3D obraz poškozuje zrak – Rozmach současných 3D technologií je zdraví škodlivý - Nepoužívejte je! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 26 February 2011
altStále více vědců a lékařů varuje před škodlivostí 3D a sami firmy musejí přidávat varování.

 

 

 

 

Bohužel ta varování mnoho uživatelů nečte, stejně jako celé návody. Naopak se najdou lidé, kteří tvrdí, jak je současné 3D úžasné a jak nedělá problémy. Lžou a všechno jen ve snaze vydělat za každou cenu. Kromě toho, že je prokázáno, že 3D obraz prostřednictvím třeba i dnes nejrozšířenější 120Hz technologií, není zhruba 20% populace vůbec schopno vnímat a používat, další významné části uživatelů dělá 3D obraz značné zdravotní obtíže.

Problém je zkrátka v tom, že mozek a oči jsou zkrátka přírodou navrženy k určitému fungování a současné 3D technologie je nutí pracovat a zatěžovat zcela jinak. Prvním upozorněním, že něco není v pořádku, je samozřejmě bolest hlavy, která se dostavuje u všech, jen v různém časovém postupu. Někdo strhne 3D brýle po pár minutách, někdo po hodině a nejodolnější jedinci trpí 2-2,5 hodiny, než uznají, že mají dost. Extrémnějším upozorněním na škodlivost 3D technologií je nevolnost. Nicméně mohou nastat i závažnější problémy – epileptické záchvaty a dokonce mrtvici!

Spousta výrobců začala uvádět u svých 3D zařízení různá varování a doporučení, ale je otázkou, kolik uživatelů je čte. Přitom tam jsou dost zásadní věci – na 3D by se třeba podle výrobců neměli dívat lidé s chatrnějším zdravím a také senioři a děti. Dále také lidé unavení, opilí, či jinak indisponovaní. Při sledování 3D má být člověk také v dostatečné vzdálenosti od obrazu a při sledování 3D by měl dělat časté přestávky. A teď ruku na srdce, kolik lidí tohle čte a kolik se jich tímto řídí?           

Před 3D varují i někteří optici. I dospělý člověk si častým sledováním 3D může zkazit zrak, nejhorší je to ale u dětí, jejichž zrak se stále vyvíjí. Každopádně, vliv 3D se stále zkoumá, ale stále více se objevuje varování před jeho škodlivostí a je možná na čase se zabývat myšlenkou na utnutí rozmachu současných hlavně 120Hz 3D technologií. Osobně jsem vyzkoušel 3D všeho druhu a musím říci, že 120Hz technologii nemohu doporučit vůbec. Podle mě je blázen každý, kdo to používá často na hry nebo filmy, za ty možné problémy a hlavně vždy dostavující se únavu a bolest očí to vůbec nestojí. O něco šetrnější je neaktivní 3D technologie tvořená speciálními polarizačními filtry, ale u té také musíte poněkud „šilhat“ a navíc má jiné technologické problémy. Podle mého názoru na 3D nenastal zkrátka čas. Technologie je v plenkách a negativa jasně převažují. Ve vývoji jsou holografické technologie, které 3D plastický obraz a objekt zobrazí skutečně 3D a nemusíte k tomu používat žádné zdraví nebezpečné brýle a technologie. Myslím, že pokud si chcete užít 3D, je dnes nejlepší čas od času zajít od IMAXu, ale pro časté domácí užití jsou současné 3D technologie krajně nevhodné – varování samotných výrobců 3D jsou skutečně stále obsáhlejší, ale je zajímavé, že se v marketingových upoutávkách neobjevují ;). Třeba něco ve smyslu:

Chcete změnit barvu očí na červeno snadno a rychle? Chcete se zničit za 2 hodiny a v bolestech hlavy pak prožít neproduktivně zbytek dne, či uklízet poslední jídlo v ubýváku po slabších jedincích? Chcete mít z dětí šilhající poloslepé zrůdičky? Kupte si naše 3D!!! Hrajte a sledujte hry ve 3D! Pozor varujeme: sledování 3D může zabíjet následující skupiny: seniory, děti, epileptiky, podnapilé  …    


