AMD koupilo Xilinx! Je to oficiální, za 35 miliardy dolarů se otevírá zcela nová kapitola. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 27 říjen 2020
altNeuvěřitelné se stalo skutečností, AMD a XILINX oznamují zásadní dohodu pro IT svět

 

 

 

 

Zatímco společnosti NVIDIA její snaha o nákup ARM nejspíše nevyjde (proti je totiž zatím většina antimonopolních úřadů, které musí akvizici schválit), nově oznámené sloučení AMD a XILINX by naopak mohlo trhu v mnoha směrech maximálně prospět.

Pro mnohé jde o velmi překvapivé oznámení. Tím spíše, že AMD za XILINX zaplatí 35 miliard dolarů. To je obrovské množství peněz, speciálně na firmu, která má tržby kolem jen 2 miliard za kvartál. Proti tomu je tak 5,4 miliardová akvizice ATI, úplná legrace. Jak to tedy AMD zaplatí? Jednoduše. Svými akciemi :). V rámci transakce akcionáři Xilinx získají za každou svou akcie 1,7 akcie AMD. To by ohodnocovalo akcie Xilinx na úrovni 143 USD za kus, což představuje nabídku o 24,8% nad včerejším závěrem. Je zjevné, že akcionáři XLINIX a AMD svému novému podniku a spojení věří. Ostatně mají k tomu velmi dobré důvody.

Xilinx je strategický výrobce FPGA řešení, speciálně na serverových a výpočetních platformách velmi zásadní technologická firma, jehož konkurenci poměrně nedávno koupil Intel (ALTERA) a jiného (MELLANOX) zase koupila NVIDIA. XILINX by tedy AMD přinesl technologie pro výrazné obohacení a zásadní technologické posílení serverových a HPC technologií. Včetně vstupu na zcela nové trhy. Proč akcionáři XLINIX souhlasili s akvizicí není těžké uhodnout. Líbí se jim pozice a produkty AMD a jejich výhled do dalších let. Tohle spojení by tedy mělo být prospěšné pro všechny. I když samozřejmě není bez rizika. Kombinovaný team nicméně bude tvořit 13 tisíc inženýrů a 2,7 miliardový roční vývojový rozpočet, a to už za něco stojí. AMD plánuje vše dokončit v průběhu roku 2021. Spojení obou firem je ale dobré i proto, že obě mají velmi podobný přístup k práci, k vývoji, k zákazníkům i podnikání, takže to má předpoklady velmi dobře fungovat.

U Intelu a NVIDIA z tohoto spojení radost rozhodně nemají. Tohle totiž může mít velmi velmi zásadní důsledky na trhu, kde dosud vlastně konkurence příliš nebyla. Hodnota ale i význam AMD vůči Intelu tímto spojením také výrazně vzroste. Pokud to tedy nebude probíhat jako sice nakonec úspěšná, ale zbytečně zbabraná akvizice ATI, kdy ovšem naštěstí na rozdíl od minulého, to současné vedení AMD zjevně ví, co dělá.

Každopádně tohle je velké ….

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Poznámky 2020-10-27 13:25:23

1.100% platba účastinami (germanizmom akciami) sa nazýva fúzia..


2.
Citace:
speciálně na firmu, která má tržby kolem jen 2 miliard za kvartál.


v minulosti pred rokom bol obrat AMD 1,801 mld. teraz 2,801 mld USD a a v Q2 1,932 mld.

Citace:

AMD Reports Third Quarter 2020 Financial Results

October 27, 2020 6:30am EDT

GAAP Quarterly Financial Results
Q3 2020 Q3 2019 Y/Y Q2 2020 Q/Q
Revenue ($M) $2,801 $1,801 Up 56% $1,932 Up 45%



Odkaz
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 13:25:26
avatar
Q3 financne vysledky 2,8mld dolarov, ide im
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 14:17:28

Tiež si myslim že toto je skvôr fuzia, keď zaplatili 35 miliard 100% v akciach AMD. Xilinx velmi na vyber nemal, ked sa mu tam nasačkoval Intel aj Nvidia. Len dufam že to AMD nedorazi a zvladnu to.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lenže aj AMD tým získa 2020-10-27 14:54:20

Citace:
Xilinx Says Its New FPGA is World’s Largest
August 21, 2019

According to industry watcher Gartner in a report last April, Xilinx has a 51 percent share,

compared with Intel at 36 percent
and followed by Microchip at 6.6 percent.

