Výrobci představili nové notebooky a jsou kritizováni - nepoužívají totiž nejlepší mobilní platformu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 03 duben 2020
altASUS, Gigabyte, MSI a mnoho jiných představili novou generaci mobilních počítačů. Mají ale chybu.

 

 

 

 

Desítky nových nejšpičkovějších mobilních počítačů od všech značek, mezi kterými jsou velmi zajímavé kreace a modely, byly právě představeny a míří na trh. Téměř všechny mají ale velkou chybu v očích mnoha potenciálních zákazníků a značnou slabinu. Jsou totiž postavené na technicky zastaralé jen přeznačené 14nm, provozně neefektivní a bezpečnostně děravé platformě, tedy kolem procesorů Intel Core 10.generace. Výrobci notebooků určitě nejsou zvyklí a nečekali tolik dotazů od zákazníků, kterými se jejich oznámení a diskuse o nových NB, jen hemží. Otázka je prakticky od všech stejná. Kdy budou a proč jejich nové špičkové notebooky nepoužívají špičkovou platformu, a tedy skutečně to nejlepší, co na trhu je? Proč nepoužívají AMD RYZEN 4000 mobilní sérii, která je zjevně mnohem modernější, dokonce výkonnější, hlavně úspornější a nemá ani bezpečnostní mezery jako "desátá generace" stále 14nm procesorů Intel? Bohužel jen minimum představených řad nových notebooků, má vedle dražších a slabších Intel variant, také mohdy levnější, ale přitom efektivnější a výkonnější AMD RYZEN 4000 verze.

  • ASUS

Jeden z mála výrobců, který nějaké AMD varianty přeci jen u mnoha řad nabídne, ale stále budou v drtivé menšině a někde vůbec. Takže nejzajímavější notebook roku 2020 u ASUSu vypadá ten tenký 14“ Zephyrus G14, postavený exkluzivně na AMD RYZEN 4000 sérii. A paradoxně tenhle malý tenký notebook, ačkoliv bude stát i méně než polovinu toho, co některé nové dražší modely ASUSu, bude mít vůbec nejvýkonnější procesor ze všech ASUS notebooků. Intel mu totiž výkonově nestačí ani s 54W verzemi Core i9-10000H série.

ASUS představil hned několik nových řad a modelů počítačů. Asi největší show předvádí ROG Zephyrus Duo 15. Poměrně tenký a nevelký NB má dvě obrazovky. Jednu vyklápěcí spodní a jednu normální. Tento atraktivně vyhlížející a určitě drahý stroj, však je ohlášený jen s pomalými a topivými Intel Core i9-10980HK a Core i7-10875H procesory, což ho bude značně limitovat a provozní vlastnosti nebudou vůbec dobré. Ideální do takového stroje by byl efektivní procesor, který by současně dokázal podat špičkový výkon. Ten ovšem Intel mezi svými novinkami nemá. ASUS ale zatím RYZEN 9 4900H variantu bohužel neohlásil a zatím to nemá nejspíše ani v plánu. Uvnitř se navíc kromě žhavého Intel procesoru peče RTX 2080S grafika. Notebook může mít 300Hz FullHD display. A pokud si myslíte, že v ceně bude zohledněno použití zastaralé a slabší Intel platformy, tak máte pravdu. Notebook bude začínat na 3169 EUR, tedy 87 tisíc korun vč. DPH.

ASUS také oznámil, že aby vůbec udržel Intel procesory teplotně trochu na uzdě, tak své ROG notebooky osazené Core 10000 sérií, vybaví místo běžné teplovodivé pasty, tekutým kovem, což by mělo trochu srazit teploty.

  • Gigabyte

Také Gigabyte ohlásilo několik svých nových špičkových mobilních strojů. Jde o 15“ a 17“ modely a to jak herní, tak tenčí pracovní stroje apod. V nich by se také uplatnily určitě nějaké výkonné a zároveň efektivní procesory, které bohužel dnes Intel nenabízí. Přesto Gigabyte neohlásil jedinou z novinek s AMD RYZEN 4000 sérií.

Všechny tedy budou mít za velmi vysokou cenu od 1400 až 4000 dolarů, jen zastaralejší, pomalejší a mnohem méně efektivní Intel Core 10000H procesory, na což budou doplácet uživatelé placením více peněz za nižší výkon, s horší efektivitou a s nižší výdrží, než by mohly mít, kdyby Gigabyte zvolili skutečně tu nejlepší platformu na trhu.

Je to škoda, protože ty Gigabyte AORUS notebooky vypadají docela zajímavě. Gigabyte zapracoval na panelech, kdy některé modely nabídnout dokonce OLED display. Herní verze pak budou mít i 240Hz panely a mechanické klávesnice.

  • MSI

Širokou škálu svých modelů notebooků představilo i MSI. Bohužel zatímco variabilita jeho tvarů a stylů jednotlivých mobilních variant je široká, variabilita specifikací není téměř žádná. Speciálně v oblasti procesorů. Všechny představené kusy totiž mají opět jen Intel procesory, přitom speciálně u těch tenkých strojů by byl extrémně výkonný/efektivní AMD RYZEN 4000HS mnohem lepší volbou. A v tom TITAN DTR by pak AMD mohlo nasadit na plno i ten nejvýkonnější mobilní procesor, který dnes na trhu je, tedy 45W RYZEN 9 4900H a zatím jsme jej neviděli v akci.

