AMD už vyrábí naplno 45nm procesory Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 30 September 2008
altVýroba nových procesorů AMD 45nm postupem již běží naplno a AMD tak splní plán s uvedením 45nm procesorů na trh …

 

 

   Společnost AMD oznámila, že finální výroba 45nm procesorů se již rozeběhla na plné obrátky. Jako první se k nám již v říjnu a listopadu dostanou serverové čtyřjádrové modely procesorů Shanghai. Novinek proti současným 65nm modelům je celá řada. Kromě 45nm výroby je to vyšší frekvence, více instrukcí za takt a dvojnásobek L3 cache. První dodávky serverových 45nm procesorů AMD se tak očekávají začátkem října. Na 45nm čtyřjádrové procesory AMD si pro naše desktopové počítače počkáme až do prosince, kdy se objeví do patice AM2+ modely na 2,8 a 3,0GHz, které zcela určitě přinesou výrazně vyšší výkon než současné modely, které tikají na maximálně 2,5-2,6GHz. Cena těchto procesorů však bude 200-300 dolarů, odhadoval bych tedy ceny nějakých 4500 korun vč DPH za 2,8GHz model a 5500 korun vč DPH za 3,0GHz model.

amd-45nm-vs-intel-nehalem

   Na začátku příštího roku se pak začnou objevovat modely do patice AM3. Tedy patice na základních deskách s podporou DDR3 pamětí. Kromě výše zmíněných dvou procesorů se většina 45nm modelů CPU bude orientovat právě na AM3 socket a podporu DDR3. Začátkem roku tak můžeme čekat i níže taktované modely 45nm čtyřjádrových procesorů, včetně příchodu levnějších edic vyráběných bez velké L3 cache. Lze čekat, že většina současných dvoujádrových modelů AMD Athlon bude nahrazena tříjádrovými 45nm procesory, které budou také vyráběny jak s L3 cache, tak bez ní. Kromě toho se také dočkáme nízkonapájených 45nm procesorů AMD, ale také by měla v průběhu 2Q dojít k opětovnému nasazení špičkové řady procesorů AMD FX. Ve 2Q by také měla naplno začít výroba levného mobilního procesoru s integrovaným grafickým jádrem, který známe pod označením FUSION. Tento procesory by měl být vyráběný 40nm způsobem a to v továrnách společnosti TSMC. Vůbec kolem výroby procesorů AMD je stále otazník, ve smyslu zda AMD zůstane vlastníkem svých továren, nebo výrobu odprodá například právě společnosti TSMC a zůstane nevýrobní společnosti, podobně jako NVIDIA, která také nemá vlastní továrny. Na část této otázky se dozvíme odpověď ještě letos. Odpověď na to, jak dobré budou 45nm procesory AMD se dozvíte ke konci roku v naší recenzi ...

Zdroj: AMD

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 18:58:00

No tak konečně Doufám že už do prosince budou na skladě jsem zvědavěj jaké budou Phenomy FX...
A aby se du diskutovalo tak řeknu že clock to clock budou rychlejší než nehalem
xlastu01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 19:06:59

Já se hlavně těším na deneb 3.0GHz. Kvůli němu si budu kupovat pc až v lednu a právě on rozhodne, jestli si nakonec pořídím jako procesor AMD nebo Intel.

EDIT: Myslím, že budou spíš hodně vyrovnané.
Intel vs. AMD.
8 000 Kč vs. 5 500 Kč.
55% výkonu vs. 45% výkonu (doufám teda)(myšleno ukrojeno z 100% koláče).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD bude lepší.. 2008-09-30 22:49:50
avatar
..proč? Protože DDR3 maj v případě Nehalemů pěkně nízkej limit a levnější verze ani nepůjde taktovat.

Myslim, že:
1) ano integrovanej paměťovej řadič je skvělej nápad
2) ne, použití s vysokolatenčníma DDR3 na nízkej frekvenci opravdu neni dobrej nápad.

