AMD prodá zbytek GlobalFoundries – AMD se stalo druhým největším vývojářem čipů na světě Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 21 January 2010
altNedávno tu na tohle téma proběhla diskuse, jaký vliv má AMD s 35% podílem v Globalfoundries?

 

 

Mnozí tradičně pomýlení diskutéři se nám snažili namluvit, že AMD nemá v podstatě žádnou moc s menšinovým podílem. Samozřejmě jako obvykle se mýlili a realita je taková, že v dohodě obou společností stojí, že AMD má stejná hlasovací práva, jako většinový vlastník ATIC, který ovládá 65,8% podíl v GF. Nicméně to už nebude dále platit …

AMD prodá ATIC i zbytek svého podílu, tedy 34,2% v GF a ATIC zůstane jediným vlastníkem. Nutno ovšem dodat, že toto byl očekávaný krok. AMD si drželo podíl a rozhodovací vliv v GF a ve svých továrnách kvůli crosslicenční dohodě s Intelem, která požadovala, aby AMD vyrábělo většinu svých CPU ve vlastních provozech. Jenže na světě je nová licenční dohoda mezi AMD a Intel, kdy AMD chytře využilo selhání Intelu, který se potýká se žalobami za zneužití monopolu. Intel tak byl v podstatě nucen uzavřít novou dohodu, bez výrazně omezujících závazků AMD a navrch AMD vyplatil 1,25 miliardy dolarů. AMD tak už nemusí držet část podílu v GF a může dokončit svou restrukturalizaci a stát se nevýrobní, čistě vývojovou společností bez obav ze žalob za porušení licence.

AMD se také v roce 2009 již počítá do kategorie firem zabývající se polovodiči, které nemají vlastní výrobní zdroje (nedrží většinový podíl). V novém žebříčku 25 největšího Fabless IC dodavatelů se AMD vyšvihlo hned na 2 místo, za dlouhodobou jedničku společnost QualComm. Ta v roce 2009 vykázala obrat 6,585 miliardy dolarů, AMD na druhé pozici 5,252 miliardy a odsunula na třetí pozici další známé jméno, společnost BroadComm, která vykázala obrat ve výši 4,190 miliard. Do první pětky se dostala i společnost NVIDIA, která také nemá vlastní výrobní zdroje. NVIDIA ale od roku 2007 silně oslabuje. Obrat 3,939 miliardy v roce 2007 se smrskl na 3,66 miliardy v roce 2008 a 14% pokles letos znamenal další propad na 3,135 miliardy a oslabení na pozici 5 v TOP žebříčku.  Za zajímavost stojí pohled na prvních deset firem, kdy jen jedna jediný nemá sídlo v USA. Nicméně právě ta jedna jediná, taiwanská společnost MediaTek vykázala největší růst markantních 22%. Celkem tvoří společnosti bez vlastních výrobních závodů celkem 27% trhu polovodičů. Tomu kraluje Intel, který sám drží 10% celého trhu.

Zpět k situaci v AMD. K prodeji nebo převzetí 34,2% podílu AMD v GF dojde velmi brzy, vše závisí na rozhodnutí antimonopolních úřadů v Německu. Znamená to však, že by AMD ztratilo vliv v GlobalFoundries, které sice dnes již plánuje vyrábět a v nových továrnách převzatých spolu se Semiconductor už i vyrábí pro další firmy? Neznamená. Hlavní výrobní závody včetně budovaných jsou stále na míru šity pro výrobu čipů AMD-ATI. Společnost ATIC, která získá plnou kontrolu nad GF už navíc vlastní přibližně 20% akcií AMD a pravděpodobně dojde k dalšímu posílení. Fakticky tak jde jen o účelové hraní s čísly, a spolupráce a vliv AMD v GF a naopak GF na AMD to nijak nezmění. Obě firmy jsou totiž provázané, a kdyby AMD nebyla jednou ze strategických technologických amerických firem, které si vláda USA pečlivě hlídá, pravděpodobně by ATIC, investiční Arabská skupina Abu Dhabi, již z větší části vlastnila i AMD.  Jinými slovy ATIC, které svými ropnými penězi stojí za posílením AMD, investicemi do výroby v GF a tak dále, je v podstatě dávno tím, kdo rozhoduje a nezdá se, že by to lidem v AMD nějak vadilo. Ti si hrají s návrhem a vývojem čipů a ATIC se stará o zbytek a vypadá to, že by to opravdu mohlo fungovat.

