AMD Phenom B3 uveden – AMD plně konkurenceschopné? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 27 March 2008
amd-ikonka-70x50Nejrychlejší model Phenom 9950 na 2,6GHz, tříjádrové procesory také jsou B3. Pak již přijdou 45nm AMD K10.5 Deneb.

 

 

AMD Phenom Revize B3 je oficiálně dostupná v obchodech. Počínaje dneškem by již měly být do obchodů dodávány jen procesory Phenom v B3 revizi, která řeší hlavně TLB chybu. Jaké další novinky přináší, však není v tuto chvíli jasné. Každopádně nafouknutá bublina alias errata chyba v TLB v B2 revizi je minulostí. Chyba, o které se toho hodně napovídalo, ale vlastně žádné faktické problémy běžným uživatelům reálně nezpůsobila (více škody spíše nadělala BIOSová oprava), je tak definitivně pohřbena. Jak poznáte B3 revizi procesorů AMD Phenom od B2 revize? Snadno ...

   AMD se rozhodlo je trochu odlišit označením. Na trh se tak dostávají modely AMD Phenom 9550 na frekvenci 2,2GHz, který nahrazuje B2 revizi s označením 9500. Kromě něho se do obchodů dostávají AMD Phenom 9750 na frekvenci 2,4GHz a AMD Phenom 9850 na 2,5GHz. Kromě nich by se také měl brzy objevit doposud nejrychlejší procesor z rodiny Phenom - model 9950 na frekvenci 2,6GHz. Pokud jde o TDP, tak opět upozorňuji, že něco zcela jiného udává TDP u AMD, a něco zcela jiného u Intelu, obě čísla jsou tak neporovnatelná. AMD udává maximální možnou spotřebu u čtyřjádrových modelů Phenom do frekvence 2,4GHz (včetně) jako 95W. U vyšší je to pak TDP 125W. Reálná běžná spotřeba je ovšem o mnoho nižší. Pokud jde o ceny, tak nejlevnější model 9550 je k vidění za cenu 149 euro, model 9750 za cenu kolem 179 euro a 9850 za cenu kolem 230 euro. Objevil se také model Phenom 9850 Black Edition na frekvenci 2,5GHz s otevřeným násobičem, který je k vidění za cenu v přepočtu 219 euro.  Samozřejmě jsme doposud mluvili výhradně o čtyřjádrových procesorech AMD Phenom.

amd-K10-loga

   Mnozí se oprávněn ptáte, kde jsou slíbená levnější tříjádra. Tak situace se má tak, že oficiálně tříjádrové procesory Phenom normálně existují a to tuším ve dvou variantách. Nicméně se stále jedná o revizi B2 a firma AMD se rozhodla tuhle verzi procesorů dodávat pouze OEM partnerům. Tříjádrové Phenomy tak dnes najedete hlavně v počítačích od firem Dell, HP apod. Na běžný trh se tříjádrové modely Phenomů dostanou až v průběhu dubna a to již v revizi B3. AMD potvrzuje modely s frekvencemi podobnými frekvencím čtyřjádrových modelů. Ceny nejlevnějších budou startovat někde kolem 3000 korun s DPH. Nejspíše tedy AMD Phenom na frekvenci 3,0GHz hned tak neuvidíme, ale to většině celkem nevadí, protože tahle frekvence je normálně na trhu vyhrazena na dnešní poměry drahým procesorům a jak dobře víme, frekvence 2,4GHz stačí nato, aby se dvoujádrový, natož čtyřjádrový nebo tříjádrový procesor, dal považovat za maximálně výkonný na všechny činnosti, včetně hraní náročných počítačových her. Rozhodovat budou tedy spíše optimalizace aplikací pro více jader. Samozřejmě DDWorld přinese aktuální testy hned, jak to bude možné.

