AMD je zpět!!! RYZEN šokuje výkonem a cenou a staví Intel CPU do nekonkurenceschopné pozice Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 22 únor 2017
altAMD oficiálně uvádí RYZEN procesory a jde o největší událost za mnoho let! AMD se vrací do hry!

 

 

 

Je to tady! Oficiálně a černé na bílém! Dnešním dnem vstupují AMD RYZEN procesory do předprodeje. Především však AMD šokuje tím, že s mnohem menším rozpočtem dokáže více než vyrovnat výkon několik generací upgradovaných procesorů Intel. Ovšem za ceny, ke kterým se Intel ani nepřiblížil. Revoluce v podání AMD je realitou!

Úvodní nabídku tvoří tři 8jádrové procesory. Ryzen 7 1800X na 3,6/4,0GHz, Ryzen 7 1700X na 3,4/3,8GHz a Ryzen 7 1700 na 3,7/3,7GHz. Šokující je na nich v podstatě všechno. Jsou mnohem lepší, než se čekalo ve všech ohledech.

Kdysi, před 1-2 lety jsem říkal, že pokud se AMD dokáže vyrovnat tehdy nejvýkonnějšími Core i7-5960X, že to bude velký úspěch, ale že tomu spousta lidí nevěří. A realita? AMD je mnohem lepší než Core i7-5960X je výkonnější na jedno i všechna jádra, má nižší TDP a mnohem jednodušší a levnější platformu.

Mimochodem IPC je nakonec o 52% lepší než předchůdce, kdy AMD překonalo výrazně i vlastní cíle a očekávání. Výkon na jádro je plně srovnatelný s výkonem BROADWELL-E architektury a SKYLAKE je výkonnější jen díky vyšším frekvencím, kterých dosahuje.

Ryzen R7 1800X má lepší celkový výkon než Core i7-6900K a stejný výkon na jedno jádro! Jenže zatímco Core i7-6900K stojí pro velmi drahou X99 platformu skoro 1100 dolarů, tedy přes 30 tisíc korun, Ryzen R7 1800X stojí 499 dolarů oficiální česká cena je 14 990 korun.

Ve stejném duchu se nese i zbytek nabídky. Ryzen R7 1700X doslova rozseká Core i7-6800K i Core i7-7700K pokud jde o celkový výkon, byť je na jedno jádro mírně pomalejší. Poměr cena-výkon ale kope jinou ligu …. 399 dolarů a 11 990 korun vč. DPH. No a Ryzen R7 1700 šokuje hlavně spotřebou. 8jader/16vláken a 65W TDP?! K tomu je zde cena … 329 dolarů v ČR oficiálně za 9790 korun vč. DPH. Tenhle procesor by se dal klidně nacpat do některých notebooků a naprosto by rozmašíroval všechny 4jádrové Intely. Mimochodem k R7 1700 dostanete i nový WRAITH SPIRE chladič v základu.

Nový Wraith Max chladič s RGB ....

 

(Nový BOX, Wraith Spire chladič ... )

Každopádně AMD RYZEN a AM4 platforma jsou tady a čekání zjevně stálo za to. Naprosto zřetelně ukazují, jak dominance jednoho výrobce (Intel) škodí celému trhu a zákazníkům. Intel, který prostě neměl ze strany AMD posledních několik let v mnoha segmentech konkurence, usnul na vavřínech. Přes mnoho miliard dolarů, které cpe do vývoje svých továren, procesů, jsou jeho nové generace procesorů skoro s každou generací méně a méně inovativní. Nárůst výkonu je minimální a více se soustředil na snížení spotřeby. Když už byl nárůst výkonu, bylo to díky počtu jader/vláken, za což si ale Intel nechával královsky platit, kdy Core i7-6900K stojí 30 tisíc a Core i7-6950X dokonce skoro 50 tisíc. Ano, Intel má stále nejvýkonnější CPU na trhu, jenže zbytek jeho nabídky je poražen novými AMD RYZEN R7 na hlavu. A to ne proto, že by AMD RYZEN nabízely výrazně lepší výkon, ale nabízejí jej za ceny, které jsou v podstatě na polovině toho, co jsme za stejný výkon dosud platili (a stále platíme) Intelu. Ten zjevně bude muset minimálně něco udělat s cenami, ačkoliv má jeho platforma některé výhody, zcela určitě se nestojí za ty příplatky.

A teď se přiznejte, kolik z vás věřilo, že RYZEN budou až takhle dobré? Již od dnešních 19:00 bude možné si procesory předobjednat u vybraných partnerů – v České republice Alza.cz, CZC.cz a TS Bohemia. Základní desky dorazí v dalších dnech. Kompletní testy a recenze vám nabídneme příští týden. Řadu dalších informací již brzy …

Tak co, sbíráte čelist ze země? Jsme vám to ale říkali, že vás s těmi úniky nelakujeme )ač vypadaly až nerealisticky skvěle), a že to AMD s novými RYZEN procesory myslí vážně .... ;). 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 17:52:33

To je moc hezky. Taky jsem zvědavej na reakci Intelu.

Teď to chce ještě procesory v cenový hladině 5-6000 Kč.

