Konec roku bude ve znamení souboje nejvýkonnější netbooků exkluzivních značek.
Jestli hledáte luxusní stylový netbook, tak na současném trhu je to ACER Ferrari One, který toho nabízí opravdu hodně, ale už je na trhu nějaký ten měsíc. Nicméně pro 4Q letošního roku se chystá nové kolo souboje. Pokud hledáte malý, ale luxusní a přesto cenově dostupný netbook, budete si moci vybrat z dvojice exkluzivních značkových modelů.
Jako první se na trh dostane nový 12,1“ ASUS Eee PC VX6 Lamborghini. Ten jsme si už mohli prohlížet na letošním Computextu, ale až v říjnu se dostane na trh. Postaven bude na novém 45nm duálním procesoru Intel ATOM D525 1,8GHz a bude mít grafickou kartu do společnosti NVIDIA (ION2), což je v podstatě vylepšená o něco výkonější GF9400M. ASUS bude za tento luxusní netbook žádat 699 dolarů (kolem 16 500 korun včetně DPH).
Proti němu se postaví nový netbook od ACERu ze série Ferrari One. Ten bude mít 11,6“ a postavený bude na žhavé novince. Duálním 40nm procesoru AMD FUSION (Ontario). Tento procesor má v sobě i silnou integrovanou grafickou kartu se schopnostmi DX11. Souboj to bude zajímavý, ale čistě papírově, podle toho, co víme, by AMD Ontario mělo kombo Intel ATOM+ION2 překonat výkonem i multimediálními možnostmi a při stejné spotřebě. Nový Ferrari One se objeví nejdříve někdy v Listopadu nebo Prosinci. Cenu zatím neznáme.
Každopádně tohle bude absolutní vrchol toho, co platforma netbooků dokáže nabídnout. I když ASUS už podle mě s 12,1“ platformu netbook přerostl, ale chápu proč je to netbook – Intel ATOM nemá žádnou šanci konkurovat současným Core ULV procesorům, které ovšem v notebookách kolem 20 000 korun už najdeme.
Bude to ale zajímavý souboj, který si rozhodně v našich recenzích nenecháme ujít.
Nie je o čom. Aj keď je ION2 super grafika, fakt že je tam "Atom Slug" z toho robí netbook triedy EEE či Aspire One. To je doslova urážka automobilovej legendy Lamborghiny.
Atom je něco šílenýho. Bohužel jsem měl tu čest jeden Acer One s Atomem přeinstalovávat a to je něco neuvěřitelnýho! Další průser je u něj disk, kterej snad u Ferrari bude rychlejší.
Taky ti instalace jenom Windows trvala skoro 2 hodiny? (tím myslím jenom čistě Windows XP, to co normálně trvá do 20 minut) Jsem myslel, že ho snad vyhodím z okna.
Veď dvojjadrový model tu už bol Intel Atom 330 1.6GHz v kombinácii s ION (nV GF9400M) napr. Asuse Eee 1201N.
Citace:
Jan "DD" Stach: Postaven bude na novém 45nm duálním procesoru Intel ATOM D520 1,5GHz a bude mít grafickou kartu do společnosti NVIDIA (ION2), což je v podstatě GF9400M
Nie je to presné. Jedná sa o diskrétny nV GeForce GT218 teda dGPU second generation ION s vlstnou 512MB GDDR3 pamäťou. Aj táto schopnosť dáva teda tejto kombinácii Atom D525 + ION2 grafické scóre v 3DMarku06 2692 bodov (čo je o vyše 1000 viac ako prvá gen. ION). Samozrejme Atom zostane Atomom, takže to je najväčšia slabina.
- - -
Ešte nezabúdajme, že v zálohe je VIA Nano 3000 + VN1000M s VIA Chrome 520 IGP DX10.1 s 32stream procesormy založenej na architektúre S3 Destination 3. VIA Nano v tejto kombinácii dosiahlo v 3DMarku06 2419 bodov. Verím, že do vianoc sa aspoň jeden takýto ntb. aj na našich trhoch objaví. Dvojadrové VIA Nano DC reálne asi VIA v tomto roku ešte nestihne zakomponovať u OEM výrobcu.
Procesory VIA NANO 3000 – pořádná konkurence Intel ATOM a AMD NEO? Odkaz Odkaz
VIA má nový čipset VN1000 s IGP DX10.1 a HD akcelerací – konkurence pro ATOM+ION Odkaz
Pokud je to evoluce v dobrem smyslu, je kvalitni a nabizi svuj vykon za rozumnou cenu, proc to zminovat zpusobem, ktery naznacuje jako by to bylo neco spatneho?
tak pre ten DX11 notebook sa sa pevne rozhodol uz teraz ....
berem na nic ine som necakal... len dufam ze ram okolo monitora bude dostatocne tenky ... inak ma rychlo odradi...