   Na stole je také otázka, „a co bude dál"? S největší pravděpodobnostní bude model AMD Phenom 9950 na frekvenci 2,6GHz nejrychlejším modelem na B3 revizi, po něm již AMD vydá výrazněji upravené modely na nové půlgeneraci AMD K10.5 označované jako Deneb. Ty budou vyráběny 45nm procesem. AMD však podle dostupných informací nemá v plánu honit benchmarky a za každou cenu vydávat nejrychlejší procesory na trhu. AMD se soustředí hlavně na cenově přístupné modely s vynikajícím poměrem cena-výkon a do tohoto plánu zapadá hlavně nativně čtyřjádrový 45nm procesor bez L3 cache, což umožní vyrobit malý, levný, ale výkonný čtyřjádrový procesor, což je přesně to, co mnozí z nás hledají. Nicméně tento čip přijde až zhruba ve 4Q letošního roku. Prvních 45nm procesorů AMD se dočkáme ve 3Q letošního roku.

amd-45nm-1

   AMD má slušně nakročeno jak v oblasti procesorů, tak čipových sad i grafických karet, nicméně všechny tyto kroky směřují hlavně k tomu, že AMD chce hlavně vydělávat. Tím pádem dnes dělá jen to, co zajímá největší část potencionálních zákazníků. Obávám se tedy, že AMD nebude za každou cenu tlačit své grafické karty a procesory do boje o nejrychlejší a nejvyšší High-end. Jasná orientace na produkty, které lze vyrobit levně (a dobře prodat) s relativně vysokým výkonem, který je v první řadě použitelný a hlavně za dobrou cenu, je vidět snad ze všech posledních kroků AMD. Kromě toho sahá AMD i k reorganizaci v podobě propouštění některých zaměstnanců. Obávám se tedy o některé nadšence, (včetně sebe :) ), kteří vždy čekají nějaký ten přímý velký souboj například s nejvýkonnějšími procesory Intel Extreme Editions a nebo s nejvýkonnějšími grafickými kartami na budoucím čipu Nvidia GT200. Tím nechci tvrdit, že AMD začne dělat pomalé výkonové chudáčky, jen si prostě spočítalo, že se mu ty úplně nejdražší věci s nejvyšším výkonem za každou cenu asi dělat a vyvíjet prostě nevyplatí. AMD se podle svých slov soustředí přímo na mainstreamového uživatele, jehož zájem je hlavně použitelný výkon s nízkou cenu. Doufejme, že to neznamená, že by náročnější uživatel, který si prohání sebevědomí ve 3DMarcích, zůstal úplně bez pozornosti. To ale nejspíše úplně nehrozí, jen se marketing AMD přesouvá k většinovému zájmu. No nakonec proč ne, když se podaří pořádně optimalizovat software včetně her a operačních systémů, tak nakonec můžeme zjistit, že ten extra výkonný a rychlý hardware za hodně peněz ani není třeba, jen prostě maskuje neschopnost, či lenost některých vývojářů optimalizovat svůj software...          

