AMD Athlon (Phenom) X2 6500 – lepší než se čekalo Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 25 September 2008
alt Výkon dvoujádrového procesoru AMD X2 6500, který tiká na pouhých 2,3GHz, je lepší, než se čekalo. Ani s přetaktováním to není špatné …

 

 

AMD skutečně uvedlo nefalšovaný procesor rodiny „STARS". Dvoujádrová KUMA sice byla pojmenována jako AMD AThlon X2 s číslem, které nekončí plus, což je jediné, co ji názvem odlišuje od klasických AMD Athlon X2 na K8 technologii, ale jedná se o nefalšovaný PHENOM, tedy procesor rodiny K10.

AMD-Phenom-3

  Server en.expreview se pěkně podíval na model označený AMD Athlon X2 6500. Ten je v současnosti nejsilnějším dvoujádrovým procesorem AMD postaveným na K10. Jeho frekvence je pouhých 2,3GHz, disponuje ale 2x 512kB cache a hned 2MB L3. Je to tedy přesně polovina procesoru AMD Phenom X4 9650. Proti K8 X2 procesorům je na K10 X2 patrný jeden rozdíl. U K8 je frekvence pamětí spojena s frekvencí CPU u K10 je frekvence pamětí spojena s FSB. To je mnohem lepší z několika důvodů. Samozřejmě nový procesor má rychlejší HyperTransport než K8, ale pokud použijete desku AM2 a ne AM2+, tak se vám KUMA zpomalí.

amd-x2-6500-test-4

amd-x2-6500-test-3

   Pokud jde o výkon, je v některých aplikacích, kde typicky rozhoduje frekvence procesoru, znát, že AMD Athlon X2 6500 přeci jen tiká na 2,3GHz. Nicméně překvapivě ne všude je to záruka toho, že výkon bude nižší. Test byl proveden ve srovnání s oblíbeným AMD Athlon X2 5000+. Ten sám o sobě je taktován na 2,6GHz. Byl ale také pro účely srovnání mezigeneračního výkonu zpomalen na 2,3GHz a výsledky jsou zajímavé:

amd-x2-6500-test-1

  Kdo by si myslel, že AMD Athlon X2 6500 na pouhých 2,3GHz je pomalejší než X2 na 2,6GHz, pak se spletl. Většinou je totiž stejně rychlý, nebo i rychlejší. V praktických multimediálních aplikacích je dokonce znatelně rychlejší. Výkon je ovšem vykoupen tím, že spotřeba AMD X2 6500 na 2,3GHz je jak v klidu, tak v zátěži o 20W vyšší než spotřeba X2 5000+ na 2,6GHz.

amd-x2-6500-test-2

  Pokud jde o taktování, pak na běžném chladiči dosáhly na en.expreview taktu 3,4GHz při 1,45V, ale procesor nebyl stabilní. Na 3,3GHz pak již ano. Samozřejmě ve srovnání s procesory Intel, které na 45nm dokáží se vzduchovým chladičem jít až na 3,6-4,0GHz, není potenciál 65nm asi úplně oslnivý, ale ne všichni ženou procesory vysoko přes 3,0GHz a 3,0GHz je taková slušná frekvence, kterou snadno dosáhnete i se současným AMD PHENOM. Na poměry 65nm PHENOM AMD, je pak 3,4GHz se vzduchovým chladičem velmi slušná hodnota.

athlon-x2-6500-test-1

  Celkově je dvoujádrový AMD X2 6500 na 2,3GHz slušným procesorem, který vzhledem k nízkému taktu docela překvapí. Je škoda, že ten takt není třeba těch 2,6-2,8GHz, které by podle všeho zvládl. Pak by výkonově byl velmi zajímavý a určitě překoná všechny dvoujádrové procesory, které kdy AMD K8. Bohužel procesor AMD X2 6500 není zrovna fyzicky nejdostupnějším procesorem, občas ho lze zahlédnou u některého internetového prodejce v zahraničí, ale v našich obchodech se nejedná o dostupný procesor. Tudíž i s tím vlastním testem to v dohledné době nevypadá nějak nadějně. Tak uvidíme.

Zdroj: en.expreview.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vida ho 2008-09-25 12:01:51
avatar
škoda že to nevyšlo dříve, amd by na tom zarobila mnohem vice penez.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 10:14:14

Nemyslim si, ak vezmem konkurenciu tak Intel ma C2D5200 45nm 2MB cache a takt na 2,5GHz 800MHz taktovať ide cez 4GHz spotrebu o 30W menšiu ako phenon 6500 a stoji o 200Kč menej ako Phenon 6500
Mna na tomto Phenone zarazila spotreba myslel som si prv že to bude 45W ale mylil som sa, ma o 20W vačšiu spotrebuako Atlon 5000+ ktory ma udavanu 65W
Už aby AMD vydalo 45nm technologiu lebo konkurencia je tvrda.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2008-09-25 12:36:58

