AMD představilo 7nm RYZEN 3000 procesory a zrušilo Intel – v čele stojí 12jádrový RYZEN 9 pro AM4! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 27 květen 2019
Přejít na obsah
AMD představilo 7nm RYZEN 3000 procesory a zrušilo Intel – v čele stojí 12jádrový RYZEN 9 pro AM4!
A jak to bude dále?

 

 

 

  • Jak to bude dále?

Tak a teď praktičtější informace. Nové 7nm RYZEN 3000 procesory pro AM4 budou kompatibilní s X470/B450 deskami prakticky v 99%, u X370/B350 desek ale jen s některými moely. Někteří výrobci desek s tím nemají problém, jiní ano. Potíž je zejména u taktování nových 8 a hlavně 12 jádrových procesorů, což u lacinějších desek může být a bude samozřejmě dost problém. A výrobci tak apelují na uživatele, aby při párování komponent (procesor + desky) používali zdravý selský rozum (což mnozí nedělají). Necpali tak třeba 12jádro do levné B450 desky a nedivili se, že to taktování je značně omezené, nebo to nejde vůbec, apod.

Samozřejmě nejlepší bude použití nových X570 desek, kdy zejména kvůli PCIe 4.0 a plném využití nových CPU, je to velmi doporučeno. Ano, má to negativum, PCIe 4.0 je výrazně náročnější na napájení a chlazení, a tak všechny X570 desky mají aktivní chlazení čipsetu, protože v plné zátěži při masivním využití PCIe 4.0 to vyžaduje energie. Ale to je zcela v pořádku. Problém to není. Navíc zvýšený výkon bude znát. Jak nové grafiky, tak zejména SSD s PCIe 4.0 podporou budou značným přínosem. První výrobci už ohlašují NVMe PCIe 4.0 SSD s rychlostí téměř 5000MB/s! Jinak bude i levnější B550 platforma, ta ale dorazí o 2-3 měsíce později a nebude mít PCIe 4.0, tedy bez nutnosti chlazení čipsetu atd. ;).

Jinak jak desky, tak procesory a vlastně i grafiky, AMD vydá oficiálně 7.7.2019, kdy už všechny novinky budou naplno uvedeny do obchodů a také budeme moci vydat testy a recenze. Předprodeje ale začnou už dříve. Jako obvykle však doporučujeme počkat na recenze. I když v tomto případě nikdo moc nepochybuje, že jde o skvělé a vlastně bezkonkurenční produkty.

Intel nemá naprosto nic, co by tomu dokázalo konkurovat a na Computexu je změna poměrů hodně cítit. Intel prostě přišel o pozici leadera naprosto nezpochybnitelně. A na produktech jejich množství a zejména pozornosti, které se AMD dostává, je to hodně znát. AMD právě zrušilo Intel, ten byl překonán výkonem ve všech ohledech, efektivitou, ale AMD uvádí i neoddiskutovatelně vyspělejší procesory, platformu. Nejvíce je tady ale cítit nejistota, kdy Intel vůbec uvede nějakou zajímavou novinkou. Drtivá většina lidí si myslí, že to nebude dříve jak za 2 roky! Jenže AMD už na příští rok plánuje 7nm+ a o rok později už může být na 5nm. Ano, takhle má vypadat vývoj a o tohle jsme díky monopolizaci trhu a Intelu v poslední dekádě prakticky přišli.

Dobrá práce u AMD, zejména když zvážíme finanční možnosti AMD ve srovnání s Intelu. A opět bych rád zdůraznil, že tohle není normální situace. Pokud by AMD a Intel měly stejné možnosti, stejné zdroje a dokázaly proti sobě postavit vyrovnané produkty, bylo by to normální. Ale fakt, že AMD je mnohonásobně menší než Intel, a přesto je dokáže jednoznačně překonat prakticky ve všech ohledech na poli zásadních produktů, to není nic menšího než zázrak! Bez přehánění, navíc AMD dělá ještě grafiky (včetně 7nm) a platformy pro konzole. Evidentně ne vše je o penězích, ale jednoduše o tom, že máte zájem dělat dobré produkty za dobré ceny.