Zdroj: Fudzilla, DailyTech

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konecne 2008-03-27 12:41:02
avatar
no konecne prisiel procesor s frekvenciou 2,6GHZ no a tiez som zvedavy na pretaktovacie moznosti 9850 BE kedze uz v zaklade ma 2,5Ghz trojku podla mna nedosiahne ale takych 2,8 GHZ by dat mohla a to si myslim staci aj na quad zapojenie GK
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 12:53:50
avatar
no TDP u intelu a amd je sice neco jinyho ale realna spotreba je i u intelu o hodne nizsi oproti TDP...nebo nejlevnejsi dvoujadrovej celereno a E6600 a E8200 maji stejnou spotrebu??nebo i vyssi nez TDP 65??
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel nemá co nabídnout 2008-03-27 13:47:13
avatar
4850e (zhledem k opravdu solidnímu výkonu a skvělé spotřebě ) je doslova ideální kombinací s deskou AMD 780G. Výsledkem je pak neuvěřitelně úsporná (v idle má čipset pouhých 0.95W, procesor jen kolem 11W!) a přitom dost výkonná (HD video 1080p přes UVD, 2.5GHz Dualcore CPU) sestava na doma či jako HTPC
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 15:47:17
avatar
podle testu primo na tomhle webu ma E8200 v idle spotrebu neco malo pres 2W a E8400 3,3W...a vykonove jsou na tom uz trosku jinde nez 4850e (hlavne v pripade E8400). a k tomu kdyz si koupim nebo P31 + diskretni grafika (radeon 3450 nebo gf 8400gs) tak mam o mnoho vykonejsi (podle testu EHW je 3450 a 8400GS asi o 30% vykonejsi nez 780G) a se spotrebou ne o mnoho horsi HTPC
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:13:49
avatar
Pomalu s těmi slovy jako "Intel nemá co nabídnout". Nevím, kolik má ten tvůj slavný 4850e stát, ale E2200 je levný procesor s nižší spotřebou a myslím že ten výkon moc rozdílný nebude. A to nemluvíme o taktování, jakmile začneme, tak AMD může jít do věčných lovišť. V procesorovém segmentu může AMD nabídnout procesory do 2500,-, výše je to jasná a nezpochybnitelná nadvláda Intelu. Intel má navíc ve všech segmentech lepší spotřebu. A pro ty co taktují nemá AMD zhola nic v žádném segmentu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:39:07
avatar
Opravil bych to na "Pro ty co výrazně taktují", já osobně jsem příznivec taktování, dlouholetý, ale v poslední době mi přijde jako hloupst hnát ty procesory přes 3,0Ghz, pak už to akorát hafo žere (tedy snad s výjímkou 45nm dvoujader Intel) a na výkonu PC to moc nepoznám a v okolí se podobně chová řada z těch kdo taktují a pořád je těch kdo taktují dnes málo a spíše ten podíl klesá, protože prostě i ty levný procesory dnes mají výkonu až až .... řekl bych to asi tak, dříve byla taktování nutnost, slabý procesor jsme kupovali za 4000 korun, ty výkonové rozdíly při taktování byly znát, jenže cenže dnes, když Dvoujádrový procák na 2,6Ghz stojí 1900 je to taktování celkem jen pro dobrý pocit, prakticky ale jeho význam dost poklesl ... Jinak samozřejmě když hodně taktovat, tak jasně Intel, to říkám všem a všude ... ty 45nm intel jdou nad 4,2Ghz jedna báseň ...
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel nemá co nabídnout 2008-03-27 17:23:05
avatar
4850e za 1 900 Kč, fošna 780G za 1 500 Kč ( včetně čipu na HQ VIDEO a grafiky HD 3200 ) - to celé spotřeba v IDLE - 12 W , v případě potřeby takt na : http://www.hardspell.com/pic/article/2008/3/5/be11f41c-99c9-428f-823c-30adedaf8ea9.jpg
proti tomu fakt Intel nic nemá Dál nemá cenu polemizovat.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-28 09:43:22
avatar
Jj, podle me taky nejlepsi levne reseni. Nechapu jak se nekdo muze odvolavat na spotrebu 45nm Intelu, kdyz ten stoji pres 4k...
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 18:27:53
avatar
Ono sice je hezky, ze koupis E2200 s nizsi spotrebou a ze jde lip takotovat nez pujde 4850e, ale jakmile ho nataktujes nejak solidne nataktujes tak uz ta spotreba nebude nizsi, takze ono by se dalo rict, ze ty procesory si nemaji oravdu co vycitat. Zalezi co preferujes (cenu, vykon, spotrebu) a podle toho si koupis procesor (pripadne koupis a nataktujes)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:40:26
avatar
Ideální ano, Intel má slabinu spíše v těch současných čipových sadách s grafickými kartami ...
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 15:10:39
avatar
mám pocit že 8400 je stanovené na 45W TDP... A keď som videl ten pliešok namiesto box vetráku, normálne som sa zlakol...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 15:42:40
avatar
ale vubec..vsechna dvoujadra maji TDP 65W vcetne nejpomalejsiho celeronu a nejrychlejsiho c2d E8500...TDP u amd a intelu ma sice udavat neco jinyho ale realna spotreba je mnohem nizsi u obou firem a u intelu i nizsi nez u amd..hlavne u 45nm C2D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 15:47:01
avatar
no aby ne, když Intel neživí v CPU řadič pamětí, má nižší výrobní postup atd. Ale rozdíly jsou i tak malé
hajczus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 15:57:46

No sice v cpu nezivi pametovy radic, ale ikdyz zmerime spotrebu cele sestavy, porad zere min, jak v idle, tak v zatezi az o nekolik desitek Watu. http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3272&p=13
Jestli to je maly rozdil, at kazdy posoudi sam.