No on může pořád dobře zarobit, ale zase podle toho jaká bude cena tohodle prcka, du zkusit pohledat nějakej ten zahraniční obchod.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 18:22:34
avatar
Dá se sehnat v německu, viděl sem ho za 99 E.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 13:34:39
avatar
Jeste jsem furt nejak nechytil, zda se jedna o quadcore Phenomy se dvema deaktivovanymi jadry, ci nativni dualcore. Kazdopadne zajimavy procesor, ale pokud se ma prodat, MUSI dostat zajimavou cenu (tzn. u nas okolo 1500,- )
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 14:24:17

Pravděpodobně podle toho co se píše na netu je to quad s dvěma deaktivovanýma jádrama, ale člověk nikdy neví.
Jinak s tou cenou 1500 zase neblázni, to by srovnali kompletně celou svou x2 k8 nabídku.
Co sem koukal, tak cena se pohybuje od 113 - 134 dolarů tzn. podle dnešního kurzu zhruba 1900 - 2300, s tím sem počítal s cenou okolo 2k, chtěl sem už už kupovat 5400+be, ale ještě si teda počkám, nice.

E: .. zase když si vezmu porovnání s x3 .. za takovejch pěknejch 18 stováků by se u nás mohli oběvit.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 14:15:40

Tyhle procesory bych ani nahodou nekupoval, suverene nejlepsi dnesni koupe je 45nm E5200 za 1600Kc + gygabite EP31/EP35.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 14:24:02
avatar
Suveréně? To bych rozhdoně netvrdil - dobrá ano (i když já bych raději P45, když už)- pokud někdo netaktuje výrazně přes 3,0GHz, tak je AMD X2 nebo X3 + AMD780G stejná, nebo dokonce z multimediálního hlediska ještě lepší volba ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:28:28
avatar
jenze s hlediska provoznich vlastnosti amd x3 dalece zaostava a nestoji 1600Kc. o x2 se da uvazovat ale i tak je E5200 lepsi volbou..problemem intelu je ale ze nema co nabidnout z hlediska integrovanych grafik.

ale nforce 730i ktera ma brzy vychazet vypada velmi slibne. nejvykonejsi integrovana grafika, vsechny porty a akcelerace videa, hybridpower(vypinani diskretni karty od geforce 9xxx vyse) a cipset skladajici se pouze ze severniho mustku (levnejsi a jednodusi pcb desek a tim padem nizsi cena a spotreba) je hodne zajimava nabidka uvidime jestli se to tentokrat odejde bez nake chybky
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 17:16:44
avatar
Promiň, ale to je hloupost. Samotný CPU si můžeš tak maximálně vystavit do vitrínky, bez základní desky je ti k ničemu. A rovnou ti můžu říct, že pro levná domácí PC je deska na AMD CPU o dost lepší volba, protože na to, jak výkonné jádro má, moc nehřeje, má celkem výkonné (ve 3D) a vybavené grafické jádro (DVI+HDMI), takže levná deska a levný CPU udělají v konečném důsledku hodně muziky, dokonce při téměř neslyšném hluku. Takže ten kdo staví HTPC nebo "domácí" PC (a neaspiruje na soudobé hry), ten ve většině případů zvolí právě platformu AMD.

jinak souhlasím s tím, že v ostatních segmentech, zvláště pak výkonných PC je intel buď o řád lepší, nebo "jen" srovnatelný. OC je pak zcela doménou Intelu.

P.S.: nForce čipset je záruka problémů :-) a každý, kdo staví PC ti to potvrdí. nforce běhá jen do té doby, než do toho PC nastrkáš kromě grafiky ještě další karty, pak už je to noční můra.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 18:21:38
avatar
co je hloupost??rikam ze E5200 je lepsi volbou jen krome segmentu igp kde intel nema co nabidnout a to je pro nej problem..ale to se muze zmenit s prichodem nforce 730i. nemusis mi vypravet o tom co ma vsechno 780G/790GX ja ty desky znam. puvodne se nemluvi vubec ani o igp jak si muzes vsimnout nahore u lukasb na kteryho tohle vlakno reaguje. tak co je hloupost teda??

soucasne integrovane grafiky ale nejsou pro hry vhodne..i s ut3 enginem (hry na nem jsou i rok stare) maj solidni problemy v beznych rozlisenich a strednich detailech. je blbost si domu koupit jen igp kdyz se pocita i s nakyma hrama, radeon 4670 ma malou spotrebu a vyborny vykon tady za necely 2k. to uz se vyplati koupit.

htpc je varianta sama pro sebe o tom sem nemluvil.