Odkaz


Vstup na trh fúziou s niekým, kto má 51%

A AMD checlo vlastné FPGA

Citace:
AMD se pustila do vlastního FPGA, představí ho ještě letos

Nyní máme k dispozici první zprávu, kterou lze chápat jako první neoficiální potvrzení existence FPGA od AMD. Kódové označení projektu je Magnum a k jeho odhalení či představení by mělo dojít během letošní zimy; snad do konce roku.

10. 10. 2016

Odkaz

A už vtedy chcelo AMd integrovať FPGA do CPU
Obrázek
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 15:08:22

Jako člověk, který dělá s produkty Xilinx denně, tak doufám, že AMD rozvíří stojaté vody a konečně začnou začne spousta věcí fungovat. Xilinx a Intel/Altera se prostě u spousty věcí držela hesla "It's not a bug, it's a feature".
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Wow 2020-10-27 16:05:10

Koupě ARM by asi mělo větší smysl ... Nebo jim jde o AI asi v tom bude také hromada patentů, každopádně asi je lepší, když se dva menší spojí a čelí trhu společně. Raději bych ale viděl, kdyby koupili Cerebras s jejich ultramegačipem na AI (46 255 mm2), ikdyž by si AMD kupovala znovu, co už jednou měla a ztratila, Cerebras založili inžové, co opustili Seamicro, které za těžké prachy koupila AMD (s vidinou posílení serverové divize), aby se pak následně dostala do sr.ček s buldoZERO a celou divizi pustila k vodě, nutno dodat, že ještě bez účasti Lisy Su. To je budoucnost, ten monolitický čip je neuvěřitelný, příkon 20 000A při 0.8V, i ten největší čip od Nvidia GA 102 (628 mm2) na RTX 3080 je proti tomu mikročip do hodinek.
https://diit.cz/clanek/cerebras-predstavila-nejvetsi-procesor-na-svete https://www.zdnet.com/article/cerebras-teases-second-generation-wafer-scale-ai-chip/
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 16:41:30
avatar
Hmmm úžasný, ... nepřipadá mi normální kupovat to za takový těžký prachy, vždyť to budou splácet 20 let nebo já nevim jak dlouho, to je šílený, ... to bude zas totálně předražená koupě jako ATI, já do toho samozřejmě nevidim, ale připadá mi, že se AMD nepoučí a nepoučí. Takový výborný kvartální výsledky a místo aby akcie poskočily nahoru tak po oznámení této koupě šli dolů, to je úžasný, ... tohle mě fakt nasralo. Jako AMD velký mínus u mě a nejde o těch pár tisíc co jsem mohl vydělat, ale o to, že mě tohle rozhodnutí za takový těžký prachy nepřipadá normální.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 16:55:29
avatar
Oni to nekoupily je to fůze. Defakto sloučení dvou firem do jedné. akcionáři Xilinxu se nyní stanou akcionáři AMD. Z dlouhodobého hlediska by jsi teoreticky mohl vydělat. Je ale pravda, že i podobná fůze může firmu poslat do propadliště a bankrotu pár podobných příkladů by to bylo.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 16:59:29
avatar
No je vidět, že akcionářům AMD se to evidentně nelíbí, ... jelikož normálně za takových kvartálních výsledků letí akcie strmě nahoru a nyní i přez výborné výsledky letí dolů, takže nespokojenost akcionářů s tím co AMD dělá je evidentní a mě to taky příjde ta cena přestřelená i když to zaplatí v akciích, tedy fůzí jak řikáš.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 17:58:21
avatar
No počkej ten propad až zítra představí karty .-)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 18:50:08
avatar
jj to mě je jasný, ... měl jsem to dobře naplánovaný, dneska jsem očekával dobré kvartální výsledky a tedy růst akcií a zítra jsem chtěl v 17 hodin prodat při představení karet. Holt s tím že ohlásí koupi Xilinxu a všechno co hrálo krásně do karet bude v prdeli jsem nepočítal. Teď přijdu o prachy no, protože čekat jestli to zase vystoupá nevim nevim no, prostě to nevyšlo. Asi něco prodám se ztrátou a něco ještě zkusím podržet třeba do Vánoc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 19:04:12
avatar
není důvod, proč teď prodávat akcie AMD, produktová nabídka je skvělá a bude vynikající mnoho dalších měsíců, akvizice XILINX je výborná zpráva a také to může pomoci, nedivil bych se, kdyby během následujících několika let šly akcie AMD na hodnoty ve stovkách dolarů ... v tuto chvíli není důvod, proč by měly nějak výrazně klesat, zato je hodně důvodů, proč by AMD mělo v dalších kvartálech výrazně posilovat ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 19:37:20
avatar
No je vidět ze nejsi v tomto vůbec zdatný. Protože tohle není o nabídce ale o predstaveni . to ze ma prijit predstaveni noveho produktu zene cenu nahoru a po predstaveni se bublina vzdy vyfoukne a je celkem jedno jak dobry nedobry produkt to je ale ztrati se klidne 25% ktery se pokud je produkt dobry postupne budou vracet klidne cely dalsi rok dokur nedojde zase k hypu nejakeho produktu. Takhle to funguje.

