AMD hodlá vytřít podlahu s Core i5 a Core i3 – procesory RYZEN 5 a RYZEN 3 se blíží a jsou silné! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 23 únor 2017
altOpravdu nepřeháním, Core i5 dostane pořádný výprask. Známe výkon i termín uvedení na trh.

 

 

 

Nové procesory AMD RYZEN se hodně povedly. Ale co si budeme povídat, ne každý chce utratit 10, 12 nebo dokonce 15 tisíc jen za procesor (i když, zase pro ne, přeci nekupujete CPU každý den ;) ). Myslím si, že hlavně Ryzen 7 1700X je super nabídka, zejména pokud nechcete dlouho upgradovat. Přeci jen mnozí máte procesory staré mnoho let a tak by se něco silnějšího na další roky určitě hodilo spíše.

Nicméně AMD samozřejmě plánuje uvést i levnější RYZEN procesory. V rámci včerejší akce představení 8jádrových RYZEN 7 procesorů AMD dalo i pár ochutnávek z nižších modelů. Těmi budou 6 a 6jádrové RYZEN 5 a čistě 4jádrové RYZEN 3. No a budou konkurovat Core i5 a Core i3 a to způsobem, že Intel bude muset hodně rychle něco vymyslet, protože za stávající ceny to bude vyloženě masakr a Intel dostane takovou nakládačku, jako snad ještě nikdy.

AMD předvedlo výkon RYZEN 5 1600X což je 6jádro/12vláken s 3,6/4,0GHz a 95W, jež bude stát cca 259 dolarů (cca 8 tisíc), tedy jen o pár set korun více než stojí nedávno uvedené Core i5-7600K "KABY LAKE". No a jak to jen říci …. ?! Prostě levý hák, pravý hák a ta čtyřjádrová předražená chudinka (konečně máme důkaz) se válí v prachu na podlaze:

Ano, vidíte správně … o 69% vyšší výkon při využití více jader a řeknu rovnou, že ve výkonu na jedno jádro bude minimální rozdíl. AMD chystá i levnější RYZEN 5 1500, tedy 6jader/12 vláken na 3,2/3,5GHz za 229 dolarů (cca 7 tisíc). A pak tu budou 4jádrové modely s 8vlákny, RYZEN 5 1400X (3,5/3,9GHz) za 199 dolarů (6200 korun) a RYZEN 5 1300 4jádra/8vláken 3,2/3,5GHz za 175 dolarů (5400 korun). S výjimkou toho RYZEN 5 1600X, který má 95W TDP jsou navíc všechny ostatní procesory jen 65W.

RYZEN 5 procesory dorazí v Q2, počítal bych tedy někdy na přelomu dubna/května, kdy by se také mělo objevit mnohem více AM4 základních desek. Na levnější RYZEN procesory si ale budete muset počkat. RYZEN 3 asi budou vyráběny zvlášť. Měly by mít jen 4jádra/4vlákna a TOP model RYZEN 3 1200X (3,4/3,8GHz) má stát maximálně 149 dolarů (4600 korun), a pak tu bude ještě RYZEN 3 1100 (3,2/3,5GHz) za 129 dolarů (3900 korun). Zda budou ještě nějaké levnější modely nevíme, je to pravděpodobné (i ty ceny mohou být nižší), ale uvedení RYZEN 3 by se mělo již krýt s uvedením nový APU procesorů ZEN+VEGA pro AM4. Oficiálně mají RYZEN 5 dorazit v polovině roku, takže představení bych čekal v červnu/červenci (06-07/2017).    

Intel Core i3 a Core i5 samozřejmě nemohou konkurovat RYZEN 3 a RYZEN 5 za těchto podmínek. Na stejných frekvencích je Intel dokonce i slabší než RYZEN a Core i3 a Core i5 KABY LAKE, které jsou jen něco přes měsíc na trhu, mají podobné takty jako RYZEN procesory. Jenže Core i3 má jen 2jádra/4vlákna a Core i5 jen 4jádra/4vlákna. Za stejné ceny s nimi AMD vytře podlahu, a to ve vší objektivitě a bez přehánění … Na druhou stranu Intel svá CPU už prodává, AMD nikoliv, jenže běžte teď, když víte, co RYZEN umí a kupte si to Core i5/Core i3 za ty peníze ….

