AMD překvapilo a dosáhlo slušného zisku – ukázalo také novou nejvýkonnější grafiku světa! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 23 January 2011
altSpolečnost AMD dosáhla v roce 2010 po restrukturalizaci normálního provozního stavu i zisku.

 

 

 

AMD zdá se úspěšně překonalo posledních několik let, kdy po odkoupení společnosti ATI v roce 2006, se díky několika vlivům, dostala do problémů.

  • Pohled do historiských souvislostí ...

AMD zaplatilo za ATI opravdu hodně, bezmála 5,5 miliardy dolarů, což byla téměř hodnota vlastní společnosti AMD. Bohužel se poté zjistilo, že bude zapotřebí dalších výdajů, ačkoliv později vyšlo najevo, že skutečná hodnota ATI byla tak poloviční. Jenže krátce po nákupu ATI, což byla dlouhodobá strategie, jež se ukázala jako klíčová a velmi úspěšná, se AMD nepodařila nová mezigenerace 65nm procesorů Phenom.

AMD se totiž snažilo vytvořit první nativní 4jádrový čip a úkol to byl veliký a bohužel se jej AMD nepodařil splnit v termínu. První Phenom měl nakonec rok zpoždění a ještě dorazil ve stavu nehotovém, AMD navíc podcenilo marketing a nechalo hloupě zveličovat problém s TLB chybou. Konkurence mezitím vesele prodávala sice nenativní, ale čtyřjádrové CPU, nemluvě o těch dvoujádrových, které AMD upozadilo ve prospěch toho čtyřjádrového. Výsledkem bylo nakonec oslabení AMD na mobilním trhu, kde se o zlom pokusilo až v druhé polovině roku 2010 a hlavně počátkem roku letošního. Na desktopu se AMD tradičně daří držet slušný podíl, ale bohužel Desktop hraje stále menší roli. AMD tedy souhrou dvou výše uvedených skutečností, se dostalo do nezáviděníhodné situace. Výsledkem byl plán zásadní restrukturalizace.

AMD se před 2 lety rozdělilo na výrobní a nevýrobní část. Ta nevýrobní se nadále soustředí na vývoj grafických i procesorových čipů, stejně jako čipsetů a celých platforem. K tomu dělá základní softwarový servis, jako ovladače a vývojářské nástroje. Výrobní část AMD byla převedena (odprodána) arabské investiční společnosti ATIC, která pod hlavičkou nově vzniklé GlobalFoundries založila novou výrobní společnost. V té má AMD stále ještě částeční podíl a hlavně je stále skrze ATIC spojena se svými výrobními kapacitami, protože ATIC vlastní necelých 20% společnosti AMD samotné. Globalfoundries má na starosti zajištění výroby, výstavbu nových vývojových center a výrobních center. Do roku 2009 masivně investuje, odkoupilo už několik menších výrobních společností a staví a rozšiřuje výrobní kapacity zejména je připravuje na 32/28nm výrobu.  Rozdělí zdá se AMD opravdu pomohlo, protože si lze jen těžko překvapit, že by AMD samo mohlo nutné investice do rozšíření a modernizaci výroby provést. Dnes už to nemusí řešit. Restrukturalizace je kompletně dokončena a AMD má zdá se klid na práci – tedy vývoj čipů a technologií spojených s CPU a GPU všeho druhu.

  • Rok 2010 - 2011

Překvapivě ale AMD před pár dny zažilo překvapující výměnu na postu šéfa společnosti. Kdy k velkému překvapení byl odvolán právě šéf, který AMD provedl celým tímto složitým obdobím a nic nenasvědčuje tomu, že neúspěšně. Navíc vedení AMD, které šéfa odvolalo, nemá vybráno nástupce. Dnes už můžeme bezpečně říci, že dnes už bývalý šéf AMD rozhodně nebyl odvolán kvůli nesplněným finančním cílům. AMD totiž vykázalo ve standardní situaci nejen slušně ziskový celý Q4 2010, ale i celý rok. Cíle se tedy podařilo naplnit a to dokonce nad očekávání AMD i finančních analytiků.