Jo a abych nezapomněl, taky testy
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 17:54:01
avatar
Testy. Uverím keď uvidím.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:35:36
avatar
Linus si už měl možnost to osahat Odkaz a v podstatě to tak je, včetně her
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 17:59:47

No pokud to tak bude tak je to bomba, po testech a až budou k dostání se uvidí jak jsou opravdu výkonné a jak půjdou za danou cenu na odbyt..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 09:41:31

No Ryzenu prý bude dost, jen Asus a MSI by nemuselo mít hned při vydání tolik desek, aby to uspokojilo většinu zájemců.. ale věřím že se to během pár týdnů už rozjede.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:20:55

tak tady jde presne o to,ze AMD stanovy novy zaklad,I3 a Pentia,uz bude total low end a I5 od intelu nejnizsi zaklad,pokud AMD bude mit vykon na jadro jaky se ukazuje,tak Intel chte nechte bude muset prekopat celou cenovou politiku a nabizet to za jine penize a bude ho to stat trh,aby se nakonec nestalo to co AMD,ze bude mit daleko levnejsi procesory nez AMD a vaha misek pujde k AMD,stat se to muze a intel se boji opravnene
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2017-02-22 18:08:42

Ty jo, zajímalo by mě, model 1700 a 1700X mají rozdíl v TDP 30 wattů, to je docela hodně na to, že je tam rozdíl v base clock jen 400 MHz ne ?
Nejde mi o to, že mi přijde 95 moc, naopak mi přijde 65 málo a bojím se, aby to nebylo na úkor výkonu, popřípadě OC potenciálu, to mi přijde opravdu lepší model s "X"

Další věc, všichni furt básní nad multithread výkonem, který je určitě super. Ale hrám pořád dělá dobře vysoká frekvence než víc jader a fakt by mě zajímalo jestli takovádle věcička sice s 8/16, ale jen 3.8GHZ v turbu a to ještě ne na všechny jádra, jestli dokáže nakrmit GTX 1080. I když DX12 se snaží snížit nároky na CPU a přenést je na GPU, tak ale pořád na tom člověk hraje i staré hry, navíc DX11 pořád nevymizelo...a bylo by docela trapné, kdyby nějaký Ryzen 7 + 1080tka valili novější hru na víc FPS než starší pod DX11.
Spousta, spousta otázek nezodpovězených a doufám, že recenzenti budou dělat velké, obsáhle testy v různých konfiguracích, s různými nastaveními.

Jestli si mám vybrat Ryzen oproti 7700k, potřebuju vědět, že mi ve hrách jako je AC Syndicate, Total War apod. nebude padat FPS jen kvůli tomu, že IPC je sice o 40% (podle nejnovějších informací 52%) vyšší než u FX, ale pořád nízké oproti intelu, kvůli frekvenci.

Recenzenti snažte se, dělejte ty recenze pořádně, ať opravdu máme pokryto co nejvíc otázek.

Jestli rozdíl mezi 7700k a R7 bude ve starých hrách tak +/- 5FPS, tak raději vezmu Ryzen, s potenciálem do DX12 budoucna. Jestli to bude víc a nebude stíhat výkoné grafiky nakrmit, kvůli nízké frekvenci a rozdíl bude třeba i 10 FPS, nebo míň, ale bude to taková ta hranice 60tky, třeba 58FPS, oproti 62FPS s intelem, tak sorry AMD, ale zůstávám u intelu.

Teď je to jen na redakcích, aby udělali možnosti ryzenu co nejvíce transparentní.

Strašně, strašně moc bych rád, aby AMD bylo lepší a velmi rád je podpořím, ale zároveň nebudu mít zatemněné oči a slepě brát jednu nebo druhou značku, vezmu tu, která je pro mě lepší. Která líp utáhne grafiku, kterou mám, hry které hraju, pod rozlišením které hraju. Hraju převážně starší hry (4-5 let) z těch nových plánuju snad jen dalšího elder scrolla a další assassins creed, ale než tyto hry vyjdou, to už budu kupovat novou sestavu.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 18:16:26
avatar
Proč by to nedokázal nakrmit? Já mám i7 970 (6let starý procesor, byť přetočený na 4,3 GHz) s GTX 1080 a tam je rozdíl maximálně do 10 fps, a to ve hrách, kde to špatně škáluje.
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2017-02-22 18:30:16

No ono je rozdíl jestli máš 110fps a 100fps nebo jeslti máš 60fps a 50fps. Nevím proč by to nedokázalo nakrmit, prostě se toho bojím, prostě jen doufám, že to uvidím v nějaké recenzi, že na to redaktoři nebudou zapomínat, že třeba uvidíme recenzi ryzenu vs intel ale ne na jedné grafice pod 4 hrami a to ještě všechno Vulkan / DX12, ale že uvidíme třeba Ryzen vs Intel pod GTX 1070, Pod GTX 1080, (až vyjde) tak pod Vegou, pod RX480, pod rozlišením FHD, QHD, prostě tak, aby člověk měl fakt přehled jestli 3,8GHZ turbo a to ještě ne na všechna jádra, bude lepší na všemožné hry, než 4/8 intel s 4,6GHZ, právě díky 8/16 konfiguraci.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 19:12:42
avatar
Mrkni na fps ve hrách s i7 6700k a 7700k. Rozdíl je zanedbatelný, až neměřitelný. Jde prostě o to, jestli je grafika využitá naplno a jestli celou sestavu něco nebrzdí. Záleží taky na rozlišení, já hraju v QHD ale samozřejmě ve FHD jsou ty rozdíly větší. Ale ve FHD, když mám 60Hz monitor, je mi fakt jedno, jestli mám 100, nebo 110. A ve hrách co umí využít 6 jader, tak tam rozdíly nejsou prakticky vůbec. Spíš je tedy otázka jak si ty procesory budou stát v CF, či SLI a jestli nějaký vliv budou mít paměti?
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2017-02-22 19:24:44

No právě to by mohla být pro mě další útěcha a naklonění misky vah na stranu AMD, že povalím taky v QHD, což znamená i větší nárok na grafiku, tudíž menší na procesor. Ano ve hrách je skylake - kabylake malý, zanedbatelný rozdíl, 1-2 FPS, jen málo kdy víc, ale pořád máš Skylake 4,0GHZ na všech jádrech.

