AMD je silnější než dřív, Intel má otázky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 08 October 2008
altVčerejší krok AMD rozhodně nezůstal bez povšimnutí a bez komentářů. Co se o rozdělení AMD soudí?

 

 

AMD se včera rozdělilo na výrobní a nevýrobní část. AMD také úzce spolupracuje s investiční společností Abu Dhabí. Tato společnost dnes ovládá 20% AMD a také 55,6% ATIC, která ovládá novou společnost sestávající se z výrobních kapacit AMD. Nový partner přináší AMD zejména velké peníze, přebírá část závazů, slibuje velké investice a hlavně má o rozvoj AMD velký zájem. ATIC, kterou AMD spoluvlastník 44,4%, se hodlá velmi rošiřovat. Kromě toho že bude vyrábět procesory přímo pro AMD, plánuje dokonce vyrábět část grafických čipů ATI. Netají se ani plánem rozšířit výrobní kapacity i pro další zájemce z řad firem, navrhující procesory. Dočkáme se toho, že grafické čipy NVIDIA bude vyrábět AMD (ATIC)?

   Samozřejmě tento velký krok, který včera AMD udělalo, nezůstal bez povšimnutí a své komentářek tomu mají přední analytici i společnosti. Hlavní je samozřejmě Intel. Intel má totiž AMD speciální licenční dohodu ohledně výroby x86 procesorů. Tato technologie je totiž výhradním majetkem Intelu, který poskytuje licenci. V dlouholetých dohodách je však to, že touto licencí může disponovat jen AMD a pokud by někdo AMD koupil dohoda se stává neplatnou, tudíž není možné procesory AMD dál vyrábět. Taktéž se velmi často hovoří o určité doložce, ve které se praví, že AMD nemůže vyrábět více než 20% svých procesorů mimo své továrny. Intel položil obě otázky velmi opatrně a vlastně krok AMD nijak neodsoudil. Není totiž jisté, zda výše položené otázky jsou vůbec na pořadu dne.

  AMD totiž nadále využívá licenci x86 a procesory navrhuje. To že je pak někdo jiný vyrábí je druhá věc, která ale s licencí na x86 technologie vůbec nesouvisí. Tudíž AMD pravděpodobně žádnou dohodu neporušuje a bylo by asi divné, kdyby vědomě do nějakého rizika porušování dohody s Intelem šlo. Samozřejmě je tady ale ono 20% výroby. To je věc jiná. Tato doložka nikdy nebyla AMD ani Intelem potvrzena, tudíž nevíme, zda opravdu existuje. Jenže nejspíše ani ona není porušována. Výroba procesorů totiž pořád poběží v továrnách vlastněným AMD. AMD má totiž 44,4% kontrolní podíl ve firmě ATIC, která nově továrny AMD vlastní. To znamená, že továrny lze z 44,4% části stále považovat za majetek AMD, tudíž by ani doložka o 20% teoreticky neměla být porušena. Celou věc AMD s Intelem určitě bude probírat. Intel celkově krok AMD příliš nekomentoval, jen se vyjádřil v tom smyslu, že jeho politikou vždy bylo to, že své čipy navrhuje a také vyrábí, což je podle jeho názoru to nejlepší. S tím asi souhlasit můžeme, ale ne každá firma je Intel a má jeho finanční možnosti. Na druhou stranu AMD je pořád z velké části vlastník svých továren a tak se vlastně nic moc nezmění, AMD pořád navrhuje své čipy a kontroluje velký podíl ve společnosti, která její čipy vyrábí.

     Spojení AMD ale komentovali i jiní analytici, většina se shodla v tom, že pro AMD je to nejlepší možné řešení a rozhodně má své výhody. Vstup finančně silného partnera je tím hlavním a dost možná vyřeší hlavní a dlouholetý problém AMD, který spočíval právě ve výrobě. Továrny jsou drahé a AMD samozřejmě nikdy nebyla finančně tak silná společnost aby nad 6-8 miliardami dolarů, které jsou na stavbu továrny, či přebudování nutné, vála rukou, jako si to může dovolit Intel. To by se ale mohlo změnit. Někteří analytici vyjádřili obavy ze vstupu arabského partnera do tak významné oblasti a také nad jménem nové společnosti, nicméně jedním hlasem říkají, že najít silného stabilního partnera dnes není nic jednoduchého a že celý krok je chytrou strategií, kterou AMD získalo to, co už dlouho nemělo - finanční stabilitu, důvěru investorů v budoucnost. Hlavně však už si dnes nikdo ani netroufne mluvit nic o možném bankrotu, tato eventualita je totiž s miliardami dolarů v zádech, které s novým partnerem AMD dnes má, tou nejméně pravděpodobnou událostí. Dokonce se objevují hlasy, že AMD by v současné pozici klidně mohlo začít pomýšlet na ohrožení Intelu. Má technologie, má výrobu, má díky novému partneru peníze, který je má zájem investovat, a hlavně má chuť. Uvidíme, co z toho bude ...

PS: chtěl bych upozornit některé diskutující, že mažu všechny příspěvky s rasistickým podtextem. Vadí mi zejména, jak někteří používají slova židovské, arabské apod. Teď budu trochu zlý, ale tohle je můj web a nevím jak jinde, ale já lidi nerozděluji ani podle barvy pleti ani podle vyznání, ale jen na blbé a chytré. Veškeré rasistické poznámky považuji v diskusích za nepřípustné a bude s nimi tak nakládáno ...