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 20:43:48
avatar
Vánoce přicházejí , pozdě ale přece
nexro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDR4 2017-02-23 21:15:18
avatar
Ještě by to chtělo tak poloviční ceny RAM a vše by bylo OK.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 21:50:36
avatar
O tom si zatim muzeme nechat zdat. Schvalne jsem sledoval ty co mam doma. 2x16GB 3000Mhz. Kupoval jsem v lednu za 5600. Hned na to sly na 6400. No a vcera na 6800,-.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:08:58

Mohli by udělat nějakou hybrid desku na DDR3
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:11:52
avatar
nemohli .... RYZEN nemá DDR3 řadič ;) kromě toho DDR3 jsou dávno pasé, DDR4 je ve všech ohledech lepší.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:56:35
avatar
Ve všech ohledech ne, DDR3 je lepší v tom, že tam mám 4x8GB Kingston doma...
DDR4 musím za drahé peníze koupit, a do půlky roku rozhodně nemají důvod výrobci zlevnit, když teď začne pořádná poptávka.
Tyrael888 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 23:29:53
avatar
Som na tom podobne 4x4GB kingston savage.
Ale starý PC predsa nevyhadzujem. Ostane v skrini pre prípad núdze.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 21:18:20
avatar
No, neco na te posledni vete je - ja v lednu i presto, ze jsem nechtel KABY Lake tak jsem uz byl tak netrpelivy, ze jsem si ho malem ze zoufalstvi koupil - preci jen na novy CPU cekam uz od srpna 2016 xD
RotBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 21:31:52

toto si oprav inak pohoda 7600k

tedy jen o pár set korun více než stojí nedávno uvedené Core i5-6600K. No a jak to jen říci …
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 21:40:29
avatar
praveno ..
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 21:39:35
avatar
Ještě počkám na herní testy ale vypadáto na R5 1600X
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:05:08
avatar
Dobré a objektivní zhodnocení:
"Prostě levý hák, pravý hák"

Letos už to určitě vyjde, MY TOMU VĚŘÍME. Jsem velký fanda Arsenalu a monopostů McLaren!
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:28:56

Nebude to Arsenal a McDonald? ;)
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 00:08:19
avatar
Ne
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 08:02:07
avatar
Vytře podlahu....No uvidíme, kam půjde Intel s cenou. Pokud by nechal ceny beze změny, tak by měl asi trošku problém. Co ale může být pro Intel problém, je integrované GPU, které zvedá cenu procesoru.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 10:39:36

Intel mít žádnej problém nebude
Ale AMD bude mít pravděpodobně úspěch
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 10:49:21

On Intel celkově ani problém mít nemůže. Když vyprodáte celou výrobní kapacitu, kterou bude mít AMD k dispozici, tak se přes 25% tržního podílu nedostanete. Takže Intel se bude prodávat vesele dál a nebude nutné ani nijak zvlášť zlevňovat. Pouze si AMD bude moci dovolit prodávat s výrazně lepší marží než doposud. Tedy mohlo by taky začít vydělávat peníze.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - něco jsem vyštrachal 2017-02-24 09:38:33

Ani se mě tomu nechce věřit, ale GloFo asi předběhne výrobu 7nm Intel a to poměrně celkem brzy:
http://www.electronicsweekly.com/news/business/glofo-running-7nm-wafers-2016-09/

hoďte si Saratoga lake do googlu maps a máte to v celé kráse i s obytnou zónou pro zaměstnence :-D

Intel:
http://www.businesswire.com/news/home/20170208005977/en/Intel-Supports-American-Innovation-7-Billion-Investment
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 10:46:42

1600X bude podle mne ideální varianta pro většinu lidí. Přeci jen pochybuji, že BFU doma dokáže využít 16 vláken. Na druhou stranu, kdo chce výkon na nějakou dobu dopředu, tak čtyři jádra mohou být brzy brzdou. Ta budou naopak ideální do kanclu místo dnes oblíbených Pentií, teda až k tomu přidají i integrovanou grafiku a vydají APU.
Navíc má 1600X vcelku zajímavé pracovní frekvence a odemčený násobič. Pokud se pohne někam k 4,5GHz, tak to bude ideální koupě.

