-Fi 2,4/5GHz také nabízí přímo od Intel a také není problém jí dokoupit jinde ne? Šasi si musíš vybrat jedině CLEVO.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 08:47:05
avatar
Ďakujem pekne, keď výrobca ktorý sa chváli konfigurovateľnosťou a vysokým výkonom notebookov nemá v ponuke jednu z mála výkonnejších pamätí než aké sú štandardné.
WiFi by možno bolo , čo ale proceosor a grafika ?
Dám Ti malé školenie ohľadne 10.000 otáčkových diskov od WD.
Raptor - 3,5" disk Sata začiatky 10K rpm diskov od WD v kapacitách 36Gb/8-16Mb 74Gb/8-16Mb 150Gb/16Mb Cache.
Velociraptor - 2,5" disk Sata II až SataIII strčený v kovovej 3,5" šachte. Kapacity 150Gb/16Mb/SataII 300Gb/16MB/Sata II.
450 GB a 600GB disponujú Sata III a 32 Mb Cache, pri 3 generácii Velociraptorov sa už WD vrátil ku klasickým kapacitám a to 250 GB, 500 GB a 1TB ktoré majú 64 Mb Cache a Sata III rozhranie.
SpiddeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 14:08:13

Tys asi moc Velociraptoru neviděl co... Ten rámeček, tam má svůj důvod a ten disk z něj nedokážeš vyndat... takže ten disk je furt 3,5".. Takže opět a jednoduše.. rozluč se s ním do NTB...
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 14:13:01
avatar
Taky si myslím. Ten rámeček tam bude hlavně k vůli hluku a otřesům. Kdyby šel dát do NB tak už to tam někdo dal
SpiddeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 15:14:45

Nn.. ten rámeček je kvůli chlazení disku.. 2.5" 10k otáček pěkně topí... V práci tyto disky máme, tak vím o čem mluvím.. ^^
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 15:32:09
avatar
JJ přesně máš pravdu to jsem zapomněl dodat. Já už jsem ho taky právě viděl. Toto prostě do NB nepatří.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-14 10:57:01
avatar
Máš pravdu veľa som ich nevidel, mám doma dva v Raide a na treťom mám druhý OS. Vybraté z rámčeku som mal hneď dva, jeden som dokonca aj na krátkodobé vyskúšanie zapájal do notebooku. Samozrejme že do sériových notebookov sa nedávajú ale firma Goldmax je práve na to špecialista že do notebooku natrepú veci ktoré tam normálne nikto nedáva.
O tom koľko topí viem dobre a takisto viem, že v prípade dodatočného aktívneho príp. heatpipe chladenia nie je žiadny problém taký disk v notebooku prevádzkovať. sám som ho uchladil starým heatpipom z P4 notebooku a v záťaži teplota nad 40 stupňov nevystúpila. Takže tak.
SpiddeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-14 11:22:24

Takže až ti odejdou, tak nepočítej s reklamací... Porušuješ tím koncepci disku a zbavuješ se záruky... Proto to nikdo do NTB dávat nebude... ten disk na to NENÍ určen a NIKDY nebude... WD má jiné disky do ntb... Velociraptor je disk určen do PC...
Takže have fun až se ti rozbijou...
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-14 15:46:02
avatar
Osobně bych nechtěl poslouchat ten hukout a ještě k tomu aby mi NB drněl pod rukou. Tyto HDD do NB nemají co dělat a pro přenos v NB by se rychle odkroutili. Radši bych tam dal SSD a to je i důvod proč po těchto discích nikdo neprahne. Další věc k čemu by byl v NB když jsou hybridní disky od Seagate 500GB a teď i 750GB. Sám vlastním variantu 500GB a v testu je klidně s tím Velociraptor vyrovnaný či ho někde i předběhne.

Obchod CZC:
Další zajímavou vlastností je velikost samotného disku, který je tvořen 2.5" diskem (není kompatibilní s notebookovými disky!) a následném vsazení do 3.5" pasivního chladiče. Chladič nejen pozitivně působí na životnost pevného disku, ale přináší také výhody akustické.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-15 22:17:48
avatar
SpiddeR: Moja vec, môj prbolém, mám s takými vecami svoje skúsenosti. WD nemá tak rýchle disky určené pre notebooky. Takže asi tak. Keby som ich nechladil tak sa môžu prehriať a odísť, keďže sú chladené tak to nehrozí.

Vlastimil91: Načo sa do toho miešaš keď k tomu nemáš čo povedať. Nevlastníš také disky, nikdy si nerobil úpravy a ani sa tomu veľmi nerozumieš. Vibrácie toho disku sú minimálne a neporovnateľne nižšier než u desktopových 3,5" diskoch.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-17 02:38:56
avatar
Ani bych také operace nerobil. Do NB bych to nedal už jen díky té spotřebě a pak ten hluk.
konopnikopes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nevim nevim 2012-06-12 23:15:22
avatar
nevim zda je to mou neznalosti a nebo pouze jen svym hrubym odhadem ale cela tahle firma mi prijde naprosto mimo... je sice pekny ze si poskladam co chci ale pri dnesni nabidce vsemoznejch konfiguraci si vetsina radsi poridi prestiznejsi znacku nez nejakej eurocom.. kdyby vsadili alepson na cenu oproti konkurenci ale kdo si koupi za stejnou( spise vetsi cenu) nejakej euro - notebook misto zavedene znacky..