Pro AMD sice skončil ziskově už Q4 2009, tehdy to ale bylo zídky 1,25 miliardám dolarů od společnosti Intel, které zaplatil AMD za urovnání stavů a za novou Crosslicenční dohodu. V letošním roce už se ale AMD na podobnou finanční injekci spoléhat nemohlo. AMD se také postupně snížili platby jako podíl na činnosti Globalfoundries, takže poslední kvartál roku 2010 byl konečně po dlouhé době standardním normálním kvartálem bez nějakých výjimečných vydání, či příjmů. A AMD v něm dosáhlo na hrubý příjem 1,65 miliardy dolarů a čistý zisk činil velmi slušných 375 milionů dolarů a to při hrubé marži 45%.

Celkově pak pro AMD skončil i rok 2010 velmi slušně. V roce 2009 sice také dosáhla zisku 304 milionů, ale to jen díky tomu narovnání s Intelem, ve skutečnosti AMD v roce 2009 hospodařilo s provozní ztrátou téměř 1 miliardy dolarů. V roce 2008 to ale bylo 3,1 miliardy, kde se na tom výrazně podílel problém, které jsem popsal na začátku článku, tedy odpisy za ATI. Rok 2010 už byl rokem standardním a AMD se vrátila do černých čísel (v účetnictví znamená černé dobré, červené špatné). Celkem v roce 2010 utržila 6,49 miliardy dolarů, což je více než o miliardy více než před rokem. Čistý zisk už bez vlivu nějakých náhrad, byl 471 milionů dolarů. Hrubá marže se také proti předchozím dvěma letům zvedla ze 40(42)% na 46%.

Pokud vás zajímají zisky dvou hlavních divizí, tedy procesorové a grafické, tak v Q4 2010 to bylo 1219 milionů dolarů příjmů z toho 91 milionů dolarů zisku z CPU divize. GPU sekce, která AMD udělal v roce 2010 velkou radost, vysoce nad očekávání, dosáhla v Q4 na příjmy 424 milionů dolarů a z toho 68 milionů čistého zisku. Pokud to budete chtít někteří srovnávat s NVIDIA, tak byste museli zjistit příjmy jen GPU divize NVIDIA, protože celá NVIDIA zdaleka nejsou jen GPU čipy, ale i celá řada technologií a věcí okolo, které se tam nepočítají. Celá NV měla v Q3 2010 (NV má kvartál o měsíc posunutý, takže Q4 pro ni ještě neskončil) příjmy 844 milionů dolarů a 85 milionů zisku.

Samozřejmě ani AMD, ani NV, které jsou velikostně vyrovnané společnosti, se nemohou v žádném ohledu měřit s Intelem. Ten v Q4 2010 dosáhl na 11,5 miliardy dolarů příjmů a 3,4 miliardy dolarů zisku a za celý rok 2010 pak Intel utržil 43,6 miliardy a z toho 11,7 miliardy zisků. Jeho hrubá marže je navíc pohádkových 68%! Mluvit tedy o AMD, či NV jako o konkurenci Intelu? No maximálně některými produkty konkurovat mohou, ale celkově, kdyby tu nebyly antimonopolní zákony, Intel by si AMD i s NVIDIA koupil a stačil by mu na to jeho roční zisk. Je v podstatě zázrak, že AMD dokáže v některých poměrně širokých oblastech procesorového trhu Intelu vůbec konkurovat a nabídnout i srovnatelné produkty, když má téměř 7x menší příjem, výrazně menší investice do vývoje a tak dále. Každopádně pro AMD dopadl rok 2010 nad očekávání dobře, ale ví, že rok 2011 je mnohem důležitější, protože v něm musí zvládnout vydání hned tří důležitých novinek. Fusion a Bulldozer procesorů, 32nm výroby a 28nm GPU. Kromě toho si musí najít i nového šéfa, když toho starého z ničeho nic propustili. Zatím si minimálně s FUSION vede velmi dobře a už oznámilo, že od spuštění výroby v Q4 2010 u TSMC, dodala výrobcům na 1 milión 40nm FUSION čipů Zacate a Ontario!

PS: Na závěr ještě takovou malou zprávičku pro nadšence do výkonu. AMD na některých svých akcích už nějakou dobu za zavřenými dveřmi ukazuje nový Radeon HD 6990. Z jedné takové akce se na internet dostaly snímky, takže se můžete podívat, jak ten nový Radeon HD 6990 vypadá.

