AMD RYZEN 4000 procesory se ZEN 3 jsou výrazně výkonnější? Mluví se o 17% nárůstu IPC! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 29 December 2019
altVypadá to, že ZEN 3 bude mnohem větší změnou, než si stále myslíme. Dorazí už v Q3 2020.

 

 

 

 

Pomalu ale jistě máme jasno, co na nás v roce 2020 chystají oba výrobci procesorů. V případě Intelu už je jasné vlastně všechno. Intel totiž aktuálně vydal (ale do obchodů ještě nedodal), „novou“ high endovou PC platformu, tedy procesory Core i9-10000X v čele s 18jádrovým 10980XE. Prodávat se budou snad v Q1 2020 a jejich nástupců se hned tak nedočkáme. Pokud jde o mainstream, tak Core 10000 série dorazí i sem, opět se 14nm a opět jako SKYLAKE, Intel už o všem informoval partnery:

AMD samozřejmě neusíná a pilně pracuje. Stávající RYZEN 3000 příjemně (tedy pokud nepracujete pro Intel) překvapily prakticky ve všech ohledech a jsou mnohem lepší, než jsme čekali. Zejména majestátní mainsteamový RYZEN 9 3950X doslova vyráží dech svým extrémním výkonem a současně extrémní efektivitou, a Threadripper 3960X boří rovnou všechny grafy:

AMD už ale v zákulisí s úsměvem pomrkává, že jsme prý ještě nic neviděli, a to nejlepší teprve přijde! 7nm ZEN 2 architektura u RYZEN 3000 (desktop) a brzy RYZEN 4000 (mobilní verze), bude sice hlavní nabídkou většinu roku 2020, ale zdaleka ne jedinou a celý rok. Už někdy na přelomu září/října AMD představí ZEN 3 architekturu. O té máme docela slušnou představu, o co půjde. V první řadě pro ni AMD použije 7nm+ EUV výrobní proces od TSMC, což proti stávajícímu 7nm bez EUV přinese masivní nárůst denzity (menší čipy), možnost vyšších taktů a lepší efektivitu. Jenže ZEN 3 nebude jen ZEN 2 vyráběný lepším procesem.

AMD na rovinu mluví o ZEN 3 jako zcela nové architektuře. Je už prakticky jasné, že AMD přestaví celé uspořádání procesorua architektury ZEN jako takové. Místo dvou CCX modulů na jeden čip, kdy každý má 4jáder/8vkláken a vlastní L3, bude celý 8jádrový čip jedním CCX modulem. To hodně věcí zjednoduší a zrychlí. Navíc dojde k nárůstu velikosti pamětí atd. Partneři AMD už mají vzorky nových procesorů RYZEN 4000 pro desktop k dispozici a jsou až šokováni zlepšeními.

Nárůst IPC je enormní, v průměru aplikací je prý 17%! AMD RYZEN 4000 jsou na stejném taktu tak v průměru různých aplikací až o 17% výkonnější než stávající RYZEN 3000. Což je šílené. Platí, že menší nárůst je v celočíselných operacích (Integer), kde se pohybuje nyní kolem 11%, ale masivní zlepšení nastalo u výpočtu s plovoucí čárkou (floating point) kde nárůst výkonu je i několik desítek procent! Zejména provozovatelé serverů a datových center se mohou těšit na ohromný přínos nových procesorů AMD v těchto oblastech.

ZEN 3 tedy zatím pokračuje v tom, co započaly ZEN 1 a ZEN 2 architektury, tedy překonávání očekávání. AMD přitom neplánuje v rámci ZEN 3 generace navýšit počet jader/vláken, přesto bude zjevně nárůst výkonu velmi vysoký, tedy stejný nebo lepší, než co nabídly stávající ZEN 2 proti předchůdcům. Od nových procesorů můžeme očekávat i o něco vyšší takty (boost 5GHz?!). AMD to jinak stále ještě neoznámilo oficiálně, ale je prakticky jisté, že i tyhle procesory si budeme moci osadit do stávajících AM4 desek! Minimálně kompatibilita s X570 a B550 by měla být zaručena. Nedávalo by moc smysl, kdyby nešly, protože tohle bude současně poslední architektura a generace procesorů AMD, spoléhající na DDR4 a PCIe 4.0. Nástupce už bude mít DDR5 a PCIe 5.0 a tedy pádný důvod ke změně patice, nemluvě o tom, že ZEN 4 má být ještě mnohem větší architektonickou změnou než ZEN 3.

Každopádně Intel a jeho „nové“ COMET LAKE Core i9-10900K procesory a Z490 platformu pro rok 2020, nemá moc smysl srovnávat nyní s již půl roku prodávanými ZEN 2 procesory RYZEN 3000, protože se budou muset mnohem déle na trhu vypořádávat se svou soudobou konkurencí v podobě ZEN 3 RYZEN 4000 desktopových modelů, které jsou tím klíčovým produktem AMD pro rok 2020. Jak asi souboj RYZEN 4000 a Core 10000 dopadne?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 00:32:49
avatar
to je rychlost ale zdá se mi že je teď celkem špatná doba na kupování procesorů nebo i grafických karet, jako kupovat teď RYZEN 3XXX když vím že za nějakých 9 měsíců AMD představí jeho nástupce a to stejný se dá říct i o grafických kartách který taky budou nahrazený novou generací příští rok pravděpodobně takže kdo si teď složí/ koupí herní PC tak do roka budou jeho hlavní komponenty zastaralý
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 02:14:58
avatar
Ale to je u vypočetní techniky, až na vyjímky pernamentní stav, že co rok vyjde něco výkonějšího.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 08:36:54

Tak ono z cpu nemá smysl kupovat nic, jelikož za rok ti to ztratí 30-40% na ceně.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 08:42:58
avatar
To je normální, nebo tedy dlouho bylo, než Intel zabetonoval stav a bylo jedno jestli CPU koupím dnes nebo za půl roku.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 09:16:49
avatar
Ono dost záleží, co máš aktuálně v compu. Jestli rok starý CPU, tak asi moc ne, leda by to byl čtyřjádrový Intel.