 3D technologiím pro domácí použití bych dal 4-5 let minimálně, než převáží pozitiva nad negativy a objeví se skutečně nové 3D a ne více než 20 let starý koncept 120Hz blikajících brýlí, které se od sebe liší jen velikostí a výdaji na marketing. Nutno říci, že některé firmy se skutečně snaží a na světě už je několik zajímavých konceptů, které dávají naději, že 3D zobrazení bude v budoucnu použitelné bez negativ.  

 

 

     

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 14:44:15
avatar
Jsem v šoku!
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 10:48:11

stejně se to neprodává....nikdo (drtivá většina) nechce mít na hlavě brýle....tak dobře jim tak, že na tom tratí, prachový nenažranci
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 16:39:30
avatar
Ani bych neřekl, že lide nechtějí nosit brýle, ale spíš nechtějí nosit TYHLE aktivní a těžké brýle, které navíc málokomu dobře drží na nose a ještě je z nich člověk otlačený. Navíc má tak každý čtvrtý člověk oční vadu, takže pro tyhle lidi je nějaké 3D úplně pase.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 19:19:58

nevím...já nechci dělat milión operací, abych si spusitl 3D film...navíc pohodlí mi říká, že žádné brýle nechci u koukání z gauče
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 21:57:15
avatar
Přesně,

nic jinýho jim nepřeju, pořád na nás dělají kartelové dohody a za přemrštěné ceny nám léta prodávali zastaralé technologie displayů. Lidi na ně jednou udělali dlouhý nos.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 08:19:29

teď to samý s OLED displeji...
CZRaptor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 14:51:02
avatar
mi se zatim 3D moc nelibí viděl sem sice jen Avatara ale dokud me oči si nebudou moc vybrat co ja chci a zaostřit se na tu věc tak to neni ono
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 08:40:55

Přesně tak, to mi taky vadilo. Pokud se koukám do akvárka, tak si zaostřím, kam chci, ale tady je ostré pouze to, co je hlavním zájmem kamery a jakmile uhnete s očima jinam, je to rozmazané.
Grimlok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 15:41:30

Nosim dioptrický brejle, takže dokud budu muset kvůli 3D nosit brejle na brejlích, tak děkuju nechci
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 20:18:16

Kontaktní čočky
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 13:31:19
avatar
tie niesu pre kazdeho, sam som ich jeden cas pouzival
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 17:34:02

já myslel dvoje! 1. dioptrické 2. 3D
Exgame1trem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 16:00:16

Dokud nevymyslí něco jiného než 3D s brýlemi tak to bude pro mě nezajímavé.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 09:15:38

jj oni se snaží potlačit náš tisíce let vyvíjený systém vnímání a protlačit do mozku simulaci, s kterým mozek zápasí. Musí na to jít obráceně, "ošálit" mozek technologií jemu vlastní.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 16:35:28
avatar
Citace:
Chcete změnit barvu očí na červeno snadno a rychle? Chcete se zničit za 2 hodiny a v bolestech hlavy pak prožít neproduktivně zbytek dne, či uklízet poslední jídlo v ubýváku po slabších jedincích? Chcete mít z dětí šilhající poloslepé zrůdičky? Kupte si naše 3D!!! Hrajte a sledujte hry ve 3D! Pozor varujeme: sledování 3D může zabíjet následující skupiny: seniory, děti, epileptiky, podnapilé …


