Ceny DDR3 pamětí stále klesají a klesat budou – kapacita 8GB jako standard Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 26 listopad 2010
altCeny rychlých DDR3 jsou rekordně nízko, ale není je jak využít ...

 

 

Výrobci hlavně samotných paměťových čipů nejsou ze současného vývoje příliš nadšeni. Není tomu tak dávno, co byly přední výrobci potrestáni za kartelovou dohodu, od té doby jsou pod drobnohledem a tak při snižování cen skřípou zuby, ale umělé snížení výroby nemohou udělat, protože se už nemohou domlouvat a určitě by snížení výroby u jednoho znamenalo zvýšení výroby u druhého. Současnému stavu se říká funkční konkurenční prostředí a výrobcům se samozřejmě v něm žije o dost hůře.

Jako zákazníci si ale stěžovat nemůžeme a prý nám to nějakou dobu vydrží. Navíc aktuálně se prý zahajuje ve větším výroba 4GB modulů, což by znamenalo při tradičním osazování dvojice paměťových modulů hned 8GB. Za posledních 6 měsíců klesla průměrná cena 4GB DDR3 1333MHz modulu o neuvěřitelných 40 dolarů. Ale nejen velkokapacitní moduly klesají. Rychle klesají i rychlé paměti, takže dnes mezi 1333MHz a 1600MHz není většinou cenový rozdíl takřka poznat. To samé ale platí i o rozdílu mezi 1600MHz a 2000MHz, kde se také ceny rychle přiblížily za letošní rok. Bohužel problém je ve využití takto rychlých pamětí, kdy bohužel nativně současné procesory využijí jen 1333MHz maximálně. Ani u nových SandyBridge to nebude zatím jinak, i u nich je 1333MHz maximem. U nového AMD Bulldozer ale bude možné nativně využít 1866MHz moduly a doufejme, že i u nového high end Sandy Bridge, které ale dorazí nejdříve v Q4 2011.

Naštěstí samozřejmě klidně můžeme koupit rychlé 2GHz paměti a osadit je, i když jejich využití bude minimální. Investovat můžeme samozřejmě také do kapacity, kdy 4GB se pomalu ale jistě stávají minimem a 8GB naopak optimem a standardem. Díky rozvoji 64bit programů, který konečně nastal, není problém takové kapacity konečně rozumně využít.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a co ddr2 2010-11-26 12:23:16
avatar
a co DDR2 ty nebudou slevňovat?? minulý rok jsem si kupoval 2x2Gb od kingstonu za 1200,- tedkom chcu další ale cena se pořád zvyšuje, teď už dokonce ty stejné stojí 2100,-
pettopn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 12:28:17

DDR2 urcite zlavnovat nebudu, jednoducho uz sa pomaly prestanu vyrabat,resp. sa dost obmedzi ich vyroba, budu pomaly upadat,paradoxne dopyt po nich moze byt vacsi u starych zostav a tak sa ich cena bude drzat, alebo stupat. spomen si, ze u DDR1 to bolo presne tak isto a stale ich kupis za draho.

DDR3 je dnesny mainstream a preto mozu ist ceny dole,aby sa predavalo co najviac novych zostav a neupgradovali sa stale tie stare. bussiness
pettopn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 12:31:41

ale ze 4GB su minimom, s tym zatial nesuhlasim...v drvivej vacsine novych lacnych zostav a domacnosti je minimom stale 2GB, niekde dokonca 1GB a 4GB je mainstream, zatial kvoli hram a beznej domacej praci netreba mat viac
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 12:50:14

Bylo, ale nové sestavy už berou standard 4GB. Už Vista měla velkou spotřebu paměti. Před cca 15 roky stála 1MB RAM 1000Kč!!! Proto Win 95, 98, XP maximálně vše ukládal na HDD. a tím zpomaloval systém. RAM se vlastně konečně dostáváme do optimální velikosti. Vem si nové notebooky, tam se taky 4 GB stávají standardem.
Anonymní  2010-11-26 15:27:26

tak já mám 4GB už v ntb který má datum výroby konec minulého listopadu...
V PC mám taky 4GB DDR3 a stačí bohatě na vše, i swap soubor mám vypnutý, tak nevím k čemu by mi další 4G byly.....
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 15:28:58
avatar
co to, samo mě to odhlásilo, během pár vteřin
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 17:48:54