Druhá věc je OC potenciál Ryzenu. Jestli koupit Xkovej model, k tomu pořádnej chladič a možnost to nataktovat na 3,8 v základu bez turba, tak je to v podstatě vyřešeno a pápá intel.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:14:17
avatar
A co máš teď za procesor?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 07:56:13
avatar
DX12 nejen snižuje nároky na CPU, ale i umí rozložit zátěž na více jader.U DX11 lze rozložení zátěže dosáhnout také. Rozdíl je však v tom, že v DX11 to musí pracně optimalizovat vývojář.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 09:23:04

v nízkourovnovém dx12 je celá práce na vývojáři, a jeho znalosti cílového hardwaru
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 11:04:16
avatar
To že je API nízkoúrovňové, ještě neznamená že vývojář dře jak mezek. DX12 a stejně tak Vulkán mají tuto vlastnost implementovanou rovnou a vývojář kolem toho tolik práce nemá. Stejně tak je to s ovladači hardware, u obou zmíněných API jejich význam klesá, díky nesmyslným abstrakcím atd. které sice dovolovaly použít téměř jakýkoli hardware ale za cenu efektivity. Vývojáři hardware konečně přestanou při návrhu hardware s lidovou tvořivostí a začnou dodržovat specifikace.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 18:09:15
avatar
Že by nastal čas na výměnu za w3670 (i7 970)? Hlavně mi přijde zvláštní kombinace AMD procesor a nvidia grafika.
Bandita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:05:51

Tak v koupi VEGA ti nikdo bránit nebude
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2017-02-22 18:12:56
avatar
Jen se děsím toho, aby se neobjevil nějaký bug. S výkonem to bude OK, osobně potřebuji více multivlákno.
Tak asi 1700X no :-D

Hmmm, Gigabyte AM4 X370 za 6tis, B350 za 4tis. (alza)
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bomba... 2017-02-22 18:26:22

ca před rokem jsem si koupil i7-6700K a už zas mám předraženej starej krám! Zatracený pokrok......
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 18:29:57
avatar
Klasika A to máš ještě dobrý, si pamatuji jak jsem kupoval Athlon64 a Týden na to přišel Opteron144...a to nas.alo
Bandita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:14:32

Mám pět let starý Core i5-3570K na 4,5GHz a sem v klidu a nový intel za 7tis + si fakt kupovat nehodlám.

Většinou pařim jen WoT a sem tam si upravim videa s prckem, takže i kdybych koupil i7-6700k, tak bych si moc nepomoh.

Jasný už to neni trhač asfaltu, jako před pěti lety, ale pořád to gk nakrmí a abych "vyhodil" přes 12-15tis za CPU+MB+Ram tak na to jsem malej blázen)

Na AMD přesedlám tak za rok, dva bo možná i později. Dřív spíš vyměním GK, uvidíme co nová RX 580 bo VEGA

Reakce na pokrok) sem si málem cvrnknul intel a pokrok)))

Za posledních pět let krom spotřeby,více jader, větších taktů a nižší spotřeby nic moc, spíš nic než moc.
Výkonově přešlapuje tak nějak na místě.

Když bychom srovnali Sandy s Keby na stejných taktech, to by pak bylo vidět, jak nás intel tahal léta za ponožky..
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:25:59

Já měl před tím Core2Quad a to prosím 9 let.... Ale už nestíhal. I když ani ne tak procesor, jako MB (PCI 1.1, SATA2...) Teď to má táta (je mu 70) brouzdá po netu, čučí na YT a je spokojenej.
Pokrok jsem myslel na straně AMD
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 07:37:33
avatar
To teďka stavím pro staršího kolegu. Má jednojádrový Celeron, tak dostane C2Q 6600 na 3GHz. Na net to stačí
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 18:33:43
avatar
Nevěřím tomu, že přibližně srovnatelné produkty bude AMD prodávat o polovinu levněji. Byly by sami proti sobě.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 18:37:46
avatar
To je sice pravda, ale díky tomu jednak ukáží jak je Intel předraženej a druhak si může ukousnout hezký kus trhu.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 19:18:09
avatar
Z prezentace plyne, že všechny cpu nejsou o polovinu levnější než srovnatelný Intel. To by fakt nedali. I tak pokrok dost dobrý!
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 18:37:47
avatar
Ty 2 roky čekání mi za to stáli, když to teď vidím černý na bílým! Nejspíš půjdu do 1700X. Snad se u nás opravdu budou prodávat za ty doporučený ceny! Teď už to chce jenom VEGU a můžu pořizovat novou sestavu. Akorát mi pořád dělá starost ten kurz dolaru vůči koruně. :/
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 18:55:59
avatar
no neviem, neverim ze by intel nemal neco v rukave, pre pripady "keby nieco" za tie roky moc neinovoval, lebo nemusel. mam Xeon E3 1240 v2, spokojny a staci, ak uz nebude, kludne pojdem do Ryzen ak na to bude kvalitna mini itx doska
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 19:00:25
avatar
A je to, jsou v předobjednávce. Za doporučené ceny.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotreba 2017-02-22 19:09:44
avatar
Som zvedavý na spotrebu AMD Ryzen R7 1700, ktorému bude teba pridať ešte nejakú low-endovú grafickú kartu nakoľko nemá IGP/iGPU vs i Core i7-7700K.

Teším sa na nezávislé testy.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vliv pamětí 2017-02-22 19:19:36
avatar
Nejsou nějaké informace jaký vliv budou mít paměti, či jak půjdou taktovat?
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 19:30:29

Odkaz

alza ceny
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 19:35:43
avatar
AMD dalo pěkně pokouřit Intelu !!!
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CHLADIČE 2017-02-22 19:45:06

Ok, takmám předobjednáno, teĎ mi jen řekněte, jak mám 1800X chladit.... chladič v balení není a v nabídce nic na AM4 není...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 19:48:52
avatar
pokud máš NOCTUA třeba, můžeš napsat NOCTUA o sadu: Odkaz podobně to amjí i další výrobci, jinak do prodeje půjdou v horizontu dní chladiče pro AM4 atd.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:15:32

