Rekordně nízké ceny DDR3 pamětí dělají problémy výrobcům – 8GB stojí jako 2GB před rokem! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 14 July 2011
altCeny pamětí nikdy nebyly nižší a pro výrobce jsou to těžké časy.

 

 

 

 

Před pár lety se přišlo na velkou kartelovou dohodu výrobců pamětí, kteří samozřejmě neunikli s vysokými pokutami. Od té doby se konkurence opravdu rozjela, a když si vezmeme, že na poli výroby pamětí působí opravdu velká spousta firem, není divu, že tlak na ceny byl v uplynulém roce skutečně enormní.

Aktuálně jsou ceny DDR3 pamětí skutečně nevídaně nízko. Zatímco před rokem jsme za zhruba 50 dolarů kupovali rychlé 2GB DDR3 moduly, letos téměř za stejné peníze můžeme mít 8GB! Zejména výrobcům na Taiwanu dělají tyto extrémně nízké ceny problémy. Velcí hráči na tomto poli, Samsung a Elpida, stlačili ceny takto nízko, ale menší výrobci pamětí jim nejsou schopni stačit. Říká se, že výroba 2GB DDR3 čipů vyjde zhruba na 1,5 dolaru, aktuálně se ale prodávají za 1,2 dolaru. Objevují se tak tlaky na umělé snížení dostupnosti pamětí tak, aby díky nedostatku šly ceny zase nahoru. Jenže velcí producenti se k nějakým změnám zatím nemají, takže se stále můžeme těšit z historicky nejlevnějších pamětí a pokud jste v poslední době uvažovali o upgradu na 8GB paměti a více, tak je rozhodně dobrý čas.

Doporučíme pořizovat ale minimálně 1600MHz a klidně 1866MHz a nebo až 2000MHz moduly. Vzhledem k cenám není moc co řešit a nové procesory AMD rychlejší paměti využijí. Stejně tak věříme, že i nové procesory Intel, plánované na příští rok, vyšších frekvencí pamětí nativně využijí.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 03:06:29
avatar
clovek si az preje at ma v pocitaci DDR3 a ne 2ky
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 06:32:22

a kdyz si jeste k tomu uvedomi ze vetsinou jede na 800MHz zatimco by moh jet na 1800...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 10:32:24
avatar
podobne
Freaky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDR2 vs. DDR3 2011-07-15 10:54:06

Zrovna dnes jsem upgradoval (podle memtestu je datovy prutok: ) DDR2 1066MHz 4469MB/s a DDR3 1333MHz 17894MB/s
A samozrejme i ten CPU je o dost lepsi ...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 11:28:55

Zajimavý. Dolejc v diskusi někdo píše že mezi DDR2-800 a DDR3-1333 nepocituje výraznější rozdíl.
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 18:12:13
avatar
Tak to mohu potvrdit... nenapadá mě jedinná činnost či aplikace, u které bych navýšení frekvence pocítil. Ať už jsou to hry, video, autoCad, 3DsMax, google sketchup aj.

Navýšení kapacity ovšem znát je, např. u microsoft Flight simulatoru.
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-17 05:16:34
avatar
PC se ti zrychlil o 0,1%
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 19:50:11
avatar
Záleží na i na časování modulů, nejen na taktu
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 04:02:07
avatar
Jo to já upgradoval ze 4GB DDR3 na 16GB...akorát mi win,deska a všechno ukazuje,že mám jen 8GB :-/ což nechápu.Nevíte někdo jak povolit,aby mi šlo všech 16GB?Mám Win 7 x64,Asus Crosshair V Formula,Corsair 4x4GB 1600MHz...ale prostě za boha nemůžu přijít,jak nastavit těch 16GB.Jako ukazuje mi to,že mám 4GB slot1 atd.Ale celkově jen těch 8GB to bere...omlouvám se,že jsem to sem napsal,ale je to o pamětech
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 09:44:20