Tak to mě dostalo. DD pěkně jsi to napsal
Tommex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 17:09:05
avatar
Já jsem z těch, komu stačí pár minut.
Jednou jsem vyzkoušel a po cca pěti minutách mě pěkně bolela hlava i oči.Zkoušeno na LCD Samsung.
Takže se rád bez dnešního 3D obejdu
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:21:47
avatar
No žádná novinka. Todle jsem tušil již při jeho uvedení. Také jsem to nikomu nedoručoval s tím že se neví jaké to může mít následky a ejhle. Ostatně. Nebyla zde již před nějakým tím časem podobná novinka? Pokuť mě pamět neklame tak ano. Je to škoda. Zrovna jsem "nevěděl" čím si udělat radost a měl jsem v plánu si v létě pořídit 3 27" LCD od Asusu se 120Hz . Říkal jsem si že takový Skyrim na to bude zcela perfektní a taky potřebuju moje Eyefinity upgradovat proto že moje dva monitory budou muset jít na reklamaci ( vadné z výroby nebo přepravy-to se už nedozvím) a ničím jiným se mi to nahradit neoplatí. Super no jsem zase vystrašenej z účinků 3D a teď nevím čím nahradit své Eyefinity. Je pravdou že již obyčejné Eyefinity pěkně "ničí" zrak. Sedím od té dvoumetrové zobrazovací plochy cca 40-50cm a jde to znát...Snad nebudu za pár let nosit brýle
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 17:51:35
avatar
To se nasměju, až někdo vyrukuje s trvzením, že hraní na 3 monitorech má zhoubné účinky.


Takovejhle výlev se tu už dlouho neobjevil.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:19:53
avatar
Ty seš jelito...Tak když od toto sedím cca 40cm a tlemím do toho deset hodin denně tak ne asi to bude mít blahý vliv pro mé oči a udělá mi to zadarmo z očí noktovizor . Dyť todle máš u všeho u televize u jednoho LCD...Ale jo jasně. Škodí to zdraví. Můžete oslepnout... tak to nepouživejte... a vraťte se do jeskyň...Ach jo...
Prostě se mi za poslední dva roky zhoršil zrak tak čím to asi bude? Nikdo tady netvrdí že to je svinstvo který přebytečně ničí zrak. Ale stejně jako všechny zobrazovací techologie-Když na ně čumíš deno-denně mnoho hodin a sedíš od toho pár cm tak se to podepíše. A jestli tomu nevěříš tak zajdi za doktorem a ten tě asi překvapí...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:22:13

dobrý nápad by byl přepínat monitory na práci a na hraní.
Na práci single a na hry pěkně 3D eyefinity
Ale až bude vše vylazeno ...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:38:04
avatar
Tak to není problém. Ostatně jinak se to snad ani nedá používat. Jenže když máš tři monitory tak ti to nedá abys je nepoužíval i na práci a prostředí Windows. Eyefinity je univerzální a dopomáhá k lepší produktivitě ve všech oblastech. 3D je stejně na nic. Nemůžeš ho používat více než 3 hodiny v kuse
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:38:17

Je to tak, ale vem si jak technologie 3D postupuje.
Začalo to vše na 1 monitoru, do toho přišlo AMD s eyefinity a rázem tu je 3D na 3 monitorech.
Doba používání je podle mě problém, který se určitě vyřeší.
V každym případě se oba konkurenti jak AMD tak NV přičinili k dnešní podobě 3D, která je skoro dokonalá, ale ne úplně
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:48:00
avatar
Pravda. Udělali za posledních pár let veliký pokrok ale použitelné to dle mého názoru vůbec není . Snad časem to nějak vyladí aby se to dalo používat alespoň 2x déle bez bolesti hlavy atd
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:52:54
avatar
Nehodlám zpochybňovat škodlivost 3D zobrazování, ale způsob, jakým je nám to prezentováno. Z toho článku přímo teče hněv a zlost na výrobce a prodejce těhlech věcí. To byl ten výlev, o kterým jsem psal. Ale co, když se na to podívám jako že je to satira a ne vážně myšlený článek, tak v poho...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:59:57
avatar
Aha aha tak to tedy beru zpět . No vem si to z tohoto pohledu. Koupíš si to zaplatíš za to půl výplaty a neudělá ti to stejnou službu jako třeba podstatně větší monitor bez 3D. Ten můžeš používat klidně 24/7 zatím co 3D maximálně 3/7?! Je spousta jiných cest ke 3D a výrobci si vybrali tu nejlehčí a tak to dopadá. Kdyby se od začátku zaměřili na jiný styl zobrazení tak kdo ví třeba by to bylo použitelnější. Je spousta jiných technologii která 3D umožní bez brýlý a dá se na to "čučet" podstatně déle. A určitě se nemohou vymluvit na to že v té době tyto technologi ještě nebyly-byly. Todle byla nejjednodužší cesta ke 3D tak se po ni vydali. Snad brzy přejdou na rozumnější formu zobrazení a mínusy se anulují
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 10:53:26