Nejsem si jistý, že jsi mne pochopil. Taky považuji 4GB za standard (i já je mám), slovy "Bylo, ale" jsem reagoval na velikost 2GB, 1GB.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 17:36:04
avatar
Zrovna tento tyden jsem pritelkyni stavel pc a mel byt co nejlevnejsi..tak je v nem pouze 1gb ram (win XP) a myslim, ze to na jeji prohlizec, icq a winamp bude az prilis opravdu zalezi, co clovek od pc chce...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 18:12:50

Taky jsem měl na XP dlouho 1GB, a to jsem i stříhal video
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-28 12:43:49

na notebooku som mal 5 rokov 1GB ram a win XP s vypnutym swap. Tam sa to dalo. U W7 je na hranici aj 4GB, hlavne ked clovek pouziva Virtual box (virtualne pc). Inak 4GB ram staci.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 14:04:23

To víš chcou na tom trhnout co se dá, dokud lidi ještě dokupují.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 12:41:08

Levné paměti jsou krásná věc, ale je otázka jestli nám to paradoxně neublíží. Nejenom to že některé firmy vzdají levnou výrobu a tím sníží výrobní kapacity (nedostatek - zdražení), ale nízký zisk povede k malým investicím do vývoje technologií a odsunutí další generace pamětí. CPU+RAM jsou dva rovnocenní partneři.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 13:20:01
avatar
Je to super.
Už 5 let mě v pc tepou DDR2.
J epravda, že paradoxně je po nich poptávka.
Tuhle ode mě známej chtěl DDR1 do nějakýho athlona. Pár jsem jich našel.
Paměti jsou nesmrtelný.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 17:40:56
avatar
To jsou-tento tyden jsem koupil 1gb DDR2 800mhz za 434kc s DPH a ten samy den prodal 512MB DDR1 400mhz za 250kc (7 let stare)
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 13:22:16
avatar
Osmičku už mám ve svém PC stálo mě to sice 5000 ale hold když když je akce tak je akce.prostě člověk by si jinak nic nekoupil kdyby pořád hlídal ceny.To je pokrok staré ustupuje a nové přichází a na začátku si ho prostě zaplatíte.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 13:50:32

Já už mám sice paměti koupené dříve, ale že se něco slevuje se vždy dobře poslouchá. Kéž by šli dolů razantněji i procesory a grafiky..
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2010-11-26 13:53:36

Jednu na DDR2 ktere zrazuji, presne proto jak je uvedeno v diskuzi nahore, proste je poptavka a poamlu se nebudou vyrabet. Nicmeen prechod na standart a sice DDR3 8GB neni levna sranda, CPU, deska a pameti a jsme na ca 16t. Coz se pokud clovek nema stareho veterana nejak porad nevyplati.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 14:01:40
avatar
Jo toho jsem si všiml, ale zdá se mně že až teď v posledních dnech ta cena nejvíc spadla
dfxxfd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co z toho, 2010-11-26 14:56:58

ked mnohe pocitace su stale predavane s 32 bitovou verziou OS a ten dokaze adresovat iba 4GB RAM. A aj ak niekto nahodou ma 64 bitovy OS, tak takmer isto viac ako 4GB nevyuzije, lebo nema naraz spustenych tolko programov, aby potreboval viac ako 4GB pameti.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 15:10:31

32 bit neumí ani 4GB, tuším jenom 3.2GB.
Trovaricon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 17:37:12

Samotny starcraft II na ultra detaily vo win 7 x64 sposobi hlasku "low memory" ak ma system 4GB RAM a vypnuty swap.