Mno, chtěl bych AIO... Přinejhorším na to chytim starej box stahovacima paskama. To bude neco
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:39:21
avatar
Chladiče nebo montáží kity se do 2.3. objeví.
Jak píše DD, už teď si člověk může některým výrobcům napsat.
Já na to vemu obráběcí centrum, úprava uchycení z FM1
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 21:13:41
avatar
skoro všichni výrobci by měli mít nějaký ten kit ....
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:58:22

pokud chytáš chladič na plastový rámeček (jako třeba starý SCYTHE MUGEN), mělo by to být kompatibilní se stávající AM2/3 a nemusíš shánět nic.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 14:38:47

Fajn, amdčkovejch non-box chladičů pár mám. I zmiňovaný mugen.
Zatím pojedu na vzduch a (aio nebo custom) vodu vyřeším až bude vega.
ExcalibrCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6core 2017-02-22 19:49:00
avatar
Netuší někdo kdy by mohli dojít 6 core? Jako zvážuji jestli si připlatit a koupit si to 8jádro a vyměnit je za můj Athlon 64 3200+ nebo počkat a koupit 6core. Změna výkonu by měla jít poznat si myslím
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:07:03
avatar
v další vlně, která bude oznámena později v březnu ...
ExcalibrCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:31:04
avatar
Co myslíte lidičky? Aktuálně jedu už víc jak desátým rokem na Athlonu 64. Vyplatí se tedkom koupit 8core a jet na něm déle a nebo koupit pořádnou desku+6core a po pár letech upgradnout třeba Zen+ ? Díky za každou odpověď.
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:40:19

Řeším úplně to stejné dilema.
Zaujala mě deska ASUS PRIME X370-PRO s 5letou zárukou - jen se snažím zjistit, jak je na tom se SpeedFanem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 21:13:02
avatar
pokud chceš PC na dalších několik let, tak určitě ....
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:16:50

Odkaz

TS Bohemia 1800x za 14990,viz nize mas pravdu
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:13:52

Maj blbě popisek. V detailech je 1700x
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - alza 2017-02-22 20:13:44

Dívám se na Alze na desku: ASUS PRIME X370-PRO
a v parametrech má uvedeno: Integrovaná grafická karta
Není to blbost?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:34:54
avatar
Už to doplnili? No jo, koukám...je to blbost. Stejně jako u Ryzen CPU uvádějí HyperThreading...prostě nějak něčím zaplácli jinou, pricipielně podobnou fci.
Ono se to do pár dní narovná.
Spíš koukám na ty paměti, jen 2666 v OC a Crosshair ještě méně? Taky divný, u Gigabytu to vypadá na 3200 v OC a to i u B350.
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 20:58:11

Paměti už mám koupené předem - Adata AD4U2133W4G15-Q; teď aby fungovali
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:50:13
avatar
Já taky, Corsair 2x16GB 3000MHz
Upgrade z FM1 na AM4...aspoň na 4-5let.
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 15:18:38

Presne ty same jsem si taky koupil, cca 6 týdnu zpět. Tak doufám, že budou ok!! :-D
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 17:03:35
avatar
heh, a ja myslel ze se asi moc neprodavaji, kdyz byla dostupnost jen na objednavku..u me uz taky cekaji v supliku na 1700x :o)
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 21:12:44
avatar
Na Alze piseu u Ryzen 1700X bez chladice a na Bohemce zase s chladicem - a jiny obrazky - tak cemu verit?
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:24:50

pozri si produktovy kod a porovnaj s AMD ofiko strankou, vzdy su dva pre kazde SKU, tato varka je bez chladicov
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 21:11:47
avatar
Jsem rad, ze jsem veril v obrovsky uspech. Ale i tohle prekonalo na mile ocekavani, zejmena pak ceny. No, tak jeste doufam (a plne verim), ze to same predvedou i u GPU.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - masovky 2017-02-22 21:19:33

nejmasovejsi bude 1300 a verze 1500x si myslim a to za hodne dobre penize a na tyhle procaky se tesim
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 21:55:02
avatar
Tak tohle je pecka asi vyměním FX 8150 za něco jiného a HD7970 už půjde taky o dům dál, asi jako dar
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:14:26

Když čtu článek, tak mi přijde, že AMD je s Intelem snad domluvené. Intel nechal konkurenčně dorovnat AMD ... z jakéhokoliv důvodu..?
Protože nevěřím, že Intel neměl přehled o procesorech AMD a nepřizpůsobil se tak situaci.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:43:13

Moje teorie zni ze Intel necha AMD se nadechnout aby mu zustala (kontrolovana) konkurence a nemel problemy s antimonopolnima uradama.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:48:45

Taky si myslím, že v pozadí je daleko více, než žabomyší války uživatelů.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:52:52

ted ste me kluci pobavili
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:54:59

Proč? Vysvětli.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:59:36

proc by Intel poustel takhle trh?a ty teorie o monopolu si nechcte,to je dost vzdalene,jedina moznost je,ze vedi,ze by Ryzen byl o dost horsi nez se profiluje
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 23:07:02

Vše jsou jen domněnky.
Ale musíš uznat, že po takové době, kdy AMD kralovalo s Athlonem 64 a trochu si napravilo reputaci s PHII ... je to mnoho let, kdy Intel je dominant. Nelze tedy přehlížet určité spojitosti. Myslím, že to minimálně prospěje k rozumovému myšlení spousty z nás. Je to o diskuzi.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 23:14:24

tak verim tomu,ze intel se smiril,ze pujde s cenou dolu a nebude mit takovou marzi(produkty ma a ma co nabidnout,ale musi ubrat na cene,coz je zas nepolozi ze?) a cekal kam AMD polozi ceny, je to dost agresivni ze strany AMD a ted je na rade intel
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 07:08:13