Já nevím, ale příjde mi to kapánek zvrhlé, dát takové peníze za něco, co původně mělo sloužit pro psaní brouzdání po netu. Nemá to DVD, což dost multimediálnost shazuje. Silnou grafiku? Chceš hrát Wowko? Nehaním, určitě to někdo plně využije.
No tak na talianskom sa vozím, to je pravda, ale veru od Lamba a Ferrari to má poriadne ďaleko. Aj keď ma teší, že vlastne Ferrari patrí pod naše krídla.
Neboj, používam, defekt vždy mením v rukaviciach... S prasknutou gumou sa nedá jazdiť.
patřím mezi lidi co před tím aby někde měli "cool značku" upřednostňují aby to něco umělo.... takže se opravdu obejdu bez lamba na notebooku a koupim nějaky "laciný šmejd" s 2x tak výkonnými vnitřnostmi
upřímně, přenosňáky nejsou moje parketa, ale kdybych někdy nějaký chtěl tak nic jak funkce a výkon neřeším
Taký Countach alebo Diablo sa dá zohnať za celkom slušnú cenu. Problém je ho poistiť, uživiť a rozbehnúť. (V SR by si jazdil max na 3 rýchlostný stupeň.)
No tak zohnať sa dajú, ale videl si ten diel Top Gearu, kde si každý z nich kúpil superauto za 10 tis. libier? Odporúčanie na konci znelo, že áno, také auto si kúpiť môžeš, ale nerob to! Moje má 7 rokov a už sa obzerám po nejakej náhrade, najlepšie dovezenej...
za slusnou cenu?muzes dat nejakej odkaz? co ja se kdysi dival tak slusny diablo se da sehnat od nakej 70000€ (stejne jako jety gallardo), ale nejakej dobrej countach stoji dvojnasobek ten uz je docela raritou a ma uz dost velkou sberatelskou/historickou hodnotu, ktera cim dal vic poroste.
J.C.Denton: Veď to je slušná cena Nestojí to ani 100 tisíc € a zaznela poznámka o Euromiliónoch.
Je to auto ktoré sa stane stredobodom pozornosti aj keď si sused oproti kúpi Mergla za spomínaný Euromilión.
Elancer: Moje auto je tak staré že si tykáme. Je len o 4 roky mladšie ako ja a to ťahám už na tretí krížik. Technický stav - perfektný, väčšinu vecí si opravujem sám, motor po G.O. karoséria bez korózie.
Stovka za 7 sekúnd ujde, 15 sekúnd na 400 tiež. Aj by som sa obzeral po inom ale moje nároky sú tak vysoké, že by som potreboval poriadnu finančnú injekciu. A možno nejaký ropovod na záhrade
já nevim, ale pokud se věnuji počítačům a zajímají mě, tak si nedovedu představit, že bych měl chut zajímat se ještě o auta
To prostě nejde dohromady.
Tak bud sem PC friendly, anebo to hraju na 2 strany ... fandím autům a PC prostě zanedbávám.
To jinak nejde stíhat.
Jinak já mam karoserii těsně před sežráním, brzo odpadne, takže radši se chlubit nebudu
Ver tomu že som si to nevedel predstaviť ani ja. Ale po tom čo som zistil že moje vysnené auto sa žiadnemu darmožráčovy automechanikovy opravovať nechce som sa začal zaujímať o autá nielen na internete ale aj v garáži. Proti počítačom sú autá (hlavne tie staršie) omnoho jednoduchšie. Stačilo prečítať pár príručok, pochodiť na pár zrazov a už som v tom bol doma Dnes nevidím rozdiel medzi nastavením biosu a nastavením ventilovej vôle.
pak ta objektivita vypadá
V tom mam teda co dělat, ale s mym autem to není zas tak hrozný.
Nedávno sem pořídil autodráhu pro synka
Tak doufám, že si na tom neulítnu a nebudu dokupovat další díly na prodloužení dráhy
S ventilama nic nevím
horsi ze ale temer nic z toho co se takle na autech naucis uz u novych vubec nevyuzijes. u audi si nevymenim takle ani prasklou brzdovou zarovku, protoze se k tomu svetlu neda poradne dostat aji typek v servise na to cumel jak puk a musel zajet do garaze i kdyz to chtel puvodne vymenit primo venku...
To je dosť možné, najnovšie čo som servisoval bolo Kangoo 2003 tam sa ešte dalo v pohode všetko urobiť. Naštastie tak skoro neplánujem obmenu vozového parku takže ma to až tak netrápi.
Tak tady je volba jasná a to Fe.Jelikož platforma AMD je světlo mé duše.Ale také lituji Lamba jelikož se mi jako supersport zamlouvá a postavit pod jeho jménem takoví paskvil to zamrzí.