Já měl od roku 2013 (nebo 2014?) až do teď i5-4670K, R9 290 a 16 GB DDR3 RAM, na Z87 Gigabyte Sniper desce s 80 Plus 620W Seasonicem. Z dnešního pohledu prehistorická a dost žravá sestava a tak jsem se rozhodl právě teď upgradovat, lepší doba nebyla a čekat další rok nebudu.
jurgenb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 10:38:31

Udělal jsem to stejně - vyměnil jsem i5 3450 za R5 3600 a GPU bude následovat po vydání AMD 5600 série, abych viděl, která karta bude pro mě ideální. A třeba to i trochu hne s cenami některých karet dolů, když už je po Vánocách
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 09:23:17

Doba je rozhodně lepší, než byla. Roky jsem odkládal nákup PC. Prvně to bylo kvůli Intelu a jeho 3 % upgradu výkonu s novou generací, pak zase předražené grafiky kvůli těžení kryptoměn, představení RTX2000 série s minimálním zlepšením poměru cena x výkon (Raytracing mě nepřesvědčil) nebo třeba i kartel s DDR4 RAM a umělým držením cen vysoko.
Pak se sešlo vydání Ryzen na 7nm s 12 jádry v mainstreamu, nové grafiky od AMD na 7nm, zlevnění RAM a SSD a nebylo co řešit.
Teď už se věci vrací do normálu s každoročním upgradem. Čekat můžeš do nekonečna, nebo koupit Ryzen 2000 za skvělou cenu a netrápit se, že vyjde za skoro rok lepší CPU ovšem za tomu odpovídající cenu
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 14:45:12

Asi nepamatuješ doby, kdy platil Moorův zákon. 17% nárůst za 9 měsíců na přelomu tisíciletí nebyl nic. Tehdy byl nárůst výkonu takový, že PC za 2 roky mířili do šrotu.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 19:10:52
avatar
pamatuji ale v té době jsem si jako student ještě nemusel kupovat nic sám, nebo jen z části z toho co jsem si někde vydělal na brigádě takže mě to tak netrápilo nyní když již hospodařím s penězi kompletně sám tak je pro mne představa toho že si něco koupím a ani ne za rok to již bude zastaralé a ztratí to hodnotu celkem děsivá, proto mě přijde celkem jako dobrá koupě RTX 2080Ti kterou mám již nějakých 14 měsíců a stále tu není nic co by jí překonalo ( když nepočítám poloprofi a profi karty jako TITAN RTX a Quadro RTX 6000 a RTX 8000 který jsou o něco výkonněší ale taky značně dražší) a má tak stále vysokou hodnotu ale to se možná za pár dní změní a AMD něco vytáhne z rukávu na CES 2020 příští týden, naposled - na CES 2019- tam uvedly Radeon VII a nyní když už se neprodává tak by tam mohli uvést nástupce Radeonu VII
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 22:50:14
avatar
Citace:
toho že si něco koupím a ani ne za rok to již bude zastaralé a ztratí to hodnotu celkem děsivá


Se koukni na aukro nebo sbazar - i 10 let starý procesor za 400 Kč a ty se strachuješ o cenu rok starého . Nebo nenažraného zombíka i7 920 za 900Kč - 11 let starý šrot . Nebo sestava s tímhle šnekem a ještě větším šnekem v podobě GTX 560 za necelých 8 tisíc Kč. Lidi jsou hodně mimo.
Geralld [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 16:06:12
avatar
Přesně tak to je i s ddr5. Tady admin nějak neuvažoval a napsal že prý ddr5 nikoho nezajímají, ale když se na to podíváme tak že ddr4 už tu jsou tak dlouho a ddr5 už mají být za něco málo přes rok tak proč teď upgradeovat počítač který vám zatím naprosto stačí k čemu teď kupovat procesory za 10 tisíc a víc když s ddr5 příjdou dost možná i nové sockety.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-10 20:47:37
avatar
Zrovna včera jsem objednal Ryzen 7 3700X, RX 5500 XT a 32 GB DDR4 3200 MHz RAM, deska B450 MSI Tomahawk Max a upgrade zdroje na Seasonic Focus Plus Platinum 550W.

Nemá cenu čekat dál. Jo, za rok tu budou zase lepší procesory, aktuální hardware bude zase o pár tisíc levnější, ale vzhledem k tomu, že poslední upgrade jsem dělal před téměř 7 lety a že počítač běží 15 hodin denně, se upgrade na aktuální hardware vyplatí. Není na co dál čekat.

Edit:// S grafikou jsem to teda chytil, měl jsem Sapphire Pulze RX 5500 XT a musel jsem ji vrátit, dostával jsem modré smrti, kterých jsem se nemohl zbavit. Nahradil jsem ji Gigabyte RX 5700 XT a to je těžká paráda a problém modrých smrtí je pryč. Místo karty za 6k je z toho 10,5k, ale to je stále krásná cena za ten výkon a zpracování a chlazení karty.