a nForce neni zdaleka zaruka problemu..driv sem postavil dost pc na nForce2 a 3..pak neco u intelu na nforce6 ktera uz mela nejaky problemy ale 790i pro intel na ktery sem stavel jedno high-end pc ted nedavno (Q9650, asus striker II extreme, 8GB DDR3, GTX280 SLI, 2x 300GB velociraptor+raid radic a i tv tuner) slape naprosto bezproblemu a to stejne muzu rict u 780a v amd sestave u kamarada (9850BE, Asus M3N-HT Deluxe, 4GB RAM, SLI 8800GTS 512, 2x WD640GB). velke problemy byly s 5. a 6. radou a docela i s 780i ale ty nove cipsety jsou velmi dobre a problemy sem s nimi nemel ostatne s zadnym HW sem nemel v posledni dobe problemy a to sem postavil dost PC jak s SLI tak CF.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 22:39:17
avatar
tvrdil jsem, že je hloupost porovnávat samotné CPU, protože samy o sobě nic neznamenají, až v kombinaci s deskou lze mluvit o počítači. Samotný CPU srovnávat samozřejmě jde, ale vyjdou ti z toho dost nesmyslné věci, jako že se AMD vůbec nevyplatí. To je vše.

Co se týká samostatných grafických karet, tak souhlasím, že HD4670 je velmi dobrý počin (sám ho vedu jako "sociální herní kartu"), ale proč ji osazovat, když integrované řešení na desce bohatě postačuje? PC je pak chladnější, tišší a má nižší spotřebu.

Co se týká nForce, tak jsem osobně používal nF2 (problém s disky), prodával nF2,3,4 (opět u všech (kromě jiných problémů) byly problémy s disky, nf4 byl snad největší průšvih). Pak přišly konečně čipsety AMD a já dal nforce vale.. Je možné, že nF6 je už lepší, ale přiznám se: držím se zásady Intel na Intelu (vždycky) a AMD už jen na AMD (konečně). Experimentů jsem si užil dost.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 23:11:29
avatar
nforce 6 nebyla lepsi..7. verze je vyborna a mam s ni jen dobre zkusenosti

ze je hloupost porovnavat samotne cpu??co to je za hloupost??a jak je mam asi porovnavat??mozna kdyz uvazuju igp protoze tam intel nic nema..ale vsude kde se vyuziva dedikovana karta tak porovnavani cpu hloupost neni..

igp na solidni hrani v dnesnim beznem rozliseni 1680x1050 nestaci ani na rok stare hry...bohate postacuje teda neni moc na miste..prehled v tomhle nemas..i to crysis uz bude mit rok
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 09:14:55
avatar
Myslím, že jsi mě nepochopil. Srovnávat CPU po výkonové stránce samozřejmě můžeš, a normálně se to dělá, ale vyvozovat z toho, že "tento CPU nemá vůbec smysl kupovat, protože tamten mu nařeže"

A co se IGP týká: znovu ti opakuju, že mnoho lidí nehraje, nebo hraje maximálně jednoduché hříčky, nebo hry, které běhají takřka na všem (CS, OpenTTD, TM Nations, hry z windows apod.). Důležité je taky, že drtivá většina PC ve světě se prodává právě pouze s IGP (to by jinak Intel nemohl být největší výrobce grafik ). Na Crysis je samozřejmě potřeba pořádná grafika, ale znám jen pár lidí, co ji hrají (a těm jsem postavil výkonný herní PC). Jednoduše řečeno, odsuzovat počítač jen proto, že na něm nejdou hrát hry, je pošetilé.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 09:53:47
avatar
ano ale intel je nejvetsi prodejce grafik diky firemni sfere a ne domaci a to zase uplne neco jineho...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 13:00:16
avatar
psal jsem o domácím A firemním použití
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 17:51:16
avatar
beres to co se ti hodi..tohle amatersky prakticky web a vetsina tady jsou myslim si domaci uzivatele..to co se deje ve firmach je me a urcite spouste dalsich lidi ukradeny tam jde samozrejme o neco uplne jinyho..
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:43:02

X2 neni stejna, je slabsi, vetsi teploty a spotreba, hure taktovatelna. Je 65nm. Clovek ktery sam kupuje E5200 si myslim ze bude taktovat, treba jen mirne - na 3GHz. A to je naprosto bez problemu s nasobicem 12,5(myslim). S P45 souhlas, ale je drazsi a neni to zadne revoluce.
V teto cene nabizi AMD 5400+BE (1 567Kč) a 5600+ (1 778Kč). Ceny TSB.
Nejlevnejsi X3 je o 450Kc drazsi nez E5200, a jeste k tomu je podle me horsim procesorem.

Myslim si ze AMD dnes koupi jen jejich skalni fanousci.

Chtel bych se zeptat v cem je AMD multimedialnejsi, doufam ze ne tim, ze ma integrovanou grafiku. Pocitam s koupi normalni.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 17:24:44
avatar
Citace:
Pocitam s koupi normalni.


jo, jenže drtivá většina domácích a kancelářských PC "normální" grafiku nepotřebuje. Jim bohatě stačí 780G, která v klidu utáhne Aero, dokonce i jednodušší hry, třeba TrackMania.