Pri pouzivani superfetchu(default je zapnuty) a texturach na max v mmo hrach (ktore su vazne "massive" - ako L2) kludne aj spadne hra kedze failne malloc() na nejaky vacsi "kus" pamate > memory manager nestihne uvolnit "stand by" pamat, v ktorej su subory s texturami danej mmo hry, ku ktorym prave pristupuje.

Rovnako ako spomenuli diskuteri nizsie: Vista a W7 su navrhnute aby vyuzivali celu velkost pamate (ak budete na PC vykonavat viacero roznych cinnosti - kludne aj po sebe a/alebo PC pojde dostatocne dlho, tak pri kontrole resource managera zistite, ze mate "free memory" niekolko stovak MB aj ak mate 8+GB RAM a standby memory sa rozpina na celu kapacitu pamate, ktory nemaju alokovane zariadenia alebo procesy). To je dovod (znova ako je spomenute nizsie), ze zrychlenie dlhsie beziaceho systemu s "nadstandardnym" mnozstvom pamate je po zakupeni SSD badatelne len pri prvom spusteni (EDIT: spusteni aplikacie) > pri dalsich sa totiz nenacitavaju subory (alebo niektore ich casti) z disku ale rovno z RAM...

Ak SC II dokaze sam odrovnat PC so 4 GB pamate (a to ani zdaleka nie je jedina hra, ktora to dokaze), tak co sa asi stane ak clovek ma na pozadi otvoreny prehliadac s viacerymi tabmi ? >> spadne vam aplikacia a windows alebo aj samotna aplikacia (ak ma nejaky nastroj na vypis chyb po pade) zacne davat "mudre rady" ako si zvacsit velkost virtualnej pamate = 4GB je dnes na hry malo (vychadzam z predpokladu, ze ludia poslali strankovaci subor na disku kade lahsie)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 18:02:55
avatar
nezda se mi, ze by starcraft 2 byl 64bit aplikace a umel by tedy vyuzit vic jak 2GB ramky, aspon u me bylo maximum co sem videl 1,8GB. to zalezi uz pak hlavne na uzivately jestli potrebuje mit x aplikaci otevrenych zaroven nebo ne a podle toho si tedy bud musi prikoupit pamet nebo aktivovat swap. ja sem zadne takovehle problemy pri beznym uzivani nepotkal a swap na disku take nepotrebuji. 4GB pameti jsou a pro herni pc jeste dlouho budou dostatecne mnozstvi. zmenit se to muze nejspis jedine az se zacnou delat 64 bitove hry, ktere budou moci vyuzit vic nez ty 2GB RAM.
Trovaricon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 19:49:13

cele "informacne clanky" o rozdieli x86 a x64 OS Windows a ich spravanie sa voci aplikaciam sa takmer vzdy bagatelizuju na dookola omielane "2GB na aplikaciu, v x86 win uvidis 3.2GB ram a podobne". Problematika je vsak omnoho zlozitejsia (ani ja ju neovladam celu).

1. Starcraft 2 na ultra (fullhd) zerie niekedy viac ako 2GB RAM - vysvetlenie nizsie
2. Nie je pravda, ze 32 bit aplikacia pod os windows (XP/Vista/W7) nemoze adresovat viac ako 2GB pamate. Aplikacia moze byt stavana s "LARGEADDRESSAWARE" t.j. takzvanym "/3GB switch". Kde v pripade povolenia tohto modu aj v operacnom systeme (x86) moze aplikacia alokovat az 3GB pamate.
3. WOW64 (vrstva na spustanie x86 app na x64 win - za toto nie celkom presny popis ma mozno niekto ukamenuje) umoznuje 32 bit aplikaciam aby vyuzili komplet 4GB adresovaci priestor v pripade, ze su stavane s LARGEADDRESSAWARE.
4. Nie je pravda, ze ak ma vas system v idle spotrebu x MB pamate a spustite "aplikaciu A", pri ktorej vam task manager (alebo nejaky iny) ukazuje, ze proces A vyuziva y MB pamate, tak sa vam zvysi vytazenie pamate len o y (tj, mali by ste mat vyuzite x+y pamate). Pamat si alokuje omnoho viac veci ako len procesy v zozname (skuste zratat v task manageri alokaciu pamate jednotlivych procesov a ci to suhlasi s celkovou spotrebou pamate)
(mozno sa niekedy rozpisem o tom, ako som si pri debuggu programu chybou v kode "zatexturoval" DX9 texturami 8GB RAM pricom inkriminovany proces v task manageri ukazoval spotrebu 30MB)