Tudíž ve výsledku Phenomy na 45nm budou nejspíš dost dobře taktovatelný a díky použití DDR2 i rychlejší než Nehalemy. A příchod AM3 nic nezmění, neb pro AMD žádnej limit rychlostí ramek nebude.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:59:09
avatar
Fuha, no veru neviem, či bude lepší, ale s ramkami máš pravdu. Tak ako teraz core2, ani nehalem nebude na ramky príliž štedrý, a budú sa nudiť... vysoké latencie tomu len pridajú. AMD také obmedzenie nemá, ale to len opakujem po mescalambe. Každopádne si myslím, že je trošku trúfalé tvrdiť, že Deneb bude lepší už teraz Nehalem vykazuje približne 20+% lepší výkon pri rovnakých taktoch ako penryn... Pre AMD to teda bude celkom tvrdý oriešok...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 03:20:18
avatar
Vsechny modely Nehalemu kter letos vyjdou taktovat jdou (jadro Bloomfield) nepujdou taktovat jen levne/ocesane verze ktere maji vyjit v pulce 2009.

Ta latence neni o tolik vyssi (DDR3 1600Mhz s casovanim 7-6-6-18 neni az tak podstatne vyssi) a fakt nevim co zvanis o nizky frekvenci - vydel jsem ho s pametma DDR3 1800Mhz (pokud tomu rikas nizka frekvence tak mi rekni jak rychli ty pameti musej podle tebe bejt aby byly OK .
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 12:03:57
avatar
No jo. Ale za jakou budou cenu? Jejich cena totiž nebude vůbec lidová, takže nám to může být jedno, protože si budeme kupovat ty očesané za lidovou cenu a ty taktovat nepůjdou a hlavně přijdou nejdříve tak za půl roku.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 15:00:35
avatar
No kdyz kupuju vec ktera je highend tak lidovou cenu neocekavam...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 19:37:16

Právě v tom se mi zdá krok intelu dost zvláštní. To že nepůjdou taktovat je dost nerozumné. Leda že by intel veděl že Nehalem bude opravdu o dost výkonnější než cokoliv jediného... A ty co taktovat půjdou budou dost drahé procesory. Skoro to vypadá že intel chce zvýšit zisky AMD... Uvidíme jak to stím bude...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:01:04
avatar
no nejslabsi kousky s taktem myslim 2.66GHz maji stat kolem 5k..horsi to bude zatim s deskama ktere budou drazsi ale za luxusni desku si rad priplatim protoze je to zaklad celeho pc a kdyz koupis dobrou a kvalitni tak ti vydrzi hodne dlouho a ddr3 pameti take klesaji. nejlevnejsi to nebude ale za takejch 25k cely pc na nehalemu koupis v poho. kdyz si vemu ze to co mam ja (v profilu) me stalo pres 40k (njn zas kvalitni skrin a zdroj a ventilatory jen 11k) tak to neni zas tak strasna suma
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 15:29:38
avatar
1900-2000MHz. Pak jsou srovnatelný s kvalitníma DDR2.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:21:51
avatar
To je vtip ???
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:28:10
avatar
spis jeho spatna domnenka..uz ddr3 1333MHz se slusnou latenci jsou vykonejsi jak ddr2. celkove ale frekvence a latence pameti (pokud se drzi v rozumnych mezich) nema na realny vykon prakticky zadnej vliv a propustnost je spis teoretickou hodnotou..pochybuju i o vlivu tri-chanelu na realny vykon. samozrejme zalezi na aplikacich ale v prumeru to bude tak kolem 2-3%
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 20:41:44
avatar
Jistě a proto tenhle test říká přesnej opak, experte.