Jinak zde je cela recenze novych Phenomu B3: http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3272
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:14:33
avatar
aha ... no jo Tak takhle nějak vznikají ty pověsti a špatné dojmy. Pěkné srovnání sestav ... Intel s DDR3 na 1,5V a AMD s DDR2 na 2,1V už jsem našel těch 20-30W rozdílu na sestavě - což je ten rozdíl na který poukazujete

Ahjo ... prostě tohle je současný obrázek světa někdo to blbě nesrovnatelně srovná (možná nedopatřením) a už je ten blbej dojem dogma ...
hajczus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:24:33

Tech DDR3 jsem si nevsim, to se omlouvam. Ale snad si nemyslite, ze mezi DDR2 a DDR3 je 20-30W rozdil!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:31:41
avatar
ale ... tak schválně .... kolik si myslíte že žere 2GB paměti - obecně ;), a pak když jedny mají 1,5V a druhé 2,1V ;) ... paměť je jeden z nějvětších žroutů energie v PC a každý volt se ihned projevý ... takže těch 20W je celkem reálná hodnota rozdílu ...

//EDIT: já se nikomu ensnažím dokázat, že by 45nm Intel nebyl úsporný, to orpavdu ne, protože úsporný je, nicméně nemůžu souhlasit s názory, utvořených na zákldě podobných pochybných srovnání, že je situace pro AMD tak hrozná ... opravdu není, ty rozdíly jsou na celých sestavách celkem malé - o úspornosti 45 Intel nikdo nepochybuje, jenže to samé radím i ohledně Phenomů, které mají vynikající šetřící uttility a na 65nm nativní čtyřjáddra s velkou L3 cache a integrovaným řadičem paměti, je to velmi velmi dobré ...
hajczus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:33:46

No zkuste mrknout sem http://www.svethardware.cz/art_doc-39B60AC37EF43F0BC1257332007ECC6F.html
Ja vidim rozdil kolem 5W.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:49:48
avatar
No bohužel ani tohle není úplně ono

já tedy vidím mezi 1,7V DDR3 a 2,1V DDR2 rozdíl 12,5W

a navíc recenzent uvádí:

Citace:
Bez overvoltingu a přetaktování sestavy se klidová spotřeba s aktivní technologií Speedstep a C1E pohybovala ještě o více než 10 wattů níže. Vzhledem k potížím a kolísání vytížení a spotřeby sestavy, respektive opakovanému špičkovému vytížení systému (a následnému nestabilnímu výkonu), uvádím pouze spotřebu bez použití těchto technologií


Ale jako dobrý, pro představu, ale myslím že když se ty procesory nebudou taktovat, jako na tom anantechu, tak to bude zase jinak ... Sorry ale prostě DDR3 a DDR2 je rozdíl ... prostě mezi čtyřjádrovými AMD a Intel není takový rozdíl, jak se nám tu mnozí snaží malovat za tím si stojím ...
hajczus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 20:04:08

Vite co, nejlepsi bude, kdyz udelate vlastni test spotreby a pak se uvidi ;)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:03:21
avatar
to rikas ty...ale vsechny weby potvrzuji neco jineho hlavne v zatezi je na tom amd mnohem hur..nevim proc ty si zrovna neuvedl graf spotreby treba v testu phenomu 9600
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:19:04
avatar
protože to kolega zapomněl proměřit, měl jen část výsledků :/ tak jsem to tam neuvedl samozřejmě v dašlím testu to bude všechno ... hele pořád jsme amatérský server a kluci to testují zadarmo z pouhého zájmu o věc, takže tohle se občas stane, pořád si myslím, že v našich podmínkách máme testy nadstandardní ...
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 13:04:24
avatar
Ja doufam, ze ty tri-jadra AMD tak na 2,4GHz se vlezou do TDP 65W, potom bych o nej mel vazne zajem, ale pokud bude mit 89 nebo 95W, tak to na to kaslu, to nema cenu.
Neznámý  2008-03-27 13:06:57

Konečně bude AMD konkurovat Intelu
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 15:51:17
avatar
hmm..nevidim zadnou velkou zmenu situace diky B3..jen se opravil TLB bug (ktery je stejne jen pro vetsinu nafouknuta bublina) problem s frekvencemi zustava a vysoka spotreba zustava take...
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 13:10:46
avatar
Takže 9850 má stát 230€ a 9850BE jen 219€ ? BE se mi zdá až zbytečný když skoro není kam to hnát pokud ale bude stát méně než klasika 9850 no tak proč ne Jen mi tam nesedí že dvoujádrový proc na 2,4 můžeme považovat za maximálně výkoný pro všechny činnosti. Kdyby tam bylo napsáno pro většinu činností tak prosím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 13:12:19
avatar
vypadlo mi tam slovní spojení v domácích podmínkách
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kdy bude skladem v ČR 4850e ?? 2008-03-27 13:40:42
avatar
kdo ví, ať laskavě odpoví
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 14:02:01
avatar
brzy, mám dostat teď jeden na test ...
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - slint 2008-03-27 14:17:55
avatar
chtělo by ho testnout hezky na 780G a pořádně změřit jeho apetit
earthquake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - upgrade 2008-03-28 23:38:45
avatar
Zdravim. Mam AMD 3800+ SFF 35W este aj s aktivovanym C&C. Myslite ze by som si pomohol k nizsej spotrebe s 4850e?
Neznámý  - Spotreba TDP. 2008-03-29 08:17:19