S deskou ještě větší katastrofa, produkt od MSI si už hodně dlouho nekoupím, jestli vůbec někdy. Napájecí kaskáda dobrá, ale to je asi jediná světlá stránka Tomahawk Max. Prudce kolísající otáčky ventilátorů - chtěl jsem to řešit softwarem MSI ve Windows, ale profily bylo třeba ručně načítat po každém startu Windows a nakonec aplikace přestala fungovat úplně. Nakonec jsem nastavil vlastní křivky v BIOSu, což problém vyřešilo, ale hned na to přestal fungovat síťový adaptér. Systém síťovku neviděl. Flashoval jsem BIOS zpět, bez valného účinku. Přeinstaloval jsem Windows, ovladače, nic nepomáhalo, tak jsem ji vrátil.
Potřeboval jsem počítač zprovoznit okamžitě, nechtěl jsem znovu desku MSI a chtěl jsem slušnou napájecí kaskádu. Na výběr toho na prodejně TSBohemia u nás moc neměli, ale měli ASUS ROG Strix X570-F Gaming, tak mám místo desky za 2700 desku za 7200 Kč, což jsem myslel, že si v životě nekoupím, protože mi to přišlo absurdní. Ale jiná možnost kromě velmi slabých B450 nebyla, tak jsem ji koupil a jsem za to rád - ten rozdíl v kvalitě je nepopsatelný, nemusel jsem řešit jediný problém ani nastavovat vlastní křivky ventilátorů, protože je to produkt, kterému je ve výrobě věnována znatelně lepší péče.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 11:19:20
avatar
proč čekat? u AM4 máte vždy snadnou možnost ugpradu ;)
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 14:10:07
avatar
Jo, to je skvělá připomínka. Do budoucna s 16-jádrem počítám, ale aktuálně za něj 22k vyklopit odmítám
Čekal jsem půlrok, zda se neobjeví B550 desky, neobjevily, nevadí
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 12:33:15

Já nevim, nešlo to nějak líp složit.
Si to dal ve prospěch CPU a RAM, šetřil si na desce a GPU.
To asi nebude na hry.
24129,-Kč
https://www.czc.cz/8udeo9r6nsicsbn94o485qtov3/seznam
---
23540,-Kč
Ve prospěch GPU a zákl.desky s lepší napájecí kaskádou
https://www.czc.cz/0f04on57mci1aacvpc0v2paip5/seznam
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 12:59:24
avatar
Tak je jasné, že má jiné priority
Proč všichni operují hrami? Já si tedy taky rád zahraji, ale prioritně jsem šel do Ryzenu kvůli zpracovaní fotek, videí a hrátkám v CADu. Takže Ryzen 1700 a 32GB byla jasná volba. Dva roky s RX 580, až teď jsem jí upgradoval.
TeeJay to může mít podobně.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 14:08:18

Mohl dát desku s lepší kaskádou
https://www.czc.cz/8udeo9r6nsicsbn94o485qtov3/seznam
-
změna
https://www.czc.cz/gigabyte-radeon-rx-590-gaming-8g-8gb-gddr5/258652/produkt
https://www.czc.cz/msi-x470-gaming-plus-max-amd-x470/271639/produkt

Celkem 24016,-Kč
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 14:17:25
avatar
RX 590 je znatelně žravější než RX 5500 XT. Nezbavuju se R9 290 proto, abych pořídil dalšího žrouta, když hraju sotva 1% času, co u počítače strávím.

MSI Tomahawk B450 na tom s napájecí kaskádou není hůř než X470 Gaming Plus, realita je přesně opačná:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-ZwVuH_tinzgpsOdfMvYeCLI5ZbIpnq5fyiWD4NCkkU/edit#gid=229691480
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:17:00
avatar
No co koukám (jestli dobře po tom rumíku koukám), tak realita je naprosto stejná:
Odkaz
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:07:39
avatar
Máš pravdu, nicméně Tomahawk je v některých tier listech hodnocen lépe, zřejmě protože má na VRM větší pasivy.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:38:28

Taky dobrý stránky
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 14:13:37
avatar
A taky že mám. Přechozí sestava byla víceméně herní, aktuální už ne, priority se za ta léta změnily.
Jistě nejsem sám, kdo se postupem času z hráče v dospívání stal pracantem, kterého kombinace hlava + počítač živí.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 14:07:29
avatar
Kdybych to měl na hraní her, tak bych s tebou souhlasil. Nemám, jsem vývojář.

Ryzen 7 3700X protože potřebuju primárně CPU výkon.
RX 5500 XT protože používám eyefinity, 3x 27" a příležitostně si něco zahraju.
32 GB RAM protože virtualizace a nechci v budoucnu fungovat na čtyřech modulech, protože dual channel.
Platinum zdroj a relativně úsporné komponenty proto, že mi počítač běží od nevidím do nevidím a za ty roky na sebe více než vydělá oproti současnému bronze.

Case a SSD zůstávají ze staré sestavy. A o chlazení se bude starat Noctua NH-D15, protože ticho a je to úžasnej chladič - a když si člověk vezme, že v ceně jsou 2 ventilátory po pětistovce a pasta za pár stovek, tak to ani drahej chladič není. Už teď mám v case čtyři ventilátory Noctua a nedám na ně dopustit.

Dříve jsem hrával dost, ale časy se mění, přibyla manželka, děti a místo v simulátorech proháním po okruzích opravdovou hračku, pod kterou následně ve volným čase v garáži ležím
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 14:15:59

Já to furt hraju, abych se držel tvýho rozpočtu.
Ta deska se mi nelíbí na to 8járdo, ale jako pošlape to.

https://www.hardwareluxx.de/community/threads/pga-am4-mainboard-vrm-liste.1155146/
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 14:22:29
avatar
Já nemám pevnej rozpočet, zvolil jsem to tak, aby mi to dávalo smysl. Nemá pro mě smysl kupovat grafiku za 10, když hraju 2 hodiny týdně, někdy ani to ne.

