Proběhne konference Hot Chips 2010, kde přední výrobci budou prezentovat novinky v návrhu čipů. Jednou z hlavních událostí má být vystoupení AMD, které potvrdilo, že na konferenci odtajní detaily ze své nové architektury procesorů (Bulldozer), která je naprosto klíčová pro nadcházející roky a budoucnost AMD, potažmo i konkurence na x86 trhu.
Už dříve AMD naznačilo, jakým směrem se nová architektura bude ubírat. AMD o ní mluví jako o novém přístupu k výpočetnímu výkonu vícevláknových aplikací pro maximální efektivitu a propustnost. Je tedy víceméně jisté, že nové procesory AMD budou stavět na mnohem více procesorových jádrech, než dnes a je také jisté, že budou mít něco na způsob HT, který ale bude odlišný od toho, jak funguje dnes. Spekulace se také vedou kolem toho, zda AMD nechystá nové procesory nejen jako 64bit, ale rovnou i schopné pracovat ve 128bit. Očekává se výrazný nárůst výkonu na plovoucí čárce, AMD také slibuje výrazné inovace na poli řízení spotřeby CPU. Lze očekávat další vylepšení správy spotřeby a vypínání celých částí CPU v reálném čase podle potřeby a skutečné zátěže.
Zatím však nevíme nic o konkrétním datu příchodu nových procesorů na trh, ani není žádná představa o výkonu nových procesorů. 100% víme, že budou vyráběny 32nm a že v základu budou mít minimálně 4 jádra, obvykle ale 8 a později až 16 jader. Součástí čipů má být tak integrovaný DX11 grafický obvod. První 32nm procesory AMD na trhu budou na počátku roku 2011 pravděpodobně CGPU čipy FUSION (CPU vychází ale z Phenom II + DX11 grafika RV8xx), následované budou serverovými 32nm modely založenými na architektuře Bulldozer a doufejme, že někdy přesně za rok nás čekají první desktopové „Bulldozery“, těsně následovanými mobilními verzemi …
Každopádně na konci letošního Srpna se dozvíme o něco více …
Výkonu nebylo nikdy dostatek. Je ale pravda, že nyní máme takovou divnou dobu a to je to na co DD oprávněne pokazuje - konzolová brzda. Kdyby té brzdy nebylo tak ten výkon je dávno nedostačující.
Bohužel vydavatelé her dlouho nebyly schopni a ochotni nabídnout něco co by opravdu výkon an PC využilo. Vzpomeňte i jak Intel nedávno konstatoval jak vývojáři neumí psát aplikace pro více jader. Můj Opteron 185 zvládá Hry jako je Metro 2033 i když jen na střední detaily. Není něco shnilého v hrením světě když to můj veterán zvládá?
Mám otázku do pléna jak je to starý procsor (já to nevygoogloval)? Kupoval jsem ho asi před 5 roky a to už jsem měl těžké problémy ho sehant po internetu.
náhodou teďka konzolové porty zvyšují nároky na CPU protože ty mají procíky hodně silné a slabou grafiku, viz nároky hry Blur pro kterou je optimální čtyřjádro ale zase grafika stačí 1950Pro
DD, nechci tě podceňovat, ale v tý mapě je napsano že budou pasovat do AM3 sběrnice, tudíž tam odpada možnost nového typu HT, protože by ve starých paticích nešlapal, jedině snad že by v AM4 (nebo jak se to bude jmenovat) frčeli na stejnym typu HT s vyšší frekwencí jako tomu bylo AM2 vs. AM2+. Stejně tak 128 bit. Buď to je špatný obrázek s popisem CPU, nebo sis špatně typnul a nebo ti dal nikdo špatný tip. Ale čas ukáže ,takové dohady tu byli i před 15 lety, když se začal rozbíhat ten neskutečně rychlí HW svět :-)
Jenomže ten nový HT může být zpětně kompatibilní. Hypoteticky ho do AM3 můžete nacpat s tím, že pojede pomaleji a na jakési AN3+ to pojede v plné síle. Je také otázka co zvládá kombinace patice a chipset. Třeba má rezervy které ji umožní nový HT zvládnout.
Po opětovném přečtení Váš příspěvek chápu takto: kvůli staré patici tam nemůže být nový HT. Já Vám oponoval dvěma důvody proč stará patice nevylučuje novou verzi HT.
Za rok nebo dva má přijít nový OS od MS. Hovoří se , že má být nejen 64 bitů ve standardu (konečně!), ale i 128 bitová verze. AMD byl vždy průkopníkem nového. Tato orientace je logická (řídí se "jízdním řádem" výrobců HW i SW, a ten říká 32 nm a 128 bitů). Být první. O tom se mluví, nejlevnější reklama. Ať je to s paticí jakkoli, určitě nebude strašit veřejnost dopředu (jéééééé zase kupovat novou desku!!!). Zatím jenom pozitiva.
128 bitu co je to zase za nesmysl? Komu v dnesni dobe nestaci moznost adresovat 4 PB (4 × 1024^5 bytu) ??? To plati i na DDho, mel by sis zjistit neco o soucasnych procesorech, protoze konkretne hlaska "ale rovnou i schopné pracovat ve 128bit" je uplne mimo. Pokud jde o matematicke operace, davno je podporuji i 32-bit procesory se SSE a pokud o adresovani pameti, jeste par (desitek?) let neni vubec kam spechat
Dnes nesmysl, zítra běžná věc, pozítří zastaralá záležitost. Mě by to stačilo, jen kdyby to maximálně využívali vývojáři. Pořád využíváme 32 bitů (věřím, že je to pohodlné a zažité). Proto se honíme za množstvím jader a max. takty, abychom ve finále převážely čtyřmi náklaďáky dvoje kolečka písku rychlostí 150 km/h.
Pánové já věřím že nová architektura AMD konečně začne více šlapat Intelu na paty a to ne jenom cenou produktů ale i výkonností,hlavně ať to nemá porodní bolesti jako fermi,to bych strašně nerad.
záleží na úhlu pohledu. Z hlediska max výkonu na intel asi nestačí, ale zase pokud vynecháme 980X tak ten rozdíl není nijak velkej.
Ale pokud budeš brát, jakej výkon dostaneš za nejakou cenu, tak si myslim že je na tom AMD líp. Třeba když vemeš jako hranici 5k, což je asi max částka, kterou kterou je ochotno za CPU utratit 90% lidu, tak v týhle cenový hladině má nejlepší CPU právě AMD...
"na poli řízení spotřeby CPU. Lze očekávat další vylepšení správy spotřeby a vypínání celých částí CPU"
Mně také zajímá, kdy konečně tohle bude umět GPU, pro kterou je to daleko více potřeba.
Na 100% nebude 128bit. A ani v nejbližších pěti až deseti letech s ničím podobným ani Intel a ani AMD nepříjde. Vůbec nevím, kde se objevila informace, že by se měl od M$ objevit 128bit Windows 8 a tudíž i 128bit CPU. To musel vypustit tak maximálně člověk s velmi povrchní znalostí PC. Nějaký spíše BFU a ne člověk věci znalý.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!