Zájem o mobilní telefony dále padá – Apple iPhone se prodalo o 30% méně, HUAWEI o 50% více. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 03 May 2019
altTrh s mobilními telefony se propadá. Další pokles prodejů citelně zasáhl některé tradiční značky.

 

 

 

 

Již 6 kvartálů za sebou klesají prodeje mobilních telefonů. Trend je zatím konstantní. Aktuálně se proti Q1 2018 v prvním čtvrtletí tohoto roku prodalo o téměř 7% méně telefonů. Z 322,7 milionů spadly prodeje na 310,8 milionu. A některé značky to pocítily hodně.

Na prvním místě je stále SAMSUNG s poměrně konstantním více než 23% podílem, ale i on dodal o 8% méně telefonů. Naopak na druhém místě je HUAWEI a ten značně posílil. Prodal o 50% telefonů více a dotahuje se na SAMSUNG, takže útok na jeho první pozici je jen otázkou času. Aktuálně má HUAWEI už 19% trhu a výrazně odskočil třetímu Apple. Tomu se nedaří.

O telefony Apple klesl zájem skutečně rekordně. Z největších výrobců telefonů ztratil Apple nejvíce, když prodeje spadly o 30%! Z 52,2 milionů na pouhých 36,4 milionu. To znamená už jen 11,7%, třetí místo, které navíc mohou ohrozit hned tři čínští výrobci, kteří jsou s podílem kolem 8% na dalších místech. Je to XIAOMI, které však překvapivě ztratilo 10% prodejů. S těsným odstupem následuje VIVO, který 24% prodejů získalo a těsně za ním je OPPO.

Kde jsou tradiční výrobci? Daleko vzadu. Až za VIVO je LENOVO(Motorola) s nějakými 2% trhu, podobně je na tom LG a do první desítky se procpal také ALCATEL s 1% podílu. Všichni ostatní klasičtí výrobci telefonů jsou na tom podobně s 1% podílem a malými jednotkami milionů kusů telefonů maximálně. A konkurence je dost velká.

  • Jak to bude dál?

Propad zájmu o mobilní telefony pokračuje už druhým rokem a je dost značný. Spolu s tím ale padá i cena průměrného telefonu, protože zejména čínští výrobci tvrdě tlačí na ceny. Bohužel vzhledem k jistým státním zájmům a unikátním podmínkám čínských firem s podporou čínské vlády, si podobný způsob hospodaření nemohou firmy z jiných států dovolit, aby normálně fungovaly. HUAWEI a další tak nemají z pohledu poměru cena/výkon konkurenci a zákazníci na to slyší. Navíc kvalita telefonů této čínské produkce se natolik zvýšila, že prostě nepředstavuje pro uživatele problém. Hlavním poraženým je zatím především Apple, kdy o jeho silně předražené telefony není zájem. Apple navíc udělal tu chybu, že prakticky ukončil výrobu jediného cenově dostupného modelu a žádný skutečně dostupný, který by cenově aspoň trochu mohl konkurovat v průměrné cenové hladině, prostě nemá.

Dá se obecně očekávat, že propad Apple bude pokračovat, pokud tedy nedostane na trh cenově rozumnější modely. Nicméně HUAWEI a další silně tlačí na ceny a tlačit dál budou. A tak pro drtivou většinu zákazníků je tak opravdu otázkou, proč si vůbec kupovat telefon za více jak 10 tisíc, když má dnes 99% toho, co telefon za 30-40 tisíc. Spousta slušných strojů je už i kolem pouhých 5 tisíc. A není také důvod je každou chvíli měnit, což je další důvod, proč prodeje padají. A není to špatně. Mobilní telefony jsou jedno z nejnáročnějších zařízení na výrobu, vzácné kovy apod. Měnit ho každé 2 roky je naprosto hloupé plýtvání, i když výrobci se často snaží, abychom je měnili. Jedním z nástrojů je i absence aktualizací na nové verze hlavně Android OS apod. i když klidně i několik let starý model by současný ANDROID v pohodě zvládal.

