AMD Phenom 9600 Black Edition oficiálně Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 21 prosinec 2007
ADM-phenom-ikonkaAMD oficiálně uvedlo nový procesor AMD Phenom 9600 v tzv. Black Edici, tedy s otevřeným násobičem.

 

Další ze série procesorů AMD s otevřeným násobičem, tedy maximálně vhodným pro taktovací hrátky, vydává firma AMD. Jedná se de facto o první takový model z nové generace procesorů AMD Phenom. V základu je tento procesor taktován na 2,3GHz a 2M cache. Tento procesor je jediný nativním čtyřjádrovým x86 procesorem na světě a má integrovaný paměťový řadič, který podporuje až DDR2 1066MHz. Cena tohoto modelu má prozatím být kolem 280 dolarů. S dostupností a plným využitím jeho schopností taktování díky otevřenému násobiči, to prozatím vypadá všelijak. S největší pravděpodobností se s tímto model setkáme více až v nové revizi B3, která se objeví v 1Q příštího roku. Pro ty, kteří taktují, budou procesory AMD Phenom Black Edition rozhodně skvělou volbou. Taktování nativně čtyřjádrových procesorů AMD je velmi zajímavou zkušeností.

amd-overdrive 

Taktovat lze nezávisle každé jádro zvlášť, každé jádro může jet na jiné frekvenci, nebo je můžete i vypnout, stejně tak můžete taktovat a vypínat Hypertransport apod. Myslím, že nejsem sám, kdo je zvědav na výkon procesorů Phenom B3 a taktovací potenciál. Doufejme, že se k testovacím samplům B3 dostaneme v lednu nebo únoru příštího roku.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 16:12:31
avatar
AMD se vraci na scénu

uvidise co ukaze B3
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 10:48:33

Nedoufej, ze ukaze vic, protoze v dobe uvedeni B3, ktera ma byt vykonnejsi o 10% a to jen v nekterych aplikacich, uvede intel 45nm Core2Duo a ten ma byt v nekterych aplikacich rychlejsi o 40% a v ostatnich o zhruba 5% (diky rychlejsim hradlum)...

Nechapu proc se vsichni boji mono polu, z hlediska uzivatele je to velmi vyhodna vec. Ano ceny zrejme budou o neco nizsi, ale aplikace budou moci byt plne optimalizovane pro procesor, proto vykon aplikaci poroste mnohem rychleji nez vykkon procesoru...

Zhistorickeho i ekonomickeho hlediska se i ukazuje, ze monopol je vzdy cesta ke stabilite a pokroku. (Prosim vsechny ty co se mnou budou chtit hadat, aby si napred nastudovali elemetarni znalosti ekonomie, dekuji)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-23 00:24:34
avatar
jj presne tak...a nikdo nebude co pul roku uvadet novej extra nadupanej vykon hardware takze nemusim kazdej rok vrazet kolik tisic do pc a konecne to nauci vyvojare poradne optimalizovat enginy a ne ty paskvily co vychazely tedka (crysis nebo starsi gothic3 ci nove taky zaklinac a spousta dalsich). jedinej ut3 engine dokazuje jak mocna muze byt kvalitni optimalizace a graficky paradni hru si muzem uzit i na slabsi sestave
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 16:23:48

Ten takt 3334MHz už vypadá slušně. Stačilo by, kdyby tak šli nataktovat jen dvě jádra ze čtyr... stejně většina běžnejch aplikací umí pracovat jenom s jedním, na hry by už 2 jádra Phenomu na 3,3GHz určitě bohatě stačili.
No a B3 už by snad proboha mohla fungovat, jak se očekávalo.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 17:17:45
avatar
by ma potešilo keby ze len ddworldu samo amd pošle nejake takéto phenomiky a aj vy by ste naživo skúsili si ho taktnut ..... by som bol zvedavy ako dopadne ....
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Errata 2007-12-21 17:21:30
avatar
Nevim co kvuli tomu lidi tak silej - ta chyba se projevuje jen pokud taktujete a jen ve velmi specifickych situaci (virtualizace)....
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 17:39:22
avatar
ona sa prejavuje hlavne a hlavne ked je ompletne vytazeny na 100% (nwm kedy dokazese vytazit 4jadra na 100% bezný užívatel alebo hrač)
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 18:11:17
avatar
Jo ale sance ze se projevi je minimalni - ta chyba se projevi pouze pokud se sejde nekolik okolnosti najednou....
drobek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 18:21:11
avatar
což se móc často nestává.
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Screen 2007-12-21 20:21:59
avatar
Nechci do toho rejt ale ten screen uz je dost starej. Myslim ze sem ho videl uz pred uvedenim Barcelony.
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 20:35:42
avatar
ano mas pravdu ,je tento scrren uz stary ale myslim si ze je pravdivy, takze by mel urcite jit na 3,3GHz nataktovat
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 11:10:30

Nekteri lide stale veri na jeziska...