Aby som nezabudol na suvis so SC II: novy Starcraft je kompilovany s LARGEADDRESSAWARE...

link na "rozcestnik" k moznostiam adresacie pamate vo win
Odkaz

SCII som hral aj na TURION MT-37(s754, 2GHz) s 2GB RAM, takze netvrdim, ze sa to neda. Ako pri kazdom vyroku, aj tu vsak existuje: "Ale ..."
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 20:51:00
avatar
oka v tyhle problematice se tolik neorientuju. jen ze se mi teda jeste nestalo ze by si win 7 stezoval na malou pamet at uz pri hrani sc2 nebo cehokoli jinyho a s tim ze je 4GB na herni pc malo nesouhlasim.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-28 14:03:57

4GB na vypnutí swapu v 64bit win7 nestačí... nedostatek paměti už při defragmentaci+prohlížeč
Wormsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RAM vs SSD 2010-11-26 14:58:28
avatar
Mam pocit ze velikost RAM se dlouhodobe podcenuje a naopak prinos SSD se precenuje mam ve sve sestave vetsi mnoztvi RAM (12GB) a prave tomu davam nejvetsi zasluhy za dynamicky beh OS (W7_64). Po porizeni SSD disku se dle meho system zas tak nezrychlil! Ano zrychlilo se nacitani a hlavne nabehnouti systemu. Ale kdyz srovnam beh systemu dejme tomu 15min po bootu kdy uz jsou vsechny aplikace nacteny a uzivatel jiz jen pracuje na bezicich aplikacich je dle meho prinos SSD mensi nez prinos vetsiho mnozstvi RAM.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 15:13:12

Přesně tak, od Visty už je všechno v RAM, proto velikost a rychlost paměti je důležitá. Kolik tě stála RAM?
Wormsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 16:37:53
avatar
Mam 12GB DDR3 1600Mhz LC7 ale jedu na 1200Mhz LC6 (radic pameti v CPU asi 12GB na 1600Mhz nedava). Za pameti sem tenkrat dal 2x 3600kc dnes stoji asi stejne ale jednu dobu staly dokonce 5500Kc za jeden kit!
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 17:54:54

Hmm máš hezké časování, předpokládám, že děláš něco s grafikou.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 19:49:05

A este kdyz si udelas napr 4GB RAM DISK na SWAP a ReadyBoost tak se to celkem zrychly. Navic 32 bit-aplikace budou swapovat zase do ram.... Taky radsi vrazim prachy do RAM nez do SSD
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:Wormsnake 2010-11-26 15:16:36
avatar
Mám na velkou RAM stejný názor a tak uvažuji o rozšíření.Pokud jde o rychlejší moduly DDR3 tak doporučuji koupit rychlejší a při chodu na nižších frekvencích zmenšit latence a tím si tu vyšší cenu ospravedlníte.Později se budou hodit pro chod na vyšších frekvencích.
Wormsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 16:43:31
avatar
Plne souhlasim ale radsi vic RAM nez rychlejsi!!! Maloktere aplikace dokazi z te protusnosti tezit!!! Kdyby stali 4GB moduly min penez mozna bych sel i do 24GB RAM (poamalejsich) ale to uz by bylo asi moc! Ale na druhou stranu W7 velice dobre skaluje pameti dokaze si vzit i 70% z 12GB necha vse v RAM dokud je misto.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 18:03:18

Pomalejší paměť s menší latencí, nebo rychlejší s větší latencí ti vyjde nastejno. 24GB? To už jsi Otesánek
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 15:22:32

Velice by mě zajímal test systému s 1) rychlostí RAM 1333, 1600, 1866 s patřičným nárůstem latence. 2) rozdíl v pamětech 1333 CL8 a 1600 CL9.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 15:32:46