Pokud budeš jakýkoliv monitor používat, respektive sledovat 24/7, tak si ten zrak zhoršíš 100% také. A vysvětlení je snadné, oko se při pohledu na LCD či jinou zobrazovací plochu zaostří na určitou vzdálenost a tam setrvává. Přitom přirozený stav pro lidské oko je, že téměř neustále zaostřuje. Tedy sledování TV nebo jakékoliv obrazovky je také škodlivé, pokud sledující je na jednom místě a sledované obrazovka také na jednom místě. Proto doktoři radí se na obrazovku nedívat delší dobu a čas od času od obrazovky odejít čímž se oči ale i tělo procvičí.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:11:34

Pořád se ladí technologie a ladí ...

Každopádně jako pokrok ve 3D na třech monitorech je nejdál a nejpokročilejší NV a to jinak než bez "počátečných bolestí" nejde vychytat. Je lepší rovnou ta delší cesta, taky více trnitá, ale výsledek převyšuje jen spokojení se s "2D" na 3 monitorech.
Prostě někdo musí něco dělat pro maximální 3D ... a je jedno jak se to jmenuje, jinak bude vývoj o dost pomalejší.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:04:03
avatar
jeste ze jsem z ty stastnejsi mensiny 20% co to 3D nevydi. a uz sem to taky rikal davno ze to musi nicit zrak. jenom aby ti parchanti nezacli cpat vsude 3D a clovek nemohl na nic jinyho koukat.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:44:41
avatar
Dokud to někoho pořádně nezmerčí, media to nerozmažou, tak si toho "tupec" nevšimne. Člověk co se lehce nechá zmást jenom tím 3D LED ultra giga HD s plnou podporou barev, když z toho ani půlku nepozná je holt lehká kořist.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 18:47:44
avatar
Nic noveho pod sluncem, jen to jeste nevi mooc lidi A i po tomto "medializovan
Cechys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 20:09:06
avatar
jsem jeden z těch co 3D nevidí a to je pro mě velké mínus jelikož jsme si domů koupili 148 telku i s 3D setem a když sem zjistil že tam nic nevidim sem byl pěkně zklamanej =( myslíte že když si koupim čočky místo brejlí (který nenosim =P) tak to pomůže?
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-26 22:02:52
avatar
A v kině jsi někdy na 3D byl? Co tam? Poznals něco?
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 01:58:59

to reklamuj ne?
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 11:03:03

To jste si koupil něco, co jste si ani předem neozkoušel?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 18:04:40
avatar
Četl jsi v manuálu, jak bys měl být daleko od té televize, abys to viděl? Protože na tom u těchto velkých úhlopříček záleží a v tomto případě bych si tipnul, že to bude několik metrů. Všechno blíž za A) nevidíš, nebo špatně vidíš a za B) z toho bolí ihned škeble, neb je potřeba ta vzdálenost.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 00:55:55