Zdroj: en.expreview.com, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takhle to ma byt... 2010-01-21 12:57:35

konecne se to nekam pohnulo, hlavne ted bude muset konkurence taky neco delat aby spojeni a spoluprace techto dvou "firem" neodskocila konkurenci, zase by se mohl trochu zkvalitnit a zrychlit vyvoj a tak pod....
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 13:11:08

Pane DD, tak jak je to s temi nulami?

"Mnozí tradičně pomýlení diskutéři se nám snažili namluvit, že AMD nemá v podstatě žádnou moc s menšinovým podílem. Samozřejmě jako obvykle se mýlili a realita je taková, že v dohodě obou společností stojí, že AMD má stejná hlasovací práva, jako většinový vlastník ATIC, který ovládá 65,8% podíl v GF." - prosim o odkaz na tu dohodu, dle vaseho vykladu by totiz porusovali zakon. Selskym rozumem je totiz vase definice blabolem.

"AMD se také v roce 2009 již počítá do kategorie firem zabývající se polovodiči, které nemají vlastní výrobní zdroje (nedrží většinový podíl)." - sam si odporujete, ale to je bezne...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 13:12:00
avatar
http://techreport.com/discussions.x/18333
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 13:17:52

Kdyby se toto dostalo k soudu, tak by to melo celkem jednoznacny prubeh.

To stejne hlasovaci pravo bylo evidentne kvuli "zavreni huby Intelu", ted jiz nic takoveho nehrozi, takze se odprodava zbytek a vse jde do beznych koleji.

Souhlasim s vami v jedinem, USA nikdy nedopusti, aby AMD prevzal jiny subjekt (neboli mel 51%), tovarny jsou jina story, ty uz hodili pres palubu.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:00:15
avatar
Ta dohoda je vlastně na principu zlaté akcie.Je to vlastně to samé kdy vám jako menšinovému vlastníku je ponechána pravomoc rozhodovací a někdy také právo veta.Zisk se však dělí poměrem vlastněných akcií.Tohle není nic nového nechápu ten údiv.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:05:49

No, muj udiv je spis nad tim, ze se do toho ATIC nechal zatlacit, nicmene, jak jsem jiz psal, asi nemeli v te dobe kvuli Intelu jinou moznost, ted uz maji. Osobne bych nedaval takovou moc firme, ktera neumi hospodarit a pritom drzel vetsinovy balik akcii.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 16:39:06
avatar
Koukam ty si chytrej jak rádio. Nestudoval jsi náhodou v Plzni?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 16:45:11

Ja ne a ty?
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 16:47:38
avatar
Taky ne.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 23:51:44
avatar
no právě,v Plzni studovat nemusíš,tady si to kupuješ
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 00:35:33
avatar
Podívejte se kolik státních podniků prodal stát kde ve smlouvě je přímo klauzule zlaté akcie.Většinou klauzule zlaté akcie se používá tam kde si prodávající vymiňuje nějakou kontinuitu a tato akcie má sílu dle smlouvy si jí vynutit v případě kdyby nový vlastník se pokoušel kličkovat. Na to nemusíte být právník Ostatně já v takovém podniku pracuji.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 09:09:02

No prave, taky je vseobecne znamo, ze jak Evropska unie, tak USA moc statut zlate akcie nemusi, proto muj udiv.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 13:33:16
avatar
Nevím jistě jestli se mi takový vývoj zamlouvá. Co zabrání Abu Dhabi aby si (výhledově, třeba i za několik let) postavila hlavu a začala diktovat co a jak vyrábět, hlavně aby to neslo peníze? Tedy mainstream, jednoduché čipy pro každého ale celkově na nic? Přeci jen jedná se o finanční společnost a ta se v prvé řadě stará pouze o peníze. Vývoj nových technologií je krásná věc, ovšem pokud nad vámi nestojí manažer jež chce okamžitě vydělat a tak ořeže váš nápad až na kost, jen aby mu zůstala půlmiliadrová vánoční prémie. Vám pak nezbyde než vydat paskvil původní myšlenky. Toto platí v jakémkoliv výzkumu (znám z vlastní zkušenosti).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:04:54
avatar
to že má významný podíl v AMD ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:53:13