"Model AMD X2 4850e je vyráběn 65nm výrobním procesem jeho dvě jádra tikají na 2,5GHz a k dispozici mají po 512kB L2. A to vše při maximální spotřebě 45W."
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-29 12:12:53
avatar
Nepomohl. 35W je méně, než 45W. X2 3800+ 35W je také vyráběn 65nm a také má 2x512kB cache. X2 4850e má o malinko vyšší spotřebu, ale je o dost rychlejší. Ale pokud to chceš kupovat kvůli snížení spotřeby - nepomůžeš si.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 13:50:17
avatar
spotreba bude podla mna teraz rovnaka mozno trosicku nizsia ako v revizii B2 a pre beznch nadsencov a urcite aj pre lusi ktory chcu dobry vykon je kazdy 4jadrovyphenom(v revizii B3, da sa vyuzit aj vyrtualizacia a predsa uz to nema ziadny "velky" TLB bug) dobra volba, no ja tak si mylsim ze vyhodnejsie bude pockat na 45nm 4jadra , nejde len o vacsie frekvencie ale predsa je to novsi vyrobny proces a a mensia spotreba, ja by som urcite pockal uz na ten 45nm proces (aj tak este teraz nieje na novy PC nasporene tak tiez budem kupovat uz jadro rv770 (mozno ja to dvojjadrove riesenie - chem si zahrat crysis v rozliseni 1650 x 1050 v dx10 na very high (vsetko okrem tienov) staci aj bez vyhladzovania v FPS aspon 35 v priemere, a tiez by som si rad zahral najnovsie hry ako v tej dobe budu farcry2 bioshock 2 mafiu 2 a ine pecky v najvyssej kvalite pri vyssie spominanom rozliseni...

myslim ze to bude poriadny skok z 5000x2 a x1950GT 512MB
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - já si myslím, že na 4 core 2008-03-27 15:21:36
avatar
a více core bude pravý čas až budou za rok/dva na 32nm a zároveň přijde Windows Seven
hajczus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 14:52:08

TDP u Intelu a AMD je nesrovnatelny, to vi snad uz pomalu kazdy. Proto nechapu, proc na to tak vehementne upozornujete? Jeste, nez ste nam vubec sdelil spotrebu Phenomu, uz sme tu meli, jak to vlastne s tim TDP je. Sice mate pravdu, ze kazdy vyrobce to udava jinak, nas ale zajima praxe. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2quad-q9300_13.html#sect0
Podivejte se na srovnani q9300 a phenomu 9600. U obou dvou je vyrobcem udano TDP 95W. Jak to ale vypada v praxi ukazuje graf.... Proste co si budem nalhavat. Se spotrebou u Phenomu to nevypada dobre a ani B3 revize tomu nepomohla. Proto byl zrejme odlozen i 2,6GHz model, nez se to trochu vychyta.

Dale: "AMD si spočítalo, že se mu ty úplně nejdražší věci s nejvyšším výkonem za každou cenu asi dělat a vyvíjet prostě nevyplatí. AMD se podle svých slov soustředí přímo na mainstreamového uživatele" Vy tomu opravdu verite? Neni to spis v tom, ze AMD v soucasne dobe proste neni schopno vyprodukovat high-end (co se tyce procesoru) a kdyby toho schopno bylo, tak by takovyhle recicky nevedlo?
Kdyz k tomu vsemu pripoctu, jak rychle a s chuti pisete novinky o AMD (proti gustu zadny disputat), na druhy strane je to presne naopka, tak po tom vsem, Vy se pak jeste divite utokum na Vasi objektivnost? Preju hezky den
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:01:18
avatar
Hmm achjo už zase?