A 3700X je 65W procesor, bez přetaktování by jel na jakékoliv desce, s tím starosti nemám. Každopádně pěknej zdroj informací o VRM, díky.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 15:33:11

Vařim z vody, vyzkoušený to nemám, koukej na CPU powers
Na tomahawku B450 budeš nad VRM 80C
https://ctrlv.cz/bovU
--
Stock
Moje 6jádro R5 2600 65W
https://ctrlv.cz/xGxg
OC- jemný OC, PBO, beta bios, 1usmus Ryzen Power Plan, max frekvene - to tam skočí na setinku vteřiny
https://ctrlv.cz/9w2H
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 16:11:45

https://ctrlv.cz/bovU

Já sem to splet, CPU bylo 82C
--
Nemůžu najít nějaký lepší obrázek stress testu + teploty VRM.
Myslim si, že 8jádro si zaslouží adekvátní podvozek.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:23:00
avatar
Jsem rád, že jako jeden z mála diskutujících přicházíš s reálnými argumenty. A do jisté míry souhlasím, aktuálně mi Intel běží na Z87 desce, což bylo v té době to top, co šlo koupit.

Nicméně nové komponenty jsou objednané, zaplacené a na cestě ne snad, že bych nemohl desku ještě vrátit.

Ale k tématu volby desky, X570 nechci, jsou žravé a maji ventilátor. Tomahawk má napájecí kaskádu slušnou. Ve skříni budu mít s 5 Noctua ventilátorů, 4x 140mm, 1x 120, takže pasivy budou slušně ofukovaný, takže se mojí volby nebojím. Ale ještě se podívám po jiných možnostech, nemám problém dát za desku třeba 4k, pokud to má svoje opodstatnění. Zvažoval jsem B450 Gaming Pro Carbon AC
https://www.alza.cz/msi-b450-gaming-pro-carbon-ac-d5372844.htm, ale její napájecí kaskáda nevypadá lépe, snad jen ten větší pasiv.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:04:24

Být tebou, já bych tu desku vrátil.
B450 Gaming Pro Carbon má kaskádu 4x2 = zdvojená 4fáze.
MSI B450 Carbon je vlasně nejsilnější deska B450(kaskáda B470 4x2fáze)
4x2 sou lepší než 4fáze, 5fází je lepší než 4x2fáze.
---
Moje MSI B350 Pro-VHD za 2000,-Kč má 4fáze, ten tomahawk (4fáze) bude o malinko lepší než moje, ale o tolik to nebude.
Když do mojí desky dám 3950X 16/32, ona mi to omezí BIOSEM aby mi neshořela kaskáda, budu mít nižší výkon, ale nevim o kolik, to sou jenom moje dohady.
--
A to PBO(takt+power limit) se hodí, když si zvedneš výkon, pak si to vypneš aby to nežralo.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:36:50
avatar
B450 Gaming Pro Carbon má stejnou kaskádu jako B450 Tomahawk MAX. Tak co by vracel?
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:39:55

Už to čtu, ten odkaz od tebe
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 21:15:32
avatar
Jo, měl jsi starší verzi souboru
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 22:46:13
avatar
Prošel jsem si zdroj Cemady a došel jsem opět k výsledku, že v podstatě jediný zlepšení do nějakých 4500 Kč by byly X570 desky od ASRocku nebo ASUSu, např:
https://www.czc.cz/asus-prime-x570-p-amd-x570/262208/produkt

Takže bych utratil o nějakých 1700 víc a získal o něco kvalitnější mosfety kolem procesoru, další M.2 slot a desku, která víc žere a má větrák. Nějak v tom nevidím význam
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 23:01:32

já sem si myslel, že desky"max" májí jenom větší pamět na BIOS, nevěděl sem že i posílili kaskádu.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 23:54:47
avatar
Já se deskami takhle do detailů začal zaobírat, až když jsem se rozhodl upgradovat, takže zase nevím, co bylo předtím hlavně, že si rozumíme a došli jsme k souladu.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 11:19:21
avatar
MAX desky od MSI mají podporu Ryzenů 3xxx jestli se nemýlím.
Jedna věc bude ten větší BIOS, aby se tam narvala podpora všech dosavadních Ryzenů, ale pokud ty desky měly slabší napájecí kaskádu (nedaly by Ryzeny 9), tak musel výrobce upravit i tu.

Ale pod Ryzeny 9 si je asi i tak lepší nacpat X570 nebo kvalitní X470
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 12:04:42

Když mají desky slabší kaskádu, narvou tam stejně Ryzeny 9, BIOS nařídí nižší TDP limit, poníží to ale pojede to. Otazka je o kolik klesne výkon.
---
MSI B450 Tomahawk
na Ryzen 3xxx se musí aktualizovat BIOS
https://cz.msi.com/Motherboard/support/B450-TOMAHAWK#support-cpu
-----
MSI B450 Tomahawk MAX
https://www.msi.com/Motherboard/support/B450-TOMAHAWK-MAX#support-cpu

Na MAX desky pudou Ryzen 3xxx hned, bez aktualizace BIOSU
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 13:24:20
avatar
Jo, tak je možné, že se to liší jen tím BIOSem.

Tak co jsem teď vygooglil, rozdíl mezi normální a MAX deskou (B450 Tomahawk) je:
- větší čip BIOSu (32MB)
- podpora DDR4 až 4000MHz
- USB 3.2 místo 3.1

Napájení tedy zdá se je stejné.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 15:03:39
avatar
Máš sice pravdu, že desky se slabší kaskádou omezí 12/16 jádrové CPU (o pár procent), ale MSI B450 Tomahawk a ostatní desky s touhle kaskádou dají 3950X s prstem v nose, ty tam rozhodně nepatří.