Kdyby jsi tomu náhodou nehodlal věřit. tak se stačí podívat na uvedení Zenu. šup to tam z 92 na 72

Ferrari50 lepší obchodovat krypto tam máš teď skoro jistotu konstatního růstu krize nekrize.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 20:02:16
avatar
já na to koukám z dlouhdobého hlediska ...
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 19:45:21

To že AMD zaháčkovalo Xilinx, je možná dobrá zpráva pro zákazníky Xilinxu. AMD to podle mě považuje za strategický krok, protože krátkodobě z toho nic mít nebude. Představte si, že poměrně dynamické a efektivní AMD by najednou fúzovalo s Intelem. To by se lekla hodně akcionářů. A Xilinx je úplně stejný (ne-li horší moloch než Intel). Zadruhé, uvědomte si, jak si Intel vylámal zuby na integraci portfolia Altery. Dodneška nevznikl široce používaný produkt, který by kombinoval technologie obou firem. Ano, můžeme říct, že to zkoušel ten samý Intel, co má teď problémy s 10nm výrobou a že AMD se to určitě povede. Jako investor AMD bych současně s oznámením o koupi očekával, co bude představeno za koncepty společného vývoje a budoucích produktů. Jinak to podle mě dopadne stejně jako příběh Intel/Altera.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 20:04:24
avatar
AMD se chystá oznámit CDNA výpočetní GPU produkty a nové ZEN3 EPYC procesory v nejbližší době a určitě také začne mluvit o ZEN4 a CDNA2, kde by už mohli být XILINX technologie implementovány ve velkém ....

AMD má obrovský potenciál na serverovém a HPC trhu, staví aktuálně největší a nejvýkonnější superpočítače na světě, tam všude a také mnohde jinde má tohle spojení smysl ...
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 21:31:01

Já se jako investor neptám, co AMD oznámí za novinky ze svého primárního byznysu, ale u strategické fúze chci vědět, kam to bude následujích 10 let směřovat.

Protože přesně tohle se nepovedlo Intelu. Xilinx funguje na technologiích 10 let starých! Protože v oblasti základní FPGA architektury se s ničím lepším nepřišlo. Jen každých pár let to vydá na menším výrobním procesu, v případě SW vymění názvy. Výraz "implementovat Xilinx technologie ve velkém" je prostě nesmyslný (pro mě jako technologa, ne jako pracovníka PR). Navíc je teď éra MPSoC, kdy Xilinx jako takový lepí jen IP cores (od jiných výrobců) s FPGA částí do jednoho čipu. Tedy spíše to má blíže k výrobě jakéhokoliv ARM-based CPU, kdy nějaký výrobce nakoupí cizí technologie a slepí to dohromady.

Navíc pokusů o akceleraci výpočtu PCFPGA už byla spousta a prakticky všechny selhaly kvůli komunikační režii. A to nezachrání ani InfinityLink mezi Zen4 a třeba budoucím Virtex UltraScale++, stejně tak jako kupa HBM řadičů. HLS (a OpenCL) jsou známá řadu let, ale pořádně to nefunguje dodnes.