Je to High endová grafická karta, která má ze své povahy konkurovat modelům GTX 580. Že se ale nakonec ukazuje duální koncepce tvořená dvěma menšími čipy nad sílu koncepce konkurenční NVIDIA, která stále vyrábí obří monolitické high end čipy, jako lepší, proti níž nemá GTX 580 šanci, je nám už teď jasné. Radeon HD 6990 je založen na dvojici RV970 čipů má 4GB GDDR5 pamětí a podle všeho to bude jasně nový grafický král, který nahradí stávajícího Radeon HD 5970.

Pro zajímavost, AMD na referenčním modelu HD 6990 spolupracovalo hned s několika výrobci, kteří poskytli některá data z tvorby svých nereferenčních modelů starších grafik. Například ASUS přispěl svými zkušenostmi z duálního monstra ASUS ARES atd. HD 6990 bude High endová grafická karta bez kompromisů, ale pořád bude mít v referenční verzi velmi značné rezervy. V tuto chvíli stále není pevně stanovené datum vydání, karty jsou už ale hotové a AMD je brzy pošle k testerům. Zatím mám za to, že karta vyjde hned po startu nového čínského roku, tedy zhruba v druhé polovině února za cenu nejméně 599 dolarů (13 200 korun včetně DPH). Zda dostane nějakého konkurenta, se teprve uvidí. Nějaká GTX 595 je možná v plánu, ale zatím zůstává jen řečmi, zatímco HD 6990 už jsme viděli v oficiálních plánech několik měsíců zpět i vlastní kartu hotovou fyzicky.   

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 00:05:55
avatar
No nevim spíš mi to "představení" příde stejný jako v případě GTX480, nepředpokládám, že by HD6990 utáh jeden šesti/osmipin...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 00:22:45
avatar
??? Tam není 6+8pin, ale 8+8pin .... to samé je na HD 5970 ;)

navíc ta karta už je hotová dávno, a funguje, AMD ji předvádí i ve funkčním stavu ;) HD 6990 také enní nijak těžké vyrobit, není to o nic složitější ani náročnější než hD 5970, místo tkeré už se vyrábí ;)
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 00:27:47

Ano, po zvětšení je opravdu vidět i druhý 8-pin, také jsem ho přehlédl...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 08:04:52
avatar
me ten prvni lepe viditelny konektor pripada spis jako 6pin. fotka to je sice dost spatna, ale ten druhy konektor se mi zda jako o neco vetsi. no a na ten ventilator sem taky zvedavy...ta ruka zabira docela malou plochu.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 08:54:38

Pokud je to 6990 tak tam musí být 2x8 pin.
Ale spíš nechápu co nacvičujou a proč karta není v prodeji, pokud je několik měsíců ve funkčním stavu.
Sice to není maketa (pravděpodobně), ale ve finále je to stejný jako maketa od Huanga...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 11:23:15

HD6950/70 vyšla později než měla. Byl problém s napájením, a to byl jeden čip! Teď vyšly nové ovladače, které navyšují jejich výkon. HD6990 je Vlajková karta AMD, tam si nemůže dovolit jakékoli zaváhání se spolehlivosti a výkonem. Je prestižní, s ní se bude chlubit.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 13:32:13
avatar
Proc neni v prodeji? protoze jich neni dostatek aby to pokrylo prvotni poptavku, vem si jak dlouho trvalo dodat dostatecny mnozstvi 6970, a ted si to vynasob, protoze na kazdou kartu musej jit 2 100% funkcni jadra... s tim ze polovina tech jader porad musi jit na vyrobu 6970... logicky to bude chvili trvat nez jich vyrobej dostatek na pokryti poptavky po celym svete
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 11:44:54

Přesně to jsem myslel, zkus držet tak velkou grafiku opatrně a přesto pevně přes větrák. Určitě bych se bál že větrák popojede a karta mi vypadne z ruky, já si myslím že ta uzavřená grafika větrák prostě nemá. A pokud větrák potřebuje HD6970 tak duájní tím tuplem, a dokud neuvidím lepší fotky tak mě nikdo nepřesvědčí. Referenční grafika prostě musí mít větrák, jinak by v té krabici shořela..
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 13:33:51
avatar
Vsak ona vetrak ma, ale trosku jinak designovanej, takze nemusi nabirat vzduch zhora, tak jak je tomu dneska, ale bere ho ze zadu a vepredu(vzadu na CASE) jde ven, jedna se o takovej jakoby spis vysavac nez klasickej system vetraku jak zname dneska... trosku jinej koncept no
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 13:57:35