Teď jen doufejme, že to zákazníci ocení a posun bude i na poli OEM a serverů, kde jsou dnes zákazníci velmi okrádáni a nabídka vůbec neodpovídá situaci procesorů. Každopádně těšte se na mnoho testů a recenzí, bude hodně co testovat, procesory, desky, paměti, chladiče atd. Už máme vše domluvené, o spoustě novinek ještě ani nevíte, ale dozvíte se později. Doufejme, že bude chladné léto, protože já a kolegové v redakci se evidentně ven od počítače asi hned tak nedostaneme ;). Tolik produktů najednou, co se na nás řítí, jsem ještě nikdy neviděl! Nevadí, stejně jsem to letošní léto neplánoval ;).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
sevos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:22:22

Jako opět suprová práce a úžasné výsledky od AMD.

S herními hodnoceními bych ještě přeci jen počkal. Demo bylo na titulu, který AMD jednoznačně sedí. Každopádně si myslím, že z informací, které už teď máme, je téměř jisté, že Intel přijde i o tuto (poslední) výhodu.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 13:16:01
avatar
Urcite pride. Zda sa ze intel nema nic. Jeho stara core architektura siaha uz takmer 15r dozadu a teraz pri predstave ze az tam siaha meltdown a spectre a posledne objaveny zombie load ktory prakticky znemoznuje HT je intel v koncoch. Ak chce tieto bezpecnostne diery odstranit nema inu sancu ako sa vratit nie jednu generaciu spat ale az niekolko generacii.. uplne odznova . Od Pentia 4.. A to je zdrvujuce aj pre taku megacorp ako je Intel. U mna je to jasne. Koncom roka prechadzam na 12c Ryzen 3900. Je to megadeal pre ludi co vyuzivaju PC aj inak ako na hry
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:33:43
avatar
Mě bude nejvíc zajímat srovnání nových Ryzenů na starých a nových čipsetech. Nechce se mi vyměňovat celou platformu.

Moc by se my mi líbil 3800X, ale otázka je, k čemu by mi vlastně byl. Přestože mám "jen" R5 1600, tak bottleneck ve hrách je vždy GTX 1080 na 4k 60Hz monitoru. Jen kvůli pocitu že mám boost 4,6GHz místo 3,7GHz?
Rolko 75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 16:43:12
avatar
Tiež som zvedavý ako si s 3800X poradí moja Gigabyte Gaming K7. Vypnem SMT a keď CPU potom dá 4,7 Ghz budem nadmieru spokojný.
TOW [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 10:48:02

Myslí, že co se týká čistého procesorového výkonu + propustnosti RAM, tak tam nebude v podstatě žádný rozdíl. A u starých desek co zvládnou PCIe 4.0 na první slot nebude rozdíl ani u grafiky a asi ani u m.2. X570 je v podstatě jenom o lepší konektivitě na I/O. Ono čipset už není to co býval kdysi, hodně věcí se zaintegrovalo do CPU.
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:35:06

Za 499 korun dnes Intel prodává 8jádrový 9900K procesor

to beru : )
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 09:58:46

Asi výprodejová cena s 95% slevou
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:45:18

cpu super o tom zadna, intel se nechyta ani proti soucasnym ryzenum takze bavit se o nem je bezpredmetny...ceny jsem ale cekal agresivnejsi, hlavne v mainstreamu. ryzen 7 2700 je ted za 6k, do vydani novych cpu cena jeste klesne..chapu ze ve vysledku bude ryzen 5 3600 vykonejsi a efektivnejsi, ale porad ma mene jader/vlaken. mozna je to ale jen kvuli tomu, ze soucasny ryzeny jsou proste extremne levny na to co nabizi. no snad se dockame i nejakyho levnejsiho 8c/16t. a doufam ze brzo prijde i poradna naloz notebooku s novymi ryzeny, tam to amd potrebuje nejvic.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 14:57:06

Tos nemozu nacenit nove Ryzen na uroven starsich Ryzen. Potrebuje predsa tie stare dopredat.
Aktualne su na zelenom obchode tieto 8 core:
RYZEN 7 1700X 206 euro
RYZEN 7 2700 237 euro
RYZEN 7 2700X 311 euro
priestor pre R7 3700X 329 $ / 350 euro
...dlho nic...
Intel Core i7-9700K 438 euro (bez Hypethreading)