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je to dobrý krok... 2008-10-08 16:38:17
avatar
Rozhodně je to dobrý krok. Pomůže to ke stabilizaci a snad i k vzestupu. Možná to bude tak, jako když Chelsea koupil Abramovič
ATI.Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 23:47:51

Edited by Rebel44: Off Topic smazan
Madmedic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 16:50:45
avatar
Co je to za matematiku,ze kdyz ma AMD ve firme vyrabejici procesory 44,4 % podil,tak 20% podil jinde vyrabenych procesoru by "teoreticky" nemel byt porusen??? Snad aby AMD tuto dolozku neporusovalo,tak by v teto spolecnosti muselo mit podil 80%,ne?
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 16:57:49
avatar
třeba tím bylo myšleno 44,4-20
Neznámý  2008-10-08 17:00:23

Je to uplná blbost, žádná doložka neexistuje, to je jenom mýtus.
Madmedic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 17:10:01
avatar
Jak to muzes vedet,pracujes snad na centrale AMD nebo Intelu?? Na kazdem sprochu pravdy trochu...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 17:19:04
avatar
A někdy je to úplná blbost. Stačí trochu uvažovat. Kdyby ta doložka opravdu existovala, tak se to dá klasifikovat jako nekalé omezování konkurence. To, že AMD je jediný kdo smí CPU navrhovat a má licenci je ok, ale omezovat ho ve výrobě by nikde neprošlo (myslim to ve vztahu k článku, licenci na X86 má víc výrobců).
Neznámý  2008-10-08 17:26:02

Intel AMD doslova nesnáší. Když společnost IBM vytvořila počítač PC osadila ho procesorem Intel, dala však Intelu podmínku, že musí uvolnit specifikace procesoru jiným výrobcům. TZN. že Intel žádnou smlouvu a AMD neměl. Smlouvu měl Intel s IBM!

Dnes po letech už to je trochu jinak, jedna věc je ovšem jistá. Pokud by měl Intel možnost AMD vyřadit ze hry, tak to okamžitě udělá! Tak debilní smlouvu by určitě Intel s AMD nikdy neuzavíral, a povolení na x86 by za ŽÁDNÝCH okolností a ŽÁDNÝCH podmínek sám od sebe nevydával.
Gyrxiur [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ee 2008-10-08 17:38:24
avatar
Nemusis mat pravdu, co som cital, tak Intel je rad, ze ma AMD, pretoze inak by nemal konkurenciu, bol by monopol a navazali by sa do neho urady, takto ma pokoj, a ta zmluva mozno existuje, aby bol intel vzdy veduci, aj ked je fakt, ze tomu tiez moc neverim, ale preco by intel inak robil bordel, keby nic take nebolo?
Neznámý  2008-10-08 17:46:24

Píšeš uplnou blbost. Když vznikne nová firma, která vyrábí něco uplně nového, co nikdo nezná, tak je to vždy firma monopolní. Od svého založení je to monopolní firma. Teprve později si ji někdo všimne(pokud je úspěšná), začne kopírovat její zboží a vzniká konkuence. Takže monopolní firmy nikdo zakázat nemůže.
Gyrxiur [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MS 2008-10-08 17:48:30
avatar
A ty nevidis co napriklad robi EU komisia Microsoftu?
Neznámý  2008-10-08 17:51:27

Je rozdíl když vznikne monopolní firma fúzí nebo koupí jiné firmy, a když vznikne krachem konkurenční společnosti.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:48:41

To co robi EU MS , moze EU robit kludne intelu, MS tiez nema absolutny monopol na operacne systemy, alebo inak povedane 80% podiel na trhu s procesormi by sa tiez dal nazyvat monopolne postavenie na trhu. Jeden zo sucastnych vlastnikov sa rozhodol ziskat vyrazny podiel v spolocnosti a investovat do nej az okolo 8mld USD co je pri situacii kde kopec ludi cakalo na bankrot dobra sprava, ved nam zakaznikom moze byt jedno kto AMD alebo snad niekomu vadi ze ASUS vlastnia Taiwanci , alebo ze chelsie kupil Abramovic , Hlavne bude co z toho za procaky vylezie.
Neznámý  2008-10-08 17:52:44

Zdar Kr, tak, proč, byla, Firma Intel, tak, schovívavá, a u svých, Dvoujjádrových procesorů, Intel Celeron, na té, Frekvenci, asi jen, tak 1,6 GHz, pak, Firma Intel, tvrdila, že tenhle, procesor, má spotřebu, až 65 Wattů, a přitom, mněl, spotřebu, nižší, nebyla, právě, tohle, ne-přímá, podpora, Firmy AMD, třeba, když, ho teď, Firma AMD, válcuje, se svými, procesory, a to s těmi, procesory, AMD K-8, na asi, tak o té 1 GHz, vyšší Frekvenci, a ještě, asi tak, s o 20 Wattů nežší, spotřebou, tak, to tak, vypadá, že, zase, Firma Intel, zase, až tak, moc, tu Firmu AMD, až, tak moc, nesnášet, nebude, když, si, sama, na své procesory, za asi, tak 2 000 Kč vč. DPH, píše, že jsou, na H*vno, a přitom, tak, úplně, na H*vno, zase, nejsou, abych, tak, řekl, tedy, prostě no!
Neznámý  2008-10-08 17:57:13

Ou, teď, jsem, zkoušel, ty nové ovladače, a to, ty ovladače ATI Catalyst, asi nějaká verze 8.10 RC2, a jsou, opravdu, v Češtině, a Vista Index, mi, to zvýšilo, z předtím, z asi, tak 2,9, u těch, ovladačů, ATI Catalyst, asi nějaká verze 8.9 CZ, AGP HotFix, a tak, mi ty, nové ovladače, a to, ty, ovladače, ATI Catalyst, asi nějaká verze 8.10 RC2, asi nějaká verze, opravdu CZ, zvýšily, ten Aero, Index, z asi, tak, z 2,9, na asi, tak, 5,9, na, Operačním systému Microsoft WINDOWS Vista Ultimate SP0, Zatím, asi nějaká verze CZ, v 32-Bit. verzi, tak, tomu, říkám, zvýšení, výkonu, s Rozhraním, Windows Aero, až, asi tak, přibližně, o 100%, tak, tomu, říkám, že Firma ATI, tedy, konečně, pohla, ve vývoji, těch, ovladačů, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:34:00
avatar
rozbite niekto ladikovy ciarku na klavesnici diki
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:36:34
avatar
I ten konec mám pocit že už jsem někde viděl

Něco ve smyslu
...abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2008-10-08 21:01:53

Abych, tak, neřekl, tedy, prostě no!
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 21:55:21
avatar
chvilu počkej, však ona mu sama opadne
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 00:45:59

Mně až tak nevadí. Není zlomyslný, není útočný, prostě z nás dělá srandu. Jen škoda, že se ho prakticky nedá pochopit. Takže se neodvažím hodnotit jeho přispěvky z profesního hledisku. Myslím, že je prostě moc mladý a tak se baví. A problém s tím má největší on sám. Snaží se, piše, a nikdo ho ani nedokáže přečíst pořádně. Jak chcete, je mi ho prostě líto.
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 07:38:55

Spíš bych někoho poprosil, aby mu tu rozbitou klávesu s čárkou už konečně spravil.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prostě no ! 2008-10-09 08:06:02
avatar
Jak říká v "Hledá se Nemo" Marlin Dory - "Nejsi normální...vážně...jen ztrácím čas..." Ladiku nechápu jestli je to recese (beru že jo -dal jsem ti palec nahoru) nebo ne -možná jsi placený od čárky... ne, nic ve zlém piš Ladiku piš, ale chtělo by to občas si i něco přečíst a nemyslím tím SMS, ale třeba i nějakou knížku.
Neznámý  2008-10-08 17:41:52

Totiš bylo to takhle.