Fantazii se meze nekladou
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 20:41:52

Nativní, nativního, nativnímu, nativním, nativních, nativními. To je hned 6 největších a jediných důvodů, proč si pořídit nový AMD Phenom.
Souhlasím s DD, že budou naprosto skvělá volba pro všechny přetaktovávače. Skončili totiž na velmi pěkném druhém místě hned za procesory INTEL.
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 21:20:22
avatar
no jo ale kdyz si vezmes ze muzes 3 jadra u phenomu vypnout a to 4. jadro muzes podtaktovat tak proc ne ne vzdy potrebujes plnej vykon a ceny energie rostou
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 21:37:37
avatar
no pokud vim tak phenom sou o neco malo dost zravejsi nez 65nm intely...a kdyz si vemes jak na tom se spotrebou budou 45nm core2 (asi o 20-40% lip nez 65nm) tak ti spotrebou vyjde intel lip a usporny technologie ma tez..a bud potrebuju vykon nebo ne..jako nevim jak vas ale furt si zapinat a vypinat jadra ktery nepotrebuju by me rozhodne nebavilo a to nepocitam ani to ze bych na to stejne pokazdy zapomel...

a smysl toho pretaktovani me tez trochu unika..k cemu mi je jedno jadro na 3.3 a dalsi dve treba 3.2ghz a treti na 2.9???jako to docela nechapu..a aby to nedelalo i troskec bordel..

a ten screen je starej aspon pul roka...
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 21:44:24
avatar
toho bych se nebal zachvilku vymysli jak se to bude vypinat a zapinat automaticky .

Ja proste fandim AMD a od Intelu bych procesor nechtel ac ho tedka mam sice celerona 900MHz ale co uz

Byla doba kdy AMD bylo lepsi jak INTEL ale tedka se karty zase obratily v prospech INTELU a doufam ze AMD zabere a dozene INTEL pokud nekrachne
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 18:59:42
avatar
kdyz ti nevadi nizsi vykon..vyssi spotreba..horsi taktovaci schopnosti..tak si klidne phenoma kup..ja nefandim nikomu..kupuju to co je za cenu kterou do toho vrazim momentalne na trhu nejlepsi...
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 22:48:38
avatar
to taktování jednotlivých jader má výhodu, že když jedno nepude vejš a ostatní jo , tak u intelu zkončíš na "blbým" jádře a u AMD necháš to jedno, kde skončí a vejš deš s ostatníma

A stejně kdo chce AMD bere AMD, kdo intel bere intel a ani jedný skupině to nerozmluvíš...
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-21 22:58:30
avatar
Citace:
A stejně kdo chce AMD bere AMD, kdo intel bere intel a ani jedný skupině to nerozmluvíš...