nemusim pocitacum rozumet tolik jako vetsina z vas ale jen selskym rozumem se zamyslete zda by jste si ze soucasne nabidky neco skutecne koupili a nebo zustali jen o uvazovani. zajimal by me skutecny pocet lidi co tohle europocitadlo ma... nechci to zdrbnout ale proste tak si to myslim tak kdyz se nekoho dotknu tak sorry..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-12 23:17:42
avatar
vzhledem k tomu, že všechny ty komponetny uvnitř používají všichni výrobci stejný a vzhledem k tomu že i celý ty NB se vyrábí skoro všechny v číně, co ti nějaká značka (kromě vyšší ceny u některých) jako nabídne? Troufám si říci, že tenhle PC bude pracovat stejně dobře a kvalitně jako třeba Apple ;).
konopnikopes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - odpověd 2012-06-13 09:11:45
avatar
tak je jasne ze komponenty jsou vsude stejne a ze drtiva vetsina se stejne vyrabi v cine at je to ten ci onen.. myslel jsem to tak ze kdo da za pc 20 000 a vice a bude mit na viku se mi napsano eurocom ... uz vidim jak se bavim s kamaradem, pta se mi co mam za pc a ja mu reknu eurocom... a on coze to mas ? ... je to mozna drobnost ale zatim to podle me tak je.. jestli se prosadi a jejich znacka ponese vehlasnejsi jmeno, jen lepe, dalsi konkurence pro ostatni je vytana, ale se soucasnou cenovou politikou ty pocitace podle me neprodaji.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 09:35:38
avatar
trpis predsudkami
Torkil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 11:11:23
avatar
Zdravim,
jestli na otazku: "Co máš za PC ?", odpovíš značkou notebooku, tak si pak kup Sony nebo Apple, možná Lenovo. To jsou dle mě asi nejuznávanější značky.

Jestli budeš odpovídat tím, jaké to má šasi (což je ta nejpodstatnější věc u notebooku) a vyjmenuješ hardware svého stroje, tak pak je jedno, co máš napsaného na víku.

A u znalcu notebooku je Eurocom (Goldmax) dost známý
konopnikopes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 14:55:52
avatar
mam asi 7 let starej laptop acer a slape porad. nejsem rozhodne zadnej znalec pc techniky ale proste nabidku goldmaxu me za ty penize neoslovuje skoda ze clovek vyjadri svuj nazor ze se mi to nelibi a uz mam kvuli tomu minusy ...

ps.. lenovo uz jako lepsi znacku pc moc neuznavam..
u lenova to skoncilo nekdy kolem modelu r61 atd... od ty doby co se to prodalo se to podle me zprumerovalo s acerem asusem apod..
Maor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 20:31:51

šasi maj pořád dobrý, ale šetří kde se dá
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 08:35:21
avatar
Tak jsem neodolal a podíval se na stránky a pokusil se nakonfigurovat si NB dle vlastních skromných potřeb. Výsledek stejný jako ve všech podobných pokusech před lety. Při volbě nejbližší konfigurace, kterou bych chtěl vycházel celek celkově dost draho. Při podobných ústupcích mi vychází levněji koupě nekonfigurovatelného NB nějakého jiného výrobce.
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - takt ramu uvedený na webu 2012-06-13 13:12:06
avatar
...Výkon Vašeho systému Vás již nikdy více nezklame díky nejnovější technologii pamětí DDR3 1866MHz. Naše notebooky navíc umožňují jednoduchý upgrade paměti RAM u Vás doma!...
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - XMG 2012-06-13 14:16:00
avatar
Tak kdo by toužil po GTX 680M do notebooku od XMG tak si jej může objednat ,ale opakuje se situace z minulého roku. GTX 680M je 3x tak dražší než HD 7970M. XMG dává HD 7970M za příplatek 145€ a GTX 680M za palebných 440€
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 14:25:04
avatar
v ceníku jej má už i Eurocom, dostupnost bude za 2-3 týdny, mít ji na test budeme .... výkony už zanjí a prý to s těmi 10-20% nad HD 7970M zdaleka není jak se maluje ...
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 14:44:42
avatar
10-20% nad HD 7970M to by AMD muselo spát
Na notebookcheck píšou 5% jediný 10FPS rozdíl je v BF3 jinak je to většinou stejně. Někde je AMD rychlejší překvapivě třeba v Crysis 2 a někde zas nVidia ,ale to jsou už hry kde to jede kolem nebo nad 60FPS a to už bych se spíš díval na cenu. 60FPS beru jako velmi dobré pro NB a víc není ani třeba.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 16:08:07
avatar
Jo hele DD budeš mí na recenzi zase obě grafiky? Jak HD 7970M tak GTX 680M? Dík moc
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 17:59:06
avatar
ano
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 18:23:30
avatar
Tak to je dobře dík
Maor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-13 20:29:22

konkurence pro allienware m11x, ale s tím LCD si dělaj snad srandu, já chci aspoň 1600x900 a ta baterka taky nic moc, tak velkou má i můj ideapad u165. Když vidím to chlazení, to nebude stačit a bude hlučný. mohlo to být i tenčí, skoro 4cm na výšku je fakt moc, těch konektorů je taky málo, místa je tam dost. za 34000 celkem drahý, radši půjdu do zenbooku prime, myslím, že rozdíl výkonu se projeví jen ve hrách a budu mít hezčí book
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 591x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 394x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 901x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1174x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1500x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6