Intel určitě ceny sníží, nějak reagovat musí a výkon procesorů asi zvedat nebude .
Sice u některých zákazníků uspěje s tím že on je velký INTEL takže nemá cenu uvažovat o nikom jiném, ale to by ho v současné situaci dlouhodobě neudrželo.
Ale v zásadě souhlasím s DD. Pokud se do toho Intel opře a agresivní cenovou politikou převálcuje AMD, tak AMD jde do kopru a intel má problém s antimonopolníma úřadama, protože pak by mu jako konkurence na x86 trhu zbývala jen VIA a ta je tu jen do počtu.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 08:18:03
avatar
Pokud jde o snižování ceny, tak má Intel ještě jeden problém, který si však přivodil sám. Jde o integrované grafické jádro do CPU, Intel ho totiž nasral skoro všude. přitom mu to zvětšuje plochu jádra a tedy efektivitu výtěžnosti Waferu a tedy zvyšuje náklady. Grafické jádro v CPU pro notebooky a nebo kancelářské stroje je v pořádku, ale vyšší segment má být GPU jádra v CPU prost. Přeloženo od I5 výše žádné GPU v CPU. Realita Intelovských produktů je však jiná.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zhaoxin VIA Alliance Tech. Inc 2017-02-23 10:01:10
avatar
No minimálne v Číne "VIA" (VIA Alliance Technology, Inc. "Zhaoxin") nám krásne rastie... pričom nikdy v histórii nemali toľko produktov na trhu byť nateraz "len" v Číne a jej okolí.
zdroj: http://www.zhaoxin.com/ Odkaz
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 08:08:10
avatar
Samozřejmě že je to nepoloží. Ale očekávané příjmy sestřelí cenu akcií Intelu dost dolů, z čehož možná některé akcionáře a nebo spekulanty klepne pepka.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - á em dé 2017-02-22 22:15:55
avatar
a kdo se zbavi sveho "draheho" intelu aby si koupil AMD levnejc a dorovnal si vykon ? potencial je v novych kupujicich... a co si budem rikat, jak casto clovek meni pc... vesmes dochazi li vykon tak se meni VGA, casto to dostacuje.
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:24:33

YEESS
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 22:53:58

tak je dost uzivatelu co jedou na FX,I7 920 a dalsi takovy platformy a ze je jich dost.

To Varin: jinak verim presne tomu co rikas,Intel neveril,ze AMD neco vyprodukuje,ale kazdopadne muze zareagovat,zacne vyrabet i7 a dalsi za ceny i5 atd.,co jim jineho zbyde
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-22 23:03:02
avatar
Jak je vidět Ryzen nezklamal, snad se časem objeví i nějaké ty novinky v nižším segmentu, aby i u procesorů do 5 tisíc bylo na výběr. Ale byl bych hodně opatrný s tím tvrzením, že Intel usnul na vavřínech. Jen nevidím jediný důvod, proč by to měl dávat na trh, dokud nebyla konkurence. Pochybuji, že ty tisíce inženýrů tam hráli celá léta World of Warcraft...
Kryptortor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - úspěch AMD 2017-02-22 23:04:57
avatar
Musím říct, že to se se stalo, je opravdu taková malá revoluce. Teď už nevím přesně, ale je to cca 15-16 let zpátky, kdy jsem byl doslova nadšenej z Duronu na 700 Mhz (tehdy skvělý poměr cena/výkon).
Už když před 5 lety AMD oznámilo návrat Jima Kellera (ten se významně podílel na úspěchu K7), říkal jsem si, že se chystá něco fakt významného. Trvalo to to skoro 5 let, ale stojí to za to. AMD dalo po hooodně dlouhých letech Intelu pěkně na prdel. Konečně! Děkuji
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 00:17:54

Sranda,teď jsem se koukal LTT a i7700k vs r1700, vítěz?? AMD, pak že to 8jadro nemá pro hráče přínos, sice jen 5fps cca ale i tak
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Predobjednano 2017-02-23 00:38:01
avatar
Predobjednano (x1700), na tohle jsem cekal jak decko na Vanoce

DD docela me tu zaujal test nejakeho AIO chladice, existuje uz neco pro AM4? Doporucil bys?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 01:22:04
avatar
Kdyby se někdo zbavoval FX 8370E bez desky tak PM, měl bych to pro kamaráda, který jede na 6jádru phenomu. Nedávno mu odešla deska, tak pořídil novou s M.2/USB3.1 no a FX8370E by bylo nej CPU, co tam jde nacpat. Něco mi říká, že vzhledem k Ryzenu jich bude brzy na trhu spousta
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 07:39:55
avatar
ale ty ceny jsou obrovské, během pár měsíců to spadne tak o 30%
ten 1700 je nejlepší 65w pro toho komu jede počítač nonstop se vyplatí každý wat, 16 vláken je super
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 08:56:52

Jenze paradox je, ze komu jede komp nonstop, tak ho spis bude zajimat klidova teplota, bez zateze, kde je pro me docela prekvapujici, ze si udajne vsechny 3 modely vedou stejne 40-41 W. Ale jinak mas pravdu, v zatezi je to paradni spotreba, jestli pujdu do nejakeho ryzenu, tak to bude prave tento.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 10:26:40
avatar
Jo, přesně na něj (1700) myslím, stavím nové pc a tohle bude pro mě ta nejlepší volba, pc mám často zapnuté víc jak 12h, někdy běží i několik dní, ještě vybrat desku.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 08:09:16
avatar
Heh, na CZC mají 1700X o pár stovek levnější
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 08:23:22
avatar
Hura, konecne je to tu. Bude kopa novych testov a konecne riadny vyber na poli CPU
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2017-02-23 08:46:56

A teď se přiznejte! Kdo ty co věřili a doufali označoval za hlupáky, co nečtou a nezajímají se? Moc by mě zajímalo, kolik z těch, co mě mínusovali, se teď hrdě a nahlas hlásí k AMD. Doufám, že to v testech bude ještě lepší a lidi se zas nebudou stydět lepit si na bednu logo.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 11:08:55

Já se třeba k nikomu nehlásím a nechápu, proč to lidi dělají a za každou cenu musejí být součástí nějakého stáda. A hyzdit si krásnej case nějakejma samolepkama od kohokoli, díky, ne. Kupuju to aktuálně výhodnější pro mně. Třeba to bude aktuálně AMD. Třeba za 3 roky zase Intel, je mi to jedno.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - je to trochu jinak 2017-02-23 20:52:41