Každopádně pokles prodejů telefonů a růst kvality levnějších modelů je dobrou zprávou. Nicméně zdaleka ještě není situace ideální. Kromě jiného i u TOP telefonů poněkud ustrnul vývoj v posledních letech. První zajímavou věci po letech budou skládací telefony s překlápěcími obrazovkami, ale zatím jsou to skoro všechno koncepty za hodně peněz a tedy spousta drahého elektroodpadu, než se to dotáhne do použitelného stavu ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 08:48:30

Autor napísal: Dá se obecně očekávat, že propad Apple bude pokračovat, pokud tedy nedostane na trh cenově rozumnější modely.

To si popravde nemyslím. To že predaje iPhone teraz padajú je prirodzene, keďže ja sám som z iPhone x neprechádzal na Xs lebo priniesol malé zmeny a teraz nemám dôvod nič kupovať...čakám na novú modelovú radu. (Tak ako väčšina ľudí s Apple telefónmi). Príde mi že autor nepozná cyklus vydávania Apple zariadení a preto tento článok nieje presný. Čísla môžme porovnať po septembri kedy vyjde nová modelová rada.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesrovnalosti 2019-05-04 09:23:33
avatar
Chtěl bych se zeptat proč jsou informace na jiných serverech pouze 17% propad prodejů a z toho největší v Číně naopak ostatní divize lehce stoupají.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2019-05-04 09:45:40
avatar
Státní dotace jsou všudypřítomné všude ve světě, ať už celým odvětvím jako zemědělství, doly, ekoprůmysl, který je bez nich naprosto nerentabilní nebo jednotlivý firmám airbus atd. Dokud se nebudeme jmenovat třeba federace země, tak to bude vždy a všude a i pak budou dotace na kde co. Pokud je to ve státním zájmu podporovat svůj průmysl, tak nevím proč by to nemohl udělat i ten druhý stát, když může dotovat i jiné věci. Pokud se někomu něco nezdá je tu WTO, jestli si někdo udělal WTO bezzubou, protože mu to tehdy tak vyhovovalo, tak ať si nestěžuje, že dneska je to všechno jinak a obrací se to proti němu.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 11:16:49
avatar
Citace:
Bohužel vzhledem k jistým státním zájmům a unikátním podmínkám čínských firem s podporou čínské vlády, si podobný způsob hospodaření nemohou firmy z jiných států dovolit, aby normálně fungovaly.


Myslíme tie miliardové zisky ktoré mali, a stále tieto spoločnosti majú? Len do toho Čína, mňa stav bankových účtov CEO fakt nezaujíma, čo ma zaujíma sú lacnejšie kvalitné výrobky.

Nehovoriac o tom že pre Samsung a Apple by vlády ich krajín upaľovali novorodencov.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cina 2019-05-04 11:21:26

Nojo soudruhum v cine nerekl ze nejlepsi je kuponova privatizace a prodej vseho do zahranici.Pekne si nechali dulezite odvetvi pod kontrolou a ted z toho jen tezi.Plus jeste asijska mentalita vsechno okopirovat dalsi stadium je vyvoj vlastniho a nakoneccina prevalcuje vsechno.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 09:57:15

Ty jo, dobrý :-)

Ty koukám hezky věříš propagandě. Stejně, jak hlásí skvělé výsledky Čína, hlásili skvělé výsledky i komunistické země v 80. letech. Neboj se, to nemám z doslechu, já jsem ty zprávy sledoval a tak se naučil rozpoznávat realitu, i když na tebe chrlí propagandu.