Pokud se tedy v aplikačních testech potvrdí výkon.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 12:40:08
avatar
Wow, silne slova, ze Intel dostane takovou nakládačku, jako snad ještě nikdy. No, nehovorim, ze by som nebol rad, ked to tak bude To tu uz ozaj dlho nebolo. Mna oslovil model RYZEN 5 1300. Podla mna za ten peniaz velmi sikovna volba V podobnej cene sa nachadza Intel 7350K, ktory je nevyhodny v ramci Kaby Lake modelov a teraz po prichode RYZEN 5 1300 je uz uplne zbytocne na trhu. Ale vyhodna kupa bude aj 65W RYZEN 5 1400X v cene Intel 7500 taktiez so 65W TDP.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 12:53:38
avatar
...juj, jako taky jim fandím, ale tenhle článek působí že se u toho někdo udělal...
Deska do které by se daly strčit dva řízky asi moc pravděpodobná není, že?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 13:02:40
avatar
Možná až vylezou serverový.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 15:03:32

Pozeram ze Alza uz Ryzen uvadza s cenami a datumom vydania 2 marca a zatial to kopiruje ceny ktore uvadzal predtym DD. Krasne sa tak ukazuje ako monopol intelu tlacil ceny hore hlavne vo vyssej triede .

Osobne mam uz dosluhujuci Q6600 a tak ma laka asi najviac 1600x pokial bude stat okolo tych 280 Euro. Na druhej strane 1700x oproti mozno porvnatelnej 6900K/6800K vyzera na riadny masaker.

Btw akcie AMD za poslednych 6 mesiacov isli z 6 USd na 14 Usd a to este neni vonku Vega

Intel Core i7-6900K - 1179 Euro - 8/16 - 3.2Ghz/3.7Ghz
AMD RYZEN 7 1800X - 550 Euro - 8/16 -3.6Ghz/4Ghz
Intel Core i7-6800K - 484 Euro - 6/12 - 3.4Ghz/3.8Ghz
AMD RYZEN 7 1700X - 440 Euro - 8/16 - 3.4Ghz/3.8Ghz
Intel Core i7-5820K - 438 Euro 6/12 - 3.3Ghz/3.6Ghz
AMD RYZEN 7 1700 - 359 Euro - 8/16 - 3 Ghz/3.4Ghz (box)
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 23:06:38

Zabúdaš na fakt že je viac menej isté, že najsilnejšia vega bude pod 1080ti a to by mohlo znamenať aj prepad tých tvojích akcií ktoré majú s realitou spoločné asi tolko, ako biologické zbrane v iraku
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-25 21:36:59

zatial som nevidel testy ziadne testy vegu ci 1080ti takze netusim odkial prameni tvoja istota

Ja akcie AMD nevlastnim na druhej strane zvykne to byt dobry indikator buduceho vyvoja firmy ale to by bolo na inu debatu.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ryzen 2017-02-24 16:32:52
avatar
DD to jsou zase kecy. Testy jsi ještě ani neviděl a už tady děláš závěry jak někdo bude vytírat podlahu. Navíc tento rok Intel vydá nové CPU tedy i novou i5 než nějaký Ryzen 5 dorazí
Pak co si budeme povídat 6 jader vs. 4 jádra... sice za cca stejné peníze ,ale chci to vidět ve hrách jak to bude škálovat ,protože co si tady budeme nalhávat plno her i ty nový ždímou hlavně jedno jádro a třeba u BF čim vyšší tak tím lepší
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 17:02:22
avatar
Co ty víš, třeba má DD Ryzen už otestovaný. Ale publikovat to může až 2.3.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 17:09:20
avatar
heh jak to může publikovat 2.3 když ten CPU tady bude skoro až za půl roku jak píše červen/červenec
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 18:42:02
avatar
Heh, sorry. R5 a R3 přijde později, jasně.
No ale může odvozovat od výkonu R7 ne?
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 20:20:36
avatar
A DD jej už snad má zapůjčený na test? Moc tomu nedávám páč co si DDho pamatuji tak by tady už psal jak to má tak jako to dělal tehdá třeba u grafik a pak tady hejtoval jaký to je drtič asfaltu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 21:40:30
avatar
o 69% výkonnější podle testu který uvedlo AMD (a nevěřím, že by lhalo), není vytření podlahy?