Ahoj, do té desky nestrčíš více než 8GB. Máš to napsané v manuálu: You may install 512MB, 1GB, 2GB, 4GB and 8GB unbuffered ECC...
Prostě víc ti nesežere.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 15:10:34
avatar
jo to sice je napsany v manualu, ale to je maximalni kapacita jednoho modulu. celkove deska podporuje 4x8GB=32GB RAM. proc mu to nejede to ale netusim...
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 17:55:17
avatar
To je blbost hele...protože u desky je User Guid a tam jsou vypsané paměti...a Ty moje Corsair 4x4Gb 1600MHz to podporuje...a jak píše níže J.C.Denton,tak základní deska podporuje až do 32Gb
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 10:23:09
avatar
Pokud ti deska nedetekuje víc, tak holt ti nezbyde nic jiného, než počkat na nový BIOS(obávám se, že ten nic nevyřeší, že v tom problém není) a nebo prodat 8 GB a holt si za ně nechat nějaký ten peníz, nebo si prostě koupit novou desku, co ti vezme i 16 GB.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 15:09:08
avatar
novou desku?to je vtip?vsak ta jeho je jedna z nejlepsich desek pro bulldozery...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 22:31:19
avatar
Nebo počkat na Bulldozer a možná mu tam začne 16 GB chodit.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 15:17:51

skus si Updatovat BIOS, asus na to ma skvelou utilitu ASUS Update primo pro Windows
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 19:51:32
avatar
Jo jo to jsem taky četl od někoho,že bych měl updatovat Bios,ale nikdy jsem to nedělal.
Verze Biosu je: 5/18/2011 verze: 0404
nejspíš už určitě vyšla novější.Vím,že to jde nějak přes Windows,ale zatím jsem to nezkoušel.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 20:06:43
avatar
Jelikož je to nová deska, tak to může být i tím BIOSem, ale určitě se dá dopsat na podporu, kde ti s tím mohou pomoci.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 20:24:46
avatar
Dík moc..zkusím i podporu...zkoušel jsem se koukat na nový BIOS a podle toho downloadu mám stejné,které nyní jsou na internetu (stejná verze).Takže si počkám nějakou chvíli na další,kdyžtak a potom zkusím podpuru Asus,kdyžtak
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 04:15:20
avatar
Za ty ceny taky koukám rovnou na 16GB, 3 000,- za 1.6GHz nebo 4 000,- za 1.866GHz, luxus.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 06:42:28

Ta cena je asi jediný důvod proč jít přes 8GB. Já sám se s obsazeností pohybuju okolo 5-6GB a víc RAM žere víc místa na disku. Hlavně když si někdo pořídí SSDčko :-/

Jinak souhlasim . Je to luxus
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 08:26:57

Já nevim. Myslím si, že běžný uživatel si vystačí i s limitem 32bit Windows, tedy kolem 3GB. Pro běžné PC není důvod kupovat víc jak 4GB, protože to uživatel nikdy nevyužije.
V domácím PC na hry a občas něco náročnějšího se vyplatí koupit 8GB, protože ceny jsou dobré. Sám na domácím PC jedu na 8GB RAM.
Ale nevidím moc důvod, proč kupovat 16GB paměti. Protože pokud nemáte vyloženě pracovní stanici cíleně stavěnou pro rendering či jiné profi zájmy, neprovozujete stabilně ramdisk a podobně, tak sotva využijete 8GB, natož pak 16GB.
Přijde mi to, že než přijdou pro domácího uživatele chvíle, kdy by víc jak 8GB využil, tak jeho sestava dávno zastará a bude mít zcela novou. Osobně si myslím, že 16GB paměti budeme využívat tak za 3-4 roky v době, kdy tu už budou DDR4 a tak se mi jeví investice do DDR3 jako zbytečná.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 12:26:49

Neříkám že využiju celejch 8GB ale pokud pustim komprimaci videa nebo hru a ff + par dalších programů tak 4Gb mi už nestačí.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 12:29:22

