AMD Fusion – 32nm, spojení nové generace QuadCore CPU AMD a DX11 GPU na jediném čipu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 09 February 2010
altSpolečnost AMD prozradila pár dalších informací o nové etapě počítačových čipů …

 

 

Jak už víte, pro stávající procesory AMD a jejich letitou architekturu K8-K10 je vlastně letošní rok tím posledním ve velmi dlouhém životě. Příští rok se představí AMD se zbrusu novou architekturou, která v podstatě určí, to zda se AMD opět bude moci poměřovat s Intelem, nebo Intel získá absolutní převahu. Na otázku, zda se zopakuje situace po uvedení AMD Athlon 64, vedle kterých byly Intel Pentirum 4 špatným vtipem, si budeme muset ještě delší dobu počkat.

Jistě sledujete aktuální situaci a víte, že společnost Intel nedávno představila desktopové procesory Core i3/5 s integrovanými GPU. Z technologického hlediska se v tomto případě nejedná o nic převratného, protože zkrátka Intel vzal grafické jádro a přesunul ho do pouzdra CPU, a v něm tak jsou vedle sebe dva čipy – 32nm CPU a 45nm GPU. Nicméně tyto procesory více než výmluvně ukazují, kam se budou procesory následující roky ubírat – Core i3/5 jsou takovou první vlaštovkou, ale všechny další generaci už budou v podobném duchu s jednou velkou změnou – jak Intel, tak AMD chystají procesory, které budou mít na jediném čipu CPU i GPU. Jde jen o to, zda půjde o hybridní čip v pravém slova smyslu, nebo prostě o to, že vedle sebe budou na jediném kousku křemíku vedle sebe prostě oddělnou GPU logickou část a CPU logickou část.

Víme, že na poli CGPU se hodně angažuje právě AMD se svým FUSION. Ten se měl podle nejstarších plánů objevit na trhu už letos, ale plány se změnili a FUSION vyjde až na 32nm, což znamená rok 2011. Nicméně AMD se nechalo aktuálně slyšet, že první 32nm vzorky hotových FUSION čipů se k partnerům AMD dostanou už v tomto pololetí.

AMD ukázalo pár nových slidů. S čipy FUSION známé dnes pod označením LIANO, dorazí první generace hybridního čipu, který v sobě spojuje CPU a GPU. Konkrétně má mít nejvyšší model z nové řady FUSION procesorů při uvedení nativní 4 procesorová jádra a GPU část bude založená na současných GPU RV8xx (vzhledem k tomu, že čipy jsou vlastně v podstatě hotové, těžko mohou mít logiku chystané grafické generace). Procesor bude mít výhradní podporu DDR3 a jako celek bude vyráběn 32nm.

LIANO FUSION procesory nebudou mít L3 cachce a vystačit si budou muset jen s L2, která by měla být 1MB na každé jádro. Samotné nové X86 jádro AMD vidíte na obrázku s poměrně podrobnými parametry. Jedno jádro má plochu minimalistických 9,69mm2 a je tvořeno 35 miliony tranzistorů. Jeho vlastní spotřeba se má pohybovat při taktu 3GHz a vyšším na hodnotě 2,5W – 25W a operovat má při napětí 0,8-1,3V.  

Nové procesory AMD budou mít standardně i nové technologie. Opět se budou umět celé části CPU vypínat, či taktovat, toho se bude využívat při nové technologii, která bude pravděpodobně obdobou a zdokonalením Intel TURBO Boost. Řídit by se měl celý čip, tedy jak CPU, tak GPU část. Nová generace procesorů AMD má mít i hyperthreading a vůbec by měla být při mutitasktingu výrazně výkonnější než současné CPU. Ale to zatím AMD moc nerozebírá.

LIANO FUSION čip bude určen zejména do mobilních a desktopových PC, kromě něj se samozřejmě chystají i procesory bez integrované GPU do serverů a výkonných desktopů. Ty známe pod označením Orochi a mají mít 8, 12 a později až 16 jader. AMD ale i na tomto poli maká a prý za dva roky představí na serverech nový čip, který bude kombinací toho nejlepšího z GPU a CPU.