Viděl jsem pouze Avatar a posledního Shreka ve 3D klasicky v kině. Žádné problémy jsem neměl a to je Avatar delší film. Přítelkyně také bez problému. Pravda, že bratr s tím má problémy a hlava ho po určité době začne bolet.
Celkově mne to ale stejně nijak neláká. Při výběru domácí televize jsem 3D komplet zavrhnul. Vadí mi cokoli, kde musím mít na očích brýle, které jinak nepotřebuji. Už jen ta představa, že si koupím televizi s 3D, sejde se doma víc přátel a já se budu muset omluvit, že se jich může dívat jen pár je trapná. Sám pak stejně sleduju hlavně seriály, které jednak nejsou ve 3D a navíc tohle je asi to poslední co by mne u nich zajímalo.
Je to pouze ždímačka na peníze a vábnička na frikulíny co musejí mít vše co zrovna marketing protalčuje. Pouze doufám, že pokud se potvrdí škodlivost a obzvláště v případě dětí, tak bude následovat tvrdý zákaz. Uvidíme kdo vyhraje, jestli nabubřelý šiml v Bruselu nebo úplatkářská lobby distributorů.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 01:07:10
avatar
Jednoduché řešení nakup více brýlý
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 14:09:29

Ještě jednodušší je nevyhazovat 25 tisíc za 3D televizi, ale koupit si raději model s větší úhlopříčkou a ještě ušetřit.
Na co budu kupovat x brýlí, které se mi budou válet doma? Jsou to vyhozené peníze, za které nic nemám. K čemu budu doma hledat místo, kde bych je skladoval...
Navíc to nutí k nákupu BR přehrávače, což je taky zbytečnost. Dnešní telky (vyšší modely) jsou samy o sobě multimediální centrum a co ušetřím na hloupém BR přehrávači, to mohu investovat do externího USB disku. Nepotřebuju tak krabici na nějaký placky, který bych zase musel někde skladovat. Stačí mi jeden malý 2,5" USB disk a mám vystaráno. Pod dva tisíce se člověk dostane skoro k 1TB kapacitě.
3D je pouze marketing, tvrdý marketing. Užitná hodnota minimální a navíc riziková.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 02:02:37

zakaz? to je silny trochu, spis se tam da upozorneni nebo detektor na deti, respektive bryle se odmitnou nasadit na dite
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 14:13:03

No s tím zákazem to bylo spíše směřováno k EU, která přece samo ví nejlíp, co je pro nás nejlepší a tak o tom rozhodne.
Imran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 03:53:19

No asi takhle, třeba kouření škodí určitě X krát víc a to i lidem okolo než 3D takže bych radši řešil to a ne 3D.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 09:18:41
avatar
já jsem hrál KILLZONE 3 ve 3D a bylo to v pohodě
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D 2011-02-27 10:40:35

Možná by stálo zato uvést i odkazy na informace odkud bylo pro článek čerpáno. Takto mě to pouze předkládá jednostranné informace které jsou ještě podané hůře než jak je podali v jedné nejmenované České TV v den napsání tohoto článku.

Přirovnal bych to asi k tomu, jako kdyby někdo napsal „Automobily poškozují zdraví - Rozmach současných automobilů je zdraví škodliví – Nepoužívejte je!“ a následně ocitoval veškeré neduhy které automobily mají na ovzduší a následně i na zdraví všech kdo to ovzduší dýchají.

Chtělo by to přeci jen více informací, odkazy na články které se tímto zabývají a to ve více uhlech pohledu, a ne jen v tom jednom čistě negativním.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 12:39:17
avatar
Jako dítě jsem párkrát četl 3D komiks s těmi brýlemi s barevnými skly a pak sem fakt na jedno oko viděl červeně a na druhý zeleně
Nicméně s dnešními technologiemi už to nehrozí, byl jsem mnohokrát v 3D kině ( s pasivní i aktivní technologií) a nepoznal jsem na svém zraku žádný rozdíl.
Souhlasím s Gregem, tenhle článek mi připomíná články odpůrců her - hry jsou špatné, jen se v nich zabíjí, střílí do hlavy, stříká krev, co z těch dětí vyroste...