Nedávno tu byli označení za neznalce a hlupáky všichni, co doufali, že by řízek mohl být lepší než Intel nebo překonat Intel. Já se snažím zůstat nad věcí, ale na tohle jsem tehdy reagoval, protože samotné tvrzení zostuzující kohokoli, kdo věří nebo doufá v dobrý výsledek a nebojí se to říct nahlas ( ať už to dopadne jakkoli ), je projevem hlouposti až nebetyčné. A to, že mám rád AMD neznamená, že ho budu ortodoxně prosazovat. Ta sympatie se prostě vytvořila. Ostatně sám jsem tady v minulosti zmínil, že stavět komp na FX jde obhájit jen těžko. Nechci tady vyřvávat ve stylu " já jsem to říkal". Tak dobrý to AMD zase není. Tehdy jsem napsal, že není hlupák ten, kdo doufá, ale ten, kdo takové lidi nazývá hlupáky. Tohle je jen tečka za tím poněkud hloupě pojatým článkem.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 12:00:17

Stejně tak tu jsou označováni za hlupáky lidi, co si kupují Intel, protože je Intel ždíme. Jaksi mi tu chybí nestrannost v diskusích. Já nikoho hlupákem nenazýval, jen takové to věštění moc nemusím :-) Mám rád fakta, ne domněnky.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já jen upřesňuji 2017-02-24 16:51:57

Ten plus máš ode mně. Protože je to vcelku racionální úvaha. Do jedné z posledních sestav jsem dával Intel. (Poslední byl Athlon) :-) Právě proto, že to jinak nešlo. Jsem v tomhle absolutně přející. Některý komenty se musí brát s rezervou, protože kdyby se lidi měli rozkmotřit kvůli čipu, to už by bylo fakt špatně. Já bych třeba hrozně rád znal autory minusů u komentů, kde je mínus fakticky absurdni. Každý někam patří. Tvoje stádo je rodina, stát, nějaká zájmová skupina. To není taky důvod ty lidi škatulkovat negativně. Vyčleňovat se a izolovat je špatné. Ale je to jednodušší, než respektovat ostatni. Jenže se blíží doba, kdy právě stádo bude určitým garantem bezpečí. Zničit sto jednotlivců je snadné. Ale znicit stohlavé stádo... :-) Trocha filozofie :-)
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 09:21:55
avatar
Super. Ak je to všetko pravda, konečne sa postupne dočkáme aj nejakého toho skutočného vývoja a progresu, ktorý tu posledné roky úplne absentoval. Nuž a - pre našinca dôležité - mali by sme sa dočkať aj rozumnejších cien.
Ja síce nie som ani notorický hráč, ani nerobím 3D animácie, takže pre moje účely už sú tieto výkony úplne zbytočné (mám i7-4790 a GTX960, 100% spokojnost), avšak pre zvyšok sveta je dobrá správa, že sa niečo na tomto poli zmenilo. Veľmi som ešte zvedavý na grafiky VEGA, pretože ak budú v porovnaní s nVidiami vyzerať rovnako ako Ryzen proti Intelu, bude to znamenať, že AMD sa podaril malý zázrak. Veľmi rád si počkám na testy a na reálne čísla.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 09:34:25
avatar
Tak a je to tady. AMD není jen mírně levnější u stejně výkonného CPU jen o 10%, ale o fantastických 50%. Což jsem rád, že moje přání a odhad nebyl nereálný
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dalsi problem pro Intel 2017-02-23 09:36:51

myslim si,ze Intelu se zastavi i prodej,protoze bude plny bazar procaku s i5,i3 atd.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 09:45:17
avatar
Už jenom počkat na desky. Na Alze je Asus a Gigabyte, CZC zase Asrock a Asus. A MSI zatím nikde (vyhlížím X370 Gaming Pro Carbon)
Tak zatím vypadá dobře Asus Prime X370-PRO. Ale popisky občas nesedí a na webu výrobců zatím nic.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 11:21:04

Jo tak při vydání to bude z dostupností desek Asus a MSI trochu horší...
zbiju [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 10:05:23

Myslíte, že OBR vybuchne?
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podle neoficiálních zpráv 2017-02-23 11:21:58

si podřezal žíly. Co uviděl v posledních chvílích svého života ho šokovalo ještě více, zjistil že jeho krev je červená a ne modrá, jak se domníval. Čest jeho památce ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 11:22:13

Myslím že ne, drží ho pod tekutým dusíkem..
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 12:21:52

PC Tuning mlčí o výkonu Ryzenu, jen tam jen malé info o možnosti předobjednávek a parametrech procesorů. :-) Jsem zvědavý jestli vůbec něco napíše ...
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 12:28:46

tam ohladom Ryzenu skapal pes ... za posledny tyzden ked sa zacali ukazovat nejake testy Ryzenu nedali ohladom toho ani malu zmienku ... ocividne su hodne zaskoceny
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 12:59:37
avatar
Obr mlčí a šťourá kde co by na AMD vytáhnul za špínu.
Možná něco vyšťourá, ale bude mu to k ničemu
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zatím mlčí :-) 2017-02-23 21:58:39

Už nějakou dobu se dívám i na PCT a přiznám se, že s jistou dávkou zlomyslné škodolibosti, ale kolem AMD tam toho moc není. Každopádně jestli má Ryzen zápory, OBR je najde jak proutkař vodu. Teď čeká, až skončí NDA. :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:13:20
avatar
RYZEN má jeden podstatnější mínus ... ale jen pro poměrně malou skupinu uživatelů určitě ho najde a neopomene zdůraznit .... i když vzhledem k cenovým rozdílům to nestojí moc za řeč
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:24:32

Čo aký, že je od AMD ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:28:22
avatar
no to možná pro některé bude ten vůbec největší mínus ....