Kazdopadne pockame si ake budu ceny v obchoch 7.7.2019 .
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 15:15:15

spis mi slo hlavne o nove ceny ryzenu 5, ktere jsou na urovni soucasnych 8c/16t ryzenu. ryzen 5 2600 se zacal prodavat pod 5k a hodne brzo klesnul ke 4k. ryzen 5 3600 za 5,5k jeste mozna ok, ale ryzen 5 3600X za 7k je dle me teda moc. u ryzenu 7 sem taky cekal trochu lepsi cenu nez nejlevnejsi 8x/16t za skoro 9k. ve srovnani s intelem parada, ve srovnani s predchozi generaci to cenove az tak vesely neni.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 17:19:45
avatar
AMD se potřebuje finančně zahojit a potřebuje pro investory vykázat vzestupnou hodnotu marže. Na to pak na akciových trzích vystřelí hodnota akcii. Nemám nejmenší obavu, že i při těchto cenách a nemohoucnosti Intelu pokrýt poptávku a zalepit díry ve svých CPU, že by AMD neprodalo prakticky vše co vyrobí.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 15:01:29

Nemělo být to 105W dvanactijádro původně 3700X asi za 350USD?
(cena kolem 9900Kč jako AMD dvanactijádro 1920X)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 15:55:57
avatar
Jo, původně podle údajného úniku. Vše až do dneška bylo nepotvrzené a tedy mohlo být falešné, vymyšlené. Nevěř hned všemu co se objeví před ofiko představením ;)
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:06:46

přesně tak sesmolit tabulku v excelu s přibližnými parametry by dokázal každy kdo se ve vývoji HW jen trochu orientuje
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:29:54

Ne, nemělo, nic takového AMD neavizovalo;)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 15:37:22

Mimochodom je potvrdene ze 8 core RYZEN 7 3700X a 3800X budu fyzicky obsahovat vzdy len jeden plne funkcny 8 core chiplet ? Alebo to v AMD budu budu podla potreby skladat aj z 2 chipletov ktore budu mat rozny pocet aktivnych jadier ? Napr 4+4 alebo 1+7.
3800X s DTP 105W by mohol byt taka skladacka.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 15:59:53
avatar
Osobně bych si tipnul, že to budou dva čiplety. 100% funkní čiplety půjdou v první řadě do EPYCu, do Ryzenu kombinace částečně defektních čipletů. Plnohodnotné čiplety budou až s 16c Ryzenen a ten by mohl přijít až bude dostatek 100% čipletů, tedy až se naplní potřeby EPYCů. Ale jak říkám, osobní tip.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 17:27:08
avatar
Podle toho jakou mají údajně výtěžnost to budou asi obě varianty. Osobně si totiž myslím, že těch takto vadných nebude dost a přitom odhaduji že to budou nejprodávanější kusy. Pokud ale nebude mezi nimi výkonnostní a ani spotřebou rozdíl, tak to může být zákazníku jedno.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:28:44

Jop aj ja sobne si myslim ze na zaciatok to budu skladat z dvoch ciastocne funkcnych chipletov. Z pohladu chladenia by to mohlo byt dobra sprava .2 chiplety po 4 core budu lepsie odvadzat teplo na heatspreader oproti 1 x 8core chipletu.
Som zvedavy na prve nezavisle testy OC. Predpokladam ze si niekto da tu namahu otestovat obe verzie s jednym aj s dvoma chipletmi.neskor aj ThReapery a EPYX so 4 chipletmi.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 12:45:08
avatar
3900X ma TDP opet 105W tak, jak i 3800X. Mnozstvi tepla (jouly) prenesene pres 1 chiplet bude tedy polovicni. To by mohlo vyrazne srazit teplotu samotnych cipletu a i zrejme proto se da dostat na 4.6GHz.

Otazkou je, jestli by treba 16-jadro vubec takovych frekvenci dosahlo. Uz 3900X ma base frequency o 100 MHz nizsi nez 3800X. 16 jadro by melo nizsi base frequency a nebo vyssi TDP.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 17:54:41
avatar
Minimalne podle zatim dostupnych cisel si to nemyslim - predpokladam, ze by pri pouziti dvou chipletu mohla zustat dostupna i ta dvojnasobna L3 cache (aspon doted to tak Zen architektura tusim mela). Verim, ze rozlisit to pujde prave podle L3 cache - 32MB budou s jednim chipem, 64MB se dvema. Vyteznost by mela byt vysoka i na tech 7nm, samotne chiplety jsou tentokrat i o poznani mensi, coz tomu jde taky naproti.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:56:55