Neznám nikoho komu by ve 3D kině bylo špatně, ani jsem nikdy neviděl nikoho odcházet v průběhu promítání, takže to asi nebude tak horké. Nicméně co udělá časté dívání na domácí 3D televizi se zrakem se neví, to ukáže až čas a do té doby si nic pseudo 3D kupovat domů nebudu, oni to otestují jiní
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 13:21:54
avatar
Tak nějak jsem to očekával a proto si počkám až tento vývoj trochu pokročí.
usiRev [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 120Hz 2011-02-27 14:54:40
avatar
mm ale v 2d rezime sa da nadalej pouzivat 120hz rezim ci nie? a takto je aspon priaznivejsi obraz ako 60hz..
maxmabere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 16:53:13
avatar
Mam Samsung 2233RZ nastaveny iba na 120 Hz uz asi 1.5 roku. Moj zrak je stale v dobrej kondicii. Hravam s chutou, pravidelne, 2x po 30 minut, v sobotu nedelu aj viac, samozrejme bez 3D okuliariarov + internet. Srat na 3D stereoskopiu, ked to skodi.
60 Hz obraz je trhany, nebyt 120 Hz LCD tak sa na hranie davno vykaslem, pretoze pri nizkom refreshrate sa neda ani poriadne zamierit. Keby prestali vyrabat 3D monitory, pretoze stereoskopia skodi, tak 120 Hz monitor uz asi nekupite. Proste sa prestanu vyrabat. Televizori su aj 600Hz, ale kto na ne ma? Zatial nevedia vyrobit poriadny hracsky monitor, ked neaky obzeram, tak to ma 85 Hz refreshrate 5ms odozva.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 20:46:52
avatar
a myslíš že za 1,5 roku by ti 60Hz LCD monitor zničil oči? . Já chodím k očnímu pravidelně, LCD monitor 60Hz mám 4 roky a vidím pořád stejně. u CRT bylo i 75Hz nepříjemné blikání, ale LCD je úplně jiná technologie. LCD nebliká, jen se 60X za vteřinu obnoví obraz, který "nezhasíná" mezi obnoveními. A pokud poznáš 60 a 120fps, jsi pravděpodobně nadčlověk a měl bys své tělo věnovat vědě
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-28 07:40:02
avatar
Pěknej článek DD.
Já to říkám pořád, že je to crap a má 5 let času než přijdou první opravdové 3D produkty a 10 let než si to koupím i já (protože si budu jistý že mi to vyhovuje a potřebuju to).
Ve svým okolí mám spoustu lidí, kterým ale tohle můžeš říkat jak chce a stejně vyberou z účtu o těch 10k navíc a jdou pro 3D bednu .. . chudáci.
maxmabere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 60 vs 120 2011-02-28 08:14:58
avatar
Kolko krat za sek. ma nebude vydiet, bol by si pre mna malina.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3d 2011-02-28 08:35:46

a 3D v kine je tiez zle? (este som neskusal) lebo vela filmov uz je v kinach iba 3D only skusal som raz nvidiu 3D vision par minut a bolela ma z toho mierne hlava, taky divny pocit to bol.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 08:14:41
avatar
Já patřím zrovna k těm odolným, kdy mi 3D opravdu nic moc nedělá ani po dvou hodinách, ale nemám zájem si po 15 letech znovu ničit oči čuměním na 60Hz(120Hz/2 - aktivní brýle) obraz. Pokud to nebude aspoň 200Hz technologie (100Hz pro každé oko), tak opravdu nemám zájem. Jinak jsem zvědavý na to 3D od Nintenda, ještě jsem neměl možnost si to vyzkoušet.
maxmabere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 16:15:01
avatar
Anooo, 22", 400Hz, 0,1ms, LED ...
maxmabere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-01 16:29:45
avatar
Snad to LED podsvietenie neskodi.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 709x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 483x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 957x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1520x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1343x
Komentářů: 6