Také se vám nelíbí 120Hz technologie, která má více proti, než pro? Je tu částečné řešení.
Není tajemstvím, že 3D považuji za takovou berličku výrobců, jak zvýšit prodeje. Hlavním důvodem je, že 120Hz Stereo 3D technologie obecně je špatné a zastaralé technické řešení. Aktivní brýle jsou hloupost, jsou drahé, jsou problémy s kompatibilitou s různými monitory a stejně to nemůže používat každý. Navíc třeba pro hry musí vaše grafika dělat scénu 2x, což nezvládne každá (žádná ve vyšším rozlišení). A to nemluvím o ceně toho 120Hz monitoru, ceně brýlí, ovladačích a SW podpoře atd. Nicméně proti 3D jako takovému vyhraněnému nejde a po několika zkušenostech s polarizační technologií (podobná jako ve většině iMAX 3D kinech), která nevyžaduje aktivní brýle, drahé monitory ani neklade nároky na vaši grafickou kartu a tak podobě, se mi právě polarizační technologie líbí nejvíce.
Je také pravda, že tato technologie je vůbec co se týká vytvoření 3D efektu zdaleka nejlepší. Její nevýhoda je jedna jediná. Snižuje rozlišení obrazu na polovinu. Protože pro každé oko máte zakryto polarizačními foliemi na monitoru a na brýlích polovinu řádků a sloupců.
Nicméně ZALMAN uvádí právě tuto technologie a první novináři, kteří si měli možnost nové monitory s těmito brýlemi vyzkoušet, byli poměrně příjemně překvapeni. Je to levné, je to výrazně 3D působivější a Zalman navíc tuto jednoduchou technologii ještě vylepšil. Používá totiž půlkruhovou polarizaci, což znamená, že můžete obraz sledovat i vleže, což se standardně s polarizační technologií nedalo, tam byl jakýkoliv náklon okamžitou ztrátou 3D efektu. Navíc můžete klidně zapojit i více monitorů s různými obrazy – žádná synchronizace a aktivní brýle nejsou zapotřebí! Těším se, až si ji vyzkouším a pravděpodobně budu mít brzy příležitost. Tohle je přesně ta 3D technologie, která má smysl a má více výhod, než nevýhod. Škoda, že prostě nebude existovat v podobném duchu nějaká polarizační sada na běžné monitory, které máme doma. Prostě jen nalepíte fólie, nasadíte brýle a jedete jak v IMAXU …
Nevím, jak na tom srovnávacím obrázku přišli na to, že nVidia potřebuje 240Hz, jinak mi není jasné to, že jas poklesne u zalmana jen o 10-15%, když nevidím polovinu obrazu, tak snad poklesne o 50%, jinak musím vidět v oku i co nemám:-/ A to poloviční rozlišení by mi osobně nejspíš trochu vadilo, výhodou je, že grafika nemá tolik práce, ale vzhledem k nižšímu rozlišení je to pochopitelné. Nicméně snad konečně použitelné polarizační řešení, které není extrémně citlivé na náklon hlavy.
PS: Zajímalo by mě rozlišení toho monitoru, 21,5" je na mě málo, chci 1920x1200
16:10 je bohužiaľ príliš "kockaté", zatiaľ čo ľudský pohľad nie je a preto je aktuálne 16:9 a pomaly sa prepracúvame ku 22:9, teda väčšina filmov sa už točí v tomto rozlíšení, no bežne si monitor s týmto rozlíšením nekúpime. Každopádne ale 22:9 je budúcnosť a nie kockaté 16:10, ktorého využitie je diskutabilné i pri práci a nie to ešte pri filmách, či hrách...
Na tohle sem čekal, pasivní brejle, žádný debilní blikání obrazu. Trochu smůla je ztmavení obrazu polaziračnim filtrem, ale i tak pecka! jen mě tak napadá nebude mít obraz potom poloviční rozlišení, když se budou dva obrazy skládat z bodu na obrazovce a budou se vlastně překrývat?
Bude to mít poloviční rozlišení, je to i v článku i v té srovnávací tabulce. Nicméně jak moc velká vada na kráse to bude bude záviset na tvém zraku a tvé vzdálenosti od monitoru...
Přehlíd sem, ta tabulka mi přišla nějak malá : ) Já myslim, že to zas tak velkej problém nebude, zvlášť proti blikajícímu 3D nVision tohle bude lepší. I když neřikám, že to nVidia špatně udělala, ale ta technologie je zkrátka špatná řek bych...
Zajímalo by mě, jestli lze vyrobit monitor (např. 24'+) která by měla rozlišení 3840x2400? To by se vyřešil problém se ztrátou rozlišení, ne? Pokud by to tedy nebylo mnohonásobně dražší.
Skoro optimální by imho bylo mít každý pixel z 6 subpixelů a tři polarizované tak a tři onak, pak by to mohlo vypadat dobře a rozlišení by zůstalo zachované, ale problém je v tom, že cokoli atypického se hrozně prodraží...
Já osobně považuju za nepoužitelné jakékoliv 3D technologie, které vyžadují speciální brýle. Proč někdo konečně nevymyslí monitor, který bude ukazovat obraz závisející na úhlu pozorování?
stejně myslim že tohle zapadne stejně jako předchozí techniky Celé to nové 3D z LCD panelu je pochybné. Beztak na ty tvary šáhnout nepujde, to možná zvládné technologie budoucnosti, jako ve Star Treku ale tohle nemá valný význam, je to tak na pochlubení ale nic víc .
Tak v budoucnosti se snad objeví něco holografického, kde člověk si sice nešáhne, ale uvidí to skutečně 3D...pak už bych sázel na přímé propojení člověk počítač a virtuální realitu.
jak to teda funguje? je k tomu treba nejaky filter na lcd? + tie okuliare? alebo ten rozmazany 3d obraz vyrobi nejaky software a k tomu 3d okuliare?
Anonymní
2010-05-26 13:52:54
nech mi autor clanku povie , ako sa vypocita obraz do 3D bez straty FPS ? nijako, GPU rata obraz takisto 2x. Zalman nie je tiez bohviake riesenie, je to ciste 1 znackova vec, v podstate nekompatibilna s ostatnymi vyrobcami /mam na mysli monitor a okuliare/ Pri 3Dvision mam aspon full rozlisenie /1680a1050/.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!