Kolik operační paměti lze reálně využít? Má smysl 3, 6 nebo rovnou 12GB? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 09 duben 2009
Přejít na obsah
Kolik operační paměti lze reálně využít? Má smysl 3, 6 nebo rovnou 12GB?
Kolik RAM je optimum?

 

 

 

  • Kolik Ram je optimum?

 

Poměrně dost softwaru různých oborů otestovali na THW a opět to dopadlo velice zajímavě. 12GB a dokonce ani 6GB nejsou proti 3GB na výkonu ve většině aplikací vůbec žádný rozdíl!

Celkový rozdíl výkonu je v řádech desetin procenta! Opravdu trochu nečekaný výsledek. Ale nebojte se, výkon není to jediné, kdy byste měli zvýšenou kapacitu operační paměti ve svém PC poznat:

Tím hlavním, co více paměti přináší, je rychlejší start aplikací a celkově hladší chod systému. Nicméně zase to vypadá, že zatímco mezi 3 a 6GB je jasný rozdíl a poznáte jej, mezi 6 a 12GB už není rozdíl téměř žádný.

Více paměti v PC má také stinnou stránku a to vyšší spotřebu. Víceméně to vypadá, že každé 3GB 1,6V RAM přidá 10W v klidu a 20W v zátěži. U DDR2, které mají běžně kolem 2,1V to bude samozřejmě ještě více. Třeba mezi 3GB a 12GB už je to v zátěži rozdíl 50W jen na paměti! A řekněme si na rovinu, výkonu za to navíc mnoho není.

  • Závěr

Bohužel test byl proveden na Core i7 platformě, což je trochu škoda, ale přesto z toho můžeme vyvodit nějaké závěry i pro běžnější počítače s procesory s dvoukanálovým řadičem. Řekněme si na rovinu, 3GB operační paměti dnes zcela stačí. Osobně pokládám za optimum 4GB a samozřejmě 64bit software. Více paměti je poněkud nesmysl, výkonově to v běžné praxi pro běžného uživatele nepřinese vlastně vůbec nic. Osobně mám v PC 8GB, ale protože pracuji s mnoha najednou otevřenými aplikacemi, dokážu větší množství paměti využít, přesto 8GB zdaleka nevyužívám. Využít 12GB paměti, jak to ukazuje test THW, je téměř nemožné. Kromě vysoké pořizovací ceny a vysoké spotřeby tím nezískáte proti 6GB vůbec nic. Uvidíme, jak dlouho tento stav věci potrvá.

V minulosti jsme nedostatkem operační paměti trpěli a každý upgrade se na výkonu odrazil. V době, kdy jsme přecházeli třeba ze 2GB na 4GB, už ale najednou ten zisk vidět moc nebyl. Kupovat pro běžný počítač více jak 4GB paměti je z pohledu užitečnosti vyhazováním peněz.

Zdroj: Tom´s hardware.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rolando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 00:27:38
avatar
Tak určite dobou to pôjde hore.. ja si ešte pamätám keď som mal 32 MB RAM a bol som spokojný dnes mam 4 GB a tiež som spokojný tak možno o 3 roky budem mať 12 GB RAM a tiež budem spokojný a bude to na tú dobu stačiť...
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 01:02:43
avatar
Když má člověk velké množství RAM paměti, tak doporučuji ve Windows vypnout zcela stránkovací soubor. Tím ušetříte stovky MB až jednotky GB na HDD a značně tak zrychlíte nabíhání systému či načítání her.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 09:37:49
avatar
Již několikrát se psalo, že Widle nejsou Linux a nesnášejí vypnutí stránkovacího souboru, i když mají nadbytek RAM. Ony prostě ten stránkovací soubor vyžadují a používají. Klidně může být redukován, ale úplně ho odstranit je hazardování se stabilitou při náročnějším využití počítače.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:29:17
avatar
JJ mel sem s tim velike problemy v souvislosti treba s BOINCem apod - vyresil jsem to nastavenim pagefile na 500 MB a hotovo. Vypinat rozhodne nedoporucuju.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:45:04
avatar
Presne tak. Je mnoho aplikaci(i her), ktere vylozene vyzaduji pagefile. Ja mam 2GB, ale i to povazuju za dostatecne. Souhlasim, ze pagefile 0,5GB je optimalni kompromis.