Ano TDP je nesrovnatelný, ale bohužel jak tak občas pročítám diskuse, spoooousta lidí to stále neví :/ S tou spotřebou to já tak černě u AMD nevidím ... samozřejmě, že by měl být Intel na 45nm při stávající konstkruci úspornější - LOGICKY

Tu druhou část nechápu, píši o tom, o čem se píše jinde, jen to dávám do správných souvislostí + co jsem zjistil, nic špatného na tom nevidím, dělám co stíhám a tak nejlépe jak umím se vší objektivitou, takže naproto vaše obinění odmítám, mé svědomí je naprosto čisté vůči všem spolupracujícím parnterům, všichni mají u mě stejné podmínky a stejně kvalitní přístup ... utoky na objektivnost od lidí, kteří sami objektivnost nepoznají ani když se jim projede po ksichtě buldozerem, tak ty mě opravdu v nejmenším nezajímají
hajczus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:14:33

Ano logicky. Tak proc to tak nezakomponovat i do clanku misto toho blaboleni? ;)

ad druha cast: Ja sem nenapsal, ze Vas obvinuju z neobjetivity, pouze sem napsal, jestli se tomu porad divite, kdyz Vas nekdo obvini ;) To je rozdil!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:04:31
avatar
blábolení? No jak podle koho ... proč to nezakomponovat do článku? Až budu dělat test Intel vs AMD a spotřebu, tak to tam zakomponuju, teď to byla krátká informativní aktuality o chystaných modelech AMD a vyhlídkách do budoucna ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:07:28
avatar
jj urcite tam spotrebu udelej..v recenzi phenomu 9600 chybela a u C2D 45nm tam byla pouze u intel procesoru...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:15:50
avatar
jj připravuji si tady stejný sestavy )v rámci možností) samozřejmě obojí s DDR2 ;) ne jako jinde.
hajczus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:11:45

To je dobrej duvot, je to aktualitka o AMD. Tak ale proc v ty aktualitce tak srovnavate to tdp a zminujete se tam o intelu? Nebylo by jednodusi to vypustit a usetrit si tohle vsechno? Radsi toho uz nechame ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 16:21:44
avatar
Proč se zmiňuji o TDP? protože není u všech modelů Phenom o kterých tam píši stejné a proč tam mluvím o Intelu, protože spousta lidí neví, že TDP u AMD a TDP u Intelu není to samé ... ale to nebyl hlavní námět článku a nepřikládal jsem tomu důležitost, kdybych tu zmínku ale vypustil už by to nebylo komplet v souvilsotech ... ale máte pravdu, radši toho nechcte, nebo si opravdu začnu myslet, že jste další z těch co káží o objektivnosti, ale sami neví co to je ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 17:54:02
avatar
Lidi, já fakt nevim co vám tak s odpuštěním "mr*á" s tou spotřebou. Mam P4 na 130nm, Radeona 9800 Pro, nějaký postarší ramky a Seagate 250GB disk. Od doby co sem to koupil to jede prakticky 24 hodin denně a rozdíl na účtu za elektřinu je prakticky nulovej (a že logicky tahle sestava žere hodně). Takže mi fakt uchází co tu řešíte, když běžná lednička vám bude žrát tak 10x tolik než PC. Chcete mít PC co žere jak jedna žárovka? K čemu?
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 21:24:28
avatar
Pro dobrý pocit Mně nevadí účet za elektřinu, ale mám rád představu ledového procesoru s malinkým tichým chladičem, malé studené grafické karty, která skoro není potřeba chladit atd. .
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotreba 2008-03-27 18:49:33
avatar
saomzrejme highend PC nebudu nikdy patrit k tym najuspornejsim a teraz sa tu bavim o quadcore co logicky highend je (v optimalizovanych aplikaciach) a pre bezneho cloveka je ucet za elektrinu vazne zanedbatelny ale tu ide o to ze jedne vyrobca pri danom vykone dokaze mat mensiu spotrebu ako ten druhy, a priznajme si proti nizzsej spotrebe asi nebude namietat nikto z nas, podla mna je spotreba u AMD prijatelna a velky rozdiel v mesacnom polplatku to nespravy, uvidime ako na tom bude 45nm vyrobny proces...