Nejpravděpodobnější postup AMD bude vykydat starý bordel z Xilinxu a začít vyvíjet (skoro) od začátku (protože jsme si koupili patenty, tak můžeme), ale pokud se do toho pustí s vervou známou ze ZEN architektury, tak to za 3-4 roky dotáhnou k něčemu použitelnému. Pokud budou mít štěstí.

Většina FPGAčkařů to bere tak, že AMD si pořídilo velkou kouli na noze s nápisem Xilinx. A zároveň doufají, že to AMD nepoloží a zlepší se produktová nabídka a podpora Xilinxe.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 22:19:40
avatar
souhlasím ... není to o produktech současných, ale o těch další generace a není těžké říci, kam s tím AMD míří a směřuje ...

další rozvoj čipletového designu, multičipů a to na poli a bázi ZEN4 a ZEN5 architektur, CDNA atd. Já si myslím, že obě firmy a jejich vývojáři se mohou začít velmi vhodně doplňovat a využít technologií toho druhého pro jednu platformu a propojené produkty a vzhledem k rostoucímu zaměření a významu AMD na poli HPC, serverů a superpočítačů to bylo chytré rozhodnutí a věřím tomu, že to speciálně současné vedení AMD udrží na uzdě. Navíc Lisa Sue si tak před sebe postavila novou velkou výzvu poté, co ZEN a RDNA architektura jsou úspěšně na trhu a v rozvoji má tu další velký úkol ...

já nejsem investor AMD ani nikoho jiného, jsem přísně neutrální v tomhle, ale sleduji to hlavně z toho technologického a uživatelského pohledu. A mě to celé smysl dává a věřím tomu, že AMD je to schopné ukočírovat a skutečně využít speciálně když to bude řídit Lisa Sue a současné vedení AMD, které dokázala už jednou zvednout firmu z naprostého dna ...
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 01:03:18

No právě z technologického to smysl moc nedává. Kdyby Xilinx byl iniciátorem fúze (nebo koupě) AMD, tak dokážu říct, kterým směrem se to ubírá. Zbavit se závislosti na ARMu, nacpat AMD CPU a GPU do stávajících SoC.

Ale obráceným směrem mě skutečně nenapadá jediná technologie Xilinxu, která by mohla být AMD opravdu prospěšná. Jedině že by AMD narazila na patentové problémy, protože všechno kromě FPGA už má. Právě v oblasti čipletů a podobně je dokonce napřed. V hustotě integrace je také napřed. AMD nejspíše nevyužije ani syntézní technologie, protože to jiní umí lépe (Mentor/Synopsis).

Pořád vyjmenováváte jen technologie AMD, se kterými se to posune dopředu, ale žádnou Xilinxe. Respektive technologii, kterou by AMD už dávno neimplementovala.

Určitě budete souhlasit, že takovému rozhodnutí musela předcházet detailní rešerše, proč do fúze jít. A čekal bych, že se oznámí, k čemu je to vlastně dobré (aby tomu investoři rozuměli). Zrcadlit postup Intelu mi přijde zcestné a vysoce riskantní. Jenom kvůli tomu, aby měli "komplexní portfolio služeb a produktů"? To se dá řešit licencemi.

Těsná integrace CPU-FPGA už tu byla mnohokrát a všeobecně se neosvědčila. Zabírá to totiž křemík, který se nedá využít na 100%. Příliš vysoký stupeň integrace povede jen ke špatnému poměru cena/výkon. Protože zákazníkovi budete muset prodat i části, které vlastně nepotřebuje, ale stojí čas a peníze. A samozřejmě to snižuje výtěžnost. Cpát FPGA ho superpočítačů nedává obecně moc smysl, protože buď potřebuji naprostou univerzalitu poměrně pomalého FPGA (málokterá výpočetní část designu v FPGA běhá na více než 200-300 MHz u poslední generace), nebo výpočet přizpůsobím GPU (protože 10x rychlejší než v FPGA implementovaná FP32 jednotka), nebo je lepší navrhnout rovnou vlastní ASIC (když jsou to tisíce kusů).