Takže podle tebe je ten větrák uzavřený ve vnitř, vzduch bere ze zadu a všechno teplo vyfukuje do case.. . Ale je zajímavé že není vidět ani otvor pro výfuk tepla (alespoň já ho tedy nevidím), a že by toto řešení bylo nějak tiché se mi tedy nezdá(jak říkáš vysavač).. . Tak na tu novinku jsem tedy hodně zvědavý..
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 15:45:26
avatar
Obracene, vzduch nabira z case, a vyfukuje ho to ven... nevim jak dalece to bude fungovat a zda to bude opravdu pouzitelny, ale neco obdobnyho jsme tu meli uz u 5xxx rady, kde vzadu na karte byli dva pruduchy, a pokud by to fungovalo, tak asi nasledovne, predstav si ARES grafiku, kde uprostred byl klasickej(horizontalni) vetrak, ted rozdel chladici plochu na dvoji zebrovani, na kazdy GPU jedno a mezi dej dost velkej prostor tak aby se ti tam vesel rotor(nebo dva) vertikalne, kterej bude zadem nasavat chladnej vzduch a pres druhy jadro teplej vypoustet, asi to neni dokonaly reseni, ale myslim si ze by to mohlo fungovat, a vysvetluje to duvod proc ona karta kterou ma v ruce nema viditelnej zadnej vetrak... o hlucnosti se snad bavit nebudeme, u 300w karty v zakladu nemuzes ocekavat tichej vetrak...

upozornuju ze je to jen odhad, moje myslenka, jak by to asi mohlo byt, ktera bude s 90% pravdepodobnosti spatne

Edit: Ackoliv cim vic si tu fotku prohlizim, prijde mi ze tam kde ma ruku precejenom je vetrak
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 15:48:59

Sice se mi to pořád nějak nezdá, ale tak jak to popisuješ by to mohlo i fungovat (snad .. ). Pořád bere vzduch pár škvírami ze skříně a vyfukuje ven, podle mě nic nového jen aby to stačilo. Podle mě je Ares zcela něco jiného a nedá se to srovnávat, už tím že se jedná o nereferenční a hlavně otevřenou grafiku, u které má teplý vzduch rychle kam odejít( podle mě opravdu výborné chlazení). Což se mi prostě u referenční uzavřené HD6990 nezdá, já si prostě myslím že té druhé GPU bude hóóódně teplo. Samozřejmě je to také jen můj osobní názor, což může být zcela jinak a proto to teď probíráme takže nic ve zlém.. .
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 22:12:50
avatar
u aresu vyborne chlazeni?a to ti je uplne jedno, ze jeste o trochu vice nataktovana hd5970 toxic od sapphire, byla podle recenzi podstatne tissi?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 23:20:05

To máš sice pravdu, ale nám šlo hlavně o teploty. Co se týče hluku tak je to jasný, ono není žádná sranda takovou grafiku uchladit.. . Mě šlo jen o to že se nedá srovnávat chlazení Ares oproti HD6990, nic víc nic míň. Ale rozhodně bych bral raději řešení od Aresu než referenční HD6990, nebo bych si dal své vlastní(tišší)..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 14:47:20
avatar
pres ty 4 uzky skviry co jdou jakz takz na cele rozeznat se mi nezda ze by bylo mozne nabrat dostatek vzduchu na chlazeni takovyho monstra. to by jedine musel byt opravdovej vysavac
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 15:18:57
avatar
Motor z letadla
Toxic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to samé je na HD 5970 ;) 2011-01-24 16:53:31

Ale 5970 nemá 2x 8pin. Ale 6+8. Takže nic "samého"
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 00:20:57

Mě by zajímal spůsob chlazení tak výkonné grafiky, nezdá se mi že by to měl uchladit tak malý větrák uprostřed, který skrývá nebo neskrývá pod prsty.. . Když jsou tak vysoké teploty u referenční HD6970, jak tedy může stačit takový spůsob chlazení u HD6990, to by mě opravdu zajímalo..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 00:31:15
avatar
podle mě je řešení chlazení víceméně stejné jako u HD 5970 - tedy vapor Chamber. U HD 6990 ale AMD využilo nápadu a zkušeností ASUSu z Aresu, který ponkěud jinak rozložil komponenty a jádra po PCB, a mělo být to být rovnoměrněji chlazeno a ne to teplo soustředěno do jednoho místa ...

