Radeon HD 8970M a A10-5750M v novém herním notebooku MSI - nástupce cenové bomby GX60? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 31 březen 2013
altNový CPU Richland a GPU HD 8970M nabídnou opět parádní výkon a ještě lepší poměr cena-výkon.

 

 

 

 

 

Určitě si vzpomínáte na notebook MSI GX60 postavený kompletně na platformě AMD. Testovali jsme jej poměrně nedávno:

Tenhle kousek za pouhých 26 tisíc výkonově rozdrtil jako celek cokoliv za stejnou cenu okolo a poměr cena-výkon neměl jednoduše v mobilní sféře konkurenci. Není se co divit jeho popularitě u zákazníků, ačkoliv samozřejmě za ty peníze nebyl dokonalý. Jak i náš test potvrdil, jedna z nejvýkonnějších mobilních grafik AMD Radeon HD 7970M 2GB, nebyla díky jen 4 jádrovému (2+2) procesoru TRINITY AMD A10 využita, jak by mohla, i když to pořád stačilo na vynikající mobilní herní výkon v 1920x1080. Výkonově však stejně ztrácela ve hrách i až 40% svého výkonového potenciálu. Nicméně AMD nemělo prostě výkonnější mobilní procesorové řešení než použitou A10. A výkonnější Intel Core i7 řešení, by se svou platformou v kombinaci se stejnou grafikou HD 7970M, sice bylo výkonnější, ale stálo by téměř 40 tisíc, což je proti 26 tisícům podstatný rozdíl. Zcela jiný cenový segment a potenciál počtu zákazníků atd.

Vypadá to, že se GX60 notebook od MSI dočká nástupce. AMD spolu s MSI totiž prezentovaly výkon nového modelu GX70, postaveném opět kompletně na AMD platformě. A to na novém 32nm AMD A10-5750M "Richland" procesoru a nové grafické kartě AMD Radeon HD 8970M 2GB.

Bohužel prezentovaný výkon působí dost nejasně. MSI tvrdí, že nový model je o 7,5% výkonnější v 3DM11 než řešení s GTX 680M (slabší verze od GTX 680MX), ale nevíme, jak je ta GTX 680M testovaná, se kterým CPU atd., takže bohužel je to dost neurčité sdělení. Víme jen, že starší verze GX60 s procesorem AMD A10-4600M a HD 7970M byla ve hrách zhruba o 40%+ slabší než GTX 680M s Core i7M QuadCore. (u 3DM11 to bylo samozřejmě podstatně méně %, ale i tam byl rozdíl tak 15% nejméně) Takže pokud by nám tímto chtělo MSI říci, že novinka s novým procesorem AMD dohnala tuhle velkou ztrátu způsobenou právě slabší (ale samozřejmě podstatně levnější) procesorovou částí, asi by nejeden z nás smekl klobouk. Ale trochu o tom pochybujeme, i když bychom se samozřejmě nezlobili, kdyby nová A10-5750M měla výkon srovnatelný se čtyřjádrovými Core i7 a stála dál sotva polovinu a méně jejich ceny.

 

Samozřejmě očekáváme, že nástupce GX60 s tímto novým HW bude rovněž za nějakou velmi atraktivní a dostupnou cenu, která rozhodně přilákala velkou spoustu uživatelů. Pokud to bude větší 17" GX70, asi bude o něco dražší, ale cena by se rozhodně mohla (a měla) udržet pod 30 tisíci vč. DPH.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zaujímavá mobilná grafika 2013-03-31 20:35:32
avatar
Niečo mi našepkáva, že ASRock / Zotac a možno ešte niekto ďalší postavia Mini PC, ktorý nazvú otvorená PC konzola na báze AMD Radeon HD 8970M 2GB s nejakým min. QuadCore x86 procesorom.

Napr. ASRock VisionX 321B s AMD Radeon HD 7850M: Odkaz a Obrázek
Nodefinet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-31 20:54:26

Nevíte náhodou termín uvedení do prodeje, případný předpoklad prodeje? děkuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-31 22:51:45
avatar
ne zatím ne
Nodefinet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-31 23:13:33

uvažuji o koupi GX60 a tato informace mě zaujala jestli mám čekat a jestli to bude mít takovou cenu čekat .. tak nevím =o/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-01 00:36:27
avatar
předpokládám, že uvedení toho NB by mělo proběhnout v následujících týdnech ...
del42sa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-01 16:19:08

Odkaz
Nodefinet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-01 20:33:12

předem děkuji za informace a vynaloženou snahu pomoci.
Ohledně nové mobilní grafiky 8970M a jejího uvedení v nových NB asi moc informací není, nebo uvedení platí i pro tuto novou graf. kartu?
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-03-31 21:32:16

Tahle prezentace je uplne mimo, 7970M je stejne vykonna a obcas o nejake procento vykonnejsi nez stavajici gtx 680M. Pokud nam AMD prezentuje, ze se mezigeneracni vykon zvysil o nejakych 6%, tak to bude nejhorsi narust vykonu za poslednich X let. Ze by se vykon CPU zvysil o 40% je take mimo, spis nemyslitelne, tudiz si zadny seriozni hrac tuhle masinu koupit nemuze, jelikoz procesor je nepouzitelny jiz dnes, co za rok ci dva...

