Prodeje telefonů se opět klesly – Apple propadá, SAMSUNG jasně vede a HUAWEI dohání. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 05 prosinec 2019
altVýrobci bojují na menším trhu. Čína dále útočí a stává se i nejdůležitějším trhem. Evropa tápe.

 

 

 

 

Čínský trh se stává největším na světě, kde ovšem západní produkty nemají prakticky šanci na úspěch, což je dané jak politikou a zákony komunistické vlády, tak prostě nerovnými podmínkami, za kterých vznikají produkty čínských výrobců a těch ostatních v jiných zemích, kde platí demokracie a zákony. Nicméně z hlediska statistik celkových prodejů hraje Čína zásadní roli a mnoho výrobců včetně Apple na Čínu výrazně spoléhá, pokud chce dále růst. Potenciál na klasických trzích v Evropě či Severní Americe je zdá se vyčerpán, všichni už telefony mají. A jiné trhy nemají takovou sílu.

Nicméně je pravdou, že aktuální generace mobilních telefonů nepřináší žádné velké důvody pro zákazníky, telefony nějak často nakupovat a měnit. Impulsem by mohl být až nástup 5G sítí, ale na to si zejména u nás ještě spoustu let počkáme. Navzdory očekáváním tak prodeje telefonů v Q3 2019 opět spadly a prodalo se méně telefonů než ve stejném období před rokem. Stále se ale bavíme o více jak 387 milionech kusů, takže žádné drama.

První místo hájí SAMSUNG, který svůj podíl ještě zvětšil a aktuálně ovládá přes 20% trhu, což je v tak konkurenčním prostředí pozoruhodné číslo. Pomalu ale jistě se dotahuje HUAWEI, který byl sice oslaben na trzích mimo Čínu, zejména na Západě a USA, kde prakticky nemůže prodávat své nové modely, protože nemá služby Google a nákup jeho telefonů tak nedává moc smysl, ale silná poptávka na domácím Čínském trhu znamenala významný nárůst prodejů a celkově je z toho 17% podíl. Dále se tak vzdaluje třetímu Apple, kterému spor mezi Čínou USA a vlastně i Evropou rozhodně nepomáhá, a to hlavně v Číně, na kterou firma spoléhala. Je z toho další výrazně pokles prodejů a pád na 10,5%. Stagnací naopak překvapil další čínský drak, společnost XIAOMI. Ta prodala o něco méně telefonů než před rokem a podíl nepatrně klesl na 8,3%. Podobně je na tom další Čínský výrobce OPPO, který má 8% a také spíše stagnuje. Naopak problémy mají téměř všichni ostatní. Prodeje ostatních výrobců, mezi které patří i velmi známé značky, celkově spadly a je z toho podíl už jen necelých 36% trhu z téměř 40% před rokem.

Vytrácí se tedy konkurenční prostředí a převálcuje nás nakonec Čína dumpingovými cenami svých značek, kdy postupně jako zákazníci zaplatíme převzetí dalších západních výrobců a technologií? Díky problémům HUAWEI už Čínští výrobci vědí, že se musí snažit i o vlastní systémy nezávislé na Google a obejít se i bez amerických technologií. To druhé není zase takový problém, to první ale ano, i když mnoho uživatelů na Západě se rádo prodá Čínské vládě za trochu levnější mobil, ale pozice Google je mimo Čínu velmi silná a zatím pevná. Uvidíme, bohužel kromě Jihokorejského SAMSUNGu, který stahuje z Číny všechnu výrobu, ostatní výrobci nejeví moc snahy proti nepřátelské Číně bojovat a Čínským výrobcům se postavit, ačkoliv jisté přesuny výrobních kapacit jsou. Na trhu ale citelně chybí nějaký silný Evropský hráč, kdy třeba originální NOKIA je stále jen okrajovou záležitostí … tohle není dobrý vývoj věcí a v dohledné době na to jako Evropa můžeme šeredně dojet.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2019-12-06 06:24:25

Článek o tom, že se prodává o něco méně telefonů se zase zvrhne hanění Huaweie... není to už trapné?