Zatial co som nasiel tabulky tak podla cache to vyzera na ten 1 chiplet.Ale nechame sa prekvapit co naozaj hodia na trh.
3900X 12C L2=6 MB + L3=64 MB=70 MB
3800X 8C L2=4 MB + L3=32 MB=36 MB
3700X 8C L2=4 MB + L3=32 MB=36 MB
3600X 6C L2=3 MB + L3=32 MB=35 MB
3600 6C L2=3 MB + L3=32 MB=35 MB
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 14:08:45
avatar
Taky me to napadlo uz vcera a nakonec jsem odpoved nasel na Tomshardware. 1 chiplet je skutecne 8 jader a vse krom 3900X je jen 1 chiplet.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 15:18:12
avatar
Tak pokud by opravdu neměli dostatečné množství těch 100% funkčních čipů, tak můžou vydat nějaký 3750X, který bude mít sice konfiguraci 2x4, ale zase bude mít 64MB L3.

Ale spíš si myslím, že budou mít největší odbyt těch jednočipových šestijader a na místo nedostatku funkčních čipů budou řešit to, že prodávají naprosto fukční čipy jako 3600(X), než že by jim nezbývaly pro 3700X/3800X. Alespoň pokud zůstanou ceny kde jsou, tak ty osmijádra zase tak moc na odbyt nepůjdou...přece jen ty hloupé hry pořád nedokáží víc než 8 vláken moc využít, aby to ty prachy navíc ospravedlnilo.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 07:45:31

"že prodávají naprosto fukční čipy jako 3600(X)" cisto teoreticky by tam potom mohla byt moznost dodatocne nejakym stylom odomknut 3600 6 core na 3700 8 core. Alebo 3900X 12 core na 16 core. Ale pochybujem ze by to nechali neosetrene.
TOW [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 10:07:24

Nemohla - u moderních CPU se při deaktivaci jader laserem odříznou vodivé cesty co vedou do toho jádra.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 15:03:04

No jo no nechcu nechat nic na hranie domacim kutilom
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 16:25:38

Intel keby chcel už dávno by niečo mal ....ale nebola konkurencia a myslel si že dlho nebude aspoň vidno že do vývoja šlo ho.vno a robili si z nás zákazníkov špongiu z ktorej žmýkali peniaze od príchodu core architektúry ...
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - všechny 2019-05-27 17:03:23

magazíny, které se zabývají tématikou kolem PC to, už píšou jen jeden jediný zelený mlčí. Možná to nečekali a chtěli přijít z dalším testem 2 slotové RTX 2080 na 3 sloty. Nebo taky možná jen není slov vedle prázdné vysmrkané krabičky papírových ubrousků :-)
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 18:08:26

Jsem zvědavý, na kolik půjde vyhnat ta 3700X. Pokud půjde jen o 100-200MHz, tak to bude plichta k 5GHz 8700k hlavně ve hrách a žádný důvod k upgradu. Jasně, na poloviční spotřebě.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 18:18:54
avatar
do háje 8/16 zase jen na 65W. Potřeboval bych 35-45. Cmon AMD, je to takový problém udělat pár takových modelů? Efektivita Vám narostla, 45W kousek by výkonem porazil i 2700(non-X). A ne, podtaktování 3700X není totéž, chci funkční turbo kvůli hrám.
Nenuťte mě kupovat děravé drahé 9900T
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 19:41:22

A to je problém hodit takty dolů? mám 2200g pro komp k telce a celej PC žere + - 30w .. vše díky podtaktování..
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 20:26:41
avatar
Ano, je to problém, přijdeš o spoustu výkonu, když přijdeš o turbo...

Na druhou stranu mi to nepřijde jako zase až tak velký problém, aby to člověka donutilo koupit Intel.

Někdo by měl resuscitovat logo "Intel inside, Idiot outside" z doby Intel P4. Letos bude zdá se zase aktuální;-)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 21:07:15

Už si niekedy robil undervolting PC? ono sa to da paradne znižiť spotreba, len sa tomu treba rozumieť
Mne PC v pohode potiahne World of Tanks cez 100FPS na 2K monitore a to v klude žerie 37W a v zaťaži 112W
Zdroj treba Gold plus s primeranou spotrebou cca 300-400W každy ventilator žerie cca 8W, ja v PC nemam ani jeden. Ram žerie cca 2x8W jemny undervolting a je s toho 2x4W disky toho zoreru niektore i 10W ja mam SSD so spotrebou 2,8W. Môj PC ma nižšiu spotrebu v zaťaži ako niektore v klude ale vykon ten isty
Taky CPU 9900K čo žerie 190-230W po undervoltingu to je i 50W Len sa s tym treba pohrať.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 10:04:33
avatar
Jo, s undervoltingem jsem si už několikrát hrál, ale asi jsem břídil, takové rozdíly o kterých mluvíš mi přijdou z říše snů;-)

Můj největší úspěch byl mod BIOSu na HD6950@6970 kde jsem stáhl idle spotřebu při EyeFinity zapojení ze 150W na 60W.