Podle mě je jednoduše AMD X2 4850e (45W) a deska s AMD780G zcela ideální a levňoučký pajšl pro domácí (vč. HTPC) a kancelářská PC. Postavil jsem jich už hodně, srovnával i s PC postavenými na Intelu, a je to prostě lepší, právě kvůli té grafice, která je u Intelu fakt tragická. A nejlepší je, že ti lidi jsou nadšení z toho, že plečka za pár šupů funguje tak dobře (a potichu) a v případě potřeby si ji jednoduše rozšíří o nějakou HD4850 za pár tisíc a mají PC i na hraní.

Uvědomte si prosím, že "normální" PC v "normální" domácnosti je něco okolo dožívající P4 nebo AthlonXP, monitory lidi dneska kupují 19" (teď už ve zprasené Wide verzi) a 22" už je "MONITOR." Lidi pro které je PC jen nástroj (nikoliv koníček) mají zcela jiné požadavky...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 18:26:48
avatar
to teda nevim kde mas ty normalni lidi co ja vim tak vetsina normalnich lidi je rodicu a deti se kolem tech 13-16 let uz dobre vyznaj pokud je pc hry bavi a takovych je ted spousta..a oni se uz dobre vyznaj v hw..nedavno za mnou jeden takovej i s maminkou prisel a ze chce novej pocitac..a co by si tak predstavoval a sestava za 50k maminka trochu prekvapena tak se nakonec klucina spokojil s 4870 a nataktenou E7200
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 22:22:54
avatar
Řekněme, že skládám počítače nejen pro hráče, ale i lidem, které hry nezajímají (a jsou jich tak 2/3). Prostě to ber tak, že je velká skupina lidí, co "paří" tak maximálně Solitaire :-)

Samozřejmě znám i "maminčiny mazánky" , ale těch zase tolik není, naopak existují taky lidi (zákazníci), pro které je i 10k za PC+OS bez monitoru docela dost, protože PC použijí jednou za týden. No a kancl PC jsou celkem jasná záležitost, tam žádnou extra grafiku ani CPU nepotřebuješ, tam z hlediska grafiky je potřeba jediné - DVI port (a i proto dneska už lze považovat intel a AMD za srovnatelné, protože Intel "už umí" DVI; jako CPU stačí prakticky cokoliv dvoujádrového.
citaobecna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 04:02:24

Eee... v dnesni (i budouci) dobe se PC kupuje z duvodu:
1-2. Hudba.
1-2. Internet.
3. Porno.
4. Ostatni filmy.
5. Hry.

Cilove skupiny:
0. Korporatni sfera. Zahrnuje i prvni a druhou skupinu nize. Dnesni tzv. domaci pocitace vyrabene ve velkem. Pracuji ve firme kde momentalne montujeme pc pro HP. Tisice pocitacu tydne. V dnesni dobe se uz vyplati nakup od techto velkych vyrobcu. Vyssi cena je vyrazne vyrovnana podporou a odladenosti + vsechno legalne. Viz napr. nabidka na AlfaComp. Vypadato ze uz i mensim prodejcum se vyplati prodavat hotove sestavy gigantu nez jen montovat sve vlastni. Teoreticky staci jen jeden telefonat, predat krabici a inkasovat zisk (i kdyz ten nebude nijak zavratny).
1. Student, pracujici - PC pro praci + sem tam multimedia.
2. Pracujici - HTPC, pocitace na prehravani videa/hudby.
Gaming PC nizsi nebo stredni tridy (domena kluku, tech mladych i tech nestarnoucich).
3. Gaming PC vyssi tridy. Podobne jako vyse akorat pro lidi s vyssimi prijmy at uz z prace nebo kapesneho.

P.S.: Teta si kupovala pocitac v Tescu (nebo to bylo Makro?). A to i stim ze na tom chtela hrat starsi hry + ucetnictvi. Uvadim jen jako priklad odbytu "pocitacu ktere bych si nikdy v zivote nekoupil" (teda aspon ne za tu cenu).
Neznámý  2008-09-25 20:43:08

Zdar LukasiSB, tak, AMD, má, na Frekvenci, asi tak 2,6 GHz, spotřebu, asi tak 45 Wattů TDP, na té Výrobní Technologii, asi tak 65 NanoMetrů, a Firma Intel, má ten Šuntstký procesor, Intel E5200, na novější výrobní Technologii, a to má, ještě, Frekvenci, jen 2,5 GHz, ale spotřebu má, asi tak, o 20 Wattů vyšší, než, u toho, procesor AMD Athlon 64 x2, na té skutečné Frekvenci, asi tak 2,6 GHz, s tím, 65 NanoMetrovým procesem, výrobním procesem, tak, je prostě, vidět, že AMD, žere, víc, akorát, já pořád, nějak, se mi zdá, ale že 45 Wattová spotřeba, je menší, než asi tak 65 Wattová spotřeba, u toho procesoru Intel, a toho u toho procesoru Intel E5200, na nižší Frekvenci, nebo, ne co?
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 21:09:13