tak tak
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 18:57:12
avatar
jo ale ze by mi to bylo k cemu jedno jadro na nizkym taktu..jedno na vysokym a dve na prumernym..no nvm..to by chtelo spis otestovat..ale moc se mi to nezda...ten vykon nak rapidne kuli tomu nahoru asi tezko pujde..dle myho absolutni zbytecnost..no uvidime na testech...
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-23 19:01:08
avatar
Jak říkáš, ale kdo je fanda AMD(třeba já ) tak ten ti to bude pořád otloukat o hlavu jako, že bez toho ani nemůžeš žít
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-24 14:47:46
avatar
já bych řek, že tohle má jenom demonstrovat mošnosti procesoru, nikdo přece netvrdí, že je tenhle příklad z praxe a že je to k něčemu dobrý
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rada 2007-12-24 14:44:56
avatar
tohle je hodně rozumné tvrzení. Je to asi takove problém, jako když se víc lidí hádá, která holka je hezčí, prostě každej má rád něco jiného.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jenom dodám ... 2007-12-22 09:02:29
avatar
Že příští rok bude velice zajmavej na volbu procesoru ATI už teď pomaličku začíná vracet úder NVIDII s novýma ovladačema, kde je úspěch většího teamu na vyrobě ovladačů vidět, už s 7.11 byl výkon velice pěkně srovnám s 8800GT...
A ohledně AMD, které začíná pomaličku nabírá na otáčkách... Mnoo uvidíme, Phenom je něco tak složitého co si intel zatim nemohl dovolit, ale jestli to AMD vyjde, tak má skvělé jádro, které svou kvalitou intel bude dlouho dohánět... (buď se zjistí, že Phenom byl tak komplikovanej, že ho nemá cenu dál rozvíjet a nebo se zvedne a bude to síla), Každý má na začátku porodní bolesti
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 09:17:00
avatar
Tak výkon už je v 7.11 srovnán? No tak sem hoď nějakej pěknej odkaz na testy, ať tu nemlátíme prázdnou slámu...Jen tak pro zajímavost, četl si vůbec u kolika her se v 7.12 zvyšuje výkon a o kolik?
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 10:05:21
avatar
Přečti si článek na DD ... je to tak týden zpět...
A 2-5% pokles výkonu na grafárně o 1000-1500 levnější... tak pak je asi jasné kde je poměr cena/výkon
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 10:37:45
avatar
Dobře tedy, tak tento test - DD sám píše že pokles výkonu je 10-5%(ne tedy 2-5%), nebudu tady nějak rozebírat jak je ten výsledek u jiných webmagů vyšší, protože je to všude do 10-15%. Každopádně v prvním příspěvku si psal pouze výkon, nikoli výkon/cena. Když svého času byla 2900XT rychlejší v průměru o 5-10% než GTS320MB, nedovolil bych si napsat, že ten výkon je vyrovnaný, protože právě lidi jako ty by se tu na mě sesypali. Podíval jsem se do tvého profilu a je mi to jasné, nemá cenu se hádat, jestli si někdo jako grafickou příslušnost dá nVidii nebo ATi, pak jsou všechny argumenty liché, nastupuje slepé přesvědčení a s tím se nedá diskutovat Takže nějakou další debatu o tom, jak ATi vrací s novými ovladači úder tím, že v jedné hře se zvýší výkon o 5%, považuji za zbytečnou....
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 10:51:55
avatar
"To že je někdo komunista neznamená, že vraždil v 50 letech..." To samé si napsal teď ty, a hodil si všechno do jednoho pytle. Pak tedy nevím kdo je více zaslepený, to že napíšu příslušnost k jedné značce neznamená, že jí slepě obhajuji, ale ty asi moc nesleduješ vývoj, propad 10-15% byl na 7.10 které ani nebyli stavěné pro HD38x0, a nebo na 7.11 BETA které nebyli dodělané (i když na nich už byla znát práce kterou ATI provedla). Když tedy považuješ 5% za zbytečných tak to by se všichni NVIDIA rádoby borci měli stydět, když si tak moc zakládají 2-3FPS navíc, ale hlavně že sou první
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 11:09:54
avatar
Tak se podívej třeba na HWmag, do testů s 8800GTS, tam máš taky 7.11 a přečti si závěr, ten rozdíl je stále +/- stejný, i nVidia zlepšuje ovladače.
A rozhodně si nemyslím, že ten rozdíl je nějak zásadní, je tu taky rozdíl v ceně (bohužel už moc ne v dostupnosti), o tom která karta je výhodnější tu nemá cenu mluvit, protože to záleží na víc faktorech než jen na ceně a "průměrném" výkonu. A laskavě neodbočuj od tématu, moje připomínka byla k tvojí formulaci "už s 7.11 byl výkon velice pěkně srovnám s 8800GT", protože to platí možná na nějakém Athlonu 64 3500....
A co se týče Intelu, otázka je, zda si to "nemohl" dovolit, nebo "nemusel". Fascinuje mě, jak tu každý píše kdo a proč koupí AMD, a jak na tom je vývojové oddělení té či které firmy, kdo se koho bojí a co bude za půl roku.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 11:27:18
avatar
Ale o tom je diskuze ... kdyby bylo podle tebe tak by nikdo nemohl nic napsat, a vlastně by to bylo i zbytečné podle tebe... Jde o to polemizovat a diskutovat!
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 11:34:53
avatar
Dokud je to ve fázi domněnky "já si myslím, že", tak je to v pořádku, jenomže většina lidí to píše stylem "vy jste všichni pitomí, je to takhle". Možná jsem zbytečně moc citlivý na taková prohlášení, ovšem nikoho nenutím (ani za to nikomu nenadávám), aby se tím řídil a nebyl ukvapený ve svých prohlášeních, je to živná půda pro flame a diskuze tím žije, o tom žádná...
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-22 10:15:27
avatar
ten náskok intelu je spôsobený iba tým že bola svadba amd s ati ... vtedy sme moc pozitýv nevideli ... no ja si myslím že ked sa dali dokopy tak si museli zorganizovat znovu manažment a pod. pretao intel odskočil amd a nvidia ati ....... ale už sa podla mna to zase dáva do strých kolají ... ati sa pomaly do úlohy velmi ale velmi nepríjemného súpera nvidie .. .v low-endu a mid-endu ma jednoznačne navrch svojimi radeonma 3850 , 2600xt/pro to sú určite ťahúny ati ....... no a amd .... osud amd bude podla mna záležat hlavne od revizie B3 a tá bude aj rozhoduúcia či amd rupne alebo to bude zase zdravý konkurečný boj
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1543x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziStředa, 23 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Pondělí, 21 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1040x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Středa, 16 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1682x
Komentářů: 3