Chcete zakřivený i rovný monitor v jednom? Nový Corsair je obojí! Unikátní model míří na trh.
Zakřivené monitory na trhu už nějakou dobu máme, ale ne pro všechny činnosti je to zakřivení příjemné. Corsair přišel s unikátní konstrukcí s ohebným 45“ OLED panelem, která umožňuje z plochého monitoru udělat zakřivený (800R) a zpět!
XENEON FLEX 45WQHD240 je navíc OLED panel s LG displejem. Parametrově bohužel nejde o 4K, ale jen 3440x1440, což na druhou stranu zajišťuje nižší nároky na grafický výkon. Potěší pak až 240Hz a k tomu samozřejmě všechno, co k OLED technologii patří. Včetně 1000nit atd.
Corsair nabízí i tříletou záruku na vypalování. Zajímavé je, že jde prý o produkt, který má určitou časovou exkluzivitu v rámci LG panelů, takže nějakou dobu neuvidíme nic podobného od konkurence. Jako koncept je to hodně zajímavé, Corsair bohužel neprozradil cenu, která určitě bude velmi vysoká.
Ačkoliv na trh dorazí až koncem roku, Corsair jej již poslal na testování prvním médiím doma v USA. U nás nevím, zda se na něj budeme moci v praxi podívat. Ale jako koncept a konstrukci to považuji za hodně zajímavé. Speciálně pro hry je prohnutý 43“ téměř ideální, zatímco pro práci je lepší plochý monitor. Tenhle je tedy obojím a nevypadá to zase tak složitě po konstrukční stránce.
Jako jo, na spoustu činností je prohnutý monitor fajn, ale na některé se vyloženě nehodí a dotyční mají smůlu a musí si vybrat. A nebo si koupit nějakou podobnou novinku.
- protože na profi grafiku je dost problém s podáním barev a světelnými zónami, respektive prohnuté herní monitory prostě nejsou a ani nemají ambice být grafickými
- na 2d cad je to nesmysl - rovina má být rovná a jakékoliv umělé zakřivení jen mate mozek
- na 3d cad je to čirý nesmysl, protože to by ty monitory musely být spíš vypouklé a ne prohnuté.
No, já bych zrovna možnost to takhle narovnávat asi i využil. Zatím mám v práci rovný a doma prohlý a občasné pracovní využití u toho domácího nějak přetrpím.
Ja se prohnuteho monitoru na sirokou paletu pouziti, pracovne hodne prave CAD taky bal a prave kvuli CADu me to strasne odrazovalo, zatimco na hry pochopitelne pritahovalo. Pak si to poridil jeden kolega, ktery to mel uplne stejne, ale rikal ze si za kratkou dobu zvykl a nakonec si to pochvaloval. Tak sem se taky odhodlal vedle placate QHD dal prohnutou UWQHD - i ja jsem si zvykl takrka okamzite, mozek s tim kupodivu problem nema, je si zakriveni vedom, ale dokaze to plne potlacit a prestat vnimat, pripadne to brat v potaz. Svatecne neco potrebuju prekreslit opravdu na kolmo, tak to si na tu placku jeste prehodim, ale obecne me to zakriveni na primarnim monitoru nijak zvlast neomezuje.
Technologie tohodle monitoru vypada velmi zajimave, ale hadam ze cena bude vyrazna a na zivotnosti se to taky urcite projevi. Nastesti mam mista dost a pracovat sem navykly na min dvou monitorech, tak tohle budu spise asi jen se zajmem okukovat
U toho CADu záleží co děláš. Když koukáš jen na jeden díl a vlastně vše se odehrává uprostřed obrazovky a po stranách máš v periferní vidění palety, tak je to ok a nemám s tím problém.
Jakmile ale pro práci potřebuju vnímat délku, respektive co největší kontext nějaké věci (podélné řezy, tzb, liniove stavby) tak to najednou začne dost vadit.
A taky tedy záleží na poloměru toho ohybu, poměrech stran a tak.. jsou v tom výrazné rozdíly a zas bych nechtěl generalizovat, ale ty echt herní sitokouhlace s malým poloměrem mi na práci nesedí
zajimavé a dava to i smysl snad to bude jednou standart ještě aby to nebylo vázane na přibaleny stojan ale mohlo to mit vesa a dat to na rameno a nemá to chybu
Chtěl bych vidět tu sestavu, která by utáhla 4K monitor na 240Hz. Nepočítám CS:GO. Tohle je určitě lepší produkt, i když bych raději viděl spíš rovný 16:10 2560x1600 s OLED 240Hz.
Třeba se u nadcházející generace GPU dočkáš a takovou sestavu uvidíš.
Nicméně obecně bych řekl, že pouze hry optimalizované pro vysoké fps toho jsou schopné.
Ono to není jen o výkonu GPU+CPU, ani engine hry nesmí být brzda.
120-160fps dá asi každá hra, když dostane dostatečně výkonné železo, ale 240Hz+ většinou jen ty, kde vývojáři očekávali, že to bude potřeba a optimalizovali.
Bojím se, že se toho dočkám, za cenu spotřeby 600W pouze na grafice. Tenhle trend mi přijde dost nebezpečný a při současných cenách energie neudržitelný.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!