Další stovky milionů dolarů vyhozených oknem nad záležitostí, která ani nemohla uspět.
Pohybové ovládání, před časem to měl být velký hit. Microsoft a jeho KINECT byl jeden čas všude, a dokonce to vypadalo, že bez jeho podpory snad nemá smysl hry pro XBOX ani ovládat. Mnohem zajímavějšího využití by se býval mohl dočkat KINECT na PC a i když podpora pro Windows byla, MS se nikdy této záležitosti výrazně nevěnoval. Od začátku cílil z nějakého důvodu na hry a konzoli XBOX. Těch pár her, které pro pohybový ovladač KINECT následně vyšly, byly příšerná katastrofa. A to hlavně právě kvůli pohybovému ovládání, které bylo nepřesné, dělalo si, co chtělo a prostě to praxi nikdy pořádně nefungovalo.
V současnosti už po KINECT neštěkne ani pes a Microsoft tak oficiálně oznámil ukončení jeho výroby. V současnosti už o pohybovém ovládání mnoho neslyšíme, hlavně proto, že hmat je jeden z nejdůležitějších a nejsilnějších smyslů a vyřadit jej tak nedává příliš smysl. Proto VR sety dnes běžně mají ovladače v rukou, ačkoliv by se zde dal pohybový ovladač typu KINECT uplatnit. Lidé však preferují hmatovou odezvu, zkrátka něco v ruce, a tak je KINECT a podobná řešení zkrátka mimo a podle mě je to tak dobře. Nicméně pohybové senzory, zachycující pohyb hlavy či pohyb postavy v prostoru jsou nadále nutností, právě i v souvislosti s nástupem VR, kdy se letos objeví díky FALLOUT 4 VR či SKYRIM VR a DOOM VR první hry, které by mohly být ve virtuální realitě opravdu zajímavé a pohyb uživatele je tam zcela klíčový.
KINECT sám však mohl být býval i úspěšnější, kdyby jej MS uměle neomezoval jen na hraní her a XBOX a nechal jej volně jako PC periferii. Sám tak dělal vlastně vše proto, aby zase tak úspěšný nebyl. Konec jeho výroby tak není překvapením, spíše se divím, že až tak pozdě.
Je strašně moc vidět, že Nadella přišel na pozici CEO z cloudové divize. Teď MS tlačí všechny cloudové věci jako svou top prioritu a to ostatní pro něj není podstatné - celý ten široký záběr, který kdysi měl (WinPhone, Bing, TabletPC, Kinect,...), se postupně komplet propadl do zapomnění. Což je škoda, MS má prostředky na to, aby to všechno zabalil do uceleně fungujícího balíku a plnohodnotné alternativy Googlu a Applu, která by si klidně mohla těch svých 20-30 procent podílu držet a Microsoftu vydělávat. Inu priority...
Vzhledem k tomu, že šlo více méně pro doplňkový ovladač pro XBox pro několik her, tak se není co divit, bez patřičné podpory podobně revoluční produkt nemůže mít úspěch.
Přijde mi to, že MS sám sebe sabotoval (možná nějaké vnitropodnikové boje mezi divizemi). Kinect měl značný potenciál a mohl toho dokázat mnohem více, kdyby byl třeba dostupný na PC (mohl být alternativou pro TrackIR třeba), nebylo třeba z něj dělat "hlavní" ovladač pro pár her pouze na Xbox.
Myslím, že ve Star Citizenu nedávno představili hodně podobný ovladač (který půjde více či méně úspěšně nahradit webkamerou) na ovládání obličeje postavy a rozhlížení se po okolí. Bohužel Microsoft o podpoře PC hraní jen mluví, ale když má revoluční technologii, tak ji uměle omezí a zařízne.
V sabotování nadějných nebo dokonce úspěšně fungujících technologií je Microsoft docela dobrej;-)
Třeba Windows Mobile, které ovládali trh s chytrými telefony před příchodem Androidu, Microsoft taky pohřbil sám.
Holt vydat každé dva roky nový operační systém bez kompatibility se starým chce pořádnou dávku rozumu.
Kdyby každému zařízení s W8 nescházela nějaká věc, už bych si ho koupil. Ale vždycky tam by dealbreaker.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!