Takže jednoduše řečeno, v Číně nepřestala vládnout diktatura, pro kterou není problém zlikvidovat životní prostor milionům vlastních lidí, aby mohli produkovat podle svých potřeb.
Ovšem každý takový systém je neudržitelný, díky tomu, že se vůbec nemyslí na důsledky rozhodnutí. Už teď má Čína obrovský problém s vnitřním zadlužením, takový jsme neměli ani my na konci komunismu.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TOP 2019-05-04 11:28:21
avatar
Osobně již TOP model nevyhledávám, jelikož stárnu a zraji : D. Kdysi jsem měl Alcatel 701, Ericsson 550, Nokii 8210, Galaxy S1,S2,S3 a od S5 mi došlo, jak je to dnes zbytečné. Cena telefonů nad 10tis. se nedá ničím odůvodnit. Prostě za 5tis. máte opravdu skvělé telefony. Za to jsem rád. A značka? Chápu že Pha je na Applu, protože si lidi ve městech koukají do oken a pro mladýho kluka je to někdy rozdíl proč si ho holka vybere a nechodí raději s Jirkou. Podnikatelé chtějí také působit úspěšně atd. Ale pro lidi co mají jiné priority... tam kde mají být, je to prostě vyhození peněz. Byl jsem stejný, dnes se za to stydím.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 12:11:46