řeknu v recenzi i když to někdo stejně provalí asi dříve ....
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:42:17
avatar
ECC? :o)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 00:24:28
avatar
ne .... ta je vyhrazena serverové NAPLES platformě, tedy ZEN "OPTERON" ....
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:49:44
avatar
Pre mňa (a tých čo procesory nekupujú primárne na hranie, ale prácu) je to pri modeloch Ryzenu R7 1700, R5 1600X, R5 1500, R5 1400X, R5 1300, R3 1200X, R3 1100 smerujúcich voči Core i3, i5, i7 jednoznačne absencia IGPčka (iGPU) v procesore resp. v čipsete a => nutnosť prikúpiť minimálne super low-endovú diskrétnu grafickú kartu => k procesoru treba pripočítať cenu takejto dGPU a samozrejme aj spotreba bude zrejme vyššia ako IGP (iGPU).
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:52:16
avatar
Ja si myslim, ze ta absence IGP je stezejni pro ty lepsi ceny. Chapu, ze to je pro nekoho handicap. Nepochybuji ale o tom, ze pro vetsinu to je v konecnem dusledku naopak ten nejvetsi prinos..
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 22:59:05
avatar
Jasné, že ten kto sa hrá teda hráč je pre neho IGP/iGPU zbytočne plytvanie kremíkom (100% súhlas), ale nieje všetko o hraní a ruku na srdce veď aj AM3/AM3+ malo práve k nehybridným procesorom aj možnosť čipsetu s IGP/iGPU ako zobrazovadlo pre prácu dostačujúce.
Alebo aspoň keby to malo nejaké externé 2D zobrazovadlo na spôsob Base Board Management Controller-u ASPEED AST2300 a pod.
link: Odkaz
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jestli chceš 2017-02-24 22:25:39

Ty procesory R7 jsou oproti Intelu s IGP o tolik levnější, že si to zobrazovadlo můžeš dokoupit extra a pořád velmi výrazně ušetříš. R3 a R5 budou mít svoje ekvivalenty v APU 4C/8T a 4C/4T a ráno jsem četl, že dokonce chystají i 2C se silnější grafikou. Takže podle všeho si vybere opravdu každý. Ale jestli chceš za každou cenu super čip s IGP, budeš muset jít do Intelu. :-)
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2017-02-24 22:28:38

:-)
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konkurencia 2017-02-23 12:30:13

Skoda len ze im to tak dlho trvalo. Prakticky neexistujuce konkurencne prostredie uz od dob Sandy B a nasledne aj smiesnej cenovej diktature Intelu/Nvidia vytvorilo zo silnej PC master race samoucelnu tahanicu $ bez akejkolvek inovacie a s mizernym SW obsahom.. Dufam len ze uz nieje moc neskoro nato aby sa im tato investicia vratila spolu aj so sklamanymi zakaznikmi z predoslej generacie.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 12:40:47
avatar
Intel půjde jistě s cenou dolů. Je vidět, jak dlouho nás pohodlně dojil díky neexistující reálné konkurenci.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 13:01:52
avatar
Souhlas. A je to dobře, konečně konkurence co ty ceny Intelu stlačí. Jsem zvědavý jak se tenhle souboj bude vyvíjet
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 13:09:54

Sakra a pak že je nějaká svoboda. Musíme se nechat dojit.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 13:15:33
avatar
Ale jo, svoboda...svobodně se můžeš rozhodnout jestli koupit (a nechat se podojit) či nekoupit (resp. teď už : koupit jinde)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 13:24:57

Život je krátkej, řešíte tu nesmysly
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 13:31:55

Přesně, teď už budou jiné možnosti a je zbytečné se bavit o tom co bylo, ten kdo se chtěl nechat dojit tak byl podojen, smutné je že se najdou i jedinci kteří se nechají podojit i teď když nemusí.. ale že se tu rozjelo téma že, připadám si jako v zemědělství, každý jen a jen dojí..
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 13:48:35
avatar
No a že to jde i bez kravína
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 13:52:15

Jo tomu se říká suchá ekonomika, hlavně když je většina spokojená...
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podseknuté ceny procesorů ZEN 2017-02-23 13:28:52

Přemýšlel jsem proč je cena srovnatelně výkonného hardware o 50% nižší než u Intelu. Podle mě se do toho promítá zásadním způsobem WSA smlouva mezi AMD a GloFo. Minulý rok zaplatila srážku 400mil. dollarů (v hotovosti 100mil.) za nedodžení objemu výroby a tak je pro AMD asi výhodnější snížit cenu ZENu a prodávat to jako housky na krámě (tj. mít objem výroby waferů u GloFO), než mít dražší cenu, méně prodat a pak zaplatit balík za nedodržení WSA. Jednoduše řečeno než platit pokutu, radši prodávat levněji a rozdíl získat na objemu prodeje a ještě jako bonus zíkat větší podíl na trhu. Kdo vyhrává je zakazník, díky AMD že jsi zpět. Toť konec mé spekulace.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 14:07:14
avatar
No bez ohľadu na výkon sú ceny tých procesorov úplne mimo bežných smrteľníkov byť sú konkurencieschopné a vysoko výkonné, v podstate sú to ceny TOP grafických kariet:

• AMD RYZEN 7 1700 Předp. cena 9 790,- CZK / €359,90 s DPH
• AMD RYZEN 7 1700X Předp. cena 11 990,- CZK / €440,90 s DPH
• AMD RYZEN 7 1800X Předp. cena 14 990,- CZK / €550,90 s DPH

K tomu nateraz najlacnejšia doska s Predpoklad. cenou 2 799,- CZK / €100,90 s DPH

A samozrejme bez grafickej karty byť tej najlacnejšej to nepôjde...