Samozrejme vykon dale degraduje ENDURO, takze spokojeny uzivatel s MSI GXxx dlouho nebude. AMD musi zapracovat ma kvalite ovladacu aby bylo na mobilni platforme srovnatelne spolehlive/vykonne s notebooky osazenymi INTEL+ NVIDIA...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-01 22:11:32
avatar
Spoľahlivé a výkonné Najviac sa kazia riešenie Intel + Nvidia a predajmi to určite nebude. O komplikácií prepínaní grafík dvoch výrobcov ani nehovorím. Ty si asi zaspal v dobe keď sa robili Core2 Duo a 9600GT to boli dobré riešenia intel/nvidia po fiasku s nvidia 7xxx/8xxx mobile.
Ale díky že nám naháňaš robotu.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-02 00:03:05
avatar
souhlas tak na půl... pokud někdo chce hrát na ntb, tak procesor jedině Intel.. myslim, že rychlejší dvoujádrová i5 bude lepší než tohle triniti, o čtyřjádrovej i7 nemá smysl anipochybovat... Ale GK od AMD určitě špatná volba není...
Robyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-02 00:17:57

No jasně, nejvíc se kazí spojení Intel+Nvidia. Napsat to obráceně tak se stane víme co,že?
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-03 10:37:28
avatar
Ok tak pre tých čo sa tomu až tak nerozumejú prípadne mali slabšiu známku z matematiky.
Na jeden notebook s intel cpu a nvidia grafikou potrebujeme:
Cpu intel, nb/sb čip intel, grafiku nvidia. Kto už mál pár notebookov rozobraných vie, že na jednom heatpipe je 1 maximálne 2 čipy. Sú aj hybridy kde sú 3 čipy na jednom heatpipe no odvod tepla tam nie je nijak slávny a kazí sa to tiež. Takže si dáme chladiť veci ktoré to najviac poteebujú a to je CPU a grafika že. Čo z čipom NB/SB ? Ten ochladíme tak že tam čapneme maličký kúsok hliníku alebo ho dáme z druhej strany dosky a bude sa opierať o kúsok plechu pod klávesnicou (AssUps forever). A môžeme odpočítavať čas kedy nám ten čip odíde, najčastejšie niekedy medzi 2-3 rokmi životnosti. Áno, sú dnes riešenia aj 2 heatpipov v notebooku s jedným ventilátorom čo v prípade zanesenia prachom znamená ešte rýchlejšiu smrť než v prípade jedného heatpipu. A je tu ešte riešenie 2 heatpipov a dvoch ventilátorov (Aspire Timeline X) tam sú ale iné neduhy v napájacej oblasti ktoré notebooku nedovolia dožiť sa dôchodku.

Bohužiaľ, po stránke životnosti sú na tom najlepšie riešenia Intel/intel a AMD/AMD nakoľko majú grafiky priamo v procesoroch a okrem nich sa chladí už len NB/SB čip. Jednoducho preto, že dva čipy jeden heatpipe uchladí v pohode a nie je priestorovo ani finančne náročné pre výrobcu a tým pádom ho nenúti k rôznym "kaskadérskym" kúskom s chladením.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-02 02:48:06
avatar
GX 60 byl i přes svá omezení, a vlastně stále je, nejlepší herní notebook za ty prachy. Já jen doufám, že si GX 70 udrží stejnou cenu, spíše než revoluci bych vzhledem k CPU očekával pár procent výkonu navíc, ale i to se počítá. Jinak enduro driver je již docela ok. Od té doby co GX 60 vyšlo, se na driverech udělalo kus práce, stačí najít na netu. Na kombinaci Intel plus 7970m sice problémy stále jsou, na kombinaci s "vlastním" A10 je to už v pohodě. A v nejhorším jde vždycky nastavit explicitně která apka nebo hra se má spouštět na čem, to je fakt hrozný problém když nainstaluju hru, tak jednou vybrat, že se má spouštět na 7970m, komu tahle hloupost vadí ať jde do intelu za 40 000. S tím ale nejde srovnávat, je to úplně jiná kategorie. No jsem zvědavý na design, ten mě od GX 60 vyloženě odpuzoval. Plast za ty peníze chápu, ale kosmické humus tvary nemusím, kdyby se raději poučili u asusu, ten má pěkné ty svoje herní 17ky
Nodefinet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-02 10:06:54