Jako pokud bychom se bavili o větším OC než zapnutí PBO, tak na to už bude tahle kaskáda asi slabá, ale pro běžný provoz je dobrá dost.

Mrkni na doporučení ostatních recenzentů. V podstatě všichni říkají, že pokud z nějakého důvodu neplánuješ využít PCI-E 4.0 nebo ti nejde o lepší stabilitu pamětí a CPU při OC na limitu, tak nemá smysl utrácet za X570 desky a dobrá deska s B450/X470 jako třeba ten Tomahawk MAX ti naprosto stačí.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 14:58:49
avatar
Došel jsem ke stejnému výsledku. Taky jsem ajťák, co mu běží PC 16+ hodin denně, takže mě zajímá hodně spotřeba když nehraju, ale zároveň výkon, když jednou za čas najdu čas něco hrát...

Takže taky skončím na 99% u MSI B450, akorát na Mortar.
Chci taky Ryzen 7 3700X a 32 GB DDR4, jen bych hodně rád 2x16GB 3600MHz s perspektivou jít s pamětí buď na nižší CL než 16, nebo s frekvencí na 3700-3800 dle toho co dá CPU.

Jaké jsi dal paměti? Řešil jsi to nějak víc?
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-05 21:12:16
avatar
Řešil a hodně nakonec jsem skončil u HyperX Fury Black 32GB (2x16GB) DDR4 3200 z CZC za 3718 Kč v době nákupu, zítra konečně přijdou. CPU, desku a Noctuu NH-D15 už mám doma

Na otázku proč je odpověď jednoduchá, poměr cena výkona prostor pod chladičem. 3200 MHz moduly za 3700 nebo alternativa 3600 MHz moduly za 4000 Kč, když v praxi udělají rozdíl jednotek procent a ještě bych musel vybrat jinej chladič CPU nebo jiné pasivy na RAMky. Měl jsem jasno, nevyplatí se investovat do lepších RAM, pokud jsou o tolik dražší. Pokud bys někde sehnal 3600 MHz moduly dražší o pár stovek než 3200 MHz (při stejném časování), pak to dává smysl, ale 1000+ Kč je pro přes čáru.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-10 20:50:58
avatar
Nakonec jsem ji stejně vrátil, stejně jako grafiku, protože s oběma produkty jsem měl obrovské funkční problémy, editoval jsem svůj původní komentář nahoře.

Nakonec místo Sapphire Pulse RX 5500 XT mám Gigabyte RX 5700 XT a místo MSI Tomahawk Max B450 jsem pořídil ASUS ROG Strix X570-F Gaming. Takže sestava rázem o 10K zdražila, ale funkcionalita, výkon a dojem z kvality obojího je úplně někde jinde, zejména v těch deskách je až těžko uvěřitelný rozdíl. A větráček X570 není slyšet a to mám ve skříni jen volně se otáčejících 5 ventilátorů Noctua
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 20:21:33
avatar
Už teď trochu závidím. Čím jezdíš? Smím-li se zeptat...
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:05:02
avatar
Decentně poladěné Subaru BRZ. Skvělé řidičské auto, nemá 500 koní, nemá ani 300 koní, ale je skvělé. Ale v tom se člověk musí svést a mít srovnání, aby to ocenil. Měl jsem hodně vymazlenou MX-5 druhé generace, taky super, ale BRZ je téměř ve všech ohledech lepší sportovní auto.
Zvažoval jsem i ojeté Porsche Cayman, ale koncepce motor vpředu, pohon vzadu opět zvítězila. I kvůli přístupu k motoru a potenciálních strašácích.

Okruhy bych doporučil všem, i třeba s Felicií. Člověk se tolik naučí a je to neskutečná zábava. Není to o tom lámat traťové rekordy, ale zajet s daným výkonem a hmotností hezké kolo. Je sranda sledovat, jak relativně slabá a lehká auta dokáží být rychlá oproti mastodontům
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:24:29
avatar
Dobré auto, bral by som ho všetkými desiatimi. Ale bude časom asi dosť servisne dráhe.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:50:29
avatar
Servisuju si všechna auta sám a světě div se, díly bez servisní přirážky drahé nejsou a když nemusím platit hodinovku servisu, tak více utratím za gumy a desky

A FA20 motory jsou spolehlivé, že v nich někteří i na okruzích jezdí 0W-20 oleje bez chladiče, se kterým pumpa za vyšších teplot oleje nedokáže udržet tlak, je problém jejich majitelů a ne auta. Prostě olej se nevybírá podle příručky, ale podle použití auta a pokud jeho viskozita při okruhových teplotách příliš klesá, musí se chladit. To samozřejmě platí pro všechna auta.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 22:01:59
avatar
takže tam máš hustejší olej kvôli tomu že chodíš na okruh?
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 22:25:37
avatar
Výrobce specifikuje 0W-20 nebo 5W-30. Jezdím 0W-40 s podobnou viskozitou jako 5W-30 a teď budu instalovat výměník voda-olej a uvidíme, co to udělá s teplotami při delším zatížení.

Výrobce přímo udává v manuálu
Citace:
An oil with a higher viscosity (one with a
higher value) may be better suited if the vehicle is operated at high
speeds, or under extreme load conditions

V podstatě jediná nutná podmínka je API SN nebo lepší.

