AMD RYZEN 5 2600 proti Intel Core i7-7800X – který procesor je lepší a nejvýkonnější pro hry? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 24 May 2018
alt6jader/12vláken s 65W TDP AMD a 140W TDP Intelu proti sobě. Co je výkonnější ve hrách?

 

 

 

 

 

Zajímavé srovnání v 37 aktuálních herních testech. 6jader/12vláken od Intelu a AMD proti sobě. Pokud si myslíte, že je to předem jasná záležitost, tak budete hodně překvapeni, jak moc se věci změnily. Ano, papírově by Intel s Core i7-7800X za deset tisíc korun, které má 140W TDP, výhodu 4kanálového řadiče pamětí a mnohem dražší X299 desky, mělo mít jasně navrch, tím spíše, že jde přetaktovat až na 4,6GHz stabilně.

Nový AMD RYZEN 5 2600 za pouhých 4900 korun s chladičem v ceně, má sice jen 65W TDP, jen dvoukanálový řadič pamětí, podstatně levnější B350 základní desku a taktovat jde „jen“ na 4,2GHz, ovšem díky efektivnější architektuře, lepšímu využití taktu pamětí a obecně optimalizacím nových her a optimalizací poslední verze BIOSů vás výsledek testu 37 herních benchmarků dost překvapí:

Ano, AMD RYZEN 5 2600 jednoznačně poráží Core i7-7800X a to přes fakt, že za cenu jedné Intel platformy můžete mít dvakrát tu platformu AMD. Přes fakt, že byla použita přetaktovaná GTX 1080 Ti a to i v nízkém 720p rozlišení, zkrátka AMD udělalo výrazný skok (hodně znamenají i optimallizace a update her v poslední době) a co platilo dříve, již neplatí. RYZEN 5 2600 je s přehledem nejlepší procesor do 5 tisíc korun, kdy Intel za jeho cenu nabízí jen 6vláknové Core i5. Stejných 6jader/12 vláken prodává za 8-9 tisíc, kdy i 7800X se blíží 10 tisícům, což je šílený rozdíl. Ale ceny Intel procesorů v obchodech také klesají, protože jednoduše zmatených zákazníků, kteří by si za těchto podmínek Intel koupili, značně ubývá. Bohužel stále se najdou tací, kteří nepochopitelně Intel dnes pořídí. Ti asi nechtějí co nejlepší produkt za své peníze.

Jen připomínám, že ještě před rokem, jsme za 5 tisíc nekoupili ani nejlevnější 4jádro/4vlákno Core i5 od Intelu a AMD za ty peníze mělo jen FX procesory! AMD však už loňskými RYZEN procesory dodalo na trh výkon, který Intel prodával 2x a dokonce někdy i 3x dráže. Současná 12nm generace RYZEN 2000 pak situaci ještě zlepšila, a to zejména ve hrách, kdy AMD zapracovalo na snížení latencí uvnitř čipů, využití vyšších rychlostí RAM (vnitřní sběrnice RYZEN procesorů totiž běží na stejném taktu jako použité DDR4 paměti, čímž tak roste výkon celého CPU) a zvýšilo i takty a hlavně výkon na méně zatížených jader. Výsledkem tak je, že i 65W RYZEN 5 2600 má výkon, který má Intel až v podobě procesorů jako 7800X nebo 8700/8700K, které stojí prakticky dvojnásobek. Samozřejmě nikomu dnes nedoporučujeme ani čistě na hry kupovat za současné ceny 6jádrové Intel Core i7 procesory, za ty peníze opravdu nestojí.

Pravdou je, že spousta lidí stále nevěří, jak moc se AMD zlepšilo (a že je to skutečně reálné), že skutečně překonává Intel a nabízí lepší procesory než Intel. Nedivím se, ještě něco více než před rokem by nás něco podobného ani nenapadlo. Intel výrazně této situaci napomohl, kdy opravdu neplánoval, že by ještě letos měl 14nm procesory a nechal se AMD s 12nm výrobou předběhnout. Pokud vám jde čistě jen o hry, pro které dnes 6jdárový/12vláknový CPU s přehledem dostačuje a ani ten nevytěžují zdaleka plně, pak je RYZEN 5 2600 zdaleka nejvýhodnější procesor do 5 tisíc, kdy nabízí i rezervu pro budoucnost právě díky 12vláknům (konkurenční i5 má jen 6vláken). Nicméně vše už jsme vám otestovali v nedávné recenzi:

Nyní ten jen zajímavé doplnění čistě herního výkonu díky rozsáhlému aktuálnímu testování HARDWARE UNBOXED (nechápu, kde na to Steve bere čas) v 37 herních testech v nejnáročnějších podmínkách, kdy někteří pochybovali, že RYZEN 5 2600 je opravdu dobrý herní procesor a to klidně i pro GTX 1080 Ti a že dokáže poskytnout i stovky a stovky FPS i pro hraní ve 120/144/240Hz.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 16:21:43
avatar
Proč srovnávat se špatným i7 7800X, když je na trhu i7 8700 a 8700K.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 17:00:21
avatar
protože i7 7800X je na trhu také, je to aktuální 6jádro/12vlákno aktuální architektury (SKYLAKE = COFFEE LAKE), jeho výkon je kolem úrovně i7-8700/8700K a navíc má být high endem, díky čemuž má výhodu vyššího TDP limitu, 4kanálového řadiče a více PCIe linek ... čemuž odpovídá i cena ... je to nejlepší, co se 6jádry Intel vůbec má. i7-8700K má jen dvoukanál a méně PCIe linek.
Barracudka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 17:13:53

A je aj vidiet co sa stane ked Intel uz nepouzije ring ale mesh
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 17:18:21
avatar
pravda, modernější MESH vs RING ....
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 20:28:59
avatar
i7 7800x je nepovedený paskvil, kterého ve hrách celkem jednoznačně i7 8700K porazí + má menší spotřebu.
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 19:34:00

7800X je na hry dost nevhodna, viem o com pisem. Ostatne, toto je zname uz od vydania X299 platformy vdaka ringbusu. Ked to prorovnam s 8700K na 4.7 GHz all cores, 7800X zaostava aj po OC na 5.Ghz a 3.2GHz cache a je to problem uchladit custom vodou po delide Da sa tomu este pomoct OC RAM a hodne prisnym casovanim, ale aj tak to nie je ziadny festival, na hry je ten CPU proste nevhodny.
Edit: vypadlo mi tam slovo: nepouzitiu ringbusu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 18:39:09
avatar
jo ale MESH je modernější než RING a bude se používat .... RING architektura spíše skončí ...
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-26 08:25:23

Takže, pokud to dobře chápu, tak Ringbus je součástí starší architektury (tuším, že to již bylo na SandyBridge) a MESH je novější. Navzdory tomu, je CPU s MESH horší ve hrách? Pochopil jsem to dobře? Takže 8700K má, jako mainstream CPU, ringbus a 7800X, jako HEDT, má MESH?
Pochopil jsem to dobře?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-26 10:50:58
avatar
ano, mesh je právě obdoba toho, co používá AMD v RYZEN procesorech ... má své výhody ....

ve hrách se nemá o výkonu CPU smysl bavit, protože hry dnes většinou využívají jen kolem 6-7 vláken, takže ani 4jádrový/8vláknový čip nevyužívají naplno .... tudíž i7-8700K nebo spíše i7-7700K není ve hrách obvykle nejvýkonnější proto, že by to byl nejvýkonnější procesor, ale prostě proto, že má na těch jádrech/vláknech co využita jsou nejvyšší takt ze současných moderních CPU ...

pokud dnes nakupuje moderní CPU s více než 4jádry/8vlákny nemá smysl se koukat na jeho výkon ve hrách, protože vždy bude dostatečný v řadě případů stejný jako mají jiná CPU když nejste limitováni CPU, což je skoro pořád ve hrách. Jediná limitace výkonem CPU by byla, kdybyste kromě hry měli zapnuté ještě něco dalšího náročnějšího, pak se samozřejmě celkový výkon CPU projeví a tady se projeví výkon CPU jako celku ...
alien5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - amd vs intel BOINC 2018-05-24 19:07:11
avatar
Jinak koukal jsem na vykon cpu i7-8700k vs razen 2700x a ve BOINCu je intel asi o 30 procent vykonejsi AVX instrukce :
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1tf_8kS7EKy8D3DL5A0-BaAt6oUJ3mlHqP27fFz2JT7Q/edit#gid=1133703042