Na počátku PC vyrábělo procesory Intel mnoho výrobců v licenci. Licence byla vynucena firmou IBM. AMD tedy vyrábělo naprosto totožné procesory, jako Intel. Na procesory 486 Intel už nechtěl nikomu dát licenci. AMD tedy vytvořilo vlastní, jiný procesor, který se však na venek choval uplně stejně jako intel 486. Stejně ho i pojmenoval. Intel AMDéčko zažaloval, a AMD nemohlo nějakou dobu vyrábět procesory. Soud nakonec rozhodl, že AMD může vyrábět na venek totožné procesory, ale nesmí se stejně jmenovat. To znamená, že AMD už nějakých 15 let licenci nemá a nepotřebuje ji.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 21:50:18
avatar
Pleteš si to.

Licenci na intelu vysoudila Centaur/VIA - procesory Cyrix.

AMD má s Intelem normální cross-licenční smlouvu, jejich procesory jsou i interně kompatibilní, nejen externě.

Podmínky za kterých intel poskytuje licenci nemají s monopolem a omezováním soutěže nic společného, udělit licenci je právo, ne povinnost. Do toho regulačním orgánům nic není, do té doby, dokud platí patenty, na které licence je udělena.

Licenční smlouva mezi intelem a amd samozřejmě existuje, obnovena v roce 2002 na dalších 10 let. AMD za licenci Intelu platí docela slušné peníze.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 01:45:10

1. Ale soud o název AMD-INTEL byl. A rozhodl, že číslo (486) nemůže být chráněné. Tak Intel zavédl Pentium.
2. "udělit licenci je právo, ne povinnost" Je to povinnost, pokud tak rozhodne předchozí majitel licence když Ti ji prodává. (netvrdím, že tak to opravdu bylo, nevím)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 08:03:20
avatar
Takový spor opravdu byl, ale to nemá nic společného s licencí x86. Mezi Intelem a AMD ostatně běží několik soudních sporů prakticky neustále, taková polopřátelská/polonepřátelská nikdy nekončící právní válka.

Mezi Intelem a AMD je smluvní licence, kterou lze vypovědět, mimo jiné, pokud kontrolu nad kteroukoliv ze stran přímo nebo nepřímo získa třetí strana. K čemuž se AMD velmi přiblížilo, ale za čárou podle mne ještě není.

Udělil licenci není povinnost. I když licence trvá, lze ji s roční výpovědní lhůtou vypovědět. Já netvrdím, že to Intel udělá, jen říkám, že to udělat může. A pokud se rozhodne, že v roce 2012 licenci neprodlouží, tak sice přijde sám o nějaké patenty co používá díky AMD, ale AMD půjde do kytek. Intel to přežije, vymyslí něco jiného a půjde dál, ale AMD nemá jak pokračovat v x86, leda by koupilo licenci od Transmety nebo VIA, což by asi bylo docela drahé, pokud by vůbec byla na prodej. V takové situaci, kdy by na ní AMD bylo existenčně závislé by cena byla astronomická.

V tu chvíli patrně Intel koupí NV (pokud do té doby nekrachne a jsme zase tam kde jsme byli. Pokud se ovšem Larrabee povede (Intel fakt nemá rád když ho někdo žene do kouta jako se o to snaží NV), tak je NV plonková a zbyde jí jen VIA, kterou si drží zcela evidentně v záloze.

Nicméně Intel a AMD jsou už natolik licenčně i fakticky technologicky svázané, že je to dost nepravděpodobné, malé AMD chrání Intel od větších problémů. Takže deptat, držet v klinické smrti a klidně si hrabat, to je strategie Intelu, a dokud AMD nevymyslí fakt trhák, kterým Intelu uteče nejméně 2x více než Athlony vs Pentium4, tak se na současné situaci nic nezmění. A to bude hoooodně těžké.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 09:00:21
avatar
A možno v roku 2012 sa bude kašlať na nejaké x86 bude všade linux a mrkvosoft bude na x64, alebo upadne do zabudnutia. A mimochodom ak sa chce intel brániť tak, že konkurencii zoberie x86 licenciu tak sú podľa mňa chudáci a taká firma u mňa nemá miesto na stole. Nech dokážu že sú technoligický líder a preválcujú aj v budúcnosti AMD so super nadupaným a lacným CPU.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-11 00:29:03

Máš pravdu, ale pro mnoho lidí pravdu má ten, který výhral. Jakkoliv.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 17:35:27

Spíš hypoteticky,hypotéza snese všechno.
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:12:15
avatar
Nemůžeš to porovnávat s podílem akcií ve firmě. AMD ani předtím neměla pod kontrolou 100 procent svých akcií což je celkem normální. Je to akciová společnost s veřejně obchodovatelnýma akciema, takže je jasné, že jsou akcie v oběhu. AMD sice v nově vzniklé firmě nemá nadpoloviční podíl akcií, ale pořád má lidi v dozorčí radě a představenstvu a budou jí vypláceny dividendy a hlavně se počítá s rozšířením výroby a nepočítá se s tím, že procesory AMD zaberou 100 procent výrobních kapacit The Foundry Company.
Perun14 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 20:51:39

Cože??? To si matematik nebo ekonom??? Taku blbost napsat .............žadných 80% ale stačí kdyby tu dohodu porušovala tak by stačilo aby zvyšila svůj podíl na 50% ale píšu jen kdyby ji porušovala. Hlavní právo v akciové společnosti máš když je tvůj podíl víc jak 50% Celé, na tom nic není
Pedr0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rasismus 2008-10-08 17:40:06