Takový test už byl několikrát stačí jen pohledat : http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/procesory-a-pameti/test-kingston-corsair-transcend-3x-ddr3-ram-souboj-operacnich-pameti-na-1333-1800mhz-5.html
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 17:57:13

Díky (a to jsem tam taky diskutoval).
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 17:33:10
avatar
No tak kdyz DDR2 uz klesat nebudou, tak ja si teda koupim ten druhy 2GB modul do sveho "pekelneho stroje" ale na druhou stranu musim rict, ze ikdyz mam win 7, tak pri normalnich cinnostech mi ty 2gb v pohode stacily..na druhou stranu chapu lidi, kterym je i 4gb malo
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 18:11:00

Win7 máš asi 32 bit, má menší nároky. 2GB ti běžně stačí, protože část věcí, které aktuálně nepotřebuje, si odloží na HDD - SWAPuje.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 18:53:37
avatar
no praveze mam 64-bit...a na disk mi to nic nehaze..az se tomu divim...a na strop 2gb narazim az pri nejakych hrach...kamarad ma 4gb a stejne Winy a v zakladu mu zerou 2gb, zatimco me jenom 1gb...
No tak jsem si zrovna objednal ten dalsi 2gb modul :-)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 19:22:18

to máš ještě dobrý, dokoupíš 2Gb modul, ale co když máš 4*512, tedy plné sloty jako já ?
Jsem bezradnej. Ani nebudu psát za kolik jsem je kupoval, protože horší dobu na nákup pamětí jsem si nemohl vybrat cca 2006/2007. Proto je prostě nemůžu vyhodit
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 19:47:01
avatar
No nezavidim..to uz by bylo asi lepsi koupit novou desku, procak a ty DDR3..zalezi, jestli to nutne potrebujes, ale casem na to asi prijde..ale jak se divam, tak mas procesor lepsi jak ja..babo rad no dalsi moznost je, ty 512 strelit a koupit nove...prodas 4ks 512 a koupis kit 2*2gb..to bych mozna videl jako nejlepsi reseni v pripade, ze se ti ty stare podari prodat
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 20:21:25

na DDR3 netlačim, DDR2 mi bohatě postačují, jen je rozšířit a koupit quada a mam klid
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 21:01:36
avatar
jn, sem se ted dival, ze X4 640 vyjde na cca 2k, Phenom X4 na 3k a Phenom X6 na 4k...to jsou krasne ceny...co si vzpominam, tak sem vic vysolil za Athlona XP 1800, 2500 i 64 3000+
V DDR2 zatim nevidim extra problem :-)
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 19:37:59
avatar
8 giga nyni standart? ty jo a ja si ty DDR 2 8 giga kupoval pred dvema lety neco kolem 3200 a vidim ze jsem udelal dobre
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 20:13:33
avatar
Tak ja mam v pc 3x 1GB a zatim nepocituju nejake omezeni na praci, kterou provadim. Proste kazdej ma jine naroky a od toho se vse odviji.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 22:54:55

Tak pánové, to stojí za to! Omlouvám se, nepaří to sem. My se dohadujeme jestli jeden, dva, tři nebo šest monitorů. Jsme žabaři. podívejte se na čem se dá hrát!!!
Odkaz
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-27 08:26:22

čeče slušný, ale jen 10 min
To než bych se rozkoukal, tak bych mohl připlatit aspon dalších 5 min 150 K, proč ne
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-28 12:42:59

Spustit úvodní animaci, Setup-nastavit rozlišení, vyhlazování, vybrat hráče, konec. A potom zajít k ortopédovi s vykrouceným krkem.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-28 16:48:40

zdar, dnes nemam čas, kluk má narozky, 2 roky.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-28 23:45:46

Máš štěstí že jsi se omluvil, jinak by jsi měl neomluvenou absenci - 2 dny z dovolené, bez prémií a po šíchtě by jsi umýval záchody
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 453x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 296x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 859x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1158x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1476x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1319x
Komentářů: 6