EDIT: Mluvim o WinXP 32bit. Vista a Win7 jsou daleko narocnejsi konzumenti RAM.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:38:57
avatar
Počkat paměťový nároky Vista a Win7 nejde moc srovnávat. Zatímco Visty se rozšoupnou na 1 GB po nastartování systému. U Win7 je to něco málo přes 0,5 GB. Což z dnešního pohledu není až tak strašný.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:37:55
avatar
no já měl Win7 beta a Crysis Warhead se mi na mých 2GB RAM škubal jak pár minut před smrtí, zatímco na XP zaswapoval opravdu jen občas po delší době hraní a v náročných lokacích. Zkrátka na Win7, pokud na nem chcete hrát je 4GB RAM určitě optimum. I hodně kvalitní paměti ale stojí litr, což je za 4GB nááádherná cena. Když si vzpomenu že jsem na podzim 2006 kupoval 1GB 667Mhz CL5 za 4 litry tak je to fakt pakatel
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:06:12
avatar
tak ve WinXP při vypnutí pagefile sem mněl neusustále nějaké problémy s programy. Na Vistách po vypnutí pagefile sem nezaznamenal žádné problémy. Zhruba 1 rok již používám Visty bez pagefile a jeste sem nenarazil na program co by si stěžoval
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:15:35
avatar
ja az na jednu vyjimku (Virtual machina s 512MB + Uprising) na svech 2GB v XP bez pagefile takz bez problemu
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:08:35
avatar
existuje aj moznost editaciou systemoveho suboru ini v xpcku nastavit konzervativne vyuzivanie swapu.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:32:32
avatar
ja mam 3,5gb ram v xpcku a swap mam vypnuty a so stabilitou nemam ziaden problem ( cod4, cinema, archicad, 3ds)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:20:51

Tohle bych rozhodne nedoporucoval. Neni potreba mit strankovaci soubor o velikosti RAM, ale nejaky rozumny zcela jiste. Win s tim pocitaji a pokud ho nenaleznou, lze se nadit nestability systemu. Pokud nekdo ma nadbytek RAM, lze vytvorit RAM disk (doporucuji ale nejakou placenou aplikaci, freeware je vetsinou k nicemu) a pagefile umistit do nej. Dojde k rychlejsimu nabihani systemu, ale zase necekejte zazraky.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:44:54

Windowsům oradu nevadí, když není swap, snad jen kromě toho, že neumí vypsat dump při BSOD. Bohužel jsou ale tydýt programátoři, kteří swap žadují, naposle mě zaskočil Call of Juarez. Za to bych střílel.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 22:20:42
avatar
a vo vo vo tom to je
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 01:05:10
avatar
Až se operační systém naučí efektivně využívat pamět tak potom to bude mít nějaký přínos. Teď to smysl nemá jak říkáš 4gb ram stačí.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:55:06
avatar
No. Já jeden takový OS co umí efektivně využívat paměť znám. Ale není to od M$.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 01:27:22
avatar
Ne souhlasim - jednak netestovali zadnou hru ktera by byal skutecne narocna na RAM a hlavne ten jejich test plati jen pro pripad ze clovek ma vzdy zapnutou jen 1 aplikaci - u me neni vzacnost prekrocit 6GB vyuzite RAM, staci abych soucasne s pustenou hrou + prohlizec a 2x VM a ten system s 3GB RAM by sel do kolen.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 01:48:54
avatar
naprostej souhlas taky si říkamže 4GB je malo v tom NB ještě že ve stolnim je 8GB ten už mi swapuje jen občas oni jsou programi třeba simulační který sežerou několik giga RAM jak nic
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 08:15:22
avatar
Přesně tak.

Jaký smysl má testovat 32b aplikace a navíc nikoliv současně na víc než 4GB? To přece víme všichni, že každá adresuje max 2GB. Proč nevyzkoušeli 64b aplikace a veliké balíky dat?