Zdravim ladika, tak nejak, toho, fenomena no, ceskyho internetu, co je skoro tak, slavnej, jako radek, hulan, no proste no .
Neznámý  2008-09-25 23:33:51

Zdar LukášiSB, tak to ti děkuji, moc za podporu, jsi moc, skvělý a super, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 23:13:39
avatar
jenze TDP, neznamena ani zdaleka, proste to TDP, realnou spotrebu, ta je proste ta spotreba, realna, uplne jina, proste no!
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:26:05

no tak suverenne asi nie amd aj intel su v tejto cenovej hladine dost vyrovnaní superi... zalezi na tom, ako sa na to clovek pozera... ja ked skladam comp do kancelarie - vzdy siahnem po amd X2.. ale to je uz asi zvyk.. aj ked ma intel v podobe celeron dual core alebo pentium dual core tiez do toho co povedat... pokial chce ale clovek lacny pocitac na hry a este k tomu je "notoricky overclocker" - tak mu intel ponukne v podobe cena/vykon rozhodne viac....
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 18:24:58
avatar
Pokud chci komp na hraní, koupim si X38 aspoň a k tomu quad 6600. Pokud chci levnej komp na hraní a multimédia, koupim si AMD s třeba 780V nebo 790GX (a nebo až bude k dostání DK 790FX M2RSB DFička.
Neznámý  - Pro LukášeSB! 2008-09-25 20:49:53

Zdar LukášiSB, no, tak, ono, ten procesor AMD Phenom X2, asi tak na té skutečné Frekvenci, 2,3 GHz, má ve hrách, výkon, asi tak jako Procesor AMD Athlon 64 x2, na architektuře AMD K-8, asi tak, na té skutečné Frekvenci, asi tak 3 050 MHz, takže, je otázka, jestli, ten procesor Intel, a to ten procesor Intel E 5200, bude na hry výkkonější, to už by, chtělo, ho srovnat, s nějakým výkkonějším procesorem, a to třeba, s tím procesorem AMD K-8, na té Frekvenci, asi tak 3 GHz, ve hrách, a já se obávám, že ten procesor AMD K-8, asi tak na těch 3 050 MHz, byl, dal, tomuhle, procesoru a to tomuhle, procesoru Intel E5200, na té Frekvenci, přeci, jen dost, málo, a to asi, tak 2,5 GHz, asi pořádně na zadek, tedy, abych tak, řekl, takže, já si myslím, že ten procesor a to ten, procesor AMD Phenom X2, asi tak na té Frekvenci 2,3 GHz, to bude, asi hodně slušné koupě, za tu cenu, za kterou, se bude, prodávat, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
centurion96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 21:12:21

Athlon 6500 = dual-core so spotrebou triple-core = nevyhodna kupa. Ten vykon nie je az taky dobry aby opravedlnil zvysenu spotrebu. Fandim AMD ale toto je jednoducho zmetok, ktory by som nikdy nekupil.
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:40:12
avatar
Logicky jsou to s zmetky s 2 deaktivovanejma jádrama. Jak jinak si i vyložit plnohodnotnou l3 Cache o velikosti 2 MB. Takže tenhle procesor je víc než půlka X4ky
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 18:20:53

ja som kupil 5400+BE v stredu, a som celkom sklamany. Doska mi ho default hodila 2600Mhz (ma byt 2800) a s TT BigTyphoon ma na tych 2600 okolo 53-55 stupnov. Bez navysenia cohokolvek ide pretaktovat na 3000, teplota prakticky rovnaka. S navysenou voltazou na 1,4 ide 3114 (15,5x200) a teplota uz 60-62. Predtym som mal 4200+ ktory siel do druheho pc, ten siel 2640 pri teplote 52-54 stupnov. Teraz ide s napatim 1,1 na 1600Mhz s ac freezer64 pasivne na 38-42 max.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 18:43:05

ja mam este predchadzajuci 5000+ BE, mam ho na 3.1 ghz, chladic freezer 64, a v zatazi som 50 stupnov neprekrocil nikdy...zaujimave.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2008-09-27 01:53:31
avatar
dvoujádro ze čtyřjádra ? To by se těžce neoplatilo, myslím že to je pouze dvoujádro, a tolik zmetků zase vyrábět nemůžou...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 14:25:26
avatar
pokud ten procesor vyloženě nerozřežeš, tak se obávám, že to s těma jádrama nezjistíme. Ale osobně bych si vsadil, že to budou Phenomy X4/X3 s vypnutými dvěma jádry, alespoň na začátku ...
terry5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 14:47:32
avatar
Proč vůbec AMD ty jádra vypíná? To jsou nefunkční (zmetky)? Nebo se X3 nějak konstrukčně liší od X4?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:14:47
avatar
nefunkcni nebo chybova jadra ktera nezvladnou urcene frekvence a neprojdou testy..
AggramarAvenger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pravá výhoda oproti E5200 2008-09-25 15:04:52

