Nové zvukové karty Creative z rodiny Sound Blaster X-Fi – pro desktop i notebooky do USB Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 03 září 2010
altKe konci letošního roku plánuje Creative omlazení produktové nabídky zvukových karet.

 

 

 

Zvukové karty Creative, to je pojem, který poněkud utrpěl s příchodem Windows Vista, kdy bylo dost těžké, by přímo nemožné, sehnat pro některé modely funkční ovladače pro tento systém. Mnozí tak místo Creative vyzkoušeli jiné značky a Creative se snaží získat své ovečky zpět.

Aktuálně tu tak máme jednu výkonnou zvukovku X-Fi Titanium HD, která je opatřena vylepšenými převodníky a vším pro menší šum a ještě lepší zvuk než starší modely. Samozřejmě v prostorovém zvuku a s podporou všech standardů a známých technologií včetně EAX 5.0.

Model Creative Sound Blaster X-Fi Titan HD má stát v PCie verzi 180 euro.S nástupem notebooků ale také někteří šílenci chtějí kvalitní zvuk u mobilních PC.

Přichází tedy Creative Sound Blaster X-Fi HD do USB. Ta má nabídnout kvalitní zvuk v malém balení a nabízí tedy trochu toho, co jsou schopny nabídnout velké PCie zvukovky, samozřejmě v ořezané verzi. S odpovídajícím počtem vstupů a výstupů. Cena tohoto zařízení je 100 euro.

Zdroj: Creative
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 18:27:33
avatar
Vyplatí se v dnešní době ještě kupovat dedikovanou zvukovku? A jak je to s kvalitou zvuku u USB verzí?
Nejsem si nijak extra audiofilní, ale plánuju si konečně pořídit kvalitnější hluchátka, tak by mě zajímalo, jestli bude s nějakou Creativkou zvuk o poznání lepší než z onboard Realteku. Dík
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 18:33:54
avatar
Mam Creative X-Fi titanium a kupoval jsem ji ke sluchatkam ROCCAT KAVE, bez nastaveni ruznejch vychytavek v ovladacich, pokud nejsi audiofil, tak rozdil nepoznas... pokud ovsem zapnes ruzny 3D efekty ktery jsou v ovladacich, tak potom je zvuk uplne nekde jinde, bohuzel se neda vzdy rict ze je to lepsi nez original, ale budiz... kazdopadne tady mam jeste jedny ear-in sluchatka od sony, a na tech musim efekty vypinat, protze je hudba lepsi bez tech effektu, na onich roccat KAVE je to lepsi s effektama
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 18:37:12
avatar
Na integrovanej grafike si hru tiez zahras rovnako ako na integrovanej zvukovke si vypocujes hudbu. Ide len o to ako si citlivy na kvalitu. Ale pokial nepoznas dedikac tak ti ani nepride ze o nieco prichadzas. (Brat s nadhladom poprosim).

Sam som neveril tomu a dlhe roky som pouzival onboard zvuk ale ver mi pokial pocuvas hudbu alebo hras hry kde su nejake zvukove vylepsenia (od EAX atd) rozhodne lutovat nebudes. Pri filmoch to moc poznat nieje ak tahas klasicke 2.1. Ale rozhodne mozem za seba a este par desiatok znamych povedat ze kupou X-fi XtremeGamer som trafil kliniec po hlavicke. (Pozor ale na verziu X-fi Xtreme Audio tu nebrat na X-fi sa len hra ) Ale pri tej cene cca 50-70 eur v zavislosti od obchodu a podobne to rozhodne stoji. Mimo to zvukovka sa nemeni tak casto ako napriklad grafika.
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 11:01:45