Pokud jde o 32nm FUSION čipy AMD, tak první vzorky tedy již v tomto pololetí půjdou k partnerům AMD a možná se tedy objeví i nějaké náhledy testů, do výroby by měli jít už na přelomu roku se spuštěním 32nm výroby u GlobalFoundries, na trh se jejich příchod očekává v první polovině 2011, osobně bych to viděl spíše na Q2 2011. Intel na Q1 2011 chystá 32nm procesory Sandy Bridge, které budou také disponovat integrovanou grafikou a bude to velmi zajímavý souboj na poli výkonovém i technologickém.

Nikdo neočekává, že by DX10 (snad vylepšený alespoň na DX10.1) GPU v Intel Sandy Bridge CPU výkonově, nebo technologicky mohl vážněji konkurovat DX11 ATI v FUSION, které by mělo mít 400SP a tedy být 32nm RV830, který máme dnes na modelu HD 5670. Dokonce se objevují zvěsti, že do Sandy Bridge prostě Intel integruje dvě upravená GPU stávající konstrukce - aby trochu držel krok, jen budou vyráběna 32nm. No bude to zajímavý půl rok, za rok :).

Zdroj: Anandtech.com, AMD.com, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Foxnec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je to ... 2010-02-09 13:43:52
avatar
LLANO, je to drobnost ale na pravou míru se to uvést musí. :-) Jinak přeji AMD stejně štěstí jako s A64 ... Když si přimyslím jejich veřejně tajnou spolupráci s IBM, skoro bych si i tipnul, že se AMD prostě neztratí
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 13:45:11
avatar
K té GPU ve Fusion, bude používat DDR3 nebo bude mít vlastní integrovanou GDDR5?
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 13:57:45
avatar
nu , tak asi to bude zdielat graficku pamat s fyzickou RAM. .
notice - len tak tipujem ..
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 13:58:08
avatar
Stačí se zamyslet a je jasné že tam žádná paměť kterou máte na mysli nebude.Uvažujte ten čip nesmí mít žádné obludné rozměry.Domníváte se snad že by se u AMD-ATI našel trotl co by si chtěl na vlastní kůži zopáknout to co si právě vychutnává NV?
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 14:14:05
avatar
Tak vzhledem k počtu stream procesorů a k tomu, že se má jednat pouze o koprocesor, tak se dá předpokládat, že nějaké minimální množství rychlé paměti by se zde dalo využít. A neříkejte mi, že 64 MB není záležitost několika mm čtverečních
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 14:59:16
avatar
nezapomínejte že už fakt že bude na jednom křemíku CPU+GPU. Bude darda i na 32nm výrobu a podívejte se kolik z plochy CPU Phenomu II zabírá 6 MB L3 cache.Už tímto spojením se dostane AMD-ATI na hranu s velikostí.Je pravda že nevíme jaké jádro GPU se použije.Možná to bude něco navrženo spešl pro tento účel.Mám pocit ale že uvažujete o tomto GPU jako o zobrazovacím čipu a pak rozumím tomu volání po paměti ale já uvažuji o GPU jako o koprocesoru do kterého mohou téci data k výpočtům přes CPU a tam by se nějaká rychlá vnitřní 128 bitová zběrnice mezi CPU a GPU hodila ne.
F.low [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 16:11:44
avatar
třeba bude mít něco jako sideport(pokud přijdou s novou paticí), osazení paměti pak bude na výrobci. A pak samozřejmě bude záležet na zákazníkovi, zda bude škudlit a přijde o výkon, nebo dostane něco víc.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 17:13:01
avatar
Přiznám se že jsme tady všichni na vodě ale kolik asi potřebuje paměti GPU jako koprocesor nikdo z nás netuší.Neberte jako mustr Fermi ta také má sloužit jako herní GK a tam je požadavek na paměť diametrálně jiný.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 13:13:21

Bude to zřejmě koprocesor, ale bude jistě i zobrazovat.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 16:34:03

Celý čip má mít kolem 1mld transistorů, což není až tak moc (i když dneska jich CPu tolik nemají). Ovšem nevím jestli je to jen spekulace, nebo fakt.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 13:12:30