samozrejme je to specificky test pro distribuovane vypocty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 19:11:55
avatar
hodně záleží na optimalizacích ... je otázka zda BOINC nějaké pro RYZEN má protože určitě nedává smysl, proč by 16vláknové 8jádro prohrávalo se 6tijádrem pokud by byl výkon obou čipů skutečně využit.
alien5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 21:46:57
avatar
No jento ve AVX instrukcich ktere jsou nejdulezitejsi pro matematicke vypocty.Jeste se testovali sse2 a sse tam uz to bylo vyrovnane.Frekvence take pomaha.
Nejsem na to expert jenom jsem koukal na tu tabulku.
Zajimalo by me kolik jader bude mit 2800x.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 19:36:54
avatar
Krasne vysledky pre Ryzen 2600. Je vidiet, ze sa toho vela zmenilo, co sa SW podpory Zen architektury tyka ako aj HW vylepseni Ryzen 2. Ryzen 2600 je dnes jasna volba na hry, podava vyborny vykon za svoju cenu a spotrebu. Sem-tam nejake mensie FPS su uplne mimo misu, ked celkovy vykon je fenomenalny a dokaze nakrmit aj GTX 1080 Ti.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 20:27:20
avatar
Jasná volba na hry je dnes i7 8700K.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 20:50:32
avatar
Ryzen 2600 stoji necelych 5k, zatimco u intelu 8700k se cenovka blizi 10k - i kdybys mel pravdu, tak ten v podstate dvojnasobny cenovy rozdil je do nebe volajici..
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 21:18:18
avatar
Jenže 8700K je konkurencí pro 2700x.
Odkaz
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-25 12:39:32

To ako keby si povedal že i3 je konkurencia i7 tiež je tam rozdiel len 2 jadra...
Ked sa sklada herne PC chcel by som vidieť toho kto by na ukor GPU si kupil 8700K za 10000kč na miesto 2600 za 5000kč pri skoro rovnakom vykone.
Možno sa to nezda ale 5000Kč na vyše u GPU celkom prida vykonu s 1060 urobi 1080
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-25 13:48:02
avatar
Kto kupuje 8700k ten už 5000 korún fakt nerieši.
cuko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 21:28:03

Ja by som to jasnou volbou nenazyval, jasna volba je to asi iba pre par percent ludi hlavne nadsencou a ludi co potrebuju kazde fps. Ja osobne takych ludi okrem diskusnych for ani nepozanam, a myslim si ze casto ani s diskusnych for nemaju take zelezo ako vravia. Aj ja co som tento rok skladal PC alebo robil ntb(tj uplna katastrofa, kde vacsina chodi na integrovanej a pouziva to na zabavu-filmy, internet, facebook...) Stolne PC vzdy boli o rozpocte, takze drviva vacsina posledneho roku je poskladana na Ryzen a ludia este dakuju ako im to ide rychlo a mozu sa deti aj zahrat vo FHD.
Takze slova ze Intel je jasna volba, mozno ano ale nie pre nas trh, v ziadnom pripade za momentalne ceny.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 21:36:10
avatar
Samozřejmě, lepší all rounder je R7 2700x, ale ten kdo chce do 10 000 Kč top "herní" CPU, tak tím je 8700K.
cuko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 22:04:28

tak top herne CPU bez ohladu na cenu do 10K beriem ze je 8700K ale ludi to nezaujima, im je jedno ci hra ide o 10fps viac alebo menej, normalny ludia ani nevedia co to je. Im to je aj zbytocne vysvetlovat. 2700x som este ani neistaloval, 1700, 1800x bolo tiez malo. Hlavne som daval R5 1600, ludom zalezi dost na cene, aj ked sice mozu dat viac penazi ale nerozumeju tomu az tak ako my a peniaze daju radsej do veci comu rozumeju lepsie, takze vzdy ked ide o cenu davam momentalne Ryzen, teraz najlepsie CPU pomer cena/vykon a zakaznici su spokojny az az. Ziaden problem ani s hrami zatial nebol. Pri tych par jedincov co do toho daju peniaze nieje problem dat 8700K ale tych je malo a taky sa aj tomuto lepsie rozumeju(myslim moje okolie, nie celosvetovo).
CamelTOE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ?? 2018-05-25 06:57:52

Myslíš top herní PC na staré hry? S příchodem DX12 a API Vulkan, je to co tvrdíš absolutní nesmysl. Nemluvě o tom, že i velká studia jako Bethesda už spolupracují s AMD a je to i logické když nové konzole jsou na AMD.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 440x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 286x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 853x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1473x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6