"chtěl bych upozornit některé diskutující, že mažu všechny příspěvky s rasistickým podtextem. Vadí mi zejména, jak někteří používají slova židovské, arabské apod."
Takze kdo pouzije tato slova je hned rasista, to se me zda ponekud prehnane...
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:32:05
avatar
Jde spíš o to jak je použije v kontextu...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:46:02

Promiň, tohle téma jsem začal já. Já jsem poprosil DD o takovou kontrolu.
Existuje jednoduché pravidlo slušného člověka: nadávat můžeš jen na tu národnost, které patříš. Tady je důležité slovo "nadávat". Chválit nebo mluvit neutralně můžeš o jakékoliv národnosti.
Vždyť DD jasně řekl: "Vadí mi zejména, jak někteří používají...". Nikdo Tobě nezakazuje používat názvy národnosti.
Nemyslím, že DD smaže přispěvek, ve kterém řekněš, že nemáš rad činská auta. To je odsuzování konkrétní produkce konkrétních firem, které prostě nechceš kvůli ušetření místa vyjmenovávat. Ale mluvit o ovládnuti světa židovskými bankéři už nejde, protože předpokládá obviňování ze zločinného spolčení skupiny lidí, vybrané podle národnostního příznaku. To JE nacionalistický výrok, ergo 1. blbost, 2. blbost nebezpečná, protože víme, jak takové blbosti končí. Poslední příklad - válka v Gruzie. Chceš také takovou? Ne - tak pronasleduj nacionalismus všude, kde to jen jde.
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 19:12:23
avatar
Naprosto s tebou Gangu souhlasím.

Myslím, že je nejvyšší čas aby se lidé k sobě začali chovat slušně a ohleduplně. A to musíme začít především každý u sebe. Já mám tenhle web rád a chtěl bych, abychom se tady vyjadřovali v rámci určitých norem. Kdo to nerespektuje, tak ať si jde jinam, kde bude třeba vítán. Přeci se tady nebudeme navzájem osočovat či nadávat -to uznejte sami, že se nehodí.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 20:30:11

Nemusím ani nikoho jmenovat,stačí se podívat kdo sedí v USA v centrální bance,to dojde i volovi.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 00:39:18

Tři nejbohatší muže světa (Gates, Putin a sultan Bruneje) židi nejsou.
Já jsem se do kalhot členům centrální banky USA nedíval. Ty jo? Odkud jsou ználosti o jejich národnosti?
Od jaké doby centrální banka USA ovládá světovou ekonomiku? Nedokáže pořádně nejen ovládát a ani kontrolovat ani americkou, od toho je tady ta krize.
Jseš opravdu debil, nebo jen tak vypadáš?
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 10:56:47
avatar
par prispevkov vissie bolo napisane aby sme si nenadavali a neosocovali sa ... tak sa kontroluj

dalsia vec je ze centralna banka kontroluje pocet penazi v obehu a poziciava ich statu za urok (to je v USA) ... nastastie v inich krajinach musi byt pocet penazi kryti zlatom alebo neviem cim ale co ja viem tak zlatom a to plati vo vela krajinach ... v USA toto uz davno neplati a peniaze niesu kryte nicim .. cize je to len bezcenny papier a kvoli tomu boli v minulosti ekonomicke aj hospodarske krizi ... pozri si zaitgaist tam to mas povedane obsirnejsie


z mojho pohladu (ak som to spravne pochopil) ide len o jedno ... kontrolovat cely svet ... v amerike chceli AMERO (mexiko, canada, USA) v europe uz mame EURO a dalsia najsilnejsia mena je IEN ... pocitam ze sa toho nedozijem ale nasledovat bude zlucenie tychto 3 mien do jednej a cely svet je v pi... pretoze nas bude kontrolovat hrstka bankarov
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 12:33:58

Nejsem moderátor tohoto fóru a nemohu použit ban a nejsem svatý a proto nemusím být zdvořílý v odpovědi na otevřené hulvatstvi na mou adresu.
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesmysl 2008-10-09 13:05:48
avatar
Sice nevim, kde jste našel tyto informace, ale rád vás poopravím.
1: Každá CB kontroluje peníze v oběhu daného státu. U nás se jí říká též ČNB.
2: Rozhodně nemusí být peníze v oběhu kryty zlatem. Např. ČR má 13,5 tun zlata, což hodnotu peněz v oběhu nepokryje, ale vůbec na tom nezáleží, protože zlatý standard se nepoužívá už přes 30 let. Může za to Americká CB a FED, protože ho po krizi ve 20. letech zavrhly. Nakonec zlato ustopilo a je jen symbolické. Kdyby zlato bylo jediným ukazatelem hodnoty peněz a jejich množství v oběhu, neexistovala by inflace. (Inflace je důsledkem pokrytí státního rozpočtu penězi ze zahraničí=Víc peněz v oběhu, peníze ztrácí hodnotu a projevuje se inflace a všechno se zdraží).
3: Dolar a vůbec všechny bankovky nejsou bezcenný papír, ale bezúročný dluhopis, který vydává CB
4:hospodářská krize v roce 1929 byla způsobena nadhodnocením akcií na burze...
5:3 odstavec bez komentáře
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ZEITGEIST 2008-10-10 13:57:41
avatar
No rozhodne te odkazu na vyse zmineny dokument ZEITGEIST. Aspon uvidis jinou stranku pohledu, nez tu kterou nas neustale masiruji masmedia. Opravdu povedene dilko.
Odkaz
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 08:23:23

Prosimtě a kterou centrální banku USA máš na mysli? Oni totiž nemají jednu ČNB jako my, ale mají 12 bank spravujících federální rezervy.
Perun14 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 23:53:41

Edited by Rebel44: Politika sem nepatri - veskery dalsi off topic bude mazan.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 21:42:56

Není, ale Hitler se za nacionalismus schovával ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 01:48:55