http://www.extrahardware.cz/test-pameti-ddr3-1333-az-2000-mhz?page=0,0
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 21:19:13
avatar
ale experty..zkus rozlisit synteticky test a realny test a mimochodem cl9 neni slusna latence
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 11:57:45
avatar
si asi upad, ddr2 lepší než ddr3? on problém bude v tom, že žádnej pořádnej řadič pro ddr3 zatím nevyšel, to co vydal intel je jen předělávka z ddr2 řadiče
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 15:28:27
avatar
Propustnost mých pamětí se pohybuje okolo 9500 MB/sec (kdybych měl lepší CPU, tak mam klidně přes 10GB/sec). Abys dosáhnul téhle propustnosti na Intelu, potřebuješ 1900MHz DDR3. A to jsou sakra mastný ramky, když pominu fakt, že bez OC toho nedosáhneš.

Nehalem nikdy nevytaktuješ tak vysoko a Nehalem bude přijímat dle jejich geniálního omezení pouze 1333MHz ramky.

Btw. hi-end CPU od Intelu stojí obvykle kolem těch 20k kč, takže pochybuju, že budu moc vlastníků těch "taktovatelnejch" Nehalemů, sice je v ČR dost lidí co má dost peněz, ale myslim, že každej si rozmyslí koupit si CPU v ceně dost solidního PC.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:03:04
avatar
kolem 20k mas jen extreme edice s otevrenym nasobicem..samozrejme ze budou i normalne i7 tak jak mas normalni Q9xxx

a propustnost pameti je pekna vec..skoda ze ji vyuzijes hlavne v syntetickych benchmarcich..na realny vykon ma malej vliv
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:29:27
avatar
Muzes mi rict kam na ty zvasty chodis? Nehalem pri pouziti DDR3 1600Mhz ma propustnost 12,8 GB/s.

Jdou na nem pouzit i vyssi takty nez 1333Mhz (stejne jako dneska jsou pouzit i rychlejsi pameti nez 667Mhz). Pouziti vyssi frekvence muzes dosahnout budto taktovanim nebo zmenou nastaveni v BIOSu (nevim proc bych musel mit nastaveno 1:1).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 20:44:45
avatar
To bude mít AMD s AM3 pravděpodobně taky, pokud ne vyšší. Otázkou je, kolik budou stát běžně dostupné Nehalemy s možností OC, bez té totiž na rychlejší ramky můžeme zapomenout.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 19:11:04

to by mě zajímalo,proč se potom vyrábí paměti s frekvencí až 2100 mhz...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 20:45:46
avatar
Na OC, jednoduše.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 19:13:51

Hlavne diky cena DDR3 pameti se nebude u nas Nehalem vubec prodavat, DDR3 nema ani 1% uzivatelu v CR... 45nm Phenomy budou skvelou konkurenci pro 45nm C2Q a jelikoz budou levnejsi, budou se dobre prodavat - 45nm 4jadro na 3GHz je od Intelu drahe jak pes, od AMD bude dostupne pro vsechny...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 19:48:06

Právě že díky tomu že budou procesory které budou nativně podporovat ddr3 půjde cena dost dolů .. ddr2 na tom byla kdysi stejně...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 20:17:54
avatar
no jestli sledujes situaci na trhu tak urcite vis jak moc jiz ddr3 pameti slevnily a jak se zacnou prosazovat jeste vic tak to bude jen a jen lepsi
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 21:21:28
avatar
to jo, už jsou "jen" 2x dražší než ddr2, proti těm desetitisícům je to poměrně příjemná cena a to je podporuje zatím jenom intel a prodeje taky nejsou bůh ví jak obrovský
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 21:31:45
avatar
presne..a kdyz si vzpomenu kolik staly ddr2 treba pred rokem nebo rokem a pul tak jsou ddr3 uz ted za velmi dobrou cenu
DEVastor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:50:45
avatar
myslim, ze jsi moc velky optimista, ja bych to AMD pral, ale vykon bude podle me maximalne stejny
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 19:34:21

Odpověď na to, jak dobré budou 45nm procesory AMD se dozvíte ke konci roku v naší recenzi ...

