AMD uvádí další levné 45nm procesory: Athlon II X4 6xx/X3 4xx/X2 2xx s 45W TDP! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 24 srpen 2009
altV září AMD na trh uvede další modely levných 45nm procesorů a to úsporné 45W modely.

 

 

 

Pokud chcete hodně výkonu, za málo peněz, tak AMD už dnes má hodně co nabídnout se svými Athlon II X2/X3/X4 procesory nebo i Phenom II X2/X3/X4 procesory. ty však mají až na výjimky TDP oficiálně minimálně 65 nebo 95W. AMD v září zařadí do nabídky i Jech úspornější verze s TDP 45W a to včetně čtyřjádrových modelů.

Vzhledem k cenám běžných modelů se nedá očekávat, že by 45W stály o moc více a takový čtyřjádrový procesory s 45W za cenu kolem 2500-3000 korun, zní opravdu hodně dobře.

Zdroj: Computerbase.de

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 13:50:05
avatar
Konečně nástupce Athlonu X2 4850+. Už jsem myslel, že AMD na úsporné X2 kašle.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 14:17:11
avatar
Vidím, že AMD jedná logicky a jelikož nemá výrobní kapacity, tak prodává velký kusy křemíku za cenu, kterou si intel učtuje za dvojjádro. Ale jelikož si budu zanedlouho sestavovat novyho kompa za pár korun, tak tohle bude pro mě jako zákazníka velice rozumná volba
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 15:32:19
avatar
otazka je jak dlouho se to bude vyplacet. phenom II je na tom rozmerove skoro stejne jak i7 9xx a prodavat funkcni jen uzamcene cipy jako x2/x3 urcite neni moc vyhodne. snad tenhle stav nebude trvat moc dlouho...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-25 10:17:32

Vyplacet se pro koho?
Pro AMD se to nemusí vyplacet dlouho - přece ceny může změnit kdykoliv.
Pro zákazníka teď to docela má smysl, pokud chce postavit něco teď - koupit AM3 komputr s levným a relativně slabým 2x Athlonem a integrovanou grafikou, nainstalovat W7 release, v zimě si koupit DX11 grafiku a W7, a po 2 letéch, kdy optimalizace aplikací na vicejádra už proběhne, upgradeovat procesor na levné 8-jádro. A tak člověk s malými náklady bude pořád mít velice slušný počítač. Jedině škoda, že ta integrovaná grafika v podstatě se používat nebude. Vyhodnější bude postavit ten počítač v zimě, kvůli DX11 grafikám.
Takže spíše výhoda takového lehkého řešení potrvá ještě asi půlroku, a dokonce se zvyší.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 17:19:58
avatar
Kamarád si brousí zuby na grafiku s ?RV830-840? a k tomu Athlon II X3.
keistown [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 18:04:02

top end grafiku a k tomu takovy "ne tak docela top end" procesor ?
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 18:18:06
avatar
Myslím, že Athlon II X3 je taky dobrá volba, když nemáš moc peněz .
keistown [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 18:29:34

souhlasim ale nemyslim ze by ten Athlon dovolil te grafice aby se rozjela na 100% protoze z vlastni zkusenosti vim, ze kdyz taktujes i7 920 (a GTX295) nad 3Ghz a dal, tak ten rozdil ve FPS jde hodne poznat a 5870 je nova generace tam to pujde este dal ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 18:38:32
avatar
ale on nemluvi o 5870..ta ma pouzivat jadro rv870. pise o grafice s jadrem rv830-840, ktera vypada zatim vykonem kolem 4870
keistown [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 18:41:53

jo tak to se omlouvam, spletl jsem si ty cisla
pak me tedy napada jestli to bude mit smysl kdyz bude stejne vykonna ale starsi karta bude o hodne levnejsi
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 20:53:08
avatar
kde bereš tu jistotu o ceně? Osobně si myslím že na RV830-840 nasadí AMD hodně agresivní cenu a bude to taková náhrada za HD4770
keistown [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 22:28:39

vzdycky to tak bylo a vzdycky bude ze starsi model spadne do low endu a bude levnejsi nez model novy klidne i low endovy
a cenu musi nasadit umernou tomu kolik stal vyvoj atd tzn levne to ze zacatku urcite nebude ;)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-25 10:26:01

Nové karty budou mít DX11. Ta bude podporovat výpočty přes grafiku na vyšší úrovní, než DX10.1 grafiky. Také se sníží příkon. Takže nějaká 5670 myslím, bude zajímavější, než 4870. A i výkon myslím, tu 4870 bude o něco přesahovat - jinak AMD by měla téměř dvojnásobnou díru ve výkonech karet.
Osobně souhlasím s kamarádem M4S4CR. Jedině, jsem pro sebe nerozhodl - bude to 3 nebo přeci tadyto 2-jádro. Ty 45W jsou dobré.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-25 11:09:51

Ta X3ka je vykonem skoro jako 4jadro (ne jen)ve hrach a OC potencial slusny taky, bez navyseni napeti jde dcerina 710ka na 3,35GHz coz bude jeste 1-2roky vyborny aplikacni vykon za malo penez.... A az za par let bude chtit upgradnout tak se X3ky bude zbavovat podstatne lepe nez X2ky protoze uz bude podstatne vice aplikaci multithreadove optimalizovanych(a tedy rozdil mezi X2 a X3 jeste markantnejsi)...

Mozna by stalo jeste pockat na AthX4ky jestli nebudou mit podstatne vyssi OC potencial coz je docela pravdepodobne protoze L3 muze byt resp. zrejme je slusnou brzdou a take by mohli AthX4ky trosicku zatlacit ceny X3jek o kousek niz....
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 16:24:31

45W TDP urcite potesi..
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 18:12:23
avatar
no lenze vsetko na ukor vykonu, ked si idem kupit 4 jadro tak uz nejdem setrit, tych par korun za par wattov ma aj tak z biedy nevitiahne
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 21:32:39

No třeba v HTCP příliš výkonu nepotřebuješ, tam naopak potřebuješ nízkou spotřebu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-25 00:32:25
avatar
jo a proto budu do htcp strkat ctyrjadro
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-25 10:58:40
avatar
Na 2,3GHz s 45W
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 21:22:18
avatar
athlon II x4 605e a jde se taktovat :-) kam pujde bez většiho zvedani paěti :-)
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podvoltované procesory 2009-08-24 22:18:56

Obávám se, že se s těmito "úspornými" procesory bude opakovat podobná blamáž jako již u 4850e, 5050e, atd.
"éčkový" procesor si totiž bez problému vyrobíte sami podvoltováním klasických modelů, stačí jen snížit napětí o 0,15V.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-24 23:43:56
avatar
no jak jinak myslíš, že se vyrábí nižší nebo vyšší modely procesorcu (jedno jestli Intel nebo AMD) ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 861x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 582x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1032x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1221x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1556x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1375x
Komentářů: 7