No to levné telefony mají dost často (všechny) nízký jas, nic moc oleofobní vrstvu, apod. Následuje výkon, foťák, technologie...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 14:35:54
avatar
ty ses hodne mimo... namlouvat si to muzes... to je tak jediny... spis jak ses starej tak ses blbej...
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 15:22:37
avatar
Taky názor, ale mimo nejsem. Jaké funkce potřebují pro běžný den s telefonem? Internet, GPS, občas fotoaparát, jednu hru ve stylu CandyCrash a tím končím. Takže jako běžný uživatel si vystačím s čtyřjádrem, dvěma GB tam aspoň 5 palcovou obrazovkou a středně výkonným snímačem. A jako náročnější uživatel si vystačíme s X mi 2A lite za 4000,-Kč (fotky krásné a baterie fantastická). Takže nemám důvod kupovat nic dražšího. Pak už jedině lepší snímač, tak bych koupil P20 lite. Taky jsem machroval, že mám top mobil, netvrdím, že ne, ale dnes to už nemá cenu. Tenkrát se neTOP telefony sekali, obrazovky měli malé, paměti bylo málo atd. Dnes to tak není a pokud chci telefon a nekoupím si TOPku, tak mi zbude na noťas, grafiku, CPU a já nevím na co. U Applu možná i na dovolenou. A co tím drahým telefonem získám navíc? O něco lepší fotky a video, poslední verzi USBc nebo WiFi s 2 i 5 GHz (vždyť polovina lidí má doma jen 2 GHz modem). Telefony jsem léta prodával i servisoval, takže o tom vím své a kupovat si TOP, protože chci mít style... Tak to už mám zasebou.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 16:32:48
avatar
Souhlas. Taky už jsem z toho vyrostl. Bohužel mi vadí velké telefony, takže ač bych si rád koupil levný telefon do 10k, tak mám omezený výběr na malé prémiové telefony od Sony.
Snad je nepřestanou dělat...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 20:48:10
avatar
tak ja sem asi do toho vyrostl, nejsem tak bohatej abych si kupoval levny veci. U kazdyho to vidim ze se ty levny jebky sekaj, cim je to starsi tim horsi, sice se snazi takovy lidi namluvit ze ne, ale vemu to do ruky a je to hruza, materialy to samy, chci aby muj telefon byl vodeodolnej, abych nemel nervy u bazenu v lete apod. Mozna je levnejsi kupovat kazdej rok levnou jebku, ale ja si radsi jednou za 2-4 roky koupim lepsi. Stim ze tu dobu budu spokojenej a v klidu. S jabkem to jeste za dobrou cenu prodam.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 21:15:38
avatar
Souhlasím. Nic proti levným telefonům, spoustě lidí stačí. Ale pokud člověk na mobilu využívá některé aplikace (navigace, přehrávání videa...) tak ocení, když mu fungují, když má dost místa na uložení offline map (nebo videí), když se mu zobrazí co potřebuje ve webovém prohlížeči. Čím náročnější použití, tím výkonnější telefon člověk potřebuje.
A pak jde o použité materiály, voděodolnost a další. Tam jde o ergonomii, rozlišení displeje a jeho kvalitu apod, pokud někdo používá telefon pár minut denně, tak má jiné nároky než někdo, kdo na něm tráví několik hodin z různých důvodů. Vidím to samé u periferií k PC, levná myš a klávesnice funguje vcelku dobře, ale když trávím u počítače nezdravě moc hodin, tak si připlatím za pohodlnější a bohatě se mi to vrátí. To samé platí u jiných věcí, kdybych měl v autě trávit osm hodin denně, tak třeba nemám problém si připlatit za lepší autorádio i když levné bude hrát ty samé stanice.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 22:50:19
avatar
taky nemam proti tomu ze si nekdo koupi levnej kram... ale at nerika vsude ody jak je to uzasny, rychly, a foti to paradne... protoze proste ne...
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 01:38:28
avatar
V pohodě kluci, jdu na Battla ; D. Hodně štěstí s telefonem co za půl roku ztratí polovinu ceny ; D.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 02:28:08
avatar
tak zrovna jabka neztraci pulku za pul roku ;)
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 08:15:54
avatar
iPhone je jistě nadstandardní telefon, já mu říkam egophone. Je to povedený kus hardware, taky se mi tu jeden starý kousek z jistých dob povaluje, ale nikdy neměl tu cenu, za kterou jsem jej kupoval. To prostě bohužel. Dneska už je to ale stylovka než nutnost a u mnohých jde právě jen o to, aby mohli říkat, že mají Jabko. Dokonce znám lidi, co chodili po metru a dělali, že telefonují, jen aby ukázali egophone. Já to co tu píši (celkově příspěvky k tomuto článku), nemyslím zle, ale prostě už nevidím nutnost milovat telefony 10 tis a více, je to nesmysl a nevýhodné. Já osobně mám Asus Zenfone L1 550 s 1 terabitovou pamětovkou, zvládne i 2 TB. Koupil jsem si ho, protože jsem během roku utopil Mi 2A lite a rozbil Samsung J5 2017. Řekl jsem si, že jsem pako a koupím raději mobil, který mohu zničit. Vzal jsem to nejlevnější použitelné (2399,-Kč). Telefon je dle mě úplně v pohodě, horší fotky noc a pohybové, denní momentky jsou překvapivě povedený. Na telefonu nemám 4 měsíce pouzdro a nosím jej v kapse, kde přistane kde co, nemá skrabenecek (nechápu). Je to telefon naprosto dostačující a sám jsem myslel, že s ním nevydržím, ale světě div se, za ty prachy je to fakt ok, minimálně na úrovni J5, Xiaomi bylo lepší, baterka dala pět dnů. J5 lépe fotila a měla kovové tělo, kvalitní Amoled a je to fajn mobil co stál 5 tis., Ale tady u Asusu za poloviční zase vidím, že běžný uživatel dnes prostě koupí slušný telefon od 2500,-Kč. Ideální jsou ale telefony 4 až 5 tis., tam člověk co není šílenec do hardwaru a mobilů, už moc rozdíl nepozná zda má prémiový mobil za 15 tis. Bude mít dvě čočky, vykrouhlý display, čtečku, diodu, otvírání obličejem, WiFi, GPS, 4G a parádní obrazovku s dostatečnou pamětí např 3/32 a 128 nebo 256 GB na kartu. Prostě ne, dnes koupím dobrý telefon za skvělé peníze a nebo skvělý telefon za šílený peníze. Mě stačí ten dobrý, protože jediné co budu mít horší jako běžný uživatel, jsou fotky. Ale nebudou horší otokům, abych přihodil např. 10 až 15 tis. To je slušná UHD telka, Kolo od Merida nebo Apache, pro mnohé celý herní počítač, dokonce i auto za ten rozdíl pořídím. A to v mnoha případech jen pro znak Jabka např. nebo to, že řeknu mám S10. Prostě to nejde... (u mě).
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 14:17:36
avatar
Jabko sem koupil protoze sem uz byl nasranej na celej android, furt musi nekde neco clovek resit, nastavovat, predelavat, za chvili zkonci podpora a clovek musi porad resit jestli uz na jeho phone je vydanej Lineage apod. Koupil sem jabko a wololo vsechno funguje, nemusim travit hodiny po forech. Pametovky neresim, nechci je, jsou snima jenom problemy.
aby mel clovek poradny kolo tak musi vyplacnout vic nez 10-15k, jsem velkej clovek, cokoliv pod tridu Deore u Shimana u me nevydrzi...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 18:05:28