Bohužel, ani tady tedy zatím nic moc zajímavého pro toho, kdo hledá skutečně špičkový mobilní výkon se současně špičkovou efektivitou a za slušnou cenu. Doufejme, že je to jen dočasné, a to nejlepší nám MSI i ostatní výrobci ještě neukázali. Tedy varianty s mobilními RYZEN 4000, které by měly být výkonnější, efektivnější, a dokonce za o něco lepší peníze. Otázkou je, zda mají vůbec výrobci zájem o takové stroje … umíte si představit ten marketingový problém, že by TOP nejvýkonnější a nejmobilnější notebooky nebyly ty s Intel platformou?

  • Kde jsou varianty s AMD RYZEN 4000H?

Jednotliví výrobci se ovšem zatím nechtějí moc vyjadřovat, proč jejich nově představené desítky notebooků nemají RYZEN 4000H procesory, které by byly zjevně výhodnější, a nejen funkčně lepší pro zákazníky, než zastaralé Core 10000H procesory od Intelu. Samozřejmě pro ty, kteří se ve světě OEM orientují, to zase není taková záhada. Firmy už se totiž letos nemohou vymlouvat na to, že AMD je nevyzkoušená novinka a neví do čeho jdou. Rozhodnutí postavit téměř všechno na Intel Core 10000 padalo ve stejnou dobu, jako rozhodnutí postavit RYZEN 4000 notebooky. Výrobci měli k dispozici dávno vše potřebné. Pro rozhodování i testování a věděli, jak je na tom výroba, výkon atd. Všichni době věděli, co AMD RYZEN 4000 série umí a nabízí. ASUS a jeho Zephyrus G14 je toho jasným důkazem. Opravdu není technický problém postavit kvalitní notebook s AMD.

Problém je v tom, že to není ve většinovém zájmu OEM výrobců počítačů. AMD je sice mnohem výhodnější pro nás koncové zákazníky, ale není výhodnější pro výrobce. Intel je dražší navíc dává další extra finanční podporu, to všechno jsou peníze do kapes výrobcům. Když byste měli vedle sebe dva stejně výkonné notebooky, jeden na AMD za 60 tisíc a druhý na Intelu za 80tisíc, samozřejmě, že výrobce bude chtít abyste si kupovali ten dražší. Vydělává na něm více, navíc Intel mu může přidat více peněz na marketing než AMD. Výrobci tedy museli vyřešit ten problém, že pokud by měl zákazník na výběr, koupil by tu levnější a pro něj výhodnější AMD variantu, takže výrobce by vydělal méně, a ještě by musel zlevnit ty předražené Intel varianty, aby je někdo koupil.

Tento problém má jednoduché řešení. Prostě vůbec tu výhodnější variantu nebudou výrobci vůbec nabízet a výběr tedy zákazníci mít nebudou. Ne proto, že by ji nabídnout nedokázali, ale proto, že to pro ně není výhodné a prostě nechtějí. Nebo si myslíte, že na poli počítačů speciálně procesorovém trhu máme funkční konkurenční prostředí? Naivky ;).

AMD to teď jen všem pořádně zkomplikovalo. Na takovou kritiku a smršť dotazů kde jsou AMD varianty, nejsou výrobci notebooků vůbec zvyklí. A bude jim to omlacováno o hlavu dnes a denně, protože, Intel platforma je totiž prakticky ve všech ohledech objektivně horší, než to co nově nabízí AMD, a nedá se to schovat. Bude to v testech a recenzích, stačí jediný slušný notebook, který všichni otestují (třeba ASUS Zephyrus G14 s RYZEN 9 4900HS) a všechno se s ním jeho výkonem a cenou bude srovnávat.

A žádný současný notebook s Intel procesorem, z toho nevyjde dobře. Zákazníci to vědí a uvidí to v mnoha testech a recenzích a objektivní novináři to budou připomínat často. Speciálně u mobilních počítačů je extrémně viditelné, o kolik je dnes AMD efektivnější. Zatímco u desktopových procesorů může Intel lhát o 95W TDP a hnát přitom procesory běžně ke 150W+, u notebooku prostě 45W znamená 45W TDP. Ta chlazení jsou na to navržena a o moc více nezvládnou. Jenže AMD je na těch stejných W prostě výkonnější, protože má vyšší výkon na jádro, lepší IPC a stačí mu k tomu nižší takty. Takže když v praxi v těchto omezených podmínkách má AMD dnes vyšší výkon s poloviční spotřebou proti Intelu, je najednou problém obhájit, že nabízíte zákazníkům záměrně drahé notebooky s horší Intel platformou. Paradoxně tak některé mainstreamové notebooky s AMD mohou a budou mít výkonnější procesor, než i 2-3x dražší TOP luxusní modely. Někteří výrobci se tedy budou snažit, aby si toho zákazníci nevšimli i tím, že prostě nenabídnout AMD varianty ve vyšším segmentu a v některých řadách vůbec.