Ja tu mistni odpoved znam uz ted, AMD bude malinke, netopici, zadarmo, vyrabejici elektrinu a vykonove 73,8 procent nad Intelem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 20:12:38
avatar
to seš teda dobrej
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 21:34:26

Dik, taky myslim.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2008-10-01 09:25:07
avatar
myslet si znamená hovno vědět
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 20:45:42

Co se porád navážíš? Snad ti vadí že tu existuje snad jediný poměrne objektivní web? Tohle není web RH aby se tu psalo superzeleně nebo supermodře nebo superzeleně... Jestli jseš tak chytrej tak si udělej vlastní IT web a informuj nás o novinkách...
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-)))) 2008-09-30 21:39:06

Díky, takhle večer jsem se už dlouho nepobavil.

Jinak RH a jeho bejvalej web rozhodně nebyl objektivní, ale alespoň autor neprohlašoval, jak je objektivní a celý ostatní svět je proti němu.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 21:41:02

Proc bych mel svuj zakladat svuj web? Ja o sobe vim ze mam radsi Intel a Nvidii, tudiz bych se nemohl vydavat za nejsvatejsiho a nejobjektivnejsiho. A taky by me to nebavilo, furt by me tam nekdo otravoval v diskuzich... a musi to zrat silenyho casu...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:51:10
avatar
Škoda, že ten svůj čas nevěnuješ něčemu smysluplnějšímu, než otravování v diskuzích. Trolle..
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 09:47:37

Tak tohle je první příspěvek se kterým bez ironie souhlasím.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 12:11:12
avatar
Ještě pořád pracuješ na snižování tvé aury? Si dávej bacha a moc neprovokuj, aby se ti náhodou nestalo, že se by jsme se domluvili a začali ti všichni klikat na palec nahoru.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 13:10:53
avatar
.tož poďme do toho!!
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 17:39:22

Tak to by me fakt nas*alo...uz se blizim magicke hranici 40 bodu.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 21:29:55

Tak schválně, kdo tam bude dřív
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konecne 2008-09-30 19:43:34
avatar
Dockal som sa... Mozem zacat planovat novu zostavu
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:52:48
avatar
Už mam, vidim to na DFi 790FXB (buď UT, pokud udělaj, nebo DK sérii, ta je jistá) a nějakej pěknej 45nm Phenom X4. A moje oblíbený DDR2 ramky co už mam. Taky sem čekal na 45nm.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4vs2 2008-09-30 23:59:10
avatar
Hmm, tiez rozmyslam nad 4-mi jadrami, ale, stale si kladiem otazku, ci ich naozaj vyuzijem? Hry nejako moc nehravam, v poslednej dobe to s nimi ide pekne dolu vodou (jedine na co sa tesim, tak je to Fallout mmog od Interplay a nieco od biowaru. Samozrejme STALKER a Zaklinac, ale tych som rozchodil aj na svojom starom Bartone 2500+(1,81GHz)s 512 RAM a GeForce 6200GE). Jedine co robim je, ze upravujem videa z DV kamery a pracujem s nimi + grafika(nic extremne narocne) a veci do skoly (programy). Rozmyslam teda, ci sa naozaj oplati 4jadro, ked jeho vykon mozno vyuzijem v 10-20% casu, co stravim za kompikom?
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zostava 2008-10-01 09:35:45
avatar
podobne, este dake 3mesiace...
martinl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak nevím 2008-09-30 20:16:35

Tak jsem čekal na 45 nm verzi Phenom X3, která by byla úspornější a výkonnější než stávající a byla tak víceméně srovnatelná s Core2duo a vypadá to, že jsem čekal zbytečně. Tento procesor pro relativně levnou a výkonnou sestavu s deskou 780G nebude (alespoň v dohledné době a to ještě jen v případě, že AM3 bude zpětně kompatibilní s AM2+). Dočkal jsem se jen nárůstu cen všech komponent a jsem z celého AMD poněkud rozčarován. Asi se vykašlu na city, udělám smarter choice a půjdu do Intelu.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 20:31:07