Velkej člověk potřebuje velký a k tomu šitý kolo na míru
Pokud jde o kolo, tak jde o váhu a aerodynamičnost i vzhled.
Ta hmotnost je důležitá. Nejde slučovat použití mobilu vs jízdu na kole. Pokud ti už funguje wololo a před tím to jinak nešlo, tak máš asi argument...
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 20:12:08
avatar
Nevím co je Wololo, ale pokud je to nějaká pracovní apka, tak to chápu taky.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nemohu souhlasit 2019-05-05 07:00:26
avatar
S tím nemohu souhlasit. Mám letitou Xiaomi Redmi Note 4, 3GB ram, 32GB vnitřní, nějaký osmijádro a 4000 něco baterku. Telefon stále tehdy 4300,- Kč. Stále funguje skvěle. Nic moc fotky, ale to není pro mě priorita a hru nemám naistalovanou žádnou, ty co jsem hrával mi jeli normálně, možná se déle načítali, já to neřeši.

Zrovna nedávno jsem v práci ukazoval, že mi to jede stále dobře bez sekání atd... Tak si kolega koupil Redmi Note 7, 4GB ram, 64GB vnitřní paměti atd a zaplatil něco málo přes pět tisíc. Je nadšený. Otci od přítelkyně jsme koupili Redmi 6, 3GB ram, 64GB vnitřní paměti za 3500,- a je max. spokojený. Jediný co mu vadilo, že musí vyměnit simku za nano

Na těchto telefonech je spousta místa, dost operační paměti. Takže navigace funguje skvěle, konzum médii je bezproblémový, hry na tom jedou a ty novější modely mají i pěkný fotky. Jasně nový iphony a samsungy jsou lepší, to nepopírám, ale ne tolikrát, kolikrát jsou dražší.

PS: ale je fajn, že si vybere ten i ten nebo ne?
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 12:11:17
avatar
Fajnšmekri ktorí komentujú vyššie si neuvedomujú že čínske mobily za 200€ sú vynikajúca kúpa, a 99% ľudí nič viac potrebovať nebude. S parametrami ako 3GB alebo 4GB RAM a 64GB pamäte to naozaj nikomu sekať nebude.

Že to bohvieako nefotí? Ak chcem kvalitné fotky tak si kúpim kvalitný fotoaparát. A ak mi ide o selfie ... no, 600€ mobil by som si kvôli selfíčkam určite nekupoval.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-06 15:53:38
avatar
myslis ze dneska lidi chtej sebou tahat fotak?
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No 2019-05-04 11:44:01

tak zatímco Apple padá, tak Huawei posílá děkovné pozdravy do USA za globální reklamní kampaň zdarma
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 12:10:25

No padá, opět je bilionová společnost. Co by jiní dali za takové pády
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 18:23:07

Za jakou cenu. Obecně platí, že kupovat drahé věci se vyplatí např. u audio/videa, kde je ten nárust zohledněn i kvalitou.
U mob. telefonu jde o předražený segment totálně spotřebního zboží.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 21:37:40

Leckomu mobilní telefon plní audio/video roli, dokonce i v záznamu, editaci a prezentací.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 12:09:36

Redakce: Alcatel (Lucent) už několik let telefony nedělá, je to TCL.