V Mazdě jsem jezdíval dlouhodobě 5W-50, ale to byl úplně jiný motor.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:32:53
avatar
Hmm, tak zavidím o něco více
Hezké vozítko.
Mě se líbí i30 N Fastback ale prostě ty finance na to nejsou a tak mučím oblíbená auta jen v PC

Jezdím "blbým" Accentem 1,3 86hp a i tak umí udělat radost. Je to o tom nebát se vyhnat otáčky ten benzín do vyšších otáček. Rovinky mě nezajímají, tam je každý závodníkem, ale zatáčky to je jiná. Tam je vidět kdo auto zná a kdo ne. Sranda sledovat jak lidi brzdí na 30, když je to možné v poho projet 50-60 a přitom naprosto bezpečně
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 21:55:30
avatar
Zrovna MX-5 je poměrně laciná vstupenka do sportovních aut, ale pořizovací cenou auta to jen začíná

Každá atmosféra se musí točit, to je jasné. A i předokolky umí být zábavné, ale jak jsem jednou zkusil zadokolku se samosvorným diferenciálem, nic jiného už nechci. I proto bych i30 N nechtěl, byť za ty prachy je to dobrá koupě a za deset let budou za pár korun. A do té doby se můžeš bavit v tom, co máš, ono to není jen o autě.

Rodinu vozím v Octavii III 1.8 TSI (180k), rychlé to je, zábavné moc ne, ve srovnání s BRZ vůbec. Ale je to jediné TSI, které má i nepřímé vstřikování.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 15:25:21
avatar
JJ, MX5 je kouzelná. A řekl bych, že v poslední době u nás dost profláknutá. Letos jsem jich viděl až moc
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 22:11:39
avatar
Jízda na okruhu je něco jiného než jízda na silnici. Na silnici sice můžeš projet zatáčku rychleji, ale když nechceš mít nepříjemný zážitek z neplánovaného prudkého brždění v zatáčce, tak si triko raději honíš jen na okruhu. Taky stačí jen trochu jiná adheze než odhaduješ (olej, listí, námraza, jiný asfalt) a v poho skončíš mimo silnici a třeba přitom i v poho někoho zabiješ. Takových už bylo a když měli to štěstí, že přežili bez většího úrazu, tak jezdí zatáčky třicítkou, i přesto, že jdou projet šedesátkou.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 22:49:40
avatar
Když jezdím určité zatáčky denně x let, vím, co si tam se svým autem můžu dovolit abych nikoho neohrozil. Nejsem pirát silnic co to valí bezohledně nad dovolené rychlosti, bez blinkrů hlava nehlava. Naopak. Jezdím dle pravidel. Pokud silnici znám, dovolím si tu jízdu více užít.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 23:00:18
avatar
A ten detektor co ti ukáže, že dnes je povrch jiný? Že dnes nepojede v protisměru něco neplánovaného? A dovolené rychlosti tě nezachrání, když se snažíš projet zatáčku rychle. Ona většina lidí si rozbije hubu na trase co zná, právě kvůli té klamavé sebejistotě.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 23:28:23
avatar
Ten detektor je v očích a citu na volantu. Nic jiného člověk nemá. A můžu ti říct, že zatímco mnoho lidí jede za hustého deště či sněžení pořád stejně, já snižuji rychlost a přizpůsobuji se.
Ale jasný, vím kam tím směřuješ.
Cvičky můžou ujet každému a může to mít tragické následky. Fór je v tom, že můžou ujet i když se přizpůsobíš všem podmínkám. Každý ten "limit" má jinde a to v závislosti na tom jak je vyježděný a jak zná své auto.
Člověk který to na 100 valí 140, na poslední chvíli se nezohledně (ideálně bez blinkru) nacpe do potřebného pruhu a brzdí na 40 kvůli zatáčce je podle mě nebezpečnější než ten který tam jede 100 a přibrzdí si na 70. Jeden znich zná své auto, zná trasu atd. Druhý je jen rychlík na rovince. Vídám to denně cestou do práce. 15 minut na dálnici směr Praha mi stačí. Lidi jsou za volentem šílení.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 00:02:37
avatar
Je to o tom používat zdravý selský rozum. Není třeba jezdit pomalu, jen u toho přemýšlet. Jsou místa v obcích, kde není problém jet 70 a nikoho neohrozit ani neomezit, jsou místa mimo obec, kde je 70 moc nebo taky 110 málo. Že se často porušují předpisy je chyba toho, jak jsou předpisy nebo dopravní značení nastavené.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 11:41:22
avatar
Jj, je to o hlavě a ne jezdit bezohledně "pozor jedu" brzda plyn.
Ale přiznám se, že co se týče pravidel, tak to vidím trošku jinak. Na silnici se snažím pravidla dodržovat. V dnešní době je to tam totiž trošku boj o život
Ano, máš pravdu v tom co píšeš o obcích i mimo ně. 50 v obci mi neva a radši budu rád za 50 i místech kde může být větší rychlosti než za ty čím dál více se rozšiřující 40 a 30.
90 mimo obec...taky v pohodě. Ano, jak píšeš, jsou místa kde je to moc a místa kde by mohlo být více. Otázkou je kolik by to stát stálo kvůli značnám navíc. 130 na dálnici, za mě taky pohoda.
Ve finále je to ale stejně o lidech. I při tědlech pravidlech tu máme denně x nehod a ročně dost tragických nehod a proč? Často je to právě rychlá jízda, nepřizpůsobení se podmínkám, nerespektování plné čáry (ano, čára není zeď), nebezpečné předjíždění atd. Dokud se i při současných pravidlech budou lidi chovat takto, tak si benevolentnější pravidla nezaslouží.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 12:11:09
avatar
Já se domnívám, že lidem, co předjíždí na dvojité plné před horizontem stejně žádné předpisy nepomůžou a kvůli pár pitomcům, co neumí jízdu přizpůsobit podmínkám, mít pravidla zbytečně přísná, je škoda.