1. Anarchisti jsou lidé, neznalé dějin. Zase se paktují s komunisty, které už je jednou v 1920 roce vyvraždili. Takže anarchista rozhodně nejsem.
2. Ano, jsem humanista.
3. Politiku sem netáhám já, ale lidi, které tady začali s nacionalistickými řeči.
4. "nacionalismus je lepší než než nějaký anarchismus" Anarchizmus nijak nekoreluje se vztahem k nacionalizmu, tady jsi absolutně mimo. Bývají anarchisti-nacionalisti a internacionalisti.
5. "nacionalismus není nacismus". Další volovina. Všechny ty patriotismy, nacionalismy atd, jsou prostě schovávaním za různými slovy stejně hnusné podstaty. Jak psál Mark Twain: "Vlastenectví - poslední utočiště idiota." Sapienti sat. Bohužel, děláš svým messagem jen další příklad tohoto pravidla.
Pedr0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 22:22:08

Na tento web by se skutecne nemela tahat politika ale ty tady michas nacionalismus sovinismus a nacismus dohromady. A kdyz pises "pronasleduj nacionalismus vsude, kde to jen jde" tak jsi bud zaostaly, nebo nevis, co to nacionalismus je. Navic pochybuji, ze by sis byl tak jisty fakty a vedel s urcitosti o tom, ze zadna skupina at uz nabozenska, narodnostni nebo rasova nenasleduje svoje zajmy na ukor zbytku lidstva. Ja nerikam, ze to tak je ale mozne je vsechno, jen ty jsi si nejak podezrele jisty tim, ze se nic spatneho nedeje...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 01:50:20

1. Ano, souhlasím, že by se politika sem táhnout neměla. A proto každý, kdo přijde s nacionalistickým, šovinistickým nebo nacistickým nebo komunistickým heslem měl by dostat ban. Aspoň na par dnů. Právě o tom mluvím :-)
2. Ale ne, já jsem velice jistý pravě tím, že se děje spoust špatného. A hnusných skupin je habaděj. Jenom ty skupiny nejsou podle národnostního příznaku. Můj nelepší přítel sam se zabíl v Izraeli před 4 lety. Přítelkyně mého dětství se snaží z Izraele utéct, aby děti nemuseli do války, kterou neuznávají. Svině jsou v každé národnosti, skvělé lidí také.
3. Ano, jsem zaostalý. Až tak zaostalý, že jsem vyhodil skvělou kariéru, protestoval a odjel z Ruska, protože nesouhlasil jsem z čečenskou válkou. I když nejsem žádný čečen. A moje mamiňka nemohla od 71 roku mít práci, protože otevřeně nesouhlasila s okupaci Československa. Taková už jsme zaostalá rodina. Takovou zaostalost určitě nepochopíš. Na to bys potřeboval buňky, které prostě nemáš.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 08:17:48

Promiň, ale kdo jsi, že určuješ, co se může a co nemůže? Takže podle tebe nesmím říct např.: "Na dovolené s námi v hotelu byla partička zas****** němců, kteří se po celou dobu pobytu chovali jako prasata," a to z toho důvodu, že nejsem němec. Jelikož ale jsem čech, pak je naprosto v pořádku, když pronesu: "Na dovolené s námi v hotelu byla partička zas****** čechů, kteří se po celou dobu pobytu chovali jako prasata." Zajímavé pravidlo...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 11:47:33

To, že dotyčné se chovali jako prasata, nijak nesouvisí s jejích národnosti. Takže tvoje tvrzení se dá rozdělit na dva absolutně nezávislých: "Někdo se choval jako prase" - silné, a často kruté vůči prasatům tvrzení, ale v podstatě korektní, a "němci se chovají jako prasata", což a) není pravda, protože rozhodně existují němci, které se chovají jinak, b) je agresivní a nebezbečné, protože předpokládá odpovědnost nevinných lidi, strhuje nevyrovnané osobnosti k agresi a ospravedlňuje v jejích očích krutost.
Jaký je rozdíl ve variántě, když totéž řekněš o Češích? Obrovský, protože ty tím mluvíš i o sobě. A tak, když člověk říká "my, Češi, jsou špatní", tím současně se projevuješ jako velice sebekritický a DOBRÝ člověk-čech, a tím se kritika automaticky velice změkčuje. A vzníká podezření, že něco s tím hodláš i podníknout. Dokonce i toho nejnevyrovnanějšího holohlavce potom nenapadne jít a rozbít Ti hlavu.
Docela zajímavé, že musím občas argumentovat proti Tobě podobným na nějakém ruském blogu. A vyvrácet tvrzení o intelektuální zaostálosti(nejsou hackeři) a přirozené zbabělosti(Mnichov), například, Čechů. Co, kdybyste se nějak setkali a výřidili to mezi sebou? Vzduch by býl čistší a život krasnější :-) Jenže máte problémy s jazyky, co? Jinak, než holi vám by to nešlo?
Některé české vlastenci kolem 1900 chtěli prosazovat své češství tím, že chtěli dělat architekturu tady lepší, nežli jinde. A vidíme plody jejích práce a jsme jim vděční. Kdyby místo toho obviňovali němce, země by teď vypadala o moc ošklívější.
Ovšem, nechápu, proč tady vůbec argumentuji. Dál jsem dva argumenty, logický a sociálně-historický a ani jeden jsi nebo tvoje "spojence" nedokázali převrátit. Prostě kecáte "a proč já nemohu..." Prostě Tebe ve škole a v rodině nenaučili zodpovědnosti za to, co řikáš. Po některých větách někdo Ti musel přinutit, například, vymýt si pusu s mýdlem. Nebo ukázat, jak se taková věta může obrátit proti tobě. Nebo, promluvit o tom, že jiné také jsou lidé, mají city a také je něco může bolet. A teď už je asi pozdě. Bude z tebe dobrý státní politik současného ražení.
Nevím, co dokáže naučit zodpovědnosti dospělého člověka. Takový infantilizmus je, bohužel, strašně rozšířený. Když někda zná proti tomu recept, ať mi ho pošle, budu velice vděčný.
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 14:40:15

To je hezký příspěvek, leč až na prvních několik vět zcela zcestný. "To, že dotyčné se chovali jako prasata, nijak nesouvisí s jejích národnosti." - ano, to je pravda, nicméně narozdíl (pravděpodobně) od tebe si většina lidí na základě skupinky udělá názor o celém národě. Něříkám, že je to dobře nebo špatně, to je prostě fakt.