Odkud jsou čísla o prodeji Apple, když čísla již nezveřejňuje?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 12:26:46
avatar
Apple to možná nezveřejňuje, ale protože ty telefony vyrábí Foxconn tak to analytické společnosti snadno zjistí ...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 07:59:14

Tak Foxconn není jediný dodavatel. Může to být zkreslené.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 16:29:53
avatar
Navíc v jiném článku psali, že Apple sice nezveřejňuje počet, ale zveřejňuje tržby a průměrnou cenu na prodaný kus, takže se to dá spočítat přibližně i z toho.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 20:48:50
avatar
to ze to Apple nezverejni neznamena ze se to ven nedostane ;)
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-05 07:58:38

No jak sám vidíš, je to jen hausnumero, odhady jsou mezi 10-30% (zdejší server na nejvyšší odhad-jistě náhoda ). Takže se ví kulové.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 21:08:21
avatar
Tak rozdíly mezi generacemi telefonů jsou čím dál tím menší. To, že telefon používá 4 druhy navigačních satelitů místo tří prostě důvod k upgrade u není, LTE, GPS, a třeba i NFC pro někoho důvodem být mohou, ale pokud člověk už má kvalitní telefon byť rok, dva starý, tak jeho novější generace není tak významný rozdíl jako v minulosti...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-04 21:39:37

No dnes je v konstrukci poměrně velký rozdíl, bezrámeček, notch, výsuvná konstrukce, bezkontaktní autentizace... Před tím deset let se prakticky nic nezměnilo.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-06 07:40:02

Huawei se nekontrolovatelně dere nahoru. Podle mne už příští rok, možná Vánoční kvartál tohoto roku už bude před Samsungem. A i další Čína se dere za ním. Za pět let bude vedoucí trojka dost jiná.
Apple podle mne doplácí na to, že současné modely jsou dost předražené a nevydal nástupce SE modelu. Také se již chystá model, který by měl mít tělo osmičky, lepší displej, zcela nová střeva a cenovku pod 20 tisíc.
Celkově mi ale přijde, že ten boom, který přišel hlavně s otevřením Čínského trhu a přilehlých asijských zemí je prostě pryč. I tento trh se nasytil a spotřeba pomalu klesá. Klesá počet prodaných telefonů, výrazně klesá počet prodaných PC, z celkem pochopitelných důvodů naprosto upadá prodej tabletů, 3D se nechytlo a VR díky vysoké ceně také moc ne, u konzolí se už pomalu začíná čekat na novou generaci a prodeje současné jsou tak také za zenitem. Takže se čeká na nějakou novinku, která odvětví zase nakopne.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-06 08:38:43

Chlapče, sleduj pls. trochu ten trh a nebuď jak zdejší redakce. Huawei jde nahoru naopak vysoce kontrolovaně, má přímé vazby na vládu, jeden z největších trhů bez volné soutěže.
Apple nikdy neudělá levný iPhone, zkusil to několikrát a vždy o to nebyl extra zájem.
SE resp. 5" modely měly v době SE v součtu pod 10% mezi uživateli, marginální model.
Ano,ten boom je pryč, trh byl uzavřen. Čínské společnosti nesmí vyvádět kapitál, zahraniční jej naopak u nich získávat.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-06 10:59:15

mozna sem zpatecnickej, ale pouzivam stale iphone SE (jiz druhy) a za me nejlepsi telefon co kdy kdo vyrobil. porad je i s nejnovejsim ios dostatecne rychly, porad pekne foti i nahrava slusny video, idealni velikost na ovladani jednou rukou a ma jack. treti "novy" SE mam v zaloze v supliku az si rozbiju to aktualni. jedina vada, ze neni vodeodolnej, jinak bych si prvni nerozbil a pouzival ho furt
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-06 15:57:48
avatar
ja se nedivim ze jsou lidi spokojeny s cinama za 200 dolaru, kdyz tu pises ze SE foti dobre a nahrava slusny video...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 629x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 421x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6