Měli vyzkoušet nějaké manipulace s obrovskými fotkami nebo videi a ne archivovat 300MB zip, to zvládá i můj telefon.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:39:45
avatar
Tak jasne, ale u tebe jde hlavne o ty VM. Ty zerou nejvice RAMky. Jinak by rozhodne stacilo i mene.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:10:12

Ano.
1. DD není jediný, kdo používá hned několik aplikací
2. Test nezahrnul nejen současný provoz několika aplikací, ale ani nějakého žrouta paměti. Zpracování obrazu 1920x1080? Jasně, že na tak malý obraz i 3GB paměť stačí. Ale co zpracování běžné fotky 3000x2000 v RAW s 6 bajty na bod? Nějak impresionisticky zpracovat? A co obrázek ze skanování 600 dpi A3 (7200x4800)? A co tak práce na několika podobných obrázcích, k tomu současně otevřených? A všechno to prosím, jsou úkoly naprosto normální. Nemluvím tady o přípravě listu formátu A1 nebo A0.
Test byl proveden buď chybně nebo autor předem chtěl dostat tyto výsledky a dělal k tomu co mohl. Anebo teměř nevnímá, že existuje nějaký svět mimo hry.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:33:54
avatar
jenze lide co delaji podobne veci tak vi kolik potrebuji ram. tohle je test pro normalniho beznyho uzivatele a dokazuje ze na bezne veci nema vic pameti jak 3GB smysl. tak tu neplacejte kraviny a nechlubte se jak moc dokazete vyuzit ram, kdyz ten test ani pro vas neni
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:40:38
avatar
dneska foťák s RAW a 10Mpixely je běžná věc, takže myslím že pro běžného uživatele to není kravina
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:47:32

Beznej uzivatel si tam nastavi 800x600 aby se mu na tu gigofku veslo tisic fotek... Ne beznej uzivatel si proste pocka, tezko budes kvuli zpracovani fotek kupovat 16GB RAM, pokud nejsi zaryty fotoamater a potom uz tezko jses oznacitelnej za bezneho uzivatele...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 18:37:07

problém je, že nedávno RAM byla drahá, dnes 8GB RAM stojí 2000, takže si to může dovolit prakticky každý. A tohleto si myslím způsobí, že se začnoou psát aplikace, které to dokáží využít.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:47:06
avatar
naco kupovat gigofku do fotaku ked za babku dnes kupis 4ku.. cez minule leto isli ceny pamatovych kariet strasne dolu..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:22:52

Staci jedna virtualni masina a RAM neni nikdy dost. Tenhle test je omezen na bezneho uzivatele, ten ten rozdil nepozna.
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 01:47:04

v notebooku mám 4GB ram ale pod windows xp pro 32bit iba 2,75 (je tam X1600 Mobility Radeon) čo spraviť aby tam bolo aspoň tých 3,5 GB. 64bit system sa mi tam momentalne dávať nechce...(nemám tolko času) dik
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:29:50
avatar
no ja mam teraz presne rovnaky problem, na desktope pod xp mam presne 3,5gb miesto 4 ako by to bolo v 64b. Ale minuly tyzden som si do notasu dokupil dalssi 2gigovy modul a vista ukazuje iba 2,52gb a neviem co s tym. To som si radsej mohol kupit jeden gigovy a mal by som 3 neporadi niekto ci sa da nieco s tym robit? grafiku mam intel 4500mhd a radeon 3650 256MB
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:42:22
avatar
Zaleží kolik podporuje samotný notebook velikost RAM.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:11:34
avatar
samozrejme podporuje 4gb, 2x2GB moduly DDR3
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 12:44:45
avatar
Nejjednodusi reseni je dat tam 64bit OS. Zkus nainstalovat do dualbootu Windows 7 beta 64bit.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:00:46
avatar
no chcem si z lenova objednat originalne media so 64b visrou, nainstalujem to rovno s aplikaciami atd..
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:39:22
avatar
obaja si stiahnite v biose velkost vyhradenej pamate pre grafiku. v tom bude asi najvacsi zadrhel.
a dalsia vec, 32bit OS vam neda viac ako cca 3.5GB ram, pretoze adresuje aj ine pamate ako RAM.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 21:19:25
avatar
no idem sa pozriet do biosu,uz som tam pozeral a nezda sa mi ze by som tam nieco take videl..ale dik za radu