Souhlas, ale v článku se píše, že L3 nebude ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 18:21:55
avatar
není nic rychlejšího než L1, L2, L3 cache, přesně v tomto pořadí. Uvědom si taky, že se bude jednat o "media processor", nepůjde nejspíše o klasický dnes známý model GPU, ale opravdu o fúzi - některé vlastnosti (obecnost, programovatelnost) si vezme z CPU, některé (specializované instrukce, efektivita) zase z GPU. Rovněž doporučuju v povědomí vésti, že doslova obří část z dostupného paměťového pásma je doslova "sežrána" přesuny dat po externích sběrnicích mezi CPU a GPU (textury, modely apod.) - to nyní odpadne a díky tomu bude možné efektivně použít pomalejších pamětí bez následků na výkon.

Jediné, čeho se bojím, že spousta věcí bude muset být napsána znova a jinak, a za největší budoucí oříšek tipuju emulaci "starých pravidel", tak, aby obstojně fungovaly staré softwary a hry.
mixal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 21:37:48

Ono to mozno az taky problem nebude.
Uz teraz sa objavuje vela programov a hier, ktore su nativne viacvlaknove a teda aktivne vyuzivaju dostupne CPU x86 cores.
Aj GPU sa uz pouziva na zrychlenie vsade tam, kde sa da vyuzit paralelizacia. Idealne na vela jednoduchych operacii s plavajucou ciarkou, ako je napr. dekodovanie videa alebo vedecke vypocty.
Hned po vypusteni na trh to podla mna bude kompatibilne s vacsinou sucasnych programov, ale ta prava sranda nastane, ked sa programy zacnu pisat priamo na to. Zaujimavy bude realny prinos emulacie x86 jadier (Hyper Threading).
Stale je to v plienkach, ale uz sa to aspon narodilo.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 13:15:10

Trochu si budu protiřečit s předchozím příspěvkem. Ale kdybych vzal GPU v CPU jako koprocesor a pak externí grafiku na zobrazení, tak nemusím pro staré programy nic předělávat...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 08:36:38

Urcite by se dala casem gddr5+ vyuzit alespon jako cache, bohuzel by to v teto chvili vyzadovalo vyvody z cgpu patice a nutnost integrace GDDR5+ na MB jelikoz to umistit na CGPU v teto chvili proste nejde, uvidime co na to dalsi generace ale v teto prvni to neocekavej....
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 13:56:25
avatar
Stejne si myslim, ze nema smysl prat GPU do CPU za kazdou cenu, protoze stejne kdo potrebuje vetsi graficky vykon tak si stejne s novym PC poridi "externi" grafiku. A potom je urcite lepsi vyuzit toto nevyuzite misto v CPU a tranzistory pro neco uzitecnejsiho treba pro dalsi jadro nebo treba cash pamet. Samozrejme pokud je to tak male misto a pocet tranzistoru nedostatecny pro dalsi vyuziti nez GPU v CPU tak to nema smysl resit a nemusi to snad nikoho trapit
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 14:03:57
avatar
GPU v CPU ako celok , bude dobre vyuzit v HTPC.
Vidim , ze pisu o HD playback , takze si budes moct pustit HD film aj bez grafickej karty v skrinke.
Pisu tam aj o hrani PC hier , takze mozno si aj nieco zahrajes , niaky Counter strike
Takze , tento hybrid bude asi pre Notebooky a HTPC alebo v skolach , kancelarske PC a pod.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 14:21:17
avatar
Samorejme vyuziti bude pro tyto aplikace super. Akorat jsem chtel poukazat nato, ze pravdepodobne vsechny procesory pro desktop budou mit GPU v CPU ikdyz jej vsichni vyuzit chtit nebudou. A nebudou mit na vyber jako dnes. Dnes kdyz nechci desku s integrovanou grafikou tak si koupim tu bez integrovane grafiky. A ti trochu znali vi, ze to nedelaji proto, aby byli zajimavi, ale ze to ma svuj rozumny duvod proc jej nechteji. A pokud by si mohli vybrat mezi CPU bez GPU s jednim jadrem navic nebo s vetsi cashkou za stejnou cenu tak by urcite sli do CPU bez GPU!
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 14:59:09
avatar
Jde o to ze ta GPU cast by podle planu zahalet nemnela ani na deske bez graf vystupu, ale ma se aktivne podilet na praci CPU ve vypoctech o plavouvi carce, na ktere sou specializovane, navic umoznuji uzasnou paralelizaci

co se tyce, 400SP je opravdu solidni cislo a na poli integrovanych graf systemu to nema konkureci (HD4200 na jen 40sp).