A odkud víš že nebudou srovnatelná? Más snad nějaké tajné zdroje?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:54:09
avatar
AM3 je zpětně kompatibilní i s AM2 pokud vim. Ostatně, vzhledem počtu pinů a nároků na napájení kromě update BIOSu, neni důvod proč by neměla. A nevim proč by 45nm verze X3 neměla být.. když pominu, že fakt nevim proč kupovat X3.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:37:08

Vykašleš se na city? Co maj co city společnýho s nakupováním výpočetní techniky? Taky mám rád AMD, ale kupovat si ho, natož čekat na další řadu a marně doufat, že se alespoň výkonově srovná se stávající od Intelu je už docela přehnaný.
Neznámý  2008-10-01 02:00:16

Zdar Nnevvim, já taky, nevím, no, to bude, Legrace, až, ten procesor AMD, a to ten, Nativní ČtyřJádrový procesor, AMD K-10.5, bude, mít, asi tak, stejný výkon, asi tak na té Frekvenci, 2,6 GHz, s tou, spotřebou, asi tak 95 Wattů TDP, a bude, mít, asi tak, stejný výkon, jako, Nativní ČtyřJádrový procesor Intel Nehalem, asi tak, na té Frekvenci, 2,66 GHz, tedy, na skoro, stejné Frekvenci, akorát, s asi tak, o 35 Wattů, vyšší spotřebou, tak, to pak, bude, Legrace, tedy, abych tak, řekl, no tak více viz. tady: Sakra PCTUNING.CZ, je mimo, provoz, dočasně, ach jo, tak, nic, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 09:45:39
avatar
Přečíst tvůj příspěvek je oříšek pro lingvistiky Já to nedávám a smekám......
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 17:43:22

Genialni...ses borec.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 09:43:40
avatar
čas všechny rány zhojí,pokud se nezanítí To pak pomůže jen mastička Já bych ještě počkal,stejně není kam se hnát. Kup si lepší grafiku a na CPU kašli.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 20:39:20
avatar
mno myslim ze tyto 45nm phenomy mne jeste nedonuti k nove sestave to si radsi jeste pockam na AM3, nebo levnejsi verze Nahalemu
Neznámý  2008-10-01 02:02:14

Zdar Siddhi, tak, s tím, Nativním ČtyřJádrovým procesorem, a to s tím, procesorem AMD K-10.5, do toho, SOCKETu AM3, to s tebou, souhlasím, ale s tím, Nativním procesorem, a to s tím, procesorem Intel Nehalem, to s tebou, tedy, nesouhlasím, abych tak, řekl, prostě no!
Madmedic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 13:37:33
avatar
Co veta to perla
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 17:44:51

No ona je to jedna veta, takze je to cely perla.
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AM3 2008-09-30 21:08:59
avatar
jak to bude s tema procesorama do socketu AM3? pujdou narvat i do zakladove co maj jen AM2+?
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 21:28:04

Hej.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:54:30
avatar
Samozřejmě.
JayT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:29:17
avatar
Ano půjdou,ale myslím že tam bude něco omezeno...bohužel si nevzpomínám co Co je 100% je že bude pomalejší HT,otázka je nakolik to výkonově ovlivní.
Neznámý  2008-10-01 02:03:07

Já bych řekl, že docela, hodně mám, takový pocit, což je poměrně, blbé, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:08:27
avatar
HT a myslim ze i nejake usporne funkce..
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AM3 2008-09-30 22:17:23

Nemají se náhodou AM3 desky objevit až v březnu? To by pak nemělo moc smysl představovat AM3 procesory v lednu.
JayT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-30 22:31:09
avatar
Mělo:-)protože am3 procesory půjdou dát do am2+ patice.Co jsem teda já slyšel tak jo,nehledě na to že je hloupost mít procesor bez desky takže kompatibilní budou na 100%
westwood [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 00:12:37