A s těmi jádry vs frekvence, možná by to chtělo vyjít z jeskyně a informovat se, jak se věci mají .... RYZEN R5 1600X bude ve hrách o poznání výkonnější než Core i5 za to vám ručím (testy jsem viděl, hned v několika různých hrách).
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-25 01:19:00
avatar
Ty už jsi viděl testy her u RYZEN R5 1600X které má podle tebe vyjít v červnu/červenci? WOW smekám teda
Neřeknu kdyby to bylo R7 ale R5 to teda

Jinak já nikde nepsal že to pojede ve hrách mizerně. Určitě to nebude jako u FX ,ale co si budeme nalhávat když je špatná optimalizace tak to neškáluje ...UBISOFT"
A pak podívej se třeba u svého CPU které jádro je nejvíce vytížené. Taková oblíbená on-line hra World of Tanks ždíme hlavně jedno jádro! Battlefield je zase hodně závislí na frekvenci (řeč je o MP ne o SP!) ,aby nelítaly FPS ve velkém rozsahu.
A mohl bych pokračovat

Já netvrdím že bude Ryzen špatný to rozhodně ne a je i jedině dobře že tady bude konečně konkurence pro Intel. I když jeho hlavně zajímá serverové CPU a pak NB část. Vesměs nedávno řekl že na nový proces nejdříve přejdou serverové CPU.
Ale psát tady něco o vytírání podlahy ,když ještě Ryzen 5 nevyšel a než vyjde tak tady bude nová i5 která klidně může dostat HP se mi nezdá docela na místě.

Hlavně co se mi moc u tebe DD nelíbí je věc ta ,když AMD vydá GPU tak tady píšeš jak nVidia je lepší a kdoví cosi a teď jsi úplně mimo z nového CPU od AMD a to jsi možná viděl jen pár syntetických testů
Barracudka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-25 05:56:19

Si myslis ze ten 6 core bude cisto dizajnovany ako 6 core ? Bude to len normalna R7 s tym ze ze jedno jadro / L2 cache nepresla testom ( kedze stale tam je tych 16 MB L3ky ).
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 16:55:43

Nastříkal to všude kde se dalo, i tam kde se nedalo
Ale teď vážně, užž jsem měl objednaného TitánaX, ale, jsem to zrušil a za pár dní už budu mít 1080Ti, užž jsem chtěl koupit 1800X, zklamali mě ale podřadné desky k tomuto CPU a rozhodl jsem se vydržet na 6800K do srpna a jdu do X299, to bude Ferrari vč nových procesorů, ať to stojí co to stojí, ale AMD fandím, jen to s tím onan.... nepřehánět, takový Hype neměl ani Bůh když stvořil Matičku Zem.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 17:05:45
avatar
Se tomu hypu nedivím. Vždyť je to po několika letech nová architektura, které výkon oproti FX posouvá o hodně nahoru...tedy aspoň to tak vypadá. Stejně tak to vypadá, že se AMD vrací do boje s Intelem i v highendu, takže chápu že je hodně z nás z toho unešených
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Se 2017-02-24 17:48:04

Pořád jen prudím že jste socky, tak malej img mé pracovny.
http://imgur.com/a/Y1rda
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 18:43:14
avatar
No jako zašívárna dobrý no
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 19:28:40

Hele, dík, a jak říkáš, zašívárna před světem a ženou ))
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 22:39:07

Pekné, tak si nadšenec. To čo chladíš tým veľkým chladičom ?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 23:06:21