HD 5970 byla hlučná, HD 6990 bude také hlučná .... 300W grafiku, která po OC je připravena na 400W ale po dalším OC může vystoupat až na 500W+ TDP, neuchladíš tiše jen tak něčím. Buď za vzdhcový chladič vyklopíš bezména 1/4 ceny samotné grafiky, nebo jedině vodní chlazení ... tohle je ale refereční mode, refereční model vždy bude mít jen základní chlazení ....

Jinak 300W TDP je pořád hraniční pro to, aby refereční model měl posvědcení specifikace PCIe 2.0. HD 5970 2GB měl základní TDP 293W ale jeho chlazení bylo navrženo na 400W. HD 6990 na tom bude minimálně stejně. V tomto ohledu AMD žádné změny u referečního chlazení dělat nemusí.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 00:46:53

Ano ,tomu bych rozuměl jen mě překvapilo že není vidět u referenční grafiky a k tomu ještě u dualní žádný větrák. Tomu jsem už nějak odvykl, při teplotách dnešních grafik.. . Nebo jak píšeš, vyměnit za lepší vzduchové nebo vodní chlazení, nic jiného asi nezbude.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 12:06:25
avatar
Už jsem několikrát četl, že nemá žádný klasický ventilátor. Že je tedy kompletně zakrytovaná a pod rukou toho pána ventilátor není. Na youtube je i několik renderovaných modelů. Pravdivost tohoto tvrzení se mi ale zatím nepodařilo oficiálně ověřit.
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 05:58:51
avatar
Takovéto mávání jsme tu už jednou měli .
giorgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 06:18:08
avatar
jj ako by to bolo včera, ale ako povedal DD dnes to vyzerá na realitu, nie ako tomu bolo v prípade konkurencie.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 07:19:20

AMD si nemusí na nic hrát, to nVidioti to potřebovali
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 09:59:57
avatar
Šak tam s ňu mává jak na prvního mája...
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 13:36:08
avatar
jen s tim rozdilem, ze tohle je prezentace pro par vyvolenych, ktera se nemela dostat na povrch driv nez skonci NDA, kdezto u nVidie se jednalo o zcela verejnou prezentaci
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 14:20:07
avatar
no takovéhle mávání grafikami je normální, protože na prezentacích pro partnery se grafiky (funkční) ukazují několik týdnů před jejich vydáním ....

je ale rozdíl mávat grafikou 4 měsíce před vydáním a 1 měsíc ;)
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 09:07:37

Pekný macek
A kedy ju uvidíme v teste
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 11:30:41

Až s ní přestane mávat, a konečně ji pustí s ruky. Což ještě nějakou chvíli potrvá, než se s tou kráskou trochu pokochá..
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 09:35:08
avatar
Nepřipomíná vám ta karta tak trochu PS2?
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 10:00:56
avatar
Připomíná mi to zlaté oplatky +20% zdarma
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 10:37:10

Ja toviděl spíš na VHSku
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 11:53:48
avatar
Přesně VHS
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 13:00:40

... s ovladačem od videa v ruce
Casper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 14:04:01
avatar
Ty jo VHS, kde jsou ty časy.... a ještě ty první filmy s tím šíleným "rychlodabingem" jak to daboval jeden týpek, to byl mazec... ale seděl jsem vždycky u každé blbosti co naši přitáhli na kazetě jak přikovaný
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 17:10:40
avatar
pohoda, je to jen jedina moznost ktera me napada k tomu aby to bylo reseno bez diry pro vetrak, ale zase jak sem rikal, cim vic si to prohlizim, tim vic si vsimam ze tam ten vetrak asi bude... no pockame a uvidime... ale takova pasivne chlazena dvoujadrova obluda, to by bylo scifi
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 17:38:15

To jo, scifi já rád.. . Jen aby to nedopadlo tak, že na ni budu muset foukat já sám..
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 09:34:41
avatar
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 17:36:59
avatar
Citace:
Překvapivě ale AMD před pár dny zažilo překvapující výměnu na postu šéfa společnosti. Kdy k velkému překvapení byl odvolán právě šéf, který...