edit:
no tak som skusal v biose,vypol som hybrid grafik,skusal som zapnut len cisto integorvanu a cislo atinu, ked mam zapnutu dedikovanu tak mam fyzicku pamat 2519, ked som ju zapol napevno v biose tak som mal 2552,cize ako keby intelacky shit adresoval 32mega.. mal som dokupit radsej gigovy modul,mal by som 3 a ziaden problem
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:17:28
avatar
záleží taky na velikosti grafické paměti, kterou si musí win alokovat a tím se ukrajuje z toho co dokáže alokovat jako ram.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 06:13:09
avatar
Já osobně mám XP64 a 8GB DDR2 800. Ve widlích vypnutý svap a dělás v SolidWorks 2009. A nejvíc co jsem měl bylo 4,5GB na aplikaci solidworks. Opravdu jediná výhoda je, že nesvapuješ modely a výkresy na hdd ale vše taháš přes RAMku Jinak stačí 4GB v pohodě
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 07:14:54
avatar
PROBOHA!!! Co je tohle za "test"? Zkoušet přínos více než 4GB fyzické RAM na 32 bit aplikacích (byť se 64b OS)??? Tady je jen vidět totální nepochopení toho, jak funguje 32b aplikace, která je vždy schopna (pokud nepodporuje AWE) adresovat jen 4GB a použít pouhé 2GB (a to i v 32b běhovém prostředí pod 64b OS)!!!
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 07:36:06
avatar
No, v tom testu se trochu odráží současná realita, drtivá většina aplikaci je 32-bit. Jinak je sice škoda, že 32-bit aplikace dokáže použít max 2 GB pamět, ale když se namátkově mrknu kolik si bere některá hra, tak rekord je asi 880 MB (Crysis). Takže ona to taková škoda nebude. Možná jiný hry (nebo spíš žánry, třeba strategie) užijou víc.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 09:32:02
avatar
Uz se zacinaji objevovat 64 bit narocne aplikace (Photoshop CS4, novy 3ds MAX), nedejboze kdyz clovek pouziva virtualizaci
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:49:51

No Gothic 3 bere bez problémů i ty 2GB, pokud může, pod 1,5GB jsem se nedostal. Je fakt, engine G3 je docela prasárna, ale i tak.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 14:06:22

SupCom:FA 1,7GB po patchi opravujici memoryleak, predtim klidne vice a nasledne zamrzal.
bwolf99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:14:33

3ds max a Lame su 64bit. a tam nie je tiež žiadny rozdiel vo výkone. takže to otestovali...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 19:43:17
avatar
Ano, a oba programy vytěžují hlavně CPU. Lame si vystačí s několika stovkami KB, 3dsMax pak s max. stovkami MB.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 07:46:25

no test o ničem...
Mám doma 64-bit, CoreQuad a 4GB DDR2. Když vypnu stránkovací soubor, Crysis mi spadne na nedostatek paměti po cca 10minutách. To samé GTAIV, EEIII.
Musím mít další 2GB ve stránkovacím souboru, jinak si moc nezahraju.
Lituju, že jsem tam nedal rovnou 8GB.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4GB - minumum pre hry 2009-04-09 08:29:31
avatar
tento test neodpoveda praxi - filozofia ze rezervu nepotrebujeme
mam i7 na _Win 764 bit - 6GB RAM a hry po case vytazia 4,5GB RAM + nejake programy popri tom spotrebuju dalsiu ram
strankovaci subor-swap ma dalsich 12GB

ako pise kolega hore ak nemate aspon 7GB swap na HDD hry padaju takze po vypnuti swap vo windows vyuzije cca 10GB Ram pri dlhsom hrani....