Mno to je pravda. Ale přeci jenom když si chci zahrát, tak při tom nemam puštěnou haldu programů okolo, případně deset záložek v FF. Ale každý to má nastavené jinak. Nicméně proto píšu, že do herního PC se 8GB vyplatí. Ale uživateli, který na PC spustí pouze něco z produkce MS Office a k tomu internet a tak dále je 8GB k ničemu.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 09:52:57
avatar
Presne tak! Pokud vyuzivas hibernaci, tak to sezere... Ale zase mam 8GB a mam vypnuty Swapovani na disk. Ale podle me vic je na doma zbytecnost.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 08:08:19
avatar
jen tak orientacne.. ktera aplikace veme vic nez 2gb pameti?
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 08:16:11

jen tak orientačně - třeba hry....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 22:33:40
avatar
A nebo když je člověk prase jako já a má spuštěných opravdu hodně aplikací, ať už v popředí nebo na pozadí. Já mám minimálně vždy spuštěný nějaký downloader, Antivirus, Steam, ICQ, Skype, pak mi nepřetržitě běží okno se Satelitní TV i ve FullHD, Firefox s otevřenýma minimálně 20 panelama a ještě nějaké drobnosti třeba ke konfiguraci monitoru, ke zvukové kartě a pak nějaký další bordel na pozadí. Pak mám nepřetržitě využitých minimálně 2,5GB RAM a to si ještě nepouštím hru. Sice tu TV před spuštěním hry vypnu, ale mít zabraných 2,5GB ze 4GB a být jenom na ploše Windows, není zrovna málo.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 10:39:40
avatar
BLÁBOL!

Více než 2GB adresního prostoru (!!!) -do kterého se počítá i paměť- může naalokovat pouze 64b aplikace v 64b systému! Existují výjimky (/3GB přepínač v boot.ini u desktopových windows a /PAE k tomu u enterprise verze Serveru), ale určitě to nejsou hry.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 11:33:41
avatar
jakože nejsou 64b hry?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 15:13:29
avatar
ja si pamatuju jen na nejakou 64b verzi prvniho far cry o ktere se mluvilo, ale tezko rict jestli vubec vysla. jinak nevim o zadne...muzes par vyjmenovat?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 15:35:03
avatar
První FEAR myslim. Jinak těch x64 her je strašně málo. Ještě Hellgate: London (ale jen ta původní verze, ne ta nová).

Obecně se vyplatí x64 systém, méně problémů s velkou pamětí. Mě by jinak těch 6GB bylo dost naprd. Aktuálně čekam až zlevní 4GB moduly, 12GB se mi případně bude hodit (PhotoShop je nenažranej).
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 22:11:41

Nie je pôvodný Crysis tiez 64b vratane Crysis Warhead? Plus ak chceš používať HD textúry v Crysis 2 tiež potrebuješ mať 64b OS zrejme z pamäťového dôvodu...

EDIT: Pôvodný Crysis určite je. Pamútám si že som mal problém jeho 64b verziu pod vistou rozchodiť.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 18:31:11
avatar
jistěže je 64b verze FarCry a o jiné také nevím....
Trovaricon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 11:45:51

PAE a jeho vyuzivanie v aplikaciach cez AWE je zalezitost uplne mimo diskusiu...

32 bit x86 aplikacia v x64 OS Windows moze adresovat maximalne 4GB pamate. Pod 32 bit OS Windows (obmedzme sa na WinXP+) je mozne aby aplikacia adresovala viac ako 2GB pamate (3GB) ak je system spusteny s /3GB switchom. Oba tieto limity platia vtedy, ak je samotna aplikacia prelozena (skompilovana) s priznakom (flagom) LARGEADDRESSAWARE alebo patricne upravena. (tie upravy casto sposobuju false-positive v AV programoch)

Taketo aplikacie (hry) sa bezne predavaju pripadne su modifikovane tie, ktore sa takto nepredavaju. Z tohto vyplyva, ze 64bit system ma prinos aj pre mnohe 32bit hry (Ta ista aplikacia ma vacsi adresny priestor)

/3GB switch:
http://blogs.technet.com/b/askperf/archive/2007/03/23/memo
ry-management-demystifying-3gb.aspx
/3GB switch - zapnutie:
http://www.maxi-pedia.com/3GB+switch+Windows+boot.ini+3+GB
Info o konkretnych hrach:
google/bing: nazov hry LARGEADDRESSAWARE (budete prekvapeni...)