Máš zajímavé vnímání kritiky vlastního národa. Pronese-li Čech kritiku na Čech kritiku o Češích, já to vnímám tak, že si myslí, že všichni češi jsou hovada, jenom on je anděl. Takže v tom vnímám spíše snahu od národa se distancovat až pokrytectví.

Jakým mě podobným? Jak víš, kdo je mně podobný? Já se pouze zeptal, jakým právem ty určuješ pravidla a také proč je dovoleno kritizovat vlastní národ, zatímco cizí nikoli. De facto vystupuješ proti předsudkům, ale sám ses jednoho dopustil, když si mě na základě mých dvou výše zmíněných dotazů zařadil do škatulky.

Nevím, jak si usoudil, že se mám s někým střetávat nebo si něco vyřizovat. Já respektuji právo jedince na vlastní názor (pravda, pro spoustu jedinců je vytvoření si vlastního názoru nadlidský úkol). A k těm jazykům - nevím, na základě čeho si usoudil, že třeba zrovna já mám problém s jazyky.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 16:12:50

1. Já neurčuji pravidla. Děkuji za kompliment, ale tyto pravidla jsou určeny mnoha dobrými autory během posledních asi 50-ti let ve mnoha dobrých knihách. Z nejznámějších v Čechach je asi Pratchett. A základem těchto dobrých názorů jsou antinacionalistické zákony, přijaté v Evropě po II. světové válce.
2. Nikdy v životě jsem nevidel někoho takhle se distancovat od vlastního národa, pokud ovšem ten národ opravu je opravdu jeho vlastní. Viděl jsem ale spoustu fašistů v ruzných obalech, které obviňovali ze "zrady" ty nejlepší a nejodvažnější lidí svého národa. Takové sežrali K.Čápka, například. A vaše frazeologie se ani nemění.
3. Ty že respektuješ právo člověka na názor? Tak proč obviňuješ z pokrytectví? On u tebe ani ne smí myslet, co chce?
4. Každý má právo na svůj názor. Ale ne každý názor smíš říkat náhlas. O to jde. A to nechápeš a asi nepochopíš.
5. Souhlásiš s kritikou cizích národů a kritiku svého jmenuješ pokrytectvím. Kam bych Tě mohl zařadit, skinni, podle tvých názorů?
6. Schopnost k jazýkům předpokládá schopnost k pochopení jiných způsobů myšlení. A ta je u nacionalistů prakticky nemožná. Jenom v případě, že jako nacionalista jen začíná, nebo právě končí. A co, chcéš říct, že aspoň v jednom cizím jazyce dokážeš vést současně s několika lidmi živou a ostrou diskuzi a tak, aby oni tě chápali a naopak? Těžko. I písemně ve vlastním jazyce přetékáš protimluvy. A to jsi měl čas na opravy textu.
To, že umíš technickou angličtinu nebo chápeš pár písníček, se nepočítá. My jsme mluvili právě o diskuzi.
Neznámý  2008-10-08 18:41:11

také si myslím
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:43:35

Ahoj, DD. Se závěry souhlasím, ale s podrobnosti, zda se mi, máš zmátek.
Promiň, ale ne společnost Abu Dhabi, ale stát "Emirate of Abu Dhabi".
Který má 100% podíl v ATIC, vytvořené v 2008 r., asi právě kvůli teto operaci. A 100% podíl v MUBABA, která zvýšila svůj podíl v AMD na 19%.
Vyrábět nebude ATIC, ale firma, která se dočasně jmenuje TFC a která bude mít tovarny. To v ní AMD má 44%, a ATIC ostatní, přitom řízení mají rozdělené rovně a AMD má možnost vložit do ní další kapitaly a tak postupně i převzít kontrolu zpět.
Takže z hlediska abudabijské vlády je to prostě rozumná investice peněz. Určitě emir nebude chtít řešit problémy architektury procesoru, jak se tu některé bojí :-)
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543~128482,00.html
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj 2008-10-08 18:40:51
avatar
Akurat som to chcel napisat, ale po refreshi stranky som zistil, ze tu uz nieco taketo je.
K zalozeniu novej spolocnosti sa nedokazem vyjadrit. Na jdenu stranu je dobre, ze AMD ziskalo kapital na svoj rozvoj, na strane druhej, je to dalsi hrac ktory chce svoj podiel. Ja pockam, ako sa to naozaj vyvinie, ale podla mna sa zmeny neprejavia pred 2Q 2009
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:48:02
avatar
Taky jsem koukal, jak se DD do těch firem dneska zamotal. A to včera o tom psal dvě zprávy.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:36:52
avatar
Ja si osobne myslím, že AMD to spravilo vo svojej situácii najlepšie ako mohlo. A to, že intel mrndí sa dalo čakať však AMD dostalo tolko potrebný kapitál na naplnenie svojich vízii. A všetci vieme, že AMD-čko čo sa týka konštrukcie CPU je o generáciu ďalej ako intel. Už dlhé roky má AMD integrovaný ram radič a používa hypertransport. Intel je v tomto 100 rokov za opicami. A to že je intel lepší je len preto bo sa na neho optimalizuje a na AMD sa serie. Viď SSE4 od intelu v porovnaní zo SSE4a. Teraz keď majú potrebný kapitál tak si budú môcť aj oni dovoliť optimalizácie v dôležitých benchmarkoch a profi programoch. Ja verím, že sa pohľad mnohých ľudí na AMD zmení a konečne vystúpia z inteláckeho ťieňa. Ja im to prajem, lebo sú lepší ako intel len sa nevedia dostať z pod jeho nefér praktík.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 20:47:28
avatar
intel je sice podle tebe v architekture cpu 100 let za opicemi ale porad je vykonejsi
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 18:37:43
avatar
nemohol by mi niekto hodit link na tie burzi ??? lebo chcel by som si pozret tie pohyby akcii a tak
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mohl by byt nakup? 2008-10-08 21:02:22
avatar
Dovolte mi prihodit jednu spekulaci, ktera me ted tak napadlo. Kdyz ted AMD ziskalo pomerne velke mnozstvi volnych financi, treba se zacne uchazet o koupi Transmety a osobne si myslim, ze by to nebyl vubec spatny krok. AMD by tim usetrilo penize, ktere transmete plati za jeji patenty a prislo by k slusnemu zisku (tusim, ze jsem cetl neco o 200mil. rocne) od ostatnich firem vyuzivajich Transmetiny patenty.
Samozdrejme jsou to jen me spekulace a AMD asi nebude hned utracet vetsinu nove nabytych penez, ale bylo by to zajimave.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 21:54:19
avatar
kdo ví, ale Transmetu(fakt nevim jak to vyskloňovat), by spíš koupilo TFC, protože to se ted stará o výrobu a tam maj většinový podíl arabové(doufám, že toto neni rasistický )... nechme se překvapit, ostatně jako s tou konkurencí intelu, dřív jak za pět let to nebude, protože furt nemají továrny a vybudovat je taky trvá...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 00:37:14