Mojich 6GB mi zabezpecilo odstranenie nacitavania s hdd kazdu chvilu a mozem mat spustene dve hry naraz typicky CS Source + dalsiu a prepnem sa medzi nimi za 2s
a predtym s 3GB ram alt+tab kvoli spolupraci s hdd nefungovalo vobec alebo to trvalo 5-10min
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 09:25:07
avatar
Taky se mi zda zcestny ten test, na 3GB sice hra pobezi s tim FPS jak ma, ale po nekolika hodinach hrani se jim HDD zblazni a myslim ze to zacne mit od plynulosti daleko.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 09:30:03
avatar
Opravdu test o ničem. Zkoušet zapnout program a jeho opětovné spuštění? Práce z 300 megovým archivem? Kodování čehokoli když program přiděluje bloky dat CPU nebo GPU v řádu maximálně několika desítek megabajtů a čeká až je dané jádro přežvýká?
Něco jiného je několik spuštěných aplikací, například sadu Solidu s načtenými obsáhlými modely (konstrukce a programování CAD-CAM) + zpracovávání HD videa s mnoha přechody, pip a filtry (náročná vyšší editace).

A vůbec, když jsem loni kupoval nová střeva do ščota, šel jsem okamžitě do 8 GB RAM. Tím padem mám 4 stejné moduly stejné série, takže teoreticky kompatibilita zaručena. A kor, když to tehdy bylo tak levné, no nekup to za ty prachy.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:42:59
avatar
já mám v PC jen jeden pár pamětí, živit další s tím že ho časem využiju je blbost. To radši overvoltnu ten co mám a dostanu se na lepší výsledky než se 4 moduly. A hlavně až budu potřebovat 8GB RAM, koupím 2x4GB, cena bude zase lidová a žádnou kompatibilitu resit nemusim.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 22:32:06
avatar
Živit další sadu pamětí, i když to sežere 50W? Sim tě. Celý den moji jede televize(buď teletabis nebo sama doma, přitápí si podlahovkou, atd). Mám i vystěhovat bo ji je kosa?
Fakt těch 50 W mě už nezabije.
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bwolf99 2009-04-09 10:18:25

máš nastaveno že ti grafika žere 1gb ram bylo by vhodné ke grafice nastavit třeba jen 256Mb ram paměti víc nepotřebuje.
protože 32bit systém podporuje cca 3,3Gb ram
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:43:46
avatar
Zalezi na grafice. Mas adresovatelny prostor 4GB ale grafika(jsou tam i dalsi veci ale ne tak citelne) si zarezervuje v tomhle prostoru svoje adresy. Takze jestli mas 512MB grafiku, tak ti zbyva na RAM necele 3,5GB. Samozrejme mluvim o Windows a 32 bit systemech.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 10:59:28

KOLIK PAMĚTI LZE VYUŽÍT? ZÁLEŽÍ NA CO JE POČÍTAČ VYUŽÍVÁN. VŽDYCKY EXISTUJE NĚCO, KDE SE TO HODÍ. ALE PŘI VĚTŠINĚ PRACÍ JSOU DNEŠNÍ KAPACITY PAMĚTÍ ZBYTEČNÉ.

POKUD MI OPERAČNÍ SYSTÉM SEŽERE MÍSTO 100MB 2GB PAMĚTI, TAK TO NEPOKLÁDÁM ZA UŽITEČNÉ VYUŽITÍ PAMĚTI.
MYSLÍM, ŽE WINDOWS NT 6 OPROTI WINDOWS NT 5.X NIC DŮLEŽITÉHO NAVÍC NEUMÍ.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 11:18:30