Jinak jsem si hrál jen s mobilními Intel CPU a tam byli úspěchy v jednotkách Wattů...
Ale je možné, že desktop komponenty mají mnohem větší rezervy, páč jsou na rozdíl od těch mobilních laděné na výkon, ne na spotřebu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 10:43:55
avatar
Mimochodem jestli máš Undervolting takhle zmáklej a není to jen štěstí na dobrý kus HW, tak by určitě nebylo špatné udělat tu osvětu pomocí nějakého článku v BLOG sekci ;-)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 20:48:03
avatar
Co zkusit zjistit, jestli tahle nová generace nebude umět nastavovat cílový výkon dle povoleného TDP, jako to umí druhá generace ThreadRipper?
To by asi bylo nejlepší řešení, pokud by tohle povolili i pro AM4. I pokud by to z ekonomických důvodů nepovolili směrem nahoru, pořád by to bylo fajn a tobě by i tohle "polovičaté" řešení stačilo.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 13:09:39
avatar
to by byla paráda, myslím že některá starší APU od AMD měla 65w na 45w. Napíšu dotaz rovnou AMD. Jestli mi odpoví, tak se s Vámi o informaci podělím. Pak by 3700X byla ideální volba, víc než 8C/16T asi na hry ještě roky nebude potřeba, aktuálně stačí 6C/12T
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 16:36:06
avatar
Jen pro jistotu, aby nedošlo k mýlce, ta věc, kteoru jsem měl na mysli, se u ThreadRipper jmenuje "Precision Boost Overdrive" a je určená čistě k přetaktování.

Ideální by bylo, pokud by šlo v BIOSu, nebo v Ryzen Master, omezovat maximální TDP. Jediné co jsem našel, že jedna z funkcí "Precision Boost 2" je možnost nastavit "PPT limit" což je vlastně "SoC Power". Pokud jde tuhle hodnotu nejen zvyšovat, ale i snižovat, mělo by pomocí toho jít dost výrazně stáhnout spotřebu (samozřejmě za cenu zkrácení délky turbo boostu a nejspíš i snížení turbo frekvencí).
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 21:52:11
avatar
Nepocita u 9900T Intel stale TDP po svem? jen abys pak nezjistil, ze ti zere stejne jako 65W Ryzen Podle netu - 1.7 is the base speed and 3.3 is the all core turbo. TDP is measured at base clock speed ...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:32:22

Ach bože, kup už proboha něco, roky to tu čteme..
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 13:04:22
avatar
tak to se omlouvám, ale uznej že 35W/45W desktop segment mnoho top modelů nenabízí. 2700E není k sehnání a na ebayi mají jen 2600E (6/12) což mi přijde jako škoda když je 3xxx řada skoro venku
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 18:29:14

Furt je něco špatně, není dostupná správný MB, není dostupný správný CPU, pak bude jistě potíž s casem, pak PSU...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 18:56:10

Na druhou stranu má celkem minoritní požadavky a aspoň se něco dovíme o úsporným HW i periferiích a věcech kolem toho. Mě to osobně nevadí.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 21:47:05

Když ono je to furt, pod každým CPU, MB, GPU, čipsetem,.... Snad jen disky jsou ok.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 21:58:48

Myslím, že si to moc dobře uvědomuje
Ale je prostě nadšenec a pouští to tak, jak to cítí
Tak to ignoruj a berme ho za svého
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 19:00:40

Tak zase budu napjatě čekat co se z toho dostane do sekce notebooků.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 13:11:40
avatar
65W 3700X určitě probublá do herních DTR, fungoval by jistě v Acer Heliosu 500 jen po updatu biosu
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 14:18:57

tak aktuálně bych si pomohl i jen s 2700x o cca 40% a jeste dvojnasobek jader a tedy vlaken. ale co sem před čsem zkoumal nabídky notebooků, tak to byla bída a nouze, ceny nad 45kkc a sporná kombinace výbavy, cca dvě varianty, jako by snad někdo chtěl aby ty s amd nikdo nekupoval.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 21:02:22
avatar
Ako klobúk dole, toto sa AMD fakt podarilo. Nechápem Intel, keď vedel že 10nm nedopadne, mali poriadne prekopať terajšiu architektúru na 14nm. Vždy je čo zlepšovať a zdroje nato majú, ale pre trh je to len dobre, že sa karta obrátila.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 21:28:08

IPC sa zlepšilo o 15%, nie 13%.

