AMD je v šetřícím režimu a úspory se dotknou i sponzoringu a marketingu a dokonce AMD ukončí spolupráci s ikonou Formule 1.
Nedávno jsem se v jednom článku zamýšlel nad tím, jak chce AMD prodávat své výrobky, když nejsou vidět. Bohužel AMD upadne do tmy ještě více. Asi nejznámější reklama na AMD se nachází na vozech formule 1 stáje Ferrari. Těžko si představit lepší reklamní plochu v celém automobilovém sportu a vůbec ve sportu obecně. Špičková technologie počítačů a špičková technologie F1, to k sobě pasuje, jako vejce k vejci a v současnosti se dávno Formule 1 neobejde bez výkonných počítačů a procesorů. AMD má nejlepší reklamní plochu, kterou vůbec může mít na vozech a kombinézách lidí, kteří jsou nejčastěji v záběrech kamer, fandí jim většina světa a zkrátka je to v současnosti největší propagace AMD vůbec. Za vznikem této spolupráce mezi AMD a Ferrari stojí Henry Richard, který již v AMD nepracuje. Smlouva je to dlouhodobá a zanedlouho vyprší. AMD se nechalo již slyšet, že kontrakt zatím neprodlouží.
(Ferrari F1 2008 - GP Turecka)
Samozřejmě že mít logo na vozech F1 něco stojí a mít logo na Ferrari F1, to stojí 2x tolik. Kdyby AMD nebylo v situaci, ve které je, nejspíše by se svého místa na vozu Ferrari nevzdávalo. Závody F1 jsou v současnosti jediná oblast, kde můžeme AMD vidět díky vozům Ferrari F1 výkonově daleko vpředu, před Intelem, který spolupracuje se stájí BMW Sauber :). Samozřejmě loga výkon nedělají, ale počítačové firmy se do F1 jen hrnou. Jmenovat například můžeme firmu Lenovo a ACER. Tak mě napadá, že AMD nikdy příliš této spolupráce s Ferrari nevyužívalo, nevím proč, ale je to dost nevyužití takového potenciálu, které značka Ferrari nabízí. Jediné, co bylo vidět, byly notebooky ACER Ferrari s procesory AMD. Zajímalo by mě, zda se ACER Ferrari bude objevovat s AMD i nadále, i to by byl docela ústup ze slávy pro AMD. AMD stojí sponzorování Ferrari ročně něco mezi 10 až 20 miliony dolarů, to není zase tak moc, ale v AMD to dnes někomu přijde za takovou pozornost asi hodně.
Pokud můžu říci svůj názor, tak AMD, které by naopak v současné situaci mělo vyhledávat atraktivní možnosti propagace a dát své výrobky ve větší známost než jsou, tak zdá se dělá pravý opak. V současnosti, i když AMD má většinu běžných desktopových, mobilních i serverových procesorů plně srovnatelných s konkurčenčním Intelem a to samé platí o grafických kartách ve srovnání s produkty NVIDIA, nedělá jim AMD potřebný marketing a reklamu a ty tak na to zkrátka dojíždí, proti třeba i lehce horší a cenově méně výhodné konkurenci. Ta má však výraznou podporu v marketingu a dobře víme, že marketing prostě funguje, prodává se to, co je vidět. AMD tak tímto krokem šetří na nesprávném místě. Místo aby se zviditelňovalo, zahrabe se do temna. S klesajícím podílem na procesorovém trhu skutečně nevím, jak chce řadu lidí později přesvědčit ke koupi svých procesorů, když značku AMD nikdo nebude znát a stejný osud pomalu potká i grafické karty AMD ATI Radeon, které také nemají propagaci, kterou by si zasloužily. Jako pozorovatel musím říci, že neobnovení spolupráce s Ferrari je velká chyba, i kdyby to měla být jediná reklama na AMD, při správném využívání potenciálu této spolupráce by vydala za mnoho ostatních. Je sice hezké, že AMD tedy ušetřené peníze investuje raději do výroby a vývoje, ale dobře víme, že technologicky nejlepší a výkonově třeba i nejlepší za dobré peníze, dnes bez správného marketingu a zviditelnění nemusí být ten nejúspěšnější produkt na trhu. A to nemluvím o tom, že na místo AMD na Ferrari F1 si jistě dělá zálusk řada dalších technologických firem, vrátíme-li se k tématu aktuality. Když trochu zaspekuluji, tak třeba taková NVIDIA by jistě svá loga na Ferrari ráda viděla a i by na ně měla. Navíc by dokázala z této spolupráce marketingově hodně vytěžit. Pro AMD by to tedy mohla být škoda dvojnásobná. No, snad u AMD vědí, co dělají ...
Zdroj: Fudzilla
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|