Nápodobne , keď som si kúpil new Pc tak som asi rok fičal na onboard zvukovke. Všade som čítal že investovať do zvukovky sa mi oplatí , že zvuk je daleko daleko od onboardky. Tak som si kúpil X-fi XtremeGamer a neveril som že až o tolko može byt ten zvuk lepší . Ten X-fi Crystalizer je naozaj pecka , proste kto má Onboard zvukovku a ani nerozmýšla nad novou zvukovkou tak robí chybu a nevie o čo prichádza .
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 21:24:44
avatar
Tak já nevim vyzkoušel sem dost zvukovejch karet a mezi nima sem vždycky zkoušel i co mi přistálo na desce a všechny integrovaný zvukovky byly shit, kterej se nedá vůbec s kvalitní zvukovkou srovnávat, chápu, že to možná každej nepozná, ale minimálně vždycky sem tam slyšel nějaký to rušení, když sem třeba hejbal s myší nebo tak něco, takže pro mě osobně je integrovaná zvukovka stejně dobrá jako žádná a nebo teda jenom o málo lepší. A nemyslim si, že sem nějakej snob, kvalitní zvukovka se dá sehnat poměrně levně, když to srovnám co stojej jiný audio zařízení : )
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 18:48:12
avatar
Presne ako pises nepoznaju to jedine ludia co si kupia ultra mega Tesco repro pripadne podobne sluchatka. Takym nepomoze ani X-fi Titanium. Ale kazdy kto ma aspon nejaku kvalitnu repro sustavu pripadne hodne kvalitne sluchatka najlepsie s neodymovymi magmetmy + cievka.
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 11:09:14
avatar
Přesně tak.... rozdíl mezi integrovanou a kvalitní zvukovkou je fakt velký... to by sis musel stříknout do uší saponát aby si to nepoznal
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 18:50:25
avatar
Díky všem za odpovědi
U her kvalitu zvuku vážně neřeším, spíš mi jde o poslech hudby. Nicméně moje vnímání končí rozeznáním 192 vs 320 kbps u MP3, žádné jemnější detaily už nepoznám
Ale je pravda že třeba rušení při pohybu myší je někdy dost nepříjemné, takže bych se nejspíš uspokojil něčím jako Odkaz - myslím že pro moje potřeby by byla více než dostatečná (či mám snad vzít něco ještě levnějšího?)
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 18:53:37
avatar
tak to od mojeho posledneho nakupi isli ceny pekne dole. Za mna rozhodne X-Fi Titanium co mas v tom odkaze. Lacnejsiu len v pripade ze by si chcel usetrit ale pod XtremeGamer nechod. Ale rozhodne za tu sumu mi pride Titanium ako dobra volba. Rozhodovat sa teraz uz je v kosiku
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 21:32:56
avatar
Kup si Auzena a k tomu nějaký slušný sluchadla od Sennheiseru, nebudeš litovat. Případně Xonar, na hudbu je to lepší než klasické Creativy.

Creative dělá dobré chipy, ale zvukovky stojí povětšinou za prd.. (dřív to neplatilo).
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 21:50:26
avatar
Teď už bych si Creative nekupoval, Asus a nebo Azuentech, výborná volba je taky esi Prodigy X-Fi NRG (Odkaz) Je to vlastně chipset z X-FI + zvuková kvalita esi : )
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 23:14:54
avatar
ESI sem nikdy neměl, ale co sem tak četl, tak jsou prý zvukově velmi podařené, asi stojí za zkoušku. Prostě souhlas s Baxxterem.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 00:31:42
avatar
Měl sem esi@juli než sem přešel na něco lepšího a musim říct parádní zvukovka za ty prachy v cenový kategorii nemá konkurenta : )
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 10:01:30