Asi C2Q Q6600 ty to hooooodně potřebovali nebo si holt jen něco kompenzuje...
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-25 00:00:18

Chladit a chladit, tak jak pivo )) ne beru to komplet s deskou, teď ještě momentálně 1080 EK MSI, 6800K a to mám ještě v zadu za stolem napíchnuté na kompresor, který startuje v létě při vyšších teplotách ))) jj asi jsem blázen, ale baví mě to.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-26 14:12:22

A tak to zase souhlasím, dobře nevychlazené pivo není pivo, ale tak nějak mi u toho chlazení chybí a myslím že by to chlazení zvládlo.. No taky jsem do PC blázen, mám i7 3930k k tomu dvě R9 290-tky v crossfire ale takové chlazení jsem teda nepotřeboval ani v létě, ale je pravda že mám skříň napěchovanou větráky až po strop.. prostě jsme blázni zřejmě oba..
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kuci taky mam radost 2017-02-24 20:17:59

Je to krasna chvile která nas ceka. Tenhle clanek beru s velikou nadsázkou a vtipem. Je to holt opravdu velka emoce navic když jako menšina rozumných musíme videt jak banda idiotu zaslepenych envidija a Intelem donucena kupovat predrazeny sracky. Radujme se spolecne. Zkousim si tak představit jak to DD nastrika obrdementovi do ksichtu
tomi73 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 21:29:59

Myslím že článek tohoto typu, napsaný tímto stylem, na objektivní a seriozní web nepatří. Informovat ano, ale věcně s uvedením co a jak je testováno a že tyto výsledky se nedají "zatím" přeceňovat. Nedokáži si představit, že by toto vyšlo na kterémkoli jiném portálu (dobře, možná na pctuning v opačném gardu).
Podle nějakého jediného testu dělat takové kategorické závěry je v pořádku? Navíc v tomto nižším segmentu nebude výhodnost tak dramatická jako u nejvyšších modelů.
Zdálo se mi poslední půlrok že DD (po kritice) "ubral", bohužel autor a jeho ovečky (menšina rozumných????????????????) uznává pouze jednu pravdu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 21:39:16
avatar
kde je v článku něco neobjektivního ... a sot pochybuji o tom, že by si AMD dovolilo tvrdit, že je o 69% v CB výkonnější, pokud by to nebyla pravda ....

mě to tedy jako vytření podlahy přijde a to ve vší objektivitě .... když se oprostíte od toho že jedno je AMD a druhý Intel a budeme říkat že jedno je PEPA a druhé LOJZA tak když PEPA je o 69% výkonnější za podobné peníze tak je to vytření podlahy zcela objektivně ....

DDWorld.vz vám nebude nikdy lhát a bude nazývat věci tak, jak se nazývat mají .... nic víc, nic méně .... nebudu se tvářit, že o 69% výkonnější produkt za podobnou cenu je normální ....
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pro tomi73 2017-02-25 07:41:22

Ne že si nedokážu představit, ona je to realita, sračky který píše jeden dement na pctunig. To je totalní ulhanej magor, kterej nemá špetku objektivity, je nemocnej, postiženej. Nechaj ho tam psát a každej ho hejtuje. Tak mi tady netvrď že na soukromém webu si nemůže redakce psát co chce, může
tomi73 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-25 09:10:33

Právě proto jsem psal "možná na pctuning v opačném gardu".
Ke škodě DD spousta lidí považuje Pctuning a DDWorld jako opačnou stranu jedné mince. Psát si samozřejmě může psát autor blogu co chce, ale nemůže se divit že má na PC webech pověst jakou má.
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 21:53:01