Obrázek
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 21:52:46
avatar
jj a jak rika Lisa, kazde procento se pocita
sparkyyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-27 21:47:33

Jak vysoko to myslis pujde taktovat maximalne?
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 07:46:43
avatar
Podle Odkaz byl v zákulisí na Computexu 16-jádrový model chlazený vodou přetaktován stabilně na 4,1 Ghz na všech jádrech a na jeden test dokázal krátce běžet i na 4,3 Ghz na všech jádrech, je možné že se nejedná o finální verzi která půjde do prodeje ale pokud tomu tak je tak pravděpodobně to už bude hodně blízko tomu co finální verze dokáže řekl, jestli jsem tomu správně rozuměl
hanzoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:08:36

podle mě to 16 jádro nakonec nevydají, podkopali by si prodeje threadripperu a nedosahnout takových taktu a efektivity jako zbytek 3000 řady

podle mě by si to 16 jádro měli nechat jako finalni produkt AM4 a 4000 řady v roce 2020


Intel nebude mít více jak 10 jader letos a bylo by to z jejich strany zbytečné takovýto cpu vydavat letos...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:52:50

TR také posunou. Jenže to by MS musel mít funkční scheduler na 16c a ne, že si to užívatel dobastlí sám... Rozhodně ne u spotřebky Ryzen. Takže MS opět brzda pokroku a AMD....
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 09:15:23
avatar
Je možné že ani 8-jádrové modely 3800x nebude možné stabilně udržet na více než 4,1-4,3 Ghz na všech jádrech i při použití vodního chlazení, jsou v nich použité totiž ty stejné čiplety jako u toho 12 a 16-jádrového modelu, ale to neznamená že to je málo když je IPC vyšší o 15% atd, výkon bude hodně slušný, otázkou není jestli ten 16- jádrový procesor vydají ale kdy ho vydají, výrobci dělají na deskách x570 napájecí kaskádu tak aby neměla problém napájet i ten 16-jádrový model po přetaktování, AMD by ho jentak na computexu novinářům neukazovala, jen třeba čeká až se vyprodají současné Threadrippery a budou nahrazeny novými 7nm Threadrippery které již budou začínat na 24-jádrových modelech atd nebo vyčkává na to až bude mít dostatek plně funkčních čipletů ...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 09:23:57

TR není jen o játrech ne? Jsou tam jistě taková témata jako PCIe linky, ECC, vyšší TDP, default režim jader, apod. Kdo potřebuje 7nm TR nebude tak jako tak kupovat Ryzen.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 10:12:45
avatar
Určitě, jen jsem tím odpovídal na komentář kde se píše že to 16-jádro nakonec nevydají ... ale i tak se najdou určitě tací kteří si koupili TR jen kvůli tomu že má 16 jader a to že má více linek stejně nevyužijí když mají jen jednu grafickou kartu a jeden m2 ssd a možnost osadit ECC taky většina nevyužije a teď by mohli ušetřit když AMD vydá to 16-jádro pro AM4, i já si ho pravděpodobně koupím společně s nějakou x570 deskou a vyměním ho za můj stávající Intel 9900k
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 08:46:51

Hehe podla toho videa v zakulisi bezal ten 16c Ryzen s grafikou Nvidia Quadro K620. To uz z principu nemohli dat oficialne na oci verejnosti.Alebo to moze byt aj fake video.Nevadi , kazdopadne 16c nebudu zle.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 13:51:25
avatar
To jako ze AMD dodá do nového PS5 a XBOX 8jádro a něco jako Radeon 7? Sice na 7nm..ale jen tohle? Hry tedy budou vypadat jako dnešní na ULTRA rozlišení? To je na pytel To chce fakt asi tu VR další generace(první uz mám za sebou). Jinak ten výkon dnešních TOP VGA karet(vlastně budoucích v Consolich) není kde utápět. 8K monitor je drahej a stejně není taková VGA(v dostupné ceně) která by to rozjela...zase čekat 3-5 let na další pokrok
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 14:01:15