Lidi si většinou myslí, že jedinej rozdíl mezi MP3 a AudioCD nebo Flac je v tom, že MP3 podává jinak výšky nebo taky basy. Bohužel to není pravda. MP3 taky umí ošidit stereo bázi. Odkdy jsem si pořídil repro od Focal-u, tak už skoro MP3 neposlouchám. Najednou jsem zjistil, že když pustím Flac, tak je zvuk mnohem detailnější a jasnější. A to jsem předtím měl Teslu a Tannoy Reveal. A co se týče zvukovky? Mám integrovanou na desce(nepoužívám) a Audigy2 ZS. Rozdíl mezi něma je i po zvukový stránce,ale taky výkon je u Creativu lepší.Moje integrovaná má zvuk na jistých místech zvednutej.Víc basuje a výšky jsou nepřirozený. Rozdíl jsem poznal u Rainbow6 Vegas. A ten je opravdu markantní. Některý zvuky jsou tam najednou jakoby přetížený.Zatímco Creative podá zvuk pěkně vyvážený - nic nechybí a nic není navíc.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 19:02:56
avatar
Smysl to mít může třeba i u prostorového zvuku, mě třeba Unreal Tournament III běžel na integrované zvukovce jen jako stereo, s X-Fi mi funguje konečně 5.1 Jinak kvalitu zvuku moc nepoznám, snad je o něco lepší, ale třeba mě limitují repráky nebo co, spíš jsem ji pořídil kvůli lepším možnostem nastavení, podpoře EAX a hlavně prostorovému zvuku. Jinak umí nějak emulovat 3D na sluchátkách nebo tak něco, docela zajímavé.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 21:33:55
avatar
U UT3 to poznáš leda v prostorovém zvuku.. kvalita zvuku je tam všeobecně nic moc. Ovšem u takovýho BFBC2 je ten rozdíl brutální.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 20:05:38
avatar
Pokud nejsi netopýr a nemáš ozvučení za XX tisíc, tak ne :-)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 21:31:27
avatar
Smysl to má, ale musíš mít dobré repráky, nebo kvalitní sluchátka. I na Sennheiserech za cca 1k poznáš rozdíl. Pokud teda člověk neni úplně hluchej.

Jakmile jde cena sluchátek a kvalita nahoru, tak jde i náročnost na zvuk. Nejkvalitnější zvukovky dokážou nakrmit skorem cokoliv, ale pak to chce mít třeba i zesilovač.

Nicméně většina i normálních audiofilů končí kolem ceny 7-10k CZK, kde se dá vyžít i s hodně kvalitní zvukovkou.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 12:27:23

To je otazka silne subjektivni a nejlip bude si to nekde poslechnout.Taky zaleži co budes poslouchat.Pokud ty dnesni sracky, ktery sou uz z vyroby umyslne zprzneny, tak zas tolik rozdil nepostrehnes.Pokud ovsem pustis operu, treba Wagnera, ci Edith Piaf z roku 50. tak si sednes na prdel.

Odkaz
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 23:16:53

Konečně někdo s rozumným názorem. Palec nahoru!
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 16:19:33
avatar
ak niesi uplne hluchy tak rozdiel medzi kvalitnou a integrovanou zvukovkou pocut budes
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 00:07:57
avatar
muj nazor je ten, ze to poznas, mam xfi a koss porta pro a zvuj je super. Kdyz jsem zkousel zpet realtek, tak to bylo sileny...az jsem si rikal jak to muze nekdo poslouchat s tim ze to hraj epekne. Na zvuk jsem pes, mam iAudio, tudis jsem opravdu hodne rozmazleny
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 19:04:53

Poslednych 7 rokov som na zvuk z PC alebo NB nepouzival nic ine ako integrovanu zvukovku. Samozrejme aj NB aj PC bolo vzdy prepojene s receiverom cez optiku (momentalne riesim upgrade na HDMI). Chcem tym len povedat, ze aj integrovana zvukovka dokaze v spravnej kombinacii s prehladom konkurovat high-end zvukovkam (pokial neratam EAX 5.0 a mierny pokles fps pri hrach). Niekedy sa dost pousmejem nad ludmi, ktori si kupia zvukovku za 150€ (prip. viac) a pripoja k tomu PC chrastitka (hoci aj Logitech Z-5500 za cca 300€, ktore ked som pocul, tak som zostal zhrozeny).
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 08:19:56
avatar
Taky bych měl nad něčím takovým popřemýšlet Zatím mám doma integrovanou + creative SBS 5.1 560
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 22:47:09
avatar
Asi umrem. Pozerám na stránku Creative a vidím, že ponúkajú Wireless Rock - Outdoor Speaker! Vážne, pre kvetinky, do záhradky, no nekúpte to za 200€... Odkaz
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 22:54:57
avatar
Mě creative hodně zklamal. Koupil jsem si XFi za 3000kč a před dvěma dny jsem si pořídil z nostalgie slušný CD přehrávač(do hifi kompletu) technics za 100kč. No a co se nestalo, ten přehrávač dokonale srazil XFi kvalitou zvuku na kolena. Ve výstupu totiž u XFi použily OPA kus 5kč. Rozdíl dokonce poznal kamarád slepým testem který má hudební hluch.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-03 23:17:06
avatar
Technics, jako Panasonic Technics?