A na to, aby si Xilinx s AMD vycházeli více vstříc stačilo bohatě formalizovat dohodu o spolupráci nebo si něco licencovat, fúze je zbytečně moc (drahá).

Kdyby AMD oznámilo, že má nápad, co změní svět díky Xilinxu, tak ano, ale tady je úplně ticho po pěšině.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 01:29:44
avatar
AMD se chce více soustředit na HPC a další profi segment, takže techologicky to dává smysl, Xilinx tam je ... šéfka AMD se navíc dobře zná se šéfem firmy a rozumí si, takže zjevná shoda na tom co dál byla ...

AMD už řeklo, že s Xilinx je to běh na dalších 5 let. Obě firmy mají podobný přístup k věcem atd. jestli to bylo drahé nebo ne nevím, to se ukáže až za několik let ....

AMD samozřejmě nebude ohlašovat žádný nápad před tím než proběhne vývoj a bude to aktuální. Celá fůze nicméně je více než jasně vysvětlena a dává smysl z dlouhodobého hlediska a zaměření AMD ...

celkem zajímavý rozhovor na tohle všechno zde: Odkaz
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 08:56:47

Jenže HPC, BigData a spousty dalšími buzzwordy se Xilinx ohání léta a nic. Ale pro PR dobré.

Pokud informuješ pravdivě, jak je AMD dobré, tak by jsi měl vědět, že Xilinx je přesně tak špatný. Je to další moloch typu Intel. Takže tvrzení, že mají "podobný přístup" je daleko od pravdy a je to čistě PR.

Všimni si, že v tebou odkazovaném videu (a ani jinde) se všichni ptají, co tím AMD získá a nedostanou na to přesvědčivou odpověď. A taky chtějí vědět, co Lisa udělá, aby se neopakoval scénář Intel/Altera.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 11:47:03

Zajímavá diskuze EuMatBa a DD, za mě plus. Jelikož se v tomto tématu moc neorientuji (kromě základního názvosloví), bylo pro mě přínosné si vaši diskuzi (včetně článku jako takového) přečíst.

To all: Jinak ano, byla to fúze a ne koupě ,nicméně si myslím že to není podstatné ohledně vyznění článku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 16:08:14
avatar
Tak proto to bude řídit AMD a ne XILINX ;) takže nemám strach, že by se opakovala situace Intelu ....

Odpověď tam je, chtějí posílit v HPC v dalších 5ti letech, AMD připravuje nové generace produktů a tam všude se může XILINX hodit, nemluvě o tom, že sám XILINX má u TSMC zablokované významné 5nm a 3nm kaapacity výroby a spolupracuje na jejich vývoji. To spojení s AMD dává prostě perfektní smysl ...

samozřejmě že reálné produkty vzešlé z této fůze a skutečné spojení technologií obou společností, uvidíme tak za 2-4 roky ...
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 21:16:08

Situace kolem HPC, BigData a Cloud computing se dá naprosto dokonale vystihnout tímhle citátem: “The Cloud computing is like teenage sex: everyone talks about it, nobody really knows how to do it, everyone thinks everyone else is doing it, so everyone claims they are doing it…”.

Tedy PR výraz "chtějí posílit HPC" u dosti odborníků prostě budí (oprávněnou) nedůvěru, protože je to prostě vágní pojem.

Abych to zkusil vysvětlit na analogii, tak je to jak fúze IKEA s Petrofem. Obě firmy vyrábí produkty převážně ze dřeva, používají na to podobné stroje a technologické postupy, ale případů, kdy by jsi to využil je málo (kompletní dodávka interiéru hudebního paláce + nástroje nového symfonického orchestru). A PR se to snaží ukázat co v nejlepším světle, tak jako převratný produkt představí noční stolek s integrovanou hrací skříňkou.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Má to smysl? 2020-10-28 15:55:56