(zdroj Techspot.com)

Bohužel nečekejte, že se na tom něco rychle rapidně zlepší. Problém, co teď mnozí výrobci a marketing řeší, není to, že je Intel horší, ale to, že je AMD tak dobré a ví o tom stále více lidí. To prostě nevrhá dobré světlo na celý OEM business, který společnost AMD a její produkty záměrně cíleně ignoruje a ignorovat z velké části bude. Intel má totiž hluboké kapsy, AMD nikoliv. A jsou to peníze, co výrobce zajímá, ne vždy nutně co nejlepší technologie nebo dokonce to, co je nejvýhodnější pro zákazníky. Tohle není nadšenecký desktop, kde si zákazník může sám vybrat komponenty to nejlepší pro sebe, a to si koupit. Proto prodeje procesorů v retailu odpovídají tomu, co skutečně Intel a AMD nabízí a jaké jsou jako produkty. Tedy AMD má 90% prodejů v retailu dnes. V OEM je ale všechno jinak. Tady rozhoduje, kdo komu víc zaplatí, aby ho nabízel ať přímo nebo spíše mnoha zůsoby a cestami bokem, jakkoliv je to oficiálně komplikované s legalitou apod. AMD tedy bohužel nestačí mít prostě mnohem lepší a současně výhodnější produkty v mobilní oblasti. Tady vybírají pro zákazníky komponenty OEM výrobci, a ne podle toho, co je technicky nejlepší řešení, či nejlepší pro zákazníka. Zákazník je jen ten chudák, co to všechno platí.

Mám jedinou dobrou zprávu. Někteří výrobci tu odvahu nakonec seberou a oznámí některé z těch nových edic notebooků i ve verzi s AMD RYZEN 4000H procesory. Odpor a umělé překážky, který ale kladou některé části OEM businessu, je ale značný. A tak poměr počtů nabídky modelů bude stále výrazně ve prospěch Intel variant, které budou pro zákazníky prostě nadáe dražší a méně výhodné. Ale určitě uvidíme více AMD notebooků, než kdykoliv v minulosti. AMD potvrdilo více než 100 různých designů do konce roku, což je násobek toho, co na trhu bývalo. Současně musím podotknout, že výrobci ještě neohlásili všechny své letošní mobilní novinky. Většina nových modelů notebooků navíc dorazí na trh až v průběhu Q3, zejména s ohledem na současnou situaci. Na cestě k oznámení jsou také notebooky s mobilními AMD Radeon RX 5000M grafikami, i když ani tady zdaleka nepanuje konkurenční prostředí a nečekejte tedy robustní výběr. Každopádně nějaké zajímavé notebooky s AMD CPU i GPU budou, ale bohužel mnoho výrobců se cíleně snaží, aby výběr nebyl pro zákazníky takový, jaký by si přáli a zasloužili. Problém jsou prostě peníze, kdy AMD a Intel nejsou a nikdy ani nebudou (pokud stávající situace Intelu nevydrží alespoň dalších alespoň 5-7let), skutečnými konkurenty. AMD všechny překvapilo produktově, kdy má zjevně navrch technologicky, funkčně i výkonem nad Intelem, ale finančně to je stále jako fotbalové utkání, kde AMD hraje s jedním hráčem proti jedenácti a pískají proti němu i všichni rozhodčí. Bez přehánění.

Takže radím krotit očekávání, budete zbytečně zklamáni ačkoliv situace bude výrazně lepší než v minulosti. Férová a takovou jakou bychom si zasloužili jako zákazníci, natož jakou by si zasloužilo AMD, ale prostě nečekejte. Život není fér a o OEM trhu to platí desetinásobně. Notebooků s AMD bude stále výrazně méně než s Intelem a někteří OEM výrobci je ani nechtějí nabízet tak, aby snižovali zájem o své drahé Intel varianty. Já osobně si myslím, že vlastně ani nepotřebujete 100 různých AMD notebooků, stačí několik opravdu kvalitních a zajímavých. Takže je jedno, pokud bude na trhu 1000 Intel variant a jen 300 AMD, stačí když bude třeba 10 opravdu skvělých strojů … nicméně rozhodně je důležité bombardovat výrobce dotazy, kde jsou AMD varianty, jinak se výrobci budou tvářit, že o AMD není zájem, a proto jej nenabízí. To je jediná výmluva, který jim nyní zbyla, protože AMD procesory už nejsou nevyzkoušenou novinkou a nejistotou. Teď budou muset vymýšlet výmluvu, proč některé z jejich TOP drahých strojů, mají horší a slabší procesory, než některé obyčejné mainstreamové notebooky střední třídy …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-03 22:13:46
avatar
AMD by se mělo vykašlat na značky jako je ASUS, Gigabyte, Acer, Msi a začít prodávat notebooky pod svou značkou nebo s někým navázat spolupráci. Když může Sapphire prodávat grafiky jenom od AMD, tak by něco podobnýho chtělo i v mobilních počítačích. Potom bych udělal testy, kde ty jejich notebooky srovnají proti konkurenci a na tom postaví marketing. "Vysoký výkon za dobrou cenu"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-03 22:19:29
avatar
to nemůže, na to nemá kapacity ...

Jinak AMD se nevykašle na ty výrobce, třeba právě s ASUSEM extra spolupracuje, ten Zehpyrus G14 je první vlaštovka. AMD některé procesory vůbec nedodá výrobcům, pokud nebude mít jistotu, že na tom nepostaví pořádný stroj. ASUS takový udělal ...

s ostatními výrobci je to těžký, Intel má pořád větší kapacity výroby a jsou tam dlouholeté vztahy a ruka ruku myje a malé domů ... AMD nemůže konkurovat miliardám, které rozhazuje do správných kapes Intel ... Intel ví, že mu peníze nepomohou v retailu a v desktopu, proto se tam ani nesnaží, ale v mobilní a OEM oblasti? Produkty jsou to poslední, co hraje roli .... AMD má zjevně lepší mobilní CPU výrazně lepší, který by udělal lepší i ten celý notebook, přesto výrobci postaví své TOP stroje na mnohem horší platformě Intelu a nejsou všichni tak pitomí, aby neviděli že to není dobré řešení ....