Co se tyce Fusion, nevim ci podle prvnich planu nemnelo bejt uz v roku 2008,... i kdyz delat takovou obludu na 45nm by bylo asi dost velke sousto
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 15:26:28
avatar
Diky za info. To pak je jina kdyz to bude tak opravdu fungovat
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 16:49:58
avatar
misto toho "kdyz" by bylo vhodnejsi "jestli"
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 23:07:09
avatar
na správné použití slovíček není nikdy pozdě
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 18:26:33
avatar
Myslím, že se mýlíš - třeba mě napadá velmi efektivní a efektní předpočítávání některých 3D věcí ještě než se to celé pošle do té "externí" grafiky.

Vše je to jen otázka toho, nakolik bude Fusion opravdu Fusionem a nikoli Pattexem (jako v případě Intelu).

Z hlediska příkladu dnes nemusíme chodit moc daleko, např. moderní mobilní (pro smartphony) procesory dnes těží z integrace CPU+GPU+GPS do jednoho jádra... a přitom se jedná o celkem jednoduché, až směšné mašinky...
Aloha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Miki 2010-02-09 14:12:28

jak rika kolega idelani pro HTPC nebo do notasu. Ja osobne treba dedikovanou grafiku nechci, ale zase zaroven zatim nechci do notasu CPU od AMD, protoze je tam Intel lepsi a taky chci neco lepsiho nez GMA 4500HD od Intelu takze tohle vypada jako idealni produkt pro me!
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 14:38:02
avatar
Jj souhlasim pro urcite typy vyuziti PC idealni grafika. V kazdem pripade lepsi nez ten srot GMA XXX od Intelu
s2pi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 18:05:04

Intel ma prave teraz CPU + GPU. Ale plan je mat CGPU, to jest CPU a GPU budu integrovane do jedneho "CPU", ktore uz nebude mat nazov "CPU", ale CGPU alebo APU. Nejde o to, aby si mal integrovanu grafiku pri CPU, ale aby CPU a GPU vedeli navzajom kooperovat. Napr, ak budes mat nejaku paralelnu ulohu(instrukcne paralelnu , CGPU bude spracovavat virtualne vlakna - pocet core x pocet virtualnych vlakien), moze vyuzit na to GPU cast CGPU, pricom na ostatne veci ma stale moznost vyuzit potencial GPU. Je to symbioza, nie mat spolu na spoji dve veci. Len som zvedavy, ako vyriesia pametovu priepustnost, ktora by pri takychto paralelnych veciach(napr jednoducha vypoctova uloha nasobenie elementov pola/matice cislom )bola extremne limitujuca.
mixal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 22:37:11

Uplny suhlas, tiez som zvedavy ako budu tie pamate poriesene.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 14:04:41
avatar
po grafickej stránke čakám, že Intel nebude mať šancu s jeho "grafikami". Po procesorovej stránke to už bude zaujímavejšie. Intel má ale výhodu, už teraz ma pred AMD výrazný náskok (takt na takt) s i7 voči k10 a aj viac financií na vývoj ...
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 14:06:32
avatar
ano , INTEL je 25x vacsi ako AMD.
A kupit si par kvalitnych inzinierov nie je pre INTEL problem.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 14:22:24
avatar
však píšem. Sám AMD fandím, ale mať xx-krát väčší rozpočet je nesmiernou výhodou. Naviac K11 sa začalo vyvíjať resp. vyvíjalo sa, keď bolo AMD na svojom absolútnom dne - optimizmu to moc nepridáva.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 15:18:27