Ano, telefonů se prodává méně, protože současné vydrží mnohem více než ty minulé a není potřeba si pořád kupovat nové. Tečka

A pak zase balast na Číňany a démonizování Huaweie, kterému po letech osočování stále nikdo nic nedokázal. Dumpingové ceny? Aha.. koukal jste kolik ty telefony stojí? Všechny jejich modely jsou jen nepatrně levnější než konkurence, případně jsou stejně drahé. (Vyjímkou je přepálený Apple, který neví co by si za ty telefony už řekl).

Každý vyrábí své produkty v číně, takže ty produkty vyrábí stejní číňani, jako ty od Huaweie, tak proč je to u jedněch v pořádku a druhých ne?

Já se Čínské vlády nezastávám, jsou to pěkný kur*y, ale vyrábí tam každý a démonizovat firmu, která si sama dokáže vyrobit celé SoC a nemusí tak spoléhat na řešení Snapdragon a ušetří tím určité náklady na výrobu zařízení, které pak může prodávat o něco levněji mi nepřijde fér. Oni si sami umí vyrobit spoustu věci, které evidentně zbytek světa nedokáže... například i síťové prvky. A neříkejte mi že to zas někde ukradli.. komu, když to skoro nikdo nemá a celý svět tápe někde vzádu za Huaweiem. Možná že na začátku okopírovali nějaké technologie, o tom žádná, jenže dnes spíš ostatní kopírují Huawei, který si jede svou cestou. A evidentně to dělá dobře.

A ano, na trhu chybí nějaký silný Evropský hráč, ale všichni si za to můžou sami... jejich produkty nejsou konkurence schopné a v podstatě nemají čím nalákat.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 07:05:28

Asi tak, navíc takové lži v článku, že Číná prodává dumpingové telefony (nemusí, mají prostě nízké mzdy). A ta demokracie na západě je trešnička na dortu Koukám, že DD sleduje jen Českou Televizi, tak mu spousta uniká. Sám přeci řekl, že se musíme vzdát demokracie v zájmu boje proti terorismu, viz omezování obranných prostředků obyvatel zákony o zbraních z dílny EU. Asi si myslí, že teroristi mají ty uSS zbraně legální V UK je už dokonce ilegální mít pepřák na vlastní obranu či když nedáš heslo do svého přístroje, tak tě zavřou na půl roku bez důkazů, což se děje

Tak kolik mu dám minut, aby mě opět zcenzuroval po vzoru SS Facebook za uvedení faktů? Teď to vidím přímo na ban

A hlavně na západě už bylo téměř zlikvidováno vzdělání, v průměru jsou i Číňani inteligentnější i chytřejší dle oficiálních i neoficiálních mezinárodních výsledků. Proto už světu v inovacích vládne Asie, ne neo-marxisticko fašisticko korporátní západ. Nedostatek vzdělání lidí je cítit i v tomto článku. Likvidace vzdělanosti a střední třídy na západě i u nás jede v plném proudu, takže se klid, jsme skutečně na západě
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 07:54:13

Co to meleš? Všechny světové užívané OS-USA. Všechny CPU/architektury-USA, všechny nejpopulárnější služby-USA,... Ty vládo asiaty...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 08:10:10
avatar
ARM je Velká Británie
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 08:15:34

Přesně tak, proto kačer Donald nemůže Huawei zakázat výrobu SoC na ARM architektuře.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 08:35:48

A kdo myslíš, že jim to vyvinul? Většinou migranti Asiati ;) Navíc kdyby jim to "zakázali", tak by hned přešli na svoje, no problem ;) Stejně se vše vyrábí v Číně a mají tam i všechny plány, takže to je jako jim zakázat dýchat vzduch
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 14:01:34
avatar
nezmysel, číňan nemá tak nízke mzdy ako si myslíš, ich politika je politika komoušou ktorý dotujú výrobu.dopravu......, serú na ekológiu...
Každý kto si kúpi rýdzo čínsky výrobok podporí narastajúci ekonomicko - mocenský vplyv číny. Či sa ti to páči, či nie. A kupujte si tu česky "hlavně levně" a za pár rokov zistíš, že karlevarle, tisíce budov v prahe a cz budú v rukách číňanov. A to je potom vplyv o ktorom nemáte ani potuchy.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 14:19:27
avatar
Fór je v tom, že asi neexistuje nikdo, kdo by doma neměl něco z Číny...ať jde o celý či jen část produktu. Takže je podporujeme úplně všichni bez vyjímek
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 07:47:46