To sice logiku ma, ale presto to nic nezarucuje. Asi jde spis o to, jakou prioritu budou mit produkty AMD - vyrabet se bude asi stale, jde o to v jakem meritku. Predesim v pripade dalsiho neuspechu podobnemu Phenomu ci HD2900. Na druhou stranu to donuti AMD pruzneji reagovat na zmeny na trhu a tudiz by to mohla byt dobra cesta jak ho dokopat k tomu, aby bylo konkurenceschopne. Jako vsechno tak i outsourcing ma sve pro a proti, v makroekonomice se to muze jevit jako jednoznacne plus, ovsem prave v pripade mene konkurenceschopneho produktu je to pak bic. Ono vyrabet z minimalnim ziskem pro udrzeni na trhu je jedna vec, kdyz vyrabite u sebe a pro sebe (kapacity se nedaji vyuzit jinym ziskovejsim zpusobem) a jina, kdyz to prave vyrabite u externiho dodavatele, ktery ma podil ve vasi firme. Klidne muze dojit k situaci, kdy vam snizi prioritu vzhledem k tomu, ze muze vyrabet neco jineho - ziskovejsiho.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 15:54:11
avatar
To znamená iba jediné, že AMD si verí a bude výkonom plne zrovnatelný s intelom. Len aby buldozer nenakopal všetkému od intelu prdel. AMD už odrovnalo na čas technologicky nvidiu a intel asi čaká možno podobné prekvapenie. Už ste zabudli čo hlásala nvidia, že AMD neni pre nich konkurencia.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 16:00:57

Doufejme, protoze donekonecna konkurovat jen cenove se neda. Akcionare zajima predevsim zisk.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 23:28:25
avatar
to sice ano, ale za těch pár let tady třeba budeme mít úplně jinou společnost a všechno bude jinak
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 23:54:02
avatar
no a nv měla pravdu že amd pro n inení konkurence,oni to viděli výhledově do let 2009-10,protože oni opravdu ted nemají konkurenci,ta jim utekla a koukaj jí na záda
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 20:59:42

ze by sejkove chteli aby se vyrabelo neco jako Atomy a int. grafiky ktere neumi ani full HD? doufam ze ne...:-)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Copak o to, 2010-01-22 07:13:42
avatar
ale nechapu zapadni spolecnosti, ze takhle "zadarmo" cpou technologie arabum - at mi nikdo nerika, ze kdyz uz se nekde vyrabi neco technologicky strategickeho, tak tam neni spionaz. Zarnym pripadem muze byt Cina - rozeberou, prozkoumaji, okopiruji a vydaji pod svou znackou, jen s tim rozdilem, ze potom centralne planovaci (takze diktatorsky) stat umoznuje vyrabet mnohem levneji (chtel bych videt stavkujici odborare v Cine, to by byl asi mazec, co?).
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 09:31:10
avatar
neni uplne presne, v cine je levna pracovna sila, a kraluje ta kapitalizmus nejhrubsiho zrna, to ma pramalo spolecneho z tim kdo je u moci.

Centralni planovani znamena ze ti diktuji co, a kolik toho vyrobit,... coz v Cine pokud vym neplati
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No 2010-01-24 20:55:20
avatar
vsak prvopocatkem je ta levna pracovni sila - a te muzes v podobnych statnich zrizenich nakazat, kdy, jak dlouhoa a za kolik bude delat. Ze je investorum sumafuk, jestli ve fabrikach delaji nezletilci nebo se chodi do prace o sobotach a nedelich, to je ostuda zapadnich civilizaci ohanejicich se demokracii. Zarny priklad, ktery predvedl prvni cmoudik Ameriky, kdyz se nesesel s Dalajlamou - demokracie plnou hubu, nositel Nobelovy ceny miru a skutek utek. Ale nic, to je zas.ana politika.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 13:41:58

No ted uz jim v tom nezabrani nic. Ale o od toho jsou dalsi dohody a smlouvy, aby si tam AMD nejaky prostor pro sve zajmy zachovalo.

Ono, ze se neco deje, bylo znat uz cca pred 14 dny, kdy vyslo najevo, ze GF dava nabidky jinym zajemcum o vyrobu chipu za dumpingove ceny.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 13:46:22
avatar
sikovne to v AMD spravili, len tak dalej drzim palce nech aj intel dostane strach a znizi ceny
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 13:54:37

Z ceho ma proboha Intel dostat strach, z toho ze AMD proda komplet sve tovarny?
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:09:40

intel ceny znizit moze.. nie som proti.. ale z coho by mal mat intel strach? keby intel chcel, tak ich kupi vsetkych..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 15:17:38

To prave nemuze a tady mu je jakekoliv jmeni k prdu, protoze proste antimonopolni urady v USA nejsou to same co soudni system v CR....