Mám předchozí model GX660 a při koupi jsem si říkal, tvary šílené a design mě také moc neoslovoval. Pravda je, že jde opravdu vzledově o individuální kus pro každého ale nakonec jsem na něm našel pozitiva, která se mi líbí a lidé kteří přišli a dívali se, tak ho nakonec pochválili. Což mě z prvu překvapilo i potěšilo
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-02 19:38:12
avatar
Tak původní GX60ka se už prodává i ve verzi bez OS, což je výhodné kdo nechce W8. Cena jen 22,5 tis!!!
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 8970M 2013-04-02 20:11:25
avatar
Přesně toto jsem znal už dávno díky VRzone
A i samo AMD říkalo že teď budou víceméně jen přeznačkované GPU. Takže toto je jako jen HD 7970M.
Moje přetaktovaná HD 7970M na 1070/1580MHz sní zacvičí a to i s GTX 685M. Jo aspoň že jsem nečekal a koupil jsem si nový NB
Stinky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-02 23:10:19
avatar
Mě prostě štve, že je zde letos tak propastný odstup mezi mobilním highendem a mainsreamem ze strany AMD. Nejlépe bylo možné sehnat notebook s 7730M kolem 20 tisíc a poté 7970M v GX60, nyní s cenou 22 500 bez OS. Proto doufám, že se letos výrobci poučí a budou osazovat vyšší mainstream, např. 8850/70M (jedině GDDR5), v kombinaci s novým A10-5750 (ještě počkám, jak se předvede v testech). K tomu matný Full HD displej a lepší chlazení s cenou do 20 000, poměr cena/výkon bezkonkurenční.
Stejně se mi nejvíc líbí G55VW od ASUSu, už kvůli tomu dvouokruhovému chlazení. Možná by se mi více zamlouval v provedení od AMD, už kvůli nižší pořizovací ceně
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-03 10:42:31
avatar
Ono to vypadá, že těch nových A10-5750 není zatím dost a tak se exkluzivně objevuje jen v nejvyšším refreshovaném modelu GX60ky Odkaz, která má sice 2x SSD, 16GB RAM a Blu-ray, ale stojí díky tomu 33tisíc. Souběžně se prodává starší verze bez OS za 22,5 tisíc. Časem určitě přijde i horší refresh verze GX60 s A10-5750, zatím to ale vypadá, že jich není dostatek, tak se cpou nejprve do toho "nejlepšího od AMD". Levnější modely, tedy 8850/70 + A10-5750 jak píšete díky tomu přijdou později. Holt AMD nemá takové výrobní kapacity jako Intel
Stinky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-03 11:14:36
avatar
Ano, máte pravdu. Nových procesorů je skutečně málo, AMD nemá takové výrobní kapacity a navíc, což je zcela pochopitelné, výrobci se snaží logicky zbavit skladových zásob. Teprve potom mohou přijít na trh nové modely. Už dříve jsem uvažoval nad GX60, má jej kamarád. Velice si noťásek chválí i po stránce procesorové. World of Tanks hraje plynule na střední detaily, zvažuje koupi SSD. Na CZC jsem si všiml už zmiňované refreshované GX60, opravdu pálka nad pálky. Pokud bude možné tento model sehnat s A10-5750, 7970M, HDD 750 GB 7200rpm, bez SSD (časem by se dokoupil), bez OS a hlavně bez Blue-ray!, s cenou okolo 23 000, bude to multimediální bomba :-) Tím samozřejmě chci naznačit, že by se ostatní výrobci mohli také konečně rozhoupat a začít nabízet lepší stroje, ať tu máme hezkou cenovou konkurenci
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-03 20:09:39
avatar
Jak říkáte, až přijde refresh základní verze gx 60 bude to skvělé. Taky rád hraju WOT, naneštěstí je zrovna tahle hra pro AMD snad to nejhorší (umí jen jednojádro, přitom je na CPU výkonu dosti závislá). Jak si nová A10-5750 proti A10-4600 v téhle hře povede bude závuset hlavně na turbu, ale to mělo být taky vylepšeno. V jiných hrách, kde se používají 4 jádra je však A10 lepší než i3ka a dotahuje se na i5ku, která v mobilní verzi nikdy nemá 4 jádra i když A10 vlastně taky ne
Stinky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-04-03 23:39:26
avatar
Přesně tak. Bohužel, mám obavy, že refresh přijde až za pár měsíců. Jinak pokud jsem někde četl správně (omlouvám se, zdroj nemohu najít), chystaný patch pro WoT přinese podporu více jádrových procesorů. Celkově vzato, mám takový dojem, že na křemíkovém poli se pomalu dostáváme k samotným výkonovým hranicím na jedno jádro. Proto je lepší volba jít více jádrovou cestou s plnou softwarovou podporou pro efektivní multitasking. A s tou (ne)čtyř jádrovou A10 je to trošku habaďůra na neznalého zákazníka
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 760x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 521x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 991x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1350x
Komentářů: 6