Proti E5200 má jednu velkou výhodu - BE. Stačí zvýšit násobič a C&Q jede dál. Hodně se těším na srovnání s ním, ale oba nataktovaný.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 15:20:42
avatar
nebral bych to moc jako vyhodu..ten kdo chce taktovat tak dokaze stejne jednoduse zvednout FSB z 200MHz na 333MHz a snizit nasobic na 10 a trosku zvednout napeti (o delicku pameti se v poho postara automatika) jako zmenit nasobic na vyssi a upravit napeti u amd be procesoru..kdo nechce taktovat tak tomu ani otevreny nasobic nepomuze
AggramarAvenger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 18:10:04

Tady ale jde o Cool&Quiet, které se takto stává nestabilní a vůbec ne o tom jak taktovat Přečtěte si pozorně celý příspěvek. Nebo se pletu a při zvýšení násobiče u BE verzí je C&Q také nestabilní?...

Taktovat samozřejmě umím, ale C&Q se dosti vyplatí - jak spotřebou tak hlukem. A kdyby AMD nabízelo BE procesor za dobrou cenu a velkém výkonu po přetaktování a zároveň s C&Q, je to výhoda.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 23:17:02
avatar
jak pisou lide dole..proc mi C&Q tedy nefungovalo na sestave s 9850BE po pretaktu??
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 18:26:21

c&q mi este nefungovalo na desktope nikdy. Alebo som pako a neviem to nastavit (nejaka dobra rada?) BE procesory od amd.. precitaj si moj prispevok vyssie. z 5400+BE som sklamany. Ak by som mal kam dat tuto dosku a mal volne peniaze, tak by som bol kupil za rovnaku cenu e5200 s novou doskou. +300Mhz na BE procesor je dost slaby vysledok, to uz 4200+ obycajny mi siel +400
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - C&Q NO PROBLEMO 2008-09-27 02:00:26
avatar
V nastavení není problém.
1. povolíš to v biosu
2. nainstalujes driver,dle procesoru z
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871,00.html
3. nastavis profil napajeni ve Win na minimalni spotrebu a jede to.

Já si nestěžuju standardně mi cpu tiká na 1.9GHz a s c&q na 1000Mhz. Luxus.....
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 14:09:36

aha! tak ten profil som nenastavoval, tam bude mozno problem. Drivere som mal nainstalovane a myslel som, ze amd ma vlastnu utilitu na nastavenie alebo to ide "samo od seba". Ani jedno ani druhe neslo, tak som to dalej neriesil stym, ze to nejde Vyskusam este.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 14:12:37

asus 690g, 4200+ 1600Mhz, c&q nainstalovane, povolene v biose, aj po nastveni max batery 1600MHz ;) dalsie rady?
martin_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 18:46:00

Jak je to s tím C&Q? Ja mam procik 5400+ BE a když vzvednu násobič tak C&Q nefunguje. Procík jede pořád na zvýšené frekvenci. Mám desku Gigabyte 790x ds4 a vista x64. Ale když nechám v biosu násobič na AUTO (je tedy nastaven na 14) tak vše funguje jak má.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 21:09:25
avatar
no jo tak to mi funguje uplne stejne s deskou MSI K9A3 Platinum (AMD 790FX).
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - naco taktovat ? 2008-09-27 02:12:15
avatar
Mám malý dotaz Proč proboha potřebujete mít nataktované procesory. Za tu trochu výkonu navrch se to přece vůbec nevyplatí(spotřeba,hluk chlazení,nestabilita). Hry stejně táhne grafická karta, a malé nataktování cpu vám pro běžnou práci nepomůže, akorát drasticky klesá životnost všech komponentů . Osobně taktuji pouze grafické karty a snažím se o minimální spotřebu a co nejtižší počítač,aby mohl jet pořád 24/7/365 a nepadal. Tuším že C&Q vám nejede proto,že pevně nastavíte vašemu cpu násobič. Takže C&Q nemá jak regulovat pracovní frekvenci(je závislá na dynamickém upravování násobiče a napětí). Takže pokud chcete šetřit tak buď vraťte seting z5 na auto, nebo na to zapomeňte.....
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 14:13:15

pretoze mi to zrenderuje video o 20 minut skor.
martin_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 10:44:03

Nevim sice proč by měla drasticky klesat životnost všech komponent při taktování procesoru násobičem, ale budiž. Proč se taktuje je myslim zcela jasné!! Výkon navic zadarmo!! Bohužel před koupí tohoto procíku jsem si myslel, že C&Q bude fungovat i při zvýšeném násobiči.
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 11:26:21
avatar
Vidím že nevíš o čem mluvíš. Já mám pevně nastaven násobič na 7.5(Q9300) a jedu na 3GHz a jelikož můj procík má rozsah násobiče 6-7.5(nevím proč jen tak málo, ale hlásí mi to ET6), takže teď při brouzdání netu jedu na násobiči 6, tedy 2.4GHz. Když to umí Intel, tak AMD to bude mít určitě taky.