Nerozumím. Apple je přepálený, jako jediný. E? Ten musí díly koupit a věc prodat se ziskem (nemůže si dovolit dumping jako Čína). Ale co takový Samsung? Ten si vše vyrobí sám, tedy má levnější komponenty, ale ceny jako Apple. Ale Samsung přepálený není?
Co je to za logiku? A nebo, ne, to určitě ne, nebo že by se příspěvek zvrhl v hanění? Je to určitě ne, proti němu přeci brojí
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 08:17:30

Prosím?
Apple iPhone 11 Pro Max, 512GB - 43 790 Kč
Samsung Galaxy Note10+, 12GB/512GB - 27 990 Kč - 31 000 Kč

Tohle Vám přijde jako stejné ceny nebo jak?

Chce to nejdříve zjistit si co který telefon stojí a pak psát do diskuse.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 10:54:48

to ze ma apple extremne prepaleny ceny telefonu neznamena ze samsung je nema prepaleny vubec
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 14:04:36
avatar
presne, kupujete drahé haraburdy aby ste boli "in" , tak sa nečudujte že vás podoja. Každý výrobca sníva o horde oviec ktoré kúpia ich predražené výrobky a smejú sa vám do očí. Zvlášť pri telefonoch kde 99% ich majiteľov stačí model za 3 k....OMG , zobuďte sa...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 14:39:05

to uz je zas jinej extrem...telefony za 3k opravdu moc pouzitelny nejsou pokud potrebuje clovek trochu vic nez jen volat nebo psat zpravy a ani otevirani takovych jednoduchych aplikaci neni zrovna plynule...
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 15:49:33
avatar
máš pravdu, všetci na telefónoch riešite výbuchy supernov, nesmrteľnosť chrústa.....ste závislý na posratom telefone, nehnete sa od neho, 20 h denne v ruke. pozri si ľudí na ulici... ste chorý..
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 16:04:15

tak jeste ze tu mame tak inteligentni lidi s patentem na rozpoznani co je dobre spatne a chore..pro me je fajn ze 20% prace dokazu vyresit na mobilu klidne i po ceste mestem a nemusim byt 8 hodin zavrenej v kanclu nebo kvuli kazde chujovine jako odpoved na mail otvirat notebook nebo poustet pc. a to mam telefon v ruce prumerne 3 hodiny denne z cehoz minimalne pulku provolam, o vikendu sotva hodinu.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 16:32:56
avatar
ale ved ok, ale to tvrdia všetci závisláci na tom telefone. A popravde nezdá sa mio aby väčšina populácie mala prácu, ktorá sa dá robiť pomocou telefonu. Ale možno sa mýlim. Tu v M. Boleslavi to ale nie je pravdepodobné...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 07:12:10
avatar
Tak tohle byl hodně slabý článek.
lada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 08:26:32

Tabulka s cisly by rekla vice nez dve stranky textu...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bla bla bla 2019-12-06 07:34:11
avatar
Tak zvolili jsme si demokraticky své zástupce v demokratických volbách a ty nám podepsali smlouvy, že dělat obchod se zlými komouši je v pořádku, tak si za to můžeme demokraticky sami. Takže bych tu moc nefňukal. To, že si Čína třeba dotuje nebo jinak podporuje svoje firmy je jejich věc a nemá to nic společného s jejich režimem, každý stát pokud má všech pět pohromadě by si měl podporovat to co je pro něj důležité a pokud nic nedělá a nechá se vykořisťovat nepřátelskými státy a nenažranými korporacemi, tak si ani nic jiného nezaslouží. V evropě si brutálně dotujeme zemědělství, airbus, nebo ekologické nesmysli. To, že místo do technologií dáváme peníze do brambor nebo do solárních panelů (vyrobených v zlé Číně) je taky naše volba. To, že je Nokia KO za to může Microsoft a její trojský kůň Stephen Elop, všichni to věděli už při jeho nástupu, ale stejně se pak divili. Snažíte se házet vinu na Čínské komunisty, ale první přišel s nimi dělat obchod západ, ne obráceně. Čína nezačala otevírat svoje továrny v USA. Sami jsme jim povolili prodej jejich výrobků u nás a dodnes vás nikdo nenutí je kupovat. Pokud s tím nesouhlasíte můžete to změnit v demokratických volbách a přitom si dávat pozor jestli vás ve vašem rozhodování neovlivňuje osobně Putin.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 08:44:51