AMD musí udělat jediné, mít ty produkty tak dobré jak má dlouhodobě a podle mě se soustředit na malý počet výrobců ne na všechny, ale na vybrané značky a ty donutit aby nedělali 100 modelů, ale třeba jen 10-20 opravdu skvělých vyladěných variant pro každou cenovou hladinu. AMD nemůže jít cestou kvantity, zde Intel a jeho 20 továren nezdolá, ale cestou kvality .... a o to se podle mě snaží.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-03 22:45:45

Zobral by som Zephyrus G14 s numerickou časťou klávesnice v 17 palcovom tele s dobrými reprákmi v striebornej variante. Snáď niekto niečo takéto chystá. Ak nie tak potom čakám na Zen3 + Navi čipy, pravdepodobne Ryzen 5000M.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-05 12:45:48
avatar
Pardon za mínus, dotyk těsně vedle
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-06 18:24:53
avatar
O kapacitách to není. To nemusí vyrábět přímo AMD. Muže to třeba vyrábět Clevo nebo Tsinghua Tongfang. Ti vyrábějí velmi zajímavé notebooky. Nebo nějaký jiný ODM.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-06 18:25:38
avatar
To už jsem říkal tak před rokem. Že by AMD mohlo koupit nějakou značku, co dříve existovala a byla vcelku známá a nechat si vyrábět v Číně nějakým ODM notebooky s jejich CPU a GPU a na to bouchat tu značku co koupí.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-03 22:39:33
avatar
Tak 10-20 skvělých modelů by úplně stačilo. Proč tohle někdo nedá k soudu kvůli nekalím praktikám a úplatkům? Přece, když má někdo lepší produkty ale firmy je nechtějí prodávát, tak to zavání podvody a uplácením.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-03 22:57:58
avatar
protože spousta věcí z toho je šedá zóna a prostě také tu hraje ten fakt, že Intel má ty miliardy, AMD ne ...
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-03 23:34:15

Nechcete přece soukromým firmám diktovat co, od koho a třeba ještě za kolik mají následně koncovým zákazníkům prodávat?
Vy víte o tom, že by Intel s desátou generací někoho uplácel, aby používal výhradně jeho produkt? To že Intel má peníze určené na marketingový budget, to že má peníze na BB pro vendory a prodejce, to že má peníze na ochrany skladů a to třeba na delší období je prostě fakt. V oblasti IT a třeba BG je toto naprosto běžná věc a rozdíly jsou i mezi zcela jinými společnostmi a to výrazné.
Oznámených 100 modelů notebooků je zoufale málo, v tom množství výrobců a modelů jsou to slabé jednotky procent celkové nabídky trhu. Obávám se, že až budu měnit notebook, tak s AMD CPU si prostě nevyberu, bohužel.
A.L.I. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 00:29:13

Jasně,raději si vyberu z hromady hoven..Tvoje uvažování bych (ne)chtěl mít.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 12:21:51
avatar
Lidé si neuvědomují, že oni mají v rukou existenci každé firmy. Stačí, když začnou její výrobky bojkotovat(nekupovat) a nebudete se stačit divit jak rychle přileze ke křížku. Pro člověka je půl roku doba která se dá se skřípěním zubů vydržet, pro firmu je půl roku bez odbytu smrtící doba. Tak že radím nekupovat když má člověk na výběr kuličku, nebo kuličku a když si počkáte tak z protekce duhovou kuličku.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 12:55:45
avatar
lenže drtivá väčšina bežných zákazníkov nečíta odborné weby, kupuje to, čo imn ponúka marketing. korporátom je u prdele zákazník, tie sledujú cenu akcií a zisk. Bohužiaľ toto sledujeme z pokriveného post komunistického prostredia, kde ešte nefunguje úplne svetový biznis model, marketing, reklama....Vo väčšine vyspelých krajín to funguje inak a kupuje sa to, čo je v reklamách, doporučeniach obchodníkov. A ak na kráme máš produkt na ktorom zarobíš via a dokonca zákazník to vyžaduje - intel, tak by si bol blbec aby si zákazníka od toho produktu odhováral. Otočí sa a mide tam, kde to majú. Robím v obchode od r. 1991, niečo o tom viem.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 13:17:37
avatar
Blbá úvaha, když mi výrobce dodá komponenty levněji mohu při stejné ceně mít větší marži. Já to spíš vidím tak, že se Intel poučil a vydírání výrobců aby neprodávali AMD provádí sofistikovaněji. Intel je totiž v těchto praktikách přeborník. Ví totiž, že i kdyby se to náhodou provalilo, tak pokuta proti ztrátě trhu je směšná. Je to podobná taktika, jako když americká firma si nechá zaplatit za ekologickou likvidaci odpadu 100 000 000 dolarů, ten naloží na loď a odveze na moře a tam ho vyklopí. Pak se jde udat úřadům a zaplatí pokutu 20 000 000 dolarů. Po zaplacení pokuty je firma čistá jak Kristovo oko a 80 melounů vejvar v kapse. takhle se výnosně podniká.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 16:17:04
avatar
Blbá úvaha, když mi výrobce dodá komponenty levněji mohu při stejné ceně mít větší marži...ale ty nemôžeš amd produkt predať za intel mega cenu, to ti nikto nekúpi už vôbec...no a aj tak prostá matematika hovorí, že z vyššieho základu aj máš vždy vyšší zisk. Neviem prečo tu to mínuskujete. Je to vaše zbožné prianie a české hlavne levně....podotýkam, že som amd čkar, mal som množstvo ati amd kariet a teraz mám po intel q core ryzen 3800x, takže nepíšem priania. Zákony biznisu sú iné ako priania zákazníka
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 22:54:01
avatar
Proč ho nikdo nekoupí? Ano když hardware AMD kulhalo za Intelem, pak samozřejmě musela být cena nižší. Dnes je situace jiná, dnes má AMD hardware lepší než Intel a přitom AMD pracuje s menší marží. Tak že když budu prodávat AMD za stejnou cenu co Intel, vydělám víc na stroji postaveném na AMD hardware. Jsou to už 3 roky co AMD začalo měnit poměry na trhu s CPU a dnes už dost lidí o AMD ví. Jistě, pokud je to člověk co koupí první stroj co uvidí v regálu a je mu jedno co v tom je, tak tam není pomoci.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-06 20:17:52