PS: Nicmene s tim strachem je to nesmysl samozrejme, firmu Intel uz nikdy nikdo z trhu nevystipe....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 15:51:46

Nikdy nerikej nikdy. Sice je silnej v kramflecich, ale v pripade nejakeho neuspechu ala P4 a v pripade, ze by v AMD dokazali vyuzit prilezitost, se muze pomer trochu zmenit. Asi nikdy nepadne, ale jistojisty to taky nema. Prozatim mel vsechny esa v rukave, ale podle myho udelal chybu, kdyz AMD zrusil omezeni na vyrobu jen v tovarnach kde melo podil - to byla pro ne dost omezujici podminka. Za predpokladu spravneho vedeni, posileni markeingu, vyuziti kazdeho zavahani soupere je mozne vsechno.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 23:30:39
avatar
chybu možná udělal, ale ted se aspoň narovnaly obchodní vztahy a morálně je to taky dobře
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 13:07:12

Prave ze na pruseru s P4 se Intel ukazal byt velmi silny i v tichych spolupracich s drtivou vetsinou velkych OEM vyrobcu, a nyni uz maji dostatek penez a majetku aby pripadnou chybu napravili ne za dva roky ale za pul roku, a pul roku uplacet OEM vyrobce to je sranda s jejich majetkem a predevsim flow cash...

PS: Samozrejme "nikdy nerikej nikdy" je fascinujici zivotni poucka kterou take ctim vzdyt svet natoz clovek neni dokonaly, ale to by cele vedeni Intelu muselo zacit hulit hasis nebo jet na koksu/heraku jinak si to nedokazu predstavit co vse by museli posrat aby to nenapravitelne ovlivnilo trh, ani Abu Dhabi nejsou vsemocni majetek Intelu je takovy ze by ho proste jendorazove nekoupili....
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:07:04
avatar
mne sa osobne tento postup nepaci... amd si odrezava istotu v podobe vyroby. Výrobné procesy vedeli dotiahnut velmi dobre, vid 90nm architektura. Ta dokazala naozaj vela. Aby to s tym GF nedopadlo pre AMD zle....
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:10:28

No, otazka je, jestli meli jinou moznost - AMD je dlouhodobe spatne hospodarici firma, pro ne to ma dve plus a jedno minus.

+ zbavi se neceho, co neumi ridit (je pro ne ztratove)
+ zestihlena firma (bez vyroby) se operativne lepe ridi

- prisli o velka aktiva v podobe tovaren
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:57:14
avatar
AMD hospodařilo dobře, ale protože se od ní očekává že bude konkurovat Intelu zkoušelo to na více trzích a oblastech než byl s tak malou firmou možné ... rozdělení a restrukuralizace AMD je to nejlepší pro celý trh a dává šanci, že AMD opravdu bude moci alespoň trochu Intelu konkurovat ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:59:17

No, kdyby AMD dobre hospodarilo nebude "x" kvartalu a let ve ztrate. To jsou jednoducha cisla.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 16:03:32
avatar
přesně tak tady jsou jednoduché počty - dobré hospodaření = zisk. A to se jaksi AMD X let nedaří.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 15:59:03

AMD hospodarilo velmi spatne. Udelalo nekolik spatnych rozhodnuti (ignorovani mobilniho segmentu osobne povazuji za jednu z nejvetsich)a predevsim nedokazalo doposud vyuzit svych prednosti. Byt v jeho pozici Intel ci Nvidia, asi by AMD melo jeste mensi podil na trhu nez ma ted. Vem si RV770 - dokonale zaskocilo konkurenci, dokazalo to zurocit? Ne, zisk minimalni, zvyseni podilu na trhu minimalni. Athlon X2 - jiste Intel pouzival nekale praktiky, ale nelze vsechno omlouvat jen timhle, je potreba se rvat a jit si za svym i kdyz ti to konkurence kazi - to je rozdil mezi uspesnymi a neuspesnymi. Omlouvat to muzes, ale nehospodarilo dobre ani nahodou.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 13:09:44

S tim mobilnim segmentem naprosty souhlas, velmi spatne odhadli potencial tohoto trhu a ze na nej maj uz nekolik let potencial....
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 09:41:19
avatar
Jj ale prblem byl prave ve vyrobnich kapacitach,....
s 20% podilem trhu moseli drzet technologicky krok s intelem kerej ma 80% ,.. Neco nesedi? spravne,.. pokud si vezmes predpoklad ze vyzkum nizsiho postupu stoji +/- stejne(a AMD by to ani nemohlo zvladat nemit pomoci z IBM), tak pro Intel to bylo v ucetnictvi daleko mensi polozka jak pro AMD(pomer k obratu),...