jo, Putin může za všechno, co se západním korporátním fašistům nehodí do krámu, tedy všemu, co je proti EU ... nedávno ho dokonce obvinili z ovlivňování soutěže o ptáka roku :-D

is.gd/8pj8Cs

západu vládnou opravdu mentálně podřadní šášové
bohužel však oni jsou téměř do jednoho také pedofilové
is.gd/ZwhjM9
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 08:28:47
avatar
Já tedy nevím, ale:
1) být "šéf" státu, tak taky podporuji místní firmy a prodej jejich produktů.
2) všichni nacpali výrobu do Číny, tak ať se nediví
3) že prodeje klesají? No a co? Trh není nafukovací...se musel někdy nasytit.

Stačí mrknout na zeleného skřeta:
36 výrobců chytrých mobilů, 545 položek. Trh není nasycený, ale přesycený...úplně zbytečně. Grétu na ně
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 09:15:49

tebe by hned nevolení EU zástupci hned chtěli také proto zlikvidovat, protože by ti šlo o národ a jeho rozvoj

proto zde takoví už dlouho u nás nevládli a vládnout nebudou... existuje u nás jen JEDINÁ strana, která chce přímou demokracii, všechny ostatní to nechtějí, proto jsou podezřelí a pravděpodobně pod kontrolou korporátních "elit"
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 10:28:56
avatar
Přece nebudu blbej jako EU aby mi nešlo o stát, resp. o lidi v něm.
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2019-12-06 10:36:50

Jako člověk co dělá u jednoho z největších distributorů můžu říct, že za poslední půl rok v česku jasně, ale drtivě, opravdu mega moc drtivě vedou Xiaomi. Nejvíc je zkupuje Alza, pochopitelně.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Telefon 2019-12-06 10:49:34

Trh je zahlcen telefony.prodal sem 2 roky xiaomi redmi note 4 za 2200 kc a koupil huawei nova 3 za 5990.Takze sem mel novy telefon za 4000. Pri uvedeni na trh stal 10 tisic a za rok spadla cena na 6000 kc.Takze proc jako zakaznik bych si mel kupovat neco jineho?Jenom je skoda ze mizi male telefony z uhloprickou do 5 palcu.Tyhle marne pokusy zastavit huawei potazmo cinu jenom huawei donuti vymyslet svoje reseni a bude nas to mrzet vsechny.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-07 08:32:45

Nás to je velice snadná odpověď. IPx ochrana. Jezdím na kole, i do práce a naprosto základní parametr je ochrana proti vodě, resp. potu. V dresu se telefon propotí za 5 minut. A k tak základní věci se borci jako Xiaomi nebo Huawei ještě vůbec nepropracovali. Dělají jen nalešťěné bídy, které vůbec nemají šanci obstát v běžném životě.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-06 16:47:25
avatar
Dnešní telefony nemají, kromě několika mobilmaniakům, obyčejným uživatelům co nabídnout. Důležité jsou služby a sociální sítě a na to stačí telefon za pár šupů.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-07 00:00:26

Z tyden stare zpravy si pamatuji jen pokles ~21% mezirocne (2018 vs. 2019) v kategorii flagship u Samsungu. Vyssi hustota integrace, spolehlivost, ucinnejsi filtrace vyrobnich defektu v cipech,... vedou z meho pohledu k trvanlivejsim zarizenim, ktere netreba tak casto obmenovat.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-07 08:35:19