btw pri vyuzitelnosti vacsieho mnozstva RAM netreba zabudat na SuperFetch (Vista+)

obr1: W7 x64, target x86, runtime library: /MTd, /LARGEADDRESSAWARE, +zdrojak programu
Odkaz

obr2: Win XP x86 s /3GB flagom, ten isty zdrojak
Odkaz

obr3: obsah "stand by" pamate (SuperFetch) - sa istych okolnosti je mozne prebehnut polovicu MMO sveta bez bliknutia HDD... (a rychlost RAM vs SSD hadam nepreba porovnavat)
Odkaz
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 15:09:25
avatar
a většina her je 32 bit tak i při 4GB je skoro půlka volná a OS řve že má málo paměti a chce swap.....
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2011-07-14 08:21:54

Ve 32bit Windows žádná . V 64bit Windows se najdou aplikace nebo hry, které spapají i víc pokud mohou.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 08:45:31
avatar
Třeba víc aplikací najednou...málo lidí má na liště prohlížeč s jedním oknem a když jde pracovat či hrát, tak ho vypíná.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 08:45:49

Velké množství paměti spotřebuješ při editaci videa ve formátu AVCHD. Neskutečně.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 15:35:39
avatar
To samé editace velkých fotek, i blbejch 24 mpix dá zabrat jakmile je tam víc vrstev.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2011-07-14 08:20:30

Mno ceny jsou pěkný, to je pravda. Je ale nutné se podívat, na jakém výrobním procesu se u DDR3 čipů původně začínalo a jak se vyrábějí dnes. Přeci jenom velikost čipů šla podstatně dolů, díky tomu se začne najíždět na masovou výrobu 4Gbit čipů.
Čili ceny šly hodně dolů, ale na druhou stranu musely výrobcům i podstatně klesnout výrobní náklady. Z jednoho wafferu teď vytáhnou podstatně víc 2Gbit funkčních čipů než před dvěma lety.
A pokud jsou ceny likvidační, tak bude muset někdo skončit. Ono musí se brát v potaz, že spousta výrobců přežila uměle jenom díky oné kartelové dohodě. Ta stála peníze nás zákazníky, teď je tedy řada na výrobcích. Ono se to pročistí docela snadno samo.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 09:51:21

Souhlasím, de facto se narovná trh.
Ale uvědomujeme si všichni, že to bude znamenat zdražení
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 12:30:52

Já už mam nakoupeno až do éry DDR4 .
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 09:14:14
avatar
castecne souhlasim, sam mam 4gb a nenarazil jsem jeste na misto kde by me limitovaly... bohate to staci, ovsem veta ' Pro b
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 09:51:12
avatar
To bych si mohl nakoupit do foroty .... Az jednou budu upgradovat na DDR3 (zatim jen DDR2)
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Upgrade 2011-07-14 10:22:55

Hm, keď sú také nízke ceny, mám teraz 4GB DDR2-800 a Phenom 965. Rozmýšľam či sa mi oplatí k Phenomu upgrade na DDR3 + nová doska AM3+ (do budúcna 2-3 roky pre Bulldozer). Aký by bol výkonnostný nárast trebárs DDR3-1866 oproti DDR2-800 s tým istým procesorom.
walltr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 10:44:06

Myslím si, že rozdíl bude minimální. Jde přesně o to, že chcete upgradeovat na Bulldozer. Ale jestli si dobře pamatuji, tak příští na rok 2012-13 má AMD v plánu přejít na novou patici. Ono taky ta AM3+ je vlastně pěkně fousatá a s pár drobnými změnami skoro patice AM2. Já sám ke konci roku plánuji vyměnit svoji Phenom II X4 940, MSI 790FX desku a 4GB paměti za Bulldozer, 8GB a Asusu 990FX. škoda, že ten můj procák nejde do té nové desky. JInak bych neváhal.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 10:46:07
avatar
Škoda že mám jen 1333Mhz, kdybych měl 1600 tak bych si další 4GB přikoupil.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 11:25:49

Nějak mi nedošlo, co tím chtěl básník říci
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 12:24:42
avatar
No mám 4GB 1333Mhz a další 4GB 1333Mhz se mi kupovat nechce.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 13:59:20

