Výrobci telefonů to v posledních měsících rozjeli ve velkém, nové modely každých pár měsíců …
Mnoho výrobců telefonů i vlastních platforem opět začalo malovat v nejrůžovějších barvách budoucnost SmartPhone telefonů, které dokonce mnozí pasovali na náhradu stopního PC. V průběhu posledního roku se zrychlil přísun novinek. Výrobci nás zásobují extrémním množstvím dvoujádrových telefonů, boj platforem Android, Apple a Microsoft se vyostřuje. Nové a nové věci se chrlí na trh, jenže zdá se, že zákazníci už mají novinek dost.
O tom, že cosi není v pořádku, svědčí i v posledních měsících rekordně rychlé poklesy cen novinek, které jen pár týdnů po uvedení zamíří o tisíce korun dolů. Aktuálně jsou tu čísla za 2Q letošního roku (duben-květen-červen) a prodeje chytrých telefonů dokonce klesly. Místo očekávaného růstu je tu pokles. Navíc SmartPhone už v Evropě překonaly prodeje klasických hloupých mobilních telefonů.
Nejvíce ztratila NOKIA, kde se v posledních měsících nepřehledně mění strategie a oznámený přechod k Windows Phone 7 zatím ovoce nenese. Nokia v Evropě přišla dokonce o pozici jedničky. Před rokem měla 37% podíl, dnes už má jen 21% a dodala o 44% telefonů méně! V řeči čísel o celých 7,2 milionů kusů. Velký neúspěch. Naopak ruce si může mnout Samsung, který se stal v Evropě jedničkou s 33% podílem, zatímco před rokem měl jen 25%. Dodal 13,9 milionů telefonů. Na třetí místo se v Evropě vyšvihl Apple, který se svým jediným telefonem v nabídce urval celých 11% trhu a prodal jich 4,6 milionu proti 2,8 milionu v loňském roce. Za vedoucí dvojkou má ale opravdu veliký odstup, a i proto se velmi vážně berou spekulace, že Apple chystá druhý levnější model iPhone telefonu.
Na třetím místě je HTC s největším růstem mezi výrobci a to o 121%. HTC ještě před lety ani neexistovalo, a dnes je čtvrtý největší prodejce v Evropě s 7% podílem. Před rokem mělo pouhá 3%. Kupodivu v Evropě posílil i RIM na 7%. Další značky tvoří nezanedbatelných 21% trhu. Celkově však prodeje SmartPhone i přes silný přísun novinek, spadly o 3%, místo očekávaného dalšího růstu.
Skoro to tak vypadá, že splaskla další bublina nekonečného růstu. Stejně jako mnozí výrobci přecenili a přeceňují Tablety, se SmartPhone to vypadá podobě. Nové a nové výkonnější a funkcemi nacpanější přístroje prostě valnou část uživatelů příliš nepřesvědčují k výměně a nákupu. Většina z nás chce totiž od mobilního telefonu jediné – aby uměl telefonovat, posílat SMS, MMS případně Maily a dalo se na tom nouzově surfovat na internetu. Aby byl SmartPhone zdrojem zábavy, čučeli jsme na tom na filmy apod., na to máme počítače, projektory atd. otázkou je, co s tím výrobci udělají. Někteří už podle mého názoru udělali. Také jste si všimli, že ty nové modely telefonů jsou čím dál tím víc poruchové a méně odolné?
Zdroj: IDC
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|