No jo ,škoda že začali robiť najskôr Shanghai...
Keby prišiel najskôr 45nm DENEB na 2,8 a 3,0 GHz
za 4500 a 5500 korun vč DPH najlepšie zajtra bol by
som spokojnejší.
Už dlho chcem kúpiť nové PC. Pred polrokom by som bral
Intel C2D E8400 ale dnes už chcem jedine 4jadro.
Ale čakať do konca roku na Deneb pre AM2+ alebo až do března
na komplet AM3 to je strášne ďaleko ešte.
Stále na niečo čakať asi nie je dobrý nápad to sa dá takto donekonečna a potom človek nič nemá alebo sa trápi so starou šunkou.
Ale čo mám robiť ...?
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vánoce 2008-10-01 01:01:41

Já bych počkal... Nejlépe až do ledna, okolo Vánoc se HW zlevňuje a příchod 45nm AMD+Nehalemu určitě cenami taky zahýbe.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:10:21
avatar
jj a potom muzes pockat do cervnato vyjde nova generace grafik a nejake nove vylepsene procesory..a pak muzes cekat na podzim to taky neco bude..a pak jako za dalsiho pulroku tu budes mit 32nm procesory a chvilu na to 22nm procesory..ja bych pockal jeste
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:15:27

No, kdyby se tohodle každej držel tam pořád jedeme na 486
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:24:21
avatar
ironie ja necekam..kdyz neco potrebuju koupim hned..cekat nema absolutne zadnej vyznam..
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:29:59

Jde o to, že každej třeba nemá peníze a když koupí dřív, může prohloupit. Tím se nenavážím do tebe, určitě chápeš
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:37:31
avatar
vzdycky kupujes driv..vzdycky se neco novyho pripravuje..vzdycky muzes cekat..kup hned jak mas penize a potrebujes to..nema cenu cekat na jednu novou vec..a je blbost kupovat hned zhavy novinky..lepsi koupit starsi a vyladenou vec nez novinku. treba ted sou stavajici phenomy uz dobre vyladene a pokud bych chtel nutne amd tak si koupim ted 9850BE se kterym sem jiz par sestav stavel a je to dobrej procesor..pochybuju ze prvni revize 45nm denebu bude o tolik lepsi ze se vyplati pockat (a vzdycky ty prvni revize nejsou moc dobre, bylo to tak u Q6600 i phenomu)..to pak muzes pockat na dalsi revizi
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jop 2008-10-01 19:16:52

To je samozrejme svata pravda, ale urcite se vyskytuji obdobi kdy je nakup HW vyhodnejsi nez jindy a nema cenu treba kupovat nove PC tesne pred vydanim noveho HW, třeba nové série GK,minimálně ty staré zlevní.. Někdy se prostě trochu počkat vyplatí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 20:21:07
avatar
tak mesic pred vydanim treba jo..ale on chce cekat az do ledna a jeste na nejnovejsi procesory..to je proste blbost nehlede na to ze uz kupovat prvni revizi procesoru je blbost..staci se mrknout kde byly core 2 quady na zacatku a kde sou ted a to samy s phenomem.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nech sa zadarí! 2008-10-01 09:27:41
avatar
Držím palce!
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - super 2008-10-01 09:35:37
avatar
45nm AMD potřebovalo jako sůl. Doufám že s toho vytřískají nějaký ten výkon navíc. Bohužel jde poznat že AMD trochu ujíždí vlak ,Intel už si mezitím zrobil novou architektůru, a AMD jen tak nepustí ke kormidlu. Ale každopádně si od této nové technologie slibuji hodně (hlavně se těším na Turiony Ultra na 45nm a Fusion procesory). I když už mě CPU tak moc netočí jako dřív.Mám v kompu ATHLONA X2 3600+ na 1,9GHz a na ty moje kktiny mi to stačí.... Pro mě je důležitější výkonné grafické jádro, hry už moc procesor neovlivňuje.
westwood [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re: Vánoce 2008-10-01 22:39:57