O fůzi se jednalo cca 2 roky. Nepovažoval bych to za ukvapený krok AMD ve smyslu FOMO. Šéf Xilinxu Victor Peng v AMD/ATI kdysi dělal a Lisa asi ví co dělá. On je navíc spíš programátor, SW podpora u AMD trochu kulhala nebo ještě kulhá. To může být plus. A když se ohlédnu, co za posledních 5 let Lisa dostala z lidí v AMD (sama Zeny vymyslet nemohla), věřím, že lidi v Xilinxu rozhýbe také. Kromě toho je Xilinx docela stroj na peníze, oproti současnému AMD. AMD musí cítit, že mu něco v nabídce pro zákazníky chybí a s pomocí Xilinxu to dožene, jinak by to takové operace nešlo. Když jsem si přečetl jejich komentář a odpovědi k výsledkům za 3Q, jako akcionář AMD nepanikařím.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ach ne... 2020-10-27 20:02:26

Pane Stach, o grafikách a procesorech něco asi víte, ale o byznysu nemáte ani páru, dokazujete to "komentováním" kvartálních výsledků vybraných firem a třeba i tímto článkem.
AMD nikoho nekupuje, nemá za co, akcionáři AMD se vzdají 26% firmy ve formě akcií, tento podíl získají naopak akcionáři Xilinxu.
To že je to velmi riziková akvizice naznačuje pokles ceny akcií AMD, současní držitelé prostě tomuto kroku tak moc nefandí. Hodnota akvizice je cca 1/3 hodnoty celého AMD, pro porovnání je to podobné, jako kdyby Microsoft utratil za nějakou akvizici cca 500mld $...
Bezmezně chválit tuto fúzi taky není na místě, riziko je veliké, ať už vzhledem k ceně a tržbách Xilinxu, cca 3mld $ za rok. Velké riziko je, jak si obě společnosti "sednou", příkladů z nedávné minulosti, kdy nakonec fúze dopadla špatně je několik.
Ve světle toho, že další velký výrobce FPGA pohltil před lety Intel, tak bych tuto aktuální fúzi nepřeceňoval.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-27 20:07:03
avatar
ano, rizika tu jsou, ale potenciál je také obrovský, AMD nikdy nic podobného neměla a teď je se svými produkty v pozici, kdy by spojení technologií obou firem mohlo být zatraceně zajímavé ... takže neházejte flintu do žita.

ano, omlouvám se za použití slova koupit, je to fůze ....proto si to AMD mohlo ostatně dovolit .... ale v článku to máte jak to proběhne
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 08:24:22

Jaký smysl tato fůze má? Jaký je rozdíl proti stavu, kdy si AMD prostě služby koupí a licence pronajme? Za 35 miliard by při současném obratu Xilinxu měli vystaráno na 11 let dopředu, pokud by brali její kompletní produkci.
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 07:42:30

Zákon relativity říká že vlastně Xilinx koupil AMD. Když se stal držitelem tolika akcií.. Jen by to blbě znělo. Takhle to vypadá navenek lépe.. Tolik k zamyšlení a pobavení.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 08:23:26
avatar
skorej by som to nazval fúziou... pôvodní majitelia akcií AMD stále držia väčšinu akcií AMD, okolo 76% a budú mať v väčšie kompetencie v rozhodovaní spoločného podniku, takže AMD je vlasntíkom Xilinxu, nie naopak. Keď bude AMD chcieť, tak kľudne vyhodí šéfa Xilinxu, aj keď to sa nestane, ten ostáva (zatiaľ)
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-28 08:26:12

Lisa Su ví co dělá, má podíly na zisku AMD a vloni byla nejlépe placenou technologickou CEO na světe. Sama je špičková procesorová návrhářka (začínala v IBM na Cell), takže by se nehnala do něčeho, co nedává smysl. Cena je to šílená, ale zároveň nestojí AMD žádné cash flow, jen převod akcií. Akciovým spekulantům to samozřejmě vadí, protože technické stránce věci příliš nerozumí, jen krátkodobému zisku a tak budou prodávat, lehký pokles se očekávat, ale rozhodující je dlouhodobý růst a tam si AMD fůzí zajišťuje budoucnost na serverovém trhu, ten je ziskovostí na míle daleko od OEM/Retail trhu. Lisa Su je Steve Jobs v sukni, vizionářka, s čiplety prostě Intelu vytřela zrak, nastartovala lidi v AMD, aby podali životní výkon. Těšíme se na nové produkty.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 540x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1097x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1440x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1299x
Komentářů: 6
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?Čtvrtek, 07 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2912x
Komentářů: 1
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingem
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingemÚterý, 05 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1906x
Komentářů: 3