Jinak nic překvapivého, Creative nedělá dobré zvukovky už nějakou dobu.. přitom to uměli, mam Audigy 2 ZS a s kX driverama je to neskutečnej zvuk (192kHz/32bit woow).
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 00:07:03
avatar
Ano, matsushita electric alias panasonic. U nás ve vidlákově se toho (idioti) zbavují protože to nemá MP3. Stejně tak audio CD, jdu do krámu že si vyberu nějaký klavírní koncert a ejhle, ta kráva řekla že za jedno CD kde je 48m hudby chce 660kč. Já ji málem poslal někam. Tolik stojí v Polsku SACD novinky. Tak jsem jel do bazaru a nakoupil si origo CD po 20kč. Byl jsem jak v ráji, v pondělí dostanu plnou banánovou krabici audioCD všehochuť za 500kč protože to nikdo nechce. Zvuku z PC se nevzdávám ale chce to DACana a externí hodiny. Je to drahé ale stojí to za to a je to konečné řešení které se dá nazvat hifi.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 00:08:13
avatar
Chyba- Prosím smazat.

Ano, matsushita electric alias panasonic. U nás ve vidlákově se toho (idioti) zbavují protože to nemá MP3. Stejně tak audio CD, jdu do krámu že si vyberu nějaký klavírní koncert a ejhle, ta kráva řekla že za jedno CD kde je 48m hudby chce 660kč. Já ji málem poslal někam. Tolik stojí v Polsku SACD novinky. Tak jsem jel do bazaru a nakoupil si origo CD po 20kč. Byl jsem jak v ráji, v pondělí dostanu plnou banánovou krabici audioCD všehochuť za 500kč protože to nikdo nechce. Zvuku z PC se nevzdávám ale chce to DACana a externí hodiny. Je to drahé ale stojí to za to a je to konečné řešení které se dá nazvat hifi.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 01:34:07
avatar
Svuj prispevek muzes editovat, netreba tvorit novy.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 01:51:05
avatar
To vím, ale prohlížeč mi hodil díky nestabilnímu GPRS chybu a odeslalo se to dvakrát.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 15:17:17
avatar
Nj, jenže Panasonic Technics neni žádná odpadková značka. Se nedivim, že to zvučí dobře, taky by mělo.. ono, když to bylo nové tak to mohlo stát poměrně hodně.

A co se podobných věcí týká, tak můj tuším 10 let starý DVD přehrávač je taky schopnej zvukovou kvalitou porazit většinu zvukovek. Jenže taky je to Pioneer a v té době nejvyšší třídy. A těch 192/24 od té doby nějak nezestárlo.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 00:22:31
avatar
Tak tato diskusia mi presne sadla. Taktiez rozmyslam ci sa oplati investovat do zvukovky. Dneska uz na samotnej MB su integrovane kvalitne zvukovky dalej je tiez rozdiel aku hudbu pocuvas pokial beznu pop alebo nejaku elektronicku pravdepodobne rozdiel nemas sancu rozpoznat ale ked sa venujes clasickej, orchestrovke popripade psychodelicku a mas repraky za 10k+ tam rozdiel urcite budes poznat. Pre bezne pc reproduktory Creative, Logitech a podobne to nema ziadny vyznam to je proste low-end.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 00:55:13
avatar
Neviem, aká debilná otázka to je, ale je lepšie zobrať kartu do PCI alebo PCI Express?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 15:18:36
avatar
Ideální je nativní PCIe. Ale i když to má PLX můstek jako Xonary, tak to neni špatné.