len pripomeniem porovnavate starsiu a tym padom viac odladenu architekturu core2 45nm s novou navyse 65nm architekturou ktora tu je este velmi kratko, amd vie vyladit spotrebu aj pri takomto vyrobnom procese (vid 4850e 2.5Ghz max 45W) a neda sa objektivne porovnat odladene s novacikom uvidime o pol roka
MIZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kdy budou? 2008-03-27 19:18:24
avatar
Díky za povzbudivý článek. Pište o Phenomech - kdy budou u nás, za kolik a taky kdy bude BE a testujte, zda se vyplatí do BE jít. Tímto směrem totiž plánuji své nové PC.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-30 16:53:26
avatar
Čtyřjádrové Phenomy jsou celkem zbytečná věc. Nevím, proč si to chceš koupit, ale pokud ne pro profesiální účely, tak si kup nějaké silné dvoujádro, ne tohle.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 19:27:33
avatar
ono s tou spotrebou je to diskutabilni, apr watu zas nehraje tolik roli, zvlast neco jinyho sou nativni 4-jadra. Sam Intel se vyjadril /mozna i pravdive/, ze nativni 4-jadro na 65nm by sam nevyrabel prave z hlediska spotreby...Vsak se podivejte kam smeruje Nehalem, spotreba bude zas vyssi, nez jsou Intel pro lidi zvykli, coz je ovsem jasny dusledek uplne prestrukturalizace chipu!Obrovsky plus Phenomu ja CnQ 2, ktera rapidne v idel snizuje spotrebu celeho systemu.Samozrejme jen na deskach AM2+.
3Ghz Phenomy budou, ale prave na 45nm v zakladnim taktu. Mozna se za vykonem "pozene" AMD Buldozer, ale nic detailnejsiho vam nepovim .Jinak se mozna nakonec objevi i FX Phenom behem leta...
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nativni?: 2008-03-27 20:27:06
avatar
no dik za info nevedel som ze nativne 4jadro zerie viac ako zlepenec, takze nehalem bude hoci s 45nm vyrobnym procesom zrta viac ako terajsi intel QX9xxx na rovnakej frekvencii?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 20:33:13
avatar
nehalem bude uplne jina architektura takze se nevi jak na tom bude s frekvencema..na stejne frekvenci ma byt ale o dost vykonejsi nez penryn..a spotreba u high-endu bude urcite vyssi..cip je o dost vetsi nez soucasny 45nm 4jadra takze to je docela logicke..
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 23:01:11
avatar
Jo, ono to hlavne prave zabira vetsi plochu, tak diky tomu...Kdyz se podivas na Nehalem jednotlivych serii, tak to TDP bude taky o neco vyssi nez byl clovek nyni zvykly...Jinak Nehalem, ackoliv nativni 4-jadro, bude vyuzivat vetsinu prvku z architewktruy Core. Bude to asi jako K8 a K10, kde K10 je vlastne vylepsene K8 jadro...
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-27 21:20:14
avatar
ako ludia uvedomte si, kolko je tu s nami x2 procesor... ešte od socketu 939, a princíp, architektúra je stále rovnaká, len sa vylepšovali takty, a prevozné vlastnosti. To, že takto prakticky "zastaralý" procesor konkuruje v pomere cena/výkon novodobým intelom je podľamňa vcelku úctyhodné. Phenomy - to už je iná káva, tam sa mi zdá, že buď nebolo dosť peňazí na vývoj, alebo spravili len akúsi natívnu formu dvoch x2 (teda nie zlepenec, ale štvorjadro) ktorá si síce priniesla L3, ale odniesla si aj tak zlú pretaktovatelnosť... proste také štvorjadrové x2
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to hej 2008-03-27 21:20:58
avatar
ta patica je tiez ohromna, som zvedavy na vykon c praxi a tiez c porovnani s najvykonnrjsim 45nm phenomom
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-30 17:04:43
avatar
defakto K10 je upravena K8, v sile na jedno jadro je asi o 18-25% vykonejsi nez predchozi K8 jadro.MYslim, ze K10.5 uz pekne zatopi Penrynum quad. Uz ted Phenom vynika v praci s videem-viz test na computerbase.de
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Thursday, 19 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 499x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Tuesday, 17 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 904x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCMonday, 16 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 919x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Friday, 13 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1381x
Komentářů: 0
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1166x
Komentářů: 1
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1212x
Komentářů: 3