P. Stach, to je v pohodě, radost všichni chápeme, taky si ji rád udělám když si koupím něco nového, ale si myslím že tak kvalitní IT Web, by to neměl až tak prudce podávat, problém je i v těch komentářích nemyslících a nepracujících dětí, kteří jsou rádi že jim rodiče koupí suchý rohlík, když si přečtu všechny komentáře v rámci vydání Zenu, tak to logika nebere, a to nemluvím o článcích na Diit, to je hrůza co tam se schází, a samotný problém je v tom že je vlastně tak vedete obsahem svých článků, ale ti co chodí na tyto weby to v rámci tržní ekonomiky nevytrhnou, ti co tu nejvíc plivou na vše kromě AMD jsou opravdu jen chudáci v pravém slova smyslu. Toť vše ve zkratce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 23:20:58
avatar
tak radost z povedeného produktu za dobrou cenu by měl mít každý ..... celá radost je spíše o tom, že RYZEN je nejdůležitější produkt za posledních 10 let na poli CPU a návrat opravdu konkurence, která citelně chyběla a bylo to znát na výkonu a hlavně na cenách ....
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 23:49:30

S tím naprosto souhlasím, AMD už moc nechybělo a čuchalo hluboký zákop, toto je určitě nakopne a Intel taky, dva se perou a třetí se směje. Tak to má být, jen mě štvou ty základní desky, opravdu si myslím že 1800X by si zasloužil lepší podvozek, no uvidíme možná se ještě něco zadaří, ale momentální nabídka je, no nic moc, no reál test je za dveřmi, pokud by šel sakra dobře potaktovat, myslím tím 1800X já si ho snad pořídím, ale ta deska, chce to nějakou Extreme nabušenou...
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro Lumir 2017-02-25 07:53:58

Zelených a intel webů je většina, propaganda, lež, PR. Když se najde web který píše hodně a pozitivně o veliké a pozitivní revoluční věci, což RYZEN prostě je, proboha co je natom divnýho? Divný jsou naopak zeleny debil weby alias pctunig a podobné. Ano autor zde píše velmi agresivně, pln entusiasmu. Ale proč proboha ne? Dyť je to pro všechny i ty intel zaujatý a nvidija blázny. Je to přehnaný, ano, je to prostě radost. Kdo nezná doby K8, Durona Athlona slotu 939, dobu spojování pinů, oem procáků tak těžko možná pochopí. Ani intel ani envidije si nezaslouží postavení a zájem lidí jaký má, tečka, to je objektivní názor. Není špatná, není dobrá, je taková a maková, jako AMD. Jenže když vidím, jak trotlové jenom proto že jim to propaganda opakuje dokola a stane se z toho pravda i když to pravda není, je mi prostě k blití. Dokolečka dokola každýmu vysvětluju že AMD má lepší ceny, výhpodnější produkty, VGA mají technologicky lepší atd, Ne 1060 není o velký kus rychlější, ale lidi si to myslej, jsou prostě zfanatizovaný ovce. A nevysvětlíte jim to! Takže po deseti letech se mi kdo měli ve svých hype taktovacích letech esenciální radost z taktování Athlonů si znovu užijeme radost. Nechte nás, neberte nám ji. Radujte se taky, je totiž proč. Nenažranej monopol dostane strašlivě přes držku, a nejde o to že je to intel, taky ho mám v pc protože amd hajend prostě leta nemá, ale proto že si z lidí dělaj odpornou cestou dojnou krávu. Takže mám velikou radost že s nima konečně někdo vymete podlahu
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dodatek 2017-02-25 08:03:32

Srovnával jsem 1060 a rx 480. Ne nejsem troll ani puberťák, vydělávam na rodinu, hypo, jídlo sám a šetřím na malé radosti jako je Ryzen. Jakmile vyjde jdu do 1700x s deskou a 2*8gb 3200mhz (protože quad channel s dvema modulama a časem našetřím na druhou dvojici) a zatím s mou RX 480. Protože v tom čipu není žádný zkriplený GPU, výkon je dvojnásobný, nebo cena poloviční to ať si každej vybere sám. A tohle i kdybych nebyl AMDčkař, tak si to koupím, protože jednoduše se to vyplatí a AMD si to zaslouží, na rozdíl od šmejdů jiných výrobců.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-28 11:49:18

sme tu vsetci PC nadšenci alebo aspon vacsina, nie?
veci na poli CPU sa pohli dopredu, tak co keby sme nechali na kazdom, nech je nadšeny svojim vlastnym spôsobom, ci uz viac alebo menej, peace priatelia
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 298x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 212x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 828x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6