Já mam blbě umístěnej PCI a stejně další deska už PCI asi u mě ani mít nebude, takže PCIe je lepší investice. Navíc, zvukovka vydrží o dost déle než zbytek PC. Neni to tak dávno co sem měl SoundBlaster Audigy 2 ZS. A to fakt neni novinka..
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 07:00:50
avatar
To není debilní otázka ale naopak velmi dobrá já sám bych těl vědět jaká by byla lepší.Sám v tom nejsem zase tolik kovaný ale PCI Expres by měla být lepší.Už jenom proto že to je novější platforma ale jinak co se týče propustností a td,tak PCI je plně dostačující.To je jenom můj názor,jak jsem psal na začátku kovaný v tom příliš nejsem.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 07:24:52
avatar
zalezi podle toho jaky mas sloty na desce na funkcnost to u zvukovky nema vliv...
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 09:02:30
avatar
No ke cretivu bych se klidne vrátil, záleží ale co mi nabídne víc a za kolik než můj Xonar XD. Mám kvalitní repro a zesik do kterýho pouštím zvuk stejně přes optiku (DD, DTS) takže kvalitní DA převodníky nepotřebuju, a EAX 5 nevim jestli má nějaký význam proti EAX 2 co má xonar...
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 09:41:09

presne rovnaký prípad ako ja až na rozdiel že ku creative by som sa nikdy nevrátil.
je ešte otázka že čo má lepšie D/A prevodníky receiver alebo tá xonarka
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 10:30:16
avatar
Reciver za 30k :-D nebo zvukovka za 16kil?!? Myslím že odpověd je jednoznačná :o)
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 12:02:44

tak to určite, ale neviem ako je to v mojom prípade moja 5-ročná yamaha rx-v557? to by som rád vedel
ak som to skúšal prepojiť klasicky analógom tak zvuk nebol taký vybudený ale kvalitatívne nijako nezaostával, tak som sa rozhodol pre optiku kvôli jednému káblu...
kalu1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 13:29:25

D/A převodník od tomáše tichého BigBrother dac. stojí cca 14 tisíc. kvalitou se vyrovná zařízením za XXX tisíc. Není to výmysl. pokud chce někdo kvalitní audio, tak toto je super věc.
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 10:08:52

A aky vyznam ma u teba Xonar XD ked to prepajas digitalne s receiverom? Nie je to zbytocnost?
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-08 10:33:21

dolby digital live
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 12:31:55
avatar
Skor si myslim ze otazka je ci zobrat zvukovku alebo USB prevodnik http://www.proaudio.sk/audio-prevodniky-karty-rozhrania/usb-audio/behringer-ufo-202-usb-rozhranie---4536/
kalu1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 13:25:42

Pokud nejde o EAX a jiné funkce herních zvukovek. tak zvukově jsou na tom nejlépe esi a lynx zvukovky. Třeba na ebay jdou koupit hodně levno. 24/192 je hodně zavádějící, zkuste sehnat všechnu vaší hudbu ve 192. budete rádi když seženete pár věcí v 96.
Mám senny hd 600 a připadáte si jako když jste při hraní skutečně na místě děje. Pokud si chcete přečíste něco o audiu tak např. avmania.cz (diskuze) je cenný zdroj informací.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-04 16:22:07
avatar
Má tá THX certifikácia na tejto novej karte aj nejaký význam? Alebo je to len marketing... Kvalitných počítačových reproduktorov s THX veľa nie je (ani u mňa doma sa zatiaľ žiadne nepovaľujú...).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 15:20:16
avatar
Nikdo tě nenutí k tomu dávat počítačový repra, ne? THX certifikace znamená, že si výrobce tu certifikaci zaplatil a měla by ta zvukovka splňovat patřičné parametry. Nic víc.

Že to většina lidí nikdy nevyužije je jiná..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 733x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 503x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 975x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6