No optimizmu to nepřidává, ale to, že se firmě momentálně nedaří, neznamená, že nemá schopné lidí rpo vývoj.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 17:03:52
avatar
jde o to že u AMD nejsou inženýři jen pro peníze, jsou sice důležitá motivace, ale ne absolutní, to už by byli u Intelu či IBM . A když to jsou nadšenci kteří ten podnik chtějí někam dotáhnout tak konkurence může nabízet hory doly ale stejně je nezlanaří . Tam by pak zafungovala jen partička nájemných vrahů
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 17:22:43
avatar
Je to problém
1)AMD-ATI ale i NV si inženýry dobře dobře platí a velmi často zajišťují smlouvou že nesmí pracovat X let v oboru u konkurence když odejdou(je to častá klauzule zjistěte si to)
2)I když inženýři přijdou pořád mají problém s patenty AMD-ATI a NV trvalo by 5 až 7 let než by vznikl produkt který by se mohl začít měřit s konkurencí.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 08:49:49

Nepodcenoval bych vypocetni silu GPU, staci se podivat na nV jak chce vsem(hlavne Intelu ale i AMD) vyfouknout rybnik a planuje servery kde hlavni vypocetni silou budou FERMI a cpu bude pouze jako spojovaci vrstva s nicotnym xGFLOPS vykonem, takze sestavy pak budou vypadat 1xnekolikajadrocpu + 4xfermi a na celkovem vykonu bude uplne sumak jestli to CPU bude 2jadro na 2Ghz nebo 6jadro na 4Ghz, ale kurevsky bude zalezet jestli ty FERMI budou 450ky nebo 480ky....

Uvedom si jak dneska GPU pomahaji s konverzi videa a dalsimi aplikacemi kde se da vyuzit vypocetniho vykonu GPU na masivni paralelizmus, a ted si predstav ze to same bude mit k dispozici server ovsem bez SW vrstev pekne na HW urovni, proste to CPU bude pouzivat casti GPU jako koprocesoru...
Aloha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hele DD 2010-02-09 14:08:42

nechci ti do toho kecat, ale LLANO bude jeste pouzivat cipy zalozene na K10 a ne nove cipy Bulldozer nebo Bobcat . Podle me tam bude Zosma bez L3, ale to je jen muj odhad. Jinak dle meho nazoru do notasu uplne idealni produkt a uz se tesim az tu budou, pokud teda nejak nezklamou.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Wow 2010-02-09 15:04:28
avatar
Mám dotaz 32mil tranzistorů je pro ten hybridní čip celkově? Nebo jen pro to CPU? Kdyby jen na CPU tak bude mít docela početně silný výkon že? A mohl by zvládat tessalaci ne? (jen otázka) 2.5W to zní dobře :-) Chudák čez pokud se to AMD povede udrží velkou ránu xD (obrazně řečeno)
Aloha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 15:42:22

ten pocet tranzistoru je pro jedno jadro ne pro procesor jako celek, alespon to z toho slajdu tak chapu
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 18:52:28
avatar
Dík já sem si nebyl jistej zda to je pro celej, jádro, nebo celý hybridní čip..
Ale když to pročítám znovu core inovations takže asi jen jedno :-)
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 15:08:28
avatar
Už aby byl zvládnut 11nm proces.
Mít v 1cpu výkoné 4jádro +grafiku na obdobu 5850tky...
To celý se spotřebou do 100w
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 23:05:53
avatar
v té době budem mit doma tolik spotřebiču, že při stejné spotřebě budem živit vice zdrojů
1adad1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - v 2010-02-09 15:39:17

mne sa to lubi ved 5670 je dopohody grafika na hry
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 17:11:16
avatar
hmm ono by to bolo zaujimave keby sa dedikovana grafarna vypinala ked ju clovek nepotrebuje lebo daco o vykone napr 5670 je celkom dostacujuce kazdopadne som nato zvedavy..
mixal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 20:42:18

Okrem toho, ze by sa mala vypinat ked ju nepotrebujes, ona by este mala podporovat procesor aj pri zapojeni dedikovanej karty/kariet. Takto by sa dostalo maximum zo vsetkych zapojenych cipov (tranzistorov).