Co se tyce vyrobnich kapacit, AMD tak tak zvladalo prestavby na nizsi postupy ale nezbyvali prodstedky na vystavbu dalsich,.. cize nemnelo sanci vyrazne zlepsit sve postaveni na trhu

jelikoz by v USA nedovolili aby mneli AbuDhabi vecsinovy podil v Americke firme, jedina zostatkova moznost bola GF,..
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:19:43
avatar
Su tu aj iny vyrobcovia, takze AMD sa nebude musiet viazat len GF. Myslim, ze aj u AMD su manageri; no a oni budu tlacit gro vyroby tam kde je to najekonomickejsie. Navise samostatna GF bude silnym lakadlom aj pre nVidiu, ktora ako vzdy velice spekuluje ci si bude u AMD vyrabat. Predaj zvisneho podielu v GF tak vnimam ako sikovny tah.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 14:58:18
avatar
NVIDIAI už oficiálně oznámila že u GF vyrábět nebude, otázka je, zda si to bude moci dovolit, prootže GF nakupuje a posiluje firmu i výrobními provozi, kde se Nv čipy dělají ...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 17:47:34
avatar
už to tak vypadá že Nv bude pomalu vytlačována ke spolupráci s Intelem, stačí jeden neúspěch a změní se její vedení a prakticky jim zbyde spolupráce s Intelem. Ani ji Intel nemusí kupovat, postačí úzká spolupráce - má kvalitní technologie které by Intel vyvíjel minimálně 5let a ve spolupráci s výkonnými procesory to bude výborná platforma, ikdyž možná neoficiálně a AMD bude mít svoji a bude. Na trhu budou fakticky dvě platformy a nikdo třetí v dohledu - Via a grafiky CHrome lze brát maximálně za soupeře v netbokách
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 18:12:06
avatar
AMD ako celok dobre hospodarilo , ale bol tam jeden chlapik , volal sa Hector Ruiz a on cele AMD potopil.
Dirk Meyer tam teraz narobil pekny poriadok , ziskal bohatych investorov a VELMI SILNO dufam , ze Bulldozer bude tak uspesny , dokonca silnejsi ako INTEL CORE i7 ...
Ked Bulldozer zlyha , tak to bude tragedia pre AMD..
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-21 23:09:32
avatar
Pre AMD? To bude tragédia pre celý IT trh!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 06:01:58
avatar
ze buldozer porazi core i7 by mela byt samozrejmost. on totiz bude souperit hlavne se sandy bridge.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 06:57:54
avatar
AMD je na tom nejlíp jak mohla kdy být. Má dobré procesory, špičkové grafické procesory, za které sice zaplatila nehorentních 5mld, které následně účetně odepsala a chyběly pro tak velké dílo jen peníze a ty má nyní taky. Za chvíli v Drážďanech končí, továrny nebudou 28 a 22nm stíhat, co by bylo dál bez Arabů. Podívejte se, jak to vidím já Odkaz. GF bude mít zájem vyrábět pro kohokoliv, ale AMD bude zřejmě vždy ten nejvýznamnější. GF půjde po TSMC a Intelu a čí technologie může použít?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 09:19:50

No tak, DD, bylo to trochu jinak. Říkal jsem, že když firma A má akce firmy B, třeba i kontrolní balík, majetek firmy B stejně není VLASTNÍM majetkem firmy A. A že měli bychom všichni chyby uznávat, opravovat a děkovat za poukázání na ně, nikoliv bránit je stůj co stůj. A to platí dokonce i pro takové nadbytosti, jakými jsou moderatoři a autoři blogů. :-)
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 10:45:57

Myslím, že jem to chyba AMD prodávat zbytek akcií, zvlástě když má nastaveny tak výhodné podmínky (zlatou akcii). V budoucnu nějakých 5-ti let se počítá s tím, že obrat gF by mohl dosahovat 20 mld.$, což je daleko nad obratem celé AMD, jenom vyplácené dividendy by převýšili celý zisk AMD. Navíc ztratí úplnou kontrolu nad výrobou. Situace jaká je teď je přece dostačující ne? AMD sehnala velmi silného partnera, který potáhne výrobu, tak proč se zbavovat akcií, když budoucnost GF je nastartována?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 10:54:00

No, ona AMD ztraci pomalu vliv i tak, ATIC pro GF skupuje dalsi firmy uz bez jeji ucasti, takze je otazka, jak dlouho by trvalo, nez by jejich zlate akcie ztratily lesk - takhle dostanou jeste nejake "odstupne", pozdeji by uz ATIC nemusel odkupovat od AMD nic.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 22:18:55
avatar
určitě tam mají nějaké zakulisní dohody
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 631x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 423x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 926x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6