"doufám, že toto neni rasistický "
Pokud netvrdíš, že arabové chtějí takto zákeřně ovládnout svět a dělají chipy z kosti slovanských nemluvňatek, tak není :-)
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 08:16:23
avatar
to se mi ulevilo
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 21:04:59

Z hlediska právního je nová společnost právnickou osobou, která vystupuje jako samostatný subjekt práva nezávisle na svých zakladatelích. Určitě byl před založením proveden řádný právní rozbor situace ..proto bych se soudní dohry neobával. AMD a ATIC určitě moc dobře věděli proč zakládají novou právnickou osobu ..mohli totiž založit např. jen společný podnik nebo join venture. Možností bylo ..nemám obavy..
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-08 22:01:35
avatar
Myslim si ze AMD len doriesilo par najbolavejsich problemov s ktorimi sa uz dlhsie potikala. Peniaze. Len blazon by nevidel ze jedine co potrebovala je silny financny partner. Takze teraz sa otvorili nove moznosti. Uvidime co to urobi, hlavne ako to ohrozi pozicie INTELU. Mozno je cas na vymenu LIDEROV. Cas ukaze
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 07:43:44

Souhlasím. Jen je blbé, že síla Intelu je nesrovnatelná se silou AMD. Výrobně i marketingově. Však jsme to viděli na P4 versus K8. Situaci by mnohem víc prospěly dvě přibližně stejně silné firmy (ATi (AMD) x nVidia).
No ale buďme rádi aspoň za to, co je.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 12:58:21
avatar
Nemam obavy ze Nvidia sa znova postavy na nohy. Obcas to vyjde ale jeden rok este neni vsetko. Nezabudnime na silu financii ktore vlastni. A to je dobre pretoze iked som fanda AMD ATI tak zdrava konkurencia je zaklad. Inak by ATI dopadla ako Nvidia.
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 44,4 je menej ako 55,6 2008-10-09 08:20:55

"Na druhou stranu AMD je pořád z velké části vlastník svých továren" - 44,4 % nemožno považovať za "veľkú časť", skôr "z menšej časti" - opatrne s formuláciami. Ak má podnik viac ako 51%ný podiel v inom podniku (tzv. kontrolný balík akcií), určuje politiku a smerovanie. Tým pádom by ATIC mohla (hypoteticky) uprednostniť výrobu iných ako AMD výrobkov, vprípade, že by dostala lepšie zaplatené od niekoho iného. Predpokladám ale, že tieto záležitosti majú "ošetrené" v zmluve.
ORy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 08:38:37

Verim tomu, ze maju
Anonymní  - Pár otázek 2008-10-09 09:01:13

Dobrý den.

Pane Stach, měl bych na vás pár otázek:

1) Zajímalo by mě, zda jste tuto cross-licensing dohodu vůbec četl (veřejné části)? Já ano.

2) Názor, že v Arabských zemích jsou velmi krutě potlačována lidská práva (například žen) a proto nebudu podporovat investory z těcho zemí je stejně legitimní, jako názor sportovce, který odmítá jet na olympiádu do číny. Prosil bych, aby jste takovýto zcela legitimní a pochopielný postoj nenálepkoval rasismem jen proto, že se vám to hodí.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:dd.joke 2008-10-09 12:36:54

1. Osobne si myslim ze je uplne sumak jestli jste ji cetl Vy ci p. Stach, ani jeden neurcujete budoucnost AMD ci Intelu...

2. Neco jineho je umyslne podsouvat do textu o technologickych firmach rasisticke radobysouvislosti a neco jineho je pri diskuzi o Intelu a AMD se bavit tzv. "off topic" o rasismu na rovinu.... Umyslne misit nekolik nesouvisejicich tematu dohromady je to o co tu bezelo a to ze to nechapete je Vase vec a nikdo Vas nenuti to tu cist, natoz prispivat, v tomhle proste s p. Stachem souhlasim a docela by mne zajimal nazor ostatnich...

PS: Vim ze to nebylo urceno me a omlouvam se, nicmene doufam ze jste schopen pripustit i nazory druhych...
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MadMaxII-re:dd.joke 2008-10-09 12:54:28
avatar
ad.1)přesně

ad.2)opět 100%souhlas

PS:´ste mě o chvilku předběh To že jsou tyto stránky vyvedeny převážně v hnědé barvě zřejmě zmátlo několik "nácků" a ti si mysleli, že tu mohou ventilovat své zvrácené ideje!!Doufám, že už jim to secvaklo a odešli si plácat svoje "hnusy" někam jinam!That´s all
Anonymní  - re MadMax 2008-10-09 15:05:28

ad 1) Milý pane. Jedno je kolo u trakaře. Pan Stach na rozdíl ode mne, veřejně píše články. A pokud chci psát článek a nebýt zcela za vola, měl bych mít alespoň slušné informace o tom co píšu. Jenže pan Stach je v tomto případě očividně nemá a proto pochybuji, že by to vůbec četl. Dneska vyšel na root.cz perfektní článek o HW. Jeden z prvních příspěvovatelů si tam posteskl, že takových kvalitních článků je dneska pomálu. Protože všude píšou náctiletí pubescenti bez špetky elementárních znalostí a podle toho to pak vypadá. Doufám že jsi to přečtete dříve než pan Stach, protože budu bez milosti vymazán za to, že zde opět souhlasně nepřikyvuji. Přeji hezký den.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 16:24:16