Zaujimave by bolo, keby sa graficka cast CGPU vedela dynamicky prisposobovat aktualnym narokom. Napr. tych 400SP by nemuselo vzdy riesit len grafiku. V pripade 2D by na grafiku mala stacit ich mensia cast (40?) a zvysok by mohol sluzit ako koprocesor pre jednoduche matematicke operacie.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 20:49:26
avatar
aj to ma napadlo len nato by museli byt prisposobene aj aplikacie ved uvidime ako sa to vyvine kazdopadne zaujimava technologia s velkym potecialom snad to nedopadne ako hybrid power
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 20:19:53
avatar
tohle je K10 a ne Bulldozer, a AMD mluvi o preneseni nekterych vypoctu na GPU hlavne v souvislosti s Buldozerem, takze tady si nejsem jisty k cemu to GPU bude slouzit...
mixal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-09 21:18:24

To je Bulldozer.

Je to prva predstavena architektura motivu Fusion. Bulldozer je integracia AMD die shrink-nutych a trochu vytunenych x86 jadier (vychadzajucich z K8-10 architektury) a unifikovanych DirectX 11 klastroch SP z cipov RV8xx.
Teda kombinacia toho najlepsieho co ma AMD/ATI k dispozicii. V prvej iteracii dostaneme Athlon II X4 + Radeon 5670 (RV830).

Ak sa im podari zladit CPU a GPU do funkcneho hybridu, tak sa to pravdepodobne casom stane sucastou kazdeho procesoru. Ako all-in one multimedia/office low power chip do mobilnej oblasti alebo ako silny CPU s GPU matematickym koprocesorom pre herne aj pracovne masiny s dedikovanou grafikou alebo viacerymi grafikami.

Som zvedavy ako vyriesia vymenu dat medzi CPU a GPU castou, ake budu zbernice a ake pamate sa budu pouzivat. Zdielana DDR3? alebo DDR3 pre CPU cast a GDDR5 pre GPU cast?

Edit: Hmm ak to ma ist do AM3, tak to bude asi zdielat DDR3. Mozno urobia nieco ako AM3+, kde by sa dala osadit okrem DDR3 aj GDDR5 alebo lubovolna ina kombinacia pamati ;)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 08:57:13

GDDR5 se nevyrabi jako samostatne pridavna pamet na samostatnem tistaku jako RAM DDR/2/3, maximum co se da cekat a jeste ne hned v prvni generaci bude sideport a pajena pamet na MB, nicmene ta pamet bude mensiho charakteru kvuli mistu a tedy podstatne lepe vyuzitelna jako cache pro APU nez jako RAM GPU....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 10:01:06
avatar
Vy tu pořád rešíte spojení CPU a GPU. Ono to tak vlastně bude, ale jde spíše o to, že se přesunou nějaké výpočetní jednotky, které se dnes používají na výpočty co jdou lépe GPU, do CPU. Takže vlastně budoucí CPU bude pořád CPU, jen bude mít v sobě jednotky, které jsou dnes v CPU normálně a jsou vhodnější na určité výpočty a budou v CPU i jednotky které jsou v GPU a jsou vhodné na jiné výpočty. No a tím pádem, bude CPU schopno i zastat funkci GPU, protože už na to bude mít i výkon, díky těm přidaným jednotkám a myslím si taky, že v programování se nebude muset nic změnit, protože holt kdo se ještě dnes nenaučil programovat tak, že to bude počítat GPU, tak se to nebude muset učit ani potom, protože to prostě už CPU bude schopné spočítat rychleji. To je to o čem je Fusion. Vy to pořád berete jako že se něco s něčí slepí, ale o tom to není. Aplikace co dnes využívají na třeba převod videa CPU a neumí využít GPU, by pak na Fusion měly běžet jako kdyby dnes běžely přes GPU. A vo tom to je. Tedy aspoň tak jsem to pochopil já. No možná to ale tak budou udělané až ty serverové později.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 10:20:48

oni do toho cpu o chvilu integruju aj zakladnu dosku.. ;-)
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-10 16:03:18
avatar
Mno a nakonec klávesnicu mouse, monitor a věc mezi monetorem a židlou že? :-D hurá MAtrix! xD
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pentirum 2010-02-10 16:12:48
avatar
taky bch si dal
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 611x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 403x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 909x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 6