Len pre porovnanie koniec lacných časov AMD:

• AMD FX-8370 s cenou 5 439,- CZK / €199,90 s DPH

Aj napriek tomu pokiaľ Intel nespraví niečo s cenami tak konečne po rokoch je AMD nielenže opäť v hre, ale s omnoho výhodnejšou ponukou.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 14:26:31
avatar
No tak pro "běžné smrtelníky" tu budou 4C/4C(8T) kolem 4-6tis.
Vzhledem k tomu, že je tu velký skok v IPC, tak ani tyhle procíky nebudou špatnou volbou.
Prostě jako první potřebovaly na trh dostat top modely.
Detik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 14:18:00

Lisa říkala, že 99% procesorů se prodává pod $500 a AMD potřebuje prodávat a to že hodně. Proto ta nízká cena, Top procesor za 15 000,- není 30 000,- za intel. Na to zabere spousty zákazníků. Samozdřejmě u levnějších CPU už cena poloviční určitě nebude.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 15:38:11

Tak tohle jestly bude pravda a amd se podari takovi vykon a ceny drzet i pro dalsi generace zenu tak intel co se tyce cpu do pc uplne zkrachuje.Prijde mi to jako taktika totalne rozprasit intel.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 15:50:08

Když opomenu to, že neumíš česky, tak nemůžu opomenout, že o trhu víš kulový. Intel má nahrabáno tolik peněz z předchozích generací CPU, že ho jednoduše AMD nemůže s jeho prostředky převálcovat, bylo by ale fajn, kdyby AMD drželo krok a Ryzen nebyl zase na dlouhou dobu poslední úspěch. A kdyby se svět úplně zbláznil a Intel opravdu lehnul popelem, nepřál by sis vidět ceny, co by nasadilo AMD.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 11:47:43

Kocour proc sem tahas cestinu ty to pises z telefonu nebo odkad samo ti to kontroluje pravopis ohackuje,ocarkuje a budes tu hledat chybky jo Dalsi vec o trhu vim kulovy jako to ze intel ma nahrabano vim taky takze vlastne vime oba kulovy nicmene nepsal jsem krach intelu jako takoveho ale co se tyce cpu do pc ne o vsech segmentech co intel provozuje.Z dlouhodobeho hlediska kdyz bude amd podavat vykon za takove ceny tak at chces nebo ne lidi budou vic a vic kupovat cpu od amd to ze se vzdycky najdou masochysti co pojedou intel at se deje co se deje je mi jasne.Jinak proc by svet zblaznil kdyby intel lehnul popelem ba naopak lidi by dostaly rozum a zacali si vice vazit svych penez.Tva logika taky neni buhvi jaka tak priste zkus bez rejpu prosim.Jdu se ucit ceski,ceski,ceski
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 11:53:50

Čti pořádně. Protože je nemožné zlikvidovat Intel na poli CPU a kdyby jsme se tedy už oddali té fantasmagorii, že by Intel zkrachoval, pak by AMD nehorázně zdražilo úplně stejně jako teď Intel, když prakticky neměl konkurenci. Takhle se totiž trh naprosto normálně chová.
Ryo2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pretoceni 2017-02-23 16:18:27

Jsem z nových procesorů AMD nadšen asi jako většina z vás tady. Nicméně hodně čtu jak se každý těší že to půjde přetaktovat na 4,5ghz a více. Tomuto bych moc nevěřil určitě ne u první generace. Původně se tu hadalo kolem 2,8ghz poté přes 3ghz a nakonec je to v turbu 4ghz.myslím že AMD to vytočilo na 100% aby dohnalo co nejvíce Intel a nám to už moc Pretoceni nedovolí. Myslím že bude max 4ghz na všechny jádra a konec. Ale byl bych samo rád kdybych se mýlil.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 16:38:29
avatar
Já netvrdím že každé CPU půjde na 4,5 GHz, ale rezervu určitě mají. Vycházím z TDP těch CPU. O něco zvýšit napětí a půjdou nahoru. Že pak budou baštit 130 - 140 Watů? No a co to Intelovské CPU po přetočení také.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 17:25:25
avatar
Verim, ze ty 4,5GHz by mohly byt realne.
Mimochodem, dneska rano sem cetl zvesti o novem svetovem Rekordu v Cinebenchi 15 s Ryzenem na 5,2GHz (tekuty dusik).

Kód:
http://www.tweaktown.com/news/56401/amd-breaking-world-records-ryzen-7-1800x-already/index.html
Ryo2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 17:12:48

Taky netvrdím že mám pravdu já, jen jsem tak uvažoval nahlas. Byl bych rád kdyby to šlo zvednout na 4,5ghz ale jak říkám, už ty 4ghz v turbu jsou malým zázrakem se kterým snad nikdo ani nepočítal. No uvidíme v každém případě se jedna o první ryzeny další budou lepší a lepsi.
RockStorm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to chce klid. 2017-02-23 18:50:40
avatar
No,..... libí se mi cena procesorů, počty jader a vláken...slušnou L2/L3 Cache... ale dokud neuvidím realný herní test ve hrách které využívají plně aspoň 4 jádra jako tak si ještě zachovám klid...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 19:20:58

Jsem na tom úplně stejně, v hypetrainu nejedu.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 19:53:34

Taky tak. Navic spis cekam na 6/12.
Hlavne doufam, aby v tom zase nebyl nejaky hacek, protoze tohle vypada vic nez pekne. U grafik byl taky poradny hype (jeste vetsi nez na tohle), jenze se cekalo vic (na druhou stranu nezklamaly a splnily sliby), navic jejich uvedeni se nevyvedlo.
JozkoSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-23 20:23:51
avatar
Ceny su super na leto upgradnem CPU + dosku + skrinu
marek11ss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-24 09:27:46

Vcera som pozeral na dosky na alze GIGABYTE AORUS AX370-GAMING 5 cena tejto dosky okolo 8:50 bola 180 a niejaké drobné pridem pozriem o 2 hodinky cena dosky 221,90
Ladis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Notebooky 2017-02-25 18:15:34

Jak to vidíte s novými notebooky, potřeboval bych novej. Mám zálusk na HP 450 G4 (dobrá volba???)...myslíte, že je dobré si počkat na notebooky s Ryzen procesory? A za jak dlouho budou na trhu?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 298x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 212x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 828x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6