Právě, že studie ministerstva dopravy ukázala, že snížení rychlosti na D1 že 130 na 80 zvýšilo nehodovost. Přidali úsekové měření, nehodovost opět stoupla. A až dokončení prací a obnovením limitu 130 nehodovost opět klesla. Takovej výsledek byl ale nepřijatelný, tak si data upravili, aby jim to vyšlo, jak potřebují, tzn. že úsekové měření zvyšuje bezpečnost provozu, i když je realita přesně opačná.

Zákony jsou nastavené tak, aby z pokutování mohl být prosperující business. A to je špatně.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 15:15:31
avatar
Heh, kde se dá tohle najít?
Pokud vím, tak žádná studie ukazující že snížení rychlosti zvedá bezpečnost provozu, která by byla od dopravních expertů a ne od politických populistů, neexistuje.
Už je to sice starší, ale existuje pěkná studie, jak jeden americkej stát na několik let zrušil maximální povolenou rychlost a pak jí zas nějakej politickej idiot/populista zavedl a světe div se, ty roky, kdy nebyla omezená max. rychlost, byla nehodovost nejnižší :-D
A například naši sousedi s neomezenou rychlostí na dálnicích mají z nějakého zvráceného důvodu jednu z nejnižších nehodovostí a počtem smrtelných úrazů na dálnicích. Čím to asi bude? Že by to bylo tím, že tam pak lidi více koukají do zpětných zrcátek, protože očekávají, že může přijet někdo výrazně vyšší rychlostí a zároveň se takového řidiče nesnaží "vyučovat" jak se má jezdit jen předpisovou povolenou rychlostí? ;-)

A pokud by snad někdo namítal, jak tam všichni určitě jezdí strašně rychle a je to nebezpečné, tak pokud vím, průměrná rychlost na těch dálnicích s neomezenou rychlostí je kolem 138km/h. Překvapivě proto, že většině lidí funguje pud sebezáchovy a tak lidí jezdí tak rychle, na kolik jim stačí řidičské umění a to bez toho, aby tam někdo dal značku, že rychleji jezdit nesmí :-O
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-05 21:13:54
avatar
Odkaz
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 15:29:35
avatar
Obávám se, že jsi obětí politického populismu a o tom řízení toho moc nevíš :-(

Nevím, kde začít, ale asi takhle.

To, že tu Cemada píše o zatáčkách, které je "možné v poho projet 50-60 a přitom naprosto bezpečně" je o tom, že těch 50-60 jdou projet i za deště a jiné pohromy. Nebavím se samozřejmě o náledí, písku, nebo mokrém listí, to jsou věci, které většinou z dálky vidíš a na kterých ti navíc ani zpomalení na 30 nijak výrazně nemusí pomoct...

Já mám tu výhodu, že na rozdíl od spousty lidí, kteří řídí jen plechovky mám najeto 100+ tisíc na moto bez nehody a tak vím, že takové zatáčky jdou většinou projet minimálně 70-80 i na motorce a pokud znáš alespoň nějaké základy fyziky, tak víš, že auto už z podstaty fyziky dokáže zatáčku projet mnohem rychleji než jakákoliv motorka, jednoduše proto, že má mnohem větší plochu gum v kontaktu s asfaltem v poměru ke hmotnosti a směru síly, která na ty gumy působí. A z toho vyplývá jednoduchá věc. Pokud tu zatáčku Cemada nebo já projíždíme autem 50-60 dle počasí a aktuálního stavu silnice, tak máme ještě obrovskou rezervu.

A přesto je velká spousta lidí, kteří své auto a pneumatiky neznají a brzdí do takové zatáčku na 30-40 jednoduše proto, že spousta lidí na silnicích objektivně opravdu své auto nezná a řídí jen proto, aby se dostala z místa A do místa B a řízení natož to auto jim nic neříká a nebaví je to.

Nezlob se tedy na mě, ale zdá se, že přesně tam patříš a proto bys ani neměl kritizovat lidi, kteří o tom něco ví... A pokud už chceš, tak si nejdřív najdi i nějaké jiné zdroje informací, než jen politický populismus. Protože politici už dávno zjistili, že většina lidí co o tom nic neví má omezování rychlosti jako mantru a tak si u nich vždy šplhnou, když zavedou další omezení rychlosti.
To, že to ve výsledku zvedá nehodovost a nevede to k plynulejšímu provozu politiky netrápí...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 22:13:45
avatar
Accenta by som teda nechcel, to i30N je už iná káva. Asi musíme zmeniť zamestnanie. Ja mám focusa mk2 1,6tdci 66kW a proste to nejde Ja by som aspoň jazdeného megana rs predchádzajúcej generácie bral.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 22:28:28
avatar
Tak jezdi na spotřebu a užívej si 2,5x menší spotřebu než s Meganem RS . Náklady na gumy, brzdy atd.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 08:28:10
avatar
Na spotrebu jazdím, je to moje jediné auto a potrebujem ho do práce(1000km mesačne). Len tak voziť sa na ňom nechodím, lebo ma to nebaví.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 00:03:46
avatar
Zrovna Megan RS je poměrně velký a těžký, takže to není až tak zábavné auto, jak se může na první pohled zdát. Doporučuju navštívit nějaké okruhové akce a nechat se alespoň svést, dost to člověku pomůže.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-01 15:39:58
avatar
Ono by stačilo v tom mít kolem 90kW a 250nM+ a viděl bys, že ani ten Focus není jízdně špatné auto.
Měl jsem Focus Mk1 1,8 TDCi 85kW a byla to motokára k pohledání. Pak jsem kvůli rezu a stáří udělal "upgrade" na Mk2 1.6 74kW a plakal jsem ;-( Oproti té Mk1 je to fakt hrozná bída.
Navíc u té nafty není důvod se nechat terorizovat eko jízdou, páč rozdíl mezi eko jízdou a svižným svezením není na spotřebě nijak velký (na rozdíl od benzínu).
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 21:49:25