Stejně jako vy koupíte sekačku, boty, auto, ledničku, baterie a další stovky věcí "na první" tak takhle stejně uvažuje drtivá většina spotřebitelů, lidi naprosto nezajímá, že Intel je nějaký a AMD nějaké, jim je to naprosto jedno, stejně jako je vám jedno, v jakém stavu je konkurence u výrobců kotle za 150tis, který jste si včera koupil do svého nového domu.
To, že vy si žijete svojí bublinu v IT a zejména procesorech a neumíte se na to podívat z pohledu běžného spotřebitele je váš problém a nic to nemění na věci co jsem napsal výše.
Ne, rozhodně si nepůjdu koupit první notes na který narazím, ale když vidím, že představené procesory v lednu, se v dubnu recenzují a reálná dostupnost ROG 14 je na konci června, tak si nedělám iluze, že si z notebooků nevyberu, protože jich bude na výběr žalostně málo.
Business je velmi tvrdý všude na světě, AMD se dostalo do fáze, že konečně umí vyrobit dobrý produkt, teď je ale ta těžší stránka věci, umět je prodat. V minulosti bylo spousta firem, co mělo dobrý produkt, ale k zákazníkům je nedokázalo prodat.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 12:49:48
avatar
prečo tento príspevok mínuskujete? Veď je to absolútna pravda. Miliardový biznis korporátov nefunguje ako u jednoduchého živnostníka. AMD teraz musí čakať a v dlhodobejšom horizonte kvalitou to dobehnúť. Po nejakom čase sa to zmení tak, že aj keď intel nasadí lepší produkt, tak koleso tohoto biznis modelu ho dobehne tiež.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 23:10:25
avatar
Ano to je fakt, protože o tom co se koupí rozhodují lidé co tomu absolutně nerozumí na doporučení lidí co tomu rozumí až moc. Co je snahou každého IT oddělení v korporátu ? No přece klid, žádné trable, nic neriskovat i za cenu že to co kupuje korporát není to nejlepší co by se dalo pořídit. Nejde to přece z jejich kapsy. Tak že smrádek ale teploučko. Komu by se chtělo se dohadovat s výrobci jako je HP nebo DELL. Obyčejný zákazník z lidu má pramalou šanci přimět takové molochy jako jsou například výše jmenovaní, aby otočili kormidlem. Přitom korporát z titulu velkého zákazníka by mohl nasadit mnohem větší páky jak přimět dodavatele k rozšíření nabídky. Nikdo přece po nich nechce aby přestali vyrábět stroje od Intelu už jen proto, že AMD nemá kapacity ho kompletně nahradit.
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Před měsícem jsem 2020-04-04 09:35:34

doporučil HP Envy. Povídám, Intelu se vyhni obloukem... Teď před malou chvílí jsem narazil na článek, kde konečně mluví nahlas o tom, že některé programy díky kódu nefungují optimálně a před lety, když jsem to říkal poprvé, byl jsem za paranoika. Některým neuniklo, že CPUID Intelu začíná 6.( tohle si ještě ověřím )a je to kvůli detekci. Je to Intel- není to Intel. Dost možná má Intel nějakou podobnou smlouvu, jakou chtěla nVidia. Na druhou stranu, teď se bavíme o TOP modelech. A lidi kupují i sračky za desítku. A jsou spokojení. V těchto kategoriích se rozdíly prakticky mažou. Leta už "zrychluju" NB tím, že jen přidám další paměť a dávám SSD místo HDD. Lhostejno, zda je to AMD nebo Intel. 90% lidí má NB prakticky pořád napájený. Dokonce znám idioty, co si vytáhnou baterku, aby prodloužili její životnost a pak si nechtěně vytrhnou napájení... S trochou ironie platí to, co platilo v době, kdy byl Intel TOP a lidi pořád kupovali AMD. Teď je TOP AMD a lidi budou kupovat Intel. Jděte se podívat do obchodů s IT. Výzdobu tvoří staré plakáty s Intel inside :-) Kdo viděl reklamu na Ryzen?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 12:35:10
avatar
Opravdu? než tu začneš plácat kraviny, tak si nejdřív něco nastuduj. Co nejvíce zabíjí akumulátor v notebooku? Je to teplo!!!!! Pokud ti procesor v notebooku topí tak, že ti hicuje do stolu, tak za dva roky máš sníženou kapacitu akumulátoru v notebooku o cca 30% - 40% aniž si ho jedinkrát použil, protože na stole používáš k napájení zdroj. Dcera má ve svém notebooku vzdálenou správu a může pracovat i z domova a tak svůj notebook pořád tahá sebou, si můj nápad vyndat akumulátor pochvaluje, protože je o ten akumulátor lehčí a když akumulátor potřebuje, tak ho má ve skvělé kondici.
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dutá hlavo 2020-04-04 20:55:14