Životnost určitě neklesá drasticky, měl jsem ještě nedávno po brášinovi 64bit Athlon 2GHz@2.6GHz a běžel úplně bez problémů, to znamená, že normláně nataktěný procík ti několik roků vydrží a to stačí.
centurion96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 18:32:52

Tato nova X2 bohuzial neprinasa nic nove oproti starej dobrej K8 iba vacsiu spotrebu. Nevidim dovod na kupu.
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 18:55:08

Presne tak. Dnes to vidim jedine na E5200 (ukamenutje ma DDworldaci) alebo E7200. TDP 90W na dvoj jadro je na moj vkus privelka. IGP hodte za hlavu to si zadny navstevovatel IT serverov domov nekupi (alebo len minimum ludi, tak 1% )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 19:07:05
avatar
to by ses divil kolik lidí kupuje IGP ;)

BTW: jasně E5200 je skvělej CPU za dobrou cenu, ale to je X2 Athlon taky rozhodně ani jedním chybu nikdo neudělá a troufám si říci, že běžný uživatel mezi nimi vůbec nepozná v praxi nikde rozdíl ...

PS: Proč DDWorldáci? To si nemůže DDWorľďák koupit Intela? Mezi redaktory máme převahu Intel počítačů, takže co tím chceš říci?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 20:29:51
avatar
Taky víceméně uvažuju o Q6600 a mnou zmíněnej X38, sice to nemá moc budoucnost, ale čekat na 45nm AMD mě už kapku nebaví..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 23:28:19
avatar
X38 neni nutnost..v pohode ti postaci i levnejsi P45 ja jedu na P35 s pretaktenym Q6600 a naprosta spokojenost..
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-27 23:21:10
avatar
Výkon je nižší.. nekupuju si součástky, potažmo základku, aby měla nižší výkon.. Spíš osadim základku zpočátku slabším CPU a pak dokoupim lepší, než naopak. Proto mam taky AMD. U Intelu tohle už jaksi neudělam.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-28 01:03:13
avatar
jak vykon nizsi? co vidim testy zakladnich desek tak v praktickych testech jsou rozdily v ramci chyby mereni
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pravda 2008-09-27 02:23:43
avatar
Běžný uživatel ani neví co v kompu má . Moderní integrované grafiky už mají slušný výkon na přehrávání videa a hraní starších her,tak nevím proč do nich nejít. Cena základky s integr grafikou je za hubičku..... a mohu jen souhlasit s názorem DD.... Běžný uživatel je rád že ten stroj nějak funguje. Sám mám na základce integr.grafiku a nebýt her tak si jinou ani nekupuju.
kidd.hombre [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 20:00:56

Ja teda vidim, ze prinasi vetsi vykon ve hrach, ktery byl stary X2 (oproti Intelu) vycitan. Skoda, ze s timto procesorem prichazi az ted, kdyz je to vlastne stejna technologie.
centurion96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 20:14:02

Vykon sa trocha zvysil, ale to si mozes radsej kupit rychlejsi K8, ktory bude mat nizsiu spotrebu. Tieto nove Athlony su len zmetky z vyroby 4-jadier a maju katastrofalnu spotrebu. Pomer vykon/watt je zalostny. Do segmentu kde smeruju sa vobec nehodia. Stojim si za tym, ze hocijaki K8 alebo Core2 je lepsia volba.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 02:25:27
avatar
4dominik: TDP 90W se ti zda mozna hodne, ale AMD uvadi jako TDP maximalni moznou spotrebu, zatimco intel jakousi prumernou spotrebu. Navic nema intel integrovany pametovy radic v procesoru, takze mu zase topi vic deska
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 09:56:39
avatar
TDP je teoreticka hodnota podle ktere se dimenzuje chlazeni procesoru a neudava spotrebu procesory a nema s ni nic spolecnyho zjisti si co znamena tdp..jedinym udajem o spotrebe jsou realne testy a tam vidis spotrebu cele sestavy i se zakladni deskou..
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 18:47:54