DD prekvapive ani dnes nezapomel na sve vzdy prekvapujici podani textu a to uz ani nikoho neprekvapuje (bez urazky)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 17:49:58
avatar
Tak po financni strance jsem rad za AMD a co se tyce HD6990 koupit se ji nechystam, tak na vydani nespecham
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 19:23:56
avatar
Jsem rád že AMD jde konečně nahoru a na druhou stranu mne mrzí že to nezvládla dříve a lépe ke grafice, je dobře že jde dál a dál co se týče výkonu proti NV alespoň je stále s čím srovnávat.
coobi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kultura projevu 2011-01-24 21:13:16

- lehce mimo téma.

Po delší době jsem zase zavítal na stránky ddworldu, ale po přečtení tohoto článku se musím sám sebe ptát: "To byl autor pod vlivem alkoholu(či jiné návykové látky) nebo zapomněl na základní pravidla pravopisu, slovosledu a jiných češtinářských pravidel?"

Uznávám, každý občas udělá chybu, i já mám problém psát spipovně po X hodinách prochatovaných na icq a facebooku, ale očekával bych alespoň určitou profesionalitu pokud to autoři myslí s ddworldem vážně.

Jinak celému ddworldu fandím a řadím jej mezi nejlepší weby svého druhu, ale za tenhle článek PALEC DOLŮ!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-24 23:51:12
avatar
Pardon
tukanos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI a ovladače 2011-01-25 10:59:24

Musím říci, že HW od AMD (ati), je kvalitní. Čeho se nedostává jsou kvalitní ovladače grafických karet. Jde o to, že ve windows, v linux jsou ovladače nestabilní a stále padají. Mám třetí generaci Ati a teď jsem se rozhodl, čistě kvůli ovladačům přejít na Nvidia 430. Ano, dostanu nižší výkon, výměnou za stabilní prostředí, které je pro mě důležitější než nejnašlápnutější HW. Doufam, že ovladače někdy doženou HW. Ovladače musí být kvalitní, jinak nelze využít skvelý HW.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 13:22:19
avatar
Placas kraviny, za ty dva a pul roku co mam 4850 jsem s catalystama nemel jedinej problem, ale pritom co ctu o nVidii, tak ta se v problemech s ovladacema v posledni dobe jedine topi
tukanos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 14:17:28

Nejdříve si přečti co jsem napsal pořádně ještě jednou.

Píši o realných skutečnostech ne o nějakých hypotetických vyčtených. Mám karty od obou výrobců a používám je. Catalysty me v windows 7kach padají nejmeně 2x denně (systém se z toho vzpamatuje i tak je to velmi nepříjemné). V linuxu při vetší zátěži se také zaseknou. Narozdíl proti tomu ovladače v obou případech jsou stabilní. Naprosto mě nezajímá e-válka mezi AMD či Nvidia fanoušky, počítače mě živí a nejspíše živit dlouho budou. Zajímá mě výhradně stabilní prostředí ve kterém lze pracovat.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 14:39:37

Já mám taky grafiky obou výrobců několik let a zatím žadný problém se stabilitou. Jestli to není spíše problém softwarový.. , tam stabilita dělala problémy více uživatelum..
tukanos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-25 15:47:09

No o tom právě celou dobu píši - problém je v ovladačích. To, že je to softwarový produkt. (ano zkoušel jsem to x-krát smazat, různé verze operačního systému a fglrx/jader - nic nepomohlo).
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 11:22:26
avatar
Vzhledem k tomu ze mam doma taky ATI a zadnej problem nemam, bych rekl ze problem bude mezi zidli a klavesnici, ale nechci vyvolavat flame

Jinak nevim proc jsi uvadel sebepochvalnou vetu 'počítače mě živí a nejspíše živit dlouho budou' nezapomen kde jsi, tady na tom foru se pocitaci zivi drtiva vetsina z nas
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 12:01:45

Tak jsi měl nakonec pravdu GRATULUJI, uprostřed je opravdu mini větráček a funguje na principu vysavače jak jsi to popisoval. Jak to tak vidím, tak jsem rád že jsem na ní nakonec napočkal, nezdá se mi že by toto chlazení patřilo mezi nejtišší. A ty piny 6+8 se mi taky moc nezdají, no uvidíme a třeba nás ještě překvapí..
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-26 14:55:42
avatar
no, 'pravdu' proste jsem to trefil, pravda by to byla kdybych to z nejakyho zdroje vedel s predstihem
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 366x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 241x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 839x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 6