Můj noťas leží na stole a je zapnutý od rána. Teplota šasi u aku právě teď 27°C Lenovo E 560 To za prvé. Víš ty troubo, jakej je rok a kolik dnes váží akumulátor v normálním noťasu? A to ona sebou potom tahá zdroj a ten navíc zabírá místo navíc, protože akumulátor je v šasi. Ale jestli je tvoje dcera stejně blbá jako ty, pak se nedivím. A až si to někdy náhodou vytrhne a poškodí si třeba důležitá data nebo disk, tak ta úspora se ti vrátí. A na závěr: vytáhl jsi si z kontextu tu největší blbost, kterou jsem použil spíš jako pomocný příklad. No a ty jsi se ozval jako ukázkový příklad. Doporučuji přečíst znva tu větu: Dokonce znám idioty, co si vytáhnou baterku, aby prodloužili její životnost ( což ty debile znamená asi co? ) ale jsou to debilové, protože už jsem řešil zničený disk po vytržení napájení. Od pejska. A teď mi vyvrať, že nejdi debil.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 22:39:08
avatar
Když jede ty blbe na 2 dny tak ten zdroj potřebuje tak jako tak. Možná že ty máš stroj co vydrží makat 2 dny dej odkaz a já jí ho předám aby si ho koupila taky.

ps: Vytrhnout si ho může jen debil jako ty. Dcera při práci sedí a neběhá s notebookem po místnosti. Ale co se hádám, jsou lidé co podle sebe soudí ostatní.
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Myslím 2020-04-04 22:57:09

že je docela evidentní, kdo z nás dvou je blb. A ta obhajoba nic moc. Sorry jako. Poradím ti. Nedělej příště chytrýho. Nebudeš za vola. Bateriím obecně víc než teplota škodí počet nabíjecích cyklů. Jenže znova tě odkážu na kalendář. Technologie se poněkud posunuly i v oblasti aku. Udržování baterie v témeř nabitém stavu způsobí, že nedegraduje (pro debily tvého formátu- degraduje minimálně). Vysvětlím polopatě. Tvoje dcera si tu baterii v noťasu klidně může nechat. Pokud je nabitá, NB pojede ze sítě. Ponechání baterie v NB má takové ty drobné výhody, že když vypadne elektrika nebo jede vlakem ... Takže jsem si jistý, že jsi si to vymyslel, aby jsi obhájil idiotskou teorii. Větší blbec než ty neexistuje. PS: Když na tom noťasu pojedu non stop, tak ta baterie bude mít (teď to měřím - 27,6°C) Možná bys měl nastudovat konstrukci NB.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-05 22:32:19
avatar
Asi by sis měl změnit nick a nejlíp jít do diskuze na novinky.cz. Tuhle úroveň diskuze sem prosím netahej!

Kdyby sis alespoň něco o těch xx-ION baterkách přečetl, tak bys tu neplácal takové nesmysly. Baterie nejvíce poškozují dvě věci, teplo a uchovávání v příliš vybitém, nebo naplno nabitém stavu. Ideální teplota je kolem 15°C a úroveň nabití max 80%.

Pokud bys náhodou byl líný číst, tak dám takový jednoduchý příklad: Baterie je něco jako chemická pružina. A když necháš pružinu příliš dlouho zmáčknutou úplně na max (tedy stav, kdy je v ní uloženo maximum energie), tak se ta pružina časem unaví -> tu energii nakonec využije ke své deformaci, namísto aby jí byla schopná zase vydat. S tou baterií je to velmi podobné.

Takže ano, pokud někdo používá notebook primárně jako stolní počítač a tedy neustále připojený k napájení, tak nedává smysl v něm baterii nechávat, pokud jí lze snadno vyndat. A tvoje argumentace vytažením kabelu je fakt velmi infantilní. U stolního PC se snad taky bojíš vytažení kabelu a ztráty dat? Pokud ano, pořiď si UPS...
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-06 09:18:31

Johny: Žiješ několik let v minulosti

Dnes máme chytrý power management, který vše obstará sám. Baterii nechá klidně vybíjet a zase nabíjí.
Navíc je dost notebooků na trhu, které při potřebě 100% výkonu berou šťávu baterii nebo mají nedostatečný zdroj.