Mě taky stačí zatím to co mám. Až bude potřeba tkatnu a mám zase na půl roku pokoj Spíš by mě zajímalo kdy konečně klesnou ceny ssd na přijatelnou hodnotu
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-25 21:15:37
avatar
no jo za par svestek 5000+BE jednoduse naktovany na 3.2 a sem spokojen. jeste nedavno sem malem podlehl a sel do phenomu ale radsi se poohlidnu po nejakem raptoru nebo pudu do pole raid preci jen v dnesni dobe jsou disky nejvetsi brzdou pc
citaobecna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 04:27:26

Neboj, uz brzy. Pocitam pristi rok. Ted lze sehnat 32GB do 5000, za rok uz by to mohlo byt za polovic. Predpokladam ale ze se spis masivne nasadi hybridy, dejme tomu 1TB s 16-32GB ssd. Mohlo by to byt skvele reseni pro "fast boot". Teoreticky by to mohlo byt masivne podporovano za strany novych Windows. System na ssd, aplikace a data na beznem disku. Pokud se Microsoft pouci od Unix standartu a opravdu striktne oddeli system a instalovane aplikace tj. zadne c:\Documents and Settings, zadne c:\Program Files, tak pote by se mohlo jednat o OS budoucnosti. Takova dvou minutova Obnova systemu bez nutnosti preinstalovat aplikace, mňam.
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AM2 2008-09-25 22:30:46

Jak moc bude znatelny rozdil tohoto cpu v AM2 desce?Ja totiz mam AM2 a planuju koupit silnejsi cpu,prave sem uvazoval o 5000+ BE a ted do toho prisly tyhle "Athlony",takze co?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 02:35:20
avatar
prave ze sem se nejak nedocetl, jestli je ten vykon navic oproti K8 dan pokrocilejsi architekturou, nebo spise jen frekveci HT... Spise bych se ale priklanel k prvni variante, protoze na frekvenci HT vykon nikdy moc nezalezel...
Pri nakupu bych da prednost Athlonu X2 6000+, nebo levnejsi je 5400+ BE (ten nahradil 5000+ BE) z duvodu nizsi spotreby (po zapnuti Cool @ quiet) pokud ale planujes OC a spotrebu neresis kup Athlon 6500 (pokud ho sezenes)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 10:01:00
avatar
starsi K8 je lepsi volbou..a vubec podle me bude nejlepsi jeste chvily vydrzet a koupit pak quad s novou zakladni deskou..

edit: reakce na gero88 nak mi to ve firefoxu blblo..
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 11:03:42

No chvilku pockat,tj prave ono,jenze to si pak zase rovnou muzu poridit desku s podporou DDR3 a deneba a tj uz skoro vlastne cele nove pc a ja slozil pc pred rokem.
EDIT:Abych zbytecne nezabiral dalsi ramecek. 2Raigor No mam athlona x2 4000+,zaklad je myslim 2,1 Ghz,ja ho taktl na 2,5Ghz,ale jak uz sem kdysi psal,nestaci na me vyuziti,formaty videi a caste hrani strategii,tak prave nevim,co s tim.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 11:18:34
avatar
zalezi co mas teda ted za procesor..ale menit dvoujadro s taktem tak 2.4GHz za jine dvoujadro je dnes nesmysl.dystak zkus pretaktovat..neni to moc velkej problem

edit: na formaty videi se uz vyuzije dobre 4jadro..tenhle athlon a ani zadnej jinej 2jadrovej jinej ti neposkytne moc velky narust vykonu tak aby se koupe vyplatila. ja bych se s tim spokojil nebo sel do 4jadra -> tedy pockal tu chvilku na deneba.
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-26 13:52:15
avatar
Gero88 pokud delas video tak to mas lepsi ctyrjadro,ale take zalezi co pouzivas za software.pokud by jel tento CPU 6500 na 3GHz tak by to byla parada.Tim chci rict pokud nechces menit pul PC kup CPU s nejvyssi frekvenci. Ta uspora casu je znat. Ja mam q6600 a taktuji podle aktualni potreby normal 3GHZ a mamli toho opravdu vice dam na 3.6GHz ale to uz mi usetri jen par minutek .[ ideal je tak do 3,3GHz to ma nejvetsi vykonostni narust pri rozumnem OC, pak je to skoro neznatelne. ]

Me se ten procak zda dobry je fakt ze to TDP je malinko jinde ale nova tecnologije vypada slusne. Ja taky cekam az AMD uvede neco na 4x3GHz ale zatim to vypada az na jaro a to uz je pozde.

A jinak ja kdyz jsem stavel PC tak krome P4 [ to jsem vsem rozmlouval]jsem stavel kazdymu PC podle pozadavku na co PC potreboval.Ale v kancelarich vetsinou koncil Intel pokud se to do dohodnute sumi dalo.Dnes maji oba vyrobci natolik siroky vyber ze si clovek muze opravdu bybrat podle svejch preferenci.Proto mozna nekdo nadava ze lidr v hi-endu ma v CPU neco jen Intel a u GPU AMD
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 822x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 558x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1012x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1542x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1362x
Komentářů: 7