Očekávaný vývoj akceleruje. Android platforma rychle posiluje. Apple začíná oslabovat.
Apple zachytil start Tabletů včas a ovládl trh. Bylo ale jasné, že je jen otázkou času, než ho početnější konkurence začne rychle dohánět. V Q3 2013 už tento vývoj začíná být více než zřetelný. Zatímco loni měl Apple se svým tabletem 60% podíl, letos už je to "jen" 50%.
Výrazně posiluje Androidí armáda konkurentů. Zde si výborně vedou zejména tři výrobci. Nepřekvapivě je tabletovou dvojkou rychle rostoucí Samsung, který loňský podíl 6,5% zvýšil na letošních 18,4% (Apple rozhodně ví, proč se žalobami zaměřil právě na Samsung). Trojkou je pak s další sadou Android modelů AMAZON se svými Kindle modely. Ten má podíl slušných 9%. Mnohé může překvapit čtvrtá pozice společnosti ASUS (Nexus 7 mimo jiné), které se letos opravdu zadařilo a je jen s drobným odstupem (8,6%) právě za AMAZOnem. Čísla platí pro USA trh a vidíte, že prodeje tabletů rostou. Meziročně o 49,5%, což ale není tolik, kolik se čekalo.
Podobný vývoj bude i celosvětový a pravděpodobně v dalších částech světa budou mít velký podíl i čínské "NoName" levné Android tablety. Fakt, že Apple ztrácí svou výsadní pozici, se obecně očekával. Ztráta je ovšem rychlejší, než se předpokládalo. Apple se přitom pokouší oslovit více uživatelů nabídkou menšího a levnějšího iPad Mini, ovšem jeho uvedení se nesetkalo zdaleka s tak kladnou odezvou a frontami, na které je Apple u jiných produktů zvyklý. Apple dokonce tají, kolik toho iPad Mini vlastně už prodal, i když se obvykle rád chlubí prodeji. Mimochodem, výrobní cena iPad Mini je kolem 188 dolarů, jeho nejnižší prodejní cena je ale 329 dolarů. Konkurenční modely, které výrobně stojí podobně, přitom začínají na cenách 199 dolarů. Zajímavá cenová politika :).
Osobně jsem zvědav, zda prodeje tabletů porostou i nadále, nebo brzy najdeme nějaký ten strop zdánlivě nekonečného růstu ...
Zdroj: IDC
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|