Akoze nieje kde utopit vykon GPU ? Vykonu neni nikdy dost. Stale pribudaju nove SW a hry cim dalej narocnejsie na vykon HW. Napriklad v Warhammer II ma problem aj TOP karta 2080Ti V 4K Ultra dava ledva priemernych 50 fps. To na VR 2x4K nestaci
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 14:27:39
avatar
Warhammer II ve 4K Ultra pri 50FPS v průměru.. To je sen mnohých
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4K 60+ fps gaming 2019-05-28 14:59:17

Gratulácie AMD, som rád, že sa vracajú. Mňa 12 jadro zaujalo no viem, že má byť 16 jadro. Podľa vás brať 12 alebo 16 jadro na gaming v 4k 60+ fps? PC používam aj na Android programovanie, menšie práce vo photoshope a rendering. Ako sa Radeon VII bude chovať, keď ho zapojím do X570 dosky do PCIe 4.0 slotu?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Praktický dotaz 2019-05-28 15:05:31

No R VII je vlajková loď AMD, takže to musí být 100% kompatibilní s novými deskami. Reálný důkaz sice nemám, ale musí to být bezproblémové už z principu
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4K 60+ fps gaming 2019-05-28 15:15:16

Dúfam, že máš pravdu, snáď niekto skúsi počas testov X570 zapojiť do dosky aj Radeon VII.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-28 15:29:14
avatar
Zalezi jake mas priority ty, pokud klades duraz na gaming, tak je cekani na sestnactijadro bezpredmetne. Tady se da predpokladat, ze 8/16 konfigurace bude pohodlne dostatecna klidne dalsich 5-6 let (nadchazejici generace konzoli bude mit stejnou konfiguraci). Obecne, kdyz si nejsi jisty jestli to sestnactijadro opravdu potrebujes, tak ho asi spise nepotrebujes.

Pokud ale hraje vyznamnou roli tvych cinnosti i ten rendering, tak prave v nem by se mohla nejvice zuzitkovat ta vypocetni sila vicejaderne konfigurace. Adobe uz roky nastesti nepouzivam, ale verim ze na lepsi podpore taky urcite brzy zapracuji, vzdyt ze svych optimalizaci maji uz dlouhodobe z ostudy kabat. Troufam si rict, ze na vetsinu pracovniho nasazeni bude pohodlnejsi 16c. Me treba od prezentovaneho dvanctijadra odrazuje i to, ze se mi neche platit premiovou cenu za neuplnou konfiguraci, ja si na 16c v mainstreamu rad pockam. Trochu mam pocit, ze AMD i tuhle treti generaci porad cili spise na nove zakazniky, nezli upgadeisty z prvni/druhe generace - na nas bude mit 16c vice wow efekt. Tak snad nebudeme muset cekat az na tu 4. generaci a objevi se drive (spekuluje se, ze by se mohlo objevit jako reakce na nadchazejici inteli mainstreamove destijadro).

Co se te zpetne kompatibility s pcie4 tyce, tam si nemusis delat vubec zadne starosti..
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 07:51:23

nuz Luke ked pises ze robis aj rendering tak by sa vyhoda 16core prejavila. Obzvlast ak by si chcel nechat renderovat na pozadi a popritom hrat nejaku hru.Ale to uz si musis zvazit sam ci to stoji za ten priplatok.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 09:30:49

AndyF1, nad tým zvažujem, že by som vedel hrať hru a zároveň nechať renderovať, to by bola pre mňa obrovská výhoda. Každopádne ďakujem za odpoveď.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-05-29 10:51:09

Treba odskusat alebo si dohladat na nete ako bude slapat konkretna kombinacia rederovacieho SW a hry. Problem by mohol byt ak by dany renderovaci SW nevyuzival cisto len CPU jadra ale nejak aj GPU akceleraciu.To by asi hru spomalovalovalo.
Ja osobne som takyto multitasking skusal uz davno ale na mojom starom Phenom2 4 core to samozrejme nebola ziadna vyhra.Tak som si na renderovanie zohnal seconhand workstation Dual Xeon 4core.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 488x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 327x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 876x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6