A přitom o tom rozhodují úplně jiné vlastnosti, bezpečnost. Přesněji měsíční bezpečnostní aktualizace. A většina výrobců neudrží provozu schopný přístroj ani po dobu záruky. Dělají neskutečný tlak na zcela zbytečné a předčasně obměňování. Většina výrobců v podstatě vyrábí jen odpad.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-07 16:42:52

Hodně z vás tady říká, že je v pořádku jak se Čína chová, že je jejich věc, co si jak dotují. Bohužel se pletete. Všichni žijeme na jedné planetě. A všichni dohromady máme omezené zdroje. Uvedu příklad. Jsou dva sousedi zemědělci. Jeden se podívá na své pole a řekne si, že chce pěstovat na tom poli tak, aby to pole zvládlo plodit pořád. Druhý se podívá na pole a řekne si, že chce co největší výnos teď. Zatím co první pole každý 4 rok nechá ležet úhorem, používá hnojiva sice slabší, ale neznečišťující vodní zdroje. Druhý zamořuje kde co. Ale má z pole dvojnásobný výnos. Může si dovolit tak být levnější. Po pár letech si může dovolit koupit i pole souseda, protože ten je v bankrotu. Stačí mít trochu představivost, kam to směřuje. A naprosto chápu proč DD takto píše o Číně. Je to největší světový producent znečištění. Které se projevuje na celé planetě. Smutný je, že není jediný. USA, Indie jsou v závěsu. Ale zatímco většina světa se snaží to nějak řešit a omezují kde co, tak v Číně se vše dělá stylem po mě potopa. Proto si mohou dovolit ceny jaké mají. Ale světové klima je bohužel věc společná.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-07 18:05:01
avatar
Souhlas, konečně rozumný názor.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-07 18:34:44
avatar
Taky se ale na to da koukat tak, ze zbytek sveta Cine naivne plati za to, ze si to "nemusi" znecistovat u sebe doma. Nebyt odberatelu, nebude tam takova nadprodukce vseho, vcetne toho znecisteni. Pokud by se melo ukazat prstem na vinika, neni to nic jineho nez lidska hamiznost a nenasytnost - ta nezna hranic. Neni zadny jeden konkretni vinik, vini jsou uplne vsichni na obou stranach, stejne jako dusledky se nakonec dotknou vsech. Platit bude jen kolektivni vina a to, ze tahle planeta je horsim mistem nez byla kdyz jsme sem vsichni prisli, je vina i uplne kazdeho z nas

Casto si rikam, co si asi tak o dnesnich "moderne progresivnich" lidech budou myslet lide za xxx dalsich let (pokud to tedy bude vubec mozne), ale bohuzel jsem si pomerne jisty, ze nic hezkeho to nebude - a bude jim uplne jedno, ktery konkretni narod se choval vice ci mene ohleduplne.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-07 21:48:53

No chlapcče ale podekuj milemu zapadu.V 80 letech zaclo sblizovani z cinou a presunovani vyroby do ciny.Cina v 80 mela zanedbatelne mnzstvi co2 a dnes je to 30%.Cina proste dohani zapad ve vsem co spatneho stim prinasi.Myslis ze na milem zapade se dbalo na ekologii nebo u nas?Takze ano cina si projde timhle boomem a pak zacne dbat na ekologii, moznosti a prostredky na to maji.Cina spotrbovala vice cementu za 3 roky jak cele spojene staty za 100let.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/2881374/cina-spotrebovala-za-tri-roky-vice-cementu-nez-spojene-staty-za-cele-dvacate-stoleti-jak-je-to-mozne.html
Podivej se na tu rychlost vystavby jadernych elektraren 10 let od kopnuti po prvni spusteni.
https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/cinska-jaderna-elektrarna-cang-cou-obdrzela-stavebni-povoleni/
Jak dlouho bude trvat u nas dostavba temelina ci dukovan nechci ani pomyslet
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-10 20:50:01
avatar
Největší problém Evropy je, že Evropa je vlastně EU a EU vedou vesměs ožralí a nebo dementní lidé. Viz Juncker nebo Merkel a k nim se nedávno přidalo do party bezpáteřní individuum Macron.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 590x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 393x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 900x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1174x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1500x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6