1. Podle šaria žena má právo na rozvod. Už 1400 lét.
Ve švýcarsku žena dostala právo na rozvod ve druhé půlce 20 století. Asi v 70-ch. Doposud tam žena po rozvodu nemá práva na děti. Dostane je automaticky manžel.
Jste si jistý, že protestujete právě kvůli právam žen?
2. Ovšem, jsou to kecy. Pokud budou procesory AMD lepší a levnější, všichni je budeme kupovat, abudhabi neabhudabi. A to je správně. Lepší, tzn, tvůrčí a humannější atmosféra je prostě efektivnější. Tak i poznáme, zda-li mělo AMD pravdu a zda-li jsou ti konkrétní investoří hodní nebo zlí - "Poznáte je podle skutků jejích" (Bible).
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 09:47:40
avatar
Osobně si myslím, že tato finanční inijekce byla pro AMD nutnost a v budoucnu výrazně posílí podíl AMD na trhu. Pouze se trochu obávám, aby se štědrý investor nerozhodl popohnat návratnost své investice zvýšením cen. V současné době totiž procesory AMD konkurují Intelu hlavně svojí nízkou cenou (nadcházející generace to snad změní).
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:eufigenie 2008-10-09 12:44:30

Verim ze jiz nekolik mesicu meli Arabove na prostudovani financnich planu AMD/Ati a mezi nimi byli i realne propocty navratnosti prechodu vyrobnich procesu na 45ku, 40ku, 32ku, 28ku... Tam budou ty markantni uspory(cti zisky pro investory)....
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 09:52:58
avatar
Teda chlapi, řešit tady věci, o kterých většina z nás nemá šajnu mi připadá mrhání časem!!! Co takhle se věnovat skutečným problémům, které má většina z nás!! Myslím tím ty různé "bedýnky" co máme na/pod stolem!!! Nejlepší by bylo nahodit nějaký problém, který někoho z nás trápí a pak se ho společnými silalmi pokusit vyřešit! Je to návrh hlavně pro p.Stacha, aby nahodil téma (problém)HW nebo SW, se kterým se v současné době trápí třeba zrovna on, nebo ať vyzve zdejší komunitu!! Určitě by se něco našlo!! A nemusí to být zrovna problém, můžeme si navzájm poradit s tunningem, teď mě napadá téma LCD a je toho určitě spousta!!! Myslím, že by to bylo užitečnější a taky výše zmiňovaný rasismus by nedostal tolik prostoru!! Doufám, že se chytnete a konečně se budeme bavit o něčem, co známe a můžeme to řešit!!! That´s all! Děkuji BoSpring
St@n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 12:08:17

palec vzhůru
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 16:33:31

Souhlas!
Mě, například, trapí problém, že nemohu najít porovnání systémů AMD deska+AT grafika proti NV deska+NV grafika. Všude se porovnávají grafiky na stejné desce. Což myslím, je špatně. Hlavně, tady. Protože, každý z nás, když vybírá sestavu ke koupí, komponuje jí jak se jen dá, aby byla nejlepší (podle vlastních požadavků). Myslím, to je asi jediný bod, na kterém se sejdeme úplně všichní, od Ladíka až k DD, a od ATIToma k Benniemu.
A chtěl bych nějaké porovnání stávajících karet cena/příkon/výkon. Bohužel, poslední takové porovvnání v extrahardware je prostě nepoctivé - zkontroloval jsem ceny a jsou špatné, změněné tak, aby lépe vypadala NV. Když tohle vyvádějí s cenami, které mohu zkontrolovat, jak jim potom mám věřit s výkonem?
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - For Gang 2008-10-10 16:55:26
avatar
Přesně tak!!Co si neuděláš a nezkusíš sám, to nemáš Tohle je přece ideální místo na výměnu zkušeností!!Však se můžeme dohodnout a každý vyzkouší na své platformě (AMD/INTEL/ATI/nV) něco, co má každý a porovnáme si to!!!Samozřejmě se musí všichni chovat na férovku a nezkreslovat svoje výsledky jen proto, aby si mohli "honit triko" Myslím, že by DD mohl TŘEBA vyhlásit : deska + proc + grafika (AMD/ATI) PROTI deska + proc + grafika (INTEL/nV) v určité cenové kategorii a kdo by splňoval podmínku, tak by sem potom nahodil výsledky!!!Není nic jednoduššího,ne Hodil bych o tom pořádnou diskusi a myslím, že by bylo dost zájemců na tomto webu!!!That´s all
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-10 18:02:56

To je moc hezký nápad - dělat test celou společnosti. Ale:
1. Je potřeba tak nastavit pravidla, aby výsledky byli kontrolovatelné.
2. Výsledky by měli být dohledatelné - musí být vidět, jaká kombinace je otestována, jaká není. A aby se dalo najít výsledky pro sestavy, bližší k požadované...
Když DD bude chtít, mohu na do udělat uml diagrám tříd.
3. Bohužel, můj vlastní domací počítač je Athlon 1000. Obávám se, že moje testy jsou k ničemu :-(
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 10:08:17

Jen at AMD slape. Alespon bude dohanet Intel a ten bude muset zamakat aby byl lepsi. A nebo ho AMD predbehne jako Ati prejel nvidii jako raketa. Tak jako tak plus pro uzivatele.

A co se tyka te posledni poznamky u clanku, napsat mi nekdo na web neco o zidech a podobne tak jeho ucet ani IP uz by se na nem neobjevila. I demence a debilita ma svoje meze.
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - akcie 2008-10-09 11:27:43

tak som to spravil...1000 akcii AMD je mojich, no nekup to za tu cenu (aj ked mam v masine Intel a Nvidiu)
a vyzyvam na podobnu akciu aj skalnych fanusikov AMD/ATi - ked uz podpora, tak nielen kecami a urazkami
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:fatanh 2008-10-09 12:39:30

To je podpora tebe sameho, nikoli AMD/Ati, akciovy trh uz davno neni o pomoci firme, ale o spekulantech....

PS: Nerikam ze nekoupim, za kolik jsi je sehnal?
ORy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-09 16:29:36

super, myslim ze je fakt pravy cas na nakup, vcera cena AMD akcii spadla na minimum (cca 4 dolare / akcia) dnes trochu posilili
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 789x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 546x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1002x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1211x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1537x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1355x
Komentářů: 7