Z mojich skúseností sa veru cez Vianoce ani v prosinci vôbec neoplatí kupovať nový HW. Obchodníci chcú z Vianoc vyťažiť
maximum, ceny sú vysoké, dostupnosť hlavne noviniek nižšia.
Takže buď sa oplatí kupovať niečo teraz alebo počkať na ten leden a možno dúfať že Deneb trošku zamieša kartami tak ako
nové ATIny čo sa odrazí na cenách čo bude pre nás užívateľov len a len dobre.
Neznámý  - Výkon 2008-10-01 11:36:05

To ja si pekne počkám na 45nm Deneb/Propus do AM3 (aj kvôli kompatibilite s AM3 doskami, teda ak naozaj pôjde do môjho AM2+ socketu, nikde som totiž nenašiel 100% AMDčkom potvrdenú spätnú kompatibilitu, ale pokojne ma vyveďte z omylu, myslím si totiž, že: 1. pamäťový radič na DDR2 aj DDR3 v jednom CPU je hádam nemožné realizovať, 2. prečo by potom robili Deneb pre AM2+), alebo aspoň AM2+ hoci by som radšej niečo s 95W spotrebou, ale to chcem moc, to nemajú ani 45nm 4-jadrá od Intelu na 2,8/3GHz. Nehalem je v jednojadrových aplikáciách pomalší než C2Q, čiže na hry vôbec nie je, navyše je predražený. AMDčku vlak ujel s príchodom C2D, ale naopak, teraz ho dobehne a budú na tom s výkonom za takt, verím tomu, opäť cca rovnako, trúfam si dúfať, že Deneb by na tom mohol byť možno aj lepšie ako C2Q. S mojím X2 5200+ si ešte pól roka vystačím. A potom sa uvidí. Ale pomerom cena/výkon/spotreba je u mňa jasný favorit Phenom 45nm.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 11:52:21
avatar
určitě bude lepší si počkat až vyladí všechny "mouchy", však to známe!! Moje přetočená 5000BE na 3,2 zatím v poho zvládá vše, tak nevidím důvod něco uspěchat 4.jádro je určitě budoucnost a těším se na něj!!That´s all
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:16:39
avatar
TDP NENI REALNA SPOTREBA!!! ZAPAMATUJ SI TO A NEMEL TAKOVY KRAVINY ZAS!

a jinak ses jasnovidec ze vis kolik bude stat u nas nehalem atd atd
Neznámý  2008-10-03 00:44:45

Dakde som čítal, neviem už kde, že najlacnejší Nehalem do s1160 bude stáť cca toľko, čo najdrahší Deneb (pričom majú podobnú stavbu). A tá "kravina" TDP ma zaujíma, lebo mne tak trošku ide aj o úsporu energie. 125W-95W=30W a to nie je zas tak málo. A navyše ide aj o chladenie atď, atď.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 12:05:38
avatar
Tie procaky budu vykonovo podobne. Len za Intel si priplatis ako za Ferrari!
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 13:26:03

a AMD budou davat treba k nejakemu casopisu
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AM2+ a AM3 2008-10-01 12:06:14

Jinak s tema základkama to bude tak ze procesory pro AM3 půjdou i do desek AM2+ ale procesory do AM2+ nepůjdou do desek se socketem AM3 protoze "stary" procesory nemaj paměťový řadič pro DDR3 ;)
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-10-01 18:38:50

To sem tééda docela zvědavej na výkon. Jestli budou výkonnově stejný, tak si myslím, že to bude úspěch.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 811x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 555x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1010x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1212x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1539x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1359x
Komentářů: 7