A 99% nových notebooků nemá uživatelsky vyměnitelnou baterii .
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mám rád bezmozky 2020-04-04 22:59:54

co si rádi měří šulínky. Dělám z nich šulínky. Jako z tebe. :-)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 23:31:46
avatar
Jó tak proč u předešlého ASUSu měla baterii po necelých 3 letech na téměř polovině kapacity o proti stavu když byl nový a dělá pořád tu samou práci. To tahala notebook s baterií a k tomu i zdroj. Ty jsi možná nikdy neslyšel o služebních cestách. Nebo když jede navštívit své nebo přítelovi rodiče. Netvrdím že na návštěvě pořád pracuje, ale u notebooku není člověk živ jen prací. Jezdí autem a nikoli vlakem, i když v tom vagónu by tu zásuvku měla taky, stejně jako přes adaptér v autě(ale to je jen nouzovka). V autě pokud vím nepracuje.
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč nepoužívají AMD 2020-04-04 12:02:42

Chtějí prodávat, nové PC na hranici použitelnosti zákazník brzy vyhodí a koupí další, s výkonným je spokojen po delší dobu a další nákupy nejsou.
Příklad: takto kdysi dopadl Abit vs Asus. Abit vyráběl kvalitní desky, nacpal jsem do ní nejprve Celer 300, pak Celer 533, posléze Celer 1100. Stejný uživatel Asusu musel koupit 3 jednorázové šimečka desky. Ve výsledku kvalitní Abit na dvě platformy neprodal nic a zkrachoval, Asus prodával mrtě a bohatl. A poučili se z toho všichni výrobci. Nejvíc Intel - každý procesor jiná patice a deska, a výrobci ho za tuto strategii zbožnují.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 13:24:07
avatar
Jo Abit jsem měl rád. Měl jsem od něj 3 fošny a ani jeden problém. Když skončil, tak jsem to těžce nesl.
m_sefl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 13:40:00

Vzal jsem si z tohoto článku ponaučení a ihned napsal českému zastoupení ASUS. Udělejte to samé!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 14:33:34
avatar
tak zrovna ASUS aspoň jeden slušný AMD NB má navíc ASUS není zdaleka největší výrobce na trhu, takže chce to hlavně zatlačit na Dell, HP, Lenovo ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 15:01:14
avatar
Lenovo i HP své notebooky osazují i AMD processory. Jen Dell jsem asi žádní dosud neviděl.
m_sefl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 15:37:54

Jak říkáš ,,jeden,, Největší není, ale v oblasti DTR jeden z nejlepších.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 21:11:17
avatar
nemá jen jeden, Zephyrus G14 a pak nějaký herní 15 a 17" střední třídy. žádné DTR to máš pravdu ...
m_sefl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 21:46:04

Má tam řadu TUF která není s ohledem na cenu vůbec špatná. Samotného mě překvapilo i zpracování této řady.
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 15:31:32

Taky jsem napsal!!!

Dobrý den, jakož velký fanoušek AMD a DDWorldu jsem se rozhodl na doporučení pana Stacha napsat krátký, ale snad srozumitelný dopis.
Běžte už s Intelem a Nvidii do prdele a přestante z nás zákazníku dělat blázny a začnete více osazovat AMD CPU i GPU v noteboocích jinak my zákazníci od Vás nekoupíme ani klíčenku, vy zkorumpovaný ubožáci.

Snad se nás přidá víc a za lepší produkt, pravdu a spravedlnost se budeme bít!!!
m_sefl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 15:38:49

Neeeee, tohle zařadí do hejtů, buďte slušní a neodkazujte se na fanouškovství ale data.
XMEN2XX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 16:07:45

Tady musím jen souhlasit. Koukám po našich eshopech a podíl AMD je tak 5 procent. Dost by mě zajímalo co za lidi koupí objektivně horší a dražší notebook ? Někteří jsou asi nepoučitelní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 21:14:39
avatar
no tak to jste se zase předvedl, protože s výrobci jsem v kontaktu a tento článek četli skoro všichni (to vím) a samozřejmě tak vědí, že jsem nikomu neřekl, aby jste je uráželi.

stačí se slušně ptát, zda budou mít i AMD variantu, pokud o ni máte skutečně zájem ... oni samozřejmě sledují situaci, sbírají odezvu a podměty, a bude-li o AMD varianty zájem, tak je nabídnou ....

samozřejmě když si přečtou příspěvek jako je ten váš, a oni mě a náš magazín znají, vědí že jste jen ******, co se musí předvádět jaký je *****
m_sefl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 21:48:20

Proto jsem svůj dotaz vznesl neutrálně a žádný web jsem nezmiňoval. Bohužel jiní nemají ani elementární inteligenci.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 23:32:37
avatar
Posli odkaz, kam napsat!
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 15:18:57
avatar
Jen aby zas k AMD nedali záměrně 2666MHz paměti a nesnižovali tomu výkon a tím to nezabíjeli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 21:10:26
avatar
AMD specificky u některých konfigurací vyžaduje 3200MHZ, ne-li u všech ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 23:17:37
avatar
v jedne recenzi na ASUS G14 s 4900HS co jsem koukal sice 3200 byly, ale s 22 casovanim coz mi prijde jako katastrofa Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-05 00:15:28
avatar
u pomalejší by byly horší
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 16:44:31

Intel zkurvenej. Omlouvam se jen se mi hrozne prici takoveto praktiky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 21:09:50
avatar
Intel dělá, co je mu umožňováno dělat a kdyby to nedělal, tak si ho akcionáři podají ....
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 21:16:16