Ještě bych věděl o jednom využití RAM. RAMDISK - umístit na něj stránkovací soubor a nejčastěji spouštěné aplikace. Třeba z Firefoxu se stal velmi svižný prohlížeč, čekání naprosto minimální. Při dnešních cenách RAM by byl hřích nekoupit aspoň 8GB a neužívat si komfortu načítání dat z RAM, než čekat na relativně pomalý HDD. Do RAMDISKu jsem umístil i programy startující po startu Windows (SpeedFan, Setpoint, Avira, Qip atd.) a systém je ihned po spuštění plochy plně využitelný, narozdíl od předchozího stavu, kdy minutu chroupal start těchto aplikací. Větší množství RAM lze určitě využít, musí se jen vědět jak
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 12:28:15
avatar
Neviem prečo, ale mne napr. pod 64bitovou Vistou nestačilo 4GB ram napr. pri Crysise. Hlavne v tej finálnej bitke mi Crysis žral s pamäte viac ako 3GB a zvyšok Vista, teda vyťaženie bolo skoro 100% a to znamenalo celkom peknú "sekanú" A tiež sa mi zvykla pri inštaláciách zahatať nakomplet celá ram a popri inštalácii sa nedalo nič robiť. Ono mi to príde ale skôr, ako zlá správa ram, ale čím spôsobená a prečo??? To teda netuším...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 12:55:47
avatar
nelegalni SW, viry, trojany...me crysis pusteni v 64 nezralo snad za celou hru vic jak 1,2GB.
Kukliz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 13:02:21

ze zacatku jak sem dostal sve pc vs bezelo ok default byl athlon x2 6000+, 2 gb ram.... po prechodu na phenom 9750 a 4 gb ram mi to zaclo"spatne spravovat ram " zpusobem jako tobe, zapl sem windows a pomalu sledoval jak se hlti ram...a to mam 4 gb. Nicmene sem nemel zaplou zadnou aplikaci a v rychlem spuste ni mi najizdi jen skype icq, daemon a x fire....pote co sem prohodil ramky ne do primarnich slotu na dual channel tak do tech druhych a v bisous sem je sparoval tak to slo v pohode.. mel sem je nastavene na 64 bit ale bios mi pustil na 128 a od te doby vsecko O.K.
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2009-04-09 13:43:34

Hmm tvrdit, že víc jak 4GB ram je vyhazování peněz je pěkná omezenost. Lidi často používáají počítač i na něco jíného než na hry. Práce, střih videa, různé převody apod. a tady víc jak 4gb ram smysl má. Dám příklad doma mám Visty x64 Bus. a 8gb ram na pc mi běží apache, mysql(kvůli starším projektům), Visual Studio, SqlServer 2008, SQL Studion Managment, jedna virtuální mašina s XP na testy a do toho klasika prohlížeč, im, outlook atd. A 4gb ram mám celé zaplňěné. Když si k tomu chci ještě na chvilku zahrát hru, tak už by mi 4gb ram silně limitovalo...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 17:45:42
avatar
Jen bych dodal že winXP umí obsloužit i víc než 3,4GB ram přes Physical Address Extension (PAE). Mám 6GB a PAE mi hlásí 6484MB z toho využitých 1308MB. Defakto se jedná o virtuální paměť.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 19:42:23
avatar
Pri dnešných cenách ramiek si len málokto kúpi menej ako 4 Giga ram.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 20:19:28
avatar
tu jde o to ci ma zmysel koupit vic
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-09 22:37:30
avatar
Nekup to, když je to tak levné (i na naše poměry).
kkt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 00:42:07

Na x64 Vistě chápu 4 Gb jako standart pro jakoukoliv běžnou uživatelskou činnost (internet, HRY, video).

Pro fajnšmekry provozující virtuální OS atd je samo potřeba i víc jak 4.

2 GB jsou tak do kanceláře


Otazka zda se vyplati pri koupi treba Phenomu II x4, s vidinou, ze nejakej rok vydrzi(coz pri soucasnem vyvoji neni tak nerealne), vzit rovnou 8GB. Ctyrjadra budou mit jeste celkem velkou moralni zivotnost.

Jina kategorie je nekdo, kdo stoji se stopkama nad prevodem videa.... X giga videa muzu prevadet 5 hodin a bude to na dnesni pomery super vykon, ale stejne za rok bude lepsi procak, kterej to zvladne o hodinu driv.... a urcite by se to casem nechalo za hodinu celkem.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 576x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 388x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 895x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1172x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1495x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 6