Subaru nikdy v životě. Kolega v práci to má, a každou chvíli mu to "ladí" v servisu. A jsou to samé chuťovky. Např. se mu před rokem vybíjela záhadně baterka a nevěděl proč. V servisu taky nezjistili proč. Pak si všiml, že když si sedne to auta, že slyší v kabině takový sotva znatelný ššš-šííí-ššš-šííí... tak s tím jel do servisu znova, zda to auto má tak dělat... No a ti zjistili, že má "kousnutý" servo u polohování sedadla.
No to by mě mohli vohrát, radši budu kroutit ručo ve Fábce, než řešit takové hňupoviny.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-05 21:22:20
avatar
BRZ je sportovní auto vyrobené navzdory době, kdy vzniklo. Navíc ve spolupráci s Toyotou, která je svoji spolehlivostí známá po celém světě.

Není tam skoro nic, co tam být nemusí, kvůli váze - dneska už moc aut s váhou 120xx kg není. Sedačky se nastavují manuálně, volant se nastavuje manuálně, v autě není žádný barevný display, motor má i nepřímé vstřikování, je plněný atmosfericky a má pouze pohon zadních kol, což pro žádné jiné Subaru neplatí.

Takže zkrátka BRZ je Subaru, které má s jakýmkoliv jiným Subaru společné jen to, že má 4 válce a motor typu boxer. A spolehlivost to dokazuje, odumírají jen motory, kterým jejich majitelé nedopřejí dostatečný tok oleje.
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 09:34:35

Chtělo by to nějaký reálný odkaz na ty Vámi udávané výsledky, hlavně ten boost 5GHz, je to na všech jádrech? Co mám doma 3950x mě druhej chiplet dává o 400MHz méně na rozdíl od prvního, kterej na dvou jádrech skočí na 4.7GHz jak první cena ve sportce, tzn skoro vůbec. Toto pokud bude na Zen 3 vyřešeno tak ok.
PS. Co se týče 9900KS ten mám na 5GHz jako beton vč AVX, co se mě pořád nezdá, je ta voltáž co tam AMD pere, vím že se to už bere jako normální hodnota, ale na 7nm se mě to pořád zdá hodně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 11:18:44
avatar
asi do nového roku dostanete banána ... to je zase keců a nesmyslů co dokážete v jednom příspěvku vytvořit ...

Reálný odkaz na jaké udávané výsledky? Jsou to informace z doslechu ale dobře informovaných zdrojů, AMD oficiálně žádné údaje nezveřejnilo takže není na co odkazovat .... 5GHz k dobrému výkonu nepotřebuješ, rozhodně ne u AMD, které má stejný výkon na 4,6GHz jako Intel s 5GHz a to už se stávajícím IPC ZEN 2 ...

9900KS nemá 5GHz s AVX ten procesor máme a dělá 4,8GHz když jede AVX naplno ....
Jakim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 12:41:22

Co píšete, o tom AVX 9900KS je pravda, ale jenom pokud je bios v defaultním nastavení, stačí změnit jeden blbý řádek a jede AVX na 5GHz, nemá to nic společného s přetaktováním. Co se týče banána, to mě už vůbec nevadí, mám cca 500 000 pevných ip adres. Dík za předešlou odpověď.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 13:03:17
avatar
cokoliv mimo defaultní nastavení je mimo specifikace a tudíž taktování ...

navíc koho vůbec zajímá na krev nahoněný a přetaktovaný procesor, což žere je tank a topí jak přímotop, když za stejnou cenu můžete mít o třetinu vyšší výkon s 3900X, které skoro netopí a žere o mnoho méně ....
LujzS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AM4 2019-12-30 14:36:35
avatar
Upgradoval jsem na R5 3600 a koupil novou grafiku, starší model RX 590, zatím mi to stačí výhoda mé desky je ta že zvládne nové 4000 ryzeny ( desku mám ASUS PRIME X570-P ) a proto mám v plánu příští rok upgradovat na výkonnější osmijádro a RX 5700... Koupil jsem nový počítač protože není důvodu dále čekat.. Kopatibilita zaručena a za to díky AMD!! Není to jako u intelu kdy každý nový přeznačený skylake má nutnost koupit novou desku a s toho je mi špatně.. Díky AMD mám zaručenou podporu u dalších nových procesorů.. Navíc pokud to bude jako teď, kdy řada 2000 brutálně zlevnila, vyplatí se to i pro lidi co mají starší desky, protože za 5000.- koupí R7 3700X, podívejte se dnes na ceny R7 2700X... Není důvod čekat opravdu není.. Kompatibilita zaručena.. Kdo čeká tak se nikdy nedočká, protože bude stále čekat.. DD, děkuji ti za tvůj článek.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 22:07:56
avatar
Citace:
že ZEN 4 má být ještě mnohem větší architektonickou změnou než ZEN 3


Víme prd. Jen DDR5 a PCIE 5 neznamená, že budou nějaké velké změny v architektuře.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-31 11:50:17
avatar
5nm znamená väčšie cache, väčšie reorder buffery, instruction queue, širšie SIMD a možno aj viac pipeline.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-02 11:37:43

Stále mám starý i5 3k. Chci upgrade, ale čekám na hry, kvůli kterým to bude třeba. Zatím stále nic. R5 3600 se mi líbí. Ale dokud mohu čekat, dobrý. Uvidíme co přijde.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 604x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 400x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 908x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1502x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1334x
Komentářů: 6