Ten poslední odstavec...Zvláštní názor. Já si naopak myslím, že určitě potřebujeme mít co nejvíce modelů s AMD, klidně stovky.Zákazníkům by se pak mnohem snadněji prodal ten s AMD.
Za poslední měsíc jsme prodali víc NB než za předchozího půl roku (všechna ta práce z domu) a přitom ani jeden s AMD. Proč? Nabídnete 3 stroje které vyhovují jejich požadavkům, když máte štěstí tak je tam aspoň 1 s AMD. Oni se na to podívají a 1 NB okamžitě vyřadí protože se jim nelíbí. A pak porovnají čísla kterým "rozumí" - xGB RAM, xGB SSD a když už je ten člověk malinko "znalec" tak se podívá jestli je tam CPU i3/i5/i7.
NIKDO se následně nezeptá jestli je lepší i5-XXXX nebo i5-XXXXX. Nikoho nezajímá kolik to má jader, jakou frekvenci nebo kolik bodů to má v tom a tom benchmarku.
To už jim můžete rovnou říkat že AMD Ryzen má mnohem lepší poměr vyzařovaných kvarků na gama záření při vytížení dilitiové komory nad 35 megaparseků než Intel i5
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 21:18:54
avatar
no mě jde spíše o to, že nepotřebuje stovky NB pochybné kvality, ale stačí opravdu jen pár vážně dobrých do každé cenové hladiny ... takhle to bylo myšleno.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-04 21:29:57

S tím souhlasím. Ale problém je že celé cenové a výkonnostní spektrum je zaplevelené stovkami modelů s Intelem které na papíře vypadají skoro stejně...blížíme se k bodu kdy je všechno i5/8gb ram/256gb ssd a to stačí 90% lidí.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-06 10:31:33

kdyz si vezmes jak je vetsina notebooku vyuzivana, tak uzivatele ani zadny benchmarky opravdu zajimat nemusej...tech kdo hrajou na notebooku nejnovejsi hry bude hodne malo, pochybuju ze 10%, a ti co by umely v praci vyuzit 8c/16t si rozhodne nebudou koupovat plastovy svitici kramy.
tukanos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jako vždy zákazník hlasuje pen 2020-04-04 21:44:37

Já budu volit, až přijde pořádný AMD notebook se vším všudy do té doby si nechám zajít chuť na nový notebook.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-05 00:50:56

Ahoj Honzo, co je tohle za blbost?

"Výrobci notebooků určitě nejsou zvyklí a nečekali tolik dotazů od zákazníků, kterými se jejich oznámení a diskuse o nových NB, jen hemží."

Nějaký zdroj? Tohle mi přijde už dost přitažené za vlasy
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-05 20:40:43
avatar
lidi se ozivaj vsude staci to sledovat. Nikdo uz proste nechce predrazeny, zravy Intel procesory a prodeje v retailu v desktopu jsou toho jasnym dukazem 9 z 10 prodanych procesoru v retailu mezi beznyma lidma sou dneska od AMD.. Takova je realita.. Nikdo Intel nechce.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-05 22:52:37

Ta odezva lidí je fajn a ikdyž se s tím podílem cpu v nb nic dělat asi už nedá, tak výrobci vědí, že si toho lidi opravdu všímají a že jim to není jedno. Tak snad v příští generaci se ten nepoměr aspoň trochu srovná.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-06 07:19:23

Před rokem, možná dvěma sem se MSI na FB ptal kde jsou notebooky s AMD, odepsali mi ať se nechám překvapit. A překvapen jsem byl, žádné se tehdy neobjevili.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-06 10:27:53

no chybi mi v clanku jedna hodne podstatna vec. a to zamysleni jake ma vubec amd kapacity pro ten novej ryzen? intel na svych 14/10nm nedela prakticky nic jineho nez cpu..amd vyrabi na 7nm u tsmc ciplety pro ryzen/threadrippery/epyc, gpu, tohle apu, cipy pro konzole? mozna to je jednodussi a amd proste neni schopno v aktualni situaci splnit poptavku vyrobcu ntb. proto taky treba tak malo ruznych modelu...

no snad se dockam brzo nejakyho business dellu nebo thinkpadu s ryzenem, tyhle plastove, svitici, radoby herni notebooky me absolutne nezajimaj. jediny co tady vypada trochu rozumne je ten msi stealth, ostatni je hruza a des.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-06 11:38:29

Přesně tak to je. Nejsou schopni dodržet minimální počty kusů pro výrobce, proto se zatím nikde hromadně neobjevují.

Tuto informaci mám i od známého, který dělá pro MSI v Tchaj-wanu.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-04-06 14:20:22
avatar
Príde mi to ako Deja vu. AMD už v minulosti malo lepšie procesory ako Intel. Každopádne ten si to u výrobcov rovnako dobre postrážil. Následne síce padli pokuty, no situácia na trhu už bola iná...

Intel má teraz opäť čas s tým niečo spraviť. Mno a času má, keďže súkolia moci strážiace obchodné praktiky, idú až príliš pomaly. Budú to vyšetrovať a riešiť aspoň 5 rokov (Európska komisia - klasika).
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kdy budou nějaké cenově dostup 2020-04-17 19:58:53
avatar
Cca do 20.000,- ..neví někdo? ..týden? ..14dní? ..měsíc? ..dva? .. jako ASUS G14 dobrý, ale kdo na to má prachy? Díky.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!Pondělí, 23 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 163x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?Pátek, 20 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 3
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Čtvrtek, 19 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Úterý, 17 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1327x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCPondělí, 16 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1012x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Pátek, 13 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1442x
Komentářů: 0