Fajn, to jsem tak nějak pochopil. Ale nepochopil jsem že kdybys měl 1600Mhz paměti tak by sis ty 4GB přikoupil. Tohle vážně odporuje logice vesmíru Zvláště, když rozdíl ve výkonu může být s přehnanou dávkou optimismu kolem 3%.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 18:14:58
avatar
Když bych měl 1600, tak bych chtěl, aby už na těch 1600 jely.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 18:31:12
avatar
jenze vliv rychlejsich ramek na system je temer nulovy. pri normalnim pouzivani nepoznas ani rozdil mezi ddr2 800 a ddr3 1600, natoz mezi 1333 a 1600...o nejaky 1% lepsi vykon ti ukazou akorat synteticky benchmarky. rychlejsi pameti zatim vyrazneji pomahaji jen gpu v llanu.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 19:21:12
avatar
Potvrzeno osobní zkušeností na X38 chipsetu.
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kup 2011-07-14 16:42:46
avatar
aky mas CPU ? ked mas intel tak 1333 staci, a ak si aj kupis 1600ky pojdu v pohode na 1333 .. zalezi na doske ...

to ze su 1600 neznamena ze nebudu spolupracovat / bezat na 1333 ..

Mna tiez zlakala cena tak som k 4GB dokupil 8GB, ale uznavam ze jediny dovod bola cena .. .a zvedavost ci to pomoze v CIV5 .. ale kdeze .. vyzera ze ani procak ani ramka niesu uzke hrdlo .. chcelo by to silnejsiu grafiku
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 11:32:40
avatar
...a přišel Pán a řekl:
"jak jednou s hádém obcovati zakusíš, i s jeho dvacetipěti celými bazilišky v tisícosumdesáti řadách srovnaných a víc jich na sebe kladouti budeš, pak věz, že z tvého nástroje nenasytný ramožer staniž se!!! I bude mu málo šestnáct rampannen, i třicetdva jich pozře a bude žádati více! Proto blažení ti nevědomí, co se čtyřmi rampannami vystačí..."
Tak pravil Pán...

rAMEN...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 12:00:22

RAMen :-D
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 12:02:46
avatar
Já tu mám jen dvě rampanny . Pokud třeba před hraním všechno povypínám (prohlížeč, skype, icq...), tak si není problém zahrát cokoli. I když právě v tom je to nepohodlné. Když vidím ten rozdíl cen mezi DDR2 a DDR3, nechce se mi pořizovat další DDR2 2GB za sumu, za kterou bych u DDR3 mohl mít 4GB.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 15:56:53
avatar
Mám to taky tak. Jedu na DDR2, nedávno jsem to rozšířil na 16GB a kdybych se na to vyprdnul a koupil nový bord na s775 na DDR3 a 16GB DDR3 tak mě to vyjde levnějc, než co jsem před třemi měsíci nasypal do DDR2...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 19:21:13
avatar
Jo co naděláš já jsem asi před rokem do svých DDR3 8GB nasypal 5000, teď bych měl no raděj se k tomu nebudu ani vyjadřovat.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 21:40:04
avatar
no konecne si mozem kupit poriadnu ramku a spravit z toho ramdisk ...hura
a ramky do Bookov tiez pekne zlacneli 1x4gb za 25E sak to je smiesna cena
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-14 23:41:43
avatar
Já nevím jak vy, ale já už upgrade chystám
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ddr2 2011-07-15 09:27:57
avatar
silham si doma na 2GB DDR2, to se mi uz fakticky vyplati koupit ted hned prkno na DDR3 (AM2+) za 8stovek a k tomu 4GB a stale se mi mozna ta investice v prodeji stare desky a ram vrati

PW
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 11:30:54

jen jestli najdeš nějakýho chytráka, co to od tebe odkoupí
Draken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 18:42:26
avatar
A jak to je kdyz budu dokupovat, mam vzit pokud mozno co nejpodobnejsi (znacka, frekvence) nebo to je jedno a nak si s tim deska poradi?
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-07-15 23:47:38
avatar
Hlavně typ (DDR1,2,3) a frekvence, kterou podporuje deska, popř. i procesor
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 394x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 255x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 846x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1156x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1471x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1317x
Komentářů: 6